-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #142261 üzenetére
Nem ez all a kopogas hattereben, a tugorgo bele van kisse marodva, de ez radialis irany, es kb szazadokrol beszelunk. Csunyanak nez ki, de ez nem okoz akkora jatekot semerre. Csak a megszorulas hangjat halhatod, hogy kattan, amikor a berohadt oldalon megmozdul a csapagy. De ez nem magyarazat az axialis jatekra.
A nyakcsapagyat akkor kell cserelni, ha felemelt elso kereknel erzed kozepen azt a bizonyos pontot, ahova magatol bemegy. Ezt magyaraztam, az elozo hszemben, hogy hogyan vizsgald meg. Azt ki kell cserelni amennyiben erzel barmilyen ellenallast csak egy pontban.
hatassal van a vezethetosegre, pl kanyar kozben ledontott motor billeg, instabil lesz.
Ami meg van rohadva, mindent cserelni kell. Tengelyt es tugorgot egyben.
Egy motornal, ha felujitod a lengovillacsapagyazast, himbarendszert, el tud menni 80-150e Ft.
Ez ilyen.Explosión de dos tiempos
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #142261 üzenetére
Ez a problema mentes DL?
Esztergaltass uj csovet. Az olcsobb.
-
macilaci78
nagyúr
válasz norbert1998 #142121 üzenetére
Én is azt írtam, hogy nehéz kérdés. A másik ilyen a halálbüntetés végrehajtása. Ki az, aki a feladatot rátestálja valakire? És az a valaki vajon milyen ember? Az átlagember mennyire tekintené őt a társadalom hasznos tagjának?
Egykerekezés közben lesérülni tényleg értelmetlen szerintem is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
hroberto
veterán
válasz norbert1998 #142101 üzenetére
Szerencsére ott még nem szabályzott agyon mindent az EU!
KTM 1290 Super Duke R Gen3, Alfa Romeo Giulia
-
Des1gnR
őstag
válasz norbert1998 #141997 üzenetére
Nem is értettem, hogy mit agyal amúgy közúton...simán be kellett volna húznia egy földútra, majd egy erdősávba bekanyarodik és kész...már ott is hagyta a rendőröket.
Máskülönben rendszámmal ment, szóval 1 m-ert is kár volt menekülni
v+FF2lWBoI8RKD7176twPQoCFN6asdnG4s4NmMBKztabEWaFJmP8G6OCJiCJMWcJXwDrpRYTGyF5/W+spqFwWQ==
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #141912 üzenetére
Tavtarto nem tud elkopni a lengovillanal, ott valahogy nincs jol kihezagolva. Kerdes, hogy csavarral van hezagolva a tengelyen, vagy alatettetel.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #141907 üzenetére
Nyakcsapagy nem kopog.
ugy nezd meg, hogy terheletlenul van-e egyenes allasban olyan pont, ahonnan nehezebben mozdul ki. Es amibe szinte magatol visszamegy.
Ha lassan mozgatod a kormanyt, erezned kell ilyet, de kopogast nem fogsz sosem.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #141885 üzenetére
A motort mindig a nyomatek gyorsitja.
Az a nyomatek, ami a fotengelyen ebred.Ezt a nyomatekot el fogod valtani, a "nyomatekvaltoval" azaz egyre kisebb lesz a hatso kereken ebredo nyomatek, ahogy egyre magasabb fokozatban van a motor. Ettol fuggetlenul a nyomatekcsucson fog a legjobban gyorsulni tovabbra is, abban a fokozatban, amiben epp van.
Emelle az 1 hengeresek csak nagyobb kobcentimeter eseten lustabbak forogni sokat, a nagy alternalo tomeg miatt. Esetleg a nagyobb szelepek miatt, vagy a nagy furat miatti oblotesi nehezsegek miatt. 125 kobcenti eseten ~11 000 et kiforogjak. Konnyu kicsi szelepek, konnyu dugattyu. Nem igazan lehet sztereotipizalni, hogy egyhengeres, ami nem szeret forogni ilyen kis kobcenti eseteben.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #141876 üzenetére
Altalaban az osszes blokk vegsebesseg kozeleben mar tul van a nyomatekcsucsan.
Explosión de dos tiempos
-
nagyúr
válasz norbert1998 #141776 üzenetére
Annyira minimum lenne, tényleg. Babakocsi, kutya, ló mellett én is mindig elcsukom a gázt, véletlen se ijedjen meg senki Aztán csodálkozunk, hogy egyesek utálják a motorosokat.
-
Tamás9x
őstag
válasz norbert1998 #141776 üzenetére
Ez a baj lehetunk mi eloretekintoek. ha 1-2 elmeroggyant bajt csinal.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
veterán
válasz norbert1998 #141589 üzenetére
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
gonger
senior tag
válasz norbert1998 #141661 üzenetére
Senjtől északra csak gyerekkoromban voltam egyszer talán. Senj magasságában és tőle délre sokat. De ezek búvár célú utak voltak, motorral még sosem voltam. Valahogy jó lenne már lejutni egy hosszú hétvégére. Akkor Te azt javasolnád, hogy Senj-től felfelé induljon a motorozás Rijeka felé?
Van esetleg ajánlott útvonalad még azon a részen? -
pepucs
tag
válasz norbert1998 #141661 üzenetére
E65?
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #141635 üzenetére
"Egy másik álma a Route 66-on egy tetemesebb szakaszt."
Ez nagy csalódás lenne, ezt biztosan mondhatom. Kmenyus barátom (fent van a youtube-on) volt ott, nézd meg az aktuális részt, gyakorlatilag rettenetes, rossz minőségű az út, nem használják már, mert olcsóbb volt mellé építeni új utakat. 100 km-t mentek rajta, de már alig várta, hogy ott hagyják. 40 km egyenes kanyar nélkül ..
Az egész amerikai túrája nem vonzott, akkor már inkább az indiai szívás a Himaláján társasággal, de az meg a terepezés miatt nem, illetve az ott bérelhető motorok sem vonzanak. Bár 90% egyesben, 8% kettesben , tötymörgésre mindegy. Volt amikor örültek napi 30 km haladásnak.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
senior tag
válasz norbert1998 #141635 üzenetére
Haver volt a 66-os úton, szervezett Harley Davidson motoroztatós keretek között, hazajött, beszámolt róla, hát nem estünk hanyatt tőle. Talán mondani se kell inkább hasonlított egy 'shopping tour'-ra, úton útfélen ahol megálltak a helyiek a túristákból élnek...
Persze élménynek nem kis élmény, csak az ár/érték tényező kérdéses volt (vagy 6 éve)
[ Szerkesztve ]
-
Pocee
senior tag
válasz norbert1998 #141635 üzenetére
Eszedbe se jusson egyik se,bakker,ennyire hülyék vagytok?
1,kockás lesz a gumi ennyi idő alatt
2, csomó üzemanyag
3,amortizáció
4,komfort nincs.
Mondom: béreltek nagy quadszállító trelert,hat motort fel tudtok tenni,kilenc személyes busszal kihúzzátok gibraltárig a motorok is látták gibraltárt,Ti is,üzemanyagot összedobjátok a kocsiba,motorban nem fogy,gumi nem lesz kockás,komfort parádé.Mr.Brightside
-
Tamás9x
őstag
válasz norbert1998 #141635 üzenetére
Az egy 6500-8000km, 14-20 nap alatt teljesíthető, kérdés mennyíre akarja az ember nyomni neki. 5 év múlva esedékes egy DélKeleti kör nálam is, ha valaki épp szeretne egy nagyobbat kerülni Még ha csak egy darabig is...
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #141599 üzenetére
Én Mitas E-08 gumit tettem fel. Majd kiderül milyen.
Terep nálam max a földes út, vagy erdészeti út. Sárba meg nem megyek. -
Geresics
addikt
válasz norbert1998 #141612 üzenetére
Én egy zsákfaluban (Pécs) élek életvitelszerűen. Pontosan tudom milyen távol lenni mindentől. Drivex, Jeli, Honda, Hungaroring stb. tréningekre minden alkalommal +2-3 óra odaút, visszaút volt nekünk is!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz norbert1998 #141606 üzenetére
"Első sorban országút lesz így is, abból is inkább a gumik középső része kopna, de néha azért betévednék az erdőbe, ahol akar sár is lesz biztosan, lássátok az előző heti képemet. Nem tervezem azt, hogy hosszú élettartamú legyen, de azért ne az első szezon utá menjen a levesbe. Idénre várhatóan 8 ezer km körül leszek."
- ezért írtam amit írtam.Az első sorban országút nálam egyértelművé tette a középen egybefüggő futófelületet.
Az meg, hogy nem eléggé offroados, azt akkor mondd, ha próbáltad!
Sok múlik a gumin, de sokkal több a motoroson! Anno a Touratech Travel Eventen a haladóban csak nekem nem volt bütykös gumim. Erre a videóban a dramaturgia kedvéért még rá is játszottam (pl. a 2017 délelőtt 11. perc), de a délután már nem fárasztottam magam ilyenekkel, csak simán elmentem ott, ahol a bütykös gumisok elestek...
A lendület és az egyenletes gázkezelés jobb barát ilyen motorokkal, mint a gumi!Menj el tereptréningekre, ott talnuld meg az alapokat, és utána irány gyakorolni - de lehetőleg ne egyedül!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz norbert1998 #141599 üzenetére
A TKC 70 az Continental, és nem Pirelli
Ha sokat mész közúton, és csak hobbi szerűen földesúton, akkor a Conti TKC70 nekem nagyon bejött! A Rocks-ot még nem próbáltam, de tuti áldozni kell a közúti komfotr oltárán!
A 790R-en most K60 van, és bizony közúton érződik is, hogy nincs rajta középen egybefüggő felület, mint a Scout-on!Heidenau K60:
Heidenau K60 Scout:Continental TKC70:
Continental TKC70 Rocks:
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
-
JoinR
őstag
válasz norbert1998 #141599 üzenetére
TKC 70 első. Ilyen volt a 390 Adventure-ön. Szárazon elmegy, sárban felejtős, mint ahogy a többi is. Szerintem a Mitas az ára miatt.
Közben látom, hogy a TKC 70 Rocks az kicsit más minta..kellett, mint egy falat kenyér.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
nagyúr
válasz norbert1998 #141599 üzenetére
A TKC 70 Rocks-nek 10 mm profilmélysége van.Itt 4:36-nál látni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #141589 üzenetére
Annak az ugynek a vegere az tett pontot, hogy a szabalysertesi feljelentes vmilyen 90 napos hataridejet tulleptek-direkt. Veletlenul sem szuntettek volna meg az eljarast, vagy barmit, inkabb ugraltattak az embert, hogy szaladgaljon az auto gyartojahoz egy papirert, hogy az autoja keptelen erre.
Explosión de dos tiempos
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #141589 üzenetére
Ez a "nem ismerem el" ez minden nagy "vállalat"-nál így van, egyrészt ezért vannak a fizetett jogászaik, másrészt kihasználják, hogy az emberek mérlegelik a szabad idejük felhasználása és az elbukott összeg arányát. Én már többször voltam úgy, hogy inkább kifizettem a nem jelentős tételt, minthogy nekiálljak pereskedni, bíróságra menni, stb.
Ennek az ellenkezője is megtörtént, mikor kb 20 éve felmondtam a matáv internetet, akkor ki kellett fizetnem mindent, majd kaptam egy nullás igazolást. Majd 3 hónap elteltével jöttek a levelek, hogy még mit nem fizettem ki, még kértek 1200 Ft-t. Nem is válaszoltam, újabb fél év már az instrum justicia küldözgette a leveleit. Az egyik ilyen, de most már aztán jön a fizetési meghagyás, ha nem fizetek (akkor már a többszörösét..), elküldtem nekik a matav nullás igazolását, hogy várom a pert !!! Soha többet nem zargattak, pedig akkor az sem érdekelt volna, ha fél évig járok pereskedni, annyira utáltam a matávot
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #141526 üzenetére
Megkaptam a levelet elvtars uram, postafordultaval kenytelen vagyok azonnal visszakuldeni. Tértivevényesen.
A főispán unokaöccsét tudtam raallitani az ugyre, aki máshogyan ugyes, de ebben az emberhianyos idoben legalabb elérhető, es amugy is rokon. a kristálygömbünk kolcson van adva a polgarmesternek.Szoval jah. Tankot kellene nezni, mennyire rozsdas. A tuszelepek elott szuro van, ez felfogja (elmeletben) a sok rozsdat, ez elott pedig altalaban benzinszuro van, de nem minden tipuson. Bt-t nem ismerem annyira.
Inkabb etetorol kellene inditani epp ezert.
A rossz hir, hogyha szetszedsz egy 20-30 eves karbit, minden o-gyurut, tuszelepet, tomitest ki kell cserelni, kulonben ujra hibat viszel a rendszerbe. Ez tetemes koltseg. Enelkul en nem is raknek ossze ujra karbit, mert sokszor mar minden tiszta, de valahol vmi tomites ereszt (pl mikuniknal maga a fuvoka tarto blokk bent a karbi belsejeben) es megint nem mukodik normalisan semmi.
Gyujtas kabelek roviditese felesleges.
TPS akarmennyire van ellallitva, annak jarnia kell.
Milyen karbi van ezeken?[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
#14787072
törölt tag
válasz norbert1998 #141513 üzenetére
Egyszer régen én is bekeveredtem egy ilyen útra a régi DL650-emmel. Hasonló gumival. Ketten sírtunk: én és a motor.
-
Tamás9x
őstag
válasz norbert1998 #141513 üzenetére
Ezt így tervezted, vagy jobbre számítottál indulás előtt?
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #141513 üzenetére
Ennek a motornak ezzel a gumival nem ez az erőssége
-
vihartigris
őstag
válasz norbert1998 #141513 üzenetére
Az ország melyik részén vannak ilyen "motoros marasztalók"?
bármi reciproka a semmi
-
Tamás9x
őstag
válasz norbert1998 #141510 üzenetére
Konvertálás JPG formátumra se segít rajta? NPG 128Mpx 1MB! JPG 128MP 20MB!
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
vihartigris
őstag
-
nagyúr
válasz norbert1998 #141489 üzenetére
Az biztos, hogy a pályabirtokos a pályára lépés elött aláiratja veled, hogy neki nincs felelőssége. Innentől meg max polgári per, kötelező biztosítás nem fizet.
[ Szerkesztve ]
-
hroberto
veterán
válasz norbert1998 #141279 üzenetére
Igen, az kopásjelzőn volt. Otthon van az új gumija, úgy gondolta, hogy még egy Mátra belefér. Mondjuk az orbitális bakijuk után szerintem elég lett volna egy figyelmeztetés.
KTM 1290 Super Duke R Gen3, Alfa Romeo Giulia
-
Micsurin
nagyúr
válasz norbert1998 #141202 üzenetére
Ez most komoly? Volt értelme pillanatnyi menstruáció miatt kiverni a hisztit.... ha valaki megérdemelte az pont a TG volt... eszem kezd megállni ez ment le pár éve az Xbox One topikban is.
MADcat Megkaptuk a saját pórázt?
---
Kassa környéként tudtok jó szállást két személynek? Akár az itthoni oldal is játszik, megint megejtenénk egy nyiregyi vadasparkot + idén már kassai állatkert + dinóparkot is. B verzió a wörthi-tó lett volna de nem igen látom arra felé mit lehetne még beszuszakolni.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
MODERÁTOR
válasz norbert1998 #141202 üzenetére
much more admin…
Egyetlen atombomba képes elrontani az egész napodat!
-
etnies
senior tag
válasz norbert1998 #141180 üzenetére
Úgy sikerült összeütközni, hogy szembe jött a motorral?
Az nagyon gáz szitu, nem is megelőzhető defenzív vezetéssel sem.
Tegnap beszéltem kosáredzésen egy fiatal sráccal, most kezdett el motorozni, próbáltam beleverni az alapokat a túléléshez.Engem úgy ütött el egy bácsika két hete, hogy gyalog voltam... nekem tolatott. Alig bírtam kiugrani a kocsi mögül, észre sem vette az egészet.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #141180 üzenetére
Az, hogy 82 éves, az még nem lenne baj, ismertem olyat aki ennél idősebb volt és még jól vezetett, illetve van 30 éves is akitől el kéne venni a jogsit...
A baj, hogy egyiknek sincs önkritikája.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
dzsampi
tag
válasz norbert1998 #141130 üzenetére
Inkább robogót szeretnék, pont a pakolhatóság miatt
-
etnies
senior tag
válasz norbert1998 #141119 üzenetére
"Sok esetben olcsóbb a célszerszám, mint a szerelő, hát még ha többször is kellhet, nem csak egyszer"
Nekem így lettek meg a szerszámaim. Lánccsere 120 Font. Dewalt ütvecsavarozó (950 Nm) aksival és töltővel 160 Font (a kis lánckerék meghúzási nyomatéka 145 Nm, nem olyan könnyű leszedni kézzel, nagy erőkar kell hozzá). A Did k500r 60 Font. Két csere és már vissza is jött az ára. Én már 5x cseréltem összesen, vastagon visszahozta az árát.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz norbert1998 #141113 üzenetére
Én ezen mindig kiakadok!
Amikor megyek szervizbe, mindig elmondom, hogy beszéljük meg, mi fog történni, mennyibe fog kerülni. Ha valami gond van szerelés közben, észrevesznek valamit: hívjanak.
Végezzenek rendes munkát, ki fogom fizetni! Ezek után ezt kaptam: 2x kellett visszamenni és végül mindent le kellett ellenőrizni, javítgatni. Kb 30 Fontot költöttem arra, hogy kijavítsam a "szakemberek" munkáját.
Ez azért nevetséges, mert én, mint nem szakember jobb munkát végzek, pedig soha nem tanultam. Kézügyességem átlagos, intelligencia szintem feletti. Vannak jó minőségű szerszámaim: Dewalt, Bosch, Beta, Proxxon és minőségi nyomatékkulcsaim. Van egy 600 oldalas, Suzuki szerelési könyvem (ha kell valakinek, 1050-re is megvan PDF-ben) és abban minden le van írva. Még csak gondolkodni sem kell nagyon.Azt várom egy szakembertől, hogy jó munkát végezzen és gyorsabban, mint én.
Nem érdekel, ha 3 órát számláz ki, de csak két órát dolgozott, mert el is várom egy szakmunkástól, hogy rutinos és tapasztalt legyen, nem zavar, ha előbb végez, mint a gyár által megadott idő. Én is egy órát szöszöltem az első tanklevételnél, most fél óra alatt fel is töltöttem a hűtőfolyadék tartályát és vissza is szereltem a tankot. Ez ilyen.Minden második évben hazamegyek a motorral és beadom egy nagyszervizre, ahol sok, felesleges dolgot is kicseréltetek, mert olyan szarok az itteni szerelők, nem akarom, hogy hozzányúljanak a motorhoz, mert ez a vége... A magyar szerelő becsukja boltot, megunta, akit pedig ismerek, 100 km-re van tőlem...
Az otthoni szerelőmmel megbeszéltük, hogy ha én viszek alkatrészt, akkor mehet a magasabb órabér, mert tudom, hogy kapnak kedvezményt az alkatrészre és nem adják tovább, nem akarom a profitját lenyúlni. Keresse meg a pénzét rajtam nyugodtan, de a munka legyen tökéletes.
És az is. Otthagyom nála a motort 3 napra, majd kifizetem a számlát és minden rendben van. Utána még soha, semmit nem kellett javítani, szerelni, pótolni. Nem olcsó, de amit megcsinál, az meg van csinálva. Ezt várom egy szakembertől, s magam is így dolgozom."önmagam hite vagyok magamban"
-
veterán
válasz norbert1998 #141113 üzenetére
Nekem pvc csovet javasoltak, egy extra alatettel alatta, hogy ne kozvetlenul usson lent.
Kertes hazbol koltoztem panelba, a szuksegesnel jelentosen nagyobb szerszamkeszlettel, mert valahogy semmihez se ereztem, hogy erdemes lenne kihivni az aktualis szerelot, mindig valami aprosag volt...Everybody lies.
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #141075 üzenetére
Értem, de el kell fogadni, ezek tudását.
Ha akarnék egy Tank méretű V8 6Literes terepjárót melyik japánt vegyem meg?
Ha 70 LE endurót akarsz, vegyél Japánt meg Eu.
Nem akarok olyat venni egy gyártótól ami neki nincs.
Akkor senki nem venne semmitHogyan határozod meg közepes tudást?
Ezeket a meghatározásokat el kell engedni. A Motor versenyt szoktam felhozni példának.
Egy versenyző aki VB milyen szinten nem tudja egy másik motorral hozni az eredményeket. Aztán jön egy másik, felül ugyan arra és körbe motorozza.Olyan van, hogy egy motor képességeit valaki megérzi ráérez, és kihozza belőle amit tud.
Egy Kinai motor kihasználásra közúton a kisebbik % a felhasználóknak.
Akinek kevés vesz másikat. Bumm, ez így működik.Illetve Pont a DL650et hozod fel. Egy túra motor. Ha érdemben kihajtanád a végéig, akkor már a fék panaszos lenne részedről. A motor erő kevés lenne, és a csere motort keresgélnéd. Vagy tévedek?
Pont azt a réteget támadja a Kínai amit üresen hagy a többi.
MI ezzel a baj?
Fordítva nézve.
Mit kapok japánból 2,5 Millért?
Ami nem 200ccm el lehet vele menni túrázni, fel mehetek a pályára lehet előzni, van rajta fék, és még menet szél sem tép le?
Mert nem a majrécsík nullás sávját akarom nézegetni, mert a biztonság érzetem, és a reflexeim nem 20éves szinten van...stb.Ilyen ez a popszakma.
Mindegyiknek megvan a maga közönsége. Így veszünk részt a KÖZúton.A tapasztalt tényszerűségeket kell szerintem közölni egy érdeklődővel.
Az hogy kínai indiai vagy marson gyártják mellékes.
A műszaki dolgokról akkor, ha lesz kellő tapasztalat róluk.Amúgy a kimotorozás egy dolog, de azért jó lenne, ha közepes tudással is már ne a motor határértékein menjen az ember. Gondolok itt akár teljesítményre (nem kell sok, de ne kelljen már tucat kilómétereken keresztül egy kamiont követni),
Megint mindegy milyen gyártmány. A BMW300 al is üvegelni kell. -
csongi
veterán
válasz norbert1998 #141047 üzenetére
Sztem össze van kavarva.
Maradjunk az ársávban.
És ne csak a motort nézd. Akkor látod tisztán.
Ha a kínai egy árban lesz a többivel akkor lehet majd nagy összehasonlítást tenni.
Amíg fele árban van, addig felesleges.
Ha majd egy kínait kimotorozik egy kezdő nem mellesleg középkorosztály, akkor ő összehasonlítja magának.
Technikailag meg akkor vacakold le a most megjelenőket, ha ténylegesen kipróbáltad és mentél vele.
Én nem mentem velük, de nem is említem egy lapon egy 1250Gs- el, de egy DL650-el sem.
Egy Dl árának a felébe sem kerül, egy CFmoto.
Ha a te szemléleted szerint nézem ne vegyen senki Dl650-et mert hol van az egy GS-hez képest? De kategórián belül mit kezd egy 700-as Tenerevel, vagy Tuareggel, vagy Triumphal? Költői kérdés volt.
Mi az összehasonlítási alap?
A kiindulás a vételi ár volt. Újat szeretne ha lehet. Ilyet kap ennyiért.
Ebből arra jutni, hogy csak szar lehet... nem tudom, sztem korai ítélet.Továbbra is kiállok az állításom mellett, hogy közúti motorozásba a motorosok pár %- a képes elérni a motor képességeinek a határait. Ennek ellenére elég bátran meghatározzák melyik motor a jó vagy nem jó.
Egy új vacak kínai is kiszolgál és élményt fog adni. Pont olyan ez mint FHD TV meg 8K tv.
Azt fogod élvezni amit otthon nézel.
Az élvezet meg mindenkinél más, ezért létezhet ennyi féle jármű.
Akinek már kevés lesz az majd vált komolyabbra.
És mindegy, hogy miről vált. A hangsúly a váltáson van.A kérdés sztem, hogy mennyire lesz tartós.
A szervizelésen fog leginkább múlni. Az alkatrész árakon feltehetőleg nem igazán.
A helyén kell kezelni és használni.
A japán vs olasz szemléletnél is ez a legfőbb gond.
A legjobb motor, ha csak olajat kell önteni bele, sőt a régit magától kifossa.
És soha nem kopik le benne semmi.
Akkor lesz a kínai fos, ha állandóan javítani kell és alkatrészeket cserélni.
De sztem ezt a szintet már elhagyták. Kiderül pár év és km, hogyan is teljesítenek a most eladott példányok.Az alkatrész beszerzés egy másik kérdés kőr. Érdemes ebből az irányból is körbe járni.
Ha komolyan gondolják, nem ezen fognak elvérezni. A logisztikai hálózatok működnek.
A robogó kismotoros világban minden xarjukhoz kb mindent is el lehet érni.
Sztem a nagymotor világban sem lesz máshogy.
Aztán a piac, vagy az irányított piacon eldől mi is lesz.
Viszont sok értelme nem sok van ezzel szemetelni a topikot.
elmegy kipróbálja és dönt, mit is vegyen.
Elméleti dolgokról beszélgetünk, majd kiderül kinek az elmélete lesz helytálló.
#141048norbert1998:
Magyarázd el neki, mivel kell együtt élnie. Nulla tapasztalattal semmit nem fog érteni belőle. Mutatnak egy km-órát .
Én a futóművel nem tudnék együtt élni .
De ezért a pénzért ezt lehet kapni. Ez van, -
Pocee
senior tag
válasz norbert1998 #141046 üzenetére
Így van, láttam a videót,de ennek nincs jelentősége,mert arra világítottam csak rá,hogy amíg az érdek úgy kívánta motullal fürdött.
Mr.Brightside
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #141012 üzenetére
Hidd el, jobb ha jonnek, mint ha nem.
Ha nem jonnek, monopol helyzet alakul ki.
Ezt a piacot pikk pakk felosztja maganak az Europoai gyarto csoportja.
Euro6 igy is egy baszadek.
A fejlesztesek arra emesztodnek fel.
Mikozben ezer mas dolog fejlodhetne, vagy juthatna el a kisebb kategoriakba.
Es tobb tiz eve terveznek csinalnak sajat motorokat. Csak a sajat piacukra terveztek.
Megvettek ok mar sok mindent. Technologiat, mernokoket, tervezoket..stb.
De nezhetjuk innen is.
Ne menjen el senki nekik dolgozni. -
pepucs
tag
válasz norbert1998 #141006 üzenetére
Javítsatok ki ha tévedek de ezek a kínai motorok nem mindenféle gyártótól/beszállítótól összelegozott alkatrészekből dolgoznak? (nyílván nem a típus specifikus műanyag elemek)
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Shadowbull
addikt
válasz norbert1998 #141006 üzenetére
"Az aftersales repair hatalmas része egy gyártó profitjának, el se hinnétek, mekkora"
Semekkora. Ez egy népszerű konteó.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
szetcsuszott
aktív tag
válasz norbert1998 #140998 üzenetére
Ez innentől hitvita, mint a kocsik esetében a 3F szabály. A japán autókat és elektronikát a 70-80-as években kiröhögték, egyet jelentett a gagyival, olcsóval. Még a 90-es évek soft chopperei is so-so, az 535-ös virgács és társai, azok már motorikusan legalább megbízhatóak, de bazáriak. Aztán hol tartanak most... Vagy a koreaiak egész 2007-ig az 1. Ceedig... Piaggio bontós szervizes volt kollégám szerint 75% Kínai a belük, csak nem mindegy melyik kínai cég milyen minőségben gyárt és milyen minőségellenőrzés mellett meg mennyiért. Pl a stihl gépek java full kínai gyártás. Horgász bitok, orsók java átcimkézett kínai lego, kivéve pár komoly gyártót, akik innoválnak még, de azok is kínában gyárttatják a termékpaletta zömét. Tudnak nagyon jó minőséget gyártani, ha megfizetik, ez már bizonyított tény. A Honda ma új motorra 2 év garit ad, a kínaiak hármat, a yamahát meg sem találtam, hogy mennyit. Amíg a kia nem adott 7 évet, addig az összes punnyadt japán meg európai gyártó 1 évet adott, a ceed után kezdett valami megmozdulni....Én el tudom engedni ezeket a dogmákat.
Kezitcsókolom, jó helyen járok? Ez itten az internett? Redmi note4 4/64, Mi11 lite 5G
-
vlevi
nagyúr
válasz norbert1998 #140998 üzenetére
Motorrevüben hasonlították a 650 Versys-t a CF Moto 650-hez.
A Versys majd 1 millával drágább újonnan, mint a CF Moto, de itt már le van írva, hogy azért majdnem mindenütt látszik, érződik, hogy a Kawa egy magasabb szintet képvisel.
De kb ugyanerre jutott a Revzilla is.
Hiába olcsóbb a CFmoto, még akkor sem lesz egy szinten a Versys-el (vagy a Triump660)-al, ha rálocsolod azt a maradék 3000 dolárt, amennyivel kevesebbe kerül, újonnan.Szóval, lehet, hogy jönnek fel a kínaiak, de még van hova fejlődniük. De addigra már nem lesz olcsóbb.
Hasonló volt pl. a koreai autókkal. Amikor a Ceed megjelent 2007-ben, az már értelmezhető konkurrense lett a Focus, Golf, Astra hármasnak, de akkor még olcsóbb volt, aztán pár év alatt a fejlesztésekkel az ára is utolérte a többiét. -
szetcsuszott
aktív tag
válasz norbert1998 #140996 üzenetére
Nem ezt írtam. Azt írtam, hogy amikkel tudok azonosulni azoknál 2M a kínálat alja, nem pedig azt, hogy 2M alatt általánosságban romok vannak. Nyilván van típus, ahol 2M a kínálat krémje,teteje, csak nem nekem. Sőt, biztos van csoda 3 kilóért is, meg szerencsés kezek, akik kifogják,vagy akik szeretnek szerelgetni, és belefér. Én azt írtam, hogy 2,5 fölött vannak az olyan motorok, amik nekem tetszenek és vélhetőleg nem szaladok velük cumira, annyiért meg már vannak újak, garival. Meg azt is írtam, hogy a kínálat alján hagyományosan nincsenek csodák, tök mindefy, hogy autóról, motorról, bicikliről, betonkeverőről vagy fűnyíróról beszélünk.
Kezitcsókolom, jó helyen járok? Ez itten az internett? Redmi note4 4/64, Mi11 lite 5G
-
norbert1998
nagyúr
válasz norbert1998 #140939 üzenetére
Szombathely-Fehérvár
Tudom, hogy ez sokaknak egy kajaszünetbéli kiruccanás, de azért ne ez legyen a norma. Ez egy nagyobb út egy átlag embernek. -
Somatom
veterán
válasz norbert1998 #140939 üzenetére
"azzal megyek a hosszú útra, egyetemre, az ország harmadán át."
Biztosan jó lesz. Melyik ország ez?Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #140921 üzenetére
Ezek az infok le vannak egyezerusitve.
Felesleges tul bonyolitani.
Jelenleg az olaj hofokot meg lehet nezni egyes turbos autoknal. Van is belole ertetlenseg. .A moderndebb rendszereknel a belso kor liter mennyisge minimalis. A leheto leggyorsabb atmelegedes miatt. De ezt a hofokot nem monitorozhatja le mert ez is dezinformal.
Nezdmar, meleget mutat a homero de hideget fuj a futes. Szar, vihetem vissza. .
Vagy motornal, ez mar uzem meleg, mehet a nyelgaz.Keptelenseg jol informalni a kezelot. Ahany fej szinte annyi ertelmezes, tudas van hozza.
A riasztasi oldalnak kell egyertelmunek lenni. A tobbi csak van.
De ezt a felhasznalok komplikaljak. Van aki erdemben tudja kezelni van aki nem.
Pl. NT650V. Nincs hofokmero. Van riaszto lampa azt csokolom. Ment a nyavikolas, hogy hat az mennyire kellene. A 700 on lett. . El kell csalni. A mutato kozepen jo. Igaz itt mar 80 fokos a viz.
Es 103 foknal van risztas. Ergo ha valos homersekleti skalat minotorzza, akkor egy melegedos fosnak lenne tesztelve a motor, mert jajj latom, hogy 90-95 fokos homersekeleten uzemel, mindjart felforr. .
En csinaltam a 650-re. Rajottem totalis felesleges volt. . Pedig ertelmezni tudtam amit latok. -
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #140912 üzenetére
A hideginditasnal a pára valoban problema, de a hengerfalrol sok minden lemoshatja az olajfilmet, a hideginditasnal nagyobb benzinmennyiseg is. Megsem fog "fokozottan" kopni a hengerfal, legalabbis nem annyira, hogy ez tobb 10e km en ketesztul egyaltalan erzekelheto lehessen.
Ezek a megallapitasok, miszerint ez-az lecsapodik, mossa a hengerfalat, igazak. amit nem lehet tudni, hogy az a fokozott kopas mennyire fokozott, vagy az a fokozott kopas mit jelent pontosan? Vashengeres a motor? Nikaszil bevonatos? Alusil?Amit peldaul az iskolapadban tanul az ember, az az, hogy az a szent olajfilm, aminek mindig meg kell lennie, kulonben azonnal baj van.
Ezzel szemben az olajgyartok a jarmugyartokkal ugy nez ki, nem pontosan erre torekszenek a szoroolajozasnal. Hogy miert? Mert a teljes olajfilmen futas nagyobb surlodassal jar, mint amikor felig a sziliciumkristalyokon felig olajfilmen futnak a gyuruk, dugattyupalast.
Ilyenkor a legkissebb a surlodas es elfogadhato a kopas erteke.
Tehat az olajfilm megszakadasa nem annyira nagy dolog, mint ahogy azt a youtube-on fb-on, forumokon olvashatjuk.Az alacsony fordulaton kinzas megint olyan dolog, amire azonnal szivehez kap az ember, mert osszekeverjuk a Göbi cikkeben levo oreg diesel auto felhigult olajanak esetet a sornegy benzines motor motorokkal. Es azonnal a benzines kozvetlenbefecses turbos LSPI jelenseget is ehhez kotjuk.
Termeszetesen a legjobb esetben nem csinal ilyet az ember, tehat alacsony fordulaton nem nyekteti az ember a motort. De mi az alacsony fordulat? 2000? 2500? Es valoban mi tortenik ennel a fordulatnal, amikor a hengertoltottseg annyira rossz, hogy nincsenek akkora erohatasok sem, amik karositani tudnanak valamit.
Hogy megint mit nem tudunk? Hogy mekkora erohatasok vannak, es pontosan mi tortenik a motorban, annal a motornal, amire ezeket a sztereotipiakat mondjuk.Egyertelmu, normalisan kell hasznalni a motort, de azt nem mondanam, hogy nagyobb kart okozna az alapjaraton jaratas.
Kornyezetszennyezo, de ezzel semmilyen nagyobb erohatasnak nem teszi ki az ember a forgattyusmechanizmust, ilyen dugattyusebessegnel es hengertoltottsegnel hatalmas erohatasok a henger-dugattyunal sincsenek. Talan a szeleptokeknel nincs akkora szoroolajzas, ezt tudnam negativumnak elkepzelni, amennyiben van szeleptoke. Tehat a veztengely butykoknek nem olyan jo. Ezert kellene turaztatni, mint ahogy a versenymotoroknal csinaljak a pitben.A suru olaj a csapagyakhoz nehezen folyik be, epp ezert a nyomas magas lesz, mar alacsony fordulaton is. Minel melegebb a motor, annal kevesebb az olajnyomas, de annal nagyobb az olajaramlas, ami a siklocsapagyaknal a leglenyegesebb, nem az olajnyomas.
Amennyiben a siklocsapagyaknal az olajzas "nem az igazi", a fotengely kemeny anyaga azonnal beragodik a csapagyfem nagyon puha anyagaba. Amint a siklocsapagynal valami "nem az igazi" az tortenik, mint az oldalrafektettet cb500 nal.
30 mp alatt vege van mindennek.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
veterán
válasz norbert1998 #140912 üzenetére
13 ezer a tiltas eleje, de akkor nem tudom, miert mondtak egy percig 3000-en jaratast, meg hasonlok indulaskor, koszi, nem aggodok ezen.
Everybody lies.
-
nagyúr
válasz norbert1998 #140912 üzenetére
+1
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #140785 üzenetére
-
palfitom
félisten
válasz norbert1998 #140673 üzenetére
Hát igen, a VFR-hang az nagyon vonzó!
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz norbert1998 #140638 üzenetére
Blokk eltesz, fotó a km állásról, minden mást majd amikor ráérek!
(#140634) HSM
A 3 tankoásos átlagban én nem hiszek, a táblázatom tetején (rögzített helyen) van összesítés a teljes tankolt mennyiségből és a megtett km-ből számolva. Az a tuti! Minél többet mész/tankolsz, annál pontosabb lesz!
=(SZUM(C:C)-C2)/(M1)*100
ahol a C oszlopban vannak a tankolt mennyiségek (az első tankolást le kell vonni), M1-ben pedig egy összes megtett km az első tankolás óta. Csinálhatnék egy össz.tankolás cellát is, de az önmagában nem hordoz információt számomra, így nem tettem.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #140638 üzenetére
Én a Fuelly-t használom, régebben acar néven futott. Ez többet tud, mint amit szeretnék, több jármű minden költsége, szűrhető, telefonos app, adatok a felhőben...
Jó az excel, de ott még neked kell szűréseket tenni, meg függvényeket írni, illetve nem azonnal a kútnál viszed be az adatokat.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
HSM
félisten
válasz norbert1998 #140638 üzenetére
Én a kúton csak egy jegyzetet írok a telefonba, km állás, tankolt mennyiség, a többit otthon kényelmesen a blokkról.
-
Geresics
addikt
válasz norbert1998 #140628 üzenetére
A legjobb app az Excel!
Ez itt egy régi kép, de a lényeg jól látható. A benzinkutak színezve vannak (zöld MOL, kék OMV, narancs Shell, stb.), a benzin pedig ha prémium, akkor sötétebb jelölést kap (itt még próbálgattam kimutatni a különbséget fogyasztásban), az üzemanyagár és a fogyasztás pedig további grafikus elemeket kapott a könnyebb átláthatóságért. Mellé lehet megjegyzéseket írni, és itt ugyan nem látszik, de ide írom a szervizeim is, hogy mikor mit csináltam, milyen gumit tettem fel, stb-stb...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
veterán
válasz norbert1998 #140628 üzenetére
Spritmonitor pl jo erre, eleg nagy felhasznaloi tabora is van.
Everybody lies.
-
LógaGéza
veterán
válasz norbert1998 #140628 üzenetére
Én ezt használom: Fuelio
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Debilon
addikt
válasz norbert1998 #140603 üzenetére
kicsit nem figyelsz aztán bajban leszel, ha nem tudod lefejteni a visszatermelt benzint
hihetetlen ez a fogyasztás adat 160-as tempónál
a 19-es 650-em 150 utazónál húzott be 5,5-et...csomagok nélkül 1 személlyel[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #140603 üzenetére
Rosszul mérted, kihagytál egy tankolást esetleg téged is megviccelnek, mint egyszeri zsigulis Feri bácsit, akinek mindig tankoltak a 3,5 Ft-os benzinből a zsigájába éjjelente, az meg áradozott, hogy az ővé bizony 5l alatt fogyaszt
160-as tempó mellett a 650-es kizárt, hogy csak ennyit kérjen. Még lejtőn lefele, osztrák E5 benyával is többet eszikÉrtettem elsőre is, hogy gondolta azt a fogyasztást, mármint, hogy 100km-re vetítve, de nem ezt írta és ma nem csak Geresicsnek van kötözködős/beleugatós hangulata.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Micsurin
nagyúr
válasz norbert1998 #140591 üzenetére
...asszony csere nem motor. Mi ~4 napot lehúztunk oldaltáskák + topcase-ben. röviden az volt a reakciója ha választania kell, hogy kényelem és több cucc vagy motoros nyaralás akkor ott ahova megyünk vesz mosószert és este kimos mindent kézzel de Ő autóba nem ülne nyaralás végett. Feleség material erősen!
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #140571 üzenetére
A kis v-stromnak csak a neve az, semmi köze a V-hez.
4,5 liter 330km-re? az akkor ugye 1,4 liter / 100 km. Ez igen, ez tényleg csoda
Szerintem nem jól számolod a fogyasztást, mást nem tudok elképzelni, mert 130 felett még a legújabb DL-k is többet esznek mint 5 liter, a 160-as tempóhoz inkább 7-8 liter a reális.Mondjuk biztosan van a testtömegünk között némi különbség , de hogy ugrik? Ez valami olyan amit 35e km alatt én sosem tapasztaltam.
Jó motor a dl650, de azért na, az én 2004-esem simán többet evett minden körülmények között mint a mostani bmw. Az új 2017 utáni DL650-ek tudnak 4l alatti fogyasztást is, de ekkor ez csak közlekedés, az élvezetes motorozástól már messze van.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz norbert1998 #140591 üzenetére
Cimborám barátnője vett egy divatnapszemüveget. A szárait nem lehet behajtani. Akkora tokja van, hogy egy rendes rocker csaj abba bepakolna mindent egy hétvégére.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
A Zéé
addikt
válasz norbert1998 #140586 üzenetére
De neked magasabbra dobja a fejidom a szelet, mint egy idom nélküli motoron, azért az nagyon sokat számít.
A csomagolással amúgy én is bajban vagyok most, lehet, hogy május vége felé tolok egy 3-4 napos horvát kört, de topcase szóba sem jöhet, a hátizsák meg nem az igazi, mert nagyon rángatja a hátamon szél 100-120 felett. A legpraktikusabb, legolcsóbb egy hengerzsák lenne, és elég is lenne, de az meg olyan tróger kinézetre, hogy nincsenek rá szavak.
Just a simple Lineman...
-
veterán
válasz norbert1998 #140571 üzenetére
Hát azért ezt már azon a motoron se erőltesd, 800 felett meg pláne ne.
Tudom, vannak okosok akik szerint a fizika megb@szható, de hidd el, hogy nem.
Nagy köbcentis motoron ez a stílus szétüti a kuplungkosarat, ami annak cseréjéhez vezet.
Xxnél például viszonylag gyakori probléma ez, alacsony fordulaton 5-6ban krúzolni "hamar" oda vezet, hogy csere. 80ezer HUFA Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #140572 üzenetére
A garazsba?
Van nekem is dobozom a turamotoromhoz, amit csak akkor rakok fel, ha satrazni megyek a garda tohoz, vagy mo-ra. De azzal 80 kornyeken szital a kormany. Es szarul is nez ki. Topcase-t sosem raknek motorra. Csak megjegyeztem, hogy utalom a dobozokat.
Explosión de dos tiempos
-
dellfanboy
őstag
válasz norbert1998 #140572 üzenetére
milyen cuccokat? milyen cucc kell neked a motorozáshoz?
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
norbeerto
csendes tag
válasz norbert1998 #140482 üzenetére
Nálunk is ER6n-ek voltak javarészt amikor tanultam 0-ról a nagy A-t. Nagyon jó motorok, most is 650es sor2-n vagyok csak egy 10 évvel fiatalabbon mint amin tanultam. Az ABS jó dolog, a többi majdnem ugyanaz csak finomodott és könnyebb lett a súly. (Ninja 650)
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #140483 üzenetére
Ezeket a 90es evekbeli belpiacos 400 sor4 eket en annyira nem ajanlanam
Manapsag csak a szopas van veluk, es csak a szurkeimportosakhoz lehet europaban alkatreszt rendelni, ha egyaltalan van meg hozza. Az is egy vagyon.Explosión de dos tiempos
-
norbert1998
nagyúr
válasz norbert1998 #140482 üzenetére
Fontos hozzátenni, hogy a GSX400 vagy 40-50 kilóval könnyebb, mint a DL emlékeim szerint, valamint a srác is egy 20-assal könnyebb nálam, szegény nem valami "bulky"
De hát ugye a GSF400 az 59 lóerő, a DL meg csak 67.
Nézz rá tehát a GSX vagy GSF400-ra, de mondok jobbat: Meglesz a sor4, a 600 köbcenti és a kevés lóerő is: Yamaha XJ600-asok. Kényelmes, kellemes, nem szaltozós fajta.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz norbert1998 #140443 üzenetére
Egy alfa tulajdonos két napon boldog.
Az első az a nap amikor megvette az új alfát.
A második meg az amikor eladta.
159et venni nem racionális döntés... de... tudod...A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #140443 üzenetére
Fiatalság bolondság. Soha ennyit nem tudtam volna mondani az autómról Ma meg már nem is érdekel. Tavaly eladtam a nagy kedvencem, elment a 22 éves opel omegám, sajnos már nem igen volt hozzá alkatrész, főleg karosszéria, de már látszott, hogy ez mindenre igaz lesz..
Mit vettem helyette? (igaz lányom használja 99%), hát a legkisebb autót amit találtam a hahu-n, keresési feltétel 25e km kevesebb, 4 évesnél fiatalabb, törésmentes, apróbb sérülés lehet, 4 ajtós, szükség esetén 4 felnőtt is befér. Így lett egy 56 LE toyota aygo. Az 56 Le képest egész jól megy, mindenhova is befér, 2 személynek tökéletes kis városi autó, 5l fölé ritkán megy a fogyasztás, de 4l alá is befér, ha országúti tempóban megy, tud 130-t... ennyi volt az igény. (igaz ez a 3. autó)
Szóval a teljesítmény egyáltalán nem volt szempont, ha élvezkedni akarok, ott a motor.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
tboldi
nagyúr
válasz norbert1998 #140431 üzenetére
Az a szívószelepeket birizgálja, időzítés, benyitás mértéke, időtartama, ilyesmi, és a vezérműtengelyt helyettesíti. Van T-jet nélküle (MiTo esetében 120 és 155 paci) és vele (135 és 170) is, ebben éppenséggel nincs.
szerk.: De szívóban is lehet MultiAir (77 helyett 105 ló).
[ Szerkesztve ]
-
GTVili
tag
válasz norbert1998 #140431 üzenetére
Az két külön dolog..... a T-jet egy kvázi sima turbo motor.... a Multiair meg egy változó szelepvezérlési rendszer. Immáron talán a harmadik generációnál tartanak....
GTV...
145....
147... -
tboldi
nagyúr
válasz norbert1998 #140423 üzenetére
Lejárt a szerk. időm.
Úgy néz ki, csak a 16 szelepes dízelekben van (1.6, 1.9, 2.0 JTD), ez meg benyás.
-
tboldi
nagyúr
válasz norbert1998 #140423 üzenetére
Tudtommal nincs, sőt még a leömlő is az erősebb, nem repedős fajta (ellentétben a 120 pacis T-jetekkel).
-
Imilenni
addikt
válasz norbert1998 #140405 üzenetére
Már csak az a kérdésem akkor, hogy mégis miért drágult meg ennyire mostanra?
Press "F" to pay respects.
-
Shadowbull
addikt
válasz norbert1998 #140358 üzenetére
Ha már jogosítvány: lányom most csinálja itt a B kategóriát, eddig 4.000 eurónál tartunk, és még kell vezetnie pár órát a vizsga előtt....
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
tboldi
nagyúr
válasz norbert1998 #140358 üzenetére
Én nem vettem soha egy órát sem pluszban, mindegyik kategóriát úgy kezdtem, hogy már volt valamennyi előképzettségem, apum tanítgatott.
Sőt az A2-nél a felét sem motoroztam le az óráknak, mert itt nem volt ember/motor a kategóriához, Győrből járt ide egy oktató, aki viszonylag ritkán tudott csak jönni, úgyhogy ha belátható időn belül akartam jogsit…
De a B-t levezettem, amilyen qrva drága. -
tboldi
nagyúr
válasz norbert1998 #140352 üzenetére
Nálunk ez az aktuális árlista, de ez már 10-12 évvel ezelőtt is csak tájékoztatójellegű volt, a gyakorlatban akárhányszor csekket nyomtak a kezembe, mindig egyre magasabb összeg szerepelt rajta. 🤷♂️
4 kategóriát csináltam, időrendi sorrendben 2009-ben AM (akkor még M) - 2012-ben B - 2013-ban A2 - 2016-ban A (2 év utáni upgrade-del), összesen 600-650k Ft-ban van a rózsaszín kártyám. Úgyhogy én inkább azon csodálkozok, hogy neked ennyire olcsó volt.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz norbert1998 #140329 üzenetére
“Nem tudom, hogy a fenébe lehet ezt 200 ezer fölé el nyújtani.”
Gyere Móvárra, itt már 10 évvel ezelőtt is 200-ba került az A2, amit aztán 70-ért upgrade-eltem A-ra. De a B is közelebb volt a 300-hoz, pedig az elsősegély már megvolt addigra. Azóta szerintem már a fél misit karcolja mindegyik kategória.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz norbert1998 #140330 üzenetére
Nem hiszem, hogy ezekkel probléma lesz, bár sanszos, hogy az állva motorozás kimarad. Hacsak nem a hátsó lábtartóra állok fel. De, ha az oktató bemutatja a motoromon, akkor én megpróbálom utána csinálni. Sztem az már a kaszkadőrképző alapszint lenne.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #140265 üzenetére
Ez testalkattól is függ, annak idején az én dl-em 140-150-nél is tudta ezt, nem is szerettem ilyen gyorsan menni, illetve gyorsabban meg nem is mertem.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
gergobaby
aktív tag
válasz norbert1998 #140246 üzenetére
Ilyen ritkák most a kresz időpontok? Ha amúgy vezet és csak át kell ismételni a dolgokat, akkor kb. 1 nap alatt végig lehet pörgetni az e-learninget. Nyilván lokáció függő is, de délnyugaton most sokkal kevesebben jelentkeznek jogisra, mint az eddigi években, simán lehet, hogy szépen megszűnik ez a fél éves várólista.
-
pepucs
tag
válasz norbert1998 #140244 üzenetére
Ha nyáron kezdi a jogsit, talán jövő tavaszra meg is lesz
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Pocee
senior tag
-
A Zéé
addikt
válasz norbert1998 #140213 üzenetére
Kell hozzá spéci szerszám, ami bár szintén nagyon olcsó aliexpressen, de akkor is kell. Ha meg valakinél már van az is, akkor már mindegy, mivel zárod a motort oda valahova.
Ezért mondom, hogy felesleges túlpörögni. A korábban linkelt Oxford lánc van nekem is, mert amíg pesten laktam -ugyan benn az udvarban-, de egy félig nyitott színben volt csak a motor, akkor a saját megnyugtatásomra leláncoltam. De kb. ennyit ért a dolog. Magamat megnyugtattam
Magammal nem vittem sosem a lánc részét, mert baromi nehéz (4-5kg simán van), csak a lakatot afféle tárcsazárként, de ez igazából szintén csak önmegnyugtatás, és az alkalom szülte tolvajok ellen jó. De ellenük meg tényleg elég, hogy valami jól látható védelem legyen rajta. Neonsárga tárcsazár, és egy emlékeztető. Ha idén sikerül összehozni a pár napos horvát kirándulást, akkor én is ennyit veszek maximum.Nekem a kocsimat akarták feltörni egyszer kinn az utcán, és biztos vagyok benne, hogy azért hagyták végül félben a műveletet, mert észrevették, hogy van egy kamu villogó led az üveg mögött (korábbi tulaj szereltette be, de nincs rákötve semmi eszköz). A zárat megfeszegették, de végül nem nyitották ki a kocsit.
Just a simple Lineman...
-
veterán
válasz norbert1998 #140197 üzenetére
Ezért kell goldwinget venni, azt lopják el ha tudják
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
A Zéé
addikt
válasz norbert1998 #140194 üzenetére
nagyon rágörcsölni sztem felesleges.
Az ilyen mindenféle riasztók az alkalmi tolvajok ellen jók csak.
Ha valaki tervezetten akarja ellopni a motorod, az el fogja vinni akkor is, ha a legdrágább. legbiztosabb zárat rakod rá.
Kell venni egy láncot, ha valami fixhez hozzá tudod kötni, ha nem, akkor pedig egy rikító színű tárcsazárat egy rikító színű emlékeztető kábellel, aztán ennyi.Just a simple Lineman...
-
Pfiucska
aktív tag
válasz norbert1998 #140191 üzenetére
Ja’, akkor szerintem jó lesz a tárcsazár.
iPhone 15, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
Pfiucska
aktív tag
válasz norbert1998 #140186 üzenetére
Riasztos tarcsazarat hasznalok en is, szerintem nagyon praktikus DE az allando utcan tarolasra szerintem nem nagyon van jo megoldas.
iPhone 15, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- CES 2025: mini PC Snapdragon X Elite-tel
- Torrent meghívó kunyeráló
- Milyen switch-et vegyek?
- CES 2025: Műholdas nyakörv? Nem lesz olcsó
- Apple notebookok
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...