-
LOGOUT.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sátán44
addikt
válasz dethroner #16199 üzenetére
Délután beszéltem a mobilkereskedes.hu-val és azt mondták, hogy nem rajtuk múlt a javítás, ők továbbították a szerviz felé és azok nem végezték el a javítást. Én viszont tőlük vettem a telefont, tehát nekik kellene kiharcolniuk a javítást nem? Ők adták a garanciát.
Kis bohóccal is lehet nagy cirkuszt csinálni... :-)
-
dethroner
veterán
-
Sátán44
addikt
Kérném a tanácsotokat!
Idén áprilisban vásároltam egy LG G4 telefont a mobilkereskedes.hu-tól. Rendes 27%-os számlát adtak, amit a hivatalos Lg márkaszerviz is elfogad. Augusztusban személyesen adtam le javításra a Váci úti Lg szervizbe, mert a rögzített felvételben sűrű kattogó hang hallható aktív wifi mellett. Az Lg szerviz továbbította a Telemaxba túlterheltségre hivatkozva. Kicserélték a hangszórót, majd visszaküldték. Problémám nem oldódott meg. Ismét visszaküldtem az Lg szervizbe, ahol végre elismerték a hibát, viszont csak alaplap cserével lehetett volna orvosolni, de akkor készlethiány volt felajánlották a csereutalványt, amit elfogadtam. Jeleztem a mobikereskedes.hu-nak, hogy kérném a cserét és akkor jött a hideg zuhany, ők nem partnerei az Lg-nek, tehát nem kötelezheti őket a cserére. Elküldtem nekik a készüléket, továbbították a szervizbe, majd javítatlanul sw frissítéssel visszaküldték. Általuk kiállított munkalapon a következő szerepelt: A Németországi LG által javítva. Az hogy mit, meg hol, semmi infó. Megint jeleztem, hogy még most sem jó a telefon. Visszaküldtem ismét, ez volt a 4. útja a szervizbe. Megint sw frissítéssel visszaküldték. Munkalapon ez szerepelt: A kamerázáshoz nem szükséges a bekapcsolt wifi, kapcsoljam ki akkor nem hallható. Egyúttal a mobilkereskedes ügyvezető nője küldött egy emailt is, amiben a felhasználási szokásommal magyarázta a kattogó hangot. Szerinte mindent ki kell kapcsolni, ha rögzítek, mert nagyon leterheli a telefont. (Megjegyzem: Factory Reset után is produkálta, meg az Lg is megerősítette, szakvéleménnyel együtt.) Lg szervizt felhívtam, hogy kaptak e alaplapot és igen volt a válasz, csak az a bökkenő, hogy mivel csereutalványt állítottak ki, ezért nem javítják tovább a telefont, mivel lezárták a rendszerben. Most itt vagyok egy hibás készülékkel, amit forgalmazó nem javít, az Lg meg lezárta a rendszerben. Többször próbáltam a telefonon keresztül rendezni az ügyem, nem mutatnak rá hajlandóságot. Lg ügyfélszolgálat is megerősítette, hogy az érvényes garanciális idő alatt bármilyen aprónak tűnő hibát orvosolniuk kell, vagy ha nem, akkor új készüléket kell hogy adjanak, végül pénz visszatérítés. Jeleztem a bolt felé, hogy fogyvédelemhez fogok fordulni, majdnem kinevetett. Ennyire esélytelen az ügyem?
Kis bohóccal is lehet nagy cirkuszt csinálni... :-)
-
hakydakillah
senior tag
Köszönöm a sok hasznos választ. Azért vettem strapa telót, hogy legalább az ilyen sima leejtések után ne kelljen rettegnem, hogy a telefont felemelve repedt-e lesz az kijelző, vagy semmi. Ha ez ennyit se bír, akkor vehettem volna egy sima okos telót.
Mindenesetre ma visszaküldtem, és meglátjuk mi lesz a válaszuk - majd tudatom veletek -
Ateszpapa
addikt
válasz hakydakillah #16189 üzenetére
*: természetesen NEM törhetetlen, de a lesések, ütődések okozta sérülések valószínűsége jóval alacsonyabb, mint az átlagos készülékek esetében. Törés esetén csak térítéses kereteken belül szervizelhető.
[ Szerkesztve ]
-
#18379748
törölt tag
válasz hakydakillah #16189 üzenetére
meg kell nezni a leirast, speckot es a garipapirt mit ir az utesallosagrol. ha semmit akkor hiaba latsz videokat az nem szamit. azt lehet szamonkerni amit specifikaltak. a leejtest se kotelesek elhinni, elkuldhetik bevizsgalasra.
-
bullseye
addikt
14 napnál szerintem simán levonhatják a kárt, szóval az nem lenne jó. Ha a telefonnak ki kellett volna bírnia ezt, akkor minimum garanciális hiba, de hibás teljesítésnek is elmegy.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
dethroner
veterán
válasz hakydakillah #16189 üzenetére
Szerintem ha átverés volt a strapabírás vagy ha selejtet kaptál, így hogy sérült akkor sem megy a 14 napos elállás, mert oda sértetlen terméket kell visszaküldeni. De majd a többiek is megírják a véleményüket. Én biztosan azt csinálnám hogy jelezném forgalmazónak hogy elállnék a vásárlástól mert a termék nem felel meg a gyártó által ígérteknek. Aztán meglátjuk hogy ők mit lépnek.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
hakydakillah
senior tag
válasz dethroner #16188 üzenetére
Koszi a gyors valaszt. Ami a forgalmazot erinti, irjak, hogy por, viz, utes, es karc allo keszulek. Ami a gyartot illeti, sajat maguk reklamozzak ugy a telot, hogy vidin diot tornek vele, csapkodjak, szoget vernek be vele, kalapaccsal utik: [link] Ezt a vidit mondjuk nem az oldalukon, hanem a ceg hivatalos youtube csatornajan talaltam.
Nem vagyok hisztis felhasznalo, de Samsung Xcovert falhoz csaphattuk, meg se erezte, ez meg sima belteri leejtes volt kezbol. Vagy hibas darabot kaptam, vagy atverik az embert, de utobbit ketlem, mert neztem youtubeon, kocsikkal hajtanak at rajta, tetokrol dobaljwk le random emberek, es telonak semmi baja.
Most hetfon a 14napos hataron belul kuldjem vissza szo nelkul(mert nem kell indok), de viszont serult a keszulek.
Ha viszont megirom, hogy sima leejtest se bir, atvert engem a ceg, akkor ha felhivom ra a figyelmet, akkor nem tudom bizonyitani, hogy csak sima leejtes volt, es nem a telefon turokepessege hatarat teszteltem.[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz hakydakillah #16187 üzenetére
A neten látott videók a gyártó oldalán találhatóak, vagyis a gyártó állította hogy a telefon ellenáll az ilyen fizikai behatásoknak? Ha igen a válasz, akkor szerintem hibás a termék így csere/ pénzvisszafizetés, talán még az elállás is működhet. Ha viszont nem, akkor szerintem a te sarad a kijelző repedés. Minden attól függ, mit állít/garantál a gyártó, vagy a forgalmazó.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
hakydakillah
senior tag
Sziasztok,
Vettem egy telefont a strapabirobb fajtabol. Neten neztem, haztetorol dobaltak, csapkodtak, kocsival mentek at rajta, es semmi baja se tortent. Nekem 1hete van meg, tegnap csak kicsuszott a kezembol bent a hazban, es a kijelzo sarka be is repedt.
Ez nagy csalodas, visszakuldenem, mert van ra 14napom, kerdes elfogadjak-e. Nem kepes a telo arra, amivel hirdetik. Ez elfogadhato ok lehet, vagy visszadobjak nekem? -
Nerazim
őstag
Sziasztok!
A 15 napos elállási idő honnantól számolandó? Ha én írok egy emailt a boltnak, hogy mégse kell a kártya onnantól számít?Be my computer.. Baby I'm a user!!
-
Opa
tag
Sziasztok.
Videókártya meghibásodásnál elég a garancialap bemutatása?
-
Topikgazda
válasz Biznisz Elek #16177 üzenetére
Jah igen, én a visszaküldésre gondoltam. Bocs... késő van már.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz Superhun #16175 üzenetére
Azt hittem, hogy a rendeletből idéznek, de ez a mintatájékoztató. Persze, lehet, hogy van olyan webshop aki vállalja.
Mégis jár a legolcsóbb fuvardíj.
12. A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén
23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
(2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
(3) Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
[ Szerkesztve ]
-
Nerazim
őstag
válasz pinnacle #16172 üzenetére
Köszi. Kicsit olvasgattam benne, ha mondjuk futárszolgálat hozta volna ki és nem személyesen veszem át, akkor a futárszolgálat költségét is kötelesek megfizetni? Itt azt írja:
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. (4.....)Be my computer.. Baby I'm a user!!
-
pinnacle
nagyúr
válasz Nerazim #16171 üzenetére
Igen már
23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
-
Nerazim
őstag
Bankkártyával fizettem azt mondták akkor 30 nap. Nem tudom nem tűntek olyannak mint akik át akarnak verni. Azon se problémáztak, hogy visszavittem a terméket egyből felvették a jegyzőkönyvet, ha készpénz lett volna ide is adják láttam a szemükben
Be my computer.. Baby I'm a user!!
-
Josi
senior tag
válasz Nerazim #16169 üzenetére
ma azt mondta a srác h bankok közt több idő szokott lenni várjak még
Kackac.
Próbálnak hülyére venni.
Jelenleg kb 1-2 óra alatt átér a pénz egyik bankból a másikba.
Zsiro IG2
Az a 30 nap pedig 14 nap lett.
Szóval, ha 14 napon belül nem utalják vissza a pénzt, csap az asztalra.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Nerazim
őstag
válasz Mahatma89 #16168 üzenetére
Nálam most a pénzt akarják nehezen visszafele utalni. Múlthét pénteken felhívtak h rossz a számlaszám (tényleg rossz volt hiányzott a végéről egy nulla) LOL. És azóta nem érkezett meg a pénz (feltéve, hogy akkor tényleg elutalták) ma azt mondta a srác h bankok közt több idő szokott lenni várjak még. A 30 napon még belül vannak azzal nincs gond csak hát na...
Be my computer.. Baby I'm a user!!
-
pinnacle
nagyúr
Jótállásról meg Apple garanciáról írnak, lehet a kettő között különbség? Illetve jelzik, hogy semmilyen dokumentumra nincs szükségünk.
Mahatma89 Pedig az elég nagy cég. Fene se gondolná, hogy ilyenek. Gondolom nem webes vásárlás volt, illetve 14 napon túl vagytok.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz pinnacle #16161 üzenetére
Azt is megkérdeztem, hogy csere esetén újrakezdődik a garancia, Apple-nél azt mondták, hogy csak +3 hónap,
Az nem a jotallasos csere, hanem az apple garis. Minel oregebb a keszulek, annal jobban vigyazni kell ra, hogy leadasnal kozolni, atveteli lapon ellenorizni, hogy te PTK-s jotallasi igennyel jelentkeztel. Mas kerdes, hogy igy lehet, hogy nem nyomnak a kezedbe, par napon belul egy cserekeszuleket, hanem tovabb tart majd. Majd elokeresem al inket ra. Mindenesetre mashol ok ezt irjak:
A szervizelésért – ideértve a cserealkatrészeket – 90 napig vagy az Apple-jótállásból fennmaradó időre vállalunk jótállást, attól függően, hogy melyik a hosszabb időtartam. Mindez a fogyasztóvédelmi törvények által biztosított jogokon felül értendő.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz Mahatma89 #16158 üzenetére
Szintén 2db-os kitt egyike szar volt, szó nélkül kaptam bontatlan csomagot az ipon-ban.
Ha elég közel van a bolt, én bemennék és megkérném hogy a szemem előtt teszteljék és ha kijön a hiba szépen tennék pár keresetlen mondatot a panaszkönyvbe.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
pinnacle
nagyúr
válasz pinnacle #16156 üzenetére
NFH-nál ezt válaszolták.
Ajánljuk figyelmébe alábbi cikkünket: Az Európai Unió Bírósága szerint az előre telepített szoftverekkel rendelkező számítógép értékesítése önmagában nem minősül tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak
Ezen cikk szerint amennyiben a laptop előre telepített programcsomaggal kerül eladásra, s annak eladási árában nem kerül külön feltüntetésre a szoftver ára, úgy az eladott termék összességében egy terméknek tekintendő, nem különíthető el a szoftver értéke.
Figyelemmel arra, hogy az előre telepített szoftverrel árusított laptop legtöbbször úgy működik, hogy az első bekapcsoláskor regisztrálja a szoftvert és kéri az adatok személyesítését, így a laptop önmagában nem is lenne kipróbálható, a fogyasztó akaratán nem múlik, hogy telepíti-e a szoftvert, vagy nem.
Az internetes elállási jogról szóló rendelkezések szerint lezárt csomagolású számítógépes szoftver átadását követően, ha a csomagolást felbontották; a fogyasztó nem állhat el a szerződéstől. Itt azonban nem egy önálló szoftverről van szó, hanem egy termékről, melynek része a szoftvercsomag is, a laptoppal kapcsolatban nincs korlátozás az elállásra vonatkozóan, vagyis álláspontunk szerint nem tisztességes a fenti vállalkozói tájékoztatás az elállás korlátozására vonatkozóan.
Legtöbbször a termék forgalmazójának és a szoftver értékesítőjének kölcsönös megállapodásán múlik, hogy az adott szoftver regisztrációs kód feloldásra kerüljön és ismét használható legyen az új vevő számára.
Azt is megkérdeztem, hogy csere esetén újrakezdődik a garancia, Apple-nél azt mondták, hogy csak +3 hónap, de ezt más esetben is jó tudni.
A készülék cseréje esetén az egy éves kötelező jótállási időszak, valamint az azt követő egy év szavatosság újraindul.
A jótállási jegyen szükséges feltüntetni a csere időpontját és azt, hogy ettől újra indul a garanciális időszak. (Tehát újabb egy év kötelező jótállás vonatkozik a termékre). (Vonatkozó jogszabály ezen a linken, ld. 3.§ (1) bekezdés d) e) pont, ill. 5.§ (4) bekezdés: Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.).
A garanciális időszak újraindulásáról jelenleg a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:163.§ (5) bekezdése rendelkezik, mely szerint a dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
Javasoljuk tehát, hogy hívja fel a kereskedő figyelmét a fentiekre és kérje a jótállási jegyen a csere időpontjának feltüntetését. Amennyiben pedig jótállási/szavatossági igényt szeretne a későbbiekben érvényesíteni, azt az említett jogszabályi rendelkezések biztosítják Önnek.
[ Szerkesztve ]
-
Mahatma89
tag
Sziasztok!
Egy ismerősömnél a következő helyzet állt elő:
Egy 2-es memória kitből az egyik modul feltehetően meghibásodott (minden lehetséges variációban ki lett próbálva az Ő gépében és az enyémben egyaránt az összes slotban, ha a kérdéses modult betettük csak önmagában a gépébe vagy az enyémben, akkor azonnal instabillá vált, random újraindulásokat produkált)Vissza is küldte garanciába, majd miután többször megkereste a boltot, hogy hogy is áll a dolog egy hónap után küldtek egy e-mailt miszerint ők kipróbálták és semmi jelét nem tapasztalták meghibásodásnak, amennyiben igényt tart rá visszapostázzák neki...
Azóta a tanácsomra kért teszteredményeket, amire pár hét elteltével küldtek 2 db mobilos képet egy 20 perce futó memtesztről.
Valami tanács?
-
Vikt0r
aktív tag
sziasztok!
mobilkereskedes.hu-n vásárolt telefont szeretnék venni használtan garanciával. Elmletileg 2év gyári garancia van rá de a honlapon ezt írják:
2 év teljes körű garancia: szoftver + hardver egyaránt.
+ díjmentes Premium Assistance szolgáltatás
Az alábbi gyártók készülékén a forgalmazói garancia mellett „gyártói garancia” is van:
Apple, Samsung, Sony, Huawei, LG, HTC, Alcatel, NokiaA 2 év teljes körű gyártói garancia rajtunk (forgalmazó) keresztül érvényesíthető
ha gyártói garancia is van rá azt miért csak a forgalmazon keresztül tudom intézni miért nem tudom a márkaszervizbe érvényesiteni?
Érdemes itt vásárolni vagy kerülendő a bolt?
Viktor
-
pinnacle
nagyúr
Sziasztok!
Ez ugyanolyan átverés, mint a bontatlan csomagolás elvárása?
"Nem jogosult a fogyasztónak minősülő felhasználó élni az elállási jogával abban az esetben sem, ha a megrendelt laptopon u.n. előtelepített operációs szoftver van és a MySoft Bt. a visszahozott árunál azt állapítja meg, hogy a felhasználó a szoftvert a gép bekacsolását követően telepítette a gépre."
-
-
félisten
válasz Gyuri27 #16153 üzenetére
Okkké, akkor lehet inkább passzolom.
Aprón többen is árulnak vadiúj VGA-kat nagykergarival ("...rajtam keresztül, de garipapírt adok, izéhozéblabla..."), de nem tudtam, ez mennyivel jobb/rosszabb.
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki."
-
Gyuri27
félisten
válasz AxBattler #16152 üzenetére
Van. Csak az olyan amilyen. Mert a nagyker és kisker között egyedei, szerződés szerinti a garancia. Ez meg ugye lehet bármi. Ami biztos ott a garis ügyintézés 60-90 nap ált. Ha úgy van avultatnak és adnak másik vga-t. Szóval a semminél több. A garinál jóval kevesebb (a kiskerhez viszonyítva).
Amd - Radeon - Ryzen
-
félisten
Üdv!
Érhet valami hátrány, ha az aprón vásárolt cucc garipapírja közvetlenül a nagykerhez szól?
Gariztatáskor van ennek jelentősége? Azon kívül, hogy közvetlenül a nagykerhez kell mennem..."Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki."
-
313313
addikt
Nem csak számítástechnikában, hanem máshol is így megy sajnos... Legalábbis a hirdetésekben, aztán garancia papíron már lehet fel van tüntetve, hogy 1+x év, de nagyon részletezve a x év saját/gyártói gari sehol sincs...
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
dethroner
veterán
válasz 313313 #16146 üzenetére
Mit mutassak? Aki vásárolt már az ipontól, az a számlán kap tájékoztatást arról, milyen időtartamra garantálja a termék kifogástalan működését. Nincs semmi plusz kikötés, semmi olyan hogy 1év teljes körű+2év alkatrész vagy ilyesmi.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
asdf_
veterán
válasz 313313 #16146 üzenetére
Arrol azert ne feledkezzunk meg, hogy az 1 (teljeskoru)+2 ev (gyarto feltetelei szerint korlatozott jotallast a hazai szamtechboltok kb. 99%-a siman 3 ev garinak hivja (es a papirra is ezt irjak a nagyokosok), es a vevot "elfelejtik" tajekoztatni azon apro piciny kulonbsegekrol, melyek a +2 evben elternek attol, amit a jogszabaly kotelezo jotallas cimen eloir az elso evben.
-
313313
addikt
válasz dethroner #16144 üzenetére
Mutass jogszabályt, ami rendelkezik a 2. 3. évi garanciáról, ill az eladó kötelezettségeiről.
16143: Cég átvette garira, nem küldte el, intézi, majd visszakapja, ha kész.
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
dethroner
veterán
válasz lowzor #16142 üzenetére
Mi az hogy nem tehetsz semmit? Milyen gyártóé a vga? Mennyi gariidőt adott rá az ipon? A gari feltételek között találsz olyat hogy a vásárlástól számított 1 év leteltével mehetsz a picsába? Szerintem nincs ilyen, így ugyanazok a jogok illetnek meg, mintha 4 napja vetted volna.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz 313313 #16141 üzenetére
Ha úgy veszed a terméket hogy arra a magyar kereskedő 1 év garit vállal és a többit azt a gyártó adja pl regisztráció után akkor igen. Ám ha a gyártó eleve 2,3 vagy még több évet vállal, akkor azt a kereskedőnek tovább kell adnia a fogyasztónak, nem nyelheti be. Valamint ha a termékhez kapott garanciapapíron is több mint egy év szerepel (vga esetében leginkább 3 év), akkor a bolt ahol vásárolva lett felel a teljes garancia idő alatt a termékért, tehát akár 3 évvel a vásárlás után is köteles úgy kezelni a terméket mintha pár napja vásárolták volna. Semmi köze a vásárlónak a gyártó céghez, a vevő a terméket eladó bolttal áll szerződéses viszonyban, minden esetben a bolt kötelessége a garancia rendezése és törekednie kell a 15 napon belüli ügyintézésre. Jelen esetben be kell menni az iponhoz és megkérni őket mutassák meg, mit tettek azért hogy a termék 15 napon belül visszakerüljön a vevőhöz? Ha pl 1 héttel az átvetél után küldte el a szervizbe, már nem tett eleget ennek a 15 napos kötelezettségnek.
Én is végigcsináltam a saját harcomat az iponékkal, nem egy abszolút korrekt cég, jók az áraik és nagy a választék, de ha a gari ügyintézés nem az ő szájízük szerint alakul, akkor próbálnak keresztbe tenni, és az alkalmazottak is cinikus, bunkó stílust vesznek fel. Persze sok embert ez el is tántorít az erőteljes és határozott fellépés ellen és akkor már ők nyertek.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
313313
addikt
válasz lowzor #16142 üzenetére
Akkor a gyártó/cég diktál.
Jogszabály csak az egy éven belüli garanciáztatást "szabályozza", de ott sincsenek olyan szigorú feltételek, mint mondjuk régen...
Valószínűleg kiküldték a kártyát a gyártónak, az meg idő, mire visszaér.HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
313313
addikt
válasz lowzor #16139 üzenetére
Kicsit konkrétabbakat is írhattál volna.
pl: Mikori vásárlás?dethroner: Ha a kártya elmúlt már egy éves, akkor a cég/gyártó feltételei a mérvadóak. Általában az 1 évesnél idősebb számítástechnikai termékek gariztatása nyúlik el akár 2-3 hónapra is. Te viszont nem tehetsz ellene semmit. Erre szoktuk mondani, egy év után minden ajándék.
[ Szerkesztve ]
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
dethroner
veterán
válasz lowzor #16139 üzenetére
Jó 5 évvel ezelőtt én is egy iponos vga-val szenvedtem. Mivel azt hiszem annyit írnak a garis ügyekre hogy törekszenek 15 napon belül megoldani, de ezt nincs mivel elérni náluk sem. Ha vidéki vagy akkor írj, ha környékbeli, akkor én bemennék személyesen és addig nem jönnék el, amíg vagy egy vadiúj cserekártyát nem kapok, vagy egy hivatalos lepecsételt papírt arról hogy a kártya árát visszautalják a számlámra.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
lowzor
veterán
Hali!
Napra pontosan 1 hónapja az Iponban van garanciális javításon a videokártyám és még semmi hír nincs róla.
Mennyi idő után kell cserét adniuk? Már gondolkozom, hogy írok nekik, de jó lenne ezt tudni. -
dethroner
veterán
válasz G.I.JOE #16134 üzenetére
Ha a bolt cserélni akarja ugyanolyanra, megpróbálkozhatsz azzal hogy másik típust kérsz ráfizetéssel, de az eladón múlik hogy belemegy-e, mert a törvény nem kötelezi őt erre. Feltéve ha első hibáról van szó.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
G.I.JOE
senior tag
Sziasztok!
Van egy valószínűleg garis cserés monitorom, amit a boltnak visszaviszek, ők bevizsgáltatják a forgalmazóval. Ha a forgalmazó cseréli egy ugyanolyanra, a boltot megkérhetem-e, hogy adjanak helyette inkább egy másikat, amire ráfizetnék?
És ha adnak, a számlát kérhetem-e másik névre, mint amire az előző volt kiállítva? -
bullseye
addikt
Igazából arra akartam utalni vicceskedve, hogy a végkiárusítás után az üzlet megszűnik elméletben, szóval semmi nem jár.
Nyilván ez csak a nálunk szokott "végkiárusítás" volt, ami azt jelentené, amit asdf írt, de néha még az sem igaz, hogy utolsó adag termék.
Viszont néha meg spéci feltételekkel árusítanak ilyenkor a (sokszor csak papíron) hatalmas kedvezményért cserébe. Szóval azt érdemes megnézni mit fogadott el ilyenkor az ember esetleg ráutaló magatartásként a vásárlással.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
asdf_
veterán
válasz dethroner #16130 üzenetére
Vegkiarusitast olyan termekbol tartanak, amibol mar nincs tobb. Igy a javitas csere, penz vissza sorrendbol a javitas feslett anyag eseten ertelemszeruen nem tud bekovetkezni, a csere szinten nem, mert mar nincs a termekbol, igy velhetoen kenyszeruen penz vissza tortenet lesz.
-
kiszi07
senior tag
Üdv, vásároltam egy nadrágot a Tom Tailornál, a varrás mentén szétment az anyag. Én 8e Ft-ért vásároltam a 25 ezres nadrágot - épp végkiárusítás volt, ha visszaviszem, akkor kicserélik vagy a fizetett összeget köteletesek vissza adni ? Levásárlás nem játszik!
Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
-
axioma
veterán
válasz #18379748 #16124 üzenetére
Tokmindegy. Telenor fele ismerem a dolgot, ket eset van: 1. a flotta keri a cseret, a korabbi vetelar es a valasztott telefon ugyanabban a konstrukcioban levo uj vetelara kozotti kulonbseget a ceg fizeti, huseg _nem_ hosszabbodik (ezt neha eladminisztraljak; de spec esetkent az 1 eves huseg de 2 ev garis telefont is meg kell csinaljak igy: cserelik de semmi huseg, ezt en is tapasztaltam bar kellett erte azert eroskodni) 2. kulsos mutogatja a papirt (persze tulajdonjogot igazolva), a beszamitasi ar ugyanaz, de a kulonbseget o kell fizesse, akkor az a flottat sehogy se erinti (ha olcsobbat ker akkor plane nem) - ebben "karosultkent" voltam, mert eladtam a flottas telot, cserelte az uj tulaja mert hibas lett, es felraktak nekem huseget onnan plusz a kulonbozetet ki akartak szamlazni a cegnek, ez az ugyintezo sara volt mert nem kerte el ahogy kellett volna a cseret kero embertol -> reklamaciora visszavontak mind a kettot
-
313313
addikt
válasz KisBundi #16120 üzenetére
Akkor cserejeggyel Telenorhoz bevonul, lehet kell eredeti tulaj, és mindenki boldog.
Kapsz egy szép, új készüléket, amit nem fognak letiltani...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
kisspepe
tag
válasz KisBundi #16116 üzenetére
Hát ebben az esetben, ha használtan vetted a telefont, problémák lesznek a csereutalvánnyal. Én Kiskunfélegyházi MobilShop-ban vettem a telefonomat (elvileg vadonat újan), igaz kiterjesztett garancia idő alatt hibásodott meg. Csereutalványt kaptam, amit a vásárlás helyén lehetne beváltani, de a bolt nem hajlandó beváltani, és a Samsung se akar tenni semmit az ügyben. A telefonom meg szintúgy mint neked a Samsungnál van.
Ez lassan már több mint fél éve húzódik. Jelenleg arra várok, hogy a békéltetőtestülettől megkapjam a hivatalos határozatot, amit a bolt el fog utasítani, valamint várok egy választ még a Samsungtól, és utána megkérdezek egy ügyvédet mit tehetek.
[ Szerkesztve ]
-
KisBundi
őstag
válasz 313313 #16114 üzenetére
A készüléket használtam vette minden papírjával együtt, de 2015.07.14-én lett értékestive először. Kijelzőproblémával adtam be szeptember 28-án prémium garanciával a budaörsi szervízbe. Tegnap hívtak, hogy a készülék nem javítható és csereutalványt küldenek helyette. Én a telefont szerettem volna visszakapni, de nem hajlandóak rá, pedig az én tulajdonom.
-
313313
addikt
válasz KisBundi #16113 üzenetére
Esetleg ha írnál róla még némi infót.
Hol vetted, mikor vetted, hol adtad be, hogy adtad be... Mióta van bent, papírt kaptál róla?HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
KisBundi
őstag
Sziasztok!
Segítséggel sikerült kideríteni, hogy a készülékemet (galaxy S6) a miskolci TMX szervízben van miután beküldtem garanciális problémával. Próbáltam visszakérni a készüléket, de nem hajlandóak rá, pedig semmi joguk nincs a készülékem visszatartására. Külső információk szerint megpróbálják benyelni a készüléket. Ez lehetséges?
-
scream
veterán
Hali!
Tegnap az LCD.hu-nál kicserélték a notebookomban (Lenovo ThinkPad T450) a kijelző panelt (B140HAN01.2), viszont nem tudom a kijelző fényerejét Windows alól állítani, csak Linux és OSX alól.
Erre a szerelés előtt figyelmeztett (részben), hogy alapból csak Linux és OSX alatt megy a fényerőállítás, de azt mondta, hogy Windows alatt is megoldható, csak át kell írni egy registry key-t, és ennek menete a Microsoft oldalán elérhető - LINK - de az csak általánosan írja le, hogyan tárolja a rendszer ezen információkat, ez alapján nem lehet megoldani és itt a fórumban azt írták, hogy csak az egyel frissebb revízióval (B140HAN01.3) van lehetőség a fényerőállításra a gépemnél. Erről nem informált az eladó.
Az üzletbe előzetes e-mail váltás után mentem be, nem interneten keresztül rendeltem meg, mert raktáron volt . Ilyen eseteben van lehetőség elállásra, még úgy is, ha bukom a be/kiszerelés díját (ami 4500 Ft)?
Nem mellesleg hibátlanul vittem oda a gépet, és mikor kihozta, mondta, hogy sajnos kicsit túlmelegítette a hőlégfújóval a keretet (ami a kijelző köré van ragasztva, azért kell melegíteni) és kifehéredett 2 helyen az amúgy szürke keret. Ezt egy sajnálommal elintézte, sajnos én nem tudtam mit tenni vele.
Mit tanácsoltok, mit kéne tennem?
Igazából nekem a lényeg, hogy ne kelljen még 1 panelt (30ezer) kifizetni, amivel megy a fényerőállítás. Szóval vagy elállnék, ha lehet, hogy visszakapjam legalább a kiejlző árát, vagy valami egyéb megoldásra van lehetőségem?
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz #34642176 #16110 üzenetére
Te vagy minden boltos álma. Két és fél hónapja csak türelmesen vársz, nem semmi 1 hónap után asztalt kell csapkodni és panaszkönyvbe írni, másik ugyanolyan darabot vagy pénzvisszafizetést követleni. Ennyi.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
#34642176
törölt tag
Üdv!
Vettem még februárban egy Sharkoon Rush Core nevű fejhallgatót.
Július középen tönkrement a fejhallgató, nem szólt az egyik fele, ezért leadtam a bolt szervizében.
Rá kérdeztem már kétszer, havonta, hogy mik a hírek róla.
Annyit mondtak, hogy a gyártónál van, majd rákérdeznek, meg nincs változás a státuszban.
De vissza írni egyik alkalommal sem írtak vissza, csak annyit mondtak, hogy rákérdeznek.
Szerintetek ilyenkor mit lehet csinálni?[ Szerkesztve ]
-
Sanki
addikt
Sziasztok.
Pár probléma miatt elküldtem az LG központi szervizbe egy LG G2 készüléket, ma küldték az SMS-t, hogy csereutalványt fognak adni és ehhez szükség van a vásárláskori névre és címre. Annyi a gondom, hogy én a telefont használtan vettem, így gondolom az eredeti vevő neve és címe kell, hogy rajta legyen. A készülék telekomos. A srácnak már írtam, akitől vettem a telefont.
Csereutalvány esetében csak készüléket kötelesek adni? Mert, ha csak készüléket, akkor gondolom a saját nevemre nem tudom cserélni.Szerk.: a készülék 2014 októberében lett vásárolva, tudomásom szerint akkor is úgy, hogy a tulaj előző készüléke elromlott és ráfizetéssel cserélték ki.
[ Szerkesztve ]
-
dreta
tag
válasz Biznisz Elek #16085 üzenetére
Igen, mindkettő jelezte, hogy támogatja a másik készüléket!
-
bobalazs
nagyúr
A harmadik garicserélt (új) kártyám is bekrepált, pár hónap után. Elindítom a gari ügyintézést a bolt felé, de igazat megvallva a tököm kivan már ezzel a kártyával, vagy nagyon peches vagyok vagy tényleg ennyire szériahibás az msi r9 270 gaming.
Van módom erőltetni hogy valami másra cseréljék, kényelmetlenségre hivatkozva? -
Davidkoma
tag
Úgy látom, egy azonos nevű kft-t üzemeltet a cég itthon és a webáruházuk csak M.O. területére árusít.
Az üzletszabályzatuk szerint is hazai a cég.Egyébként bármilyen hazai webáruházas-vásárlási esetben milyen idő-feltételek vonatkoznak a vételár visszafizetésre?
Tehát van erre vonatkozó jogszabály, vagy boltja válogatja ki mennyit "vállal"? -
asdf_
veterán
válasz Davidkoma #16101 üzenetére
Nem, a cseh jogszabalyok ervenyesek, amennyiben egy cseh webshopbol vasarolsz, melyet egy cseh ceg uzemeltet (nezd meg a szamla kiallitojat, magyar ceg, magyar szekhely, magyar adoszam? Ha nem, akkor nem a magyar jog vonatkozik ra. Vagy eleg csak az afa, ha nem 27% (csak nalunk van ilyen merteku), akkor az mar nem magyar lesz.).
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- EAFC 25
- Home server / házi szerver építése
- Külpolitika
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Eredeti játékok OFF topik
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...