- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- hdanesz: Hyundai Ioniq 28 kWh 2018 2. felvonás
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Tomasz72: Ventilátor upgrade
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Szevam: „Rendszerleállás” – egy AI képzeletbeli halál utáni élménye
Új hozzászólás Aktív témák
-
peterszky
őstag
Nézem, de nem nagyon írnak
ma másodikra meglett a SzAr ( Számítógép architektúrák ) 3assal. Igen becsapós tárgy, félév közben nincsen számonkérés, aztán hipp-hopp itt a vizsga. Felkészülni a tanár anyagából nem egyszerű. A vizsga se rossz, neten zajlik, mindenkinek egyedi feladatsor. Jó válasz 1, rossz -0,5, nincs válasz 0 pont. De legalább megvan és ez a lényeg.
Néztem a régebbi feladatsorokat ( akkor még SzámFel ), azok azért elég húzósak voltak a mostaniakhoz képest.
mod: jah, holnap LinAlg írásbeli. szurkáljatok
[Szerkesztve] -
tomazin
veterán
Mindenki annyira tanul,h még 1 percre se néz be ide?Hát milyen világ ez kéremszépen
[Szerkesztve] -
tomazin
veterán
válasz
SmallGreenET #195 üzenetére
Hát van benne valami amit irsz.Én vizsgáztam adatb-ből,és 4es lett.Igaz az első vizsgán ajándék jegyek voltak,ahhoz képest tavaly hogy kivágott...
Anal:Ez az a dolog,amin kiesik az ember.Én most vagyok 4. éves és anal3ból mek vizsgázni holnap..De a többiből meg rendesen haladok 2. óta..Nagy grat neked az analszigóhoz -
SmallGreenET
csendes tag
Helló!
Én is progmatos vagyok, idén 3-adéves.
Adatb-t csinász? Hál' Istennek +fogadtam felsőbbévesek tanácsát és nekiálltam beadandókat írni. Így +van 5ös vizsgajegyem, s 1 vizsgával kevesebb. Az anyag értelmes részét meg majd talán nyáron áttanulmányozom...
Így globálisan az előző ~190 hozzászóláshoz:
Progmat tényleg nem könnyű szak. A legnagyobb beugratás, hogy alacsony a felvételi ponthatár, ezért rengeteg olyan ember van itt (kezd itt), akinek semmi keresnivalója egy egyetemen. Ez Mo-on 1ik legkeményebb informatikai szakja. Jópár BMEs haver van - ők szívnak elektro tárgyakkal - de mind1ikük meghajol az itteni matek előtt.
Itt nem arra akarnak +tanítani, hogy tudjál adott programnyelven (vagy csillivilli varázsló, huzogatós csodában) alkalmazást írni, hanem egy magasabb szemléletet alakít ki, amit komoly alapozás nélkül nem érhetsz el.
Ahogy olvastam megy itt a sztorizás bevprogról meg analról, linalgról. Akinek ezekkel az elején gondja van, az meneküljön innen, hogy ne vesztegessen el túl sok időt az életéből. Magasabb féléveken ezeknél nagyságrendekkel komolyabb dolgok vannak. Akinek gondja van a bevmat 1-es alapfogalmakkal (amire utána n+1 tárgyból hivatkoznak majd), az mit kezd majd egy bevmat 3 vizsgán? Linalg, anal1-2 dettó. Nekem sikerült anal szigorlat 4. félév végén, szal talán kimondhatom ezeket. Akinek van fogalma, vagy statisztikai adata arról, hogy előző mondatom mit jelent, attól előre kérem, ne vádoljon magolással és óriási szorgalommal, mert az nincs meg.Ellenben egy progmat elvégzéséhez kellenek elég jó képességek, szorgalom, s leginkább pozitív hozzáállás. Akik azért jöttek ide, mert konkrétan ilyen típusú képzést akartak (simán >110, 115 ponttal (még régi rendszerben)), s nem azért, mert csak ide vették fel, azokat most is látom 5. félévre ajánlott tárgyak előadásain. Akik az előbbi kritériumoknak nemnagyon feleltek meg, azok egy része már lement, nagy részük sosem fog diplomát szerezni itt, páran pedig kitartással, akarással elérik majd a célt!
Amúgy minél magasabb évfolyamon vagy, annál több izgalmas, használható tudást nyújtó tárgy van, szal kitartást és fenn kell maradni a rostán!
Bárkinek kérdése van, segítségre szorul, csak szóljon! -
tomazin
veterán
ehhh rohadt adatb..naon nincs kedvem már hozzá....
-
peterszky
őstag
Ha a ProgKör tanár is úgy gondolja, akkor az első félévet sikerült pótZH nélkül megúsznom
BevMat gyak 4, LinAlg gyak 3, Matalap () megfelelt, BevProg gyak 3 v 4, Külsős tesi 5, Webfejlesztés 4, ProgKör 2 v 3 ( ZH Unix részen múlik
)
-
tomazin
veterán
Én ezzel nem baszogatni,meg lehülyézni akarlak.4.éves vagyok,és hidd el nekem amit első 3 évben leadnak az alap.Messze nincs meg mindenem.De az alap.Nem tudom így hivjak-e még,de pl. ha nem érted meg linalgból,h mi az az ortogonális altér,akkro sokkalta nehezebb lesz még pluszban majd numanalból megérteni,miért is vannak olyan tulajdonságai az ortog. mátrixnak.Szívja vele az ember a fogát,megérti és onnantól nem lesz nehéz.
So HAJRÁ -
amargo
addikt
Ez matek volt(2 ZH-ból 2 lett 1es), nem megy a fejembe (tudom nem szép dolog a magyarászkodás: estire járok 8órát, ha nem többet dolgozok mellette.. valmalamiért nem jött be a matek, pedig nem állítanám, hogy rossz a felfogásom) a többi tantárgyal nincs bajom, pedig ott van a Fóti féle varázslás is, de még az is világosabb, mint a komplex számok meg a relációk, hogy miért? Mert a Fóti legalább elmagyarázza az egyiptomi hieroblifákat, ami mára már nem is tünik annak.
Tehát akkor készülhetek arra, hogy mindent tudnom kell, nembaj már úgy is elhatároztam, hogy bevágom a maradékot is. -
tomazin
veterán
PZH:Ha valamelyikből buktál akkor abból a részből írsz,ha mind2ből akkro mind2részbél vegyesen feladat.
GyakUV:Ha PZH-n megbuktál(a sima ZH tökmin1 milyen lett),akkro az egészből kell,és sokkkkal nehezebb,mint a ZH,meg a PZHnál is.
Matek=Anal?Vagy mi van most ProgInfo-n?Bevezetés az analízis rejtelmeibe? -
amargo
addikt
Én jelenleg örülök, ha a matekom meg lesz.. Nem tudom miért ez a tantárgy valahogy kimarad a tanulási körömből.. Most örűlök, ha mehetek pótZH-ni és nem pótvizsgázni kell, tényleg a különbséget jól sejtem, hogy a pótvizsgán mindent tudni kell a ZH-n meg csak az adott részt(ami akár szintén minden lehet)?
-
peterszky
őstag
Ma sikerült megcsinálnom a VMS beadandót
( 1. feladat, log írása )
-
tomazin
veterán
Sziasztok!
Elte IK-s vok,és be szeretném vonni a sulim a kupakgyűjtésbe.[link]
Viszont,ha jól fog menni a dolog,és sok kupak gyűlik össze azt el kell vinni.Ha esetlegesen akkora mennyiség gyűlne össze,ami ''kézben villamossal etc.'' nem szállítható,akkor egy olyan ember aki autóval jár suliba,vagy esetleg el tudna szaladni érte a sulihoz,és onnan egy helyre elvinni(eddig a legközelebbi a flórián,de ezt még igyekszem optimalizálni),az kérem jelezze ezt nekem.
Előre is köszönöm a segítségeteket,és a linket attól függetlenül van-e autótok nézzétek meg -
amargo
addikt
Valaki tud adni jó bevmat jegyzeteket?
Meg úgy álltalában
köszönöm -
-
zoty314
aktív tag
válasz
peterszky #170 üzenetére
Egy gond van, Gergő barátunkra mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy kockafeje lenne. A neve tényleg Koczka, de ő nem. Ugyanúgy tud bulizni - sőt, sokszor jobban és többet -, mint akármelyik prog.mat.-os, prog.inf.-es. Tény, hogy az agya szivacsként szívja magába a sok előadás és gyakorlat anyagát, de az rejtély, hogy hogyan csinálja, mert sosem tanulta hülyére magát.
-
peterszky
őstag
Ma megtörtént a beiratkozás. Kicsit döcögött, de az a lényeg, hogy vége van
-
peterszky
őstag
Ma kezdődik a PGT'06! Aki kihagyja bánhatja ( vagy örülhet
)
-
mdk01
addikt
kicsit fel áp-olom..hátha így sulikezdés elött felpörög
[Szerkesztve] -
peterszky
őstag
ki jön gólyatáborba?
-
mdk01
addikt
up
-
mdk01
addikt
UP...csak úgy
-
_lupin_
csendes tag
válasz
peterszky #158 üzenetére
Vagy egy csomó Eltés csapat az egyetemi bajnokságban. A www.akebasket.hu oldalon nézheted meg őket. A jobb oldalon levő linkek közül a címlisták2006-ot válaszd. Ott megtalálod az összes csapatvezető elérhetőségét és vele meg tudod beszélni a dolgokat.
Persze, ha vagytok elegen tudtok saját Eltés csapatot is csinálni. -
peterszky
őstag
Hali!
Egy kérdésem lenne. Ide az ELTE-IK-ra is jelentkeztem idén és az érdekelne, hogy van-e komolyabb sportolási lehetőség. Itt konkrétan egyetemi kosárlabda bajnokságra gondolok. Ha van, akkor milyen feltétlek kellenek a csapatba kerüléshez ( persze a játéktudáson kívül)
-
tildy
nagyúr
Ha hasznosat tanítanak, ha nem, ha nem használja az eber, akkor úgyis elfelejti. Emlékszel még a bode diagram számolásra? Nekem egy felvételin teszten kérték !!! Pedig informatikusnak felvételiztem oda.
Egyébként tény és való, én sem nagyon emlékszem már arra, amit tanultunk. Utólag visszagondolva pedig nagyon jó dolgokat tanultunk, csak még így is annyira sok volt, hgoy nem maradt meg.
(MEgtnulta az ember vizsgára, azt agyő viszontlátásra)
Kár érte -
mdk01
addikt
válasz
Panzermeyer #154 üzenetére
DE-IK az a Debreceni ugye?
Egyetemi képzésre gondolsz ugye nem pedig a sulira?
Én fősulis képzésre jelentkeztem az ELTE-n..... -
Panzermeyer
tag
én DE-IK de most lépek le onnan, ha sikerül átrakatnom magam a nyíregyházi fősulira akkor kezdek egy PTI-t ott 2006 szeptemberében
amikor megláttam a főiskola matek tantárgyainak a sémáját, azt hittem leesek a székről, amit főiskolán 15 előadáson adnak le, az nálunk az egyetemen 3-4 ea anyaga volt... -
mdk01
addikt
Igen mert prog. mat nem indul és mivel oylan bőséges a váaszték az ELTE-IK-n mostnaság kényltelen vagyok oda menni....
mindenkinek
Légyszives írjátokle ki milyen suliba jár és hogy milyen képzésre pl. egyetemi vagy fősulis mivel én fősulira jelentkeztem és nem tudom mennyire igaz a fősulira az amit itt írtok, hogy pl. melyik tantárgy milyen nehéz.
[Szerkesztve] -
mdk01
addikt
A papír megszerzése nem elég ez tény....a suli mellett még meg kell tanulni programozni..de ezzel kapcsolatba leírtam az előző hsz.ba a véleméynem.
Ha van egy ilyen papírod és mellettetudsz 2-3nyelvet profin, nagyon nagy az eélyed hogy találsz magadnak egy nagyon jól fizető munkahelyet...azt meg nem is mondom ha van egy kis angol tudásod akkor mehetsz is külföldre mert a prog.nyelvek a világ miden sarkába ua. -
mdk01
addikt
Igen, tök igazad van....
Én hallottam olyat is hogy oylan kiegésziítő jegyzetket adnak a diákoknak a tanárok amibe az van írva hogy ''jelenleg a win95-ös oprendszer a legújabb amit kiadtak'', és mindez az ELTE-n.
Én se nagyon értem miért csinálják ezt de jó lenne megreformálni most már mert ez így nem jó.....persze lehet nem sokat számít ez, mert ez a szak nem a nyelveket tanítja meg a hallgatóknak hanem megtanítja őket úgy gonolkodni hogy ha elvégzik a sulit, utána 3-4hét alatt képesek lesznek megtanulni bármilyen nyelvet legyen az windows, linux vagy stb, alatt és sokkal könnyeben hárítják el a hibákat és gyorsabban.
A gondolkodást nem nagyon lehet autodidakta módon megatnulni de an yelveket már annál inkább, és ezt tudják a prof.ok is.....sztem. -
mdk01
addikt
Azzal hogy hogy megtanulsz egy-két nyelven nem biztos hogy fogsz sok pénzt keresni.
Értem ezt úgy hogy ha pl. meghírdetnek egy állást egy komolyabb cégnél akkor odaírják hogy felsőfokú végzettség is szükséges.
Na most ha nincs ''papírod'' róla még az interjúig se jutsz el.
Az egy más kérdés hogy vannak oylan helyek ahol nem kérnek papírt és a gyak. tudásra kíváncsiak, de az ritka.
Ha van papírod mindkét munkahelytípus nyerő lehet, de ha meglobogtatod a papírod akkor meg lehet azért nem vesznek fel mert azt mondják hogy nem tudnak annyit fizetni neked mint te azt szeretnéd.
Az élet nem egy habostorta.... -
peterszky
őstag
válasz
Panzermeyer #146 üzenetére
megint előbb kérdeztem, mint olvastam volna
felvin nem néztem, de a könyvben mégis megtaláltam LOL
tényleg Pázmány Péter sétány, jól emlékeztél -
peterszky
őstag
az ELTE-IK-ra milyen címre kell küldeni a cumókat? A könyvecskéből számomra ez nem derült ki. Vki segítsen! Köszi!
-
Jucus87
tag
van vki a programtervező informatikán?
-
tomazin
veterán
csak a végét olvastam el a fórumnak még,de...
asm-ről annyit,h naon is van értelme,és gyakorlati haszna is.Biztosan ti több olyan progit tudnátok mondani,amit full asm-ben irtak.(pl.:recognita)
Suli:Amit progmaton leadnak asm-et azzal nem irsz meg egy könnyű beadandót sem(ami mondjuk c,ada vagy mittomén milyen nyelven feladnak feladatnak),DE
lesz az illetőnek valami elképzelése az alacsonyabb dolgokról,és ha olyan probléma van,amit csak ugy tud megoldani,akkor ne legyen problémája(bizotsan vannak ilyen feladatok).
Abban maximálisan igazad van,hogy nem szakmunkásokat.
És ha téged érdekel valami akkor segitenek abban a dologban elmélyülni...ha jól tudom erről szól az iskola.
Egyenlőre ennyi de majd végigolvasom...
Jah és sok sikert a vizsgaidőszakhoz mindenkinek
[Szerkesztve] -
Lortech
addikt
Nem, majd egyből védett módra, taszkváltásra tanítják az embert, meg sse3 optimalizációra, mikor még azt se tudja az emberfia, mi az a megszakítás.
Hiába hangoztatom, hogy nem a gyakorlati alkalmazása miatt tanítják az asm-et, hanem hogy legyen erre is rálátása, tanuljon meg logikusan gondolkozni, tudjon precízen programozni, szerintem jó készségfejlesztő, alapozó hatása van, egész másképp nézel ezekután akárcsak egy ma már szintén elavultnak számító pascal fejlesztői környezetre. Nem csak konkrét asm tudást ad, hanem megtanít egy szemléletre, alapvető programozási készségre, amit magasabb nyelveken szerintem igenis hasznosíthatsz.
Programozókat, programtervezőket képeznek( nem pedig java, c, vagy c# ''programgyártó szakmunkásokat''), tehát ilyen módon a nyelv maga mellékes igazából, az a lényeg, hogy fejlődjön a problémamegoldó készség, elsajátítsa az alapvető progtechnikákat, ehhez a szükséges alapismeretek meglegyenek, matek pl. Nem attól lesz jó programozó valaki, hogy bevágja a c szintaktikát, azzal még semmire sem megy, ha jó programozó valaki, úgyis nyelvfüggetlenül oldja meg a problémát, a levezetést összelegózni egy adott nyelvre már általában a kisebb kunszt.[Szerkesztve]
-
Lortech
addikt
Pontosan ez az, hogy nem azzal fogsz megtanulni jól programozni, amit tanítanak, hanem amit meg is akarsz tanulni, érdekel, nekiállsz saját magad, projekteket csinálsz. Ennyi erővel akkor kár bármilyen egyetemet elvégezni..
Az assembly tudás is kamatoztatható, csak nem olyan tudással amit suliban a néhány előadással és gyakorlattal elsajátíthatsz, saját magad kell képezned a lehető legtöbb területre, hogy másokkal szemben előnyöd legyen. Aztán lehet specializálódni, és profi lenni egy adott téren, ami eladható, van is kedved hozzá, meg megy is.
Szvsz az assembly is eladható, még ma is, ha tényleg jó vagy. Egy példa lehet a tanárom, full hardveres, assemblys, nem ma kezdte már a témát, mikrokontrollereket gyártó cégnél dolgozik. Meg keresnek pl vírusanalizáló helyekre is asm progban jártas embereket, a sulimban épp ki van plakátolva egy virusbuster hirdetés. Szóval nem csak olyan programozói helyek vannak, ahol csillivilli számlázóprograt kell fejleszteni .net 2015 C#+-/*!% - ben...[Szerkesztve]
-
zoty314
aktív tag
-
karyo
senior tag
A munkahelyek 99,9%-án tudod mi fontos? A gyorsaság. Adott egy probléma, amire
''házi'' fejlesztésű programot kell írni, akkor Te majd ASM-ben állsz neki?
Épp ez a baj az oktatással, hogy nem hatékony. Az egész magyar oktatási rendszer elavult, nem követi a jelenkor kihívásait, és az meg pláne nevetséges hogy dos-os .com programokat irkáltatnak egy ELTE-n, űgy tűnik a profok még mindig ott tartanak, te jó ég, 2006 hajnalán... -
Lortech
addikt
Még szerencse, hogy nem te állítod össze a tantervet, hanem azok a profok, doktorok, akiknek talán nagyobb a rálátásuk erre.
Nem arról van szó, hogy kezdeni akarok vele bármit is, nem fogok valószínűleg semmi komolyabb dolgot megírni vele, nem is mélyülünk úgy bele az órákon, hogy erre lehetőség legyen, de nehogy már egy leendő informatikusnak időpocsékolás legyen tudni, hogy mégis hogyan működik egy program, hogyan van megvalósítva alacsony szinten egy, hogyan hajtódik végre, mi folyik a háttérben stb. Ahogy mondtam, egyfajta szemléletet ad.. Talán nem minden időpocsékolás, amit később nem fogsz közvetlenül használni.
Én kifejezetten örülök neki, hogy ezt tanítják/tanították nekem..[Szerkesztve]
-
Lortech
addikt
EKF-PTI-n vagyok, nálunk nincs ilyen. Az assembly jó, nagyon jó a tanár, színvonalas az előadás és a gyak is, meg amúgyis közel áll hozzám az assembly, mindig is érdekelt. Komolyabb asm programozói tudást persze nem lehet vele elérni (a gyak 8086-on tasm-en folyik, com-okat írunk), de ad egyfajta szemléletet. Ja még van architektúrák nevezetű tárgyunk is (hardver ), meg informatika logikai alapjai is, mint ''szakmai'' tárgy.
-
Lortech
addikt
Én csak a tényeket közöltem, amint láthatod, és nem keltem a bmf védelmére, amúgyis utáltam, rühelltem. Egyébként most programtervező infón vagyok, és itt eddig egyetlen egy prog órám van, az is assembly, de legalább szeretem. Másik szakmai tárgy még a bevinfó.., és ezzel ki is merítettük az infó tárgyakat az első félévre. off off
-
karyo
senior tag
Ez így ebben a formában nem igaz. Én BMF-NIK-et végeztem.
Az első 3 félévben semmi HASZNOSAT nem tanultam, legalábbis abból az aspektusból visszanézve, hogy 3 éve végeztem, azóta dolgozom, és a tárgyak 85%-a teljesen haszontalan, a mindennapokban nem fogod használni. Prog tanítás: nagyon gyenge, ha magadtól nem állsz neki foglalkozni vele, csak kinevetteted magad egy inetrjún azzal a tudással, amit ott kapsz. Ha papír kell, akkor menj fősulira, ha sok pénzt akarsz keresni, mihamarabb specializálódj egy területre és nyomulj be egy céghez aki a témával foglalkozik. Csak így megy. -
corm
senior tag
Úgylátom sikerült világháborút kirobbantanom
Pedig nem állt szándékomban, na mind1.
-
Lortech
addikt
Tavaly, esti tagozat, 1. félév, infó tárgyak: 1, Adatstruktúrák, algoritmusok, objektumok, ea : ez tűrhető volt, talán még szinvonalasnak is mondanám; 2. bev. infó, gyak: gagyiság (excel, word, html, mittom); 3. Imperatív, objektum orientált programozás, gyak - semmi köze nem volt az oop-hez, delphi console application.. tehát gyak. 1 az 1-ben pascal. - elég fos volt az oktatás, tanár.
2. félév: 1. Informatika elméleti alapjai, ea - ez jó volt, bár sok újat nem mondott; 2. Programozási paradigmák és technikiák, ea - prog elmélet, konkrét nyelvekre levetítve, java, c++, c#, delphi, oop, progtechnikák, ez rendben volt; 3. Vizuális, eseményvezérelt programozás, gyak - delphi, immáron rendes windowsos alkalmazások, elment.
Azért írtam le, hogy ne az maradjon meg az emberekben, hogy semmit se tanulnak ott az emberek, mert ez azért mégsem állja meg a helyét, mindenki eldöntheti maga, hogy ez szerinte kevés vagy sem.
///a 3. félévről nem tudok nyilatkozni, mert sulit váltottam, de ilyenek voltak elvileg, hogy Számítógép hálózatok, I. Haladó algoritmusok, Haladó programozás, Digittechnika///[Szerkesztve]
-
czappa
aktív tag
válasz
Panzermeyer #121 üzenetére
Igen erre már rá akartam kérdezni, csak féltem, hogy vitatható lenne a stílusom és inkább hagytam.
-
corm
senior tag
válasz
Panzermeyer #121 üzenetére
Jó, akkor átfogalmazom. BMF-en az első 3 félévben semmit nem tanulnak
-
corm
senior tag
Ez így van, de programnyelvet sztem felesleges tanítani. Olyan sok van, hogy sokkal jobb, ha megtanítanak programozni, nyelvfüggetlenül, és utána már csak azt mondják el max, hogy mire kell figyelni az egyes nyelveknél. Amúgy Pesten pl. nem is nagyon van olyan suli amilyen ideális lenne a te általad leírtakra, a bme szintén túl nehéz, csak nem az analízis miatt, a bmfen semmit nem tanulnak, a gdfet asszem nemkell részletezni
Egy biztos, elte rpogmat diplomával bárhol kapsz munkát, és ha elvégzi az ember, bárhol meg is fog felelni az elvárásoknak...
-
dantes
tag
Jójó igazad van. Ideges voltam.
Az nem is lenne baj, hogy nehéz. Az a baj hogy pl 4 év analízissel nehezítik meg.
Amikor én kezdtem, akkor aszem 1 félév bevprog volt, 2 félév prog módszertan. Ami a bevprogos módszerekkel sokkal bonyolultabb algoritmusok (tömörítés, mintaillesztés) formális bizonyítása volt.
Na mindegy végső konklúzió: A szak nehéz: nem baj. A szak túl elméleti: ez baj. Ugyanis nem a leendő jó szakemberek maradnak bent (és nem megfelő képzést kapnak), hanem akik képesek/hajlandók ezt az elképesztően sok fölösleges dolgot megtanulni. A két halamaz nem diszjunkt, de nem is ugyanaz. -
corm
senior tag
Én arra gondoltam, hogy nem mint tanár, hanem mint ember megérdemel mindenki annyit, hogy normálisan írják le a nevét, sebaj. Amúgy nyilvánvaló, hogy baromi(túlságosan) nehéz ez a szak. Mellesleg nekem úgyrémlik, hogy mi már 2. félévben csak algorimusokat gyártogattunk gyakorlaton, előadásra már nem emlékszek de a vizsgán nagyjából megint csak az algoritmusok kelelttek, meg tán tételek(pl. specifikáció).
-
dantes
tag
Egyszerűen nem emlékeztem, hogy írja a nevét.
Arről nem nyitok vitát, hogy kit miért kell/kellene tisztelni. (Egy tanárt mondjuk azért lehetne, mert ért valamihez, ami hasznos, és továbbadja ezt a tudást. Tisztelem ezért mondjuk Porkoláb Zoltánt. Fóthi esetében valami teljesen másról van szó.)
Még egyszer utoljára: A tárgyal nem az a baj, hogy alapalgoritmusokkal foglalkozik. Nem is az hogy absztrakt. Hanem az, hogy bebizonyítja hogy a lináris keresés miért is oldja meg az adott feladatot! Aztán amikor én kezdtem, ezt nyomták tovább a tömörítésre, meg mit tudom én milyen marhaságokra, amiket most már talán algoritmusokból adnak le - kicsit tanulva a hibákból - formális bizonyítás nélkük. Ha valaki védeni akarja a tárgyat, akkor ezt magyarázza meg, hogy miért is jó!
A tárgynak esetleg lenne értelme doktori iskolán, DE nem első egy két félévben!
Ez egy olyan szakma, ahol lehetne tanítani értelmes dolgokat is. Azzal is lehetne szűrni. De a bevproggal, meg az analízissel nem a megfelelő embereket szűrik ki. Így a fentebb említett emberek maradnak benn. Ha jól emlékszem az IIER-nek van ajánlása az informatikus képzésre, ott 2 félév analízist írnak. Az ELTE-n 4 év van.
De persze, aki akarja higgye el, hogy ez a képzés jó! Mert hiszen Fóthi, meg Simon is megmondta. -
zoty314
aktív tag
Nem akarom védeni az ELTÉ-t és a prog.mat.-ot, mivel az egész magyarországi oktatással baj van, de beszélhetnénk akár egész Közép-Európáról. Annyit viszont elmondanék, hogy a bev.prog. nagyon sokat segít abban, hogy megtanuld az absztrakt gondolkodást, el tudj vonatkoztatni a való világtól, az adott problémától és ki tudd terjeszteni vagy egy adott esetben tudd specializálni. Nekem abbban is sokat segített, hogy miután végigvergődtem a bev.prog.1-2-n (ami mellesleg sikerült az első két félévben, tehát az ajánlott tanterv szerint), már nem okozott olyan nagy gondot pl. a bev.mat.3-as definíciók, jelölések, tételek megértése. Elég ha megemlítem az univerzális algebrákat, amik eleve úgy kezdődnek, hogy 1 oldal csak a jelölésrendszer, a következő oldal 1 definíció és akkor még sehol sem volt a tétel és a bizonyítás. Sok embernek ez nem mond semmit, mert idáig a legtöbben el sem jutnak, amit természetesen megértek, de vagy legyen kitartó az illető, vagy tényleg váltson szakot, mert az első 3 év után nagyon szép és viszonylag könnyű tárgyakkal foglalkozhat, és odáig el kell jutni.
Nagyon sok emberrel találkoztam már a prog.mat.-on.
Voltak, akik a bev.prog.-gal kínlódtak, ezek többnyire azok voltak, akik már előtte is elég jól programoztak funkcionális nyelveken és nem tudtak áttérni az absztrakt gondolkodásra.
Voltak, akik a bev.mat. 1-2-vel, nekik a matek egyáltalán nem áll közel a szívükhöz.
Voltak, akik a lin.alg.-gal, pedig a többivel már elég jól haladtak, sajnos őket nem igazán értettem, de tán nem tudták elképzelni azt, amivel dolgoztak, mivel a lin.alg.-nál sokat segít, ha legalább el tudod képzelni alacsonyabb dimenziókra, hogy mit csinálsz valójában, mit számolsz, mire jó ez.
Voltak, akik az analízis 1-2-t ''szerették'' nagyon, közöttük én is, hát erről csak annyit, hogy köztudottan szórótárgy, 600-ból 2-300, 1000-ből 3-400, kb. ilyen arányok voltak az egyes félévekben. Néha összejött jobb arány is, de én abban sem voltam benne. Az analízis 2-t már kb. 4. éve nyomom, és a szomorú tény az, hogy nem vagyok hülye analízisből. Itt azért tán a tanárok javítják érdekesen a beugró írásbeliket, mivel nem hiszem, hogy tanulás nélkül 4 pontos beugrót írok, utána pedig 1 hetes tanulással is 4 pontosat. Akkor érthető lenne, ha a többi tárgyból is hülye lennék, de azokkal elég jól haladok, a matek tárgyakkal is.
Voltak, akik a bev.mat. 3-at szerették meg annyira, hogy évekig nem tudtak megválni tőle, hát ezen nem is csodálkozom annyira, mert tényleg sok az anyag és nehéz, főleg a már említett univerzális algebrák rész nehezen emészthető.
Voltak, akik a programozási tárgyakkal nem tudtak zöldágra vergődni, belőlük többféle van. Aki már az EAF1-2-n elbukik, az vagy nem tud egyáltalán algoritmikusan gondolkozni, vagy nagy pechje volt a zh-n, vagy lusta volt akár 1 beadandót is megírni. Aki az EAF 4-en bukott el, azon nincs mit csodálkozni, mert sz.r az egész. Én most másodszor hagytam az EAF4-et, és nem azért, mert nem lehet megcsinálni, hanem azért, mert ennyi időm egyszerűen nincs rá. Majd egy nyugodtabb évben. Aki a prog.nyelvek 1-et, vagyis az ADÁt nem csinálta meg, az azért még érthető elsőre, nem olyan egyszerű, 1 félév alatt ledarálják azt, amit EAF-ból két félév alatt stb.
A szám.háló. sem egy nagyon közkedvelt tárgy, pedig nagyon sok értelmes dolgot lehet ott tanulni, én ma írok belőle évfolyam zh-t. Szóval szorítsatok!Nagyon sokat meghúznak, de próbálkozni szabad.
Röviden ennyi. Elnézést a hosszú hozzászólásért és az esetleges félreértésekért. Nyitott vagyok egy vitára, meggyőzni is engedem magam, tehát hajrá.
[Szerkesztve] -
corm
senior tag
Hmm ha az eltén oktató ''fóti''-ra gondoltok, akkor is legalább annyi tisztelet, hogy rendesen leírjátok a nevét(Fóthi Ákos), attól függetlenül, hogy mit gondoltok az oktatott tárgyáról, amiből ugye kettő is van. bev prog 1-2, ha meg nem rá gondoltok, akkor elég értelmetlena vita.... Amúgy az 1-re még rá lehet fogni, hogy kevés köze van a programozás gyakorlati részéhez(bár az alapvető vezérlési szerkezetek itt kerülnek bevezetésre), de a kettőre semmiképpen, az a tárgy egész végig nevezetes, alap algoritmusokkal foglalkozik. Úgy is mint, keresések, időszerűsítés. Más kérdés persze, hogy nem azt mondja el, hogy c-ben pascal-ban, ada-ban, vagy akármi másban hogy néz ki egy if mondjuk, de erre ottvannak a programnyelveket oktató tárgyak...
Mindamallett persze nem lehet elvitatni a tárgtól a ''szűrő'' megjelölést, nem véletlen az, hogy a 400ból csak 2-250 jelentkező marad a 2. félévre..
[Szerkesztve] -
dantes
tag
A fenéket! Aki ezt elvégzi, jó eséllyel fog tesztelni, dokumentációkat írni, titkárnősködni valami informatikai cégnél. (Na jó, van kivétel is, de az nem a progmaton tanult meg programozni.) És a nagy büdös lóf*szt lesz projektvezető! A Fóti tárgya pedig egy istentelen nagy baromság! Olyan elemi dolgokra vezet be egy formális matematikai leírást, amit bármelyik 80-as IQ feletti ember kapásból vág. Semmi használhatót nem tanítanak, és ez a tény, öreg. Minden értékelésben jó helyen van a magyar mérnöki, orvosi képzés, és minden értékelés azt írja, hogy az informatika oktatás egy nagy szar! Ha nekem nem hiszel olvass kicsit utánna ennek!
Egy kérdés: Te mennyi idő alatt fejezted be a progmatot, és most mit melózol? -
czappa
aktív tag
NEEeeee
! Nem mondod komolyan, nem az emberrel van bajom, hanem amit tanított azzal, nem volt értelme.
Bár halottam róla néhány érdekes pletykát a vizsgáztatási szokásairól, meg nem azért jöttem el h újra lássam.
Amúgy gondolom nem az ASAO-t tartja, mert az Csink órája (ez Tildynek is ment).
Ja Fóti úgy vizsgáztat (szóbeli), hogy járkál körbe, mindnkinek egyesévek mond valamit, és azt kell kidolgozza. -
zoty314
aktív tag
válasz
Panzermeyer #110 üzenetére
dáun
-
Panzermeyer
tag
áp
-
_thomas_
tag
hali!
csak annyit szólnék hozzá hogy én is jártam fősulira (GDF - szinte hallom a fújolásokat) de annyira elegem volt belőle meg a sok hülyeségből/ ''tanárokból'', hogy otthagytam.
én csak programozni akarok felkiáltással vetettem bele magam az életbe ,megtanultam magamtól a programozást és most egy cégnél vagyok programozódiplomám nincs viszont tudásom van amit folyamatosan bővítek... ha ezt tudtam volna nem pazarlok el egyetlen percet sem hülye főiskolákra...
üdv.
_thomas_ -
corm
senior tag
Erre csak annyit, hogy vannak olyan tarstudok, amikre kb semmit nem kell tanulni. Pl. kopernikuszi fordulat. Ez szinte ugyanolyan, mint egy középiskolai történelemóra, a vizsga nem nehéz, és ráadásként még egész élvezetesek is tudnak lenni ezek az órák. Már amennyire este 6kor az tud lenni bármilyen óra
-
Tele von Zsinór
őstag
válasz
Panzermeyer #105 üzenetére
Nekem meglett a mostani anal1 zh. 17 pont
-
mdk01
addikt
Köszönöm mindenkinek az edig hsz.-ket sokat segítenek.
-
maross
nagyúr
''Aki ezt elvégzi az nagy eséllyel fog tudni programozni. Nem gyenge szinten''
iden elvegzem, meg nem tudok programozni. amibol van geptermi zh, annak megcsinalom a beadandoit, de ennyi. ettol meg nem leszek jo programozo. nem art az elhivatottsag is. elejen azt hittem erdekel a terulet, de mint kiderult megsem, hardverek jobban foglalkoztatnak. csak azert csinalom meg, mert kihivas
.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- OLED TV topic
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Kevesebb dolgozó kell az Amazonnak, AI veszi át a rutinfeladatokat
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Linux kezdőknek
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Óvodások homokozója
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Új Gamer PC - Ryzen 7 5700X / RTX 5060 / A520M / 16GB vagy 32GB RAM / 240GB + 1TB M.2 SSD / 650W
- Samsung Galaxy Z Fold 4 256 GB, szürkészöld + S Pen tok
- TP-Link ER-7212PC Omada 3-in-1 Gigabit VPN Router
- TP-Link EAP Omada Wifi AP-k (225, 245, 615)
- Mars Gaming ML-LCD240 2x ARGB 120mm FDB Fan LCD Display (Alkatrésznek) INGYEN FOXPOST
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- MacBook Air 15 M3 8 / 256GB dobozos 12 hónap garancia
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest