Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #33 üzenetére
Pont most akartam beírni, hogy az élő díszletek 720p-ben is határozottan jól mutattak
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
-
dqdb
nagyúr
válasz DemonDani #64 üzenetére
Az első fék meg sem lep? nekem az volt a meglepőbb, minek egy kontrás 20éves csepelre első fék? van rajta 1 fék miért kell 2 fék? ez vmi kreszben benne lenne?
Nem KRESZ, hanem KÖHÉM rendelet:116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni
b) két, egymástól függetlenül működtethető fékszerkezettel, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat,Update: Most látom, hogy önmagamat lassan tudom linkelni
Nyugdíjas: ez a TIJ esete Nem szoktam átmenni piroson (kivéve ha többen bringázunk, hogy ne maradjak le, mert a többiek átmentek előttem előttem a piroson, khmm), most már látom, hogy jól teszem.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Ha lesz egy kicsit több időm, akkor összeszedem ennek a KÖHÉM rendeletnek és a KRESZ-nek a bringásokra vonatkozó részét, és szépen megformázva összeállítok egy első hozzászólást, mert lassan fejből tudom a rendeletek számát
Nem erőteljesen javasolt, hanem egy hivatalos, immáron 21 éve érvényben lévő 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet írja elő, azaz kötelező Íme az első bekezdés:
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvényben, valamint a közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter feladatáról és hatásköréről szóló 37/1989. (IV. 30.) MT rendeletben kapott felhatalmazás alapján - az ipari miniszterrel, a kereskedelmi miniszterrel és a hatáskörét érintő kérdésekben a környezetvédelmi és vízgazdálkodási miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem:
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
De akkor az első hsz-be azt is bele kellene írni az egyes alapvető fogalmakat mint pl. XC, DH, Országúti, stb.
Meg arra gondoltam, hogy egy olyat is kellene, hogy mit érdemes magaddal vinni egy hosszabb úton.
Illetve melyik kerékpárbolt / szaküzlet javasolt és melyikkel voltak fenntartások illetve problémák.
Akkor hajrá, örömmel fogadjuk Én a KRESZ + KÖHÉM részt összedobom a hétvégén, többet nem tudok vállalni.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #158 üzenetére
A Casco Viper a kialakításából adódóan a többi sisak között is különösen nagynak tűnik.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Így van, szerintem érdemes egy 300 ezret rászánni egy normális össztelósra.
Újban az sajnos még mindig csak belépőszintnek számít, pakoljál még rá 150-200 ezret az árra, és akkor igaz lesz a mondatod.Utálom a szembeszelet
KaraDani: sörözni meg majd Kékes-tetőre fogsz járni?
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Emelem a tétet
venember83: kikopott négyszögtengelyes hajtóműnél előfordulhat, hogy a hajtókar lötyög, bár ilyenkor már nem sok idő van hátra addig, amíg új életre kel Ha mázlija van a delikvensnek, mint ahogyan nekem volt pár éve, akkor 100 méterre egy bringabolttól történik meg a visszafordíthatatlan incidens.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
mindenkinek van egy értékrendje
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Azt vettem észre, hogy nekem szinte csak akkor cincog, ha kiszedett állapotban véletlenül behúzom, megmozdítom a fékkart, és az így összezáródott fékbetéteket valami segéd eszközzel kell szétnyitnom...
Ez az, ami nagyon nem egészséges, és ez az, amit friss tárcsás vásárlónak mindig elmondanak, hogy kiszedett féktárcsa mellett nehogy behúzza a fékkart hidraulikus féknél.Most cseréltem külsőket, az első kereket pillanatok alatt pöccre beállítottam, ellenben a hátsót 3/4 óra után feladtam. Most valami súrlódik ugyanazon a 30-45 foknyi íven, és nem jövök rá, hogy mi.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #288 üzenetére
Az előzői Konán az első kerékkel szívtam (Deore LX fék + tárcsa), ennél a hátsóval (Elixir 5 fék + G3 tárcsa).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
Végül sikerült jó áron tárcsafékes változatot találni?
ludsimon: nem 29er, Merida Crossway TFS 800-D. Ha ránézel, 29erhez képest a legnagyobb lánctányér átmérője túl nagy, a teló pedig túl "csirke".
#333: de a kép nevében benne szerepelt a pontos típusjelzés
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Hasaggymeg #402 üzenetére
Kiegészítve a listát: bringabutik.hu, külföldről bike24.com, bike-components.de, chainreactioncycles.com, jensonusa.com, és lámpákért a dealextreme.com (az utolsó kettőnél a rendelés bizonyos összeg felett már vámköteles lehet, a többi EU-n belüli, így csak szállítási költség van).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Ha tudsz innen rendelni, akkor azt mondanám rá, hogy drága annyiért.
Geometria alapján megegyezik a Cinder Cone-nal (csak az fehér volt 2009-ben), az előző bringám arra a vázra épült. Szép volt, jó volt, szerettem, nem terveztem, hogy lecserélem, de egy kihagyhatatlan lehetőség jóvoltából mégis könnyebbre/jobbra váltottam.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #655 üzenetére
Ránézésre nulla vagy minimális alapozással készült kimondottan bringásoknak (erre a célra elég elvileg ennyi). A gyakorlatban azt jelenti, hogy addig használható, amíg erdészeti járművekkel nem hajtanak rá, és teszik tönkre
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Nertpaelg #717 üzenetére
Az egyetemek környéke bringalopás szempontjából is fertőzött
Kizárólag U-lakat jöhet szóba (és az Abus Bordo sorozat), a spirál- és sodronyzárakat a gerinclakatokkal együtt felejtsd el. Az árak 5000-20000 Ft között mozognak, a skála alján egy alap Citadel helyezkedik el (ami már elegendő védelmet biztosíthat), a tetején az Abus Granit X-Plus). Az anyagvastagság és a zárszerkezet komolysága nő az árral, és természetesen a súly is, 1.7 kg környékén vannak a legnehezebb darabok.
Érdemes olyat választani, amihez jár bringára rögzíthető tartó, mert táskában/táskán kényelmetlen lehet hordani. Általában többféle méretben lehet őket kapni, tapasztalatom alapján a 230 mm-es hossz szinte bárhol elegendő a bringa lekötéséhez, a nagyobb, 300 mm környéki hossz csak nagyobb súlyt és nehezebb hordozhatóságot jelent.
Az Abus Bordo egy érdekes konstrukció, nagyobb szabadsági fokot ad a bringa rögzítésére egy U-lakatnál, mégis hozza az azok szintjét, cserébe drágább ugyanazon biztonsági szint mellett.
A spirálzárhoz elég lehet egy nagyobb csípőfogó is, a sodronyzárakhoz és a gerinclakatokhoz már erővágó kell, de ezekkel egy percen belül levágható bármelyik modell. Az U-lakatokhoz fűrész vagy flex kell. Az előbbi ellen megfelelően kialakított külső felülettel védekeznek, hogy ne tudjon olyan könnyen belekapni a fűrész az anyagba, hanem lecsússzon róla, így az olcsóbb U-lakatoknál a zárszerkezet lehet a gyenge pont a konstrukcióban. Egy akkus flex ellen azonban sajnos semmi sem véd meg.
Muton: ez gyors volt, 28 perc alatt teleporttal elugrott hozzád?
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz DemonDani #749 üzenetére
[link] ha végigolvasod a releváns találatokat, akkor valószínűleg ismét 2 eleműre szűkül a lista.
-------------
Megjött a tavasz, megjelentek a "jóidőbringások", Vác-Dunakeszi távon többet kellett emiatt fékeztem mint a János-hegy-Hűvösvölgy-Moszkva tér útvonalon. Láttam olyan korabájkot, amin 1.75 környéki külső volt, és a hátsó kerékben akkora nyolcas volt, hogy hasonló mértékű kilengést produkált. Beszorultam mögé vagy 2-3 percre, volt időm alaposan megfigyelni
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
ezért gondoltam arra, hogy bizony veszek csengőt még az outira is (persze a legkisebb, leggrammániásabbat, még ha ki is gyógyultam )
Az a humán verzió lesz: folyamatosan berregsz Ha nem egy másik hátizsákomban lenne a 2 éve vásárolt, és azóta fel nem szerelt csengő, akkor most megálltam volna, hogy feldobjam. Nekem Dunakeszi területén, már a normál úton volt egy majdnem balesetem, amikor egy középkorú nő kikacsázott (= fél méteres oldalirányú amplitúdó egyenes haladás mellett) elém a macisajtja ellenére, hogy első-hátsó satufékkel alig kerültem el az ütközést. Neki fel sem tűnt, én pedig nem voltam verbálisan sem agresszív kedvemben, inkább élveztem a jó időt.Btw: a Felsőkert utcánál már üzemel a "piac", már elég meleg volt többeknek is a tangához
Nyugdíjas: szerencsére csak 2-3 hét, és a jó idő varázsa elmúlik, akkor ismét lehet tempósabban tekerni (két akadály között 22-27 km/h-s sebességgel haladtam, szóval outi tempóval nézve még lassú is voltam). El sem merem képzelni, hogy Normafa-János-hegy felé mekkora tömegnyomor lehet, pedig kellene menni terepre.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Overlocker #818 üzenetére
Szerintem nem Manitou készítette a videót, ő csak linkelte
Amúgy a készítő másik videójánál leírja, hogy GoPro HD kamerát használ.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Tényleg szép a bringa, különösen a bőrnyereg, illik színben a vázhoz. Csatlakozom venember83-hoz, egy fekete színű teló még dobna az amúgy is jó összképen.
Ilyen széles kormánnyal már vezérlőpultnak lehet nevezni
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz DemonDani #886 üzenetére
Attól függ, hogy mit szeretsz, mit szoktál meg. MTB-nél a rövidebb hajtókar akkor tud jól jönni, ha a vázadon meglehetősen alacsonyan van a középrész tengelye (ami súlypontilag jól jön), és a hosszabb hajtókart emiatt nagyobb eséllyel ütnéd oda a terepakadályokhoz.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Felszereltem a 2 éve a fiókban pihenő csengőt a kormányra, de ha menetközben nekiáll zörögni, akkor azonnal szedem is le. A hátsó lámpa fölé fel akartam rakni egy hátsó prizmát is, de annak a műanyagpántja a fiókban szintén 2 év alatt úgy elöregedett, hogy eltörött a csavar betekerése közben
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Xantomas #1022 üzenetére
De legalább bírja a 25 km/h-s földhöz csapást
Nekem most volt nemrég aktuális a telefonvásárlás, sokat agyaltam azon, hogy mi legyen. Végül egy alap, de jó minőségű anyagokból összerakott S40-es Nokia lett egy Garmin bringás GPS-szel kiegészítve egy okostelefon helyett (nálam munkából kifolyólag kizárólag a független telefonok jöhettek szóba).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz Ariadne #1189 üzenetére
Bezzeg ha valami erős fényű lámpával megy az ember, akkor meg megy a panasz az autósoktól, hogy jaj de erős...
Nekem már szólt be szembejövő éjszakai nindzsa a Teleki utcában, hogy túl világos a lámpám (ami alacsony fényerőn volt, volt még feljebb egy fokozat). Nos, ott nem igazán van közvilágítástAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Nem sisak, hanem kormány, nem villogott, hanem folyamatosan világított, és úgy beállítva, hogy 6-7 méterig világítson be elém. Két folyamatosan világító fokozatom van, az alacsonyabbon volt. Ha valaki világítás nélkül megy közvilágítással nem rendelkező részen, akkor ne csodálkozzon, ha egy fényforrás megzavarja a csillagok hatását. Érdekes módon belvárosi részen senkit sem zavart még ez a lámpa. Én szeretek látni és látszani is, nem csak látszani. Kertvárosi részen a gyenge közvilágítás fényének jelentős részét a fák leárnyékolják, így egy erősebb lámpám van, a Nagykörúton belül természetesen elég lenne egy átlagos villogó is.
Ha valaki megy bringázni közepes/hosszabb távra, akkor naptejről gondoskodjon, szüksége lesz rá.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Xantomas #1199 üzenetére
Nekem is szoltak mar, de nem igazan foglalkozok vele. Mas potolhato, en nem.
Ezért van rendes első és hátsó lámpám, prizmám, fényvisszaverő hátizsákom, sötétben kukás dzsekim, szóval egyetértek.Lámpánal megállva, ha kanyarodo autosok vannak, akkor a tenyeremet ele teszem, hogy ne vakitsa oket, es belassanak rendesen oldalra, de nem fogom mas kenyelme miatt a sajat eppsegemet veszelyeztetni.
Én jobbra kifordítom az első kereket, hogy a mellettem lévő járdát világítsa meg ilyenkor.Viszont az eros strobit en is leszedetnem par bringasrol.
Ezzel egyetértek, ezért is nem használom villogón az én lámpámat. Nem értem, a tekerőt hogyan nem zavarja előrefelé a villogás. Van olyan stroboszkóp módja, amibe pár másodperc erejéig véletlenül beváltva vagy fél percig vibrál a szemem, pedig nem belenéztem, csal a kibocsátott fényét láttam.Muton: erre jó a többfokozatú lámpa, ahol a fényerő is változik, nem csak a villogás és folyamatos üzemmód között lehet váltani.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #1226 üzenetére
Na várjál, egy átlagos DT Swiss is műanyag, mert van benne sok karbon
-=Vacsek=-: el kell döntened, hogy optikai teleszkópot kívánsz venni, vagy teleszkópot. Az előbbinek nincsen karbantartási igénye, cserébe nem sokat ér, míg az utóbbit már lehet is használni, cserébe évente esedékes olajcsere, valamint minden bringázás után le kell törölni a becsúszókat. A Rock Shox Tora-Recon szint és felette az, amit már teleszkópnak hívunk.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz -=Vacsek=- #1336 üzenetére
Az első 26"-os kerékhez való (559 mm), a második 28"-ashoz (622 mm).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz -=Vacsek=- #1341 üzenetére
Ez függ az agytól is, nem csak a felnitől, a fűzés módjától, stb. Itt láthatod, hogy mennyi paraméterre van szükséged, szerintem kérdezd meg ott, ahol fűzetni szeretnéd a kereket, vagy az ebike-tól, hogy adott agyhoz és felnihez milyen küllő kellene.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #1380 üzenetére
Amúgy szerintem a Dart2-be is beépítettek titokban egy Brain egységet, mert abszolút nem pogózott.
Cserébe lefelé sem mozgott?[link]
mókáswebshoppénznyelő, mókás árakkaltAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz -=Vacsek=- #1428 üzenetére
V-féked van? Mert ha igen, arra ügyeljél, hogy olyan villát válassz, amire fel tudod szerelni.
Másik kérdés: a mostani telód nyaka 1"-es vagy 1 1/8"-es? Mert ha az első, akkor nem fogsz tudni telót cserélni a mostaninál jobbra.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Tessék engem is egy kicsit sajnálni. Tegnap megtaláltam a vázam köré eredetileg épített bringa specifikációit, és gondolj bele, XTR helyett holmi Deore alkatrészekkel és Fox 32 RLC helyet Manitou R7 Absolute-tal kell beérnem
Mondjuk az alkatrészlista és az ár láttán erőteljesen elkerekedtek a szemeim. Sejtettem, hogy a komplett Kula Supreme felszereltsége ütős lehetett, de látatlanban maximum feleekkora árra és XT szintre gondoltam, nem full XTR-re Crossmaxokkal.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Ketten vagyunk Hétfőn tekertem az esti előtti szélviharban, szerdán a városhatártól szembeszélben, egy újabb szeles menethez nem volt most kedvem.
Manitou: köszönöm Mr. Hankey nevében is a sajnálatot
Nem tudja valaki, hogy a Shimano ráírja-e a fogaskoszorúra a fogszámot, és ha igen, akkor hova? Keresgéltem, de nem találtam meg (mondjuk eléggé poros szegény), és gondoltam, megkérdezem, mielőtt nekiállok számolgatni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Az idei Trail modelleket már 120-as telóval szerelik, nézd meg, mennyiben változott a tied óta a geometria. Ha nem sokat, akkor szerintem megérheti kihúzni, ha sokat, akkor nem biztos, hogy kockáztatnék.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #1492 üzenetére
Igen, ez így van.
Azonban a geometria mégsem jó, mert amargónak valószínűleg nem 17"-es váza van.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- POSZTER NYOMTATÁS - NAGYFORMÁTUMÚ FÉNYKÉP / FOTÓ NYOMTATÁS
- Canon A-1
- Bomba ár! Toshiba Satellite Pro R50-C - i3-5G I 4GB I 128GB SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Toshiba Satellite Pro A40-D: i5-7GEN I 8GB I 256SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Toshiba Tecra Z40-C: i5-6GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest