Hirdetés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Asszociációs játék. :)
- Évente csak egyszer látod! 11 11 11 11 11
- Szárítógép szösszenet (hogy Te ne járj pórul)
- Szólánc.
- Mindent a StreamSharkról!
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GPU-k mindörökké - a kezdetek?
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
Voltam én is ma egy körre, bár messze nem tudok olyan szép számokat mutatni, mint amik vannak itt a topicban [link]
Mondjuk talán ahhoz képest nem rossz, hogy kb. 5 éve bicikliztem utoljára hosszabb távon, vagyis múlt héten álltam neki újra, ez volt a 3. menetem (első kettő rövidebb csak 1-1 órás volt)Viszont lenne kérdésem is, a fentiekből talán sejthető, hogy a biciklim elég régi már, legalább 12 éves, szóval megérett a cserére. Jelenleg még elfut, de vannak gondjai (pl. nem mindig hajlandó az első váltó a legnagyobb fokozatba felkapcsolni, ami miatt szívtam is ma, a max. sebesség jóval több lehetett volna amúgy), és mivel tervezem hogy nyáron rendszeresen el fogok járni, előbb utóbb szét fog esni, amit meg akarok előzni (cserélni nem érdemes rajta semmit, váz is szétvan, és újonnan se volt egy díjnyertes darab). A gondom viszont az, hogy milyen típusút vegyek. Terveim között alapvetően aszfaltos tekerés szerepel, kifejezett terep semmiképp... tehát elsőre országúti lenne az ideális választás és szivem szerint azt is vennék, de a problémám viszont, hogy egy-egy földút lehet befigyelne, amit ha jól tudom országúti nem tolerál (egész pontosan nem szeretném ha egy-egy szép helyről azért kéne lemondanom, mert nincs rendes betonút). Ami ugyancsak szempont lenne, hogy tervezek hosszabb (akár több napos) utakat is, szóval lehessen rá aggatni táskákat. Létezik olyan kategória (értelmes áron) ami kielégítené az igényeimet, vagy valamiből nyesni kell mindenképp?
Illetve van valakinek tapasztalata telefontartókkal? iPhone lenne az alany, és szivesebben vennék valami kipróbált modellt, amiből biztos nem esik ki
[ Szerkesztve ]
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
Huh köszönöm a sok választ, próbálok reagálni mindegyikre
Szóval cross/trekking kategória feljegyezve magamnak. Ha jól értem a kettő között gyakorlati különbség csak a felszereltségben van, kialakításban nincs, ugye?
Méretek és a piszkos anyagiak:
Alagutaknál nem kell lehúznom a fejem (178cm), ellenben a drótszamárnak "kellemesebb" súlyt kéne elviselni (95kg kb.). Utóbbi mondjuk alakításon részben épp ezért a biciklizés
Pénzileg körülbelül 100ezret szánok rá... tudom ez nem túl nagy összeg (pontosabban kénytelen voltam rájönni, hogy nem számít annak ), de kiegészítőket is meg kell venni (jelenleg se normális lámpám, se kulacs, se semmi), szóval csak magára a biciklire menne ennyi. Inkább lenne a cél jelenleg egy jó alap megvásárlása, amit később majd igény szerint lehet alakítani (ahogy olvasom a topicot, meg ahogy ismerem magamat is, úgyse fog megmaradni "gyári" állapotban ). Az abszolút felső határ a 130ezer, afölé semmiképp se mennék, de természetesen jó lenne minél olcsóbban.Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ludsimon #2967 üzenetére
Köszi, ránézek
Erről jut eszembe egy újabb kérdés: van értelme nekem telóval foglalkozni? Úgy gondolom arra amire tervezem használni teljesen felesleges, ellenben plusz egy hibaforrás... (és többe is kerül, főleg ha valami értelmesebbet akarok).Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
Ha egyszer ellopják a biciklid, akkor fizetheted ki a zár háromszorosát... nem biztos, hogy nem éri meg akár 120ezer Ft-os kategóriához is.
Korábbi kérdésre válaszolva, én U-zárat használok, és én csak a hátsót szoktam lekötni. Igaz, hogy eddig nem nagyon hagytam ott túl nyilvános helyen (túrázáskor nem hagytam ott sehol, itthon a lakás előtt van, télem meg garázsban), szóval ez nem feltétlen mérvadó.
Mondjuk az új biciklihez szerintem mindenképp beszerzek majd egy olyan hurokkábelt, mint amit Jofi81 linkelt.Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
"mi haszna van abból az államháztartásnak, ha autó helyett kerékpárra vált valaki?"
Személy szerint kétlem, hogy tényleg direkt csinálnák, inkább esélyes, hogy egyszerűen sz*rnak rá. De ha megnézed mennyi adó van a benzin árában, egész szép összeesküvés elméletet lehetne rá gyártani az tényEladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Kolondrum #3413 üzenetére
Biztos meg fognak kövezni ezért, de ha nincs rá keret, és csak az a cél, hogy néha el lehessen tekerni erre arra, akkor szerintem megfelel a 25-30k-s "tescos" bicikli is. Nyilván közelébe se fog érni egy rendes biciklinek, és mindenképp figyelembe kell venni a korlátait (nem ugratni vele, nem hajtani vele 60-al lefele a lejtőn mert nem elég jó a féke, hiába mtb adott esetben, akkor is csak lightos terepre menni vele stb), de ilyen hétvégi kirándulásokra alkalmas.
Nyilván akinek ez a hobbija és/vagy ezzel foglalkozik, annak ezek nem számítanak biciklinek, de ez ugyanaz a kategória, hogy egy p3-as integrált vga-s géppel is el lehet internetezni, még egy-két játékkal játszogatni, de egy "gamer" arra azt fogja mondani, hogy nem PC. Csak tényleg az a fontos, hogy tudni kell, hogy azért mit vett az ember, és nem elvárni olyan dolgokat tőle, mint egy 200ezer Ft-os biciklitől.Illetve még hozzátenném, hogy természetesen ez az én véleményem csak.
[ Szerkesztve ]
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
Pont emiatt mondtam, hogy megfelelő helyen kell kezelni a dolgot. Nyilván 30k-ért összteleszkópos biciklit baromság venni, mert az tényleg szar lesz. De egy teleszkóp nélküli, alap felszereltségű biciklit... Szóval azért a cikkbeli "bicikli" eléggé véglet.
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
"Én tavaly 3 alkalommal mentem fel a fogassal (tudom, kicsi a merítési minta), ekkor az XC/trekking bringák aránya mindegyik esetben bőven 50% felett volt, és már csak ezekkel megtelt volna a fogaskerekű előírt limitje. Szóval milyen DH/FR túlsúlyról beszél?"
Szerinted egy laikus mennyire tud megkülönböztetni egy XC-t egy DH-tól? De ha a trekkingen nincs sárvédő meg csomagtartó, akkor az se biztos, hogy sikerül...Misály:
"Tisztázásképpen, a bunkó réteg 99%-a tini"
Az a baj, hogy az emberek a rosszat jobban megjegyzik. Arra nem fognak emlékezni, hogy volt egy normális, rendes, biciklit jó helyre rakó huszonéves, de egy ordítozós káromkodós lökdösődős tinit hónapokig mondogatni fogják ismerősöknek. Szóval hiába adott esetben kisebbség, az hogy jelentős számban vannak, már rossz.[ Szerkesztve ]
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz KaraDani #4637 üzenetére
Montis hajtó van az én trekkingemen is, olyan 50km/h közelében érzem úgy, hogy na kéne újabb fokozat, de már nincs. És megmondom őszintén, nem is érzem úgy, hogy egy 100-200k-s biciklivel szivesen rohangálnék 60-70-el, nem igazán arra vannak ezek tervezve.
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Thulcandra #4657 üzenetére
Azért ez nem csak biciklinél, mobilnál, stb-nél van így, hanem mindennél. Ha valakinek fontos az ilyenfajta magamutogatás, akkor bármit vesz, arra ráhúzza ezt.
Mondjuk nem teljesen értem hogy jött ez ide, kétlem Vasinger!-nél ez lenne a motiváció
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz sanzi89 #4843 üzenetére
Amúgy szerintem lámpánál az kéne, hogy a feltétel legyen, hogy vagy legyen meg a helye ahova felcsatlakoztatod, vagy tudd megmutatni (ha pl. gumis csatlakozós). Az nem indok, hogy de estig hazaérek, mert ezt a rendőr nem tudja ellenőrizni.
DemonDani:
Garanciával kapcsolatos dolgokért nem a rendőrség felel, hanem a fogyasztóvédelem.Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
Nekem 39-től van 42-ig cipőm, úgy hogy mindegyik jó rám... szóval próbálás nélkül biztos nem
Mondjuk azt nézem ha elmegyek érte zalába, akkor is olcsóbb, mint külön megvenni... mondjuk legjobb lenne letekerni, de azért 110km-t még nem vállalok be egy napraEladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
Szerintem nagyon nem kell komment hozzá
[link]Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz venember83 #5125 üzenetére
A KRESZ szerint biciklivel tilos behajtani körforgalomban. Vagyis városi forgalomban biztos, országúton elbizonytalanodtam mi a teendő ilyenkor.
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Nyugdíjas #5130 üzenetére
Nah utánanéztem, rosszul emlékeztem a dologra. Szóval alapesetben haladhat a kerékpár körforgalomban, kivéve ha van bicikli út, akkor kötelező azon haladnia. Ami problémás lehet, hogy vannak olyan helyek, ahol közös biciklis-gyalogút van, de a körforgalomnál csak gyalogos zebra felfestés. Ekkor a kresz szerint le kell szállni és gyalog áttolni, lásd:
"Ez azonban Mórahalmon a körforgalomra nem vonatkozik, mivel a körforgalomba becsatlakozó mind a négy út mentén gyalog-és kerékpárút található. Így a kerékpárosoknak kötelezően csak azon szabad haladniuk, és mivel a gyalog- kerékpárút a körforgalomnál véget ér és az útburkolati jel az áthaladást csak gyalogosoknak engedi, ezért a kerékpárról leszállva a zebrán keresztül tolni kell a kerékpárt." (innen)De elnézést a félrevezetésért, nem tudom miért így emlékeztem
[ Szerkesztve ]
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
Nah kimerészkedtem először terepre, igaz csak lightosabb földútra. Bár az indulás annyira nem volt lightos, mint kiderült eléggé fűvel benőtt, traktornak is épp hogy jó út volt amerre elindultam, végül egy erdősebb résznél a sár végképp visszafordított. Bár amúgy is elég necces volt, sokhelyen fű teljesen benőtte az utat, nem nagyon lehetett látni, hogy vajon van-e gödör vagy sincs. Mondjuk viszont jó élmény volt úgy biciklizni a búzatáblák mellett, hogy épphogy karnyújtásnyira vannak
Másik út már sikeresebb volt, csak ott meg az idő fordított vissza, nem akartam túl sokáig maradni, de legközelebb ott végigmegyek. Főleg visszafele volt jó, amikor már lefele jött az ember (odafele végigemelkedő) Csalóka az út, nem látni hogy emelkedik, ráfogtam arra, hogy hát biztos mert nem betonon tekerek, mint eddig, aztán a fordulás után jöttem rá, hogy így máris másabbAzért nem bánom, hogy végül trekkinget vettem, nem outit, jó élmény ez is (bár fő profilnak maradni fog az országút) Mondjuk a legjobb lenne outi + mtb, de sajnos nincs rá alsóhangon 300k-m
Bogarak ellen amúgy lehet valamit tenni leszámítva, hogy nyeli őket az ember? (szó szerint és átvitt értelemben is) Helyenként szabályos felhőkön mentem át
[ Szerkesztve ]
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz DemonDani #5352 üzenetére
Ezeket a szarvakat bármilyen kormányra fel lehet tenni? Szóval valami totál általános szabvány cucc, vagy a kormánynak olyannak kell lennie?
Más:
Izmaimon érzem, hogy simán bírnák még a tempót/emelkedőt, de a térdem sokszor panaszkodik, hogy sok lesz már. Mit lehetne ez ellen tenni?Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
Úristen, a cikk író fejében akkora sötétség uralkodik, hogy az hihetetlen. Ennyi baromságot írni... a kedvencem a következő:
"A vonatkozó számítások szerint 90 év múlva a globális hőmérséklet 2,6 fokkal lesz magasabb a mainál [...] biztos hogy a hétköznapokban akkora gondot okoz majd, ha mondjuk ennyivel enyhébb téli hőmérséklettel kell megbirkózniuk a budapesti utcákon élő hajléktalanoknak?"
Az ilyet el kéne tiltani attól, hogy bármi írása publikusan megjelenhessenEladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Ariadne #5502 üzenetére
Mentem volna én, de itt a nyugati határon lévő 30-40km/h-s szél nem nagyon hagyta... pedig utánanéztem kicsit nyeregbeállításnak korábbi hsz nyomán, kicsit emeltem is, meg hátrébb is került, kipróbáltam volna, milyen lett
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz rétisün #5661 üzenetére
nincs azzal semmi gond, ha valaki a bicajozásból csak a bicajozást csinálja, a szerelés részét meghagyja szakembernek. (lehet, hogy jobb is, mert több kárt csinálna, mint hasznot)
Mai tekerésnél éreztem hogy valami nem százas az első kerék környékén, miután hazaértem gondoltam szétszedem megnézem, ne rohanjak már rögtön szervíz... egy óra kemény meló után sikerült elérnem, hogy ne legyen rosszabb, mint a kiindulásnál... Szóval hétfőn szervízEladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz MZsoltee #5736 üzenetére
Mellény csak rossz látási viszonyok között kötelező (KRESZ ez alatt jellemzően a túl sötétet érti, ami általában éjszakát jelent, vagy komolyabb viharban... mondjuk aki rendőr komolyabb viharban biciklist büntet az nc ).
Első-hátsó lámpának mindig nálad kell lennie, de nem kötelező, hogy fent legyen a biciklin, csak rossz látási viszonyok között, és akkor kötelező világítani mindkettőnek.Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Xantomas #5761 üzenetére
Az gáz, ha tisztán értem mit jelent a mondat?
Hogy ON is legyek, egy hónap eredménye: [link]
Kb. 1 hónapja álltam neki biciklizni, előtte utoljára kb. 3 éve ültem biciklin, akkor is csak 1-2 alkalommal, szóval azért örülök, hogy mit sikerült elérnem Igaz ebben benne van 400 letekert km is.
A mai menet elején lévő megállás az keréknyomás ellenőrzés volt a bicikliút melletti benzinkútnál, ha nincs akkor kb. fél - 1 perc még lejön az időből (ugyebár lassítás, kanyargás, megállás, elindulás). Azért kiváncsi lennék outival mire jutnék Mondjuk még ezen is szeretnék javítani, cél a 45 perc.Ja és azt hiszem kép még nem volt, jelenleg ezzel tekerek: [link]
(telefonos kép, elnézést a minőségért)[ Szerkesztve ]
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
rétisün, illetve akik használnak több biciklit (vagy váltottak másról outira):
Mennyi különbség van átlagsebességben egy trekking és egy outi között? (ugyanazt az útvonalat és eddzettséget feltételezve). Illetve outi kereke mennyire bírja a városban közlekedést? Kb. 1-2 km-t kell letekernem mire kiérek, viszont addig vannak olyan szépségek, hogy pl. a bicikli út ahol keresztezi az utat, sikerült ~45-50 fokos padkát berakniuk (még ha nem is túl magas, de érezhetően megdobja a biciklit)Illetve pedálfordulatszámmérőm egyik pillanatról a másikra bemondta az unalmast, egyik nap még ment, másik nap meg már konstans 0-t mutatott. Biciklihez közben nem lett nyúlva, csak le lett az óra nullázva. Kábelek látszólag rendben vannak, van valakinek ötlete mi lehet a baja? (Trek Incite 11i)
[ Szerkesztve ]
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
Köszönöm a válaszokat Igazából esetemben elég sok ellenérv szól az outival szemben, de attól még vonzana a dolog De akkor végleg leteszek róla.
Esetleg külsőt érdemes lenne cserélni ha 99%-ban aszfalton lesz csak használva? Jelenleg ehhez nagyon hasonló van rajta: [link]
(Sajnos) pár terepes próbálgatás után rá kellett jönnöm, hogy bár biztos vannak terepre is jó trekkingek, azért nem ebben az árkategóriában. El lehet vele menni, de érezni rajta, hogy hamar szétmenne ha az ember kicsit jobban odarakná.Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
Azért egy pillanat, attól hogy nem feltétlen van vízen felúszás bicikli esetén, még nem jelenti azt, hogy a vizes aszfalt tapadása ugyanakkora, mint a szárazé. Attól, hogy vízes úton könnyen / könnyebben megcsúszik a kerék, még nem feltétlen vízen felúszás esete áll fenn.
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz venember83 #5941 üzenetére
Pontosan. De a vízenfelúszás gyakorlatilag olyan érzés, mint ha jégen menne az ember, ami azt jelenti, hogy egyenesen sem lehetne menni borulás nélkül.
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
Hát ez felért egy gyilkossággal, szabad ilyet?
Nagyon szép ez az outi Bármennyire győzködöm magam, addig úgyse fogok nyugodni amíg ki nem próbálok egyet... csak attól félek utána meg végképp nemEladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
A kérdésedre a válasz, hogy amennyiben a tetején billentyük meg, akkor a 100cm-est, az erőkar elve miatt.
"Homogén testfelépítést/kerékpárt vegyünk alapul"
Jó, vegyük az ember testét homogénnek. Jó vegyük a kerékpárt homogénnek. De az ember és a kerékpár együttese már nem homogén! Akkor lehetne homogénnek kezelni, ha nagyjából hasonló tömegről beszélhetnénk, de ha egy 10kg-os biciklit és egy 100kg-os embert veszek (ami még nem is annyira földtől elrugaszkodott példa), akkor a bicikli és a biciklis tömege között egy nagyságrendnyi különbség van, ami egyszerűen nem elhanyagolható, nem veheted homogénnek.
Tegyük fel, hogy a biciklim 1m magas, homogén 10kg. Az emberünk a biciklin túllógó része mondjuk 1m, homogenitás elve alapján legyen a túllógó testrész egyik embernél 40kg, másiknál 60kg (80 és 120kilós embert nézve).
Tehát van egy 2m magas tárgyunk, aminek súlyeloszlása 1:4, illetve 1:6-hoz. A súlypont is ez alapján oszlik el, tehát első esetben a súlypont a 80kg-osnál (40kg-al számolunk) 1,5m magasan van, a másiknál pedig pedig 1,66m magasan van. Tehát minél nagyobb súlyú a biciklis, annál magasabban van a "bicikli+biciklis" együttes súlypontja.[ Szerkesztve ]
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz F_Gergely #6099 üzenetére
Biciklis nadrág alá nem kell alsónadrág, szóval a nincs sok különbség az alsónadrág + rendes nadrág és a biciklisnadrág + rendes nadrág kombó között. Amúgy én is meg tudom erősíteni, hogy ég és föld.
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz MZsoltee #6115 üzenetére
"Mod: Féelemetes mennyire pörög a topic... A szakmaiak nem mennek ennyire!"
Tényleg kéne szervezni egy topictalit A probléma ugyebár egyedül az, hogy biciklit azért nem feltétlenül könnyű / olcsó szállítani az országban... Esetleg nincs valakinek ismeretsége valamelyik nagyobb bringaboltban? Nem látom esélytelennek, hogy meg lehetne beszélni velük, hogy kéne X darab kölcsön bicikli, cserébe nyilván reklám lenne nekik... (nem is feltétlen kicsi).Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz venember83 #6140 üzenetére
Bunny hophoz pár megjegyzés:
Ugyebár lábrögzítés esetén sima ügy, fogod és felhúzod lábbal a hátulját.
Lábrögzítés nélküli esetben viszont a bicikli merevségét használod ki. Megemeled az elejét (ugyebár testsúlyt hátra helyezed), majd olyan hirtelen viszed előre a testsúlyod, hogy a bicikli tehetetlensége miatt még nem nyomod le az elejét ("nem esik le"), viszont a testsúly változtatás miatt a elfordul, ahogy lenyomod a kormányt.
Ez az elmélet, nézzük MTB-nél gyakorlatban ezek mit okoznak:
A kisebbik probléma, hogy a bicikli tehetetlenségét használjuk ki, amiből következik, hogy minél magasabbról viszed le az első kereket, annál több időd van előredőlni. Nyilván egy BMX elsőjét könnyebb magasabbra emelni, tehát kevésbé kell gyorsnak lenni a mozdulatnak. Minél kevésbé emeled meg az első kereket, annál gyorsabban (és/vagy jobban) kell előredőlnöd ahhoz, hogy a hátsó feljöjjön.
A nagyobbik probléma viszont, hogy a bicikli merevségét használjuk ki. Na most egy MTB-ről sok mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy merev lenne, főleg egy fullyról nem (figyelem, a teljes bicikli merevségéről beszélek, nem a vázéról) Ugyebár az a probléma, hogy ha BMX-en megtolod lefele a kormányt, akkor az egész váz megindul. Ha van első teleszkópod, akkor ha puhábbra van véve, akkor egy kis lökés átmegy a teleszkópba, utána indul csak meg a váz. Ha van hátsó teleszkópod, akkor pedig miután megindult a váz, egy ideig csak "kienged" a hátsó teleszkóp, és csak utána emeled fel a hátulját.
Ugyebár hátsó teleszkóp akkor is probléma, ha rögzítve van a lábad (mivel te a vázat húzod meg).Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz MarioAna #6224 üzenetére
Ahogy nézem igen: [link]
Ma kicsit nekivágtam az utaknak én is, 80 km 4 óra alatt (igaz két részletben):
[link]
[link]
Tudom, hogy ez nem túl sok, de 2x annyi, mint amennyit eddig életemben valaha is tekertem 1 napMás: hét elején felpumpáltam 5 barra a kerekeket, tegnap néztem és 3 baron volt mindkettő... jól sejtem, hogy ez nem normális?
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
rétisün, szki:
Köszönöm Mondjuk a combjaim nem gratuláltak...
Ami viszont zavar, hogy a bal térdemet elkezdtem érezni a vége fele... nem tudom mi nem tetszhet neki :/ Mondjuk a bal combomat is jobban érzem, mint a másikat, kezdek gyanakodni hogy valahogy hülyén tekerhetek.Def26:
Ez nagyban függ attól mennyire van erőnléti különbség közted és a barátnőd között. Ha van és a te javadra, akkor akár MTB-vel sem probléma lépést tartani vele.Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
Két trackelő program tud futni egymás mellett? Kipróbálnám ezt a sportrackert mert nagyon dicsérik, de közben jó lenne ha futhatna a megszokott is.
Teasüti:
Engem nagyon zavarna biciklizés közben, ha a csuklómon lenne valami. Főleg hogy akkor már ott is "tetoválásom" lenne[ Szerkesztve ]
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz tzimash #6311 üzenetére
Mondjuk azért elég fail, hogy egy olyan program, aminél ugyebár be lehet állítani, hogy mivel közlekedsz épp, nem dobja el élből a "lehetetlen" pontokat, értékeket (szóval pl. 200km/h óra fölötti sebesség, ekkora távolságok, stb...). Akár gombnyomásra, ha valaki ragaszkodik ahhoz, hogy alapból azt mutassa amit a gps-e mért.
[ Szerkesztve ]
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Cathfaern
nagyúr
Amúgy az ilyen 80km+-os meneteknél vizet hogy szoktátok megoldani? Az egy kulacs elég necces nekem már 40km-re is, váztáska viszont must have (telefon, iratok, stb), amitől meg nem fér fel második kulacstartó.
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest