"Ma két oldalt szeretnék nyomtatni, jó fejek voltatok, holnap visszatérek 2 hetes projekttel..."
Nem emlékszem rá, hogy az alatt a pár év alatt valaha történt volna ilyen eset!
2 oldal nyomtatása 30 Ft, új céges ügyfél volt amikor 30 milliós projekttel látott el minket.
A vállalati ügyfelek kiszámíthatatlan ütemben tolták ránk a munkát, így érthető a "több lábon állás", azaz a magánszemélyek kiszolgálása.
Ügyfélkezelés területén rossz a cég híre. Egyik ismerősöm fogalmazta meg találóan, ő úgy érzete, mintha szívességet tennének azzal, hogy elválalják a munkát. (Bár a hangulat fáradtság kérdése, az pedig szezonális.)
Én csak arra emlékszem, hogy mindig nagyon vártam a pénteki rövid műszakot. Imádtam a munkám, de a kimerültség eléggé kifacsart. Felmondás követően majdnem 1 hónapon át napi 12 órát aludtam. Viszont voltak hónapok, amikor a stáb fele csak lézengett.
Ennek ellenére miért vannak még mindig ügyfelek? Nagyon egyszerű okból: csakis a céges megrendeléseknek köszönhetően lehet megvenni a legjobb gépeket, szükséges nyersanyagot, ennek hála a legkisebb munka is csúcsminőségben készül el. (Még ha azon alig is van haszon.)
Konkurencia a szívélyes kiszolgálással ragadta meg az ügyfeleket, amire nekünk nem volt energiánk, de a végtermék minőségében ég és föld volt a különbség. És pont a minőség hiánya miatt maradtak le ők a nagy céges megrendelésekről.
"Baromira rossz az irány, amerre halad a világ..."
Ha nem ismerjük az okokat, akkor könnyű ezt képzelni.