Hirdetés
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- ̶1̶0̶ 8 apró jótanács Kali linux telepítés után
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Indavideo te bánat.
- Bőrönd vétel. Hol és hogyan?
- 100 000 hozzászólás
- Mindent a StreamSharkról!
Új hozzászólás Aktív témák
-
paatrick
őstag
Egy fos a magyar büntetési rendszer. Egy ilyennek simán rá kéne verni a gondatlanságból elkövetett emberölési kísérlet (ha van ilyen
) egyből 20 év. Ha drogos volt +10, ha alkoholos +10 év.
Stadion helyett felhúznánk még 2 börtönt az ilyeneknek azt éljenek ott vízen meg szárazkenyérhéjon. 2 év után kérhet eutanáziát.
A jogosítvány elvétel a legkisebb visszatartó erő. Erre is ki kellene találni valamit.
[ Szerkesztve ]
-
-
NoLF
veterán
gázadással egy 1,2es puntoval? mire összeszedi magát a ménes, a lakó már leelőzte a fél sort...
egyébként gyönbyörű ez a felvétel, példaértékű minden majom számára.
gondolom ránézésre a lakó is olyan kb 40 éves, valószínű a gumik is rajta. hát többet nem kell gondolkozni rajta, átmegy-e a műszakin...
-
válasz
ElektrikusDE #55392 üzenetére
Ebben abszolút egyetértünk. Ennek a jelenségnek az említett módon való megoldásához nagy tapasztalat és lélekjelenlét szükséges.
-
válasz
aprokaroka87 #55389 üzenetére
Ilyenkor gázadással könnyedén ki lehet hozni a vontatmányt a lengésből.
-
mephi666
nagyúr
válasz
aprokaroka87 #55389 üzenetére
mennyivel vontathat pályán? 80km/h? amennyivel a kamion is elvileg mehet? ...még jó, hogy nem ült a fél család a lakókocsiban
-
aprokaroka87
nagyúr
Jujj....
-
mephi666
nagyúr
válasz
FireFox1996 #55387 üzenetére
Simán: futásteljesítményt nem is néztem
mit hazudtak oda?
-
mephi666
nagyúr
válasz
Chris Kiki #55384 üzenetére
Típusjel
A 6 3.0 V6 TDI QUATTROElső Mo.-i nyilvántartásba vétel
2005.05.30.
Eddigi tulajdonosok száma
17...pár kézen átfutott, nem áll körözés alatt és még 1 év műszaki van rajt
(mondjuk a magas szám oka lehet az is, ha kereskedéseken is átfutott mindig)
[ Szerkesztve ]
-
-Mike-
addikt
válasz
Chris Kiki #55384 üzenetére
Mehet is a feljelentés.
2005 A6 3.0 V6 TDI QUATTRO
Eddigi tulajdonosok száma:17
Ok. -
Reggie0
félisten
Mondjuk spec senkinek sem szallt bele a seggebe 240-nel, sot latni a videon, hogy kb. megegyezo tempoval halad amogott, akit utolert. Pont ez a resze csak szenzaciohajhaszas a media reszerol, dobalozni kell a nagy szavakkal a nezettsegert.
Ami igazan undorito, az a levillogas es az élőzés. Elegge degeneraltnak kell lenni, hogy valaki azzal akarjon felvagni, hogy gyorsan megy. A degeneraltak megfontolt vezetestechnikai kepessegeivel kapcsolatban pedig eros ketelyeim vannak.[ Szerkesztve ]
-
Napi agyhalott: [https://www.youtube.com/watch?v=WeYoIDPXS1A]
-
mephi666
nagyúr
300k fölé be kellene rakni pár szintet pluszba: autóelkobzás, vagyon alapú büntetés %-ban meghatározva, személyre szabva
...mindezt egybekötni egy kis vagyonosodási vizsgálattal: 8 általánossal, munkahely nélkül mégis hogy futja féléves M-es bömösre? (tuti szeretné pár ilyen elmebeteg, hogy oda-vissza feltúrják az életét és a kapcsolatait)
-
updog
őstag
válasz
Reggie0 #55379 üzenetére
"Előttük sorra húzódtak le az autók, és bődületes sebességgel előztek.
A jelenlegi szabályozás szerint ugyanakkor nem számít közúti veszélyeztetésnek a gyorshajtás, hiába megy valaki akár kétszer annyival, mint a megengedett legnagyobb sebességhatár."
Aha, csak 240-nel pont tizedmásodperceken múlik hogy valami gyengébb képességű nem néz a tükörbe (amúgy ha bele is néz, lehet hogy akkor még sehol se volt), aztán kimegy elé, vagy nem húzódik le időben...Amúgy OK, tényszerűen jogos - megy gyorsan, egyenesen, az még önmagában nem veszélyes. De akkor meg a megengedett max. sebesség felett büntessék (exponenciálisan) arányosan. Vagy akkor töröljék el tényleg a 'csába a sebességkorlátot, mert ez a 300k az kb. a semmivel egyenértékű, főleg hogy be se fogja csengetni, a jogsielvétel meg pont az ilyeneket nagyon szokta zavarni***
***nem, rohadtul nem
#55370Elemental én a villogósok előtt (természetesen ~120-130 környékén, tehát sajnos gyorsabban nem mehetek, meg a 90 ló ennyit bír) mindig meggyőződök arról, hogy mindig legyen mellettem a külsőben valaki, tehát előzést hajtok végre, azt meg ugye csak a belsőben tudom csinálni. Aztán villogjon mögöttem amíg ki nem ég a biztosíték
-
Reggie0
félisten
Ujabb idiota: Élőben közvetítették, hogy 240 km/h-val száguldoznak az M1-es autópályán
Ugy tunik ez a gyorshajtas elozese valami kisebbsegi komplexus...[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Nem csak kozuti. Maganutra is vonatkozik, ha az nincs elzarva.
Kiemeltem neked az altalad linkelt elso bekezdesbol:
"a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza”Ezert irtam, hogy zart maganuton lehet, ami meg van nyitva azon nem.
[ Szerkesztve ]
-
mezis
félisten
válasz
Reggie0 #55374 üzenetére
zárt magánút: "Mit jelent a KRESZ szó? Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása."
KÖZÚTI, nem magánúti...
-
kw3v865
senior tag
Akasztanivaló audis barom: [link]
-
Csókolom
tag
válasz
tyielow #55364 üzenetére
mar ketszer befekeztek igy az autopalyan, az volt, hogy a büntetöfekezök kb. +20km/h val gyorsabban akartak volna haladni a megengedett hatar felett... es arra mindig visszafekezgetni hülyek miatt olyan izeee..
Valoszinüleg ezeknek sem rögtön durran el igy az agyuk, hanem miutan ez a visszafekezgetes többször megismetlödik naluk, aztan a következönel csinalnak egy büntetöt.
[ Szerkesztve ]
-
-
szebe
addikt
Igen, ha jön valaki a belsőben (láthatóan) gyorsabban, akkor megvárod amíg elhalad (tudtommal neki van elsőbbsége), utána pedig előzöl.
Véleményem szerint a videón látható incidens is elkerülhető lett volna így.Ez nyilvánvalóan nem mentség a büntetőfékezésre, akinek ennyire nem bírják az idegei, az nem való a közútra.
[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
válasz
tyielow #55364 üzenetére
Van pár a belső sáv az enyém, takaroggyá a ge.ibe kö..ög típusú barom, és ha el kell vennie a gázt mert valaki más is előz, akkor így kiborul miatta. Ez a tipikus, nem láttad hogy jövök, minek jöttél ki elém fajta kopasz bunkó idióta. Sajna rengeteg ilyennel találkozom, egyre olcsóbbak a soklóerős gyors autók, és egyre több idióta tudja megvenni. Egyenesen meg mindenkinek nagy a lába a pedálon.
-
tyielow
aktív tag
nos, az "előzmény" felriat csak annyit tesz, hogy nincs megvágva a videó. az igazi előzményt nem láttuk. tehát: kamerásunk elhalad a (fekete, újabb típusú) audis mellett, és azért rántja be gyorsan jobbra, mert mögüle érkezik a büntető (nem egészen fekete, régebbi típus)[szarok a fényviszonyok! szerk: le is írták ezt
] audis. aztán lehet pont az előzmények miatt úgy volt a kamerás, hogy te jó ég, ez belém fog jönni, vagy: te jó ég, gyorsan útat engedek neki, had menjen... szerintem a 2 autó a videóban nem ugyanaz. én nemtom mit tennék ilyen esetben. lehet kikerülöm balra vagy jobbra és otthagyom a faszba. bár ha ennyrie borult elme, lehet üldözne
amúgy én eddig kb. 130e km-t mentem életemben de sose ért ilyen. általában a mazsola/lomha/bamba sofőröket büntetik, nem?[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Hát igen mi értelme volt a kamerás autónak ennyire hirtelen visszatérni a sávba, simán lehet hogy megijedt előzött autó sofőrje
Bár az is igaz hogy nem így kellet volna elégtételt venniDe tényleg nem is értem, ahogy a felvételen látszik a kamerás autó mögött nem jött gyorsabban senki hogy így keljen visszatérni a sávba, és autópályán ahol nem számít az előzési idő ha nincs mögötted senki miért kell így visszatérni
Amúgy a sok agyhalott komment a videó alatt is megérdemel egy misét, te jó ég
[ Szerkesztve ]
-
Krogoth
senior tag
Nincs leszorítás, kifékezés, feltartás, csak szabályos előzés, de úgy látszik már ez is elég...
-
Krogoth
senior tag
Topikot olvasva nem értem, hogy bizonyos emberkék hogy tudták sikeresen letenni a kresz vizsgát.
-
NoLF
veterán
válasz
Reggie0 #55352 üzenetére
nagyon jól tudom, hogy miről beszélek, fentebb párszor le is írtam, és a kreszben is benne van. a jelentése az, hogy meg kell állni. kivéve, ha
a pirosnak pedig az a jelentése, hogy állj. nincs kivéve.
szerintem ne csűrjük-csavarjuk tovább, a sárga és a piros jelentése ugyanaz, meg kell állni. a sárgánál van kivétel, hogy ha nem tudsz, mehetsz tovább. soha nem mondtam, hogy a kettő jelentése ugyanaz, csak azt, hogy a sárga nem zöld, tehát a sárga az nem szabad jelzés.
-
Reggie0
félisten
De, mert a pirosnak is ugyan ez a jelentese. Tehat ha azt mondod, hogy
1) sarga jelentese, hogy meg kell allni
2) piros jelentese, hogy meg kell allni
akkor ezzel a ket allitassal implicit azt is kijelented, hogy a sarga es a piros jelzes ugyan azt jelenti. Pedig tudjuk, hogy nem, ezert van ket kulon szin. Ugyanazzal a jelentessel nem lenne ertelme az egyiket megtartani. Alapveto logika ezek...[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Magyarul az a jelentese, hogy: meg kell allni, ha biztonsagos. Ha ha hajszalra ugyan az lenne a jelentese, mint a pirosnak, akkor ki is lehetne hagyni a sargat.
#55349 BigBear: Mondjuk annyi tanuval a kocsiban nem lett volna nehez bizonyitani, hogy nem volt biztonsagos
A rendorok egy resze azert osztja a csekket, mert sokan nincsenek felkeszulve egy ilyen helyzetre, nincs tapasztalatuk az eljarasokkal, nincsenek tisztaban a jogaikkal es hirtelen egy stresszhelyzeben talaljak magukat, amibol barmiaron szabadulni akarnak es inkabb elfogadjak a csekket.
[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
DE, sajnos a buzeránsa megb@ssza a szádat. Kollégát egy hete kapta el sárgáért. Melóscsapat éppen munkába tartva, átszaladtak a sárgán. Civil autós rendőr, aki mögötte hajtott, le is kapcsolta és kapta is az aznapi sofőr a csekket. Indoklás: veszélyhelyzetet teremtett a sárgán való áthaladással!
-
NoLF
veterán
válasz
Reggie0 #55347 üzenetére
a különbség elég egyértelmű, nem babsza szét a szád a rendőr, ha átmész a sárgán, mert nem tudtál megállni biztonságosan. ettől függetlenül a jelentése az, hogy állj. ha meg tudsz állni, akkor állj meg. a piros meg tökmindegy mi a helyzet, a rendőr is meghurkáz, meg a ZIL is oldalbakúr, ha nem állsz meg. a srágánál ez nem feltétlenól lehetséges, de attól még MEG KELL ÁLLNI.
ez az, amit nagyon kevesen tudnak, és még annál is kevesebbek foglalkoznak vele.
-
tyielow
aktív tag
[link] M0, punto - astra. Sofőr meg elszaladt a helyszínről. Igazi barom.
-
Ha nem álló helyzetből való behajtásra gondolsz, akkor megkülönböztető jelzéssel behajthatsz (imádom is a villogó BKK-s Octaviákat, vagy ELMŰ-s autókat 0 tapasztalattal általában), viszont ha álló helyzetből hajtasz be, mert a mögötted érkező mentőnek helyet csinálsz, akkor az is rendben van...
-
biker
nagyúr
Kíváncsi vagyok, mikor kerül elő, hogy mikor vagy köteles tilos jelzés ellenére akár behajtani kereszteződésbe, mert a jelek szerint ezt még nem fedezte fel senki.
-
mephi666
nagyúr
Na itt meg a skoda-t kolléganőm vezette és kocsiban ült a 2 gyereke is: semmi bajuk nem lett szerencsére
-
válasz
ColdMan #55335 üzenetére
A két példád is jól mutatja, hogy miről írtam.
Ilyen esetben akkor sem vagyok köteles megállni, ha nincs odaírva az a kiegészítés, mivel a baleset elkerülése a fontosabb.
Nem szükséges eldőlnie semminek a javamra, ez nem erről szól.
3. § * (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
Nekem akkor is kötelességem mindent megtenni a baleset elkerülése érdekében, ha mások szabálytalanok.[ Szerkesztve ]
-
ColdMan
tag
Bizonyos szituációkban nem tilos átlépni a záróvonalat, én nem tilos átmenni a sárgán.
"Ha a sárgán biztonságosan már nem tudok megállni, akkor eleve nem is kellene megállnom, ha ez nincs külön odaírva, akkor sem."
Jól forgatod a szavakat, hogy a javadra dőljön el a "vita", de ez, ebben a formában már nem igaz.
1. szitu:
Forgalomban haladok, mögöttem szintén gépjárművek haladnak, a megfelelő követési távolság betartásával (vagy nem).
Vészfékezéssel megállok, mert a lámpa sárgára vált. Belém jönnek (vagy nem).2. szitu:
Haladok, senki nincs mögöttem.
Vészfékezéssel megállok, mert a lámpa sárgára vált.Ha szerinted a két forgalmi helyzet ugyanaz, akkor nincs több kérdésem.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
ColdMan #55332 üzenetére
Oké, másként értelmezzük.
Amúgy amit írsz az kb azt jelenti, hogy akkor a záróvonalat átlépni sem tilos.
Ott ugyanonnan indulunk, hogy tilos átlépni. Aztán vannak helyzetek, mikor át kell lépned.
Eleve a sárgához való gumiszabály is felesleges, mert egy esetleges baleset bekövetkeztét a szabályok megszegésével is meg kell akadályozni. Ha a sárgán biztonságosan már nem tudok megállni, akkor eleve nem is kellene megállnom, ha ez nincs külön odaírva, akkor sem.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Viszont a vasuti atjarok csak fokozott ovatossaggal szabad megkozeliteni, tehat eleve felkeszulve kell lenned egy esetleges megallasra, mig ez egy keresztezodesnel nem all fenn. Na ezert kell egy sarga jelzes, ami felkeszulesi idot ad a feltetel nelkuli megallasra, es ezert nem szukseges a sarga lampa a biztositoberendezesben.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz
Reggie0 #55329 üzenetére
jelen esetben én kényelmesen meg tudtam állni, a mögöttem belsőben érkező is meg tudott volna kis fékezéssel, ha a gáz helyett inkább azt nyomja... a spar-ost nem ekézem, mert már a zebrán járt, amikor sárgult a lámpa... a mögötte levő viszont már a piros közepén járt, amikor szépen követte
-
válasz
ColdMan #55328 üzenetére
Az a kiindulási pont, hogy meg kell állnod a sárgánál. Ezen nincs mit máshogy értelmezni szerintem. Itt bennehagyták, hogy ha túl közel vagy már és valami miatt nem tudnál biztonságosan megállni a kereszteződésbe való behaladás előtt, akkor még áthaladhatsz rajta és ezért nem vagy büntethető. Tulajdonképpen egy gumiszabályt alkottak.
Például a vasúti átjárónál sem tudsz feltétlen megállni, ha például 5 méterre vagy a biztosítóberendezéstől és átvált pirosra.
-
Reggie0
félisten
Kresz 9. §
(4)
c) * a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel, ezek hiányában a fényjelző készülék előtt - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni;
Magyarul:
Sarga = allj meg, ha tudsz
Piros = allj meg[ Szerkesztve ]
-
válasz
ColdMan #55324 üzenetére
Kresz 9. §
(4)
c) * a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel, ezek hiányában a fényjelző készülék előtt - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni;[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
-
mephi666
nagyúr
-
nyikszi
őstag
válasz
MasterDeeJay #55309 üzenetére
Ez jó összefoglalás
-
0519
senior tag
válasz
MasterDeeJay #55309 üzenetére
Tökéletes megfogalmazás, köszönöm!
-
válasz
cappa72 #55304 üzenetére
Alacsony termet, kisméretű nemiszerv, sikertelenség az életben, agreszióra való hajlam, szimpla rutintalanság, tanulatlanság, kevés haj, sok haj, kopaszság, kalap, sapka... magassarkú, bmw, merci..egyéb márka, sok lóerő, kevés lóerő, rossz nap, alacsony hőmérséklet, magas hőmérséklet, veszettség, covid..., nincs fék...igazából akár mi miatt lehet állatul vezetni... nem lehet felsorolni semi.
De a fej tartalmának nem megfelelő használata szinte mindent lefed.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Chris Kiki #55303 üzenetére
A topik nevére gondolhat...
0519
Attól, hogy ez a neve a topiknak, ez nem azt jelenti, hogy az adott kérdés van boncolgatva 14 éven keresztül. Inkább a kérdéshez kapcsolódó és abból fakadó szerencsés vagy szerencsétlenebb kimenetelű történetek megosztása, elmesélése és véleményezése ami zajlik a topikban szerintem…. -
Folyamatosan erre keressük a választ az által, hogy megtörtént eseményeket, tapasztalatokat osztunk meg, illetve értékeljük az adott szituációkat.
Ún. esettenulmányi topikJellemzően több válasz is van az alapkérdésre:
42
Fej tartalmának nem megfelelő használata
Üres fej
stb.. -
0519
senior tag
Azoknak akik nem követik a topikot, kérem vki foglalja össze az alapkérdésre a választ egy (bővített) mondatban!
Előre is köszönöm!