- Asszociációs játék. :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- Digitális Állampolgárság Program
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Egy újabb érdekes eset [Update HSZ-ben]
- Szólánc.
- Fűtés és hűtés klímával, napelem segítségével
- Fűzzük össze a szavakat :)
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tiédetis
senior tag
Annyira talán nem így van. Főleg az ő esetükben. Más a helyzet pl almánál, ahol az értéket nem egyedül a részvény adja.
Ha nulla az érték, nem lesz befektető, nem lesz kb, semmi. Te adnál pénzt egy olyan cégnek, akinek nincs kp. fedezete, és nulla a tőzsdei értéke? Mert ha igen, alapítok gyorsan egyet és jöhet a dellaSzellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
válasz dabgergo #5689 üzenetére
terhelés megosztós töltő, akkor nem fogja leverni a kismegszakítót sose, és mindig maxon tölthetsz közben
Valami hasonló mint ezElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
rossz helyen kérted
"B típusú 30 MA Fi relé 130e Ff."
ez pont nem kell, de ha igen, 70+fa nálunk.350e az kb 80m kábelkiépítéssel meg betonozással kiadja
nekünk a saját gyártású töltőkben vn fi relével kombinált kismegszakító, A tipus, a töltőben dc védelem, ennyi a szabvány
de adok neked ilyt 26+áfa áron, ha kell. ne hagyd magad átverniElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
válasz Tiédetis #5694 üzenetére
Az Y a stratégia alapja, úgy értettem. Eddig is nyilvánvaló volt hogy minőségileg (és most nem arra gondolok h tartósság elsősorban, pedig ott is vannak kérdőjelek azért) a régi autógyártókkal a Tesla nem tudta felvenni a versenyt mégis megkérték az árát amit sokan ki is fizettek csak arra tekintettel, hogy álzöld (most ebbe se menjünk bele, mert szerintem közlekedés nem létezik zöld megoldással. Még ha valaki gyalogol is ereget gázokat). Ez volt neki az ultima ratio és bejött! Most viszont, amikor azért már elmondható több országgal kapcsolatban is h rekordokat döntöget a villanyozás és azon belül is a tesla az Ynal érte ezt el olvasatom szerint, meglépte ami logikusan következik: minden szegmensben megpróbálja elérni ezt. Viszont az eddig zöldség már nem elég, és nincs még egy olyan "fegyver" mint az olcsóság. Most a részvényei ára megint le fognak menni mert az eddigi marzsot nem tudja tartani - de ha megsokszorozza az autópiaci jelenlétét akkor fordul a kocka. Azon sem lennék meglepve ha tovább bővülne a töltőhálózat, nagyobb léptékkel.
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Tiédetis
senior tag
válasz bitpork #5693 üzenetére
Akkor csak az Y-ra adtak volna kedvezményt. Várakozásokat nem hozta a negyedévben. Ez újabb csökkenést hozott. Amikor felezték a részvényeket, 300 volt az árfolyam, most 120 körül van, kb. a befektetők pénzét elégette mászk a baromságaival, ennek csak egy része a kínai covid stratégia, és válság. Szerintem
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
válasz Tiédetis #5690 üzenetére
Ez valóban érdekes kérdés. Szerintem nem a részvények árfolyama lehetett az elsődleges cél. Tudom h túlértékelem magam a találgatással de az Y-nal a tesla elég rendesen belehúzott a népautósodásba és szerintem ezzel az energiaárak ellenében próbálja megerősíteni a piaci pozícióit. Az más kérdés, hogy ezzel a lépéssel a használtautó piac alsó- olcsó szegmensét kb totál kinyírta. Ez utóbbival kapcsolatban nagyon várom a fejleményeket.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
sasa134
addikt
Új Tesla árakkal kapcsolatban lenne egy kérdésem. Németország, 44.9k lett a sima Y. Ebből lejon még a 3k Eur Förderung, vagy ebben már benne van - tudja vki? Köszönöm
Avanti Roma
-
cOxeR
Ármester
válasz dabgergo #5689 üzenetére
Az a baj, hogy kell biztosíték, kell fi relé, meg a töltő, mikor kinézel egy töltőt annak lazán a +50%-át elköltöd az egyéb elektromosság dolgokra. Pl. B típusú 30 MA Fi relé 130e Ff.
Most kertem ajánlatot, csak a szekrény csere meg a relék, biztosítékok, meg a meló, 350k. Töltő ebbe sehol.[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
válasz Andras6800 #5688 üzenetére
Én arra leszek kíváncsi, hogy megtudja-e állítani a részvények bukását?
Mert amióta mászk nekiállt twittel foglalkozni, meg mindenféle baromságot dumál, tesz, addig rombolja a kemény munkával felépített cégeit. Ha visszafordítja a zuhanást, akkor vélhetőleg nem lesz hosszú élete ennek a csökkentésnek. Szerintem..Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Andras6800
senior tag
Na igen.
https://telex.hu/gazdasag/2023/01/13/drasztikus-arcsokkentest-jelentett-be-a-tesla
Kíváncsi vagyok, hogy milyen hatással lesz a piacra. Pláne a dráguló villanyár fényében. Autógyáraknak sem jó, ha visszaesik az EV kereslet mert fizethetik a CO2 kvóta büntit.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
madgie
titán
válasz dabgergo #5685 üzenetére
Zoehoz erősen ajánlott a három fázis, régebbiekhez ráadásul fázisonként is kakaó, végtelenül leegyszerűsítve azt szokták mondani, ha nincs 3x16A az autónak, ne is nagyon erőltesd a Zoet. Ez főleg a régebbi, Q motorosokra igaz, de ha százalékokon, tizedeken ugrálunk a hatékonyság oltárán, akkor akár a ZE50 is itt érzi a legjobban magát.
Mondom ezt úgy, hogy a ZE50-nél mérlegeltem és annyiba kerülne és akkora macera lenne a 3x25A/32A a mostani 1x32 helyett, hogy 1x16A-ról töltöm. De nálam sok az útközbeni töltés, ott meg rendes 22kW-t kap, meg van még bőven gari az autóra.
[ Szerkesztve ]
-
dabgergo
őstag
Köszi szépen a válaszokat!
Zoe VS régi leaf kapcsán mi a véleményetek?
Nincs falitöltő de elö van készítve a kábelezése.Régi leaf talán bizotnságosabb de a Zoe akkuja többet bír, nem?
Leaf simán tölthető konnektorról, Zoéhoz meg kéne falitöltő?[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
sztem - bar isofix nincs - gyerekules siman jo 2 db hatul a trioba is, 2 fore kenyelmes sot koztuk valami pakolva is, sztem a suzuki ezresunk is csak centiket tert el hatul mereteiben elvileg 3 fore
en pont 2x16km-t jarok vele [76e van benne de csak 4 eve nalam], telen ekkor fe'ltankkal v eggyel felette hazaerek; az imiev nagyobb akkus, a kora miatt azt vadasznam jobb kerulo-allossag miatt...coXer: i3-nal a markanevert fizetsz [rex-nel meg a kulonleges/hatotavpara-mentes kombiert is]
-
gorbep
senior tag
Azért a ZOE-t én nem tölteném 1F EVSE-ről, nagyon rossz úgy a hatásfok...
De én is úgy gondolom ebből a keretből nem sok mindent lehet venni... nagyon lelakott Leaf-et... vagy egy jobb állapotú ikret... bár abba be lehet rakni két gyerekülést hátra...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
válasz dabgergo #5676 üzenetére
Ideális lenne neked az elektromos, en 21e-t mentem idén, ebből fizetős töltés egész évre 5x ezer Ft volt, minden mást otthon töltöttem. Rengeteget tudsz fogni ezen, ha 70 Ft-al számolsz akkor is, átlag fogyasztást tervezd 18-20 kWh-ra, akkor nem ér meglepetés.
Töltési veszteség amúgy kb 10%, azzal együtt 20-ba bőven belefersz.
A szűk keresztmetszet viszont a keretösszeged lesz, mondok egy példát, gumiharang cserén voltam mert közeleg a műszaki I3-al, előttem levő I3-amit 1 honapja vettek, műszakilag totál le volt lakva, 60aH. A kereted felett vették bőven.
Amire érkeztek:
- gumiharang
- akku csere
- fékfolyadék
- olajcsere (hajtómű, nem rexes)
- szar izzók
- programozás
Erre otthagytak közel 250k-t, ami nem is volt drága.
Ami közben kiderült:
- motortarto bak, felfogatás csere (anyag+munka 470k)
- egyik oldalsó tükör rossz, had ne mondjam mennyi
- esőérzékelő szenzor kuka (üvegbe van beépítve ha jól tudom)
- klima töltés se hiszem hogy nem lenne szükséges
Szóval nem gondolom, hogy a piacon most ebből az összegből kapsz megfelelő állapotú autót sajnos.
Fali töltő meg nem létszükséglet, nekem is csak egy sima 12A-es töltöm van, jól elvagyok, nem éri meg kifizetni a gyorsabb töltő összeget… (főleg amilyen villanyszerelési ajánlatokat kapok a napokban, durván 350-400e/2 nap munkadíj + anyag, nevetséges…)[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
válasz dabgergo #5676 üzenetére
Éves átlag 17 el jó leszel de egy régebbi ioniq al éves szinten is menni fog sztem a 15.
Amúgy jó a matek, nekünk az id3 kb 600 ezret spórolt az első évben. Kb 18 ezret mentünk vele.Napi 2*17 km re elektromost mondanám én is elsőre de az nem mindegy hogy az a 17 km autópálya vagy országút vagy város.
Utóbbi esetben bármi jó lehet.
Ha országút/ főleg ha pálya akkor inkább 30 kw autókat néznék. Városba szerintem egy akár 24 es I leaf is jó lehet. Főleg ha otthon és melóba is lehet tölteni.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
GalaHU
őstag
válasz dabgergo #5676 üzenetére
Majd a tapasztaltabbak biztos kiegészítenek, de első nekifutásra 5 hónap tapasztalattal:
- a 15 kWh-ás fogyasztás télen biztos nem lesz meg, a Leaf-el nyáron is csak szigorúan városban. Nem mindegy viszont, hogy fűtött garázsban éjszakázik a paripa, vagy nulla környékéről kell melegednie
- a töltési veszteség viszonylag jelentős, mi 10%-al számolunk az i3-al.
- gyerekülés ebbe is befér az ajtókkal kell megbarátkozni.Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
dabgergo
őstag
Sziasztok!
Számolgattam kicsit, kiváncsi vagyok h helyesen-e vagy nem.
Jelenlegi dízel autónkkal havi kb. kerek 1000km-t megyünk átlagosan, kb 2x17km a szokásos napi táv.
Alábbiak szerint ez most kb havi 50k benzinköltség.
Itthon lenne lehetőségem tölteni ha lenne elektromos autónk.
Ha pesszimistán is veszem és teljes egészében a 70,1Ft/kWh-s áron tölteném, akkor is ötödébe kerülne a töltés mint a dízel esetén az üzemanyag. Elvileg évi 500k sprórolás biztosan lenne váltás esetén, ha nem igazán változik az áram és a benzin ára. Sokszor egyébként munkahelyen ingyen tudnám tölteni nap közben, de ezzel egyelőre nem akarok számolni.Töltési veszetésséggel nem számoltam. Illene vele? Ha igen, mennyivel?
Kihagytam valamit még?
A szervizköltséget nem számolom most, de a jelenlegi dízel elég bajos már, sok vele a gond, ez is zavar.Ilyen távra milyen autót ajánlanátok 5M alatt (használt elektromos)?
Gondolom csak a Zoe és a régi Leaf jön szóba nem ha azt akarom h hátul 2 gyerekülés elférjen?Zoe-hoz mindenképp kéne fali töltő ami min 200k? Azt jól tudom?
[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
válasz stickrs #5671 üzenetére
A használt piacnak korrigálnia kell, mert nem hiszem hogy van épeszű ember, aki venne egy gariból kifutó, facelift előtti LR-t egy 0km, faceliftes, ryzenes, lfp-s SR+-szal szemben, ha az ár azonos.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
stickrs
senior tag
Mmm na most kicsit elgondolkodtam az uj SR+on, 41.000 az SR+, 51.000 a LR.. a 2019es LR annyi most mint az uj kissebb aksis... meglátjuk hogy alakul a használtpiaci ár itt Au-ban..
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
WiZARD
addikt
válasz Bandit21 #5665 üzenetére
Gondolom az igényesen benne maradt a szövegben, mert se támogatás nincs már, és ha lenne se férne bele a 15-ös limitbe. (meg Performance-ra is írja, amire sose volt)
Nincs benne az árban, ennyibe kerül és kész.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Bandit21
addikt
válasz Bandit21 #5664 üzenetére
Kíváncsiságból végig csináltam egy konfigot. A végén azt írják, hogy
Az ár tartalmazza az Állami Támogatást, amennyiben az Ön pályázata sikeres.Itt benne van -1.5 M Ft amit aztán majd ki kell fizetni nyilván mert már rég nincs pályázat?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
WiZARD
addikt
Új Tesla árak elég jók lettek.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
axioma
veterán
A konkret ugyben en azt utalom inkabb, hogy a latszatot is ok nelkul akarjak fenntartani [nem a me'retre, hanem a szinkiemelesre gondoltam]. Amiota kikapcsolhatatlan motorzajt adnak autok _befele_ az utasoknak hogy durvabbnak tunjon az auto teljesitmenye [90+% hogy bmw-rol hallottam, persze fustos], mar nem lepodom meg azon hogy hazudozas van aka'r a'rtalom a'ra'n is. Ki talalta ki hogy szep a nagyon 'peres' gumi? Miert kell mindenki szivjon par hangos hulye [es/vagy autos ujsagiro] miatt?
-
Semin
senior tag
Itt mondjuk kíváncsi lennék, tényleg változott e valami a Tesla fékteljesítményét illetően [link] .
Mindenesetre elegánsnak nem mondható. -
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #5653 üzenetére
Egyre több helyen olvasni, hogy sürgősen szükség lenne valamilyen szabályozásra, pontosabban, egy szabványos jelölési rendszerre, ami a használt EV-k akkumulátorának valós értékét képes megjeleníteni. Kb. valami hasonló, mint a háztartási gépeken az energiahatékonysági címke. Vagyis le kéne mérni, bizonyos szempontok szerint meg kéne vizsgálni az akkut eladás előtt, és akár a kereskedőnek, akár a magánszemélynek lenne egy kötelezően csatolt "cetlije" az autóhoz, amiről egyszerűen leolvasható, hogy mit is vásárol tulajdonképpen (XY kategóriás, vagy %-kos az akku). Legyünk őszinték, jelenleg nem tudjuk mit veszünk. Bár meg lehet méretni a cellákat vásárlás előtt, de ez csak egy szám lesz, önmagában nem közöl mindent az akku állapotáról. A terület jelenleg szabályozatlan, nincsenek előírások, így a használt EV-k vásárlóinak nincs túl sok támpontjuk arra vonatkozóan, hogy mit is vesznek. A gyári adatok -pl. hatótáv, töltési sebesség stb.- már irrelevánsak egy 7-10 éves EV-nél, de a degradáció nem követ egy lineáris görbét, hogy százalékban általánosan meg lehessen határozni egy használt akku állapotát. Ez autónként eltér kb. ezer paraméter miatt, tehát vizsgáztatni kéne külön az akkut is, mert jelenleg kb. a zsákbamacska kategória.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
Holnaptól árat emel a TEA., de ma még befagyaszthatod
szóval van még bő 4 óra bérletet venni...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Ugyan ez volt anno a benzin dízel vita alapja is. Félinformációk. És sajnos nagyon sokan gondolják magukat tévedhetetlennek egy-egy cikk elolvasása után. Kedvencem amikor eljön vki megnézni az eladó autómat és elkezdi mondani hogy jajj mert biztos tekert. Jah. Azért van benne 200k+ mert visszatekerem. Meg hogy jaj engedjem el az árból pl a 6 porlasztót meg a dpf cseréjét mert neki biztosan ki kell cserélnie majd azt. Aztán meg jön a borjú-újkapu esete amikor megkérdezem, hogy ha nem tudja fenntartani a kocsit akkor mi a fészkes fenének akar ilyet venni?
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Bandit21
addikt
válasz bitpork #5653 üzenetére
Értjük mi hol a csúsztatás, a példa is azért volt rossz mert az alapeset is rossz amit a cikk tárgyal. Én a dezinformáció miatt voltam elégedetlen.
Nyilván akinek van ev/ hibrid az elolvassa és röhög egyet hogy ezek hülyék. Az is akinek nincs ilyen de nyitott szemmel jár.Mégis tükrözi a közvélekedés nagy részet, hogy sajnos még mindig itt tartunk. Az elektromos autó rossz mmmmmkay?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Itt azért álljunk meg egy pillanatra. A villanymotornak az említett tesztben nem a hideg terhelhetősége a kérdés- míg az ICE motornak igen. És a 15 éves passat ( tudom mert volt 500k méter feletti touaregem, csippel!) is kibírja ezt. Amit a cikk mondani akart még ha elég sután is, hogy egy akkumulátor ha már használt akkor hiába a papíron állított tulajdonsága ha az csak az új állapotára és bizonyos restrikciókkal vonatkozik.
Ezzel nem állítom , hogy bármilyen formában elfogadható lenne amit következtetésként állít az írója, csak hogy össze van keverve benne az alma a körtével és ti még magatokra is veszitek teljesen feleslegesen!Egy EV egyszerűen nem erre van. Mág pályázásra sem igazán. Országút és város ami a terepe és ott bizony nem nagyon van aki megszorongassa. A pálya meg vagy nagy ccm ICE (bentin vagy dízel) terep. Szerintem ennél többet kár belelátni ebbe.
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Bandit21
addikt
Én úgy gondolom hogy nem rossz a régi leaf csak nem napi 80+km ingazasra.
Nemrég volt egy teszt egy 8 éves 24 es autóról és teljesen vállalható módon használható volt városban. Aki ilyet keres annak tok jó.
Mi is javarészt az akku temp. hiánya miatt nem azt vettük, de ha valaki napi 4-5* 10 km megy és este tudja tölteni otthon, szerintem jól jár vele.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
madgie
titán
válasz tibcsi0407 #5644 üzenetére
Így van... a "tesztmetódus" úgy nézne ki mondjuk egy dízelautóval, hogy beleülök a 15 éves Passatba, hidegen elkezdem rúgni neki, ötezer felett váltva, aztán csodálkozva írom kicsit odébb a leállósávban füstölő autó mellett a cikket, hogy mekkora szar a dízeltechnológia.
Leafből nem érdemes kiindulni. -
WiZARD
addikt
válasz tibcsi0407 #5644 üzenetére
Azért a nem szabad venni az erős túlzás.
Nem olyan rossz a Leaf. Persze nem hibátlan, de ezt az ára is tükrözi és ha valaki nem megy napi 50-100+ km-t akkor elég sokáig jó lehet.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
tibcsi0407
félisten
Eleinte mi is azt akartunk, de végül inkább az i3 lett. Nekem az a töltési mizéria és a hűtetlen akku elvette tőle a kedvem. ( a CHAdeMO sem egy nagy vonzerő)
Ha idén elég jó évem lesz, akkor az 5-ös BMW-t is lecserélnénk, szerintem EV6-ra. Bár a Megane E-tech is szimpi.[ Szerkesztve ]
utdetailing.hu || Szakmai kérdésekre privátban NEM válaszolok.
-
Semin
senior tag
válasz tibcsi0407 #5644 üzenetére
Ezzel a vásárlók jórésze is tisztában van, ergo az ára is tükrözi.
Ha valaki "munkábajárós" kocsinak veszi (otthon töltve),
- és 3 évente cserélve - jó alternatíva lehet.Az akku degradáció sem lineáris, 85% környékén már évi 1-2%-al el lehet karistolni.
Itt már nem lesz nagy értékcsökkenés emiatt.A pontos típust pedig a téli hatótáv meghatározza. A megtakarítás egy benzineshez képest így is szignifikáns lesz. Szerintem pedig szabad venni, csak ésszel.
[ Szerkesztve ]
-
-
Bandit21
addikt
válasz tibcsi0407 #5642 üzenetére
Én most kifejezetten az 5-10 éves autókra gondoltam. Persze azoknak is elszállt az ára. De egy 2015-16 os leaf megvan 4-6 M körül. Bőven eljár még vele töredék költség mellett aki szeretne, kivéve ha bedől a hülye cikkeknek.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
+tibcsi0407
Ezzel az a gond csak, hogy egy jó adag ember emiatt nem vesz ev-t egy kisebb része meg ezek alapján megy trollkodni.
Amúgy megnézném mit szólna egy átlag benzin/dízel autó ha uveghangon küldenék neki 37 km -en át. Mondjuk 4-esbe 165 el.
Felteszem java részük hamarabb menne tönkre minthogy kifogy a benzin/gázolaj. Nem hagyományos vs ev vitát akarok generálni, nekem is van ilyen is olyan is, de ahhoz hogy a megfelelő felhasználási helyzethez a megfelelőt vegyem elő csak ész kell.
Nem megyek az id3-al 6 fővel Görögországba, és hétvégén napi 3x 2-10 km -t se a Kodiaq al.Ha meg nem vagyok olyan szerencsés hogy lehet két kocsim is ami abszolút a két véglet, akkor meg kiválasztom ami a legtöbbször jó. A másik felhasználási módnal meg kompromisszumot kötök.
De ez alapján a cikk alapján városba szaladgálni se fog senki leaf et venni ami még hülyeség.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
tibcsi0407
félisten
válasz Bandit21 #5638 üzenetére
Azt is tegyük hozzá, hogy a leaf-nek nincs temperálva az akkuja, ami hosszútávon nem csoda, hogy jobban degradálja a cellákat.
Azért látnak ilyen cikkeket az emberek ezeken az oldalakon, mert a mai napig a legtöbb autós újságíró nem lát túl a benzingőzön. Elég megnézni Csikós C4-E tesztjét, ahol azért sírt, mert éjszaka nem tudott eleget tölteni az autóba úgy, hogy egy elosztós hosszabbítóba dugta bele az amúgy is lassú töltőt. Mégis mi a francot várt?[ Szerkesztve ]
utdetailing.hu || Szakmai kérdésekre privátban NEM válaszolok.
-
Bandit21
addikt
Be se linkelem mert felidegesít az ilyen, de a vezess.hu egy angol teszt alapján azt mondja nem szabad 12 éves leaf -et venni maximum csak városi poroszkalasra mert a tesztelt autó egy tesztpályán csak 36 km re jutott el.
Igaz hogy télen, és 150-el végig padlógazon.
Nem tudom mire jók ezek a villany ellen hangoló cikkek.
Eleve egy kalap ala veszi a 24/30 as leaf -et. Mintha nem lenne a nagyobb akkuja 125%-a a kisebbnek.
A végkövetkeztetés is vicces hogy ha 150el ennyit birt a kocsi akkor 130 al a pályán se fog többet.Korábban ertekeztunk arról hogy mennyire jó sporolosan menni és én inkább a haladás mellett vagyok de miért lenne muszáj 130al menni? És ha 115 el megy? A 150 hez képest hatalmas különbség (persze akkor folytonos kamion előzés hátra figyelés de mindenki vezessen ahogy akar).
Eleve télen? A nyári hatótáv ugyanennek az autónak merőben eltéro lehet. A joeg tudja milyen kondíciókkal rendelkezett a kocsi? Egy jobb vagy egy rosszabb leaf volt? Milyen gumikkal?
Nem igazán tetszett a leaf amikor próbáltuk és ezért végül nem is az lett de attól még főleg ha valaki 5+ éves használt EV be gondolkodik én is azt mondanám neki.
Az emberek java része nem látott még ev-t közelről se, működni főleg, bele se ült. Max ment egyszer Tesla val amikor taxit hívott. Ha el is határozza magát hogy számításba jöjjön az EV akkor felmegy a nagy oldalakra, miért kell ott ilyen hülye cikkeket látnia?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
robi-k
őstag
VW ID.4 visszahívási akció rossz 12 V-os akumulátor kábel rögzítés miatt-
-
cOxeR
Ármester
Egy jó hír: “Mostantól MOL Move pontjaidat Plugee-val is feltöltheted!“
-
nagyúr
Persze értem az áram ára nekem is 36Ft de mivel minden számlán ott van a másik két adat és azoknál össz havi fogyasztást nézi, én beleszámolnám azt is, úgy lesz 70Ft. Ez most nem egy pontos kimutatás része lenne csak nekem infó hogy mikor mennyit töltöttem az autóba és az nagyságrendileg mennyibe került. De akkor maradok a 70Ft-nál.
[ Szerkesztve ]
*** Eladó Citizen Promaster és Orient Mako Panda - BMW 18" Alufelni Nyári Gumival és Szenzorral *** Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
cOxeR
Ármester
válasz Tsebacsi #5631 üzenetére
Nem ennyire egyszerű, valós méréshez, kell egy rendesebb töltő, vagy egy lakatfogós mérő, hogy a töltési veszteséget is lásd, ne csak a veszteségmenteset, mert ott már lesz difi a számolásban, nem is olyan kevés. “Az ADAC összességében arra következtetésre jutott, hogy míg a konnektorról való töltésnél a veszteség akár 10–30 százalék is lehet, addig a falidobozoknál csak 5–10 százalék.”
Amúgy meglévő napelemes rendszernél sokféleképpen is számolhatsz, ha úgy veszed a ház az elsődleges ami az évi 2523 kWh-t meghaladja (márpedig meghaladja ezt a hasra-ütött számot), akkor Bruttó 70,104 Ft.
Nem veszed alapul a ház fogyasztást, akkor 2523 kWh-ig számolsz a kedvezőbb, 35,293 Ft-al, utána az emelettel.
Pl nekem 3,7 kWh volt a tavalyi év, így: 2523x35,3+1200x70,1 -> ~173182 Ft.
Amennyiben nem veszed a napelem beruházást és a termelésed éves szinten fedezi a ház és auto töltést, akkor számolhatsz simán végig 35,3-al.
Illetve ha nehezítés az életed, elkezded leosztani a napelemes bekerülési összegeket a ház/auto fogyasztási arányba x éves megtérüléssel számolva. Ezt is hozzádobod.
Vagy számolsz egy jelenlegi utcai töltési díjat, egy átlagfogyasztási értékkel. Pl MOL 180Ft, 20 kWh/100km, máris jön egy 36 Ft önköltség.
Pont ma próbáltam újraszámolni a szolgáltatási áraimat, meg a km díjat, hova emeljek… kérdés mivel számoljak a “sima” maginflációval 6,4% vagy a potom 4x% (lehet akár 50%-al is számolni) élelmiszer ár emelkedéssel.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz bitpork #5630 üzenetére
Ott vagyunk mindenhol IS
Nekem szerintem az van, meg napelem is meg elvben még valami szaldos elszámolás is... Bár ez ebben az esetben nem tudom mérvadó-e?!
Arra vagyok kíváncsi mennyi az annyi amikor este dugom rá a vasat a konnektorra, milyen kWh árat írjak az applikációba.*** Eladó Citizen Promaster és Orient Mako Panda - BMW 18" Alufelni Nyári Gumival és Szenzorral *** Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-
nagyúr
Sziasztok!
Jól sejtem hogy ha azt szeretném kiszámolni mennyibe kerül 1kWh áram autóba töltése itthon a házban, akkor nem elég csak az áram árát néznem ami még mindig (ha jól tudom) 36Ft, hanem bele kell venni az átviteli és elosztói forgalmi díjat is?! Így rögtön 60Ft lesz 1kWh.
*** Eladó Citizen Promaster és Orient Mako Panda - BMW 18" Alufelni Nyári Gumival és Szenzorral *** Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Tiédetis
senior tag
válasz Balázzs #5624 üzenetére
Én spec. itt gondolok azokra a kiégő bmw járművekre, ami már szinte védjegye lett a márkának. Tehát az, hogy várjuk pár évet, mi is lesz az elektrmos autóiból. Mert ugye egészen más koncepció mint egy öngyulladásos modell. Lehet ez kell a bmw-nek hogy lépjen egyet előre. Majd kiderül pár év után.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
titán
válasz Balázzs #5624 üzenetére
Ő azt írta, hogy "nekem nem tetszik".
Egyébként nekem is furcsa. Mintha egy 80-es évek végén készült hollywoodi sci-fi autót látnék. A Hazárd megye lordjai (oké, az sorozat volt) és a Csillagok háborúja keveréke = Űrgolyhók.
A kész autó ilyen biztos, hogy nem lesz (remélem), mert tele van lehetetlen elemekkel, de a kész akár jól is kinézhet, ha leoperálják róla az Industrial Light and Magic mázt.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #5608 üzenetére
+1
Nem szabad szó nélkül hagyni! Azért lehet a magyarral bármit megtenni, mert mindenki kussol állandóan.A tudomány a valóság költészete!
-
Balázzs
senior tag
válasz joghurt #5616 üzenetére
Dear Customer,
We would like to inform you, that from 21th of January 2023 the following changes to the General Terms and Conditions and Privacy Policy will take effect:
Change of registered office of MOL Nyrt.
Supplementing the general rules for using the Service (chapter 4) with point 4.5.
Connecting MOL Plugee and MOL Move user accounts[ Szerkesztve ]
-
Ha valaki kapna értesítést a MOL Plugee-tól, hogy változott az ÁSZF, a bogarászás helyett (hogy a keservükért nem voltak képesek a levélbe is beidézni?!) megnyugodhat, hogy csak ennyi az új 4.5-ös pont:
"4.5 Felhasználó a töltési folyamat elindításakor és leállításakor, valamint a töltési folyamat esetleges újraindításakor köteles a gépjárművénél meggyőződni a töltési folyamatról, azt ellenőrizni. Szolgáltató nem vállal felelősséget arra az esetre, ha Felhasználó a töltési folyamatot telefonon keresztül távolról irányítja, és annak folyamatáról nem győződik meg a gépjárművénél."
Jelenleg még olcsóbbnak tűnnek a Mobiliti év eleji emeléséhez képest.
A tej élet, erő, egészség.
-
aerosmith
őstag
válasz Bandit21 #5606 üzenetére
Nem a 2.4 miatt kellett bele a jobb aku hanem a 3.0 OTA miatt.
Mert az update alatt több órán keresztül terheli a sima akkut és a régiek nem bírták lemerültek frissítés alatt és ha pont ECU írás közbe történt akkor hardware csere kellett + trailer.
3.0t OTAn keresztül nem mostanában fogsz kapni. Németeknél is jelenleg csak azok kapnak akik feliratkoztak emailban és ott is hullámokban küldik ki.Amúgy meg: eszrevetel@porsche.hu
Én tuti nem hagynám hogy átb@sszanak akármivel is, mert ha hagyom, akkor először kicsivel aztán nagyobbal fognak.[ Szerkesztve ]
-
mézespálinka
senior tag
válasz Bandit21 #5606 üzenetére
"Addig ott ültem és gondolkodtam, vajon nyugaton egy ilyen miatt milyen levelet lehetne írni a vw-nek."
És itthon mi akadályoz meg benne? [link]
Meg kell próbálni. Igaz nem autó, de egyéb termék esetén nem egyszer kellett ehhez a módhoz folyamodnom, és többször sikeres volt. Vagy gyorsítottak a folyamatban lévő panasz ügyén vagy egyedi megoldást ajánlottak. Ha csak fórumozol, az tényleg nem teszi jobbá a dolgokat... -
Bandit21
addikt
válasz bitpork #5609 üzenetére
Igen, de van 2 autóm amit hozzájuk hordok ígyis úgyis még vagy 5 évig. Sokkal többet arthatok magamnak hosszú távon.
Anno amikor Fehérváron elfelejtették oda adni a kerék őr oldot és utóbb se tudták oda adni és nem lehetett leszedni a kereket téligumi cserekor utána mentem a dolognak (akkor amugy a Pohu segített) akkor hiába írtam panaszt a vw.hu-nak leírtak hogy ők csak importőrök és a fehérvári szalon nem hozzájuk tartozij.
Próbáltam keresni német mail címét de egyszerűen nincs.
Lehet panaszkodni egy legördülő lista alapján. De az belsős dolgozók számára lett készítve és olyan tárgyak vannak megadva hogy ért e diszkrimináció, akartak e vesztegetni, vagy mint beszállító lettem e szivatva.Gondolom a németekbe fel se merül hogy máshol ne az ügyfél legyen az úr ezért minek is legyen panaszlada.
Igazgatok van, de ártani nem akarok magamnak.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Andras6800
senior tag
válasz wassermann #5610 üzenetére
Ebben teljesen egyetértek veled!
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
wassermann
addikt
válasz Andras6800 #5608 üzenetére
Természetesen nem az eljárással értek egyet! Azért mondtam csak, hogy ne idegesítse ezen tovább magát. A jó munkaerő elmegy, ennyi...
[ Szerkesztve ]
-
-
Andras6800
senior tag
válasz wassermann #5607 üzenetére
Pont ezért tartunk itt. Mert mindig mindenki szemet huny, meg elfelejti
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
wassermann
addikt
Már megtörtént, felejtsd el! Nem éri meg tovább idegeskedni emiatt.
-
Bandit21
addikt
Mindenféle papír nélkül visszakaptam az immár jó új akksival. Ennek már stimmel a száma az id4 yt videóba szereplővel.
3x kértem papírt 3x mondta el a muki hogy nem tud adni. Nálunk vendégség volt jövő héttől dolgozom így is el lett rá bva majd 2 óra, mert persze 13-ra mentem a munkafelvevő pedig "ebédelt" 13:30-ig.
Addig ott ültem és gondolkodtam, vajon nyugaton egy ilyen miatt milyen levelet lehetne írni a vw-nek.
Itt ha írok a puhu-nak max kapok egy bónuszt a kövi szervízre, ami persze majd véletlen duplája lenne annak ami valójában lett volna, és akkor fizetek ugyanannyit, csak örüljek mert 50% off volt rá.Abbahagyom a kesergést emiatt mert nincs értelme.
Amúgy azt mondták hogy becsszó id3 akku ment bele kedden, csak épp nem a 2.4 upgrade akku, mert ahhoz van valami fejlesztés és elsőre csak sima id3 új akkut kaptam de ha akarom bevisznek a raktárba és meg mutatják amit ki vettek hogy ehhez lett hozva (talán Németo-ból) alvázszám alapján.
Mondtam, hogy igen látni akarom. Telefon a raktárnak ( ami amúgy 10m tőlünk 2 ajtón át), bocs épp wc-n van a kollega 5 perc.
De amúgy majd körbe kell menni mert oda nem mehetek csak úgy be.Itt már azt mondtam hogy ok köszi hello.
Nyilván amikor megjött a szervizes fél óra ebéd után ( amiről én itthon felálltam hogy mehessek hozzá időben) már akkor kellemetlenkedni kellett volna de én egyszerűen nem vagyok olyan).
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Vesa
veterán
válasz stickrs #5602 üzenetére
Nálam fel sem merült a csereautó, ugyanazzal a kocsival ami neked van. Sőt, még örültem (itt így megy), hogy ők legalább nem hajtanak haza (30k "átvizsgálási díj" kifizetése után mint a gané Duna-Autótól), hanem kicserélték az alkatrészt gariban. Itthon ez is olyan nagyon magyar módi...tehát sz*r az egész.
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
OFF-ba teszem, mert nem EV...
Én akkor hagytam abba a márkaszervízbe járást, amikor a 90e km-nél olajcserére vitt 4L prémium olaj után úgy kaptam vissza a kocsit, hogy több mint 5L olaj volt benne... visszahívtam a szervízt, hogy az álmoskönyv szerint nem jó jel a maximum fölött 2 ujjnyival az olajszint, főleg a katalizátornak... gyorsan vigyem vissza, így ne járjak vele... az orrom előtt szívtak le belőle több mint egy liter fekete szutykot... és kijött a szervízvezető és sűrű bocsánatkérések közepette mondta, hogy új kolléga, elnézte a motorszámot, és véletlenül a nagyobb motorba való 5L-t töltött bele... kérdeztem azt hogy, amikor én hoztam a 4 L Castrol olajat... csak hümmögött...
Azóta nem vittem kocsit hivatalos márkaszervízbe...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
stickrs
senior tag
Nekem szerencsère még nincsenek ilyen rossz tapasztalataim, mondjuk nem is Mo-n élek, Hyundaitol eddig felajánlották mindig a csereautot, ha csak egy 15 ezres szervizre vittem akkor is, szóval az ilyen hetekig autó nélkül hagynak meg stb dolgokat fel se fogom, hogy történhet.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Bandit21
addikt
válasz Füleske #5600 üzenetére
Köszi, láttam korábban és nekem is eszembe épp jutott épp erről, hogy vajon mi a joeg lehet az autóval...
De mivel nem stimmel az akku cikk száma ezért mit tehetek mint bízom bennük.
Meg tényleg gyakorlatilag most tudom hogy semmi más dolog nem volt vele mint az akkumulátor csere.
Lehet benne hagyták a 10 es kulcsot?regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
Új hozzászólás Aktív témák
- Asszociációs játék. :)
- Trollok komolyan
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Honda topik
- Politikai mémek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen házat vegyek?
- Escape from Tarkov
- Elhalasztották a Tom Clancy's The Division 2 új sztori DLC-jét
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest