- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
válasz Kroni1 #14925 üzenetére
ioniq-nál a töltőajtó nem push-open jellegű? csak gombra nyílik?
a csatlakozózár nyitásához meg elég a központizár nyitás amit kulcson is elvégezhetsz.
Teslán csak motors nyitás van az nyilván kényelmetlen, vagy mobil vagy kijelző nyomkodás kellElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cOxeR
Ármester
válasz Kroni1 #14702 üzenetére
Kellene egy híd Csepelről budára a Deák meg a Rákóczi híd között, de az is segítene, ha ezt a béna Deák hidat mostmár századjára úgy tudnák megcsinálni, hogy ne kelljen lezárogatni kéthetente, meg ha lenne kellő mennyiségű felhajtó a szigetről a M0-ra és mondjuk nem ide tennének ilyen apró dolgokat, mint a Tesco logisztika... mindegy ezek nagyon off dolgok.
-
Andras6800
senior tag
válasz Kroni1 #14693 üzenetére
Őszintén szólva én nem látom be, miért lesz jó ez a kombó. A családi EV-k jelentősebb hányada 2T feletti. Persze vannak könyebb, kisebb verdák, de azok meg gyerekhez meg vidékre járni nem a legoptimálisabbak. Bár statisztikám nincs. Hybrid is kuka… Ebből nekem az jön ki, hogy aki ingázik majd inkább vesz egy fasza dieselt vagy jobb esetben benzinest bejárni meg füstölni, mert az ebben a méretben 2T alatt van és fele lesz a parkolási díj. Vagy még rosszabb esetben vesz egy lelakott könnyű kis ICE-t olcsón ingázni. Egy VW lupo is többet szennyez városban, mint egy 2,5 T gyűlölt EV SUV. Még amúgy lehet a teljes környezeti lábnyoma sem kisebb gyártástól a bezúzásig. De ez már nem ehhez kapcsolódik.
Számomra ebben semmi érthető nincs agglomerációban lakó családosként ahol 1 EV van mint fő jármű. De amúgy nem érint annyira nagyon engem. Az évi ~ 5-10 óra amit Bp-en közterületen parkolok… de a város lakóinak összességen szerintem ez inkább hátrányára válik. Ez egy fasza ötlet ahol jó fidesz módra valakit befeketítve meg démonizálva lehet embereket jobban lehúzni és pénzt beszedni.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
axioma
veterán
válasz Kroni1 #14693 üzenetére
Az a baj hogy ezzel csak tobb lesz a fustos... nem azt erik el hogy nem megy be a kocsival, hanem hogy 20+ eves bontoszokeveny lesz az optimalis valasztas penzugyi szempontbol.
Konkretan nalunk is ha cserelni kell, a phev-bol igy nem EV lesz hanem olcso auto, ha ugy jon ki jobbra [benzin plusz parkolas]. Nem tomegkozi, mert 8 km tavolsagot nem lehet emberi idoben osszehozni. Szoval a levegominoseg erosen fog romlani ettol, nem javulni![ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
válasz Kroni1 #14693 üzenetére
levegőminőségért aggódó lakosként
Akkor talán a legjobban szennyezőt kellene büntetni... BEV legyen alapdíjas, aztán kibocsátás szerint 2x - 5x szorzó... BEV tulajként sem tartom jónak a korlátlanul ingyenes parkolást... vagy idő vagy díjkedvezményt kellett volna a kezdetektől is adni...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
válasz Kroni1 #14693 üzenetére
Itt az a baj, hogy a tömegközlekedés egy rakás nulla... Halásztelekről pl nekem bemenni és átjutni a város teszem azt másik felére, egy örökkévalóság... nem mellesleg, ha a büdös aluljárókban kellene mászkálnom mindent is újraértékelnék... de hogy a kedvem nem jönne meg tömegközlekedni az biztos. Elég kimennem párszor a családért évente 1-2 alkalommal pl Kelenföldre és átsétálni a peronra... hát inkább elmegyek kocsival értük Győrbe meg vissza... ha európai szinten lesz a tömegközlekedés akkor lehetne miről beszélni.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Kroni1 #14396 üzenetére
Igen, az a fő aggodalmam, hogy mennyire nyitottak az elektomos autózás iránt.
Pedzegettem már nekik, nem zárkóztak el, lehet mondjuk egy bérlés gyakorlati tapasztalatai segítenek majd a döntésben.
Egyelőre engedjük el, szerintem meg tudom őket győzni.A három fázis adott, szóval akkor a Zoé jó lehet? Más esetleg?
-
stickrs
senior tag
válasz Kroni1 #14322 üzenetére
M3-al 140-el volt annyi a fogyasztásom, mint nironak 120-al. Egyszerre indultunk, több mint másfél órával korábban értem haza 650km távon. Ha csak évente 1-2x kell ezt megtenni akkor szuper, de nekem pl sok időveszteség lett volna nyáron, mikor 2 hetente oda-vissza mentem ezt a távot. Nem azt mondom, hogy rossz autók, városban, országúton a fogyasztásuk is teljesen jó.
40%ig tölt 70 körül, ott már csökken, és kb 55%-tól már 50 körül tölt csak.Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
CharlieDrop
veterán
válasz Kroni1 #14313 üzenetére
Köszi, erről a kommentről lemaradtam tegnap.
Ezért a kommentért különösen "Jobb ha vásárlás előtt kiderül h melyik tipusnak/évjáratnak van esetleg vmi olyan hülyesége ami neked zavaró lenne. A szervízről is irnak hajmeresztő dolgokat garanciális Tesla tulajok, nem árt ezeket átcsemegézni.."
Aztán úgy néz ki a pénztárca szab majd határt, meg hogy a páromnak a Kona jobban tetszik.[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
cOxeR
Ármester
válasz Kroni1 #14313 üzenetére
Szerviz az botrányos sajnos… leginkább mindenki megy az osztrákokhoz mert itthon ez a viccel egyenlő… nekem is van pár garanciális dolgom, de haladni nem haladnak.
Szerencsére egyik sem túl katasztrofális… futómű ami nálam addig lesz gyári míg garancia van rá, de ezzel számoltam. -
Vesa
veterán
válasz Kroni1 #14125 üzenetére
Nálunk csak a feleségem használja az Ioniq-ot, aggloból járkál be vele dolgozni és a gyerekeket, plusz egyéb rohangálós napi rutint tolja vele. Átlagban napi 50-70km a táv, kb. 70-75% város, 25-30% M0. Itt egy [kép] a fogyasztásról, mondjuk ez már októberi (pár rutin menet), de nyáron szinte mindig 10 alatt marad, ezért az éves átlagunk is 10,6 jelenleg. Pedig megy a klíma mindig (ezt a fejébe vertem, mivel az utastérből temperálódik az akku, fontos, hogy melegben menjen a klíma).
Rekuperáció szerintem 2-es fokozatban van állandóan és nem hinném, hogy kapcsolgatja, de megkérdezem majd.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Kroni1 #14004 üzenetére
Igen, ez így jogos részetekről, abba már nagyon meggondolandó egy ilyen, főleg, ha ki sem használjátok igazán.
Nálunk sajnos a garázsban van a töltő, de csak az egyik kocsi dekkol bent, tehát az Ioniq nem előfűthető. Bár adná magát, hogy mivel a másik tudja ezt akkor az menjen ki, de érthető okokból nem a négyszer akkora értékű autót tartom kívül. Bár kétállásos a garázs, az egyiket sajnos beépítettem hobbiszobának. Így viszont sem itthon, sem a párom munkahelyén nem tudjuk előfűteni/hűteni az Ioniq-ot, szerintem ez lesz ennek az autónak a koporsójában az utolsó szög...mennie kell. Csak nem tudom, mi lesz helyette, mert nincs semmi azon az áron, amennyit egy EV-re költenék.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Kroni1 #14002 üzenetére
Szia,
Köszönöm a infót! Szerintem ennyit erre az autóra már nem érdemes költenem, inkább el lesz adva -csak a párom köti az ebet a karóhoz, anyira szereti-, én már régen eladtam volna. Az FB oldal nekem nem jött be. Illetve itt az is kérdéses, hogy a remote funkció az hogyan történik, mert ha valamilyen szerveren keresztül -feltételezem, hogy igen-, akkor szerintem elég rizikós egy kicsi céget, netán még annál is kisebb magánvállalkozót megbízni, mert ki tudja, meddig fog üzemelni az a szerver. De ez csak elmélkedés, sajnos nem tudtam utánanézni, h ogy pontosan mit kínálnak és az hogyan működik.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Gtaati
őstag
válasz Kroni1 #13613 üzenetére
Helló, hát akkor fel van adva a lecke, körbe nézek... 5-5,5 millió az még nem áll rendelkezésre és az már igencsak a felső határ anyagilag, ezért is írtam fentebb, hogy kb. fél év mire mi oda érünk hogy vegyünk elektromos autót, de lehet még valamivel több is lesz. A Leaf-ből a második generációt és a 40kw-t néztük első körben, de nincs még semmi eldöntve.. Ezért is gyűjtöm az infókat Javarészt városban lenne használva illetve havi rendszerességgel 60-70km oda -vissza ami ami olyan várossal együtt 150km környéke lenne, egy évben meg néhány alkalommal akkora táv, hogy valahol tölteni kelljen, legalábbis ez az elképzelés egyenlőre. Nyaralni meg maradna disel C-max. Köszi a részletes infót!!
-
mghltm
addikt
válasz Kroni1 #13613 üzenetére
"Én szeretem az ülésszellőztetés/hűtés funkciót, ez sok premium/style felszereltségű szintű ioniq-ban benne van, Leafnél ebben az árban elég ritka ami tudja ezt." - nem letezik ilyen leaf, csak a 4x ulesfutest tudjak elol-hatul, szellozest egyik sem.
a leaf egy hatalmas elonye lenne a v2g / v2h kepessege, viszont 2-3m a specko ketiranyu tolto de nem elerheto
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
WiZARD
addikt
válasz Kroni1 #13613 üzenetére
40es Leaf cellahiba kiderítéshez még OBD se kell.
Ha nagy terhelésnél (nagy gázzal hosszabb gyorsítás, esetleg emelkedőn fel) hirtelen több százalékot esik az akku akkor felejtős.
Gablini 3milliós javítási ajánlatot ad ilyenre (a 8év/160k km akkugariba ez szerintük nem tartozik bele.), amiből végül 50%-ot elengedtek volna annak aki legutóbb ilyenről írt a fb csoportba.
Nekem gariban javították, 2 éves volt az autó.Hogy független szerviz vállalja-e és mennyiért azt nem tudom.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
madgie
titán
válasz Kroni1 #13441 üzenetére
Igen, ez a Prohardver kocka világában tök jó elképzelés, aztán amikor hazaesel mondjuk a háromnapos varsói melóból, másnap hajnalban meg indulsz a Tisza-tóra, hogy napkeltekor elkapd az úszóházakat, akkor az esetek nagy részében örülsz, ha a gépre feltolod gyorsan az anyagot és eszedben van, hogy keress másik kártyákat, ne izommemóriából nyomd le a format gyorskombinációját a kamerán
Backupolunk, igyekszünk, se mindenki benézi néha, sajnos. Nekem volt olyan, hogy a drón applikációjának a cache-e mentett meg, pedig tényleg milliószor át szoktam nézni, biztos megvan-e a nyers mindenütt. -
Vesa
veterán
válasz Kroni1 #13252 üzenetére
"nem tudom mi a fenét kezdene, ha az bemondja az unalmast.."
Semmit nem tud tenni, de ez valóban nem EV specifikus, hanem általában a modern autók miatti szívás. Vontatni legtöbb esetben tilos, még úgy is, hogy a 2 első vagy hátsó kerék meg van emelve. Csomó autóban, ha Start-Stop rendszerű és AGM akku van benne, akkor még az akkut sem lehet házilag kicserélni.
Engem az izgat, ha megáll egy modern autó pl. egy nehezen megközelíthető garázsban, vagy egy szűk, kanyarokkal megspécizett mélygarázsban, behúzott elektromos kézifékkel, P-ben ragadt váltóval, nem működő kormánnyal, akkor onnan hogy a fenébe hozza ki az autómentő? Emelni nem tudja, de még ráállni se tud a villás cuccal, hogy megemelje a 2 kereket, a másik kettőt pedig segédkerékre tegye. Vagy ha sikerülne is, akkor kifelé menet egy szűk kanyar és vége a dalnak, az életben nem fordulnak ott be. Elképzelni nem tudom, ilyenkor mi van?[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biker
nagyúr
válasz Kroni1 #13248 üzenetére
"mit tud csinálni, ha egyszer kiir valamit és lehorgonyoz a kocsi, merthogy az ioniq áll a kertkapunál, a dízel ami ilyenkor B terv"
hmmm, felrémlik előttem a jó kis dízel scenic, ami híresen szar töltésileg, és kis fordulaton nem tölt eleget, így bár el tudtam indulni, kb 2km-re egy körforgalomban emelkedőn bedobta az összes hibát ami létezik, leállt és behúzta a kéziféket, ami elektromos. sakk matt. Emelkedő vezet a körforgalomba, arról nem is akarok mesélni milyen qrvaanyázást kaptam, de kiszállva realizáltam, ha ki is pakolok a csomagtartóból, és felszedem a padlót az elektromos kézifék kioldóhoz, ha kioldom ott halok meg mikor rámgurul az autó.
Szóval nem mesélem tovább, de ez miért is elektromos autós probléma? ez minden autó problémaElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Kroni1 #13248 üzenetére
ne várd meg hogy lemerülve letiltson, amíg 1% is van benne, addig beindítva ha vontatod ugyanúgy töltődik mint a regeneratív fékkel. ha lemerült, letilt, nem vontatható mert P-be teszi magát
egyébként pár kivétellel a legtöbb villanyautó tölthető egy ecoflow szerű "powerbankkal" vagy egy másik villanyautó V2L adapterével.
de ez ugyanaz a kérdés ha kifogy a benzin....Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
biker
nagyúr
válasz Kroni1 #12809 üzenetére
igen, teltonikához nem jár eszköz, egy modbus kimenetes mérő, egy fázison olyan 40ezer
de ez a töltő akcióban 100-al olcsóbb mint volt majdnem, ocpp-t tud, Home assistant is, rengeteg dolgot tud, csak túl drága volt, nem nagyon vitte, csak a premium közönség, az meg szűk nagyon.
HA-n keresztül vezérelhető egy shellyvel is amúgy, vagy logikával. ebben nem tudok segíteni, vannak HA profikElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Kroni1 #12806 üzenetére
Aurora: CSAK kártyával vagy APP-al indul, cserébe a terheés megosztó rádiós, ami nálad azt hiszem szempont
Beny: beállítható plug&charge is, nem kötelező kártya, ehhez a rádiós terhelés megosztó +20eFt
Teltonika mint a beny, indul magától is, meg appból is meg kártyával is, de nem lehet rádióssá tenni a terhelés megosztótezek az indítási opciók
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Kroni1 #12802 üzenetére
"Nincs tapasztalatom a gerisoft email supportjával, de a más cégeknek küldött email-jeimre kapott válaszok sebessége okán gondoltam nem emailt írok, hanem inkább itt csalogatlak ki téged a bokorból.."
Mint látod, embertelen gyors a support
(kivéve ha nyaral vagy épp beteg)
"Felvettem a kapcsolatot amúgy a szerelő sráccal akit Te ajánlottál" Én ajánlottam? max a Makai Danit
a leírás alapján 10perce beszéltük meg vele a lehetőségeket, neked kell a 8m kábel ugye?
Teltonika, Beny, és Aurora 7,2kW mind van raktáron, és a csere megoldható
Majd visszahív Dani és megbeszélitek.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Kroni1 #12798 üzenetére
Egyszerűbb lett volna írni a forgalmazónak, aki a videón van
nem lehet kikapcsolni, egyfajta lopásvédelem. De ha használod az rfid kártyát a kulcstartón, akkor nem kell pinkódozni, lehúzod tölt.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
válasz Kroni1 #12700 üzenetére
Haha, a Mercinél jobban szeintem senki nem képes lehúzni a tulajokat, ezt most már tapasztalatból mondom. Bár a mindenféle távvezérlés ingyenes, de kb. 60db egyéb digitális extra van az autóhoz, amit havi, éves, 3 éves, vagy örökélet konstrukcióban lehet megvenni.
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
válasz Kroni1 #11895 üzenetére
Erre gondolsz? [link]
Nekem ez megint annak tűnik, hogy a betelepülő elvtársak gyárait ezzel is támogassuk meg.
Lett volna lehetőség évekig, de nem izgatta pártunkat a dolog.
Szerintem EU szinten erre nem lesz készség.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Kukipapa_rr
tag
válasz Kroni1 #11684 üzenetére
tűzoltóként ez a megoldás szerintem teljes agyrém
Akkor a legjobbtól kérdezem: más autókkal összehasonlítva hogy kéne ennek működnie?
Modern autók bezárják az ajtót indulás után, kívülről nem lehet kinyitni őket. Baleset esetén az utasok mondjuk eszméletlenek, és nyilván az is tipikus, hogy nem működik akkor a központi zár. Mindenképpen az marad, hogy be kell törni az ablakot, és belülről lehet kinyitni a kocsit, mechanikus kilinccsel.
Miben különbözik a Tesla megoldása? Miért nem mindegy, hogy kívülről motoros kilincse van-e vagy nincs, ha úgyis belülről lehet csak nyitni mechanikusan?
-
biker
nagyúr
válasz Kroni1 #11684 üzenetére
egyik cikket sem lehet elolvasni, a washingtonos szar feliratkozást kér, a másik meg letakar mindent az adblock miatt.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
bigdigit
addikt
válasz Kroni1 #11542 üzenetére
Úgy működik mint az adaptív tempomat de ez csak fékez és nem gyorsít vissza. Elvileg lehet állora is fékezne de még nem mertem kipróbálni de az biztos a végén már a vészfék asszisztens blokkolna és nem ez.
Összesen azt hiszem 4 állása van. 0-1-2 és adaptív. Az utóbbit külön menüben kell beállítani. Karrol nem állítható. Viszont a bal oldali kar amivel felfelé lehet állítani folyamatos behúzással mint egy kézi fék is működik de adagolni körülményes. Ez állóra is tud fékezni úgy hogy ha már áll az autó mint egy autohold meg is fogja.[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
addikt
válasz Kroni1 #11082 üzenetére
Én az új Ioniq 5 árát várom már, mennyire lesznek agresszívek Hyundai-ék. Ha jól tudom, a jelenlegi honlapos árak már irrelevánsak, mert a régi modellre vonatkozott, amiből már elvileg nincs és nem is lesz.
Meg ha valaki esetleg tudja, ID7 listaárból mekkora kedvezményt ad a VW, az még hasznos infó lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Bikkrom
senior tag
válasz Kroni1 #11032 üzenetére
+Balázzs: Köszönöm, ez volt tervben, egy taxis ismerős segített volna. De végül elhozzák.
FIREBLADE78: Dehogy új. 2017-es. Csak túl jó ajánlat volt így utaltam 500 foglalót, hogy másnak el ne adja. Amíg megoldódik az elhozatal.
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
Speederer
senior tag
válasz Kroni1 #10918 üzenetére
Nem túl messzemenő tapasztalatom van a dolgot illetően, de úgy vettem észre, hogy a fékre lépve is egész nagy számokat tud mutatni a visszatöltésre, ebből gondolom, hogy elsősorban nem a féktárcsát használja ilyenkor sem.
Ioniq 5, "auto" rekuperációra állítva.A rendrakás a kisemberek mániája. A zseni átlátja a káoszt!
-
Bikkrom
senior tag
válasz Kroni1 #10796 üzenetére
A sima Ampera azért amiért az i3 (pedig az nagyon tetszett), 2 gyerekkel a 4 személyes kevés. Asszonynak be kell tudnia ülni közéjük. Az e plus jó lenne, az már 5 fős, de az nem fér bele a keretbe. 3,5-4 millió volt a keret, ami idő közben 4,5-5 lett. Az Ioniq nem plug-in ennyiért. Vagy tévedek? Van itthon fölös pár ezer kwh üzemanyag helyett. Plug-in vagy EV kell legyen. De 200 km felett menjen.
A Volvo V60 meg érdekes mód nem zuhan. Igaz nem is mennek. Csak pang a piacuk. A 2013-2014 rendberakottak 250 ezer km alatt 4,5 millió környéke. De a 2015 vége, 2016, 2017 meg 5,2-5,6 millió. Annyiból már becsorogtak értelmesen felszerelt 40-es Leaf-ek. Na meglátjuk. Van még pár hét agyalni.
Egyébként sem szeretek ekkora összeget hamar elkölteni. Sokat kell nézelődni a tuti vételig.
Szerk: Outlander volt még versenyben, de az meg nem megy el elektromosan télen 20-25 km-t. Legalábbis ritka. Ovi járat lenne reggel, délután. 20-25 km a kör. A V60 11,2 kwh aksija verhetetlen ebben az ársávba.[ Szerkesztve ]
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
tuzpenge
őstag
válasz Kroni1 #10707 üzenetére
Pont ezt akartam írni...mintha valaki beböfögné ide hogy az elektromos autó 40--50 milla és az még nem is a felső kategória.....Hát persze hogy nem...pfff.
Lehet venni ebikot annyiért is mint Te és boldogan használni. Nem kell mindenre a profi cucc (bár jó lenne, de a racionalitás talaján kell maradni), meg kell nézni mi az igény és a keret és ahhoz kell a legjobban passzolót venni...3 milla ebikra??? Persze ha picit profin sportolsz akkor igen.ˣ
-
Tiédetis
senior tag
válasz Kroni1 #10686 üzenetére
Hátsó üléshely nagyon tágas, főleg lábaknak, magam mögé bőven beférek.
Soul 27-hez képest az első hely picit szűkebb vállmagasságban. Jobb a kilátás, előre, hátra ott a kamera, ami látószöge kisebb. Az ülések jobbak voltak Soul-ban, pláne a szellőzés is. Kormány jobb, kezelhetősége jobb. Csomagtér kb azonos, nem nagy, de pótkerék elfér benne. Rohadt agilis az ampera-e. Olyan előzéseket tudok csinálni, hogy meglepett. Ha ki kell lőni vele, nem gond akár120-ig sem. A töltési görbéje viszont rosszabb, eddig egyszer kellett villámon tölteni, nem túl acélos ha hideg.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Egon
nagyúr
válasz Kroni1 #10685 üzenetére
Lehet hogy használtan érdemes meg sokaknál kijön a matek, de ha újban gondolkodom (márpedig általában új autót veszek), akkor az szvsz nem kicsit gáz, hogy nem kevesebb mint 6 évvel a topic nyitása után, még mindig ugyanott tartunk:
Autó: Magyarországra érkezett az elektromos Opel Astra kombi | hvg.hu
A Stellantis konszern német márkájának elektromos kombija Edition felszereltséggel 16,2 millió forintba kerül, a sportos hangulatú GS-ért pedig 17,2 millió forintot kell fizetnünk.
Viszonyításképp, a 110 lovas benzines Astra kombi már 8,6 millió forint ellenében hazavezethető."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
biker
nagyúr
válasz Kroni1 #10681 üzenetére
Szintén... Én 2011-ben 14m-ért vett lakásban lakom, most 65.öt ér, de nem tudok az 50m különbözetből venni semmit, mert nem realizáltam a nyereségem, nem lehetséges realizálni.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
bigdigit
addikt
válasz Kroni1 #10672 üzenetére
Úgy látszik itt csak én vagyok a csóró proli akinek számít az is mennyit dob a kútba pár év alatt. Nincs olyan műszaki cikk ami befektetés lenne kivételes esetektől eltekintve. Mit tudom én pl veterán autó vagy valami ritkaság. Más életszínvonalon utazunk ez biztos. Nem mindegy mellényzsebből kp-ban kicsenget valaki 10-20 millát majd bukik pár év alatt 5-öt és jöhet a következő szemben azzal aki 20 év alatt lassan valahogy össze rakja a zsetont aztán 5 év spórolását kidobja. Luxori egy átlag ember számára főleg ott ahol a járműpark már 16 év körül van. A cikk szerint még ott is probléma ahol azért van pénz. Szemellenzővel azért nem kell járni. Egyébként élvezem az autót de ha 10 évvel fiatalabb lennék eszem ágában se lett volna beleugrani. Most már valahogy ezt a kicsit kihúzom de másképp anyagi csőd lenne egy átlag embernek.
De írhatom másképp is gúnyos megjegyzések alapján.
Röviden ezt csak a hülye nem látja be .[ Szerkesztve ]
-
Andras6800
senior tag
válasz Kroni1 #10654 üzenetére
Elvileg gördülési ellenállásban Conti AllSeasonContact jobb. Néztem a Conti AllSeasonContactot is, de valahogy nem lett annyival jobb CC2-höz képest. Meg nekem való méretben még nem is kapható.
És még valami. Nézegettem a már itt korábban linkelt tesztoldalt, ahol belenézve a mérési eredmények táblázatba láttam, hogy 2 gumiméretet is teszteltek. Néhol 2 meret közt nagyobb volt a diffi, mint 2 márka közt….
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
válasz Kroni1 #10626 üzenetére
Köszönöm, ezek hasznos infók. És igen, az elején a levezetést is adom.
Ami engem kicsit meglepett: "Más volt a helyzet a száraz fékezésnél, itt a kopott abroncsok rendre előbb álltak meg az új társainál, 2-4 méterrel. "
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
WiZARD
addikt
válasz Kroni1 #10610 üzenetére
A vészfékezés az azért jellemzően arról szól hogy valami váratlan történt.
Gyakran se kell ilyennek lennie, de ha 2-5-10-20 évente előfordul egy elkerülhetetlen vészfékezés, akkor 5méteren életek múlhatnak.Amúgy igen, pont ezért lehet jó a 4 évszakos, mert az nem 70%ban a nem megfelelő gumi, hanem csak 30%ban.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
gorbep
senior tag
válasz Kroni1 #10570 üzenetére
Közben betettem a bekötési rajzot szerkesztésbe...
a Delta Smart 22 kW tudja, csak dupla áron (299 EUR), viszont ez WiFi-s és szerintem tudja az OCCP-t is... úgy meg már szintén bajnok ár.... szerintem
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
-
mauimagic
senior tag
válasz Kroni1 #10559 üzenetére
Persze ehhez gyártói support is is kellene...
Szerintem, ha az EU nem hoz valami kötelező akkufejújítási szabályt nekik, akkor nem fogják erőltetni.Ellenben már most vannak akku felújító/upgrade cégek, egyre elérhetőbb áron meg lehet úszni a javítást.
Mivel egy EV akku rengeteg cellából áll és emiatt nagyon munkaigényes a javítása, szerintem komoly "iparág" fog erre kiépülni itthon, hiszen a legcsóróbb országok egyike vagyunk az EU-ban, itt köt ki minden ICE bontószökevény is, nem hinném, hogy az EV-knél máshogy lenne.
Ha meg beindulnak az akkugyárak, akkor simán lesz olcsó akku is okosba, műszak végén az uzsonnásdobozba cellánként kilopva, úgy magyaroschan[ Szerkesztve ]
-
bitpork
nagyúr
válasz Kroni1 #10556 üzenetére
Szerintem az ev-nél még most nagyon tapad a techie gondolkodás és a mostani fejlestések régebbi vasakban nem fognak tudni költséghatékonyan megjelenni. Én félek tőle hogy ez már két olyan mély ütés amivel nehezen fog megbirkózni az egyre szegényedő felhasználóréteg.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
mghltm
addikt
válasz Kroni1 #10547 üzenetére
talan egy jo 5 even belul lesznek mervado es pontos adatok, nem kevesben van mar lfp es fog meg bovulni a jarmuvek listaja:
BYD Dolphin
MG 4 & ZS EV(Excite 51 only)
GWM Ora (Standard Range only)
BYD Atto 3
BYD Seal
Tesla Model 3 (RWD only)
Tesla Model Y (RWD only)mi is lfp akkusat valasztottunk tudva a kisebb kapacitasrol es hatotavrol illetve a lassabb tolthetosegrol. remeljuk hosszu ideig fog minket szolgani, nem szokasunk gyakran cserelgetni a jarmuveket.
upd: nem irnak a cikkben datumokrol, de a forraskodban ott van a lenyeg, majdnem 1 eves az iras
{"@context": "https://schema.org","@type": "NewsArticle","datePublished": "Wed Feb 22 2023 13:06:12 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)","dateModified": "Wed Feb 22 2023 14:10:41 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)"}
[ Szerkesztve ]
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
WiZARD
addikt
válasz Kroni1 #10468 üzenetére
Lassú töltés/rajtahagyás ellen engem VP egyik kommentje győzött meg, mely szerint minél tovább van csatlakoztatva a hálózatra az autó annyival nő az esély onnan érkező túlfeszültségre.
Aztán persze biztos van a lassú töltés mellett is elfogadható érv. Pl szaldó nélkül napelemről, vagy ha valaki nagyon sötétzöld és ettől érzi jól magát, stb.
A szaldóból azért kezdenek kikerülni akik hamar kezdtek napelemezni, és talán még van némi összefüggés is EV - korai napelem telepítés közt, mind anyagi mind gondolkodásbeli oldalról.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
senki68
senior tag
válasz Kroni1 #10412 üzenetére
Az oké, hogy ha belóg a rendszámtáblába le kell venni.
De olyan nincs, hogy ha levehető akkor le kell venni.Egyébként nagyon sokan csak azért rakatnak vonóhorgot, ha hátulról beléjük mennének. Majomfogónak hívják.
Igen olvastam a posztot, mit okozhat, hát nemigazán értek egyet vele. Nincs az olyan erős, hogy elnyomja az alvázat.
-
Tiédetis
senior tag
válasz Kroni1 #10329 üzenetére
Érdekes kérdés ez. Mióta lecseréltem a kis soul-t amivel értelemtlenség lett volna pályára menni, az amperával megyek. Kicsit több km mint anélkül a célhely, de 90%-ban az út jobb. (M5-sön azért vannak huppanók rendesen) Viszont 110 (106) a beállított sebességem. Ha nincs tömve a pálya, ez még tényleg élhető sebesség itt.
Ha kamiont kell előzni, és a forgalom sem indokolja, ebben a tempóban megyek el mellette. Ha jönnek gyorsabbak mögöttem, gyorsítok és kész, pláne ha látom, hogy beáll és tartja a távolságot, nem fogom akadályozni. Sőt, akár 2 kamion közé is bemegyek, és jó időben jelzem is. De hát vannak audik és bmw-k, akik 20km-ről villognak, dudálnak, felmennek az elválasztósávra, na ott nem gyorsítok. (ez is jellemzően hazai rendszámosok) Szerencsére elől-hátul van kamera, mindent is vesz ha szükség lenne rá.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
bigdigit
addikt
válasz Kroni1 #10289 üzenetére
Vásárlás előttire gondolsz?
Kiterjedt nagyakkura +teljes diagnosztika. Rétegvastagság mérés, általános állapot, futómű diagnosztika.Erről jut eszembe ma gumicserén sajnos még kellett állapítanom tényleg gyalázatos rozsdás a tárcsa is sőt még a féknyereg is. Hátul vállas a tárcsa is. Tudom tipikus EV betegség. De ahogy láttam első hátsó tárcsa és betét csere lesz hamarosan. Szervizben azt mondták nem fontos,hogy ők csinálják mert a garanciát nem érinti.
Mondjuk nálam is rozsda sorsra fug jutni mert beállítottam az adaptív repukerációt és tényleg elég jól működik. Ha valami van előttem magától próbál egyre nagyobb vissza töltéssel megállni és jobban csinálja mintha én alkalmaznám az úgymond kézifékezést állóra. -
biga
őstag
válasz Kroni1 #10049 üzenetére
Trabival siman! Annak nem kellett téli gumi, kifejezetten hoallo volt, én mentem vele total behavazott varosban olyankor, mikor 10 böl 9 kocsi elakadt, buszok meg el sem indultak. Szerintem ha téligumit tettünk volna ra, csak emelgette volna a kerekeit, mint a macska, ha zoknit huzol ra
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
Új hozzászólás Aktív témák
- Nincs több iPhone 14, az iPhone Air-t viszont lassan már gyártják
- Milyen videókártyát?
- Autós topik
- Windows 11
- Nők, nőügyek (18+)
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Napelem
- DIGI internet
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest