- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Fogadj örökbe egy szervert, avagy hogyan építsünk otthoni labot II. (Avagy miért
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Intel® Core™ i9 14900K Raptor Lake-S Refresh CPU/Processor UV/DC (Optimalizálás)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- TOTP generátor PHP-ra
-
LOGOUT.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Peter
őstag
Sziasztok.
Kérdésem a következő. Adott egy notebook, ami kiállított darab volt az MM-ben. A jótállási papíron 24 hónap jótállás van, viszont be kell regisztrálni a terméket. Regisztrációnál pedig kiderült hogy már regisztrált és nincs rajta 2 év.
Mire lehet ilyenkor számítani? A tmx-et felhívni nem tudtam, kérdés hogy elfogadják az MM által adott 24 hónapos garit vagy sem.
Előre is köszi a választ. -
asdf_
veterán
válasz default. #17998 üzenetére
A kereskedő jogszabály szerint azt köteles továbbadni, amit ő is megkap. Ha a kereskedő nem közvetlenül a magyar hivatalos importőrtől vásárolja a terméket (neadjisten az adott márkának nincs is magyar képviselete) akkor szürkeimportos lévén annyi a garija, amennyi (de nyilván a jogszabályi egy év kötelező az adott). Ha ott, ahol vetted, már kifutottál a gariból, akkor ha van, gyártói RMA-t kell intézni, a kifelé futár/postaköltség pedig téged terhel.
-
default.
őstag
Szervusztok!
Gyártói garancia témakörében kérdeznék.
Adott pl. egy tápegység, melyre a gyártó 10 év jótállást vállal. Ezzel szemben a hazai forgalmazók 2-3 évet vállalnak rá.Kérdéseim:
- A forgalmazónak kötelessége minimum a gyártó által biztosított jótállást biztosítania a fogyasztó felé?
- Ha igen, ugyanúgy a forgalmazón keresztül intézheti a fogyasztó a garanciáztatást?
- Ha igen, és ezt a forgalmazó nem hajlandó beismerni/teljesíteni, akkor közvetlenül a fogyasztóvédelemhez kell fordulni?Köszönöm szépen előre is!
Üdv![ Szerkesztve ]
-
őstag
akkor itt alapvetően azt kellene tisztázni hogy milyen feltételeket nyújt jótállást az eredeti eladó, akitől Ő vette
plusz mindenképpen kellene legalább egy adásvételi szerződést írnotok majd, de leginkább számlát kellene adnia a te nevedre
és mivel te tőle vásárolod, felé lehet jogi igényed, ha valami probléma vannehéz ügy, könnyen lehet hogy lesznek bonyodalmak, ha garanciát kell intézni...
cryptot minden termékemért elfogadom
-
ron8
senior tag
Sziasztok! Tervezem használt vga beszerzését de nemtudom megmerjem-e lépni. Mennyire igaz az hogyha vállalkozóként veszi az ember a terméket akkor a féléven túl nem kötelező a bolt érvényesíteni a garanciát rá? Mert rengeteg ilyen hirdetés van fent viszont így félek vásárolni hiába van az eladónak esetenként akár több 100 pozitív értékelése. Mi van ha másfél év múlva krepál be a termék? Akkor cseszhetem a "3 év garanciát "
-
sinick
senior tag
válasz Aguinaga #17988 üzenetére
Fogyasztóvedelmi jogszabályokon kívül esik. Polgári peres ügy, bíróságra fordulhatsz, aminek gyakorlatilag csak akkor van értelme, ha nem felhasználói szerződés keretében van nálad a szoftver, hanem tulajdoni és/vagy vagyoni jogot is kapsz, azaz te gyártattad a progit.
-
Aguinaga
őstag
Tud segíteni valaki, hogy szoftverrel kapcsolatos fogyasztóvédelmi kérdésben hová fordulhatok?
PSN: OldSlowhand74
-
g4b3n
tag
Sziasztok!
Szeretnék mobilt venni a kérdés, hogy melyik online üzletben vegyek telefont?
A cél telefon XZ1 compact lenne, arukeresőn 146e-200e-ig mennek árgépen még olcsóbbért is van. Gondolom pl. játszhatnak egyéb dolgokkal, kiegészítők, garancia stb.Konkrét példa:
[1] [2] két külön bolt 20e Ft különbség, 1-nél 1 év normál gariés válaszható +1 év szoftver garancia 5e ft felárért, a másiknál 2 év gyári garancia.Kieg: Ha a bolt csak 1 év garit vállal, attól a két év gyári még megmarad, csak személyesen kell intéznem?
Sajnos nincsenek ilyen jellegű ismereteim, köszönöm a segítséget.
-
asdf_
veterán
android-support@fb.com (ha a facebook messengerrol beszelunk). Aztan persze lehet, hogy bosz egymasramutogatas lesz a vegeredmeny (FB mutogat a telefon gyartojara, hogy ok benaztak el valamit, az meg javitani gondolom nem fogja, mert csajnafon, amihez az sw frrissites ritka, mint a feher hollo).
-
-
fa4hu
őstag
Sziasztok!
Van egy HOMTOM HT16 Pro androidos telefon a családban, amit az itteni mobilarénás teszt alapján vásároltunk. Időközben sajnos kiderült róla, hogy a Messenger nevű alkalmazástól állandóan lefagy, újraindul (ez onnan derül ki, ha nincs fenn ez az alkalmazás, akkor nem jelentkeznek ilyen problémák). Két alkalommal volt a garanciális szervizben már, ahol egy szoftverfrissítésen kívül nem történt érdemi munkavégzés, a gyári állapotra visszaállítva azt nyilatkozták, hogy a gyári alkalmazásokkal hibátlanul működik.
Véleményetek szerint emiatt lehet-e kérni a készülék visszavételét vagy részleges árvisszatérítést? Egy okos telefonnak illene alapból vinni az alap kommunikációs alkalmazásokat, és a készülék nem is a legrégebbi típus, 2 GB RAM van benne. A családban van ennél gyengébb specifikációjú telefon, azon gond nélkül fut.
Természetesen a telefon még bőven garanciás.
Előre is köszönöm a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz gabor9991 #17977 üzenetére
Pont azt ami le van írva.
Kereskedő a továbbítási költséget nem számolhatja fel a vásárló részére.Elállás:
"Milyen költségeket kell a fogyasztónak viselnie a szerződéstől való elállásakor/felmondáskor?
Elálláskor kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének közvetlen költségeit vagyunk kötelesek viselni (kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, vagy ha a vállalkozás a költségviselési kötelezettségünkről nem tájékoztatott minket), ezért a terméket nem adhatjuk fel utánvétellel vagy portóval. Ezzel összefüggésben a termék ingyenes kiszállításának díját sem lehet utólag a fogyasztóra terhelni. "[ Szerkesztve ]
VGA-t, AM4, AM5/ Intel 10-14. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-, DDR5-t, SSD-t veszek!
-
gabor9991
őstag
válasz Pr0GrEsSiVe #17969 üzenetére
Nem húzhatják semeddig, de amíg te türelmes vagy....
Írj nekik, hogy a 30 nap letelt, ennyi állt rendelkezésükre, hogy a hibát kijavítsák, mivel ez nem történt meg, te a kártya javítása helyett most már élni kívánsz fogyasztói jogoddal és azonnali kicserélést kérsz.
Ha nem tudják cserélni, akkor pénzt vissza.
Amennyiben a kérésedet elutasítják, ezt írásban indokolják meg.Ezzel meg felkeresed az illetékes békéltető testületet. -
tag
-
tag
Sziasztok! A jogszabály szerint tényleg addig lehet szervizben a termék ameddig csak akarják? 1 hónapja van az iponnál van a videokártyám és azt írták majd értesítenek. Már 2x rájuk írtam de azt kaptam válaszul, hogy legyek türelemmel majd jeleznek ha kész. Meddig húzhatják? (garanciális javításról van szó)
-
Andralin
aktív tag
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy most érvényben van-e még a 30 napos javítási határidő és visszakérhetem a pénzem ennek a leteltével, vagy addig javítgatják a meghibásodott terméket, amíg akarják?
Egy két hónapon belül meghibásodott telefont vittem vissza az Edigitál üzletébe garanciális javításra, jegyzőkönyvet is kaptam. A 30 nap már lejárt, de még mindig folyamatban van a szevízelés.
Megtehetem, hogy bemegyek és visszakövetelem a készülék árát? Van érvényben ilyen jogszabály, amire ezt kimondja és hivatkozni tudok? Vagy addig ülnek rajta, ameddig kedvük tartja?
-
asdf_
veterán
válasz PeeterssoN #17961 üzenetére
Alapvetoen ugy megy a dolog, hogy bekerul a hibas cumo a vasarlas helyere, itt hiaba van belole akar keszleten, es hiaba tudjak, hogy a logitech gari az az esetek boven donto tobbsegeben cseres, ok nem itelhetik meg (nem is tudjak megitelni!), hogy az eset garis-e vagy sem. Igy beviszik a fixitbe, aztan felmegy Miskolcra, ott jol megnezik hozzaerto szemek, ha CS, akkor meg lepapirozzak es viszi a futar a cseretermeket az eladohoz. En ertem, hogy vevoi szempontbol ez nem feltetlen optimalis, lassu, ketszer kell ertemenni, de ez a dolgok rendje es menete, es nem mellesleg jogilag egy centit nem lehet belekotni. Ha valaki kulonutasan a gyartoval csereltet, akkor en azt tippelem, megnyerte azt, hogy a cseretermek kapcsan viszont mar csak a gyarto fele elhet barmifele kovetelessel is (vagy azt, hogy megakasztja egy kicsit a fogaskerekeket ez a dolog egy normal, eladonal tortent kovetkezo garis ugyintezesnel, mert vissza kell nezni mi tortent, jova kell hagyatni, hogy ez ez, annak a csereje, meg garis, es lehet csinalni).
For future reference: amugy vevokent is lehetett volna egyenesen a fixithez fordulni, meg futart is kuldtek volna a hibas termekert.A jogi izehez pedig: jogilag 1 ev gari jar, a logitech jellemzoen ezt megtodlja tovabbi eggyel, tehat egy 2016 szeptemberi cuccot barmikor is cserelnek 2018. szeptembereben vege a tortenetnek, akar gyartoi gari, akar jogszabalyi kotelezo 1 ev, ami mondjuk 2017. szeptemberben megujul egy cserelt termek miatt, mert csak ez ujul meg, a logitech onkent vallalt +1 eve nem! (ennek az megujulo kotelezo egy eve pont ugyanugy 2018. szeptembereben jar le, mint a gyarto altal amugy is pluszban vallalt, tehat itt ugyfel csak ugy tud szarul jarni, ha ketszer egymas utan a 365. napon hibasodik meg a termek., erre meg ugye csak elmeleti esely van).
[ Szerkesztve ]
-
PeeterssoN
őstag
válasz Biznisz Elek #17962 üzenetére
Csak a téma befejezéseképp: Az egész átvállalás a Logi ötlete volt! Azért kerestem meg őket mert javasolták.
Telefonon beszéltem az ügyintézővel! Ki se kellett küldenem csak a hibát kellett bizonyítani képekkel, és ők is arra az álláspontra jutottak, hogy ez javíthatatlan! (Eladó is ugyanezt mondta, csak a szabály szerint küldte volna a szervizhez)(Anyagfáradás) . A logitech javaslatára irtam egy levelet; már leirom MM-nek amiben arra kérem a cégüket hogy adják at az ugyet a logitech részére a gyorsabb levezetés céljából.
Köszönöm a válaszokat! -
Topikgazda
Srácok. Erről az esetről eszembe jutott egy érdekes dolog. A jogszabályban ugye az van, hogy a 2 év szavatosság újraindul a termék cseréje esetén. Kérdezem én, mi van akkor, ha az 1 év jótállás után cserél a bolt? Most mindegy, hogy nagykeren keresztül vagy sem, az ügyfél ebből úgy sem lát semmit. Ekkor is újraindulna a szavatosság? Mert ha igen, akkor mint tudjuk, a szavatosság első 6 hónapja gyakorlatilag jótállásnak felel meg, azaz ha a 2. év gari utolsó napján cserél a bolt, akkor még fél évig vihetnéd hozzá a terméket és a boltnak egy szava sem lehet, mert rajta van a bizonyítási teher. Én itt arra tudok gondolni, hogy a kötelező 1 év utáni csere nem a szavatosság keretein belül történik, hanem a gyártói gari hatáskörben. Viszont ha jól tudom, ilyenkor is adnak a boltok szervizlapot, amin szavatossági igény van vagy mi a fene. Hogy is van akkor ez?
-
Topikgazda
válasz PeeterssoN #17961 üzenetére
"Én meg pont telibe.. az eladót!"
Rosszul teszed. Vele vagy szerződésben, vele tudod érvényesíteni a jogszabályokat, amiket szépen felsoroltál. Vagyis csak voltál szerződésben, mert már nincs meg az eredeti termék... Most már csak a külföldi gyártó feltételei játszanak. Esetleg az EU-s fogyasztóvédelemnél kérdezz rá a dologra. Ők többet tudnak segíteni ilyen ügyekben. Sok sikert!
[ Szerkesztve ]
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz PeeterssoN #17961 üzenetére
A gyártó nem vállalta át a fittyfenéket. A cserét vállalta, mert van egy gyártói garanciakezelése. Csinál ilyet a WD, Corsair, Kingston és még sok más gyártó. De pl ezek közül a WD-hez küldött HDD-re se él az eredeti eladó által vállalt feltételek. A WD egy javítottat küld amire x ideig még lehet gyártói gar, de annak már semmi köze a magyar jogszabályokhoz és a magyar kereskedőhöz.
Az megint más eset ha van magyar márkaszerviz - logitech esetében tudtommal a FixIT - aki vállalja a javítást vagy a cserét. Ebben az esetben valóban a magyar jogszabályok lennének érvényesek. De ahogy te írtad a gyártónak, más országba küldted ki. Akkor az Ö feltételeivel folytatódik az ügy.
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
PeeterssoN
őstag
Én meg pont telibe.. az eladót!
Csak azért említettem meg, hogy teljes legyen a kép!
Itt a gyártó és köztem mint fogyasztó van most a hangsúly! Nincs követelésem, még egyszer leírom! Bőven a garancia határidején belül mozgunk!
Még egyszer mondom csak pusztán kíváncsi vagyok, hogy nekem vagy a gyártónak van e igaza!Mint az összefoglalóban is irva van:
"Milyen határidőn belül reklamálhatunk?
Az új Ptk. főszabálya szerint a jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
Ha a szerződés alapján szolgáltatott dolog ingatlan, a kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától számított öt év alatt évül el.
Fontos szabály, hogy nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik."
A cég oldalán pedig ez szerepel!
"Mennyi garancia van a csereként adott eszközre?A Logitech a csereként adott eszközre a garancia eredeti időtartama lejártáig vagy harminc (30) napig vállal garanciát (attól függően, hogy melyik időtartam a hosszabb), kivéve, ha a vonatkozó helyi jogszabályok ennél hosszabb garanciális idő vállalását kötik ki."
Ergó joggal feltételezem azt, hogy a kivéve szó azt jelenti, amit a fogyasztóvédelemtől idézett szövegben megtalálható!
BizniszElek: Onnantól kezdve hogy a gyártó átvállalta a termékcserét és minden fittyfenét, él a szerződés közöttünk és innentől kezdve élnie kell azoknak a feltételeknek amik azelőtt megvoltak az eladó és köztem! Hiába nincs képviselet!
Vagy tévedek?[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Az, hogy a magyar elado csere helyett javitani akar, az teljesen szabalyos, jogaban all, amennyiben a javitashoz kepest a csere tobbletkoltseget eredmenyez, megteheti, hogy csak javit.
A magyar eladot "megkerulve" cserelt cumoval meg akar gyari szamos, akar nem, kilokted magad alol a szeket, leven ha gyari szamos, akkor az magyar elado csak pingvinezni fog egy ujabb meghibasodas eseten, hogy ezzel meg itt mi a fenet akarsz, koze nincs ahhoz, amit en eladtam, ha meg nem gyari szamos, akkor meg azert, mert az o szempontjabol a csere nem tortent meg, adott egy ev jotallast, nala az akkor is letelik, ha neked a gyarto a 11. honapban cserelt. Hogy aztan a magyar jogszabalyi eloirast, miszerint a 11. honapban torteno csere ujrainditja a jotallast le tudod-e verni a gyarton, az meg majd kiderul.
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz PeeterssoN #17958 üzenetére
Az EU-s fogyasztóvédelmi törvények eltérnek. A magyar esetében ahogy írtam 1év a kötelező, ezen felül van még 1év szavatosság. Az egy év kötelező is a forgalomba hozónak kötelező, illetve a gyártót is ha van magyarországi képviselete. De Más országban lévő gyártót aki nem is árulja itthon, azaz nem ő hozta forgalomba szerintem jogilag itthon nem vonható felelősségre. Max az adott ország szabályai szerint, de azt meg ott kérdezd. Az meg megint érdekes kérdés, hogy az így cserélt alkatrész ügyintézésére az itthoni kereskedő kötelezhető e. Mert az egy éven felüli feltételek a gyártó szabja meg, a gyártó adja. Ezt természetesen a kereskedőnek is tovább kell adnia feléd. De jelen esetben te megkerülted a kereskedőt. Így már nem hiszem, hogy vele tudsz mit kezdeni. A gyártót meg a magyar jog szerint megint csak nehéz lenne bármire is kötelezni.
Szerintem
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
PeeterssoN
őstag
válasz Biznisz Elek #17957 üzenetére
De az EU-n belüli országokra gondolom valamennyire igen! Hiszen ő is írja! (nem csájná)
Nincs követelésem csak tisztázni szeretném, hogy melyik az erősebb!
Egyébként bőven garis még, nem fogom verni az asztalt.[ Szerkesztve ]
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz PeeterssoN #17956 üzenetére
Egy ev a kotelezo jotallas itthon. Ezen felul a gyartoi gari van. Itt a gyarto megszabhat dolgokat. Raadasult te nem a gyartoval hanrm a kereskedessel vagy szerzodesbe. Szoval szerintem a gyartotol nem tudsz kovetelni semmit. A kereskedodhoz meg szerintem mar nem tudnal menni egy olyan termekkel ami nem toluk van. Plusz magyarorszagi jog azokra vonatkozik akik itthon forgalomba hoztak. A made in chainaban nem ervenyes a magyar jog.
[ Szerkesztve ]
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
asdf_
veterán
válasz PeeterssoN #17953 üzenetére
A termeket magat, meg a vasarlasi arat nem artana tudni.
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz PeeterssoN #17953 üzenetére
Egy even belul volt az elso csere?
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
PeeterssoN
őstag
Üdv!
Gyorsan a tárgyra térnék!
Adott egy magyarországon vásárolt termék amely meghibásodott. Az eladó cég szervízbe akarta küldeni, de én cserét kértem amibe nem ment bele! A szervizre is azt mondta, hogy nem fogják tudni megcsinálni! Ezért nem éltem a fölösleges szervízhercehurcával, így közvetlenül a gyártót kerestem fel aki nem magyarországi, telephelyük sincs. Azonnal kicserélték! A cseretermék is elromlott igy újból felkerestem a termék gyártóját! Ezt is kicserélték!
Ezek után felmerült a kérdés hogy meddig fogjuk ezt csinálni?
A honlapjuk szerint a cseretermékre az eredeti vásárlástól számít a garancia vagy 30 nap, ha az eredeti hamarabb lejárna! Tehát ha holnap lejárna és mondjuk egy hónap múlva tönkremenne ez is, akkor kuka! De azt is leírják hogy ettől eltérhetnek, ha az adott országban több az előírt vállalási idő! Felkerestem az ugyfélszolgálatukat és telkesen mást mondtak azaz csak az eredeti vásárlástól számítják!
Itt egy link a garanciális jogokról: [link]
Ebben az szerepel hogy cseretermék esetén is ujraindul a garancia!Vagy ez mind nem számit mert nem az eladóval intézem a problémát? Felulbírálódik minden?
-
őstag
válasz galuska95 #17950 üzenetére
"Valamennyi szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek - ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási (szállítási) költségeket - a kötelezettet (azaz az eladót, forgalmazót) terhelik."
VGA-t, AM4, AM5/ Intel 10-14. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-, DDR5-t, SSD-t veszek!
-
-
galuska95
aktív tag
-
galuska95
aktív tag
Sziasztok!
Fél éves telóm pixelhibás és most küldtem vissza hogy gariztassák (1 év jótállás van), de felemrült 1600 Ft postaköltségem amit nem akarok lenyelni. A boltnak írtam nem akarnak fizetni, de nem értem hogy tehetik mivel le van írva a ptk-ben hogy a fogyasztónak nem merülhet fel semmilyen költsége iylenkor, a szállítást is beleértve.
Valakinek van tapasztalata iylesmiben?
-
ktg3
őstag
Erre valaki?
Milyen "követeléseim" lehetnek ilyenkor?
Mindneképp szeretnék írásos formában (e-mailben) is írni, hogy lehessen később arra támaszkodni.Mit írjak az e-mailbe ami esetleg meggyorsíthatja a folyamatot? Nem szeretnék olyan általánosan, pongyolán fogalmazni, hogy megkeresem az ügyeletes szerveket ha nem kapom vissza a közeljövőben az adott VGA-t.
Szóval, hogy megírhassam az e-mailt kisegítenétek, hogy milyen jogaim vannak és kihez tudok fordulni, hogy nyomatékosítsam a szándékomat?
Előre is köszönöm!
-
garage112
aktív tag
válasz FordFair #17941 üzenetére
Sziasztok!
Még anno vettem édesanyámnak egy Sencor robotgépet karácsonyra. Múlt héten visszaküldtem garanciába. Idén karácsonykor járt volna le a garancia. Most visszakaptam egy teljesen új gépet, újabb szériásat helyette, mert javíthatatlannak titulálták.
Kaptam hozzá, garancia lapot, megint 24 hónapot, viszont egyáltalán nincs kitöltve. Kérdés, hogy ez érvényes, vagy nem?Iphone 14 Pro / / Xbox One - WildBlaze420 / / PlayStation 5 - Mrtn112 / / Dell G5 15" - Macbook Pro 15" Retina (2017)
-
FordFair
tag
Csak megjegyzésként: fogyasztónak nem minősülő személyek esetén termékregisztráció nélkül is jár a 12 hónap kiterjesztett jótállás az 12 hónap alapjótálláson felül.
-
Topikgazda
B*szki tényleg. 2 év gyári garival vettem egy Huawei tabot az Edigitalban néhány hónapja. Megnéztem a papírokat és csak a gyári jótállási jegy van hozzá, az Edigital csak számlát adott. A gyári jótállási jegyen az áll, hogy a Huawei Magyarország a kötelező 12 hónap jótálláson felül még 12 hónap jótállást vállal a készülékre. Így jön ki a 2 év... Akkor az emberünk tényleg nagyon megszívja, ha kiderül, hogy szürkeimportos a cucc, mert a boltba sem viheti 1 év után...
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz LuckyL #17930 üzenetére
Meg mindig nem.
Mindenki egy evet ad, a magyar Samu altal forgalomba hozottra a Samu oldalon torteno regisztracio eseten adnak tovabbi egy evet. Az Edigital ugy adta el, hogy franko, nem szurkeimportos termek, a Samu oldalon meg nem lehet beregisztralni, mert azt mondja szurkeimportos. Az ugyfel megkerdezte az edigitalt, ok barmsagot valaszoltak (ahelyett, hogy gyari szam alapjan tisztaztak volna az esetet a Samuval), hogy a Samu mit irt, ha irt egyaltalan, arra most nem emlekszem. Emellett siman lehet az a problema hattereben, hogy a Samu elkurta es egy gyariszam-mezot nem vitt fel regisztralhatonak, ezert koppan emberunk.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz LuckyL #17930 üzenetére
A 2 év jótállással nincsen baj, nyilván az van a jótállási jegyen, de ha mégsem hivatalos magyar forrásból származik a telefon, a magyar szerviz prémium szolgáltatásaival nem tud élni a vásárló, kizárólag a boltba viheti szervizelni a terméket. Ez pedig véleményem szerint nem gyári garancia...
-
asdf_
veterán
Eleve amugy mar ott a hiba, hogy 2 ev garisnak hirdeteti az edigital -es barmely mas- weboldal. Mert egy ev + regisztracio eseten tovabbi egy evvel kellene...
-
asdf_
veterán
válasz Garold #17925 üzenetére
Fuu, pedig tokre be akartam idezni a -szokas szerint gumi-szabalyt:
2. Kellékszavatosság
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
...
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni. -
Topikgazda
válasz LuckyL #17922 üzenetére
2 év gyári garanciával árulja az Edigital a Samsung telefonokat. Pont azért vásárol az ember magasabb árért telefont az Edigitalban, Media Marktban stb, mert ezek (ezidáig) hivatalos magyar forrásból származtak, az ember minden probléma nélkül vihette a magyar gyári szervizekbe is, ezzel is időt spórolva, továbbá a szerviz biztosíthat egyéb prémium szolgáltatásokat is, pl. háztól-házig futárt. Mindehhez az szükséges, hogy a itthon legyen először forgalomba hozva a termék. Samsung telefonok esetén ezt a Samsung Magyarország teszi meg.
Ha szürkeimportos a telefon, akkor azt csak a boltba viheti a vásárló, ergó a "gyári garancia", amit a terméknél feltüntettek, nem érvényes. Ezzel van problémája a vásárlónak. -
őstag
válasz devil-k #17924 üzenetére
de ha ott a 2év garancia a oldalon és ráírták a garijegyre is, akkor mit pedálozol?
ha elromlik visszaviszed az edigitalnak és kész
ebből hogy következik hogy hamis valami?
ez az egész gyári garancia kifejezés csak egy marketingfogás, mikor tanulják már meg az emberek?
mennyi a jótállás ami a számlán/jótállási jegyen van?
ez az ami számít..cryptot minden termékemért elfogadom
-
Garold
senior tag
válasz Garold #17901 üzenetére
Üdv!
Igaz választ itt nem kaptam, de lett megoldás:
Szombaton az itteni bejegyzésem megírása után írtam egy szép levelet a Beko oldalán, tényszerűen közöltem mi történt, és emlegettem felügyeleti szerveket. Ma már hívott is a helyi alvállalkozó és kaptam válaszmailt is hogy kapok csereutalványt. 😃 Ennyi kellett, határozottan kellett fellépnem.Mit kell ahhoz inni hogy valaki havat hányjon??
-
őstag
válasz devil-k #17908 üzenetére
ezt a hamisítvány dolgot honnan vetted?
1 év jótállás a kötelező, ha így jelezték a honlapjukon, akkor teljesen rendben van a dolog
senki sem írja elő hogy a samsung magyarországtól kell vásárolni samsung telefont, szépen is néznénk ki, szabad piac van!
14 napig viszont indoklás nélkül elállhatsz a vásárlástól (ha neten vásároltad)[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Topikgazda
válasz kiskatz #17917 üzenetére
1 év szavatosság van minden szerződés után. Adásvételi készült? Ha igen, abban mi lett leírva? Ha nem készült, akkor ez veszett ügy a vevő részéről, mert a polgári per során neki kell bizonyítania mindent, amit állít, ami írásos nyom nélkül gyakorlatilag lehetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
kiskatz
tag
Sziasztok!
Érdekes és egyben kellemetlen esetem van.
Hibásként árultam egy műszaki terméket, a hiba oka ismeretlen volt.
Bekapcsolni bekapcsolt de nem működött. Eladáskor nyomatékosan
kiemeltem,hogy semmit nem tudok a hiba okáról.
4 hónap után a vevő elkezdett reklamálni,hogy nem javítható mert
szét van rohadva a termék belseje és kéri vissza az árát.Szerintetek ha jogi útra tereli akkor lehet esélye megnyerni?
Hibásként hirdetett és eladott termékre is jár szavatossági igény?
Magánszemélyként adtam el.[ Szerkesztve ]
-
lowzor
veterán
Facebookon írtál nekik? Ott korrektebbek szerintem, mint e-mailben valamiért.
[ Szerkesztve ]
-
devil-k
nagyúr
Természetesen írtam a Samsungnak is. Ami engem felháborít, az ED-nak ez a pofátlan válasza.
- mozi bolondéria -
-
asdf_
veterán
Igen, a Samsungot mondjuk en is megkerdeztem volna elotte, kulonosen, ha kaptal a termekhez Samsung Magyarorszagos szurke garjegyet es ha a csomagolasan rajta van a matrica, hogy a Samsung Magyarorszag forgalmazta.
De amugy alapvetoen mivel netes vasarlas, nem cseret kellett volna kerni, hanem siman elallni a szerzodestol (ha a magyar Samsung is azt mondta, hogy marpedig ezt nem ok hoztak nalunk forgalomba). A korabban irt hibas tejesites akkor all fenn, ha a weboldalon 2 ev garisnak irjak, az edigital asszem magyar zaszlos ikonnal szokta jelezni, hogy hivatalos magyar forrasbol van a cumo, es ha ezt jeleztek, valamint ha a Samu azt mondta, hogy nem franko a cucc.[ Szerkesztve ]
-
devil-k
nagyúr
Az Extreme Digital válasza:
"A terméket valószínűleg valamilyen rendszerhiba miatt nem tudta regisztrálni, de az teljesen biztos, hogy a mi cégünk nem árul hamisítványt. Ennek okán, egészen biztos, hogy a termék amit vásárolt tőlünk eredeti, így a terméket nem áll módunkban kicserélni."
Tegnap megtettem a bejelentést a fogyasztóvédelemnél és a GVH-nál is.
- mozi bolondéria -
-
minek?:S
őstag
Üdv!
A kérdésem nem is annyira garanciás, vagyis nem tudom, de remélem jó topicba írom. Szóval Muzikerbe kéne küldenem egy fejest gariztatni, még szeptemberben felvettem velük a kapcsolatot, azt mondták küldjem vissza nekik... Pozsonyba.. néztem futárt, 5k.. valami egyszerűbb megoldást nem tudtok mondani, hogy hogy oldhatnám meg?
Üdv.:M.
-
TBMC
addikt
válasz LuckyL #17902 üzenetére
értelek.
köszönöm!bullseye: próbálkoztam már, de egyelőre senkinek semmi ötlete.
volt már egy nagyobb kálváriám az Applevel, le is bloggoltam még régebben. sajnos abból is adódtak érdekes szituk. pl a the verge, a macrumors és egyebek nem merték lehozni a cikket, de nem megyek messzire, még az index és itt a ph sem...
-
Garold
senior tag
Sziasztok!
Tanácsot kérnék, leírnám röviden a problémámat:
09.22-én vettem egy BEKO szárítógépet, ami már úgy csörög mint egy ócska hűtő
09.26-án jeleztem szerviz igényemet az Orczy szerviznek (én balga 3 nap-os - munkanap helyett - cserére emlékeztem hibás eszköz esetén, itt kellett volna egyből cserét kérnem...)
10.06 megérkezett a szerviz helyi alvállalkozója (igaz csak telefonos sürgetés miatt), és megállapította, hogy alkatrész csere szükséges, megrendeli
Azóta is az alkatrészre várunk, én is és a szerelő is...Mit tanácsoltok, mit tehetek? Eltelt közel 2 hónap és nem történt semmi...
Az összefoglalót végigolvasva nincs max idő megszabva javításra. Tudok valamilyen hivatalos szervnél panasszal élni?Mit kell ahhoz inni hogy valaki havat hányjon??
Új hozzászólás Aktív témák
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas "Kis Gamer" Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 16/512 Iris Xe FHD HUN
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB Gyönyörű állapotban, üvegfóliával, tokkal FOXPOST
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas "Kis Gamer" Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 16/512 Iris Xe FHD HUN
- Sony WH-1000XM3 vezeték nélküli, zajszűrős fejhallgató
- OHH! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/1TB FHD HUN
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest