- Samsung LE40A536T1F LCD TV képhiba
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Asszociációs játék. :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Bambanő háza tája
- PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
Egy gyártónak azért meg kell felelnie bizonyos követelményeknek akkor is, ha lengőkart másol. Vagy pedig viseli a felelősséget, ha a silány terméke miatt valaki meghal. Akkunál én konkrétan tartanék egy random XY Kft-től, aki valamit, valahogy kandácsol. Nem sokra megyek a +100km-el holtan.
A tudomány a valóság költészete!
-
Semin
senior tag
Különbözik ez bármiben attól amikor pl beépíttetsz egy utángyártott lengőkart, vagy mondjuk kerékcsapágyat, esetleg kormányművet? Kötve hiszem, hogy a gyártók kiadják a specifikációkat a kis cégeknek, hogy az alapján gyártsanak. Egyszerűen lemásolják.
Sokszor silányabb minőségben, olcsóbban.Na az, hogy ez akkupakk esetén mit eredményez, az egy jó kérdés.
Bár engem egy Ioniqba rakható ~40kW-os LFP akkuval megvennének kilóra
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #6296 üzenetére
Egyébként ezt ki engedélyezi? Mert addig ok., hogy valamilyen alkatrészeket fejlesztenek független cégek, de azért egy akkupakk nálam nem az az üzem, aminél akárkinek az akármilyen termékét teljes lelki nyugalommal megvenném. Ki szokta ezeket minősíteni, és mi alapján? Mondjuk a biztonság kapcsán, hogy pl. nem gyullad rá az ügyfélre később.
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
válasz Bandit21 #6295 üzenetére
Második autónak totál jogos, az ár a lényegesebb, mint +20% akku.
Én hajlanék beáldozni a hobbi 2 személyes benzinest (feleségem nem igazán vezet, pedig ezért lett az I3), de nagyon matekozok, mert azért bármikor lehet az a szitu, amikor kell kettő auto.
Illetve a kettő árából, nem érzem azt, hogy lenne olyan vétel, ami annyival kardinálisan jobb, mint az I3.
120aH-s I3 alja 10M körül van most épp, 3-3,5M-ót nem ér itt se az a 27% extra, akku csere meg megint értelmetlen, mert 4M egy 120-as akku pack +500k a beszélek, de csak 2,3-2,5M-ót adnak a 94-esért.
Babakocsi befér hátra, netalán szükséges 2 gyerekülés is, nem mellesleg egy rakéta, ha meg módjával használod kiemelkedően keveset fogyaszt, szóval dilemma nekem ezerrel.
Nekem ugye kész a napelem, az is szólna a nagyobb auto/akku mellett, hogy méginkább csökkenne az útközben töltési idő/költség.
Pl ma is el kellett szaladnom egy 70-80km-es oda vissza körre, nem volt gond, hogy gyorsan mentem, mennyit evett, mert tudtam, így is többet termel a napelem ilyenkor már, mint amit elfogyasztok, ilyen téren egy 22-25 kWh/100km is beleférne, meg egy batár akku.
Én azért ha egyedül megyek szeretek gyorsulni, szóval ilyen 8-10 sec/100-as autót nem igazán szeretnék. -
Tiédetis
senior tag
e-service most dolgozik a 27kwh soul fejesztésén.
44kwh-os pakk ment bele, most februárban tesztelték 255km-t ment el.
Ár még nincs pontos, de kb. a gyári csereár fele környéke lesz. Ez opció lehet más kicsi akkusoknak is. Talán jobb opció mint +6-8 millát dobni egy alig nagyobb akkus használtba[ Szerkesztve ]
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Bandit21
addikt
Nálunk 2 autó van, ezért nekünk meg épp a nagyobbnak nem volt értelme (+ amikor vettük csak ez fért bele a max 12 M ba ami kellett a 2.5 allami pénzhez). Így nem az 58 as lett hanem a 45 os. Évente pár megyén kívüli út van vele a többi az a Kodiaq al ezért nekem kb mindegy a hatótáv.
Most másfél éves és 25 ezer lesz benne lassan, a feleségem van hogy napi 80 at is megy vele Szegeden. Reggel bolcsi oda vissza aztán valami intézni való aztán suliba a többi gyerekért aztán bolcsi még meg 1dolog és kész is.
A lényeg nekünk hogy 70 es áram és 480 as benzin mellett is sokkal jobban megérte erre váltani.
Nemsoká indul a napelem akkor meg végképp főleg hogy a feleségem otthon van tehát akár tölteni is tudjuk majd amikor épp süt a nap.Az elején nagyon szidták az id3 at de én összeszerelési problémát nem láttam eddig az anyaghasználat maradt el attól ami a koncepció volt mert ugrottak az árak rendesen.
Nem ültem még Tesla ba így nem tudom hozzá nézni de lehet volt pár olyan 1st ami nem volt még olyan VW színt amit a márka szerelmesei vártak. Mindenképp megnézed úgyis mit veszel akkor meg majd látod. A lényeg hogy nem kezdett kopni szét esni és ronda se lett másfél év alatt pedig 3 gyerek teszteli legalább.
Hátul kellemesen széles és nagy a lábtér ez jó benne bár a konyoklo alatti pakolo rész érthetetlen módon 10 cm hátrébb nyúlik mint kéne de cserébe nincs kardán alagút.
Ami pro az hogy nagy rendes ajtoi vannak a csomagtér is ok és kicsit sportosabb. Nem Tesla szinten megy de a miénk 150 lova is elég mert szépen rá ül induláskor a hátsó hajtott kerékre.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
cOxeR
Ármester
válasz Bandit21 #6292 üzenetére
Köszi-köszi, nagyjából a tesztek alapján ezeket szűrtem le, de így saját kézből a legjobb!
58-ast vennék pro performance, az alatt nincs értelme, de igazából 6M-ért vettem az I3-at… nem biztos, hogy ez a felár megéri nekem. Ez a legnagyobb bajom.
Gyorbe járok meg a Balatonra, ami 200 illetve 250km kb, a 110-el sincs bajom, de jó lenne ezeket stabilan tudni, mert akkor kb “sose” kell útközben sokat töltögetnem.
Ami tetszik még, hogy nagyobb, normálisan nyíló hátsó ajtó, illetve a tölthetőség sokkal gyorsabb.
Belül nem tetszik, kívülről nagyon. Egyik tesztben azt mondtak, nem jobb az összeszereltsége mint egy Tesla, ez meglepett, ez is szempont azért. -
Bandit21
addikt
Nekem id3 van de a kis akkus, ami télen pályán 180-at megy 130 al.
Egy nagyobb akkus jó lehet szerintem de mivel ritka mint a fehér holló és amúgy se szeretem a saját igen hirdetni nem szálltam be.De ha már kérdezed:
Nem ültem még M3 ban, de aki több ismerősöm igen és nálam is, az azt mondta hogy az id3 hátul nagyobb.
Nem tudom ezt biztosan mondani de ha fontos hogy hatul ki hogy fér el, akkor érdemes erre rá nézni vétel előtt.Anno azonos útvonalon próbálva a Niro hoz képest az id futómű számomra sokkal stabilabb volt. Jóllehet a Niro ránézésre suv csak inkább emelt kompakt (vagy fordítva az id3 van magasabban - mindkettő az akku miatt) tehát nem a hasmagasság dönt mert abban nincs igazi különbség de ezt is megéri megnézni.
Az id3 a Leaf hez Niro hoz képest a belső gomb /érintő részeket nézve űrhajó sokkal modernebb de rögtön hozzá kell tenni hogy sok kis apró idegesítő dologgal (háttérvilágítás nélküli klíma érintő csúszka pl egy a sok közül).
Ha high tech mániás valaki akkor a Tesla mivel nem csak űrhajónak néz ki de ergonomikus is gyanítom ezért jobb választás.
Ha csak annyi az igény hogy egy 2020 körüli e autó ne nézzen már úgy ki belül mint egy 5-8 eves bármilyen autó de nem kell a future feeling akkor jó lesz az id is.
A fogyasztás ha jól tudom nem olyan jó mint egy Kona Ionoq (nem az új 5)de nem is vészes télen nagy hideg téli gumi fűtés 20 nyáron klíma 13-15 köztes időszakban amikor se fűtés se klíma lehet menni ezzel is 11-13 közt. Pályán+2 város inkább az írt értékek alja országút a teteje.
100 % ről a kis 45os is megoldja szertiem a Kecskemét Pest oda visszat töltés nélkül ha valaki képes 110-el pályázni vele még télen is a nagyobbak meg (55/58?/77) pedig 80% rol is. Utóbbi végképp.
Ami egyedivé teszi az a hátsókerék hajtás. Honda e és i3 is az de kisebbek egy mérettel, az M3 meg drágább egy kategóriával.
Én szeretem az id3 at, de hát az van, anno azt választottuk nyilván szubjektív.
Viszont eléggé a periférián van ha valaki ebbe gondolkodik így annyira mindenkepp ajánlom hogy nézze meg. Mókás kis gokart feeling az első hajtás hiánya miatt meglepően kis forduló körrel.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
titán
Használt Model 3 van közel 12 ért
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
1db van valóban, de az még így sem a 12M-es kategória, amit a kérdező megjelölt. Gyakorlatilag 5 millióval több, az nem kevés. Van még 1db 18-ért, a többi már drágább.
Bandit21 kollégának van itt ID.3 ha jól emlékszem.
E-Niro nekem se tetszik, egyedül a hatótáv lenne vonzó(bb). De 5-öt kéne ráfizetnem csak azért, hogy 150k km-el többet tudjon, és ez nekem nem ér meg ennyit, főleg úgy, hogy az autó se tetszik. Bár, az Ioniq-ba is beültem úgy, hogy mai napig kb. hányingerem van tőle.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
-
cOxeR
Ármester
válasz Gergőke88 #6279 üzenetére
120-assal már megugorható 110 tempomattal, de ha I3 erre a használatra, akkor inkább egy 94aH+rex, akkor mehetsz 130-al, cserébe olcsóbb megvenni.
Sima 94ah-val mentem múlt héten 196 km-t, de nem kellett fűtés/hűtés, illetve néha 110 helyett csak 90-100-al mentem mert olyan volt a forgalom.
12M-ot viszont nem I3-ra költenék, ahogy szerintem itt sokan mások se. -
WiZARD
addikt
válasz Gergőke88 #6279 üzenetére
~3 év Leaf (40kWh) után azt mondom, hogy nem akarnék még1x olyan autót amivel pályán tartósan 100-110-120 körül kell mennem.
Eleinte meggyőztem magam hogy nem is gáz és jó az úgy. Aztán hozzászoktam. Aztán mióta nem a Leaffel járok el nem tudnám képzelni hogy újra a Leaffel járjak pályán.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Gergőke88
addikt
Sziasztok,
i3 esetén 94 vagy 120ah esetén mi a reális hatótáv pályán 100-al mondjuk? 200 km kihozható belőle vagy felejtő télen/nyáron? Ha nem i3 akkor 12m ft-ig van olyan elektromos autó amivel lehozható 230-250 km pályán?
Köszi! -
cOxeR
Ármester
Közművel ne legyen dolga az embernek…. rugalmatlan, lassú és rohadtul egyoldalú, kb az összes. 2 éve folyamatosan küzdök az mvm/E.ON ki tudja lassan kivel mert állandóan a másik a hibás szerintük…
8 hónap volt mire átírták egy ingatlan esetén a nevünkre a szaros órát - közbe fenyegetve kikapcsolással az előző tulajt és a végén még mi voltunk a hibásak (a vételt követő 2. napon beadott “papírokon” kívül nem kellett semmi pótlás. Napelemmel szintén zenész… amiben lakunk… csak 1 egész havi termelést buktam. Azóta küldik azt a tetemes 5e Ft kötbért… ja nem. -
Vesa
veterán
Gondolom a "csodás és rugalmas" agyar bürokráciával szívnak. Nekem hetekbe került levetetni a nevemről a szemétszállítást amikor eladtam a házam, mert ügyintéző Mancika beleragadt valahova a 70-es évekbe agyilag. Képzelem mi lehet egy olyan vállalkozásnál, ahol a az önkormányzattól kezdve az MVM-en és egyéb franc tudja milyen hatóságokon keresztül kell átrágnia magát az embernek ahhoz, hogy szolgáltatni tudjon. .
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
stickrs
senior tag
Lidl is fizetőssé tette a töltést Ausztriában (AC 0,35eur/kwh, DC 0,40eur/kwh), Astennal is kikapcsolták az ingyenes tesla destination chargereket, szóval Mo-n se marad sokáig ingyenes a lidl sem (ha még az)
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
WiZARD
addikt
válasz stickrs #6257 üzenetére
Ennyi.
Amúgy se tudom így hirtelen, hogy mi az, amit vezetésre koncentrálás közben nyomkodni kéne, akár kijelző akár gomb.
Mi az ami nem automata és elengedhetetlen a komforthoz/biztonsághoz?Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #6270 üzenetére
"Ennek örömére az új iX1ben már nincs benne"
Akkor olyat se vszek...(nem mintha tervben lett volna)
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz DopeBob #6253 üzenetére
"és itt sem a Teslasok győzködik a többieket, hogy mennyire jó az autójuk, hanem mindenki más győzködi a Teslasokat, hogy mennyire szar."
Vagy esetleg tudni kéne szöveget értelmezni, mert a Teslat kb. meg se említette senki. Érintőképernyő vs. i-Drive vagy fizikai gonbok a téma. A saját Ioniq-omban vegyes rendszer van, a klmía és egyebek még fizikai gombok, a navi meg a többi érintőképernyős. Ez utóbbit itt is utálom, és minden más autóban, ami így működik. Nekem a BMW I-Drive az etalon, annál jobb rendszer -szémomra-, nem létezik. Még csak a kezemet se kell felemelnem, hogy bármit elérjek, mert okosan oda tették a mindent IS vezérlő eszközt, ahol egyébként is mindenkinek a keze lóg a karfán. Zseniális!
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz DopeBob #6247 üzenetére
Nem, onnan indult, hogy a Nissan Arya érintőgombos és ez gáz. Itt egy kép! Ha valaki el tudja érin azokat a funkciókat azon a vízszintes műszerfal-elemen, ahol csak kitapinthatatlan ikonok mutatják a gombok helyét, és rápillantás nélkül képes eltalálni, hogy mit is szeretne megnyomni közülük, annak fizetek egy sört.
"Tök mindegy, hogy ez fizikai gomb, vagy a képernyő egy adott része, odanyúlsz és ott lesz."
Nem mindegy akkor, ha ez pl. egy gomb sor, vagy több gomb egymás mellett/alatt. Amit írsz maximum akkor igaz, ha van egy panel, aminek az alján van egy k*rva nagy gomb. Mert annak a helyzetét még be tudod lőni mondjuk a panel széléhez viszonyítva. De ha már ott van 10db apró ikon, akkor abból az X-ediket valahol a sík üveglapon ránézés nélkül az életben nem találod el.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"1990-97-ig fejlesztették"
Működő érintőképernyő a 70-es évek óta létezik. Komolyabb fejlesztése az 1960-as években kezdődött, de a technológia alapjait a 40-es, 50-es években rakták le.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
joghurt
addikt
Nem tolatószenzor volt (egyszerű ultrahangos távolságmérő), hanem az első radar, ami az adaptív tempomatnak kell. Bontott-használtból 130-ért láttam legolcsóbban. A listán szereplő ár tizedéért, bár garanciális új alkatrészként nyilván ennél többe kerül.
Az első fényszórót is 600e felett számlázták.
De igazad van, az autógyárak az Apple-höz hasonló erős lehúzást végeznek a tényleges bekerülési árhoz képest.
A tej élet, erő, egészség.
-
Vesa
veterán
Természetesen nem így van, egy fizikai gombot ki tudsz tapintani, az üveglapra pedig rá kell nézned ahhoz, hogy eltalálj bármilyen 1x1cm-es "gombot" rajta. Azt érzésre nem fogod tudni, mert nincs mihez viszonyítani.
Ezt pont olyan faék egyszerű belátni, minta hagyományos vs. smart phone esetén. A régi Nokiámmal még egyszerűbb SMS-t is simán küldtem vezetés közben úgy, hogy rá se kellett néznem a készülékre, mert kitapintható volt az összes gomb. Csak memorizálni kellett, hogy melyiken milyen betűk vannak (vagy adott gombot hányszor kell megnyomni egy adott karakterhez), és ennyi. A mai telókon ezt aligha oldod meg egy sík üveglapon anélkül, hogy odanéznél. Most az más kérdés, hogy felelős ember nem telefonálgat készülékkel csak kihangosítóval, de ez most irreleváns.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Semmi csúsztatás nincs. 4db tolatószenzor 27 dollár.
Ehhez képest a gyári már beteg áron 100 dollár/1db, de ez még így is csak 35k/db, ha 4 db sérült -amit kétlek-, akkor is csak 140k. Ebből hogy lesz a végén 4,3M? Ezek nem NASA tech dolgok, csak filléres vackok. Egy olyan vacak minőségű tolatókamera ami a kocsikban van, kb. 15 dollár kisker áron, gyártási beker költsége nagyjából 5 dollár, de lehet, hogy csak 1-2 dollár.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biker
nagyúr
ha társasház, és van alatta garázs, akkor 99% hogy a garázs és a lakáscélú rész külön tűzszakasz alá esik, és ha a lakásból van lehúzva, akkor teljes mértékben szablytalan, mert 99,99% nem raktak be a szakaszhatárra kétirányú leválasztót bekötve a tűzjelző rendszerbe
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Agony
aktív tag
válasz PeterPH #6259 üzenetére
Normál földszinti garázs közvetlen a lakás alatt, úgyhogy szerintem a lakás villanyórájáról kapja, de ezt majd kiderítem az eladóktól, ha lesz lehetőség villanyszerelővel megnézetni a garázs hálózatát is.
De akkor ha jól értem nem is biztos, hogy érdemes szenvedni a TYPE-2 csatlakozás kialakításával, inkább venni egy jó minőségű konnektort (pl. a korábban említett Legrand Gree Up-ot)? Mert töltési időbe nekem simán belefér, hogy péntek/szombat este feldugom tölteni, aztán reggel leveszem. Ha olyan szituáció adódik, hogy instant kell tölteni, akkor kb. 800 méterre a leendő lakástól van Mobiliti DC töltő, de eddig se volt rá sose szükség.
Én a TYPE-2 miatt csak a csatlakozás minősége/biztonsága miatt gondoltam, mert többször olvastam a topicban témaként, hogy a hagyományos aljzatok nem szeretik ezt a folyamatos 16A terhelést.
Start with a whisper, end with a scream!
-
Tiédetis
senior tag
válasz Bandit21 #6252 üzenetére
Teljesen igazad van, sok hozzászólás, a semmibe. Azt hittem valami új és hasznos, helyette a szokásos hasmenés. Van egy magyar közmondás, amit már a dakota törzs is átvett: "okos enged, szamár szenved"
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
PeterPH
senior tag
Elég soktényezős kérdés, 0 és emílió között lehet a költség.
Önálló garázs, vagy mélygarázs?
Előbbi esetben külön fogyasztási hely (van saját villanyórája), vagy sem?
Jelenleg honnan, és milyen kábel jön (erek száma, keresztmetszete)?
Szükség van teljesítménybővítésre, vagy fázis bővítésre?
Mélygarázs esetén még a társasházzal is egyeztetni kell a töltőhely kiépítéséről.
A LEAF 1 fázison 32A-rel tölthető max, ehhez felesleges lenne 3f kiépítése, csak ha hosszabb távon, és autócserében is gondolkodsz. -
axioma
veterán
Fali type-II tolto nem determinalja azt hogy kell 3 fazist kapjon, nyilvan akkor csak 3.6-tal fog tolteni max. nem 11-el (vagy ha't amperara'nyosan kevesebbel/tobbel). Csak arra az esetre ha a 3f tul maceras lenne de nem akarsz konnektorozni.
[Nalunk type-I auto konnektorbol 10A, falirol 16A, gyorsabb de ez ritkan szamit, csak napkozbeni ratoltes eseten van hasznalva, napi szinten a konnektor; persze neked a type-II az mar tud 32-t meg 3f-t.] -
stickrs
senior tag
Igazábol felesleges ez a vita, esetek 99%ban sávtartó be, és nézed, tapogatod vagy nyomkodod ahol akarod. Kinek mi esik jobban. Az meg ha fèl másodpercre nem nézhet el valaki az útról, mert belehajt az árokba, ott más a gond, Ioniqnál is odanéztem, függetlenül a gomboktól. Itt nem arról van szó, hogy félórát keresgeted a menüben, hanem odapillantasz, ahogy rápillantasz az ut szélén legelésző tehenekre, biciklis lányokra stb. Ne mondjátok már komolyan, hogy ti 100%ban csak az aszfaltra koncentráltok vezetés közben...
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Agony
aktív tag
Sziasztok!
Társasházi garázsban töltéssel kapcsolatban szeretnék egy kis segítséget kérni, ha valakinek van tapasztalata. Jelenleg családi háznál töltjük az autót (Nissan Leaf 2018 40kW), de szeptembertől egy társasházi garázsba kerül és addigra szeretnék kicsit utánajárni a lehetőségeknek, aztán ha szükséges akkor a lakás jelenlegi tulajainak engedélyével megcsinálni a szükséges módosításokat, meg eleve felméretni a kábeleket egy villanyszerelővel.
Gyorstöltés nem kell, eddig is csak városban volt használva az autó és sose volt villámtöltőzve sem, tehát bőven ráérek kivárni a töltési időt, de ha nem jár indokolatlanul nagy ráfordítással, akkor inkább kiépíttetnék egy TYPE-2 töltési lehetőséget a garázsba, mint hogy konnektorról töltsem.
MVM a szolgáltató és a lakásban nyilván nincs 3x16A, de ha jól tippelem a társasházak "tövében" ott van, szóval a kérdés az lenne hogy aki már csinált ilyet, ott nagyságrendileg mennyiért vállalták a kiépítést és mennyi a telepítési idő? Kell hozzá plusz villanyóra?
Elnézést a béna kérdésekért, csak gondoltam ha már van 5-6 hónapom inkább körbejárom a témát és talán a költözésre már megoldható az éjszakai töltés a garázsban.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Start with a whisper, end with a scream!
-
DopeBob
addikt
válasz Shadowbull #6250 üzenetére
Ez ugyan olyan parttalan vita, mint az Apple esetében... és itt sem a Teslasok győzködik a többieket, hogy mennyire jó az autójuk, hanem mindenki más győzködi a Teslasokat, hogy mennyire szar.
Egyébként, mint mindenre erre is van megoldás: Ctrl-Bar
MZ/X
-
Bandit21
addikt
válasz DopeBob #6247 üzenetére
Két autónk van, egy Kodiaq és egy id3.
A legutóbbi Kodiaq tesztek lényege épp az volt hogy ez az utolsó még rendes nyomó gombos autó.
Az id3 meg ennek kb messze messze az ellenkezője mert még a kormányon is érintő gombok vannak (és el is lettek felejtve az új id3 ba).Mindkét autót rendszeresen kb egyforma km re hajtom. A Kodiaq fedélzeti része rádió média Android autó egy képernyő érintő gombokkal. Tehát semmi különbség nincs.
A kormányon számot/rádió adót és hangerőt állítok mindkét autóban.
Az id ban viszont a tempomat nem külön kar hanem kormány gomb. Jobb.
A Kodiaq klíma kapcsoló egy tekerő gomb. Jobb mint az id érintő csúszka.
Egy gond van, a Kodiaq ba hiába tudom hol a klíma tekerő, de a közepén írja hogy hány fok lesz a tekerés után.
Tehát ígyis úgyis rá nézek. A nagy középső kijelző is mutatja hogy hány fok van de akkor meg nem oda nézek ahol tekerem. Ezért lefelé nézek a gombra ami a váltó mögött van. Ami összességében sokkal több tized mp figyelmet von el az útra nézésbol mintha egy magasan lévő kijelzőt néznék/nyomnek. Persze a kodi fő kijelzőn is van klíma menu és ott is lehet nyomkdoni és az kb ott van mint egy Tesla kijelző.Ergo hiába tok két véglet a két autóm semmi különbség nincs köztük.
Vissza gondolva a régi Swift se volt jobb mert ott meg a kar volt a kék piros mezőben átfedéssel de vagy nem hűtött vagy nagyon hűtött. Ha az Eco ra nyomtam akkor meg hegynek fel/ előzés közbe meg tudott lépni hogy hirtelen pár paci nem a kereket tekeri hanem a klíma kompresszort.
Ezek teljesen értelmetlen idő pazarló hitvitak. Van Ilyen meg olyan valami miatt ígyis úgyis el engeded a kormányt és úgyis oda nézel amit babralsz. Tok mindegy hogy az gomb vagy képernyő.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
biker
nagyúr
-
biker
nagyúr
"Másik: 25 év autóvezetői tapasztalatát követően még sosem sikerült semmilyen információt leszűrni abból, hogy hozzáértem egy random ABS műanyag felülethez. Nem többet, mint hogy hozzáértem egy üveg felülethez. Vagy tudom, hogy mi van ott, vagy nem. "Rövid használat után az összes gomb és kapcsoló helyét ismered, oda sem kell nézni, hogy nagyjából eltaláld a pozíciót" a többi pedig ugyanúgy igaz érintőre is. És ez nem emberi, hanem fizikai kérdés. A gomb ott van és kész."
Hát nagyon nem
A 25 év ikarus még a BRNDIII váltós volt? Feltűnt hogy két gomb más fogású?
A kocsiban feltűnt, hogy lenyúlsz, sorban van 5 gomb, akkor az elsőn és a középsőn tutti van valami pöcök, mélyedés, akármi, mint a billentyűzeten a J és F gombokon? Ezek az iránypontok, és tudom, hogy az alsó sorban ülésfűtés-sportmód-kormányfűtés-parkolóradar-ülésfűtés másik oldalon a sorrend, ezt érintőképernyő odanézés nélkül érinteni adott ponton, nem lehet összehasonlítani semElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
DopeBob
addikt
válasz Shadowbull #6244 üzenetére
Teljesen lényegtelen, hogy hol van, ha nem tudod mit csinál és oda kell pillantani, több szempontból nagyon rossz volt a példa. Ugye onnan indult ez az egész, egyébként teljesen értelmetlen beszélgetés, hogy oda sem kell nézni, csak odanyúlsz és ott van. Tök mindegy, hogy ez fizikai gomb, vagy a képernyő egy adott része, odanyúlsz és ott lesz. Még visszajelzés is van, hogy megnyomtad.
Egyébként az esetek 99%-ban, úgyis odapillantasz a gombra is.
MZ/X
-
titán
válasz Shadowbull #6244 üzenetére
Minden érintőgomb a helyén marad. Mindig ugyanott van. Nem mászkálnak azok összevissza, mint a pók a falon. Ha akarod, el tudod rakni, ha nem tetszik, ahol van, ha máshova szeretnéd, mert ott neked jobb lenne, de magától nem megy semmi sehova.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
DopeBob
addikt
válasz Shadowbull #6228 üzenetére
Remek a példa, tudod miért nincsenek a gombokon feliratok? Mert több funkciót is elláthatnak. A képernyőre van kiírva, hogy éppen mit fog csinálni. Oh, wait...
MZ/X
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #6225 üzenetére
Ez is most van változóban... nézd meg a Dragon kapszulát... végre nincs benne millió kapcsoló mindenre IS... tudom csak egy próbálkozás, de lehet hogy beválik, és akkor a repülőgép panelje sem fogy úgy kinézni, mint egy 70-es években épült atomerőmű vezénylőterem...
régi begyöpösödött rendszer.... pont minthogy egy probléma esetén előveszik a kapcsos könyvet és lapoznak sorban, hogy 1: piros kapcsoló le, 2: .... 183: kerüld ki kormánymozdulattal a hegyet... Ja addig sose jutott senki...
Értem én, hogy nem véletlenül van így... de ez jó egy robotpilótának, aki 1 ms-onként megy a check listán... de az ember ehhez lassú... bízni kell a pilóta tapasztalatában. megérzésében... ha így folytatjuk a túlszabályozást, ellelhetetlenül még egy autó vezetése is.
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
titán
válasz Shadowbull #6237 üzenetére
Aham. (ásít).
A lényeg továbbra is az, hogy
Tény: "Én fejből tudom az összes kapcsoló helyét az autóban, odanézés nélkül is tudom kapcsolni őket.
Hit: "Ha érintőgombok lennének akkor probléma lenne, mindenképpen rá kellene nézni."evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6235 üzenetére
Igen, nem volt megbízható érintős rendszer akkor. Te éltél 90-ben?
Szóval eddigi cáfolataim a marharépaságra: G3000, A350 és F35.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6233 üzenetére
1990-97-ig fejlesztették. Úgy, hogy 97-ben már repült. Kérlek mesélj.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6231 üzenetére
26 éve repül, és 18 éve állították szolgálatba. 18 éve. Igen ősi szar. Mint egy 18 éves autó.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6228 üzenetére
Ez egy ősi szar. Az új gépek, pl F35 érintős. Óriási szívás. Nem azért, ami miatt te szarnak képzeled az autóban. Szóval nem azért, mert nem találják a gombot, hanem azért, mert egy vadászgépet vastag kesztyűben vezetnek. Optikai érzékelést kellett emiatt bevezetni, amit nehezebb vezérleni, mert véletlenül beleérhet a kezed többi része az optikai érzékelő útjába.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6225 üzenetére
"Mellesleg a repülésben is jellemzően fizikai gombok vannak, és nem azért mert nem telik érintőképernyőre. Ott is pont ez az ergonomiai alapelv van a kialakítás mögött."
Tévedés. A legmodernebb polgári avionika jelenleg a Garmin G3000 és a G5000, amik érintővezérléses rendszerek. 2019 óta létezik a G3000. A légi közlekedés együtt változik a földivel. Persze, a sok ősi szarban (több évtizedes, felújított gépek, amire telik a csóró népnek) nem az van. Szóval de, azért, mert nem telik rá.
Ha kereskedelmire légi közlekedésre gondolsz, az megint más tészta, hiszen ott nagyon sok szituációban (legtöbb modern landolási helyzetben) egyenesen tilos(!) kitekinteni a szélvédőn, és csak a kijelzőt szabad bámulni, meg a gombokat. Teljesen más a biztonság működése, mint földi közlekedésben. És a legmodernebb Airbus, az A350 (2019 óta forgalomban) például érintővezérléses.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6225 üzenetére
Tény: "Én fejből tudom az összes kapcsoló helyét az autóban, odanézés nélkül is tudom kapcsolni őket.
Hit: "Ha érintőgombok lennének akkor probléma lenne, mindenképpen rá kellene nézni."evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
"El kell engedned a kormányt."
Az egy kézzel vezetés sokkal kevésbé veszélyesebb mint az hogy lenézel az útról.
"Lehetetlen, hogy ez legyen a legbiztonságosabb."
Nyilván a fizikai kapcsoló vs. érintőképernyő témában értve. A legbiztonságosabb természetesen az ha a vezetésre koncentrálsz és nem kapcsolgatsz semmit.
Hangvezérlés amúgy tényleg jó. Bár sokan nem szeretik, valahogy nem tartják természetesnek.
Én fejből tudom az összes kapcsoló helyét az autóban, odanézés nélkül is tudom kapcsolni őket. Ha érintőgombok lennének akkor probléma lenne, mindenképpen rá kellene nézni.
Mellesleg a repülésben is jellemzően fizikai gombok vannak, és nem azért mert nem telik érintőképernyőre. Ott is pont ez az ergonomiai alapelv van a kialakítás mögött.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
titán
válasz Shadowbull #6223 üzenetére
Ez nem is lehet igaz, definíció szerint is tévedés. El kell engedned a kormányt. Lehetetlen, hogy ez legyen a legbiztonságosabb. A legbiztonságosabb mindenféleképpen a szöveges utasítások.
Másik: 25 év autóvezetői tapasztalatát követően még sosem sikerült semmilyen információt leszűrni abból, hogy hozzáértem egy random ABS műanyag felülethez. Nem többet, mint hogy hozzáértem egy üveg felülethez. Vagy tudom, hogy mi van ott, vagy nem. "Rövid használat után az összes gomb és kapcsoló helyét ismered, oda sem kell nézni, hogy nagyjából eltaláld a pozíciót" a többi pedig ugyanúgy igaz érintőre is. És ez nem emberi, hanem fizikai kérdés. A gomb ott van és kész.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Dehogy veszi. Ez a legbiztonságosabb és leggyorsabb megoldás. Rövid használat után az összes gomb és kapcsoló helyét ismered, oda sem kell nézni, hogy nagyjából eltaláld a pozíciót, a végső koordinációt pedig a tapintás adja.
Ez a végső koordináció nem működik ránézés nélkül az érintőképernyőnél.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
titán
válasz Shadowbull #6219 üzenetére
Ki vezet tapogatvs? Rengeteg ideig elveszi a figyelmet a vezetéstől. Nem véletlenül tiltják a kézben telefonálást is, függetlenül attól, hogy az utad nézed közben, vagy sem.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Noukoum
veterán
válasz Shadowbull #6219 üzenetére
Amit csak olyanok mondanak akik életükben nem vezettek Teslat.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
stickrs
senior tag
Egyébként én is tartottam ettől a minden a kijelzőn van dologtól, azért is nézegettem először az EV6-okat M3 helyett, de kb semeddig se tart hozzászokni, most 2 hét/3300km után meg teljesen természetes. Szóval én azt is megértem aki tart tőle, mert én is pont igy voltam vele.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
titán
Csak azért, mert Teslában meg ezt is meg tudod csinálni anélkül, hogy levedd a szemed az útról.
A másik, ami az érintőképernyő kezeléséről szóló hited érinti: Az érintőképernyőn megnyomni egy gombot pont ugyanolyan feladat, mint egy fizikai gomb megnyomása. Ezt már elmagyaráztáam párszor, hogy a fizikai gomb és az érintő gomb is a 3d térben egy konkrét (x,y,z) pozíció, és a használathoz először ugyanúgy meg kell érinteni mindkettőt, csak a fizikai gombot még be is kell nyomni. Az útról szemet levételhez semmi köze annak, hogy a gombot be kell-e nyomni mélységében, vagy sem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Semin
senior tag
Ez így csúsztatás...
"A koccanás egyáltalán nem súlyos a képről ítélve, némi műanyag hűtőrács és embléma csere, esetleg 1-2 szenzor."
Nincs köze a tényleges kárhoz annak, hogy hogyan is néz ki.
Tételesen a cserélt elemek:Úgy gondolod ez csak EV vagy Ioniq felár?
A linkelt videó alatt 1 komment:"A télen elütöttem egy őzet, elfutott a rendszámtáblával, a Prius plugint tréler vitte a szervizbe, mert csöpögött a hűtőfolyadék. Amúgy nem nézett ki annyira nagyon vészesen, a Toyota-logó hiányzott, az egyik fényszóró betört és csálén állt, ezt leszámítva kb. ennyi sérülés látszott, mint itt a fenti autónál. Két hónap volt, mire az egész procedúra lezajlott a márkaszervizben, a casco javítási határba pont sikerült belemasszírozni a végösszeget (9 éves a járgány), ami 2,9m Ft lett kb, itt is a tempomat radar volt nagy tétel, a radarjel áteresztős logóval együtt kb. 1,5m, a ledes fényszóró ~350e, a többi "apróság" (30%-os importőri kedvezménnyel, megéri nekik így is GTK helyett). Amúgy szépen megcsinálták, olyan mint új korában."
És ezt tudja szinte bármelyik modern autó amiben radarok/kamerák/szenzorok vannak elől,ami könnyen megsérülhet.
Nem mellesleg itt ~850k-t fizetett a tulaj 4.3m helyett, tehát a casco emiatt kötelező a mai verdákhoz.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Ok, de ennyivel? Nézd meg a képet (oda linkeltem időben is, ahol látni). Ez egy max. 300k-s valós tétel kéne legyen így ránézésre, és nem egy prémium márkáról beszélünk, ahol legalább van valami alapja a kábításnak (nem mintha a fröccsöntőgép bármivel drágábban fröccsöntene egy lököst egy Audira, mint egy akármi másra). Pár műanyag vacak sérült ezen az autón. Márkaszerviz ár, nem gányolda (bár sokszor azok is azok).
Ha nem fizeted ki, vagy máshol javíttatod meg, akkor pedig értelemszerűen ugrik a gari.Esetleg a szokásos biztosítós lehúzás lehet még mögötte. User kifizeti az önrészt, tehát 430k-t, a többit nyúlja a szerviz. Usernek persze mindenképp ráfizetés, mert a Casco is 200k felett van évente, és ilyen összegeknél az önrész miatt gyak, értelmetlen az egész.
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Vesa
veterán
Múltkor téma volt a szervizelés és annak költsége. Beleszaladtam egy régebbi videóba, ahol eléggé megdöbbentő árakról beszélnek.
Karottáék elemzgetnek egy Ioniq-ot, ami koccant. A koccanás egyáltalán nem súlyos a képről ítélve, némi műanyag hűtőrács és embléma csere, esetleg 1-2 szenzor. A márkaszerviz végösszege...tapsvihar: 4.3millió!! Mennyi lett volna, ha tényleg megsérül? 16 millió?#Óccsóelektromosautózás
Szerintem meg is hirdetem a kocsimat áprilisban. Ez vadabb rablás mint eddig bármilyen korábbi kocsimnál.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Alapvető dolgokra gondolok, amit minden nap használ az ember. Zenéket eleve nem keresgélek vezetés közben. Inkább kész playlist-eket használok amit indulás előtt indítok el, vagy rádió. De pl. a klímavezérlés, párátlanító gomb és egyebek miatt nem kell levennem a szemem az útról. Persze mindent egy BMW-ben sem lehet anélkül megoldani, hogy legalább a képernyőre ne kelljen rápillantani, de legalább az I-Drive úgy van kitalálva, hogy minden kitapintható, ráadásul a menüre rápillantani sokkal kevésbé vonja el a figyelmet, mint egy gombot, pontosabban annak helyét keresni egy sík felületen. Emiatt már az érintőképernyőt i utálom, a BMW-be simán megoldottam mindent menet közben is, mert nem kellett bizonyos pontokat eltalálni egy üveglapon ahhoz, hogy működtessem. Az érintőképernyőt úgy kb. globálisan betiltanám az autókban, mert balesetveszélyes.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Én egy Nissan ARIYA-ra beneveznék, csak nem azon a borult áron, ahol most van. És persze az érintőgombos vezérlést is feldughatná magának az, aki kitalálta. Talán éppen emiatt maradnék a BMW-nél, azoknak még nem ment el teljesen az esze és úgy oldják meg a vezérlést, hogy nem kell hozzá levennem a szemem az útról. Ok, tudom, van hangvezérlés is de az is gagyi.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
-
stickrs
senior tag
Szép, nem gondoltam, hogy az osztrák árak fölé lesznek beárazva.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen légkondit a lakásba?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen processzort vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Mikrotik routerek
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest