- Asszociációs játék. :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Gurulunk, WAZE?!
- Samsung LE40A536T1F LCD TV képhiba
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
hát ja, annál jobb. de ha kapsz egy pofont, mindegy hogy egy nagy büdös ponty volt, vagy egy porcukros fánk
Amúgy áramtalanítás és csati beragadás... Nekünk kétféle okos megoldásunk: egyik féle aljzat nem motoros, hanem mágnestekercses, ez mondjuk áramtalanítás után automatán elenged, másik töltőben van egy backup elem ami ki tudja nyitni a kábelreteszt. Nem minden töltőben van ilyen
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
nem mondtam hogy úgy jó, hanem hogy jobb mint egy kontaktor... legalább az áram megszakadás nem hoz létre túlfeszültséget. Amúgy nálunk néha elmegy az áram a KIF-KÖF trafó túlterheltsége miatt... na azzal se tudsz semmit csinálni... de láttam már ALDI oszlopot is közvilágítással együtt kihunyni... az autó tulaja elmorzsolt egy imát, hogy vajon egyáltalán ki tudja e húzni, és túlélte e minden...
Lehetett volna ezt hülyebiztosra csinálni...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
válasz cinemazealot #4997 üzenetére
igen, így ahogy írtad.
de PWM jel 6V mellett van még több jelszint, ami megzavarná a mókolásod, mármint az adott vezérlő kommunikációját ha elkapod és módosítod. akkor már csinálj egy vezérlőt, és állítgasd azt, de egy vezérlő elé bekötött valami ami módosítja a jelet, értelmetlenElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cinemazealot
addikt
Köszi a pontosítást, még nem rágtam át magam a doksin részletesen. A mondandóm lényege csak annyi volt, hogy mivel a szabvány egy (szerintem) viszonylag egyszerű kommunikációs protokollt definiál, az ennek alapján kialakított töltésvezérlő akár (nyilván kellő odafigyeléssel és természetesen saját felelősségre) házilag is elkészíthető.
De tényleg jól értem, ugye, hogy hálózat oldaláról az erősáramú betáplálást legfeljebb egy relé korlátozza, a töltésvezérlés maga viszont gyakorlatilag ezen gyengeáramú CP szálon történik? A ténylegesen felvett teljesítményt pedig már az autó fedélzeti AC töltő áramköre állítja be annak alapján, milyen maximális engedélyt olvas ki a CP-ről, ugye?
-
biker
nagyúr
válasz cinemazealot #4994 üzenetére
soha nem a CP szálon a töltő által kiadott jelet buzergáljuk, hanem a töltésvezérlőt kérjük arra, állítsa be. Ha te beavatkozol az in/out egyvezetékes jelcserébe, akkor bármilyen következménye lehet.
a töltő okkal ad ki adott jelet, a kocsi is itt szól vissza ha hiba van, -9 0 5 9 12V kell mind, ebből kitöltési tényező csak 5-9V-on van, a többin nincs, ott DC-t vár. Nem olyan egyszerű, hogy megszakítom a jelet, átírom, és továbbítom. De ha nem gond hogy hazavágod a töltőt vagy a kocsi inverterét, persze nyugodtanElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
nem, nem és továbbra sem.
Senkit nem érdekel, hogy nullátmeneten bontod-e, a helyes folyamat szerint az autó vagy a töltő kéri a töltés leállítását, a CP jelen megtörténik a jelcsere, az autó lágyindító/lágymegállító fokozata leszabályoz, és ezután kikapcsol a mágneskapcsoló, bekapcsoláskor hasonló.
Ha te a tápot rántod ki, akár nullátmenetnél, akkor 2-3 ilyen után azzal fog várni a nem feltöltött autód, hogy "ellenőrizze a töltőállomást" vagy valami szépen fordított hasonló hibával, mert kirántottad a szőnyeget alóla.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cinemazealot
addikt
válasz joghurt #4977 üzenetére
Én is a EVSE CP vezetéket tervezem majd buzergálni, de nem csak szimplán megszakítani hanem valamilyen mikrokontrollerrel hangolni a rárakott 1 kHz-es jelet attól függően, hogy épp mekkora teljesítményt akarok allokálni az autónak. Találtam egy tök jó részletes leírást, ennek a 17. oldalán lévő 7. ábra specifikálja le a vezérlőjel kitöltési tényezője és a megengedett töltőáram közötti összefüggést.
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
-
ratkaics
senior tag
-
joghurt
addikt
válasz ratkaics #4981 üzenetére
Az első linked nem jó, biker hozzászólására mutat.
Villamosmérnök végzettséggel, szoftvermérnökként persze bármit összebarkácsolhatok. Viszont most ezt nem tenném. Amennyire lehet, kész megoldásokat szeretnék használni, különösen a nagyáramú részeken. Egy Raspberry-t még csak odatákolok a vezérlő logika miatt, de IGBT-kkel nem játszanék.
Gyári EVSE esetén a garancia miatt nem tudok belenyúlni CP-t bontogatni.
És hiába terhelés megosztós (azaz magától kezeli a napelem terhelését, és a lakás nagyfogyasztóinak bekapcsolt állapotát), ha idő alapján nem tudom letiltani 17 és 22 óra között.
A tej élet, erő, egészség.
-
gorbep
senior tag
válasz wassermann #4980 üzenetére
SSR - e2 Ft... pl megfejeled egy okos konnektorral, ami kapcsolja meg méri, meg pár passzív alkatrész... max 10e JMF
és mint minden Triak-kal, Tirisztor-ral kapcsoló áramkör, feszültség 0-átmenetnél kapcsol be és áram 0-átmenetnél kapcsol ki....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz joghurt #4979 üzenetére
Tapasztalatom nincs vele, de lehet irányítgatni az RS-485 buszán is parancsokkal...(talán Modbus?) Amúgy meg ha Fronius invertered vagy SmartMeter-ed van, akkor olyat is tud, hogy csak a felesleget tolja a kocsiba, automatikusan váltogat 1F-3F, és Amperenként állítgatja az áramot( ami nekem fura mellesleg, úgy tudtam csak pár fix áram van...)
Bojlernek bármi jó... Pl Gosund EP2 4e Ft, és ez mér is nem csak kapcsol, Tuya kompatibilis...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
válasz ratkaics #4981 üzenetére
"Még egy "extrabarkács" ötletem van. Ha az EVSE CP vezetéket megszakítod, akkor is leáll a töltés...."
igen, ez így van, de ezt mobil töltővel nem tudja megoldani, csak fali töltővel.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz joghurt #4977 üzenetére
terhelés megosztós töltők a saját jelükkel eldolgoznak, így
de konnektoros töltőt vagy fali töltőt kikapcsolni a táp elvételével, sem a töltő, sem a kocsi nem köszöni meg tartósanElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Balázzs
senior tag
Fali töltő telepítésben van itt jártas szakértő (aki csinált is ilyet)?
-
-
ratkaics
senior tag
válasz joghurt #4977 üzenetére
Én egy ilyenből készítettem fali EVSE-t. Ezt modbus-on keresztül lehet késztetni mindenféle dologra, pl töltés megszakításra is. Igazából van rajta egy olyan csati, amire gombot is lehet kötni, az is megszakítja a töltést. Meg ha jól tudom, akkor tervben van a WEB alapú vezérlés megvalósítása is.
Plusz mivel opensource az egész így ha van kedv és hozzáértés, akkor bármire rá lehet bírni szerintem.
Illetve nyilván Te is barkácsolhatsz saját EVSE kontrollert is akár.
Meg eszembe jutott még olyan is, hogy akár, ha az autó appján keresztül (ha van neki ilyen) meg tudod szakítani a töltést és azt lehet HA-ba integrálni, akkor azzal is lehet futni egy kört.
Még egy "extrabarkács" ötletem van. Ha az EVSE CP vezetéket megszakítod, akkor is leáll a töltés....De a dugaljba dugható EVSE alól én nem kapcsolgatnám le a villanyt....
[ Szerkesztve ]
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
joghurt
addikt
Ezen én nem látok vezérlő bemenetet. És nem a Solar.wattpilot app-pal szeretném buzerálni, hanem valamilyen egyszerű, nyílt szabványú hálózati csomaggal. (Okos konnektorból sok ilyen van.)
Nem az az igényem, hogy csak napáramról töltsem az autót, hanem például hogy 17 és 22 óra között ne töltsön. Meg hogy közös helyről tudjam vezérelni a töltést mondjuk a bojler kapcsolásával.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Akkor jobban specifikálok. Van egy kapcsoló jelem. Legyen ez WiFi, vagy gyengeáramú jel. (Lehet akár egy áramváltó jelének megpatkolása is: amikor le akarom állítani a töltést, úgy csinálok, mintha nagy lenne a ház fogyasztása.)
Ebből kellene eljutni odáig, hogy az autó mikor (esetleg mikor mennyivel) töltődik.
A tej élet, erő, egészség.
-
-
joghurt
addikt
Azon gondolkodtam el, az otthoni áramfogyasztás optimalizálásához melyik töltővel oldható meg a táp ki-be kapcsolása. Gyári konnektoros töltő mennyire bírja, hogy rendszeresen nem az autó oldalán kapcsolom le előbb, hanem kirántom alóla a fali áramot? 3F EVSE mit lép ugyanerre?
Jobb megoldást egyelőre nem tudok.
A tej élet, erő, egészség.
-
gorbep
senior tag
Tehát akkor van legális lehetőség arra, hogy a megtermelt energia többletemet egy töltőberendezés üzemeltetőn keresztül értékesítsem? Hm... ez izgalmas is lehet, ha majd a villanyár eléri a piaci realitást... én záros időn belül 200 Ft/kWh-t tippelek... de nagyon remélem, hogy nem lesz igazam....
Azért nagyon nem mindegy, hogy 5 Ft-ot kapok érte, vagy az utcai AC töltő ár kb felét...
szerdai TC híradóban Karotta mondta, hogy egy néző beírta, hogy a valamelyik (Shell?) kutakon programozzák át a kijelzőket, mert eddig csak 3 egész jegyű árat tudtak kiírni... kérdés csak az, hogy a negyedik (első) jegy 1 vagy 2....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Húúú... ez érdekel... magánszemély hogy értékesíthet villamos energiát, amit egyetemes szolgáltatás keretében vásárol? Jogi meg adózási aspektusai is érdekelnének. Lehet ez a megoldás a napelemes szaldó szigorításokra...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Lehet, hogy az E-on ost csak hallucináltam...Bocs... . most csak olyat találok hogy havi 3990 Ft-ért otthontöltés + a nyilvános töltésekből kapsz 15% kedvezményt...
Alap szolgáltatás
3.990 Ft/hó*Nyilvános töltési kedvezmény
Az E.ON által üzemeltetett töltőkön Ön a mindenkor érvényes eseti töltés áránál 15%-kal kedvezőbben tölthet. A töltés díjának elszámolása havonta, utólagos elszámolással történik az E.ON Online Ügyfélszolgálatán keresztül.**
E.ON Home alkalmazás
Távolról irányíthatja és ellenőrizheti az E.ON által telepített otthoni elektromosautó-töltőjét.
A töltésre előre megadott időpontot állíthat be, távolról indíthatja és leállíthatja a töltést. Az alkalmazásban megtekintheti a korábbi töltések adatait. A megadott tarifák alapján nyomon követheti az utolsó töltési ciklus során megtakarított összeget.
De ettől még a Bruttóba tehetnének ilyet.... ha már XXI. század + IT+ Smart Grid...[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
hivatalosan sehol... de pár éve voltak víziók az egyszer majd leendő Bruttó elszámolásról... abban szerepelt a VPP (Virtual Power Plant) és a 15 perces szaldó időben változó díjszabással. Sajnos a jogi részével nem vagyok képben, de a VET mintha most is ismerné az energiaközösség fogalmát... valamelyik segélyszervezetnek (talán a Katolikus Karitasz?) van ilyen kiserőműve (50-500 kW között), ami hátrányos helyzetű családok fogyasztási helyeivel van így virtuálisan összevonva... TV riport volt róla most az erőművek éjszakáján... most nincs időm ki-google-zni...
Egy E-on töltős weboldalon volt valami előfizetéses lehetőség arra, hogy az AC töltésedet valahogy lehet az otthoni fogyasztási azonosítódhoz kapcsolni... de erre nem vállalok felelősséget... keress rá...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Minden i3-nak van szuszogója, ahol a nyomás kiegyenlítődik, ott be is lehet tölteni az olajat, egy spéci segédeszközzel... szóval Aba - Feri..
A hajam égnek áll, amikor látom, hogy van aki kiszedi a féltengelyt egy olaj csere miatt....
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
axioma
veterán
Nemeto. -> Steuerbox amirol beszelsz
[a körvezerlo mar csak a neveben van benne, a keszulek vezerelt csoport kodjara reagal, bar 99%-ban beparameterezett adatokkal megy, igaz van bekapcsolasra veletlen kesleltetes meg naptarfuggo idopontok]
varoskepi eljarasrol me'g nem is hallottam... mondjuk nalunk nincs mit rombolni ha a kornyezo hazakat nezem
Sztem az valoszinutlen hogy ugy legyen 24-tol hogy nyari napon delben tultermeles az rafizetesre jojjon ki, ha nem allitasz szembe fogyasztast. -
cOxeR
Ármester
Mivel látod mennyi folyik ki (fel is tudod fogni)… én biztosra mentem (van amelyik I3-on van betöltő/van amelyiken nincs, de ezt csak ha alá tudsz mászni és levenni a borítást látod csak) 5dl a hivatalos mennyiség, 1 liter olajat rendeltem (rohadt drága bmw-be a gyári olaj…) 5,5 került be a fecskendőbe, nagyon minimális ment mellé, így többe ugyan került a csere, de van 4/5 cserére való tartalék biztonsági olajam.
A részének ha kijön meg a szar olaj… biztos növeled az élettartamot, nem gondolnám hogy baj lehet minimális többlet/hiányból.
Másik verzió ki kell venni a tengelyt (kerék le/futómű szét) ott tudsz pontos mennyiséget betenni. Kérdés az extra 2/3 óra szerelés kell-e neked. -
gorbep
senior tag
Nekem a 2014-ben telepített 4,5 kWp-s (3,3M JMF)rendszerem még csak 50% megtérülésnél tart, akkoriban még elég durva árak voltak, és a városképi ökörködés nálam rátett még +40%-ot az árra...( ami viszont lehet hogy "megtérülő" beruházás lehet, most elkezdtek errefelé szálldosni a bontási határozatok, meg a 0,5M ismétlődő bírságok a városképi eljárás nélkül épített napelemekre... nem tudom ez az ország más részein mennyire lesz tendencia, itt most kezdődött, mintha időzítve lenne a HMKE szektor tudatos lebontásához - szó szerint!) A mostani 8kW bővítésem a kérdéses beruházás, mert az előre vetített változások (havi+idősávos szaldó) értelmetlenné teszi, mert nyáron a meglévőt se bírom elhasználni, télen meg amikor alig termel, a 3x alig is szinte semmire se elég...
Amennyire én látom, az egész arra megy ki, hogy fényezze a leendő bruttó elszámolást és a virtuális erőmű/energiaközösség elképzelést... most már egyre inkább úgy látom, hogy ennél a bruttó elszámolás jobb lesz. Főleg hívogató, ha más fogyasztási helyen ( nyaraló, másik lakás, Eon utcai töltő) is elhasználhatom a pillanatnyi termelésem...
Most nagy a dilemma, és bárhogy is döntök, gyakorlatilag a "lottó" kategória... be is jöhet, meg lehet óriási bukta is, mivel nálam minden full önerős, ÁFA-s...
A vezérelt kikapcsolása persze nem árt a full őskori Hajdu bojlernek, de azért a mai okos/hőszivattyús bojlerek sem igazán szeretik a váratlan kikapcsolásokat... ezen sokat segítene, ha mondjuk a kőkorszaki kontaktoros kapcsolót lecserélnék egy triak-ra, ami az áram 0-átmenetnél kapcsol ki, és akkor ezek a berendezések nem pusztulnának így a váratlan kikapcsolástól...
Amúgy meg nem kapcsolni kellene a vezérelt kört, sőt kör se kellene... központi vezérlő jellel a tarifát kellene "kapcsolni", aki meg árérzékeny /zöld, az ezt követve tudná korrekten fel /le szabályozni a berendezéseit... minden szereplőnek jobb+ olcsóbb+ hatékonyabb lenne...
És akkor tulajdonképen el is jutunk egy időben változó, rugalmas ad-vesz BRUTTÓ rendszerhez...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
axioma
veterán
A vezerelt jelen szabalyai szerint nem lehet rajta tobb okbol sem. Fali toltonel amiatt, hogy nem teljesiti azt, hogy nem art neki ha elveszed hirtelen az a'ramot (ugyan menetrend az van, de egyreszt miota radios azota nem az van hogy egy kornyek ugyanakkor kapcsol, masreszt elvben lehet szintentartas/korlatozas miatt eltero kapcsolas vagy csak egyszeruen uj menetrendet kuldenek ki), a konnektornal meg pluszban az epitesi-szerelesi munka nelkul nem levalaszthato feltetel sem tud ugye osszejonni. De ha csinaltak volna kulon vezerelt csoportot amire csak es kizarolag falitolto mehet, es elore megadott menetrenddel, akkor persze mukodhetett volna, nem a bojlerek felfutesi idosavjaban kellett volna kuldeni azokba is a naftat... inkabb az utobbi lehet az oka, azert egy ilyen uj parameterezest atverni jogszabalyokba meg mukodtetesbe nem ket nap.
En nem banom annyira, hogy nem volt ertelmes olcsositasi lehetoseg, mert felfujtam a pofamat es ne'mi kolcsonkeres es banki szemelyi kolcson mellett igy me'g 2019-ben beruhaztunk napelembe. Ha a csomagot egybe nezem, szerintem 23 vegere meglesz a megterules (lakas kWh fogyasztas + benzinfogyasztas 5 evre vs. 2 auto csere ev/phev kulonbozet + napelem, a parkolasi dijamat nem is szamolva is jo esellyel, pedig a pandemia rendesen belekopott a levesbe, cserebe most jobb a kiszallasi kulonbseg az autoarra). -
-
gabross
tag
Igen, a mi tapsztalatunk is az volt, hogy a Dual Motor Performance verzió kb. 20%-kal evett többet, mint a Model 3 SR ugyanazon a tesztúton hasonló időjárási körülmények mellett.
Kíváncsian várom, hogy mikor kapja meg a műszakilag azonos Volvo C40, XC40-nél (az osztrák weboldalon legalábbis) már látható frissítéseket:
- alapverziók RWD (FWD helyett)
- long range verziók 78 helyett 82 kWh-s akksival
- dual motor verzió 150 + 150 kW helyett hátul nagyobb teljesítménnyel hajt (120 + 180). A gyár által közölt wltp kombinált fogyasztás is 199 helyett 176-179 Wh/km, max töltés 150 helyett 200 kW.Ha a valós fogyasztás is kb. 10%-ot csökken és a gyorstöltés sebessége is javul, akkor szerintem teljesen vállalható alternatíva lesz. Autópályás fogyasztása nyilván így sem közelítheti meg a Teslaét a rosszabb alaktényező miatt.
Persze az utastér szűkebb, - nekünk ez pont bejött, ketten együtt vagyunk 120 kilók, - de előfordulhat, hogy valakinek no-go.
-
-miura
csendes tag
Az eddigi Passat kombival jártam jól. Sokat járunk hosszabb távon kirándulni, haza stb. Bécsben megtankoltam, és oda-vissza megjártam a horvát - olasz tengerpartot vele, Egert is és még maradt egy negyed tanknyi gázolaj benne. A tankolást ill. a töltést csak Ausztriában fizeti a cég. Hozzá kell szoknom, hogy kevesebbet utazunk és lassabban.
:)
-
-miura
csendes tag
Köszi mindenkinek.
Igen Bécsben élek. Úgy néz ki hogy a Kia lesz a befutó, bár az Audi volt a kiszemelt. Sajna mindegyik csak az alap lehet, plusz zirka 3000-3500€ extra. Talán a Kia tűnik legjobban felszereltnek . Az audihoz marha drága minden. Tölteni tudom a cégnél és fizetik az otthoni Wallbox kiépítését és az áramszámlát plusz van céges töltőkártya.:)
-
joghurt
addikt
A németeknél ugyebár simán előfordul a tavasztól őszig terjedő időszakban, hogy napközben negatív az áram ára a sok napelem miatt. Az autó töltéseket is oda kellene terelni lehetőség szerint.
Nálunk is fordult már elő, hogy az összes füstös erőművet lekapcsolták, de még Paksot is (!) vissza kellett szabályozni, mert olyan jól sütött a nap.Az új szabályozásnál ezeket szemlátomást nem vették figyelembe, pusztán a szétrezsicsökkentett hálózatot igyekeznek adminisztratíve egyben tartani, hiszen az Tudjukki kezébe került.
A jelenlegi díjakkal (ti. napközben otthon 6 Ft-ért betermelek, irodában 200-ért használom el a saját elektronjaimat) hülye leszek a termelési oldalra tekintettel lenni.
A tej élet, erő, egészség.
-
axioma
veterán
A csucsbeli [17 utani] keves termelesed tuti elviszi a haztartasi fogyasztasod, azon felul meg az a legdragabb idoszak, jogosan...
ha tudsz nappal tolteni az OK de ha nem, akkor se csucsban, hanem ejjel jon ki jobban, a 22 utani idoszak meg elbirja [addigra a vezereltek jelentos resze - foleg bojler - aram alatt van ugyan, de mar feltoltodott]
Kimondottan segitene az egyenletessegen ha 5-7 hazaerkezes helyett 10-kor inditananak toltest az emberek, de ezt a'rral odahatas nelkul nem tudjak elerni. -
Vesa
veterán
Nekem nem ilyen szép a dolog. 80k km-től volt fordulatszám-átalakító csapágyazás, O gyűrű csere, klímacső tömítés csere, emiatt pedig klímagáz töltés, majd végül komplett hajtómű csere 1,6milliós költséggel. Szerencsére mindet gariban, de azért na...szerintem ez nem néz ki jól.
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
Nekem ez volt a 80e-es szerviz számlám Teslánál eladás előtt:
Ennyi. Volt teljes átvizsgálás, pollenszűrő csere, futómű kopóalkatrészek cseréje, hajtóműolaj csere, fényszóró kalibrálás, csomagtér emelő szenzor beállítás. Mindez 0 forintért, gariban.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
A csavaron ne akadj ki, az direkt azért mágneses, hogy a fémreszeléket összeszedje, ezzel védve a hajtóművet. Kiszedve félelmetesen néz ki, de valójában ez a funkciója, az pedig teljesen normális, hogy valamennyi fémreszelék képződik működés közben, jellemzően az üzemeltetés elején még.
Az olaj más téma, ezt időnként cserélni kell, akármit is hadováljon róla a gyártó.
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
az csúf baleset lenne, ha éjjel jobban jönne ki, mint a szaldős nappali vagy csúcs áramot visszakapni... ha ezt tudnám biztosan, lemondanám a folyamatban lévő bővítést...
Amúgy a terelés meg furcsa állat... ha minden BEV-et az olcsó völgyidőszakba terelnek, megugrik a fogyasztás jelentősen, mivel ezek a háztartásokban lévő legtöbb energiát és legnagyobb teljesítményt (akár 22 kW) igénylő fogyasztók.... aztán meg felmegy az ár... még a végén 0-6-ig lesz a csúcsidőszak...
Ugyanezért nem ugranak rá a szolgáltatók az akkus tárolásra... mert a világ legnagyobb biznisze a néha 100x kiegyenlítési árral.... amíg el nem kezdenek beszállni a befektetők, megépül a kapacitás, és elillan az árrés... úgyhogy óvatosan a hibrid építéssel is... 20éves üzleti tervet egy piaci árazás szép lassan áthúzhat, aztán majd lehet sírni...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Semin
senior tag
"Lifetime olaj… nem is tudom, hogy gondolta ezt a gyártó."
Igazából nem hazudik, teljesen lifetime. Amikor az olaj elköszön, hamarosan a hajtómű is követiViccet félretéve az Ioniq-nál is 120.000 km-nél (vagy 5 év) csak ellenőrzést írnak elő, de ez szintén nagy baromság. Kb 50.000-nél - bár ez erősen használat függő - már megérhet a cserére. Ráadásul gombokért cserélhető nem érdemes vele vacakolni.
Nekem ez volt a komplett 5 éves szerviz ( 48k km-nél):
(és ebben még benne van egy 10k-s termosz, valamint egy klíma fertőtlenítés is.)Szerk.:
Leier Autó Győr (márkaszerviz)[ Szerkesztve ]
-
gabross
tag
válasz Balázzs #4919 üzenetére
Úgy látom Bécsben van, a Polestart akár holnap ki is tudja próbálni, van időpont, a Model 3-at meg még könnyebb, elhoz egy eloop-ot.
Mi szedánt szeretnénk, a Polestar 2-t és a Model 3-at próbáltuk. Eszem szerint a Model 3-at választanám (hatékonyabb, hamarabb megérkezik) viszont a szívem (értsd a feleségem ) a Polestar fele húz.
-
cOxeR
Ármester
Vélhetően amúgy igen, azok hamar összegyűltek ott, de hát ezért mágneses. 78e, előttem tuti nem cserélt senki benne. Én is sokáig tologattam…
Sok más helyen is cserélik nem csak a Feri.
Bandit21
Igen… aztán csodálkozunk ha 150-200e után sorra jönnek a költséges hibák, második/harmadik tulajnak többnyire.megyek bontok is egy sört.
-
gorbep
senior tag
Tényleg vicc, amit az olajcserével a BMW művel... de azért az a csavar már az első pár 1000 km után úgy nézhetett ki... mennyi km van abban a szép setét olajban?... én már 4 hónapja tologatom Aba útbaejtését...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
Nekem “mindegy” annyi elektromos fogyasztóm van, hogy tuti magasabb összeget fogok fizetni erre.
Elektromos padlófűtés, helységenként, 7-8 db termoszt összehangolni, ne menjenek egyszerre, hanem váltott idősávban (ezt sem tudom megtenni jelenleg, technikailag nem alkalmasak a termosztátok). Egyszerűen beteg, hogy ilyen irányba tolják a lakosságot., de vissza a témához inkább.Ma elugrottam hajtómű olajcserére az I3-al.
Lifetime olaj… nem is tudom, hogy gondolta ezt a gyártó.
-
gorbep
senior tag
Az kizárt, mivel idősávos lesz a szaldó, tél kivételével főleg 06-17, kicsit 17-22. Mivel csak ekkor tudok termelni... Télen, (ha tényleg havi szaldó is lesz) bejöhet az éjszakai töltés, ha az RHD+villany ár kedvezőbb lesz, mint máskor... (az lenne a logikus, de ez semmit se jelent)
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Semin
senior tag
"Főzni is majd egy lapon fogunk, ott is csak 6-7es fokozaton"
A mai főzőlapok jó része köztük az enyém is (Gorenje IT643SYB) korlátozható:
Ha az Ön otthonában jelen lévő elektromos hálózat másfajta áram-korlátokkal rendelkezik,
a főzőlap maximális áramfelhasználása a alábbiak szerint csökkenthető:
2.3 a kijelzőn = 2,3 kW = 10 A
2.8 a kijelzőn = 2,8 kW = 12 A
3.0 a kijelzőn = 3,0 kW = 13 A
3.7 a kijelzőn = 3,7 kW = 16 A
7.4 a kijelzőn = 7,4 kW = 2x16 A (gyári beállítás)Ezen határérték beállítása után már dinamikusan leszabályoz, elosztja a naftát.
-
-
axioma
veterán
válasz joghurt #4915 üzenetére
nem, a csucsidoszak ugyanazon rendeletben csak 17-22 kozott van... a vasarnap delelott tuti nincs benne, a vasarnap este az nem tudom, az sztem igen [napelemes topikban mar egy hete megy ez a tema (is)]
az ejszaka (nagyatlagban biztosan) olcsobb, mint a napsuteses nappali idoszak aka'r, me'g ha neha vannak is kivetelek amikor egesz Europat erosen suti a nap
mindenesetre ha eletbe lep, akkor nekem majd a hmv tartaly is 16:50-ig kap aramot, hasznalatkor majd a gaz bekapcsol ra, kerdes hogy 23 koruli furdessel mar fokent villanybol megy-e, nalunk mar nincs kisgyerek, hiheto forgatokonyv[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
-
-
gorbep
senior tag
Na azt hiszem eldőlt a fali töltő/EVSE dilemmám... marad az EVSE, lehet hogy 6A-es állásban, kocsi önfogyasztás ide vagy oda...
7. §
A Rendelet 7. alcíme a következő 17/A. §-sal egészül ki:
„17/A. § (1) Az elosztói okosmérős teljesítménydíjat az okosmérővel rendelkező nem profil elszámolású felhasználó fizeti meg.
(2) Az elosztói okosmérős teljesítménydíj havi díj, amelyet az adott hónapot követően kell megfizetni.
(3) Az elosztói okosmérős teljesítménydíj elszámolásának alapját az okosmérő által az adott hónapban (elszámolási időszakban) a csúcs zónaidőben mért legnagyobb negyedórás átlagteljesítmény (kW) képezi.”- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
titán
Nagyon sok függ a választható kiépítéstől. Én a listában azt feltételezem, hogy a koppig elmehetsz (kivéve ahol nem)
ID4: légrugó
EV6: légrugó, nagyon gyors tölthetőség, 800V
Polestar: semmi
Q4: légrugó, nagy csomagtér
i4: alapkiépítésben semmi
EQA: semmi
Model 3: töltőhálózat, nagyobb sebességnél is kezelhető fogyasztás és hatótáv.A sokat mész nyugati irányba, akkor EV6-ot választanám, ha szoktál Budapesttől keletre is nagyobb távokat, akkor Model 3-at. Ha sokat kell nagyobb méretű cuccokat szállítani, akkor Q4. Tesla Y nem választható? Mert akkor sokkal egyértelműbb lenne.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
HUTCHDB
nagyúr
Köszi a tippeket. Úgy látom 12 környékéig el kell mennem …
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
tuzpenge
őstag
Mit jelent a kis hatótáv? Nekem nagyakksis van és télen 110-es autópályatempónál is elmegy 180 km-t (úgy hogy a megtett út minimum 80 %-a autópálya) 23 fokra fűtve. Ha országúton megyek 90-el a 200 km is sima. Nyáron klímával 250-280 km attól függ hol használom. Ettől többet az általad említettek sem hiszem hogy szignifikánsan elmennek. Egyedül az eső az amit nem bír, én nem tudom miért de esőben drasztikusan csökken a hatótáv…sokkal jobban mint hidegben. Mondjuk az is igaz hogy nagyakksisat 10 misi alatt, jó állapotban kifogni nehéz ma, de nem lehetetlen.
ˣ
-
Ck.
addikt
válasz HUTCHDB #4900 üzenetére
Francia is, japán is. Voltak francia autóim, szerettem őket, én fogalmaztam meg rosszul. Igazándiból itt most a a Peugeot-Citroen-DS-Opel quattrora gondolok, nem igazán tetszik a jelenlegi felhozataluk. Talán némelyik DS az ami elgondolkodtatna, de az megint nem az az árkategória.
Az új MG ZS amire még kíváncsi vagyok, árban nagyon jó, de elég kevés az infó még róla.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest