- sziku69: Szólánc.
- Rap, Hip-hop 90'
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szőröscica
addikt
válasz
honda23 #31945 üzenetére
Szia!
Nagyon szép autó, gratulálok hozzá. Remélem sok boldog éven át szolgál majd.
Szigorúan szvsz, de ne bohóckodj fehér felnikkel, az nem ennek az autónak a stílusa, inkább vegyél rendes gumikat, a Toyonál sokkal jobbakat is lehet kapni, nem kell mindenből japánfanatikusnak lenni. -
szesa
senior tag
Hi!
97-es civic 1.5-be milyen olajat ajánlanak (280k) ?
K.
-
honda23
aktív tag
válasz
zolynet #31944 üzenetére
Én is, ez az első törésmentes Hondám, egy két apró dolgot kell rajta cserélni, kuplungot ingyen kapok bele, a tulaj egy autószerelő és ráadásul ismerős is. Nem a bokorugró futómű van alatta, hanem eibach rugók showa gátlókkal, tempomattal(pedig non fl), ez német piacos, oda lehetett kérni sportfutóművet és tempomatot nonfl-be, nagyon kényelmes, garantált 165e km, törésmentes, első és hátsó lökösön van egy két nagyobb karc, váltó, kormánymű, motor pöpec, új akksi, új olaj van benne, minden működik, a gyári hifi odabax egy civichez képest, a dupla digit klíma nagyon jó, egyszóval eddig nagyon tetszik. Majd megy rá a fehér type-r felni toyo gumikkal.
-
bbubby00
őstag
válasz
!Overdose! #31940 üzenetére
Kb leégetni való gumik a 16on! Azért irtam, hogy talán 10e a 4db. Ha valakit érdekel, akkor a saccolt áron megválok a 16tól.
-
bbubby00
őstag
Skacok. Csak úgy döntöttem, hogy megválok a szép 16os felnimtől. Viszont nemtudom, hogy mennyit ér, így kérlek benneteket segítsetek belőni az árát.
Gumi is van rajta, a 4db-ért 10ezrest kérnék értük összesen. Ez reális?!
Ha valakit érdekelne a dolog az írjon nyugodtan!!!
Ha úgy van a 15ös felni árát is belőhetnétek ami most van a kocsin, lehet azt is lecserélném másfélére!!!
Itt a dropbox link a képekhez!! -
tonyi
tag
Sziasztok!
Van nekem egy facelift EU8-am és hozzá facelift EP3 első és hátsó lökhárítótoldatom.
Az világos, hogy az első toldatot PnP feltudom a lökösre, de a hátsót hogyan?
Odapróbáltam, de nem igazán passzol.(pedig valaki megoldotta, zav13r néven kell rákeresni a guglin)
Esetleg lököst kell cserélnem? De mire? Kérlek homályosítsatok fel! -
Snoop-y
veterán
válasz
>>>W!nman* #31928 üzenetére
Szilentekhez:
En is azt vallom hogy ami ugyanazon az alkatreszen van pl lengokarok stb ha cserelsz szilentet akkor az osszeset csereld ( osszegben nem sokkal tobb es akkor csak egyszer kell hozzanyulni )
-
DeathAdder
veterán
válasz
BlacKSouL #31927 üzenetére
Világos, mondjuk 3x elolvastam és nem mobilról mint elsőre hogy minden kitisztuljon
Érdekes elmélet, vagyis én teljes mértékben megengedem hogy így van, mert józan paraszti ésszel belegondolva is van benne igazság. Erre ez előtt nem is gondoltam egyáltalán, de valóban...A másik viszont ami kérdést vet fel bennem, hogy akkor miért hallom több embertől (akik újan vásárolnak autót) hogy 200+ ezer után a computer és számolás után is növekszik az átlagfogyasztás az új korához képest? Nagyjából +0.3-0.5 liter a konstans eltérés az új korában tapasztaltakhoz
Mert akkor a fenti elmélet szerint (ha a motor is kopottabb) akkor kompressziógyűrűk kevésbé vannak nekifeszítve a henger falának amivel a súrlódás és a motor fogyasztása is csökken, nem pedig növekszik.Na majd megnézem egy fehér papírtörlőn, egyébként nekem még nem a plasztik rikító narancssárga olajpálcám van hanem a békebeli
(bocs h csak most, kicsit elvoltam a napokban)
-
bbubby00
őstag
válasz
szőröscica #31933 üzenetére
Én is a két ívet akarom majd cseréltetni... Úgy vagyok vele, hogy inkább kipengetek 100ezredest és legyen normális
Viszont mesterember kerestetik, múltkor kaptam egy telefonszámot, majd elgurulok feléje megnézni hogyan is alkot -
szőröscica
addikt
Teljesen mesterfüggő, el kell vinni és ajánlatot kérni. Van ahol csak a fényezés 30-40 rugó, máshol ennyiért kompletten megkaphatod. Az sem mindegy, hogy Budapesten vagy vidéken nézelődsz. Azért volt ez az általános válaszom, mert tényleg nem lehet innen Internetről belőni az árakat.
-
szesa
senior tag
válasz
szőröscica #31931 üzenetére
Milyen volumen ez , kb mintha 2 elemet kéne fényezni ?
-
szesa
senior tag
Hi!
6.gen 3 ajtosnak a hátsó sárvédői küröli rozsdasodast hol érdemes javíttatni,
milyen költségekre számítsak?Az ívek rozsdásodnak kivülről is látható már, elindult felfele...
Thx
-
>>>W!nman*
tag
válasz
>>>W!nman* #31928 üzenetére
Hm... Most h nézem a képet, a szilent felső széle tényleg gyanús! Ott elengedett a galvanizáció.
-
>>>W!nman*
tag
Hello!
Voltam KwikFit-nél futóműállításon, de még mindig nincs beállítva a futóművem!
Az a szokás ott, h ingyen felmérik az autó állapotát -ezt csak ott realizáltam, de nagy hülyeséget talán azért nem mondtak, illetve korrekt volt az előjáték is: csávó beülés előtt körbetekerte a kormányt, váltót fóliával, és letakarta az ülést...Aztán felemelték, nézegették, majd odahívtak. Hátsó lengőkarok "nagy" szilentjeire azt mondták, h ki van szakadva... Én csak néztem, mert szerintem nem... Aztán megkérdeztem, nem bánja-e, h ha lefotózom...
Anyagában repedt, ezt már itthon is detektáltam a külső oldaláról, de nincs átszakadva az tuti. De majd nyugiban megvizslatom még... Viszont ha mégis venni kell és cserélni, milyen márkát ajánlanátok?
bal_hátsó_01
bal_hátsó_02
bal_hátsó_03(kívülről)Aztán mentünk előre: a bal első kormányösszekötő, vagy axiálcsukló tényleg kottyan 1 minimálisat. (Lemförder jó lesz helyette szerintetek?)
axiál -bár sok úgyse látszik belőle...
Szerintetek elég csak a kormánymű és a gömbcsuklót tartalmazó összekötő közti axiál csuklót cserélni? Mi a tendencia? Ha döglik az axiál, akkor a gömbcsukló is kb akkor? (Az tuti, h párban cserélem őket. Tehát jobbos axiált is cserélem...)
Illetve a 4gumit kritizálták, ami téli, ezzel vettem, tudom, ez (is) valós probléma, tervezek a nyárival. Aztán féktárcsákra és fékbetétekre írták h még 3.000km-t mennek el...
Aztán megdicsérték, h szép állapotú a korához képest az autó kívül-belül.
féktárcsa -tény, h nem elég jó (nekem), de szerintem nagyon sok autóval rohangálnak ilyen, v még rosszabb állapotú féktárcsával... 110-120km/h-ról lassítva minimális, nagyon kicsit észrevehető vibrálás van a pedálban. (Többel meg még nem is mentem.
) De mind1, csere lesz, max 1 éven belül, de azért autó árához képest ezek nagyon viszik a pénzt...
Mindez ugye ingyenes, adtak ajánlatot h mindezt mennyiért csinálnák meg, 6óra alatt... A diagnosztikát amúgy eltúlzottnak érzem, főleg a féktárcsa/fékbetétre, h 3.000km, de ha jól sejtem, nekik (is) ez a biznisz...
Odaviszed "A" alkatrész csere miatt, vagy beállítás miatt és a tényleg -valamennyire- elhasználódott alkatrészt kicseréltetik veled... De legtöbb autószerelő így működik szerintem.
Kérdésem az, h szerintetek ha el is van használódva és tényleg csere érett, nem érdemes akkor már a hátsó tengelyen minden szilentet cserélni? Belegondolva: 18éves gumik, együtt fáradtak el (szakadtak, keményedtek), ha kicserélsz 1-2alkatrészt, akkor azok nagyobb igénybevételt kapnak, azaz hamarabb pusztulnak el, mintha nagy levegővétellel rendbe raknád az egészet. Persze kérdés, h milyen állapotú a többi valójában, de ha csak arra gondolnuk, h 18éves, gyáriak...
-
BlacKSouL
addikt
válasz
DeathAdder #31925 üzenetére
A nívópálcán nem mérvadó, pláne a rikító narancssárga pálcán, de egy csepp olajat törölj bele fehér papírtörlőbe, és annak nézd a színét. Amikor viszont engedik le, igencsak feketének látszik az.
Ha egy motorban olyan kompressziógyűrűket és olajlehúzógyűrűt használnak, ami kevésbé van nekifeszítve a henger falának, vagy úgy is ismerjük, hogy alacsony palástnyomású gyűrű, azok a gyűrűk sokkal kisebb súrlódási ellenállást fejtenek ki a hengerben való mozgás során. Ugye ideális esetben csak a gyűrűk érnek a henger falához, a dugattyú nem, azaz a gyűrűk adják a dugattyúmozgás legnagyobb(tulajdonképp egyetlen) súrlódási ellenállását, fajlagos veszteségét. (Az átalakításnál a csapágypersely-csapágycsésze súrlódástól tekintsünk most el, egyrészt mert az nem a dugattyúnál keletkezik, vagyis külön kell vizsgálni, másrészt az megfelelő hőmérsékleten és olajjal ugye megfelelő viszkozitású olajfilmen úszik, vagyis teljes folyadéksúrlódásnak kellene lennie, nyilván nem így van, de ez mellékes most)
Namost a csökkentett sugárirányú nyomás jelentősen kisebb súrlódást eredményez, ergo a dugattyú, vagyis az egész motor hatásfoka javul, a fajlagos teljesítménye nő, a veszteségei csökkennek, a fogyasztása csökken.
Azonban a mérlegnek két karja van. A kisebb palástnyomás jellemzően sokkal kevésbé tudja lehúzni a gyűrűkkel az olajat a hengerfalról, tehát sokkal nagyobb mennyiségű olaj (vastagabb réteg) marad a hengerfalon, miután lefelé elhagyta azt a gyűrűsor, és az égéskor bizony ennek az olajnak egy jó része elég, majd a kipufogószelepen távozik. Valójában a szívó-, 'sűrítő'-, expanziós ütemekben megvan az olajfilm a hengerfalon, az expanziós (égés) ütemben lefelé mozgás során ennek egy része elég. Tehát a kipufogás ütemben a legkevésbé kent a hengerfal.
Mivel az olajfilm vastagabb, az égés során több olaj ég el. Mivel a motor nem az olaj, hanem a benzin-levegő keverék ideális égésére van tervezve, a sokkal rosszabbul égő olaj csak inkább megkormolódik, azaz a tökéletlen égés során koromrészecskékké válik, ami kipufogva szépen megjelenik a kipufogórendszerben, egész a cső végéig bezárólag.
Ugyanez a korom részben megtapad a hengerfalon, és csak a következő 3 ütem során távozik, mégpedig jellemzően a lehúzó irányban hatékony gyűrűk munkájaképp lefelé, az olajteknő irányába.Tehát: Nem véletlenül fogyasztanak fajlagosan annyira jól azon motorok, amelyek ily módon eszik az olajat, és nem véletlenül nem a kocsi alján van pl. nekem is a katalizátor, hanem gyakorlatilag a leömlőn, ahol a legforróbb a gáz. Így hatékony, már az üzem legelején is, és ugye teszi a dolgát a környezetvédelmi előírásoknak megfelelve, a koromtartalom ellenére.
Szorosabb gyűrűvel kevesebb olaj marad fenn, és ég el, tehát kevesebb fogy, de nagyobb a súrlódási veszteség, tehát több benzint fog fogyasztani a motor azonos teljesítményhez.Más: Ha a sajnos még nagyon kiforratlan Ex-Link motor elterjedne, még jobban csökkenthető lenne a súrlódási veszteség a hajtórúd (hajtókar) két holtpont közötti ütemében félúton a henger tengelyével bezárt kisebb szöge miatt mondjuk kifejezetten az expanziós ütemben, ahol a legkisebb veszteségre kellene törekedni.
Szólj ha valami nem világos, itt már elkalandoztam kicsit -
KubanitoS
veterán
Sziasztok!
Honda Civic Type S autómhoz nyári gumit keresek. 17 colos a nyári szett, úgy látom, hogy 225/45-ösek. Ezt a Goodyear abroncsot néztem ki rá.
Nekem jónak tűnik, de kérlek benneteket erősítsetek meg, hogy ugye ez megfelelő méretű kerék lenne a gépre?
-
DeathAdder
veterán
válasz
BlacKSouL #31923 üzenetére
Lehet egyébként elbeszélünk egymás mellett, mert nekem pálcán szinte átlátszó amikor belekerül, a vége felé pedig sötétebb sárga színű, de leeresztett állapotban nem vizsgálgattam még
A fehér poharas teóriával szerintem igazolódna hogy nálam is az a helyzet mint nálad, és fordítva is.
Hogy miért?
Tiéd egy újabb és talán korszerűbb motor, alacsonyabb káros anyag kibocsátással, és Te 0 km -től úgy vezetted hogy vigyáztál rá, tehát nincs szétbaszva a motor, no nem mintha az enyém szét lenne, de ki tudja mit csináltak vele az előttem levők, és ezek után nem hiszem hogy több szennyeződés van a motorodban mint az enyémbenEgyébként nem értem mi ez az olaj/üzemanyag fogyasztós dolog amit többször mondtál már?
Kihatással van egyik a másikra? -
demars
addikt
válasz
DeathAdder #31919 üzenetére
Úgy gondolom az a jó, ha az olaj megköti a keletkezett piszkot, kormot, különböző égéskor belekerülő kicsapódott szennyeződéseket.Az a lényeg, hogy az olajban maradjon... leüllepszik az aljára a sűrűbb rész (olaj sár), a lebegő rész színezi el az olajat. Ezt látjuk leeresztéskor. Bár ez csak az én gondolat menetem.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
DeathAdder #31919 üzenetére
Az első bekezdésre nem tudok mit írni, mert azt 100%-ra nem tudom pontosan, hogy a 2008 előtti modelleknél hajszálra ugyanezt a motort gyártották-e. A nagyon kisszámú statisztikám szerint nem feltétlenül, ugyanis. Az előző munkahelyemen van egy ugyanolyan 1.8 ES sedan, mint a miénk, és az is 2006-os gyártás. Viszont elég sok dologban különbözik, ami csak akkor észrevehető, ha hosszabb időn át vezeti őket az ember. Nem térnék ki mindre, de 2008 év elején váltottak át. Kb., nagyjából beülve felismerhető, mert a "ráncfelvarrottakban" nem világít a vészvillogó gombja, és már gyárilag VSA van mindben(kikapcsoló gombbal).
Hogy a motorban változtattak-e valamin, nem tudom. Ez lehet egy indok a különbségre.
Az UFO-sedan különbség elvileg a motort nem érinti, csak a gyártási év(széria)A legelső évben a gyári 0W20 volt benne. A második évben Mobil1 0W30 ment bele, utána 2 éven át Castrol Edge Sport(később FST) 0W40, most pedig már 2. éve Mobil1 0W40.
A kéntartalom leginkább akkor érdekes, ha elsavasodik a cucc...üzemanyagnál meg a kéndioxid miatt.
Én az olaj színéből nem vonnék le következtetést, de azt se mondom, hogy az a jó, ha gyári színű leeresztve, meg azt se, ha sötét. Májusban esküszöm fogok egy fehér poharat, és mintát veszek a leengedett olajból is, meg a gyári flakonból kiöntöttből is, és lefotózom napfényben fehéregyensúlyra ügyelve. Aztán majd elemezgetheti mindenki
Amúgy amit beleöntök is sötétebb sárga, tehát ezek szerint én onnan indulok, ameddig neked sötétedik.
A korom megjelenése nálam a kipufogóban biztos, hogy az olajban is sötétedést okoz. Gyanítom neked a kipufogóban sincs semmi korom.
És végezetül. Ha most kimérnénk a teljesítményét, meg a fogyasztását az említett 2007-es ufónak, meg az enyémnek, és nem lenne különbség, és az enyém mégis fogyaszt, amaz meg nem, akkor mi lenne a konzekvencia? -
EQMontoya
veterán
válasz
!Overdose! #31920 üzenetére
Pedig szerintem az gáz, ha egy autó 200e alatt olajat eszik.
Vagy szarul tartották karban, vagy gáz van a konstrukcióval... -
!Overdose!
őstag
válasz
DeathAdder #31919 üzenetére
Nekem a jelenlegi az első Hondám, ami nem eszi az olajat, pedig volt már pár.
-
DeathAdder
veterán
válasz
BlacKSouL #31910 üzenetére
"A Civicben R18A (140Le) ..... 0 km-es kora óta fogyott benne az olaj, erre a figyelmet is felhívták vásárláskor."
Egyik havernak 1.8 ufója van, újan vette 2007-ben, nincs benne még 100 ezer sem, fogyasztása szinte hajszálra amit te is mondasz, de olajból nem fogy neki semmi. (ezzel nem azt akarom mondani h a tiéd rossz vagy bármi hasonló, csak újkorában is lehet eltérés úgy látszik, és mondjuk ezt egy olyan precíz gyárnál mint a Honda felettébb érdekesnek találom. Most biztos azt mondaná Integra, hogy egy jó Honda nem eszi az olajat, mert az ő családjában egyiküké sem ette, én meg igazából az ilyen nem eszik semmit nagyon ritka jelenségnek találom, és nagyban sofőrfüggő is lehet a dolog)
Lehet mondtad már, elnézést akkor a figyelmetlenségem miatt, de milyen olajat is használsz?
És egyébként mit jelent az hogy bizonyítékod van h a sustina nem kénmentes olaj? ez előny vagy hátrány?Az első olajcsere óta minden cserekor bitumenfekete olajat engednek le belőle. Probléma ez? Nem. Távozik a motorból a szennyeződés a leeresztéssel? Ha jó az olaj, igen
Tehát akkor az én olajammal van a baj, hogy nem fekete ha leeresztem? (i-vtec-ről van szó ugye)
Előtte (amikor megvettem) Castrol Edge volt benne, mondta a volt tulaj is hogy 2 e km után esedékes lesz az olajcsere (én azért lecseréltem), de az sem volt közel sem bitumenfekete, hanem inkább sötétebb sárga. -
BlacKSouL
addikt
válasz
EQMontoya #31915 üzenetére
Én arra gondoltam, hogy ha fogy az olaj, akkor kis szerencsével legalább nem hígul.
Ha meg nem fogy, lehet, hogy igen.
De ha hígul is meg fogy is, akkor gyűrűcsere és generálDe általánosságban mondtam már talán, hogy inkább olajat egyen 10000 km-en 1 litert, mint benzint 100km-enként 1 literrel többet.
-
EQMontoya
veterán
válasz
szőröscica #31916 üzenetére
Pontosan, sőt, leginkább szarabb neki.
-
EQMontoya
veterán
-
>>>W!nman*
tag
1.5i EK3-hoz van valakinek kéznél egy gyári lóerő/nyomatékgörbe?
-
BlacKSouL
addikt
válasz
DeathAdder #31909 üzenetére
A Civicben R18A (140Le) van 110 000 km. Nagyon vegyes üzemben van használva. Gyakorlatilag 0 km-es kora óta fogyott benne az olaj, erre a figyelmet is felhívták vásárláskor. Azóta is fogy az olaj, de nem jobban, mint 110 000 km-el ezelőtt. Ugyanakkor a fogyasztása eleinte 6,1-6,3 volt, most jelenleg 5,9. Akkor kopott a motor, vagy rosszabb, mint volt?
Továbbá: az első km óta kormos a kipufogóvég belseje. Akkor is kormos, ha sokat pörgetem, és akkor is, ha alacsony fordulatokon használom. Okoz ez gondot? Nem. Többet fogyaszt? Nem. Jobban eszi az olajat? Nem. Füstöl, kormol? Nem.
Az első olajcsere óta minden cserekor bitumenfekete olajat engednek le belőle. Probléma ez? Nem. Távozik a motorból a szennyeződés a leeresztéssel? Ha jó az olaj, igen. A kormosodás és a fekete olaj összefüggnek? Valószínű. Teszi az olaj a dolgát? Igen. Látni lerakódást a szelepfedél alatt? Nem.
Csökkent a teljesítmény? Nem. Többet fogyaszt? Nem.
Van ugyanakkor egy City L13A (83Le), kb. 38 000 km-el. Ritkábban van használva, de ez is vegyes üzemben. Szinte sosem fogyott benne az olaj, a fogyasztása 5,3 - 5,6 körül volt, most 5,0 - 5,2 között lehet tartani.
Az első km óta, a mai napig fémtiszta a kipufogóvég belseje. Az utca porából van benne ami beverődik hátulról. Volt, hogy keveset ment, volt, hogy pályán 300 km-t 145-el. Sosem volt kormos. Az olajcseréknél általában sötétbarna az olaj, ha nem is áttetsző, de sokkal tisztább.Az első motor egy i-vtec motor, elektronikus programozás szerint változó szelepvezérléssel, a második egy i-dsi elektronikus program szerint változó gyújtásvezérléssel hengerenként 2 gyújtógyertyával. Mindkettőt nagyjából ugyanazok használják, nagyon hasonló körülmények között, ugyanolyan olajjal, és többnyire ugyanolyan benzinnel.
Lehet tehát bármilyen következtetést ezek alapján levonni az olaj minőségére(+színére, +fogyására) vonatkoztatva? Aligha...
-
DeathAdder
veterán
válasz
tboy93 #31906 üzenetére
Tényleg nem tudom, viszont BlacKSouL -nak lehet igaza.
Ám azonban az előbbi két hondám eszegette az olajat, és azok biza elég szépen elfeketedettek (fúú mire ezt a szót most leírtam helyesen) idővel.
Aztán jött a fantasztikus ötlet, a motoröblítő (olajcsere előtt átfolyatod és felold minden lerakódást), hát nekem úgy feloldott mindent a vti-nél, hogy utána mégjobban füstölt és ette az olajat mint előtteNyilván a motor már kopottabb volt a kelleténél, és valamilyen szinten a rágyógyult kátrányok is egyben tartották, amit a tisztító aztán jól feloldott (de ez csak az én tippem).
Volt aki azzal is megvádolt hogy olajcserekor nem teljesen egészséges hogy arany színű olajat engedek le ami nem feketedett el, jólvan mondom elmésza......
Nekem csere után a sustina pálcán szinte átlátszó, és amikor cserélem akkor sötétebb sárga színű.
egyébként meg olajdoki -
>>>W!nman*
tag
Ígérem utoljára kérdem meg:
Tud valaki normális futóművest? Akik precízen be tudják és be is fogják állítani a futóművet?Most hívtam a környékbeli szervizt, azt mondták nem vállalják... Megkérdeztem miért, azt mondták, biztos össze van rohadva és nem lehet a végére jutni...
b-e-s-z-a-r-o-k!
Ha valaki 200kg, akkor túlságosan súlyos már, így inkább neki se kezd a doki?
-
BlacKSouL
addikt
Nem lennék róla meggyőződve, hogy ha megnéznénk egy olyan 15 000 km-t futott olajat, amiből egy csepp nem fogyott, és egy olyat, amiből elfogyott 7-8 deci, ott melyiknek maradnának gyárihoz közelebbiek a tulajdonságai...de sejtésem van
-
válasz
DeathAdder #31905 üzenetére
Azt pl. nem tudom, hogy milyen állapotban van a motorom, lehet belül van egy kis lerakódás és az színezi el az olajat?
-
DeathAdder
veterán
válasz
tboy93 #31903 üzenetére
Azt hogy a színe nálad elég fekete nem tudom mitől van, de nem az olajat hibáztatnám, nekem most lesz a második leeresztett sustinám, a tavalyi is és az idei is arany színű volt 1 év és kb 5ezer km után.
Mesterem még meg is jegyezte poénból, hogy amit most leengedett azt sokan beleöntenék a sajátjukba (mondjuk lehet többet érne mint a sok olcsó noname szart)Szerintem a sustina egy kib@szott jó olaj, bár kétségtelenül én is jobban örülnék ha nem csipegetné
-
demars
addikt
válasz
DeathAdder #31898 üzenetére
Én is 8100 xcresst használok. Nem eszi, bár ezekben ezekben a téli hónapokban nem is nyomom neki.
-
válasz
DeathAdder #31902 üzenetére
A fene tudja, hogy milyen kategória a sustina. Van aki azt mondja verseny, van aki utcainak titulálja. Viszont azt is mondják az okosok, hogy ha csipegeti az olajat, az nem baj, vagyis hogy attól nem rossz egy olaj. Bár kétség kívül jobb lenne, ha nem enné és nem kéne nézegetni a szintet
-
DeathAdder
veterán
válasz
tboy93 #31901 üzenetére
Nekem Laci egyszer azt mondta, hogy vannak a csúcs olajak mint pl a 8100 xcess, castrol edge, mobil1. Ezek felett van a molibdénes Sustina, a Sustina felett meg dupla észteres a 300v.
Ezeknek köszönhetően olyan tulajdonságuk van e-két olajnak, hogy szinte hozzá tapadnak a fémfelülethez, nagyon jó védelmet biztosítva ezzel.Az hogy 1.4-be neked kell-e egy Sustina kategóriás versenyolaj arra nem én leszek aki hasznos válasszal tud szolgálni
Nekem is csipegeti a sustinát, és ep3 fórumokon is mindenkinek (crx-en is), ők mind motulra esküsznek (az angol fórumokon is), nekem a sustinával sem volt semmi bajom, de ideje lesz kipróbálom a híres motult is, úgyis tervben volt már
-
válasz
DeathAdder #31900 üzenetére
Hja úgy más
közben gugliztam:
"the rest<8100=sustina<300v
I dont think you can go wrong with this or 8100 or sustina for DD, or light racing, but they are fuel economy oils, not for racing really"
Ha meleg motornál néha elrúgom tiltásig, gondolom ezek is bírják
Bár arra pl. kíváncsi lennék, hogy ha abszolút csak kis fordulaton (3000 alatt) használtam volna végig akkor is fogyott volna 7500km alatt az olajból?
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- 35" ASUS ROG Swift PG35VQ curved GAMER monitor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RX 7600 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest