Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  OS, alkalmazások  »  Microsoft Excel topic (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-11-13 08:31:56

LOGOUT.hu

A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#37551) Delila_1 válasza tgumis (#37550) üzenetére


Delila_1
Topikgazda

Láttál az én makrómban for-next ciklust?

Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.

(#37552) kezdosql


kezdosql
tag

Talan ezt a hianyossagot akarta potolni. ;)
Milyen (makro)programozo az, aki a legalapvetobb elemet, a for-next ciklust se alkalmazza? ;]

(#37553) tgumis válasza kezdosql (#37552) üzenetére


tgumis
tag

Honnan veszed hogy makró programozó vagyok? :(((
Mert ilyet én nem állítottam. Ha igen akkor visszavonom :(((

(#37554) tgumis


tgumis
tag

Delila_1 fainul megoldotta a problémámat. Nagy segítségemre lesz az általa átformált makró.
Köszi.
Majd felteszem a kész makrót hátha szüksége lesz valakinek egy hasonló makróra.

(#37555) Delila_1 válasza tgumis (#37554) üzenetére


Delila_1
Topikgazda

Ez egy speciális feladat végrehajtására írt makró. Többször szerepelt már itt majdnem teljes méretében, nem érdemes kitenni újra kitenni.

Örülök, hogy végül tudod alkalmazni.

Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.

(#37556) poffsoft


poffsoft
addikt

Sziasztok,

egy olyan makró kellene nekem, ami :
Megnyitja a temp.docx fájlt,
Az A1 cellaérték névvel menti másként (ha létezik a név, felülírja),
A B1 cella tartalmát "Stílus1" szövegstílussal bemásolja a fájlba,
A C1 cella tartalmát "Stílus2" szövegstílussal bemásolja a fájlba,
Bezárja az új fájlt.

Egy bonyolultabb táblázat feldolgozásához kellene ezzel elindulnom. :B

Köszi!

[ Szerkesztve ]

(#37557) csoki46


csoki46
aktív tag

Sziasztok,
Elsősorban szeretném leszögezni, hogy nem értek a makró programozáshoz, de most rá kényszerültem, hogy valamit összeberheljek.
Annyi lenne a feladat, hogy egy excel fájlt mentes el pdf formátumban aminek a C1 cellában lévő érték legyen a neve. Ezt nagyjából sikerült megoldanom, viszont a gond, hogy kérdés nélkül felülírja a korábbi fájlt, ha ugyan azt az értéket írom be a C1-be.
Tudnátok segíteni?

(#37558) lappy válasza csoki46 (#37557) üzenetére


lappy
őstag

Sub SaveNumberedFile()

Static count As Integer
Dim filestr As String
filestr = "C:\Users\Me\Documents\Code\TestWkbk"
ThisWorkbook.Activate 'Activate whichever workbook you need
If count = 0 Then
ActiveWorkbook.SaveAs (filestr & ".xls")

ElseIf count > 0 And Dir(filestr & "v" & count - 1 & ".xls") = "" Then
ActiveWorkbook.SaveAs (filestr & "v" & count & ".xls")
End If

count = count + 1

End Sub

annyi a baj vele hogy csak akkor számolja a változót ha meg van nyitva, bezárás esetén újra indul.
Célszerű valahova lementeni a füzeten belül ezt az értéket és minden megnyitásánál beolvasni.

Bámulatos hol tart már a tudomány!

(#37559) Karol0109


Karol0109
csendes újonc

Sziasztok! Az alábbi feladatban szeretném a segítségeteket kérni:

Van egy lista, amiben szerepelnek a személyekhez tartozó nyelvvizsgák adatai: nyelv, típus, fok, kiállítás dátuma, illetve szakmai vagy sem. A személyek egyedi azonosítóval vannak ellátva.
Ebből a listából meg kell állapítani, hogy összesen hány nyelvvizsga van, viszont az egy személyhez tartozó A és B típusú nyelvvizsgákat, ahol a nyelv, fok, szakmai oszlop értéke ugyanaz ÉS a kiállítás dátumok között kevesebb, mint 731 nap telt el, azt 1 db C típusú nyelvvizsgának kell tekinteni.

Eszerint kell megállapítani, hogy hány C (ami a feltételnek megfelel vagy csak alapból C), A, B típusú nyelvvizsga van.

Excel:
https://drive.google.com/file/d/1BOxjjqnt8Ud4gRKm2phXhx7dj2ykIqLE/view?usp=sharing

Előre is nagyon szépen köszönök minden segítséget.

[ Szerkesztve ]

(#37560) Fferi50 válasza Karol0109 (#37559) üzenetére


Fferi50
őstag

Szia!

Elég szerencsétlen, hogy a mintába csak 2 kölönböző azonosítót tettél bele, így nem lehet egyértelműen megállapítani amit kérsz szerintem.

Üdv.

(#37561) Bati0501


Bati0501
őstag

Sziasztok!

Magyarul nyelvű 2010-es Excelt használok. :)

Egy utazási irodának készítem el a múlt szezonbeli szállodaértékelések kiértékelését.
Megkaptam egy táblázat formát, amiben az eddigi évek alatt gyűjtötték össze 1-1 szállodára az értékeléseket/átlagokat. Én is ez alapján készítettem el az alapot, amiből majd lehet számolni, csak az a baj, hogy nem valami jó ez a táblázat, a további számításokhoz nem megfelelő.

Ezért azt szeretném megcsinálni, hogy készítek egy egyszerű táblázatot, egyik oszlopban lennének a szállodák nevei, és mellettük lenne adott szálloda vendégek által adott "főátlaga". Külön kérdőív van azoknak, akik a nyaralásukra busszal, repülővel vagy egyénileg mentek. Mindegyik kérdőíven 5 olyan kérdés van, ami most releváns. Utazási módonként és persze szállodánként leátlagolom egyenként az 5 kérdést, majd ezeket az átlagokat beírom az összesítő táblázatba. Ezután kiszámolom utazási módonként az egyes kérdések átlagát, majd így erre az egészre is számolok egy átlagot, és kijön a "főátlag" arra az adott szállodára. Remélem sikerült valamennyire érthető módon leírnom. :R Én ennek a sok átlagolásnak annyira nagyon nem látom az értelmét, persze látom benne a logikát, de a gyakorlati értelmezhetősége/használhatósága szerintem nem túl jó, mert pl. nincs így semmilyen súlyozás, és van olyan szálloda, ahova 400-an mentek és így jött ki egy 8,2-es átlag, míg vannak olyan szállodák is, ahova 1 ember ment vagy csak 4-5 és így jön ki egy bizonyos átlag... szóval nem túl összehasonlíthatóak, de ha az iroda eddig így csinálta, akkor én megcsinálom így, de gondolkozok, hogy hogyan lehetne javítani a dolgot.

Csak az a baj, hogy több száz szálloda van, így nem szeretném kézzel egyenként másolgatni a szálloda neveket és főátlagokat - bár lehet, hogy annyi idő alatt, míg ezt a hsz-t megírom ezzel a másolgatás módszerrel már majdnem kész lennének. :B :D

Szóval abban szeretném kérni a segítségeteket, hogy arra van-e valamilyen függvény, hogy ebből a sok szállodából kimásoljak mindegyikből egyet és a hozzá tartozó főátlagot?
/Az összesítő táblázatban 5 cellánként vannak egymás alatt a szállodák nevei és jó pár oszloppal odébb a főátlagok (ezek is 5 cellánként), csak a főátlag sorában és oszlopában is vannak átlagok, sajnos nincs külön oszlopa...
A szállodák megtalálhatók a kérdőíves lapon is, nem csak az 'átlagos' lapon./

:R :R

(#37562) dellfanboy válasza Bati0501 (#37561) üzenetére


dellfanboy
senior tag

pivot tabla?

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#37563) Karol0109 válasza Fferi50 (#37560) üzenetére


Karol0109
csendes újonc

Szia!

Megpróbálom leírni másképp:

Keresse meg A, B, D, F egyenlő ÉS C=A sort, majd A,B,D,F egyenlő ÉS C=B sort, ha van ilyen kettős, akkor nézze meg a dátumok (E) közötti különbséget, ha ez kisebb, mint 731 nap, akkor a két sorból csináljon egyet C=C értékkel.

(#37564) Fferi50 válasza Karol0109 (#37563) üzenetére


Fferi50
őstag

Szia!

Nem az a bajom, hogy nem tudom értelmezni a feladatot, hanem az, hogy a mintád használhatatlan, mert ugyanazon azonosítóhoz tartoznak azonos(nak tűnő) tételek. Akkor most melyik A és B vizsgát párosítsam, ha mindkettőből van azonos névhez azonos fokozattal szakmai 2-2 db, mint a mintádban?

Üdv.

(#37565) Karol0109 válasza Fferi50 (#37564) üzenetére


Karol0109
csendes újonc

Szia!

Ertem.
A lekerdezesben szerepel a kiallitas datuma es mivel az kulonbozik, ezert jon le ket sorban. Lenyegeben egy szemelyhez tartozhat tobb azonos foku es tipusu nyelvvizsga, ha azt megszerezte mondjuk allamilag elismert nyv kozpontban vagy nemzetkozileg elismert nyv kozpontban.
A feladat szempontjabol nekunk a kedvezobb datumokat kell figyelembe venni, tehat, ha van olyan datumu, ami a 731 napnal kevesebb, akkor azt.
Tekintve, hogy a feladat szempontjabol nekunk nem erdekes a nyelvvizsga kozpont, igy az nem szerepel a tablazatban.

Elnezest ez a resze nem lett kifejtve. :)

Koszonom szepen.

(#37566) Bati0501 válasza dellfanboy (#37562) üzenetére


Bati0501
őstag

Köszi szépen! :R
Az átlagokat sajna még így is kézzel kellett másolgatnom, de a pivot táblával sikerült a szállodaneveket megoldani, így fele annyi meló volt csak, és nem is tartott olyan sokáig.
Köszi. :K

(#37567) poffsoft válasza poffsoft (#37556) üzenetére


poffsoft
addikt

Nos, eddig jutottam.
Az utolsó sor kijelölése már nem sikerül, így a selection miatt rossz területen változik a stílus.
Valaki? :N
Public Sub masol()
Dim WSheets As Integer, WS1 As Worksheet, WS2 As Worksheet
Dim b As Range
Dim usor As Long, sor As Long, oszlop As Integer
Dim myPath As String
Dim folderPath As String

Dim MyText As String
Dim MyRange As Object
Dim myWRange As Object

Set Wordapp = CreateObject("word.Application")
For WSheets = 1 To 1 'Worksheets.Count
Set WS1 = Sheets(WSheets)
folderPath = Application.ActiveWorkbook.Path
usor = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
With Wordapp
.documents.Open folderPath & "\temp.docx"
a = .documents.Count
.documents(a).SaveAs Filename:=folderPath & "\" & WS1.Name & ".docx" ', FileFormat:=wdFormatDocumentDefault
.Visible = True
'ITT KELLENE AZ UTOLSÓ SORT KIJELÖLNI

MyText = WS1.Range("A1")
.documents(a).Range.InsertAfter (MyText)

.Selection.Style = .documents(a).Styles("List_M")
.documents(a).Range.InsertparagraphAfter
'ITT KELLENE AZ UTOLSÓ SORT KIJELÖLNI

MyText = "C. Témacsoportok az üzem-specifikus kérdésekhez"
.documents(a).Range.InsertAfter (MyText)
.Selection.Style = .documents(a).Styles("List_0")
.documents(a).Range.InsertparagraphAfter
'ITT KELLENE AZ UTOLSÓ SORT KIJELÖLNI

For oszlop = 3 To 31
For sor = 6 To 8
MyText = WS1.Cells(sor, oszlop)
If MyText <> "" Then
.documents(a).Range.InsertAfter (MyText)
.Selection.Style = .documents(a).Styles("List_" & sor - 5)
.documents(a).Range.InsertparagraphAfter
'ITT KELLENE AZ UTOLSÓ SORT KIJELÖLNI

End If
Next sor
For sor = 10 To usor
If WS1.Cells(sor, oszlop) <> "" Then
.documents(a).Range.InsertAfter (WS1.Cells(sor, 1))
.Selection.Style = .documents(a).Styles("List_norm")
.documents(a).Range.InsertparagraphAfter
'ITT KELLENE AZ UTOLSÓ SORT KIJELÖLNI

End If
Next sor
Next oszlop
MyRange.Selection.Collapse Direction:=wdCollapseend
.documents(a).Range.InsertparagraphAfter
End With
Wordapp.documents(a).Close
Next WSheets
Wordapp.Quit
End Sub

[ Szerkesztve ]

(#37568) csferke válasza csoki46 (#37557) üzenetére


csferke
senior tag

Szia!
Ezt nagyjából sikerült megoldanom, viszont a gond, hogy kérdés nélkül felülírja a korábbi fájlt, ha ugyan azt az értéket írom be a C1-be.

Sz.tem ne a C1 legyen a pdf neve.
Pl. AA-ban C1+dátum (vagy C1+dátum&time) és ez legyen a pdf neve. Így mindig egyedi lesz az elnevezés.

(#37569) dellfanboy válasza Bati0501 (#37566) üzenetére


dellfanboy
senior tag

ha a pivot tablaban rakattintasz az ertek oszlopra, es kivalasztod hogy atlag akkor masolgatni se kell
nekem angol az excel de ha kesz a pivot tabla akkor rakattintasz a tablara nekem jobb oldald pivot table settings- value field setting es kivalasztod hogy avg meg persze mast is lehet min,max

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#37570) Karol0109 válasza Fferi50 (#37564) üzenetére


Karol0109
csendes újonc

Így megoldható szerinted?

Köszönöm szépen.

(#37571) Oldman2


Oldman2
veterán

Lehet hogy alap dolgot kérdezek, sajnos nem igazán tudom hogyan tudnék rákeresni az archívumban, előre is bocs, ha "vótmá"...

Szóval jobb híján van egy Házi költségvetés XLS-em, amiben könyvelem a már lezajlott és(!) a jövőbeni kiadásokat/bevételeket is.

Az egyenleg mind a mai napra, mind a jövőre nézve is számolódik.

Hogy a jelenlegi szűkös kereteinken belül tudjunk maradni, a jelenlegi egyenleg és a legközelebbi fix bevétel (fizetésnap) dátuma alapján számolódik egy "napi elkölthető" összeg.

A kérdésem az, hogy megoldható-e az, hogy ne kelljen havonta átírogatni ezt a képletet, azaz másolás esetén a képletben szereplő fix dátum a következő hónap 10.-ét mutassa?

=NAPOK("2018.04.10"; MA() )

E képlet ma 20-at ad vissza, holnap 19-et...

Azaz a képletben szereplő jelenleg "fix dátum" a MA() utáni hónap 10. napját adja (dátumként).

(#37572) Pakliman válasza Oldman2 (#37571) üzenetére


Pakliman
tag

Szia!

Használd ezt: DÁTUM(ÉV(MA());HÓNAP(MA())+1;10)

(#37573) Delila_1 válasza Oldman2 (#37571) üzenetére


Delila_1
Topikgazda

A következő nap dátumát az

=EOMONTH(MA();0)+10

Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.

(#37574) EmberXY


EmberXY
addikt

Sziasztok!

Egy kicsit láma a kérdésem, sőt az is lehet, hogy user error, de nem tudok rájönni a megoldásra...
Az a helyzet, hogy olyan jelenséggel találkoztam, hogy az Excel (2016-os) egy bizonyos dokumentumnál valamiért 2 üres oldalt beszúr a dokumentum végére. Alapvetően 2 oldalas a doksi, a nyomtatási nézetben sem lóg át semmi a 3. oldalra, mégis ott van 2 üres oldal a végén, pdf-be konvertálva is ugyanígy jelenik meg. Kárt ugyan nem okoz, de roppant kellemetlen, hogy ezen nem tudok túljutni.
Próbáltam üres sorokat törölni a végéről, de az sem oldotta meg a problémát.
Mit csinálok rosszul?
Köszönöm előre is a választ. :R

Up the Irons!

(#37575) Delila_1 válasza EmberXY (#37574) üzenetére


Delila_1
Topikgazda

Szia!

A Lapelrendezés menü Oldalbeállítás csoportban a Nyomtatási címeknél add meg a Nyomt. területet.

Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.

(#37576) Oldman2 válasza Delila_1 (#37573) üzenetére


Oldman2
veterán

Delila_1, Pakliman

Köszi mindkettőtöknek a tippeket!

Következő kérdésem azonnal adódik, hogyan lehet cellák (numerikus) értékeiből dátumot előállítani?
Hogy tényleg automatikus legyen az egész...

=DÁTUM(ÉV($H$10);HÓNAP($H$11)+1;10)

H10=2018
H11=3

esetén 1905.02.10-et kapok eredményül.

[ Szerkesztve ]

(#37577) EmberXY válasza Delila_1 (#37575) üzenetére


EmberXY
addikt

Szia!

Köszönöm szépen, ez tényleg működik, pdf-be konvertálva is rendben van. :R

Viszont az érdekelne, hogy ez mitől állítódhatott el? Eddigi tapasztalataim alapján mindig addig tartott a dokumentum, ameddig tartalom volt benne, ilyesmit soha nem is szoktam állítani, maximum a tájolást, ahogy a táblázat megkívánja, de ennél még az sem kellett, sima állított elrendezésben készült... :F

[ Szerkesztve ]

Up the Irons!

(#37578) Bati0501 válasza dellfanboy (#37569) üzenetére


Bati0501
őstag

Igen, próbáltam ezt is, csak sajnos az az átlag, ami nekem kell már ki van számolva, és az a cella, ahova ki lett számolva, az egy olyan oszlopban van, ahol még van két másik átlag is, így nem tudtam kiszedni a nekem kellőt.
(Ezért se jó ez a táblázat, amit adtak nekem.)

(#37579) Delila_1 válasza EmberXY (#37577) üzenetére


Delila_1
Topikgazda

Sajnos olyan is előfordul, hogy egyszer legörgettél, megálltál egy lenti cellán, amit nem tud megbocsátani az Excel, örökre bevési az emlékezetébe. :)

Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.

(#37580) EmberXY válasza Delila_1 (#37579) üzenetére


EmberXY
addikt

Köszönöm, akkor ez egy X-akta lesz, szerencsére ebben a formában még először fordult elő ilyen, de már tudom, hogy a nyomtatási területtel tudom ezt megoldani. :R

Up the Irons!

(#37581) Delila_1 válasza EmberXY (#37580) üzenetére


Delila_1
Topikgazda

Szívesen. :)

Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.

(#37582) butch3r


butch3r
senior tag

sziasztok,

12 havi adat egymás melett szerepel.

ennek a végén, a ytd alatt egy egyszerű average képlet van.

Ezt úgy szeretném módosítani, hogy mindig nézzen meg egy másik ranget és csak addig számoljon átlagot amíg a 2018-as adatok is elérhetőek.

jelen esetben az lenne jó ha az average képlet csak B21: B21-ig tartson de amint bekerül a c36-os cellába is adat akkor már B21:c21, majd amikor a D36-ba kerül be adat akkor B21:d21 stb.

Ez megoldható valahogyan vagy marad a havi manuális állítás?

Nagyon köszi:R

[ Szerkesztve ]

(#37583) Pakliman válasza Oldman2 (#37576) üzenetére


Pakliman
tag

A DÁTUM() függvénnyel:

Az ÉV() és HÓNAP() "kiszedi" egy dátumból az évet ill. hónapot, tehát csak akkor kell, ha dátumot akarsz "átalakítani".

[ Szerkesztve ]

(#37584) Oldman2 válasza Pakliman (#37583) üzenetére


Oldman2
veterán

Köszi!

(#37585) lappy válasza butch3r (#37582) üzenetére


lappy
őstag

átlagha fgv.

Bámulatos hol tart már a tudomány!

(#37586) butch3r válasza lappy (#37585) üzenetére


butch3r
senior tag

átlagha azért nem jó, mert nem ugrik tovább a 3ik cellára stb a képlet ahogy hónapról hónapra kerülnek be az adatok.

(#37587) Delila_1 válasza butch3r (#37582) üzenetére


Delila_1
Topikgazda

A B36 képlete =HA(HIBÁS(SZÖVEG.KERES("*2018";B35));"";SZUM($B21:B21)), ezt másold az M36-ig.

Az átlagot kiszámító képlet =ÁTLAG(B36:M36)

Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.

(#37588) butch3r válasza Delila_1 (#37587) üzenetére


butch3r
senior tag

köszi, kicsit hibásan fogalmazhattam mert félre értettük egymást, de a lényeg, hogy a képpeleted által adott inspirációval siekrült megoldani :)

=IF(ISBLANK(B$36),"",B6/B$5)

:R

(#37589) huan


huan
őstag

Sziasztok!
Gannt-diagram-ot szeretnék használni, ha lehet több féle formájút nem egyszerre természetesen.
Jól tudom, hogy ez nem ingyenes diagram? Hol találok "tetszetős" nem túl drága Gannt-diagrammokat, sablonokat, amiket letölthetek?
Köszönöm!

(#37590) lappy válasza huan (#37589) üzenetére


lappy
őstag

https://support.office.com/hu-hu/article/gantt-diagram-l%C3%A9trehoz%C3%A1sa-var%C3%A1zsl%C3%B3val-90ddd935-b0ab-412c-aebc-874f309f6b26

https://www.vertex42.com/ExcelTemplates/excel-gantt-chart.html

meg a google

[ Szerkesztve ]

Bámulatos hol tart már a tudomány!

(#37591) Fferi50 válasza lappy (#37590) üzenetére


Fferi50
őstag

Szia!

A 2016-os Excelben már van Gantt projektervező sablon nyitási lehetőség.

Üdv.

(#37592) huan válasza lappy (#37590) üzenetére


huan
őstag

Köszönöm.
Az elsőt próbáltam, de nekem nincs Gannt-diagram ott. 2016-os Office

[link]

(#37593) huan válasza Fferi50 (#37591) üzenetére


huan
őstag

Köszi.
Tudsz abban segíteni merre találom?

(#37594) Fferi50 válasza huan (#37593) üzenetére


Fferi50
őstag

Szia!

Az új megnyitásnál fel vannak tüntetve különböző sablonok. Ha ott nem találod,


Az online sablonok keresése pontnál megkeresheted.

Üdv.

[ Szerkesztve ]

(#37595) Cece04


Cece04
tag

Sziasztok,

segítsetek kérlek.

Van egy táblám és létre szeretnék hozni egy szabályt,
ami szinezi az adott pozíciót,amennyiben rosszul van töltve.

Csatolok egy egyszerű példát. A lényeg az lenne, hogy minden,
ami "Barcelona" utazás az azt az időpontot tartalmazza, ami az Akciónál az "Indulás",
tehát ha valaki eltérő időpontot ír be, mint ami az utazás mellett szerepel, akkor pirosra váltson a cella.

Köszi szépen!

[ Szerkesztve ]

A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene...

(#37596) lenkei83


lenkei83
tag

Sziasztok!

UTF-8 kódolásban jártas valaki? A kód adott, kisebb csinosítás még lesz rajta de a baj az, hogy ha be akarom importálni a kapott VCF fájlt androidrba akkor az ékezetek elszállnak. Hogyan lehet beapplikálni a kódba UTF-8 kódolást?

Köszi & üdv
P.

Private Sub Create_VCF()
'Open a File in Specific Path in Output or Append mode
Dim FileNum As Integer
Dim iRow As Double
iRow = 2
FileNum = FreeFile
OutFilePath = "D:\OutputVCF.VCF"
Open OutFilePath For Output As FileNum

'Loop through Excel Sheet each row and write it to VCF File
While VBA.Trim(Sheets("Munka1").Cells(iRow, 1)) <> ""
LName = VBA.Trim(Sheets("Munka1").Cells(iRow, 1))
Email = VBA.Trim(Sheets("Munka1").Cells(iRow, 3))
PhNum = VBA.Trim(Sheets("Munka1").Cells(iRow, 2))

Print #FileNum, "BEGIN:VCARD"
Print #FileNum, "VERSION:3.0"
Print #FileNum, "N:" & LName
Print #FileNum, "TEL;TYPE=CELL;TYPE=PREF:" & PhNum
Print #FileNum, "EMAIL:" & Email
Print #FileNum, "END:VCARD"
iRow = iRow + 1
Wend

'Close The File
Close #FileNum
MsgBox "Contacts Converted to Saved To: " & OutFilePath & " "
End Sub

(#37597) Marvinyo


Marvinyo
aktív tag

Sziasztok!

A következő problémám van:
Mivel a különböző pénzügyi (budget) template-ek számomra nem ideálisak, gondoltam csinálok egy sajátot.

A problémám a következő: A kiadásokat szeretném dinamikusan kezelni, főcsoport/csoport alapján. Értve pl. a következő helyzetet:

Van egy sheetem, amiben csak a kiadásokat írom, manuálisan (nevezzük 'Kiadas'-nak). Például: Főcsoport Autó, Csoport Benzin. Vagy mondjuk Autó/Biztosítás.

Van egy másik sheetem, ahol ezeket az értékeket automatikusan szeretném összesíteni főcsoport/csoport alapján (nevezzük 'KiadasOsszesites'-nek). Addig nincs probléma, amíg a főcsoportok és a csoportok előre definiáltak. De szeretném, ha ebbe az összesítő táblázatba előre nem definiált csoportok is lehessenek. Azaz, ha én a kiadások sheeten beírok egy (vagy több) tételt, akkor az összesítő sheeten ne kelljen felvenni a főcsoportot / csoportot, legyen ott automatikusan (vagy mondjuk egy gombnyomásra, VBA-val...).

No, ezt egy VBA scripttel meg tudom oldani, az egyetlen problémám, hogy az Androidos excel csak olvasásra hajlandó megnyitni vagy meg se nyitja. (Tudom VBA script nem tud androidon futni). Olvastam az office-jsről, hogy azt elvileg támogatja az Androidos Excel is, de nem igazán látom át hogyan működhet ez Androidon.

Kérdésem tehát a követekező:
Meg lehet-e ezt oldani "natív Excelben" anélkül, hogy felvenném manuálisan az új főcsoportot és/vagy csoportot?
Mivel gondolom nem, az office-js valóban fut Androidon csak azzal, hogy felteszem pl. az office365-ös tárhelyre?
Valami egyéb ötlet erre?

(egyelőre a VBA-s megoldás felé hajlanék, maximum a generálást mindig gépen végezném, az Android csak arra kell, hogy ha épp van kiadás, akkor ott azonnal fel tudjam jegyezni, nem annyira gáz, ha nem tudja azonnal csoportosítani)

(#37598) Fferi50 válasza Marvinyo (#37597) üzenetére


Fferi50
őstag

Szia!

Excel beépített eszközök nem érdekelnek?
A kimutatás pont ilyen dolgokra szolgál.
Ha a Kiadás munkalapodat átalakítod táblázattá, akkor a kimutatás forrása automatikusan változni fog, csak frissítened kell.

Üdv.

(#37599) Marvinyo válasza Fferi50 (#37598) üzenetére


Marvinyo
aktív tag

:W

Köszi, ez tökéletesnek tűnik. Csak angolul használom, és a "pivot table"-re eszembe nem jutott, hogy ezt csinálja... :-)

[ Szerkesztve ]

(#37600) HREH


HREH
senior tag

Sziasztok!
Érvényesítéssel csináltam egy 2 elemből álló listát, Igen és Nem lehetőségekkel.
Lényeg az lenne, hogy ha a D2-es cellában "Igen" szerepel, akkor az A2-ben található értéket ossza fel 77%-23% arányban, és ezt rakja a megfelelő cellába, ha azonban "Nem" szerepel, akkor az A2 tartalmát másolja a B2-be, a C2-be pedig 0 kerüljön.
Itt egy képernyőkép, hogy lássátok is mire gondolok.
Illetve hogyan lehetne ezt lemásolni? Még 50-60 sorban kellene ugyanezt megcsinálni.

Köszönöm előre is!

"Fun isn't something one considers when balancing the universe. But this... does put a smile on my face."

Útvonal

Fórumok  »  OS, alkalmazások  »  Microsoft Excel topic (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.