Hirdetés
- Newton harmadik törvénye
- 5¼ floppy meghajtó izzítás 30 év pihi után
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Bambanő háza tája
- Mindent a StreamSharkról!
- Szólánc.
- ID&Trust létezik vagy csak álcég?
- MárkaLánc
- Szárítógép szösszenet (hogy Te ne járj pórul)
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
Ok, értem, köszi.
Ariadne
Hjah, sajnos nem szakadt rám a bank, h 1m-ért vegyek fullyt, így muszáj lesz kihoznom ennyimből. Köszi.
tzimash
A geometriája nem jön be.
_
Most találtam egy szebb fényezésű Giant cangát, Tud adni belőle 20"-osat is.
Vélemény?
Köszi.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz runner 125 #11403 üzenetére
Megnéznénk, de a link nem egészen jött össze
-
venember83
nagyúr
válasz runner 125 #11403 üzenetére
Vélemény? Nem jó a link.
-
nagyúr
-
venember83
nagyúr
válasz runner 125 #11406 üzenetére
Használható kerékpár, de felszerelések terén nem igazán szálltak el, eléggé belépő szintű cuccok vannak rajta. Maga a váz és a geo jó, de minden máson spóroltak, ideértve a rugóstagot is. De legalább új és garanciális.
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz venember83 #11408 üzenetére
Amit múltkor linkeltem jobb (feltéve ha van). Egy pillanatra még én is elgondolkoztam rajta, a mostani alkatrészeimmel frankóra átépíthető lenne. Jobban járnék mint külön egy vázzal. De nem engedek a kísértésnek.
[ Szerkesztve ]
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz venember83 #11411 üzenetére
A Fox Float R? Nem vagyok annyira képben a fox tagokkal, hogy melyik mit tud.
-
venember83
nagyúr
-
KaraDani
addikt
válasz venember83 #11413 üzenetére
"De Maestro felhasználók szerint nincs nagy különbség pogózásban propedallal vagy propedal nélkül"
Ez érdekes, nekem propedállal nem pogozik egyáltalán, open meg pogózik, szerinem ez elég nagy különbség Egy olyan vázban amiben olyan a kialakítás, hogy openben sem pogozik a tag ott rendben van ez a kijelentés
-
Ariadne
őstag
válasz runner 125 #11403 üzenetére
Nem ismerek embereket, akik egymillióért vesznek fullyt, én sem annyiért vettem. Csak arra céloztam, hogy ha fullyt és minimum deore felszereltséget szeretnél, ahhoz több kellene, mondjuk nem sokkal. Írtam is, hogy az enyém is alivios sok helyen, és célnak megfelel, majd ha lerohad róla valami, azt kicserélem, de eddig ilyen nem történt.
A rugóstagból elég fontos, hogy jó legyen benne, a rendelkezésre álló keret miatt szerintem propedalos RP23-ra (ez kb. a legjobb, újonnan kb. 80.000-100.000 Ft) nem érdemes hajtanod, de fontos, hogy valami jobbféle lockolható tag legyen. Ennek érdemes lenne utánanézni, hogy melyik mit tud mondjuk, teljesen részletesen én sem ismerem, de fox honlapon tuti fent van.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
félisten
Sziasztok!
A rendőrök mennyire veszik komolyan a sárga küllőprizmát?
Illetve, csak a megléte számít, vagy a színe is?Tudom, hogy a szabály borostyánsárgát ír elő, de az eléggé elüt a bringám színeitől (fehér-fekete-piros). Leginkább ilyet szeretnék feltenni a sárga küllőprima helyett, de még valami fehér vagy piros prizma is jó lenne.
Az előírt sárgát csak akkor teszem fel, ha a rendőrök nagyon nézik a színt és a kialakítást is.Köszi szépen!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Manitou
veterán
válasz lorcsi #11410 üzenetére
Jól emlékszel, sigma van. BC 2006 MHR.
Ezt a Giant-re akarom majd feltenni.
De itt ahol le kellett vásároljam, nem árulnak sigma-kat.Tegnap mindenféle órát néztem , végül ma egy teljesen más típusra cseréltem be ráfizetéssel:
[link]
ár /tudásban egész korrekt és a fehér jól fog menni a bicajhoz is
Mondjuk azt nem tudom ki gyárthatja valójában, a bontrager gondolom csak a nevét adja hozzá ( bár gyanúm szerint, ha tippelni kéne a cateye lehet magának az órának a gyártója ) Nem írnak róla rosszakat se külföldi, se magyar oldalakon.
Gyártói oldal:
[link][ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
Elvileg sárgának kell lennie, de az már azért elég nagy szenyóság szerintem, ha a színén kezd el problémázni a rendőr, lévén a zömnek alig van meg pár a kötelező cuccokból... Ez szerintem megfelel a célnak, teljesen jó, használnak ilyet többen is itt.
2006 óta bringázom, még soha nem állítottak meg, ezért nincs is prizmám, csengőm meg semmi ilyen.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz venember83 #11423 üzenetére
Ki kellene deríteni, ki gyártja a tagot, meg mik a tapasztalatok vele, de ez már inkább bikemag fórumban esélyes szerintem. Mondjuk a Giantről nehezen tudom elképzelni, hogy nagyot tévedjen. Hmm igaz a Specinek sikerült, amikor áttértek a saját gyártású rugóstagokra a fox helyett, vissza is tértek most már a foxhoz...
Elnézve ezt a Giantet egy telócsere és pöpec kis bicó kerekedik belőle, annál a kelly'snél még a nem propedalos taggal is fényévekkel jobb választás.
Nálam az X-fusion pl. nyilván nem egy rp23, de jól szuperál, pedig nem egy nagy név. Illetve pont most kezdtek el igyekezni felfelé, majd kiderül, hogy sikerül.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
venember83
nagyúr
Ti milyen vázvédő matricát javasoltok, esetleg tudtok olyan oldalt, ahonnan beszerezhető? Sajnos a vázam esetében a festékréteg vastagságán is spóroltak, így kellenének matricák a bovddenházak alá, hogy megvédjék a festést.
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz venember83 #11426 üzenetére
Én olyat szereztem amire nyomtatni szoktak, sima átlátszó matrica. Nem olyan vékony, nem kopik, célnak megfelel. Kritikusabb helyeken ahol sarat+vizet kap ott könnyen feljön a sarka. Nekem az alsócső szinte végig van ragasztva (de minek), meg a fejcső a bowdennél.
Amúgy eladtad az epic-et? Milyen vázad van? Valahol lemaradtam
[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz Napfénysüti #11396 üzenetére
A (nap) szemüvegemre télen ráléptem csizmával... upsz. A lencse karcos lett eléggé, szerencsére pont olyan helyen van, ahol nem látom. A szemüveg szárai hajlamosak összecsukódni elég könnyen, de simán használható.
Ha már alkatrészcsalád. Az elvileg MTB-szerű mtb-m még a versenytempót is átvette, ugyan azt nem mondom, hogy simán ment, de nem lett baja. Földes úton 40-el menni sem egy életbiztosítás.
-
KaraDani
addikt
Én is ilyet pakoltam fel, kerekenként 6-ot. Az érdekel, hogy biztonságban legyek, a rendőrök meg nem lehetnek annyira kockafejűek szerintem, hogy ebbe belekössenek. Az elől-hátul fehér piros prizma helyett, meg egy-egy sárga csuklópánt van a villanyakon, meg a nyeregcsövön, látszik előre hátra meg még oldalra is, ha a szín nem tetszik megintcsak nem érdekel
Tamoo: aki kíváncsi hamar megöregszik
[ Szerkesztve ]
-
SOAD19
addikt
válasz Ariadne #11419 üzenetére
Engem pont a napokban állított meg egy rendőr, mert egy iskola melletti járdán volt pofám biciklin ülve közlekedni, persze nem mintha nem lett volna igaza. Megkérdezte udvarias hangnemben, hogy tudom hol kellene tekernem, mondom ööö... hát az úttesten?! Ezután megkért, hogy egy darabig a biciklit tolva haladjak tovább a járdán. Úgyhogy járdán közlekedő társaim, érdemes messzire elkerülni reggeli órákban az iskolákat, nehogy egy kevésbé elnéző biztos úr ill. hölgy találjon meg benneteket. Én is járhattam volna rosszabbul, ha olyanja van, mivel prizmák és csengő híján vagyok.
Ha, már beírtam, akkor nézzük jól tudom még a kötelező felszerelést: lámpák, csengő, egymástól független fékek előre-hátulra, prizmák a kerekekre, más?
[ Szerkesztve ]
-
SOAD19
addikt
válasz Frenky89 #11432 üzenetére
A prizmákat írtam, de nem akarok prizmákat aggatni a bicajra.
Egy kis On-t is beszúrok: ma tekerek a melóba fel egy felüljárón és lazán leelőz egy egysebességes trekking/cross-os bicajjal egy srác. Én küzdök felfele a srác meg lazán tekerve lehagy. Vennem kellene valami kevésbé terep gumit, biztos, hogy csak azért tudott, így lealázni. Vagy nem ártana a felüljáró előtt lock-olni a teleszkópomat?! Bár sík terepen is alig bírtam a tempóját.
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz venember83 #11434 üzenetére
Kis gonosz
Miért nem hagyod meg neki a lehetőséget, hogy mégis a bicajban, vagy a rugózó teleszkópban találja meg az okot?Más: Te szoktál futni is. Szerinted 1 óra bicajozás 30 km/h-val megfelel-e fárasztás szempontjából 1 óra futásnak 12 km/h-val? Vagy inkább 15 km/h-s futásnak? Sík terep mindkettő.
(#11433) SOAD19: van akiknek elég egyetlen sebességfokozat. Egy felüljáró pár méter szintemelkedés, amin egy edzettebb bicajos lendületből felteker nagy áttétellel, és észre se veszi, hogy volt valami szintkülönbség...
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
Nem gonosz, hanem realista.
Fogalmam sincs. Annyit mondhatok, hogy én jobban elfáradok 1 óra futástól, megtéve kb. 11-12 kilométert, mint egy órai harminc kilométeres országúti tekeréstől. De ez meglehet, hogy azért van, mert inkább bringázok, mint futok, szóval nem tudom, hogy ez mennyire szubjektív.
-
SOAD19
addikt
válasz venember83 #11434 üzenetére
Én is "szeretlek"! Vazze, anno gyúrtam vagy 4 évet, úgyhogy az erőnlétem felől ne legyen szemernyi kétséged se.
De, az durva, hogy a kb. 3-4 km-re lévő melóhelyre való eljutás eléggé megterhel. Bár az is hozzátartozik, hogy sebesség fétisem van, megyek, mint a veszett. Csak hát nem versenybicaj ez.Ni csak milyen pofás egy cross : [link]
-
szki
őstag
válasz venember83 #11436 üzenetére
Ja, én is így vagyok jelenleg az 1 órás bicaj-futás arányban. Jobban elfáradok a 12km/h-s futásban, mint a 30 km/h-s bicajozásban. De még nem vagyok gyakorlott futó.
Az óránként elégetett kalóriatáblázatok szerint viszont 15 km/h-s futás ér fel 30 km/h-s bicajjal.#11438) SOAD19 : A gyúrásnál másképp fejlődik a keringés, szív, tüdő, és az izmok. Konditermes edzéssel nem lehet jó bicajos állóképesség, és fordítva sem.
"A sebesség megöli az állóképességet, az állóképesség megöli a sebességet."[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz SOAD19 #11438 üzenetére
anno gyúrtam vagy 4 évet, úgyhogy az erőnlétem felől ne legyen szemernyi kétséged se
Ha aktívan gyúrnál, akkor is bringázás simán megalázhatna olyasvalaki, akiből nem nézed ki. Más izomcsoport, másfajta terhelés.Nézz meg egy rövidtávfutót, komoly mennyiségű izom, hogy a szükséges oxigénmennyiséget tudja tárolni. Nézzél meg egy hosszútávfutót ezután: őt a konditeremben körberöhögnék, pár km-nyi futás után pedig ő röhögné körbe a levegőért kapkodó konditermeseket.
Aki gyors, az nem lockolt telóval (nagyobb emelkedőn tud valamennyit számítani, de aszfalton nem olyan vészes a hatása, és az átlagos magyar útminőség mellett én inkább nem lockolok ) és traktorgumikon is gyors. 3-4 km igen kevés városon belül, annyi idő alatt be sem lehet melegedni igazán.
Eddzél sokat
szerk: Szép lassan megírom, mosogatok közben egy kicsit, erre ezalatt ketten is elmondják ugyanazt.
venember83: A gyúrásod meg bringázás szempontjából nem biztos, hogy jót tett, lehetséges, hogy van rajtad sok kiló izom, ami csak halott teher tekeréskor.
Az ideális biciklis a pálcikaember hús-vér megfelelője végletekig szálkás combbal, nulla zsír- és izomfelesleggel[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
SOAD19
addikt
Persze, csak poénból írtam a gyúrást. Teljesen máshogy veszi igénybe az embert a két sport. De ugye a "traktorgumi" az nagyon visszaveszi a teljesítményt városi használat esetén (mondd, hogy igen, ez az utolsó mentsváram az állóképességem védelmében)?! Abban egyetértünk, hogy városban is nagyon jól jön a teleszkóp, nem kellene merev villás bicaj.
(#11440) venember83 Nana, nem megsértődni, eszem ágában sem állt megbántani téged. Bocs, a személyeskedésért. Csak hogy tiszta legyen mindenkinek, nem egy nagy kigyúrt egyén vagyok, amit jól mutatnak a paramétereim: 165 cm, 65kg
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz venember83 #11443 üzenetére
Azért ez a hegyimenő Cobo gyerek elég gizda felül, míg a combja tiszta hús. Testzsír aránya gondolom konvergál a nullához...
#11444 SOAD19 : 65 kg vagy? Akkor bizony a nehéz teleszkópos bicaj az oka
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #11443 üzenetére
Meg ne tessék megfeledkezni a pályabringásokról se, akik combkerületükkel hódítanak.
Jó, a pályabringások tényleg a korcsolyázókkal tartoznak egy kasztba.Persze, ott van helyből Armstrong is ellenpéldának, de a nagy átlagra igaz a kijelentésem.
De ugye a "traktorgumi" az nagyon visszaveszi a teljesítményt városi használat esetén (mondd, hogy igen, ez az utolsó mentsváram az állóképességem védelmében)?!
Traktorgumivan járok városban is, és a válaszom az, hogy nem igazán A végsebességet természetesen visszafogná, de azt esélyed nincsen elérni, tempós haladásnál ugyanakkora energiabefektetés mellett maximum 2-3 km/h-t vesztesz szerintem, mert a városi közlekedés az elindul-gyorsít-fékez-megáll folyamat körül forog. Így bár van hátránya, de szerintem csak minimálisan jön ki.Konkrétan én a mostani 2.25"-ös bütykös felületű terepkülsőkön gyorsabb vagyok aszfalton (terepen pedig főleg), mint a korábbi 1.75"-ös tökéletesen slick futófelületű félterep külsőkkel.
Abban egyetértünk, hogy városban is nagyon jól jön a teleszkóp, nem kellene merev villás bicaj.
Én egy merev karbonvillával is kiegyeznék[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
SOAD19
addikt
Szóval, akkor a nehéz bicaj a ludas a kulacstartó helyére felszerelt Abus Bordoval egyetemben?! Akkor a konklúziót levonom: gramm mánia ON!
(#11446) dqdb Értem, és elfogadom, hogy talán én is gyengus vagyok erőnlétileg. Csak kíváncsiságból,ugye az nem vet vissza a teljesítményben, hogy elől csak a középső tányért használom?!
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz SOAD19 #11449 üzenetére
Egy Abus Bordo 6500 tartóval együtt 2 kg, egy alsó kategóriás teleszkóp 2,5 kg szokott lenni (de bőven 2 kg felett), szóval 4-4,5 kg csak ez a két komponens. Nekem ezek 0,7 kg + 1,5 kg súlyt jelentenek városi közlekedésnél (Abus mini U-lakat és egy jó/könnyű teleszkóp). Na most a teló helyére képzelj el egy 0,8 kg-s merev karbonvillát ...
Városban én, ha dinamikusan szeretnék haladni, akkor középső tányéron nyomulok, mert ott pont úgy vannak a fokozatok, hogy rövid idő alatt nagyon jól fel tudok gyorsulni. Ha csak haladni szeretnék, akkor nagytányér, és szinte SS módban tekerek (vagy maximum 1 fokozatnyi oda-visszaváltás).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest