Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz Dißnäëß #107581 üzenetére

    Én hiszek neked :K :)

    Viszont.
    Én egy olyen korba hangosítottam diszkóztam meg otthoni hifiztem amikor még ezeknek csoda DSP cuccoknak hírmondója sem volt még.
    1980-85 tájéka.
    És ha egy koncerten vagy bárhol +-2 vagy 3 decibelnél többet kellett a fő hangfolyamon korrigálnom akkor ott valami nagyon el volt b@szva.
    Volt alkalmam otthon egy akkoriban nagyon átlag feletti cuccal zenélgetni és ott is tapasztaltam hogy az igazán jó alapanyagon, normális cuccon hallgatva bármi fázis és hangszínkorrekció csak rontani tudott.
    Elhiszem hogy DSP meg hangprofil meg egyéb.
    Viszont, csökevényes tudásommal kérdeznék.
    Nem mindegy egy digitális adatfolyamnak hogy a hangszín, fázis és egyéb korrekció a dac vagy az oprendszer eszközeivel történik? Szerintem mindegy de várom a logikus ellenérveket.

    Ennek ellenére nem tartom feleslegesnek a hangszínszabályozást mivel átlagusernek átlag alatti cuccokon csak az marad.
    De hogy +9-12dB (még leírni is borzalom, ez 4x emelés... ) mélyemelés meg 8-10dB magasemelés oszt" hadd rontsa el totálisan a zenei ízlését.
    Nem tudom, egyáltalán hányan hallgatnak ma élő zenét csak a tényleg szükséges minimális hangosítással?
    pl. eldugott jazz-szerű klubok, MR2 Akusztik meg ilyenek?
    Szerintem a mostani zenéken felnőtt generációnak fogalma sincs hogyan szól egy gitár élőben vagy milyet üt a mellén a lábdob, milyen is egy Marshall baszuskombó hangja.
    Lassan minden hang elektronikai alapokon képzódik, pláne AI állítja elő.
    De az is lehet csak én vagyok már túl öreg ezekhez digitális effektekkel teletűzdelt modern "zenékhez".

Új hozzászólás Aktív témák