Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
kisspepe
tag
Sziasztok!
Nem keresem vissza az előző hozzászólásomat, mert régebben volt. Inkább leírom a történetet újra nagyvonalakban.
2013-ban vettem egy Samsung Galaxy Note II GT-N7100 telefont a helyi moblishop üzletben. A telefonhoz kaptam Samsung jótállási jegyet, melyben a Samsung 2 áv jótállást vállal. Ezen kívül a termék regisztrálásáért kaptam + 2 hónap jótállást valamint vettem a Samsungtól + 1 év kiterjesztett jótállást. A telefon vételekor a Samsung ellenőrizte az adatokat, és érvényesnek találta a jótállást. A telefon wifi-je a kiterjesztett jótállás ideje alatt meghibásodott. A samsung bevizsgálta a telefont és csereutalványt ajánlott fel, mely a számla alapján kerül kiállításra, és az üzletben lehet beváltani ahol a telefont vettem. Az üzlet a csereutalványt nem volt hajlandó beváltani. Kifogásai: Ő adásvételi szerződésben a Magyar jogszabályoknak megfelelően 1 év garanciát vállalt a készülékre, ő nem hivatalos Samsung partner, a disztribútorral nem tudja felvenni a kapcsolatot, mert külföldi disztribútor volt, ez egy EU garanciás telefon volt.
Innen folytatódik a történet:
Ma volt a Békéltetőtestületi meghallgatás, ahol az üzlet tulajdonosa nem jelent meg. A meghallgatáson elmondták, hogy mivel Ő nem jelent meg, nem együttműködő, ezt továbbítaniuk kell a fogyasztóvédelemnek, és a fogyasztóvédelem eljárást indít a bolt ellen, és megbírságolja. Azt mondták, valószínűleg jobban járt volna, ha visszafizeti a telefon árát (144 900 Ft)
A békéltetőtestület tagjainak szemet szúrt, a számla, amit kiállítottak. A számla 0% áfát tartalmaz (TAM) azt mondták, hogy ez akkor lehetséges, ha ő valakitől megvette azt a telefont, és tovább adta nekem. Tehát a papírok alapján úgy néz ki, hogy én természetesen új használatlan telefont kaptam, de használt telefon volt. Tehát a bolt nem forgalmazótól, nagykertől szerezte be.
Ezen kívül a Békéltető testület felvette a kapcsolatot a Samsunggal, akik elmondták, hogy a kérdéses telefon adatai alapján Magyarországra szánt telefon, Magyarországon lett értékesítve. Tehát nem lehet külföldi a disztribútor.
Természetesen 2013-as e-mail váltásokkal a bolt és köztem tudom azt is igazolni, hogy én Magyar gyári 2 év garanciás készüléket kértem.
Mindenesetre a végeredmény, a Bolt az bírságot fog fizetni amiért nem jelent meg. Valamint az a határozat született, hogy a bolt cserélje ki a telefont Új gyári telefonra, vagy ha azt nem tudja, akkor adja vissza a pénzt. Mivel már a telefont nem forgalmazzák, így lényegében vissza kellene kapnom a pénzem.
Sajnos mivel a boltnak ezt nem kötelessége teljesíteni, így lehet hogy még bírósági ügy is lesz belőle.