- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Árnyékos sarok
- leslieke farmerzsebe
- Volkswagen Passat B5,5 1.9 PDTDI Variant 131 LE Comfortline.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Linux Live ISO bootolása PXE-ről, UEFI rendszereken
- Egy újabb érdekes eset [Update HSZ-ben]
- Digitális Állampolgárság Program
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz ElektrikusDE #56596 üzenetére
Nem kell ott átszervezni semmit. A közlekedők 99,9%-a nyilván tökéletesen eltalál ott az alagútba és a sínekre hajtás nélkül. A maradéktól meg el kell venni a jogsit.
Mint ez a nő, ahogy belement a vízbe: [https://www.youtube.com/watch?v=QcrRvQny7mM]
-
szebe
addikt
válasz ElektrikusDE #56587 üzenetére
Már ne is haragudj, de aki ennyire világtalan, az rakja le a kocsit Kelenföldön, aztán villamosozzon be (azzal legalább bemehet az alagútba, hehe).
Kíváncsi lennék arra a "GPS hibázott" részre is, ma is jártam arra, egyszer se mondta a Waze/GMaps, hogy hajtsak be az alagútba...
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
ElektrikusDE
senior tag
Már hogyne lenne alagút?
Ui:
Valami forgalom szervezés már történt a behajtás nehezítésére, de a villamos miatt nehéz fizikailag megakadályozni a behajtás.
Esetleg valami olyasmi lehetne a megoldás, amit a villamos vezérel. (persze akkor meg valószínűleg villamos balesetről írnának ha bevezetnék)
[ Szerkesztve ]
“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs
-
NoLF
veterán
válasz ElektrikusDE #56587 üzenetére
a gps nem mondhatta hogy hajtson be az alagútba, mert ott nincs alagút amibe behajthat bárki autóval.
a MINDKÉT IRÁNYBÓL BEHAJTANI TILOS kivéve célforgalom egyben a ZSÁKUTCA táblával, később a MINDKÉT IRÁNYBÓL BEHAJTANI TILOS kivéve bkk táblákat aki nem képes meglátni (főleg az utolsót, rikító sárga háttérrel kiemelve) az hajtson szépen rá aztán ott rohadjon meg...
[ Szerkesztve ]
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
titán
válasz ElektrikusDE #56587 üzenetére
Semmi összefüggés a helyismeret és a nemlátás között. Helyismeret nélkül jártam európát nyergessel és nem szorultam be sehova, nem kellett kimenteni sehonnan stb stb. Nem a gps-en múlt, hanem azon, hogy néztem a táblákat és hogy mi van előttem/mögöttem. Ennyi az egész.
Nem tudom a gps mit mondott neki, de ha úgy van ahogy a képeken látni (bár nem látni pontosan a kiegészítő táblákat), akkor itt csak és kizárólag a vezető hibázott, hiszen kétszer is jelezték neki, hogy mi ott a közlekedési rend. Leszarta, majd még azt sem vette észre, hogy elfogyott az út. Aki ennyire sötét az önálló közlekedéshez, jobb ha tömegközlekedést választja.
[ Szerkesztve ]
-
Csókolom
tag
válasz ElektrikusDE #56590 üzenetére
amikor mar az alagutban volt talan meg is probalt visszatolatni a melyebb sinekröl, de nem volt lehetseges, hiszen az auto alja meg volt tamasztva illetve ha nem is, akkor olyan közel volt a sinekhez, hogy az nem volt lehetseges a szintkülönbseg m. -aztan megis elöre haladva probalt kijutni valahogy helyismeret nelkül? Ketsegbeesett helyzet
[ Szerkesztve ]
-
ElektrikusDE
senior tag
válasz Csókolom #56589 üzenetére
Szabályosan?
Visszatolat.
Persze ez nem életszerű....
Inkább ott fordul meg a síneken a villamosközlekedés közben.
És még esetleg átugrat a gomba sorokon is.
[ Szerkesztve ]
“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs
-
Csókolom
tag
Az aki egyebkent oda behajt mert ott van dolga, az ott fordul meg a sineken a villamosközlekedes közben ? Vagy hogy jut ki mashogyan onnan?
-
Csókolom
tag
válasz ElektrikusDE #56587 üzenetére
ezt neztem szinten, hogy hol hajthatott fel -a jegverem utcabol, sötetben nem annyira egyertelmü a helyzet helyismeret nelkül, lehet szinten lehuppantam volna a sinekre a sötetben a bem rkp. vegen. Aztan ott az autonak is annyi -se elöre se hatra
[ Szerkesztve ]
-
ElektrikusDE
senior tag
Mért kell szidni a helyismerettel nem rendelkező vezetőt?
Jó pár éve még sűrűn jártam azon a helyszínen 3 közlekedési móddal is.
Kíváncsiságból megnéztem hogy hány hibát követett el a vezető.
1.
A GPS azt mondta fordulj be az alagútba, (lehet hogy azt is mondta hogy jobbra) de azt nem mondta meg hogy melyikbe.
Tehát a GPS hibázott.
Erre a sofőr elkezdte keresni az alagutat, de a forgalomban haladva ez nem könnyű.
Elkeveredett ide:
Első hiba! (a jelző tábla figyelmen kívül hagyása)
DE még semmi gond!
Felhajtás a villamos sínekre. (NEM hiba, nem tiltja semmi!)
2. hiba! (a jelző tábla figyelmen kívül hagyása)
Itt már nincs semmi féle tiltás! (lehet hogy az eset miatt ide is fog majd kerülni tábla)
Sőt még zöld jelzés is van!A józan paraszti ész azért jelezne, (jó látási viszonyok között) hogy ne hajtsak tovább...
Ui:
Nagyon ügyes vezető talán meg is oldhatta volna, a két kerekeket a sinén tartva akár még végig is lehetet volna menni az alagúton.
[ Szerkesztve ]
“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs
-
Reggie0
félisten
Forgalmi vizsgan kene olyan feladat is, hogy a GPS-t kell kovetni, de az neha hulyeseget mond.
-
titán
Napi agyhalott:
a Várkert Bazár felé tartó autó sofőrje a GPS utasításait követte, amikor a sínekre hajtva befordult az alagútba. Ott az alagút jó kétharmadáig-háromnegyedéig jutott a sínek között haladva, majd megrekedt. A lap szerint dunaújvárosi család nem volt ismerős Budapesten, ezért követték a GPS-t, amely azt mondta, forduljanak be az alagútba.
Az autót végül egy külön erre a célra a helyszínre érkező villamos húzta ki az alagútból.
-
mezis
félisten
[link]
"Tudok én egyszerre két dologra is figyelni....."mezis
-
mephi666
nagyúr
válasz Di Natale #56575 üzenetére
már a kreszen elbszták 6 soron, amit anno minimális készüléssel 38.5es lázzal, 2-3 lázcsillapítóval megcsináltam 1 hibaponttal úgy, hogy kb 6-7perc alatt befejeztem az az 1 hibapont is csak azért volt, mert olyan b*zi "padkás" táblát dobott be, amit előtte és azóta se láttam sehol ...aki 61 évesen ennyire öntörvényű, azt le kéne ültetni hosszú időre azelőtt, mielőtt véletlenül pár gyalogost is felírna áldozatok közé a féltucat anyagi kár után
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Szada85
aktív tag
válasz Di Natale #56564 üzenetére
Egészen a legmodernebb mai típusokig ott van a vákuumdob a fékmunkahengernél, amiben van annyi "tartalék", hogy egy nagyobb fékezésre a leállt motor mellett is "marad" rásegítés, utána pedig valóban pusztán izmosan kell nyomni a pedált.
Akit már vontattak esetleg, az tudja kb. mire számítson, milyen érzés.A mai brake-by-wire megoldásoknál pedig kötelezö az ú.n. "fallback"-kör, ami bármilyen hiba esetén "vészmód"-ba kapcsol, és ugyanúgy közvetlen kapcsolatot biztosít a fékezéskor.
-
nagyúr
válasz mephi666 #56569 üzenetére
92es F-ünk nem is hallott még szervóról...
Dehogynem... úgy tudom azt híjják' kenyér-szervónak !viccen kívül hasznos volt néha ez a direkt kapcsolat az úttesttel...pl ha parkolóból kiállva télen könnyen fordult a kerék, akkor figyelni kellett, mert csúszott az út
Én ezért is szeretem még mindig azt a Kisöreget.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
mephi666
nagyúr
válasz MasterDeeJay #56562 üzenetére
92es F-ünk nem is hallott még szervóról... viccen kívül hasznos volt néha ez a direkt kapcsolat az úttesttel...pl ha parkolóból kiállva télen könnyen fordult a kerék, akkor figyelni kellett, mert csúszott az út ...a fékrásegítés hiánya lepett meg, amikor nem indult a kocsi és vontattak: lépek bele, nem fog... reflexből tapostam izomból és akkor már jó volt... ha járó motornál se lett volna rásegítés, lehetett volna benne izmosodni karra-lábra... amikor a kocsi 28éves korában a kormányművet rakták rendbe, utána lett fura, mert továbbra is izmozni kellett vele kicsit, de már nem annyira, mint előtte (mintha kapott volna egy fél-szervót) ...persze a gáz is bovdenes volt, elég direkt volt a reakció: B Zafiránál már más... ott azért lépni kell neki komolyabbakat, ha meg akarom indítani (F-be visszaülve pár hét kihagyás után asszony mondta is, hogy "miért taposom neki ennyire?" )
Ui: hogy on is legyek, tegnapról neki van sztorija... közeledett gyalog zebrához lendületesen, ahol már várt más és ő is megállni tervezett, mert balról jött egy kocsi... az autós azt hihette, hogy ki fog lépni, állt a fékbe és felkente gumival a zebrát, miközben felháborodottan mutogatott neki, majd ment tovább lassan elkezdhetne valaki testkamerás videókat gyártani, mert dashcam már van elég
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
őstag
Persze, ez a Fly by wire ugye, és a repülőgépnél 3, azaz három körös egymástól független szervo van. Ha meghal az összes, akkor aktiválódik a RAT (kis légcsavar ami a hasából nyílik le) és a legfőbb funkciója a szervo életben tartása, ugyanis az konkrétan a hidraulika szivattyúkat hajtja meg, de van olyan verzió is ami pl. generátorként működik és akkor az avionikai műszerek létfontosságú elemeit táplálja.
Jó lenne ha az önvezetésben is lenne amolyan backup rendszer..."The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
mezis
félisten
válasz Di Natale #56564 üzenetére
Nem lenne baj, ha tudnád azt, hogy működik a fék, csak nagyon kell taposni.
Amikor a vadonatúj C3-on elment a fékszervó és azt mondta a lányom, hogy nem lehetett fékezni, akkor a még üzemképes DACIA-val felvittem egy hosszú, lejtős, (forgalommentes) útra, motor kikapcs, autó gurult lefelé és úgy kellett fékeznie.Valóban nagyon nagy a különbség amikor megszűnik egy fékszervó.
mezis
-
Reggie0
félisten
válasz MasterDeeJay #56562 üzenetére
Ha a szervo rugo elleneben nyitja a feket, akkor ha kimegy a bizti siman besatuzik.
A mostani autokat nem lehet menet kozben leallitani. Mar a 10 eves autokat se lehet, mert tobbnyire nem forgatos kulcs van bennuk. Illetve az, hogy leallitod az autot nem jelenti automatikusan azt, hogy a fekrendszer nem mukodik.
[ Szerkesztve ]
-
Repülőnél is eléggé gáz bár ott több rendszer van, de autón ahol spórolnak mindenen....
Gázpedál az oké (2003-as astrámon már az volt) de megállni és irányítani kritikus.Di Natale
Semmi, leállítod menet közben olyan mint amikor lefullasztod. Gurul sebességben és motorfeked van. (Kétütemünél gáz ha nincs plusz kenés)
Gyakorlatilag modern autóknál amúgy is motorféknél nincs befecskendezés bizonyos fordulat felett, tehát a motor nem végez kimondott munkát csak levegőt paszírozza. Kb ugyan az.Csak azt vettem észre hogy nincs szervó meg keményebb a fék, és lassultam meg megálláskor 0 a fordulat. Zene ment közben szóval a motor hangját nem halottam hogy nincs. Indítani nem tudtam egyből mert automata és D-ben nem engedte csak N vagy P ben. És naná hogy megállás nélkül nem indíthattam mint egy manuálisat. Szerencsére nem volt forgalom.
[ Szerkesztve ]
-
Di Natale
aktív tag
válasz MasterDeeJay #56562 üzenetére
Mi történt a motorral? Már én is agyaltam rajta, ha véletlenül menetközben leállítom a motort, akkor baj lehet.
-
mezis
félisten
válasz MasterDeeJay #56562 üzenetére
Csak az jutott eszembe, hogy egy ideje a repülőgépekben (AirBus, Boing) a "kormány" és a vezérsíkok között már nincs közvetlen kapcsolat és talán ettől az autóipar "szárnyakat" kapott. Ha már a gázpedál is csak egy jeladót működtet.
A autóm kormányzárját sem a kártyája oldja fel. Nem voltam boldog amikor rájöttem. Valamelyest helyreállt a biztonságérzetem, amikor rájöttem arra, hogy nem kell nagy erő a kormányzáron "erőt venni."
[ Szerkesztve ]
mezis
-
Ki a fene venne olyan autót aminél nincs valamilyen mechanikus kapcsolat a fék és fékpedál között?
Kimegy a bizti vagy elektronika és nincs fék?
Mi lesz a következő a kormányzás? Menet közben bedöglik valami autópályan mert frissít egy firmware és meghalok, hurrá...
Így is elég horror ha valami miatt elmegy minden és nincs szervó. Anyámnak volt egy nissanja ami egy teskábel hiba miatt néha random leállt, na az is elég gáz volt.
Meg én is csináltam hülyeséget amikor a gatyámba belekadt a sok szar ami a kulcsomon volt és menet közben leállítottam az autót véletlenül úgy fordítottam a lábam.[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
Erről ez jut eszembe:
"Megkérdezik a jereváni rádiótól, igaz-e, hogy Jerevánban Moszkvicsokat osztogatnak.
Válasz. "A hír igaz. De nem Jerevánban, hanem Tbilisziben. Nem Moszkvicsokat, hanem Volgákat. És nem osztogatnak, hanem fosztogatnak."Az igazság eközben az lesz, hogy a kedves sofőr valamiért megijedt, és tövig nyomta a gázt, miközben azt hitte, a féket nyomja! Nem lennék meglepődve.
Mint a zsákutcában történő "önvezető" Tesla, ami megölt 2 részeget. Amiben kiderült, hogy az egyik részeg gyakorlatilag tövig nyomta a gázt az ütközésig, azaz a fáig!
"amikor a sofőr elvesztette uralmát egy önvezető Tesla fölött" - önvezető autó nem létezik, azaz a waymonak van feltérképezve 2-3 városa, ahol működik a 3-as szint!
Amikor tudatlanok írnak cikket tudatlanoknak! Vagy szándékos félrevezetéssel, és rosszakarattal!"Amerikában találtak bizarr hiányosságot az önvezető Tesláknál: több olyan balesetet okoztak az autopilot módban üzemelő kocsik, amelyben az út mellett parkoló, megkülönböztetett jelzést használó villogó járműveket nem észlelte a szoftver."
Tehát miután nincs önvezető autó, és a sofőr az autopilot bekapcsolásakor 6-7 soros tájékoztatót elfogad, kvázi szerződést ír alá, hogy továbbra is Ő vezet, az autó csak besegít. Kérdésem, hogy a balesetek pillanatában az autót vezető sofőr mit csinál?
Ha elfogadjuk, hogy a Tesla önvezető, akkor viszont az évi 1-2 baleset szemben a nem önvezető autók évi 2-3millió balesetével szemben egész biztonságosnak tűnik nekem!
[ Szerkesztve ]
-
mezis
félisten
Ha a fékpedál taposása nem közvetlenül, (mechanikusan, hidraulikusan) jut el a fék munkahengerekhez, fékpofákhoz, hanem computer érzékel és végrehajt, úgy mint a gázpedálnál, akkor bizony bármi előfordulhat. Igazán nagyot csak a számítógépek tudnak tévedni.
Ma elgördült mellettem egy Tesla. Pilóta mindkét keze a kormányon volt és kormányzott is.
A megengedett 20km/ó maximumnál sem ment gyorsabban. Az ilyen NORMÁLIS?mezis
-
titán
Felfüggesztik a Tesla 3-as taxikat Párizsban egy halálos baleset miatt
egy ember meghalt, húszan pedig megsérültek, amikor a sofőr elvesztette uralmát egy önvezető Tesla fölött Párizsban. A baleset akkor történt, amikor egy taxis munkaidőn kívül épp a családját vitte vacsorázni, és hiába fékezett, az autó csak még jobban felgyorsult.
A Reuters rendőrségi forrásokra hivatkozva azt írja, hogy a piros lámpánál álló Tesla egyszer csak elindult, felgyorsult és elütött egy kerékpárost, aki később belehalt sérüléseibe. A sofőr próbálta fékezni a kocsit, de amikor nem sikerült, inkább a környező tárgyaknak, például kukának kormányozta a Teslát.
Kellenek ezek nekünk, mint egy falat kenyér. -
nyikszi
őstag
válasz mephi666 #56554 üzenetére
Én se raktam még fel semmit, de már van jó pár anyag. Én megnyomom a piros háromszögű gombot a dashcamon és az egy védett mappába teszi az egy perccel előtte és utána lévő dolgokat. Én is azért vettem, hogy az idióták ellen védjen. Pl. amelyik póráz nélkül sétáltatta a kutyáját és kiszaladt elém a kutya, na akkor már megérte a beruházást. De volt több szabálysértés. Nemrég egy Ferrarival a balra kanyarodó sávból fogta és zöldnél egyenesen ment, még indexelt is Felvettem, de inkább azért, hogy a Fiamnak megmutassam Nem is veszélyeztetett senkit, meg hát mire én elindultam, ő már a következő lámpánál volt A legdurvább, ami azt mondom, hogy már idióta volt, amikor balra kanyarodtam a lámpánál, de balról, a szembejövő sávban megelőzött egy Toyota (céges autó, a rendszáma alapján valami 5 betűs cégnév, mint mondjuk a MALÉV-1). De ezt se raktam fel, pedig megérdemelte volna. Ha lesz olyan, akit nagyon is érdemesnek tartok, akkor azt el fogom küldeni a Bp-i autósoknak, de nem fogok én se szerencsétlenkedni a rendszám kitakarással.
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
mephi666
nagyúr
válasz kw3v865 #56553 üzenetére
Én se teszek fel közel se mindent, nem is foglalkozok a szerkesztéssel sokat: max 1-2 perc a vágás, feltöltés, rendszámok takargatása... legtöbbet azért rakom, mert inkább viccesnek érzem... nem is akarok ezekkel nézettséget generálni, mert minden videóm privát, nem kereshető: aki itt elkapja a linket, az megnézheti és kb ennyi ami még érdekes: ha egy úton van pl 6 neccesebbnek tűnő manőver, abból simán lehet hogy visszanézve már 3 nem is tűnik annyira vészesnek... (ennek ellenére tartom, hogy a városban elég magas a taplók aránya)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
kw3v865
senior tag
Több, mint fél éve van fedélzeti kamerám, de eddig még egy felvételet se töltöttem fel. Két olyan eset volt, amit alaposan visszanéztem, és valóban idióták voltak, de még éppen nem érték el azt a kategóriát, hogy mutogassam. Kisebb figyelmetlenségek pedig általában nem érik el az ingerküszöbömet.
Például mephi666 fórumtársunk videói véleményem szerint az unalmas kategóriába tartoznak. Többynire nagyon gyakori, és egyszerű figyelmetlenségből adódó szituációk.
De ha lesz olyan, azonnal elküldöm a Bp-i autósok csatornának, ők pedig továbbítják a hatóságoknak. Ők azért többnyire elég komoly, szándékos szabálytalanságokat publikálnak. Van egy gomb a kamerán, amelyet megmnyomva külön mappába teszi az aktuális felvételt, így egyszerű a visszakereshetőség is. Tehát nem sok időbefektetéssel jár, de a káröröm jól esne, ha viszontlátnám azokat a patkányokat, valamelyik Pofátlantanításos videóban eljárás indult cimkével ellátva. -
OK, talán nem voltam egyértelmű
Életemben ha kétszer töltötem fel ilyen videót, és annyi szívás volt a rendszámok blurözésével meg a videóvágással, az időbélyeg megkeresésével a memóriakártyán, hogy szórakozzon ezzel akinek két anyja van (amúgy ha nem kéne foglalkozni a szabálysértők "jogaival", hanem dobálhatnánk fel rendszámostól publicba, simán megtenném, nekem örömet okozna a public shaming ).
Arra akartam humorosan reflektálni (ezek szerint nem sikerült ), hogy ~25 km-en annyi hülyét láttam, akik közül néhány veszélyes hülye volt, hogy alig bírta az sd kártya, és kb. livestreamben mehetne a bpautósok oldalán, mert lassan az az kirívó, ha valaki szabályos. Biztos az óraállítás megviselt mindenkit
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
mezis
félisten
Az FC-t nem azért működtetem hogy állandóan "jelentgessek".
Tanulságos esetet már tettem ki, okulásul.
Valamelyes biztonságérzetet ad arra az esetre, amikor a vétkes tagadna, szemrebbenés nélkül hazudna. Mert a "kultúránk" ebbe az irányba halad. Illetve már ott is van.Szerintem a közlekedési kultúrát egyedül az javíthatja, hogy kamera minden autóba, minden utca sarokra.
mezis
-
NoLF
veterán
nincs dashcamem, és az életem annál sokkal fontosabb dolgokkal telik meg, hogy én azzal töltsem az időmet, hogy felvételeket töltsek fel az internetre az utakon előforduló idiótákról. kismillió van belőlük, és egy másodpercig sem érzem, hogy ha én is hozzájárulnék ezen videók gyarapításához, az bármennyiben is megváltoztatná a közlekedési kultúrát, avagy nekem bárminemű elégtételt jelentene, vagy az ember netán magára ismerne, és menten megváltozna egy életre/magába roskadva jönnem hozzám, bocsánatért esedezve.
mindent összevetve, rohadtul leszarom
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
Ti voltatok már úgy, hogy útközben gondoltátok, "na, ezt a marhát tuti feltöltöm majd", "apám, ez még nagyobb hülye", "mi a f... van", aztán már nem győzöd fejben tartani az időpontokat hogy mikor keresd majd otthon a videón az idiótákat, végül egy Gödöllő-Budapest távon (!) annyi ilyennel találkozol hogy inkább hagyod az egészet, mert fél napod rámenne (kb. gyorsabb lenne a dashcam felvételéből kivágni azt a pár percet amíg szabályosan közlekedők is szereplenek rajta ). Agyf*.
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
titán
válasz Chris Kiki #56543 üzenetére
Véleményem szerint egy ilyen eset mögé egyéb lehetőségeket megvilágítani az a szint, mint mikor a kékfényben leszúrta a pali a feleségét, az ilyen téziselők meg azon feszelegnek, hogy mi van, ha nem is a férj a tettes, hanem a nő dőlt a késbe.... Van rengeteg eset, amikor lehet min téziselni, ez messze nem az volt szerintem. Azért is írtam, hogy védeni próbálja, mert bár messziről virít az egész (ezek szerint nem mindenkinél), de ő jön az agyalásokkal, hogy mi van, ha nem ez, hanem az....
Értem amit írsz, csak közben látok és gondolkodom.A józan gondolkodással való szembemenésemre kérlek mutass majd példákat, ha már ezt így beírtad nyilvánosan. Mivel sokszor előfordul szerinted, gondolom nem lehet nehéz rá esetet találni.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Chris Kiki #56543 üzenetére
Mivel a forumon torteno itelkezesnek nincsen semmi kovetkezmenye, igy itt nyugodtan lehet. Nem a biroi szakmat gyakorolja itt. Es lam, vegul igaza lett. Tudod mi tortenne, ha kiderul tevedett? Semmi, max beirja, hogy nahat ez 1 az ezerbol amikor nem ugy volt.
-
Chris Kiki
senior tag
Sajnálom, hogy még mindig nem érted. A kommentelő csak egy másik lehetőségre világított rá, aminek ugyan csekély a valószínűsége, de mégsem nulla. Tehát nem egyértelmű a dolog. Addig pedig nem állítunk senkit sortűz elé, amíg meg nem győződtünk valaminek a bizonyosságáról.
Nem vagy biztos valamiben, de már ítélkezel.
Egyébként (szerintem) pont azért vetett fel ez az ügy ilyen hozzáállást, mert ez már annyira durva, annyira látványos, bicskanyitogató szabálytalanság volt, hogy a józanabb gondolkodású emberekben felmerül, hogy azért csinál valaki ilyet, mert nyomós oka van rá (pl. életvédelem). Ez nem egy szimpla záróvonalon előzés, vagy tiloson áthajtás. Ez egy tudatosan megtervezett eseménysorozat volt.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
mezis
félisten
+1
Nagyon kicsi a valószínűsége annak, hogy pont ott és akkor és ismeri lámpák programját és eszébe jutott még az is hogy ez balesetveszélyes, amikor is az utasok szoktak nagyobbakat kapni.Nem szólhatunk egy rossz szót sem az agresszív, piroson áthajtókra, mert volt már olyan eset, hogy szülés indult be? Várjuk meg a bírósági ítéletet, mert az a tuti és véletlenül sem egy agyafúrt mese alapján született, amit nem tudott a rendőrség, ügyészség cáfolni?
mezis
-
titán
válasz Chris Kiki #56539 üzenetére
Ennyi. Én nem írtam, hogy ez egy tény, a véleményem írtam le.
Te, aki az utolsó betűig hevesen védesz bizonyos álláspontokat különböző paragrafusokat beidézve, sokszor már a józan gondolkodással is szembe menve, azért, hogy a tényszerűség ne sérüljön,
most saját kútfőből kijelented, hogy ami itt történt az teljesen egyértelmű.
Teljesen egyértelmű szerintem, ezt jelentettem ki. De most tényleg, szerinted nem az? Ha megnézed a videót és átgondolod? Mehetett ez az ember kórházba, vagy csak egy büdös mindenkit leszarok suttyó? Szerintem utóbbi.Tudnál arra példát mutatni, hol mentem a józan gondolkodással szemben? Ha valami tényszerű, akkor oda például nem szükséges még a józan gondolkodás sem.
[ Szerkesztve ]
-
Chris Kiki
senior tag
egy olyan szituáció láttán, ami tök egyértelmű
Miért tök egyértelmű? Olvastál róla hivatalos nyilatkozatot? Ne az utólag megjelent rendőrségi intézkedést hozd fel példának, mert az már a kommentcunami után került nyilvánosságra.
Te, aki az utolsó betűig hevesen védesz bizonyos álláspontokat különböző paragrafusokat beidézve, sokszor már a józan gondolkodással is szembe menve, azért, hogy a tényszerűség ne sérüljön, most saját kútfőből kijelented, hogy ami itt történt az teljesen egyértelmű. Mindezt egy YT videó alapján, az előzményeket nem ismerve.
itt véleményem szerint nem volt ilyen.
Itt a lényeg. Véleményed szerint. Nem ismerjük a sztorit, akár történhetett úgy is, ahogy a kommentelő fikcionálta.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
mephi666
nagyúr
Komment:
"És ráadásul ketten voltak okosak,mert az asszony is benn ül a kocsiban. Ő mászik át vezetni 🙂,a papa meg utazik a csomagtartóban. 😁"
...4-5 éve vettünk 160x200-as matracot, F astra-n volt tetőcsomagtartó, mondtam asszonynak, hogy ne bsszanak ki velünk az 5ezres kiszállítással, veszünk 2 spanifert obiból kb 2ezerért és szakszerűen felkötöm, hazavisszük 3km-re, nem lesz gond ...nem is volt gond kb 500 méterig, amikor kanyarban leszédült félig jobbra a matrac... mert nem fixáltam a tetőcsomagtartó 4 tartójánál oldalirányú mozgás ellen, csak áttekertem pár soron a keresztartókon megálltunk az első lehetőségnél, fixre rögzítettem, onnantól tényleg stabil volt (utána a régi matracot elszállításhoz jól rögzítettem és 5-6km után se moccant 1 centit se)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
titán
válasz Chris Kiki #56536 üzenetére
Elkezdett itt okoskodni egy olyan szituáció láttán, ami tök egyértelmű, belekötött másokba, személyeskedett, sorolhatnám. Aminek akár lehet több oka is, ott van értelme más megvilágításokat is elemezni, itt véleményem szerint nem volt ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
Chris Kiki
senior tag
Akkor Te sem érted. Nem védett senkit, csak próbált egy szituációt más megvilágításba helyezni. Tetszik vagy sem, van igazság a mondanivalójában.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
titán
válasz Szada85 #56533 üzenetére
Megtaláltam köszi! Ez valami okostojás lehet. A videón azért elég tisztán kivehető, hogy ez nem vitt senkit sehova, szimplán egy emberi hulladékot látunk autókázni. Ez meg még nekiáll itt szövegelni, hogy ne ítélkezz meg hasonlók. Aki az ilyeneket próbálja védeni az is egy nulla emberileg.
[ Szerkesztve ]
-
tyielow
aktív tag
válasz Szada85 #56533 üzenetére
Ő az ügyeletes okoska az utóbbi hetekben a bp-i autósok kommentjei közt. Kedvenc szava a "spiclikorong-adagoló". Erősen filozofikus alkat. Szeretné a világot jobb hellyé tenni, de yt kommentelésből ez nem jön össze. Plusz abba már bele se gondol, hogy rajta kívül vannak más épeszű emberek, saját látásmóddal és véleménnyel. Csak az ő szava szent...
[ Szerkesztve ]
YouTube: toty1ka
-
tyielow
aktív tag
[link] bömbi beleszáguldott piroson át a keresztező forgalomba Újpest-Központban napközben. az egyik autó fel is borult (gondolom amelyiket telibebombázta). ez is megér 1 misét
[ Szerkesztve ]
YouTube: toty1ka
-
titán
válasz Reggie0 #56520 üzenetére
Én inkább vennék a páromnak egy csizmát, vagy bármi mást, ami örömet okoz neki, mint hogy befizesse/ük azt a pénzt és hozzájáruljak a ner újabb ellopott milliárdjához. Előbbinek látom értelmét, utóbbinak kevésbé (az én szemszögemből). Ha viszont elütök valakit, akkor megállok és minden tőlem telhetőt megteszek, legyen bármi következménye később az esetnek. Ahány ember, annyiféle gondolkodás.
-
Reggie0
félisten
válasz Szada85 #56518 üzenetére
Ha nem szandekosan csinalta, akkor 30ezer forint befizetesevel megis mitol lesz barkinek is jobb? Mert ugye extra tudast nem kap/szerez, azt a buntetes elott is tudja, hogy buntetik a dolgot, figyelmesebb senki sem lesz egy kis fizetestol. Egyedul allambacsinak jo, mert lesz mit ellopni, a rendornek lesz alibije a munka helyett, de a tarsadalom semmit sem nyer.
A penz befizetese nem felelosegvallalas, mert nem okozott kart senkinek es nincs a cselekmenynek aldozata se. Visszatarto ereje sincs, mert nem szandekos volt, igy ettol a magatartastol csodbe se fog menni.[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Szada85 #56518 üzenetére
Én is vállalom a tetteim következményét, ha valaki/valami megsérül, több esetben szemtanúként segítettem is már ügyekben. Viszont ha csak pénzbeszedésről van szó, az nem megy le a torkomon. Én egy ilyen szar rendszert ami most van, nem fogok pénzelni. Ez nem kibúvó. Ha engem lehúznak, had ne legyek már lelkizős és fizessek a feneketlen kútba. Régen én is másként gondolkodtam, azóta ez megváltozott. Majd ha rendet tesznek, akkor én is változtatok a gondolkodásomon. Másként látjuk a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
"Gondolom te simán lenyilatkoznád, hogy a gyermeked/feleséged vezetett ahelyett, hogy beírod az idevonatkozó szöveget."
Most lehet egy világ fog összedölni, de engem még úgy neveltek, hogy a tetteimnek következményei vannak. Ergo, ha ilyen szitu van, és elqurok valamit, akkor igen, vállalom érte a felelösséget. Mint ahogy párom is gondolkodás nélkül kifizeti a bírságot, ha úgy van, nem kell nekem senkit sem feldobni, vagy gyözködni.
De látom én is mivé lett a világ, mindenre van kifogás, kibúvás, háddeazévoltmertizé, amásikiseztcsinálta, csak felelösséget ne kelljen vállani senkinek a tetteiért...
Ezért írtam én is, a legegyszerübb lenne a tulajdonosra küldeni, aztán majd "titokban" elintézik otthon, hogy ki volt a hunyó, nem kéne nyomozni, meg Ávózni se senkinek.
-
titán
Ha a gyalogosátkelőhelyen nem adod meg az elsőbbséget, akkor az sima szabálysértés. Amennyiben nem sikerül felkutatni a szabálysértőt, akkor lezárják az ügyet. A fizetős parkolóban való fizetés nélküli parkolás tulajdonképpen objektív felelősségnek tekinthető, igaz nem közigazgatási bírságot szabnak ki, hanem egy másik törvény alapján az üzembentartóra háríthatók a költségek. A tilosban parkolás megint egy másik ügy. Az is csak szabálysértés, tehát ott is fel kell kutatni a szabálysértőt, különben nincs eljárás. Ha csak a tényeket nézzük, akár a közterület felügyelet, akár a rendőrség küld levelet és az ember nem nyilatkozza le a vezetőt, akkor nincs kit megbüntetni és lezárt az ügy.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Igen, de nem. A fizetest a parkolast nem a rendorok ellenorzik, mas meg nem adhat kozigazgatasi birsagot. A megallasi/varakozzasi szabalyok nem a fizetesre, hanem a KRESZ szabalyokra vonatkozik. Azaz pl. nem allhatsz meg vasuti keresztezodesben, nem varakozhatsz jardan vagy roki helyen, stb. stb.. Tehat ha a jardara allnal fel szabalytalanul arra mar jo lenne a kameras felvetel.
[ Szerkesztve ]
-
mezis
félisten
Virtuális utazás: Zebrán nem adtam meg az elsőbbséget, nem volt baleset, akár videózhattak is, megyek tovább, ...., 5 métert, ahol is leparkolok fizető parkolóban. Nem fizetek, kapok mikulás csomagot, amit jobb ha befizetek, mert ott már objektív felelősség van?
[ Szerkesztve ]
mezis
-
titán
válasz tibcsiworld #56510 üzenetére
Ez csak az objektív felelősség körébe tartozó eseteknél van így és mint írtam is, a gyalogosátkelőhely semmilyen formában nem tartozik oda.
Egyébként szerintem teljesen inkorrekt olyan emberre bírságot kiszabni, aki mindössze egy autó üzembentartója.
USA-ban ezzel sincs szarakodás. Ott ha valamin rajtakapnak, bemérnek, ott és akkor utánadmennek/megállítanak és kiszabják a bírságot arra, aki elkövette. Utólagos levelezgetés nincsen. Ilyen szar, ávh-s rendszert nem szabadna működtetni ami nálunk is van.
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz tibcsiworld #56510 üzenetére
nah, lemaradt a link:
-
tibcsiworld
aktív tag
Pont ez a lényeg, hogy nem kell lenyilatkozni semmit. Kimegy a büntetés, és befizeti, aki elkövette. Csókolom. Ha nem, az üzemben tartó fizeti! Legközelebb majd meggondolja, kinek adja az autót!
Ez így már nem mehet tovább!!! Lassan mindenkinek CSAK a vérében lesz a vezetés!
Tudom, nem Csonkahon, de én itt lakom! Gyakorlatilag, ha első vagyok, balra fordulásnál (2 másodperccel hamarabb kap zöldet, mint az egyenesen menő és jobbra forduló), soha nem indulok nagy gázzal, mert 90%, hogy jobbról, a város felől jön még 1-2 kamion, autó, ... (nyilván ha nekem zöld van, ...)
[ Szerkesztve ]
-
titán
-
Szada85
aktív tag
válasz Reggie0 #56506 üzenetére
Akkor sem tartom "normálisnak", ha segítségével megúszható bármilyen szabálysértés, bírság, stb.
Miért normális az, hogy egy bünelkövetönek/bünözönek jogai vannak (személyiségi jog, nehogy szegényt felismerjék pl.), amikor a kötelezettségeiröl (szabályok betartása) önként lemondott az elkövetés pillanatában?
De én is azt látnám "értelmes" útnak, amit mephi666 is írt (és pl. a mocskos, hanyatló nyugati Németországban is így müködik), hogy a tulajdonos kapja a levelet automatikusan, ha nem nevez meg konkrét másik személyt, akkor a tulajnak kell befizetnie a bírságot.
-
mephi666
nagyúr
válasz Szada85 #56504 üzenetére
Egyszerűn számlázni kell az üzembentartónak aztán majd maximum leveri házon belül a büntetést, kit érdekel?
Ui: jó kamerákat kell kirakni, amin az is látszik, ha telefonozik az illető és mehet azonnal a 3-szoros szorzó a büntetésre
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
-
mephi666
nagyúr
válasz Di Natale #56502 üzenetére
Ezt mondom: csinálni egy városi "dühöngő" fb-csoportot, ahol a gyalogosok kisírhatják magukat, hogy melyik zebráknál éri őket a legtöbb kellemetlenség, majd sorban nekiállni ezeket kamerázni... pillanatok alatt profitot termelne (ha pedig a sorozatosan szabálytalankodók heti szinten gyűjtik a csekket, majd elgondolkoznak)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- OTP Bank topic
- 3D nyomtatás
- Milyen videókártyát?
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- További aktív témák...
- Wharfedale 5.1 hangfal szett eladó + Yamaha RX-V440 6.1 erősítő
- Új Zsír Lenovo ThinkPad X13 G4 Üzleti Laptop 13.3" -40% i5-1335U 10Mag 16/256 FHD+ Intel Iris Xe
- HP OMEN 15-ek0007nh - i7-10750H, RTX 2070 8GB Max-Q, 16GB DDR4 RAM, 256GB M.2 SSD - WIN 11 - 1ÉV GAR
- MSI Gamer PC: i7-6700K // RTX 2060 // 16Ram // 512Gb SSD
- ASUS VIVOBOOK S14 S433EA - 14"FHD IPS - i5-1135G7 - 16GB - 512GB SSD - Win11 PRO - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest