Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Korcsii

    őstag

    válasz Geryson #10375 üzenetére

    Tartana, tartana, csak eljutna már oda, hogy ne a Take annual leave gombot kellene egyfolytában nyomogatnia BAV-nál. :DDD Még 25 nap szabim van az évben (90 nap jár), az már csak kitart az év végéig (merthogy 30 naponként kell repülni, vagy szabit kivenni). Mostanában keveset repülök, na. Meg most főleg rövideket, de azt is inkább nagy vasakkal (merthogy az van meg). Várom az új A320-at, akkor megint repkednék vele Európában, meg beszerzésre vár az NGX is, de eddig még nem tudtam rávenni magam, hogy havi 1 repülésért beruházzak rá. De jövő héten repülök, ha esik,ha fúj! :) Meg tervek szerint most már repülök majd többet.

    És igen, Wilco A320-szal szenvedős korszakom után B763-ra, majd B744-re váltottam (végére becsúszott egy 757 is), illetve az utóbbi időben én is elkezdtem felfedezni a Cargozás szépségeit, előbb GSS B74F, majd a BAWC 747-8F lett a soros. :) Utóbbihoz csináltam repaintet is, és ha netalántán esetleg véletlenül szerencsém lesz és minden összejön, akkor szerdán meg is örökíthetek egy valódi ilyen gépet. :)

    És Korcsii az, akinek nem az volt fura, hogy 747-en nem lehet betekerni az ILS-t, hanem az, hogy 737-ben be kell, még akkor is, ha az FMC-ben megadunk mindent. :D

    Cypresss: életemben most láttok először VOR adót, de ha már tippelünk: TPS? :)

    Jorus: DG?

  • Jorus

    nagyúr

    válasz Geryson #10375 üzenetére

    A Saitek-et 12.385-ért láttam az Aqua-ban, és ebből lenne 2 db 26k-ért. (Azt nem tudom, hogy gombokat adnak hozzá pluszba, tehát át lehet konfigurálni vajon? És ugye 26k még mindig jobban hangzik, mint a CH-ért kiadni 68k-t.

    Nektek talán valóban furcsa lehet, hogy a beépített útvonaltervezőt használom, mert ti sokkal jobban benne vagytok a szimes világban, mint én, meg hát értetek is az FS-hez, ellentétben velem. :) Én kisgépes repülésben elvagyok IRL, igaz, ez inkább külföldi tapasztalat, emellett rengeteget repültem B737 NG-kkel kiegészítő személyzeti tagként és utasként egyaránt, illetve 767-200-assal és 300-assal is megvolt párszor a tengerentúl, illetve BKK. Mivel az előző munkahelyemen ezen területet vezettem, tisztában vagyok a navigációs tervezés minden egyes lépésével, alapjaival, kereskedelmi, gazdasági, időjárási szempontjaival, illetve teljesen jól kezelem az FMS-t is az NG-ken, illetve normál szimulátorokon is egész sokat repkedtem Ferihegyen és Amszterdamban. Ám, amikor kevés szabadidőmben repültem FS9-cel, akkor jellemzően extrém időjárási viszonyok közötti etapokat próbáltam, illetve vészhelyzeti procedure-öket, tehát tkp. mindegy volt, hogy mit tervezett nekem az FS tervezője, mert félúton úgyis le kell szállni, mert történt vmi. :)

    Most, hogy van időm, és van már nagyvasam is, jobban belemerülnék a dologba, amiben sokat segítenek az ilyen hozzászólások, mert ezek nekem jellemezően az újdonság erejével hatnak. :)

    Azt, hogy az FS két pont között csak direktbe tervez útvonalat, azt úgy értettem, hogy normál esetben az ember a Route page-n nem útvonalpontokat pötyög be, hanem bal oldalra beírja a folyosó nevét, jobb oldalra az utolsó pontot a folyosón, és annyi. A Legs page-re meg bekerül az adott folyosó szakasz összes intersection-je. FS-ben azonban hiába szeretnék ilyet tenni, azt írja az FMC, hogy Invalid entry. Nem kétlem, hogy én rontok el vmit, vagy az a gond, hogy az FS saját tervezőjét használom.

    Egyébként, ha ezt a Cypresss által javasolt - legjobb, ingyenes - tervezőt használom, mi a tervezés után a menet? Megvan az útvonal, eddig oké. Nyilván be is tudom pötyögni, ha az adott repülőgép adatbázisa kellően friss, de hogy "adom be" a flightplan-t virtuálisan? Értem ezalatt, hogy honnan tudja majd az ATC, hogy én ki vagyok, és mit akarok. :) Bocsánat, ha evidenciákat kérdezek.

    Jól emlékszem, hogy Korcsii szokott 744F-fel repülni?

    Online nem szoktam repülni, annyi időm sajnos ritkán van megszakítás nélkül.

Új hozzászólás Aktív témák