Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#250) BeZol


BeZol
őstag

Vettem a fáradságot, és kértem személyesen Tesla Universal-nál ajánlatot.

22.885.000 Ft-os Tesla Model 3 Performance /alap fehér metál szín + 19"-es téli gumi+felni szett. Autopilot nem/

50% önerő (11.442.500), ebből cég esetén ÁFA azonnal visszatéríthető.

36 hónap futamidő esetén 183ezer Ft, 60 hónap esetén 152,5ezer Ft a havi törlesztő (bruttó), ebből a felhasználás jellege szerint visszaigényelhető az ÁFA. Ha lusta vagy, akkor 50%-ban, ha útnyílvántartással igazolod h tényleg céges használatban volt a kocsi, akkor elmehetsz 100%-ig is.

Az éves CASCO a cég telephelyétől és a sofőrtől is függ, h mennyire korlátozzuk, elvileg 220ezer Ft a rekord legolcsóbb (Békéscsabai cégnek), és vhol 350-450ezer Ft közötti az átlagos (nem tudom, hogy általánosan Model 3-ra mondta az értékesítő, vagy tényleg a kiszemelt Performance-ra vonatkozott-e, de hogy kb. ezek a számok).

A maradványérték 3 évesnek 5.721.250 Ft (ez bruttó és ÁFA ebből nem igényelhető vissza), 5 évesnek 3.432.750 Ft.

Mi pl. nem CASCO-zunk, így nekünk ez extra kötelező "teher". Ez ugye átlag 400ezer Ft-tal nézve 1.2-2m Ft 3-5 évre.
Ha ezt is beleveszem a kocsi költségébe, akkor a kocsi végső ára (100%-os ÁFA-visszaigényléssel) 3 év után 21.118.495 Ft, 5 év után 21.547.318 Ft a 22.885.000 Ft-os készpénzes vásárlás helyett (végig CASCO-t is fizetve).
A konstrukció MKB Euroleasing-nél lenne, THM 3 évre 3.1%, 5 évre 3%, az induló ügyleti kamatláb 3 évesnél 3.89%, 5 évesnél 3.76%. A kalkuláció évi max. 40ezer km-rel van.

Az extra "finomság" a Társasági Adó-val érhető el.
Ez a rész számomra viszont nem tiszta, mert több dolgot is találtam.
Inkább csak bekopizom miket írtam össze:

- "Társasági Adóból (Adózás előtti eredmény 9%-a) levonható a törlesztőrészlet a TAO kb. 30-40%-os mértékéig, max. 5 évre szétosztva."

- A TAO-ból igénybe vehető kedvezmény elektromos autó vásárlására kisvállalkozás esetében akár 65% is lehet. A 65% a választott elektromos autó ára és egy hasonló kategóriájú robbanómotoros autó ára közti különbség 65%-a. Például egy Hyundai IONIQ electric (listaár: 8.889.000 Ft) hasoló kategóriájú, mint egy Hyundai i30 (listaár: 4.649.000 Ft). A kettő közzötti árkülönbség 65%-a pedig (most figyelj!) 2.762.500 Ft, vagyis ennyivel olcsóbban tudunk hozzájutni egy ilyen hibrid autóhoz.

- TESLA-ra akár 6.000.000 Ft is lehetséges (értékesítő mesélte), akkor 7.316.505 (3év) ill. 6.887.682 Ft-tal (5év) lenne olcsóbb a kocsi a készpénzes vásárláshoz képest."

Még annyi, hogy TAO kedvezmény esetén 5 évig kell megtartani az eszközt :F

És akkor még ilyet is találtam, hogy:
"Furcsa mód sokan nem tudják, hogy a KKV-s ügyfelek (mikró, kis és középvállalkozások) a tárgyi eszközök beszerzésére (mint például gépjármű) felvett hitel, vagy lízing kamatának 40%-a levonható a társasági adóból, annak maximum 70%-áig, de maximum 6 millió forintig."

Ezek szerint tehát 2-féle TAO-kedvezményes lehetőség is van.
Azt elmondásból tudom, hogy az autós példájú benzines kontra elektromos közötti felár 65%-ára járó kedvezmény esetén vmilyen 13m Ft körüli benzines kocsi alapárát tekintik a Tesla esetén (pl. bmw 330i vagy ilyesmi. Kocsiméret és alapfelszereltség alapján hasonlítják össze elvileg, és nem lóerő alapján, de ez sem 100%), és hogy ez ilyen energetikai beruházási pályázat, amivel kapcsolatosan pályázatíró céggel kell felvenni a kapcsolatot, akik közvetlen NAV-val vannak kapcsolatban (nem tudom mennyire lehetne kikerülni őket), elvileg kb. 4 cég van aki erre emiatt alkalmas az országban. A lényeg, hogy kb. 450ezer Ft-ért írják meg a pályázatot, és akár 6m Ft-os TAO-kedvezmény is lehet a végén az eredmény.

Tekintve, hogy elviekben ilyenkor 5 évig meg kéne tartani a járművet, így az 5 éves lízing esetén a kocsi 15.997.318 Ft-ba kerülne a 22.885.000 Ft-os kp-s vásárlás helyett (6m Ft-os TAO kedvezménnyel számolva) úgy, hogy az autó költségében benne van 5 év évi 400ezer Ft-os CASCO-ja, tehát a kp-s vásárlás esetén ha vki amúgy is CASCO-zna, annak 24.885.000 Ft-ba kerülne 5 év alatt a kocsi (áramköltség és kötelező biztosítás nélkül, regadó nincs, vagyonszerzési illeték nincs, cégautóadó/teljesítményadó nincs, parkolás pedig "még" ingyenes sok helyen). A CASCO díja persze évről-évre csökken majd, de ezzel nem számoltam.

Tehát ha a benzines kontra elektromos kocsi 10m Ft körüli felárának max. 65%-át vesszük a TESLA esetén, akkor igen, esélyes a 6m Ft adókedvezmény, de ennek utána kell jobban járni, hogyan is működik ez pontosan, mert a neten én már semmit sem találtam, ezt már személyesen kell intézni annak, akit ez érdekel, amire jutott, azt pedig megoszthatná itt, mert nekünk idén nem aktuális, de jövőre lehet aktuális lenne egy ilyen beruházás.

Egyébként 3-3,5hónap a várakozási idő egy Model 3-ra. Aki most rendel, januárra kapja meg a kocsiját.

Remélem hasznos infókkal szolgáltam. (pl. netes lízingkalkulátorokhoz képest ezek közel fele akkora ügyleti kamatlábak, tehát érdemes személyesen érdeklődni, ill. van ingyenes 20 perces soroksári utas tesztvezetési lehetőség, ill. egy feláras hosszabb A-tól Z-ig tréning (amit kocsi megrendelése után, de még átvétel előtt érdemes lehet abszolválni).

Nem tudom hatótávok voltak-e már, de netes tesztekből és youtube videókból a Model 3 performance esetén:
461 lóerő
3,4s 0-100km/h
261km/h végsebesség
75kWh akkumulátor
papíron 530km hatótáv
valóságban országúton 90-110-zel 450-480km
valóságban autópályán 130-cal 380km, 180-nal 250km

Erre jön az, hogy elvileg 20-80% között érdemes tartani az akksit, tehát 0,6-tal szorozva a hatótávokat még kímélve is lesz az akksi.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.