Hirdetés

2024. június 19., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-09-11 01:06:09

LOGOUT.hu

Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#4951) haky válasza Gizmo94 (#4946) üzenetére


haky
senior tag

Én is pont ugyanígy gondolom. Már párszor föltettem az FS2004-et és mindig leszedtem mert csúnya volt. Ez nekem fontos... A gond az, h akármilyen kieget teszek föl a textúra méretet akkor sem tudom annyira megnövelni mint az FSX-ben és ez eredményezi azt a ronda talajt.

Más: dolgozik itt valamelyikőtök reptéren???

Aki másnak retyvetyutyu...

(#4952) Gizmo94 válasza haky (#4951) üzenetére


Gizmo94
veterán

Igen, így van ez nálam is, ezért mondtam le róla.

(#4953) cintula187


cintula187
addikt

Kérem, valaki írja le, hogyan kell PMDG 747 FMC-ben a LEGS -eknél waypointokat megadni. Tehát ilyen "UL106" meg hasonló féléket.

Köszi

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#4954) AirBooms válasza cintula187 (#4953) üzenetére


AirBooms
addikt

Rég nem repülöm a típust, de az "UL106" nekem nem waypoint-nak tűnik, hanem airway-nek...

(#4955) Korcsii válasza AirBooms (#4954) üzenetére


Korcsii
őstag

amit viszont a LEGS menüpont alatt nem lehet megadni...
RTE gomb ( >> megadod a két repteret) >> NEXT PAGE gomb >> bal oldalra jön az airway (ha van) pl: UL106, jobb oldalra pedig a waypoint pl: ANEXA
aztán ha kész, exec...

[ Szerkesztve ]

(#4956) cintula187 válasza Korcsii (#4955) üzenetére


cintula187
addikt

Köszönöm. Igen Airways-re gondoltam csak nem jutott eszembe. Etéren is jobban tetszik amúgy az MD-11 -nél a bevitel

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#4957) Korcsii válasza cintula187 (#4956) üzenetére


Korcsii
őstag

az Airbus rendszere is más (nem repülök MD-11-el amúgy), de igazából nem tudom, melyik a jobb... mind a kettőben tetszik néhány dolog, ami talán a másikban is jobb lenne úgy... de megszokás kérdése..

OFF: új British Airways commercial: [link] :D

(#4958) AirBooms válasza cintula187 (#4956) üzenetére


AirBooms
addikt

Nekem eleve jobban tetszett a Boeing rendszere, így az FMS is. De ez lehet, hogy csak azért van, mert közelebb áll az én sajátos logikámhoz. Az MD-11 későbbi fejlesztés még a 747-400-hoz képest is, így szinte minden rendszerét nevezhetjük modernebbnek (nem értem pontosan, miért nem terjedt el jobban ez a repcsi - talán mire végeztek a fejlesztéssel, mások már gazdaságosabb, kéthajtóműves gépekkel szálltak versenybe), így az FMS is egyszerűbbnek, átgondoltabbnak tűnik.

(#4959) cintula187 válasza AirBooms (#4958) üzenetére


cintula187
addikt

Nekem nagyon tetszik. A vázlatos tutorialt anno végigcsináltam nagy nehezen és nagyon megtetszett.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#4960) gabitoo88


gabitoo88
tag

Sziasztok 2 problémám lenne!Mind a 2 PMDG termék:
1. 737NG az FMCben ha a 0-ra kattintok akkor 8-ast ír és így tovább szóval eltolódik a számsor!
2.747-400 az LCD kijelzőim feketék!Sehogy sem kapcsolnak be!
Valaki esetleg találkozott már ilyen problémával?

Tel.: 3630három343638

(#4961) Gizmo94 válasza gabitoo88 (#4960) üzenetére


Gizmo94
veterán

Nem nehéz folyamat amit elrontottál ezzel kapcsolatban, de van egy menete. . Try again or buy it. :DDD

(#4962) fatal` válasza gabitoo88 (#4960) üzenetére


fatal`
titán

1. Gondolom wide monitorod van. Húzd összébb az FMC-t és jó lesz.
2. Buy it.

(#4963) fatal` válasza fatal` (#4962) üzenetére


fatal`
titán

A ketteshez még privátban segíthetek. :)

(#4964) cintula187 válasza Korcsii (#4955) üzenetére


cintula187
addikt

Mükszik, szuper köszi.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#4965) Taylory


Taylory
csendes tag

Sziaztok az én problémám /PDMG MD-11 / meg az hogy az FMC-ben beprogramozva LHBP-LSZH utat csak GILEP-ig mutatja, Majd szünet aztán ABETI után már jol mutatja tovább LSZH-ig !! miért van ez ?

(#4966) vzsolo2225 válasza Taylory (#4965) üzenetére


vzsolo2225
tag

Gyanítom, hogy a szünet F-PLN DISCONTINUITY, valamit elronthattál bevitel közben, vagy törölted a kettő közül TEKNO-t. Add meg újra, hogy GILEP után az UY50-es magaslégtéri útvonalon szeretnél eljutni ABETI-ig.

[ Szerkesztve ]

(#4967) Taylory válasza vzsolo2225 (#4966) üzenetére


Taylory
csendes tag

ááá igen , már rájöttem ! F-PLN DISCONTINUITY nem töröltem igen ez volt a baj !!! köszönöm a segitséget

[ Szerkesztve ]

(#4968) gabitoo88


gabitoo88
tag

Szeretném megkérdezni hogy mondjuk egy LHBP KJFK útvonalat hogyan kell megtervezni!Hogyan kell NAT-ot repülni pl meg hasonlók akik mondjuk Online szeretnének óceán átrepülést végigcsinálni!

Tel.: 3630három343638

(#4969) fatal`


fatal`
titán

Milyen magasan illik repülni nyugatra egy 2,5-3 órás utat? FL380on megyek A320al LHBP-LEPA, nem tudom, hogy ez túl magas e vagy lehet e ilyet egyáltalán. :)

901.8nm a távolság ha számít (gondolom számít egy darabig) :)

(#4970) Korcsii válasza fatal` (#4969) üzenetére


Korcsii
őstag

az úgy pont jó :)
elvileg FL390 a service ceiling A320-nál... bár mintha láttam már volna FL400-at is valamelyik radaros oldalon (és nem mernék rá megesküdni, de mintha a FO is azt mondta volna egyszer a cabin announcement-ben - de régen volt, és akkor még nem is figyeltem annyira ezekre, utána pár hónappal ismertem és szerettem meg a virtuális repülést - és ezzel együtt kezdtek el érdekelni az apróbb részletek)...

gabitoo88-cal meg közben priviben meg MSN-en megbeszéltük a NAT-ot....

[ Szerkesztve ]

(#4971) gabitoo88 válasza Korcsii (#4970) üzenetére


gabitoo88
tag

Így visszatekintve egyszerű a NAT-ot repülni csak FS9 alá is kell a 4gb memória hogy egyhuzamba letudd repülni az adott távot!Nekem 2Gb van és Skócia felett kifagytam! :O De azóta töretlenül repülök tovább! ;] :P

Tel.: 3630három343638

(#4972) fatal` válasza Korcsii (#4970) üzenetére


fatal`
titán

FL400at nem enged azt tudom, legalábbis az airbus iskolában ez áll :)

Ezekszerint az FL380 nem probléma, köszi :)

Egy MSN-t nekem is adhatnál. :)

[ Szerkesztve ]

(#4973) Korcsii válasza fatal` (#4972) üzenetére


Korcsii
őstag

MSN: adatlapom ?! ;)

NAT-ot repülni meg tényleg nem olyan borzalmasan nehéz - kicsit speciális, de a repülő ugyan úgy repül :) az ATC-vel való kommunikációban vannak sajátos dolgok, nomeg ha nem routefinder-rel tervez az ember, hanem saját maga rakja össze az útvonalat, akkor még érdekesebb :)

amúgy jó repülést, KJFK is szép nagy reptér - charts legyen kéznél ;)

[ Szerkesztve ]

(#4974) fatal`


fatal`
titán

fasza OOM

Mi az istentől, összesen 1,3gigát evett az FS (még a 2giga korlátba is belefért volna bőven..), 16G lapozófájl volt és 6G Ramom van, amiből még 2 szabad volt...

Felvettelek.. :)

[ Szerkesztve ]

(#4975) Gizmo94 válasza fatal` (#4974) üzenetére


Gizmo94
veterán

Nézd meg hol repültél éppen, ez az OOM ennyi rammal valszeg scenery bug, vagy hibás telepítés. Ha többször elrepülsz ugyanarra és esetleg jön a rokon is, akkor tuti. :D

(#4976) AirBooms válasza fatal` (#4974) üzenetére


AirBooms
addikt

Ha jól értem, az egész rendszered már 4 GB körül evett? Csak azért, mert akkor az már OOM gyanús szokott lenni... Épp most repülöm az EDDF-MROC-ot (szintén FS2004 és hát ugye EDDF-en eléggé meglódult már kezdetkor a memóriafelhasználás, de az egész rendszerem jelenleg sem eszik többet 3 GB-nél (ebből az FS 850 MB-t), pedig megy közben AS, FS Commander, Everest, NOD, Skype, Outlook, IE8, stb.
Nekem gyanús, hogy nálad sem ott történt a baj, ahol elszállt OOM-mel, hanem már korábban összeszedted a nagy memóriazabálást...

[ Szerkesztve ]

(#4977) fatal` válasza AirBooms (#4976) üzenetére


fatal`
titán

3,6G. 64bites OS, mitől lenne OOM, még ehetett volna min. 700 megát az fs de inkább 1700at a 3gigás korlátig. De ez teljesen vicc, egyébként valószínű nem ott történt mivel a tenger felett szállt el.

Korábban LOWI-LEPAt repültem avval nem volt gond igaz másik gép volt. Holnap lerepülöm mégegyszer hátha.

[ Szerkesztve ]

(#4978) AirBooms válasza fatal` (#4977) üzenetére


AirBooms
addikt

Tudom, nekem is ugyanaz az oprendszerem van, de tapasztalat, ha a rendszer memóriafogyasztása elmegy 4 GB-ig, vagy azt egy kicsivel meghaladja, akkor elöbb-utóbb elszáll az FS. Lekopogom, rég volt már ilyen. S szinte sosem ott volt a gond, ahol elszállt, hanem már sokkal korábban bekövetkezett a hiba. Itt jön az be, hogy teljesen felesleges a nagy (akár 16 GB-s) lapozófájl. Szinte száz százalék, hogy nem ezen múlik.

Vagy változtass a flightplan-en azon a ponton egy kicsit, ahol elszálltál. Ez is szokott segíteni (de tudom, itt ezt is néhányan eretnek dumának tartják).

[ Szerkesztve ]

(#4979) fatal` válasza AirBooms (#4978) üzenetére


fatal`
titán

Nem nyúlok a flight planhez mert az baromság. :D Tengernél kevesebbet sehol nem eszik. Holnap lerepülöm újra. Amúgy egyre inkább az a gyanúm, hogy a pauset nem szereti az FS. Nem voltam gépnél 10 percig és talán 20 perccel utána történt.

Pár hónapja fél órára állítottam meg a játékot, amint elindítottam CTD.

3,6 giga elég messze van a 4G-től, röhejes egyébként, hogy egy 7 éves játéknak 6 giga ram kevés. :D

(#4980) fatal` válasza fatal` (#4979) üzenetére


fatal`
titán

Elfelejtettem lefuttatni a 4gb-patchet az fs9.exe-re a legutóbbi reinstall után, meg a kompatibilitás sem volt XPre állítva. Meglátjuk segít e. :)

(#4981) AirBooms válasza fatal` (#4980) üzenetére


AirBooms
addikt

Én nem használom az XP kompatibilitást.
A flight plan változtatás nem baromság. Rengeteg problémát oldott meg nem csak nálam. Az FS9 megjelenése után rengeteg fórumon volt róla szó. Kár hogy az utolsó ilyet nem mentettem el. LHBP-KIAD-ra volt egy, ami állandóan elszállt Anglia partjainál, újraterveztem, az újjal semmi gond nem volt. Ki kellett volna próbálnod mindkettőt... :K

Mellesleg először még 4 GB-ről írtál (pontosabban arról, hogy 6 GB-d van, s még maradt 2). A 3,6 még elgófogadható, bár az 1,4 GB-s FS fogyasztás már egy kicsit soknak tűnik, bár nem tragikus.

[ Szerkesztve ]

(#4982) v!ct0y válasza fatal` (#4980) üzenetére


v!ct0y
veterán

Honnan lehet ezt a 4gb os cuccot leszedni ? Megvan már :)

[ Szerkesztve ]

(#4983) Gizmo94 válasza fatal` (#4979) üzenetére


Gizmo94
veterán

"3,6 giga elég messze van a 4G-től, röhejes egyébként, hogy egy 7 éves játéknak 6 giga ram kevés. :D"

Senki nem állította,hogy az FS2004-nek jobb a motorja mint az FSX-nek, pontosan ugyanolyan retek, talán csak jobb a fizikája, optimalizáltabbak az add-onjai, meg kevesebbet textúráz , nincs úgy kihegyezve a grafikára így a modernebb gépeken már jobban bírja. Amennyi kieggel ti teletömitek, így egyébként már símán FSX szintre kerül. :) Ha bárhol összeszedsz repülés közben egy memóriát terhelő bugot, nem szabadul meg tőle, csak pakol rá egyfolytában, a végén belefullad a ramzabálásba. Így csinálja ezt az FSX is, ugyanilyen ügyesen. A pause-ra meg mindkettő idegbajos, ahogy tapasztaltam. Airboomsnak igaza van, véletlenül sem ott fog kifagyni ahol a hibát összeszedte, hanem ott ahol már nem bírja tovább. :D

[ Szerkesztve ]

(#4984) AirBooms válasza Gizmo94 (#4983) üzenetére


AirBooms
addikt

Hát igen, ez így van, csak egyet érteni tudok vele...

Mellesleg ma reggelre (nagyon kevés alvás mellett - de hát erre való egy húsvétos hétvége, vagy mi :) ) végeztem az EDDF-MROC útvonal több mint 12 órás lerepülésével PMDG MD-11-gyel. Végig gyönyörű volt az út, az Active Sky Evolution (minden maximumra állítva) a REX-szel egyszerűen fantasztikus, amit művel. Imádom újra az FS2004-et, s az Nvidia GTX285 is gyönyörűen teljesít (s itt természetesen nem a teljesítményre, hanem a képminőségre gondolok): a Super Transparency AA fantasztikus, s az ATI-kkal ellentétben itt nem zabálja szét a kártya teljesítményét. Kár, hogy nem csináltam screenshotokat. Talán majd a visszaúton... A Latin VFR MROC csodás reptér az egész környezetével együtt. S az is lenyűgözött, hogy éjszaka és hajnalban unaloműzésként sokat neteztem, de meg sem kottyant a rendszernek, sosem ment fel a teljes ramhasználat 3 GB fölé, ebből az FS 850-900 MB között mozgott, s mondom, a Megaairport Frankfurt mindjárt indulásnál jócskán megterhelte a gépet, hiszen az egyik legnagyobb memóriazabáló reptér 100 százalékos AI-val...

(#4985) Gizmo94 válasza AirBooms (#4984) üzenetére


Gizmo94
veterán

Visszafelé shotolj, várjuk a képeket!

Amúgy én mindig nyávogtam privátban ha valaki megkérdezett, hogy FS-re nem kell erőltetni az Ati kártyákat, akár egy kisebb Nvidia is sokkal jobban hangolható rá, mert a kártya esetében a processzorsebességnek nem sok szerepe van, csak minél több ramja legyen, hogy tudjon textúrázni, ez érdekli az FS-t video vonalon, semmi több. Ami máshol az Ati kártyák egyértelmű előnye, hogy egy jól eltalált driverrel mennek mint az eszement, itt totálisan elveszik.. FS alatt csak kínlódnak többnyire, mert az FS pont azt szeretné tőlük amiben gyengébbek... Persze én megértem,hogy aki Ati fanatic, az nyilván nem fog Nvidiat rakni, már csak a tudat miatt sem. Pedig a különbség egyértelműen jelentkezik.. :)

[ Szerkesztve ]

(#4986) AirBooms válasza Gizmo94 (#4985) üzenetére


AirBooms
addikt

Kitárgyaltuk már többször is: az ATI újabb driverei egyszerűen nem támogatják megfelelően a DX8-at 9-et, köztük az FS2004-et, ezért csapnivaló az AA és az AF. A Supersamlinget (ami gyönyörűen rendberakná a képminőséget, az élsimítást, mindent) pedig még a legújabb, 5xxx ATI-k sem tudják erőből, egyszerűen elvéreznek, annyit kivesz a kártyákból ez a fícsőr. Amúgy én is ATI párti maradtam volna. De nem tetszik, hogy lassan egy éve egyszerűen lekakikálják a drivereikben a megfelelő AA és AF támogatást a régebbi játékokhoz. Ugyanezt nem tapasztalom az Nvidiánál.

(#4987) fatal` válasza AirBooms (#4981) üzenetére


fatal`
titán

A flight plan változtatás nem megoldja a problémát, hanem megkerüli. Legalább annyira értelmes, mint lázcsillapítót szedni, hogy elnyomd a tüneteket. :)

(#4988) fatal` válasza AirBooms (#4986) üzenetére


fatal`
titán

"5xxx ATI-k sem tudják erőből, egyszerűen elvéreznek"

Mondod ezt egy 128bites kártyára alapozva, amit hasonlítgatsz egy GTX285tel :D

(#4989) Gizmo94 válasza fatal` (#4988) üzenetére


Gizmo94
veterán

Ami szar az szar. Ennyi. :DD Na jó, ezen finomítanom kell... Tehát nem az, csak nem 100%-os erre a feladatra. :)

Amúgy az Active Sky Evolution a REX mellett szép dolgokra képes, vagy inkább reálisakra.
Ez csak egy teszt jellegű összevissza repkedés szintén fullos ASE-nal, Bp. felett.

[ Szerkesztve ]

(#4990) Korcsii válasza Gizmo94 (#4989) üzenetére


Korcsii
őstag

nekem a REX + ASE párossal annyi a bajom (ezért zinertek felhőzök), hogy pl a kép jobb alsó részén látható felhő a valóságban nem nézhet ki így (mintha alul lenne a nap, vagy nemtudom, fura)... persze alulról szép, de felülről már nem annyira... bár ez még a kisebb baj, inkább más, kevesebbszer előjövő, de akkor nagyon ronda jelenségek miatt nem a REX felhőit használom... zinertek se tökéletes, de ott még nem találkoztam a "2D-s vízszintes tejfölfelhő" jelenséggel...

[ Szerkesztve ]

(#4991) Gizmo94


Gizmo94
veterán

Néhány shot még, Active Sky Evolution + Rex + ENBseries Bloom + HDR ( utóbbi csúnyán megtiporja a videokártyát, de belefér és megéri) mert ennek az add-onnak köszönhető az FSX-nél sötétebb scenery tónus, amit Fatal is reklamált régebben. Amiben igaza is volt, mert az a sárgászöld tónus amivel az FSX megjeleníti a textúrákat, nem túl reális.

Ezt meg csak úgy. :D Igaz,hogy nem egy Orbx,de nekem tetszett. :)

[ Szerkesztve ]

(#4992) Gizmo94 válasza Korcsii (#4990) üzenetére


Gizmo94
veterán

Igazad van, néha rak be ilyen ködszerű gomolyagokat is, de összességében még mindig a legjobban bevált kombó nekem. Szerencsére azokat az igazán elmosódott "tejföl"felhőket csak ritkán látom, amikről írsz. :)

(#4993) fatal`


fatal`
titán

Na akkor néhány kép tőlem is. :)

REX + ASE a tegnapi be nem fejezett repülésről...

Kép 1
Kép 2
Kép 3
Kép 4

(#4994) fatal` válasza fatal` (#4993) üzenetére


fatal`
titán

Na lerepülöm újra, remélem most nem lesz OOM.

(#4995) fatal` válasza fatal` (#4994) üzenetére


fatal`
titán

Hihetetlen, hogy összevissza változik a szélirány. :) Felszállás előtt 45 perccel még 13as pálya volt, mikor eldöntöttem, hogy elindulok akkor 31es most a Balatonnál vagyok de a szélirány szerint meg 13as pálya van. :D

(#4996) AirBooms válasza fatal` (#4988) üzenetére


AirBooms
addikt

A teljes új 5xxx széria elvérzik SS AA alatt, s bár én ugyan valóban csak az 5770-et próbáltam, de több ATI-s és Catalystos topikban is erre a következtetésre jutottak. A GTX 285 meg valamiért (tehát az új ATI-khoz képest jóval elavultabb generáció) teljesen jól és eredményesen kezeli (nem zabálja szét a kártyát).

(#4997) AirBooms válasza fatal` (#4987) üzenetére


AirBooms
addikt

Így is fel lehet fogni, de szerintem nem ez a helyes megközelítés. Vannak esetek, amikor a flight plan valamiért hibát hordoz (hogy miért, annak megfejtéséhez én kicsi vagyok), tehát egy kicsiny áttervezéssel nem megkerüljük a hibát, hanem kijavítjuk. Nem jó a lázcsillapítós példád. Sajnos! :D ;)

(#4998) fatal` válasza AirBooms (#4997) üzenetére


fatal`
titán

Ezzel megkerülöd a problémát, hiszen attól, hogy elkerülöd azt a pontot (vagy a korábbit), attól még ott hibázik. Attól, hogy másfele mész még hibázni fog ott, ahol eredetileg hibázott...

(#4999) andorra válasza fatal` (#4998) üzenetére


andorra
őstag

Ha olvastad a korábbi polémiát, láthattad, hogy logikus érveléssel nem lehet megváltoztani Airbooms véleményét. Engem nem zavar, ha valakinek "sajátos" elképzelései vannak, csak az, ha terjeszti.

(#5000) fatal`


fatal`
titán

Na most nem szállt el, pedig ugyanarra mentem. :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.