- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Gurulunk, WAZE?!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- hege8888: Retro Kocka Kuckó 3
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cypresss
senior tag
-
Cypresss
senior tag
Le lehet tenni nagyon szépen is a 747-est. [link] és itt még oldalszél is volt.
Más - és ez a kérdés elsősorban neked szól -, ma jöttem haza külföldről és ha jól emlékszem a 31R-tól balra láttam egy szép fehér gömböt. Eddig nem tűnt fel, hogy ott van.
Kérdezném, hogy az egy ground radar, vagy a szélnyírást figyelő cucc.
#10531) Geryson: és nem füstölnek a kerekeid?
Más2: ACCU-FEEL - GLOBAL FSX ENHANCEMENT 1.1 Update Released
-
Korcsii
őstag
Igazából ugyan az a kettő (a fenéket, nem Airbus ez
), csak meg kell szokni, hogy jóval előrébb és egyben magasabban is van a pilótafülke. Meg persze lomhábban reagál a korrigálásokra. Flaps 25, ehhez tartozó Vref+5kt (autobrake 2, reverse idle). Kilebegtetés... hát, érzésre, talán 50 környékén szoktam hátrahúzni a szarvat, 40 még gyorsan jön (30 BAV-nál kimarad), aztán twenty, ten lassan (40-20-10 között kb ugyanannyi idő marad), aztán már nagy baj nem lehet. Mondjuk havi egyszer repülve rendesen kijöttem a gyakorlatból, elég sűrűn előfordul, hogy túlságosan hátrahúzom, és földetérés után kicsit elemelkedek még, majd visszahuppanok, illetve az is gyakori hiba, hogy sokáig lebegtetem, és elfogy a sebesség, kicsit odaverem (na jó, -400fpm fölé nem szoktam menni, és azért ekkora futók rugóznak is rendesen).
Videó... megpróbálom, de eléggé el vagyok havazva...
-
Geryson
addikt
Megpróbálom, bár még soha nem csináltam videót.
Az egyedüli különbség (ha minden más egyéb tényező, mint sebesség, szög, süllyedés) megvan, akkor egyetlen dologra kell szerintem jobban figyelni, hogy nem tudsz úgy kilebegtetni ahogy egy "kisgéppel" (de ezt értem a 737-747 különbségre is!) és baromi hamar már húzod az orrát érzésem szerint (100 láb után már kezdeni szoktam). Nekem egyszer azt mondta egy pilóta, hogy az igazán nagy gépeken lehetetlen lebegtetni a korábban ismert módon, csak inkább odateszed. Ennek mondjuk ellentmond az A380 szerintem, megdöbbentően szép volt a leszállása itt LHBP-n is, én kint voltam. Valahogy azzal annyira szépen szálltak le, hogy olyat még nem is láttam.
Bár Korcsii nagyobb mester szerintem, nekem csak olyan 280-300 leszállásom van, nekem minusz 250-350 FPM közötti leszállásaim vannak a cargoval általában 200-300.000 font súllyal, ennél jobbat nem igazán sikerült még, ha nem akarom alulról nyesni az ILS-t. 737-el azért simán tolsz 100 körülieket emlékezetem szerint.
-
wd.taz
aktív tag
-
Geryson
addikt
-
Cypresss
senior tag
Ennyi.
Egyébként pont azon agyalok már napok óta, hogy ha végig gondoljátok az FS értékesítési szempontból zseniálisan van kitalálva.
Minden réteg megtalálhatja azt amit keres egy ilyen programban.
Aki csak hülyéskedni akar, annak elég lesz mindenből az alap, aki komolyabban gondolja a szimulátorozást, nyilván megvásárol néhány kiegészítőt, aki pedig hardcore fan, az igen komoly mennyiségű pénztől tud megszabadulni. Hiszen gépből, időjárásból, növényzetből, egyéb látványelemekből is a valóságot minél jobban szimuláló add-onokat és hardwareket fog vásárolni és használni.
Én például az FSX-en kívül, használom, az AS2012-t, GEX-et, AES-t, FS Globalt, Aivlasoft EFB-t, PMDG-t, Level-D-t,FS INN-t, IVAP-ot, Track IR-t, MCP-t, FMC-t és hatalmas mennyiségű Add-on sceneryt. Kb ez az a csomag ami ahhoz kell, hogy megfelelőnek érezzem a szimulátort.
Ja igen; JeppView kimaradt.
-
Cypresss
senior tag
Nincs mit.
Az a szirom semmi az NGX-hez képest: FCOM Vol1 (1035 oldal) FCOM Vol2 (1240 oldal).
Könnyed kis esti olvasmány.
Ha már FCOM. Nem tudom mennyi Airbus fan van a tagok között, ezért kérdezem, hogy érdekel-e valakit egy eredeti, a rendszerek működését összegző OM (A318-321). Ez egy rövidített változat, mindössze 921 oldalas.
Ebből az első 24 oldal a hibakódokat tartalmazza, ezután 12 oldalnyi rövidítés, csak ezután jön a lényeg.
Hátha van egy elvetemül hardcore rajongó.... -
-
Geryson
addikt
Úgy tudom, hogy ha utólagos USB-s tolókart veszel, akkor ahhoz járnak plusz gombok/gömbök a karokra. 12.500 Ft viszont nem sok pénz, lehet tényleg beruházok én is egyet már, úgyis régóta tervezem.
Olyan, hogy folyosó már ugye nincs, az anno a hidegháborúban volt!
De valóban, az útvonal helyes beírása úgy zajlik, ahogy Te leírtad. Akkor írja általában, hogy "invalid entry" ha pl. az AIRAC-od nem friss és az útvonal más pontokat, útvonalakat ismer mint az FS-ed. Én amikor repülök, 99%-ban mindig első az AIRAC frissítés és utána a Jeppesen frissítés (ez utóbbi mondjuk csak 2-3 havonta). AIRAC-ból viszont mindig az új, meghálálja magát.
Virtuálisan 2 féle módon tudod beadni. Az egyik, hogy kiexportálod FS formátumba az FP-t ha készen vagy a tervezéssel (na innen van a bökkenő, hogy sok FP-tervező program ingyenes exportálása már nem támogatott, ezért kell előfizetni általában), behívod FS-ben (azt hiszem load flightplan) és benyújtod a beépített ATC-nek. A másik, ha online repülsz, akkor ugyan ez a helyzet, csak FSINN-ben vagy Squawkbox-ban küldöd el a valós ATC-nek. Amúgy az FP beimportálása magába az FMC-be meg ugyan így megy. Előbb FP tervezés, mentés, export majd az FS-en belül, pl PMDG-n, beírod az útvonal nevét és már be is olvasta.
Korcsi "hagyományos" 744-el repül szerintem többet és cargoval kevesebbet, én kizárólag cargoval repülök.
-
Geryson
addikt
Szerintem fog együtt menni, lévén egyszerű USB-throttle panelekről van szó. A gáz az az, hogy ugye akkor kell egy fizetős FSUIPC is, nekem virágboltit még soha nem sikerült találnom. Mennyiért találtál Throttle konzolt?
Jópofa, hogy útvonaltervezésre az FS-t használod amúgy, ilyet még nem hallottam!
Én az RFinderre vagyok előfizetve, 6 hónapra pár ezer forint, de használom is. Tudsz exportálni közvetlenül FS-be, nyomtatni, szóval nekem nagyon bejön. És természetesen az AIRAC és a NAT-ok is mindig naprakészek.
Online repülsz amúgy? Én kint vagyok Rio-ban, holnap hazajövök, de ha egyszer úgy alakul akkor tolhatnánk egyet együtt is, szerintem Korcsii is velünk tartana, vele már repültem szép nagy utat.
-
Cypresss
senior tag
-
andorra
őstag
Soahasem használjuk az FS9 útvonaltervezőjét ! Én tengerentúli utakat nem repülök, nem vagyok sem mazohista, sem óragyűjtő a virtuális közösségekben, ezért semmi értelmét nem látom. Akkor már sokkal inkább egy Mars expedíció. Egy év odaút, majd újabb egy év elteltével, egy év visszaút. Itt FSX-es kollégák repülnek hasonlókat, majd ők megmondják a tutit. Egyébként általában a routfindert használom útvonaltervezésre, de az erre nem jó. http://rfinder.asalink.net/free/
-
Nektek mit ad az FS9 flight plannere KJFK-EIDW útvonalra? Normál esetben ez egy 6 órás út az óceánon át, erre tervez egy 12:15-ös polar route-ot. Még ETOPS flight-ként sem kellene ekkorát kerülni. Egyébként tegnap megkaptam ajándékba a PMDG-747-esét, szal gondoltam vmi kis long haul-lal kezdenék, csak a tervező rosszul tervez.
-
Cypresss
senior tag
A Jorus kolléga által ismertetett funkció alapból benne van a NGX-ben, EFIS panelen (map állásban) a CTR gombot kétszer kell megnyomni.
(#9385) cintula187: Hú, hát az MD-11-re nekem valahogy nem áll rá az agyam. Ráadásul iszonyú bonyolult és nehéz a fligt modell is, ezért csak nagyon ritkán veszem elő.
-
Cypresss
senior tag
-
Cypresss
senior tag
Ugyanakkor a postodban sok a valótlanság, a csúsztatás, a tudatlanságból vagy hozzá nem értésből eredő félinformáció. Nem szeretnék vitatkozni ezekről, főleg nem itt, főleg nem így, hogy már nincs is miről.
Nem tudom mire gondolsz, de az emíltett adatok és számok bárki által visszakereshetőek. Ez a jó az internetben.
Ugyanakkor az is igaz, hogy csak ismerőseim dolgoztak a cégnél én soha.
Egyébként egyetértünk, nincs már miről vitatkozni. Ez az anyag nagyon jól összefoglalja az elmúlt húsz évet.
-
Đusty
addikt
Hát az nagyon szuper lenne, remélem nem kell rá éveket várni. Hála neked is egyre jobban megy ez a land3 most már sötétben is.
Tudtok valami progit amivel az instantreplay-től jobb minőségben lehet visszanézni a történteket? Ennél úgy vettem észre, hogy csak az utat mutatja vissza a repülő olyan állapotban van végig (pl. spoiler, fékszárny, sugárfordító) ahogy az indítás állapotában érzékelte. -
Đusty
addikt
Köszi mindenkinek így már megy az autoland zökkenőmentesen, többszöri sikerrel és Bp. 2.0-ás sceneryvel is
.
Azért ezek még egy kis magyarázatra szorulnak nálam:
- App. VRef kiválaszt, beteker
- Check speed FLAPS 40
- bejön a dual-channel
Az APP benyomása után nem tettem már semmit, a hátradőlés az ment de ezeket nem egészen értem. 40-es flaps-el és 160-as sebességgel mentem neki de nem választottam semmi alapján semmit, ha leírná valaki ezt, hogy kell megköszönném.más:
Az APP kijelzőn megjelent az autoland 3 és letette a gépet, ezek szerint van 1 és 2 is?
A CWSA és B-t mikor és mire kell használni?
A műhorizonton a horizont kép és a feliratok közt az a kicsit több mint félkör az mi és mit mutat?előre is köszi
-
RCH663
aktív tag
Alapvetően igazad van, próbáltam gyorsan, konyha nyelven, egyszerűen fogalmazni.
Trans. Alt.-nál lemaradt az átváltás, és a nálunk érvényes sebit írtam csak.
Kerkira: MALÉV előírás. És ha jól tudom akkor még érvényben van. Company pol. cégenként más.
interception/waypoint dologra PPL-A val nincs mentségem.
-
Korcsii
őstag
LAGO... Lagos-ban szálltam le majdnem taxiway-re... az volt az utolsó, hogy a finalt jó időben nem kézzel vittem.
Amúgy Ferihegyen az is problémát okoz, hogy az egész egy kicsit el van tolódva a valósághoz képest (rossz helyen van az FS-ben). Bár ha jól tudom pl a kifutót Kozma András is oda rakta, ahol alapból van, nem avalódi helyére. A LAGO lehet más.
Lehet ez is közrejátszott.
-
Geryson
addikt
Én anno elkezdtem, de bevallom meguntam. Pedig tényleg van köztük aranyos misszió. Ugye a gond az az, hogy én más típusú gépeket ismerek, mint amik ott vannak (még akár a kicsit közül is) és emiatt már pláne nem annyira köt le a feladat. Ennek ellenére jópofa, hogy dumál egy csomót.
-
Geryson
addikt
Nekem 2 x 22" volt régebben, abból a szempontból tökéletes, hogy "minden" panelt kiraktam oldalra, a főmonitoron meg csak a repülés ment. Ez volt a legnagyobb aggályom az 1-re való visszatérés miatt. Hát lévén a mérete a 32"-nak bruális, így az FMC úgy van nyitva, hogy nem takar le szinte semmit, magyarul nem számít és nagyon örülök az áttérésnek. A leggggjobb persze 2 x 32" lenne, de az meg hülyén férne el, sőt, akkor már 3 x 32" lenne a jó.
A 37" tuti elfér, a 40" nálam is kérdés, de mondtam a Páromnak, hogy leflexelem max. azt a sarkát, amelyik belelóg a polcba.
Ha meglesz az új kártya, sőt lehet az új monitor is, akkor áttérek virtual cockpitban való repüléshez, remélhetőleg akkor már szép látvány lesz...
-
haky
senior tag
Szia!
Szuper, igaz engem a nyomásviszony érdekelne. Az orosz doku meg tökéletes. Ha azt meg tudnád szerezni akkor boldog lennék
. De ha vannak műszaki dokuk akkor jöhetne több típusról is. Pl.: ma is üzemelő 737-800/900, A320,stb. Ami van, jól fog jönni a szakdolgozatomhoz
. Ja és még valami nincs valami jó rep-mérnök (sárkány-hajtóműves) ismerősöd? Inkább hajtómű témában jártas lenne a jó, mert egy külső konzulens sem ártana.
Köszi
Laci -
Acor
aktív tag
Ezt 7-8 ev alatt vertem le nem egyszerre, lehet nem fogalmaztam meg pontosan
Egyszerre bolond is lennek ennyit gepre kolteni, hacsak nem igazi repulogep.
Modellrepulogepem az van
SSD-re kivancsi leszek, mar majdnem vettem en is de most mas prioritasok vannak.
Nalam kb. 70gb az FSX, de jatek kozben sosem volt gondom a toltessel akarhogy "teszteltem". Viszont ha az SSD-vel fps javul, akkor nagyon csodalkoznek, ambar, ha megis, akkor azert annyi az fps, mert "lassu" a toltes... -
Geryson
addikt
Beírom azokat, amiket én tudok ezekről, hátha az is "segít"
A "lerakódás" mindig a teljes pálya átlagára vonatkozik!
A METAR erre vonatkozó részének felépítése a következő:
PÁLYALERAKÓDÁSKITERJEDÉSMÉLYSÉGSURLÓDÁSI EGYÜTTHATÓ/FÉKEZÉSI TULAJDONSÁG
PÁLYA:
31 = 31 vagy 31L
81 = 31R (31 + 50 a jobb pálya miatt)
88 = minden pálya
99 = utolsó METAR-al azonos, azaz nincs új információLERAKÓDÁS:
0 = száraz és tiszta
1 = nyirkos
2 = nedves
3 = zúzmarás
4 = száraz hó
5 = nedves hó
6 = latyakos
7 = jég
8 = tömör hó
9 = jégborda
/ = nincs jelentve, merthogy tisztítás alattKITERJEDÉS:
1 = 10% vagy kevesebb
2 = 11 és 25% között
5 = 26 és 50% között
9 = 51 és 100% között
/ = nincs jelentve, merthogy tisztítás alattMÉLYSÉG:
00 = kevesebb mint 1 mm
01 = 1 mm
02 = 2 mm, stb.
90 = 90 mm
91 = nincs használatban ez a szám
VAGY
92 = 10 cm
93 = 15 cm
94 = 20 cm
95 = 25 cm
96 = 30 cm
97 = 35 cm
98 = 40 cm vagy több
99 = pálya használaton kívül a mélység miatt vagy éppen a tisztítás végett
// = nem meghatározott vagy nem jelentősSURLÓDÁSI EGYÜTTHATÓ/FÉKEZÉSI TULAJDONSÁG
20 = surlódási együttható 20%
30 = surlódási együttható 30%, stb.
VAGY
91 = fékezés gyenge
92 = fékezés közepes / gyenge
93 = fékezés közepes
94 = fékezés közepes / jó
95 = fékezés jó
99 = fékezés meghatározhatatlan
// = nincs jelentve, merthogy pálya zárvaKorcsii: Brutál sok dekóder van a neten, de valóban lehetne egy teljesen komolyat írni, mert nagyon sok csak az alapinformációkat fordítja le! Ebben nagyon szívesen segítek, ha kell!
-
A fékhatás előtti // természetesen nem a mélységet jelenti, hiszen azt az előtte levő digit határozza meg; ez a jelzés azt jelenti, hogy a csapadék az üzemelés szempontjából nem lényeges.
AirBooms: könnyű dolgom volt, levettem egy Jeppesen kötetet a polcról, és fellapoztam a meteorológiatáblázatoknál.
-
Korcsii
őstag
valamelyik éjjel (hajnalban) csatlakoztam EGPF-ből az egyik KSFO-ból hazafelé (EGLL) tartó magyar BAV-os kollégához... ő is azt mondta, amit Geryson is szokott: ő azért repül longhault, mert közben tud tanulni (jelen pillanat is repül egyébként)... hát nemtudom, én longhaul közben netezés vagy videózásnál bonyolultabb műveletet ritkán tudok csinálni... túl sokszor nézek rá a gépre, forgalomra, és így egyfolytában megszakítva nem nagyon lehet tanulni sztem... programozással ugyan így vagyok... érdekesebb az FS még akkor is, ha kb semmi sem történik...
-
lesaux
veterán
Így linkeljünk, ha szabad kérnem. Köszönöm.
-
Korcsii
őstag
ú, csorog a nyálam (és nem csak a épp készülő csevap miatt)
31L tényleg nem túl szerencsés ebből a szempontból...
ha már üzemanyag: sugárfékkel mi a helyzet (általában)? BAV fórumon olvastam, hogy gyakran elhagyják (ráhúzzák a reverse-t, de kb alapjáraton megy csak), hogy spóroljanak... mondjuk EGLL-en jó hosszú a kifutó, és ha 27-es pálya az aktív, akkor pont a kifutó végén van a terminál, szóval ráérnek (09-nél meg én pl max sugárfékkel és legalább 2-es autobrake-el szállok le - tényleg, mi az általános gyakorlat?)... de van egy olyan gyanúm, hogy nem pont EGLL-re gondoltak, mivel ott azért az idő is nagy úr... vacatewhenable
-
Korcsii
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Amazfit Active okosóra / Számla / Garancia /
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- ÚJ Asus TUF Gaming F17 FX707 - 17.3"FHD IPS 144Hz - i7-13620H - 16GB - 1TB - RTX 4060 -3 év garancia
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest