- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Vesa
veterán
válasz
Kroni1 #16347 üzenetére
Futómű ízlés kérdése, pl. nagyon tetszett anno a C5 lágy futóműve, mert nekem fontosabb az úthibák eltüntetése és a kényelmes rugózás, mint a sportos, feszes futómű ami minden szirsz*rt odaver a hátsóm alá. Cserébe kanyarokban finoman szólva nem volt jó, billent le az útról, ahhoz képest az összes BMW amit birtokoltam olyan érzés volt, mintha ragadna az útra egy kanyarban. De ez csak egy paraméter, pl. az említett C5 egy barátomé volt, fél évig bírta idegekkel, annyi baj volt vele. Akkor durrant el végleg az agya, amikor hirtelen, magától, szó szerint beesett az egyik ablak az ajtóba, és nem lehetett többé felhúzni...a 2 éves autón!
Egy Peugeot 2008-al mentem -bérelt kocsi volt-, rettenetesen imbolygott, nem volt jó vezetni, pedig egyébként a külső design nagyon bejött. Espace külön kategória szerintem. Sokáig az volt az egyterűek királya, eléggé eltalált autó amennyire tudom.
Sajnos ez a C4 nem is nagyon tetszik, nekem ez a forma már túl sok (nem mintha bármelyik EV tetszene ebben a szegmensben, így ez kevéssé lényeges ha egyébként jó a kocsi). Abban igazad lehet, hogy a Stellantis csoportosulás óta már a Citroen sem pont ugyanaz mint a régiek. Ezt nem tudom megítélni. Az az egy Peugeot nem győzött meg, pedig tényleg bizalommal ültem bele a -szomomra- meglepően pofás külső miatt. Az csak hab volt a tortán, hogy a kijelzőt pont nem láttam a kormánytól, és ezt semmilyen beállítással nem tudtam korrigálni. Ez már élből kizáró ok nálam a Peugeot vásárlásnál, de ha megnézed itt PH-n van egy 5008 teszt, abban pl. nagyon jól látszik, mennyire gagyi az infotainment rendszere is. A wireless kapcsolat instabil, random ledobálja, a felület fapados, és nincs átgondolva, menükben kell turkálni hétköznapi funkciók miatt. Ez mind olyan probléma, amit egy lágy futómű sajnos nem tud ellensúlyozni.
-
Vesa
veterán
-
tuzpenge
őstag
válasz
Kroni1 #16224 üzenetére
Szerintem is tök hasznos / jó dolgokat írt...ha valaki nem csőlátású, legalább elgondolkodott rajta, illetve normális hangnemben személyeskedés nélkül lehetett vele tárgyalni érv/ellenérvvel....Ha róla van szó (nem tudom), én soha nem olvastam olyat tőle itt, hogy sz@r Mo-n élni vagy hasonló, meg ő annyira Musk (Tesla) ellenes volt hogy kizártnak tartom hogy Teslat vett volna....
-
Doki16
addikt
válasz
Kroni1 #16108 üzenetére
Egyelőre még jogsija sincs és pénz sem a kocsira
De tuti alig menne évi pár ezret max.
Triót én sem vennék pont azt mondtam. Sokkal jobbnak tartok egy vasaló Swiftet.Ioniq 28-as kocsink van már 4 éve, tudom milyen jó autó, már jócskán milliós összegben spórolt nekünk a korábbi benzines/dízel kocsikhoz képest.
-
Vesa
veterán
válasz
Kroni1 #16110 üzenetére
Erre már most tudok válaszolni, mert az előző is pont ilyen akku volt, azt is én vettem már bele, és 2,5 évig bírta.
(valójában még működött, de ez a fedélzeti rendszer meghülyülős, nem azonnal indulós sztori pont elég volt ahhoz, hogy ne várjam meg amíg ott marad az út szélén). Sajnos a 12V akku megdöglésének sokszor még ennyi előjele sincs, de ha mégis, akkor kb. pont az történik ami nálunk.
-
Vesa
veterán
válasz
Kroni1 #16107 üzenetére
Na erre majd kíváncsi leszek! Én is AGM-et kerestem, de ez a hülye koreai akku szabvány kész agyrém, alig találni egyáltalán belevalót, választék meg szinte nincs. Bele tenni mást csak gányolva lehetne, azt pedig nem szeretném (le kéne fűrészelni egy fület az akku tartó tálcáról, akkor beférne normál méretű akku, amiből már van választák). Végül egy Exide Premium akkut vettem, de ez sima, nem AGM vagy EFB.
-
Doki16
addikt
válasz
Kroni1 #16033 üzenetére
Ezek akkor is másra valók. Egy 3kWh-s verzió már olyan drága, hogy annyiból bőven kijön egy 3-4 kW-os easun inverter és egy 5kWh-as lifepo akku. Persze nyilván akkor, ha valakinek ez lenne fő profilja, hogy autómentés. Nem is hülyeség, amúgy létezik ilyen? 20 amperes evse, 6kw inverter és 10kwh akkupack. Az már gyors segítség és megvan az egész 1 millabol simán.
-
-
axioma
veterán
válasz
Kroni1 #15882 üzenetére
kameraval lathatna, kinai radiot vettem ami tudja [persze ugy kezdodott, hogy kisakku lemerules miatt az eredeti radio kerte a kodot amit nem tudtam es akkor mar ilyen lett, de utolag me'g orulok is neki, beszereles persze me'g egyszer annyi, akkor is megerte]
mondjuk nekem is csak hatrafele van, de azzal siman centizgetek, pedig anelkul benan parkoltam, csaladi auto helyere tolatva alltam be a kis picurral... -
-
válasz
Kroni1 #14702 üzenetére
Kellene egy híd Csepelről budára a Deák meg a Rákóczi híd között, de az is segítene, ha ezt a béna Deák hidat mostmár századjára úgy tudnák megcsinálni, hogy ne kelljen lezárogatni kéthetente, meg ha lenne kellő mennyiségű felhajtó a szigetről a M0-ra és mondjuk nem ide tennének ilyen apró dolgokat, mint a Tesco logisztika... mindegy ezek nagyon off dolgok.
-
Andras6800
senior tag
válasz
Kroni1 #14693 üzenetére
Őszintén szólva én nem látom be, miért lesz jó ez a kombó. A családi EV-k jelentősebb hányada 2T feletti. Persze vannak könyebb, kisebb verdák, de azok meg gyerekhez meg vidékre járni nem a legoptimálisabbak. Bár statisztikám nincs. Hybrid is kuka… Ebből nekem az jön ki, hogy aki ingázik majd inkább vesz egy fasza dieselt vagy jobb esetben benzinest bejárni meg füstölni, mert az ebben a méretben 2T alatt van és fele lesz a parkolási díj. Vagy még rosszabb esetben vesz egy lelakott könnyű kis ICE-t olcsón ingázni. Egy VW lupo is többet szennyez városban, mint egy 2,5 T gyűlölt EV SUV. Még amúgy lehet a teljes környezeti lábnyoma sem kisebb gyártástól a bezúzásig. De ez már nem ehhez kapcsolódik.
Számomra ebben semmi érthető nincs agglomerációban lakó családosként ahol 1 EV van mint fő jármű. De amúgy nem érint annyira nagyon engem. Az évi ~ 5-10 óra amit Bp-en közterületen parkolok… de a város lakóinak összességen szerintem ez inkább hátrányára válik. Ez egy fasza ötlet ahol jó fidesz módra valakit befeketítve meg démonizálva lehet embereket jobban lehúzni és pénzt beszedni.
-
axioma
veterán
válasz
Kroni1 #14693 üzenetére
Az a baj hogy ezzel csak tobb lesz a fustos... nem azt erik el hogy nem megy be a kocsival, hanem hogy 20+ eves bontoszokeveny lesz az optimalis valasztas penzugyi szempontbol.
Konkretan nalunk is ha cserelni kell, a phev-bol igy nem EV lesz hanem olcso auto, ha ugy jon ki jobbra [benzin plusz parkolas]. Nem tomegkozi, mert 8 km tavolsagot nem lehet emberi idoben osszehozni. Szoval a levegominoseg erosen fog romlani ettol, nem javulni! -
gorbep
senior tag
válasz
Kroni1 #14693 üzenetére
levegőminőségért aggódó lakosként
Akkor talán a legjobban szennyezőt kellene büntetni... BEV legyen alapdíjas, aztán kibocsátás szerint 2x - 5x szorzó... BEV tulajként sem tartom jónak a korlátlanul ingyenes parkolást... vagy idő vagy díjkedvezményt kellett volna a kezdetektől is adni...
-
válasz
Kroni1 #14693 üzenetére
Itt az a baj, hogy a tömegközlekedés egy rakás nulla... Halásztelekről pl nekem bemenni és átjutni a város teszem azt másik felére, egy örökkévalóság... nem mellesleg, ha a büdös aluljárókban kellene mászkálnom mindent is újraértékelnék... de hogy a kedvem nem jönne meg tömegközlekedni az biztos. Elég kimennem párszor a családért évente 1-2 alkalommal pl Kelenföldre és átsétálni a peronra... hát inkább elmegyek kocsival értük Győrbe meg vissza... ha európai szinten lesz a tömegközlekedés akkor lehetne miről beszélni.
-
válasz
Kroni1 #14396 üzenetére
Igen, az a fő aggodalmam, hogy mennyire nyitottak az elektomos autózás iránt.
Pedzegettem már nekik, nem zárkóztak el, lehet mondjuk egy bérlés gyakorlati tapasztalatai segítenek majd a döntésben.
Egyelőre engedjük el, szerintem meg tudom őket győzni.A három fázis adott, szóval akkor a Zoé jó lehet? Más esetleg?
-
stickrs
senior tag
válasz
Kroni1 #14322 üzenetére
M3-al 140-el volt annyi a fogyasztásom, mint nironak 120-al. Egyszerre indultunk, több mint másfél órával korábban értem haza 650km távon. Ha csak évente 1-2x kell ezt megtenni akkor szuper, de nekem pl sok időveszteség lett volna nyáron, mikor 2 hetente oda-vissza mentem ezt a távot. Nem azt mondom, hogy rossz autók, városban, országúton a fogyasztásuk is teljesen jó.
40%ig tölt 70 körül, ott már csökken, és kb 55%-tól már 50 körül tölt csak. -
CharlieDrop
veterán
válasz
Kroni1 #14313 üzenetére
Köszi, erről a kommentről lemaradtam tegnap.
Ezért a kommentért különösen "Jobb ha vásárlás előtt kiderül h melyik tipusnak/évjáratnak van esetleg vmi olyan hülyesége ami neked zavaró lenne. A szervízről is irnak hajmeresztő dolgokat garanciális Tesla tulajok, nem árt ezeket átcsemegézni.."
Aztán úgy néz ki a pénztárca szab majd határt, meg hogy a páromnak a Kona jobban tetszik. -
válasz
Kroni1 #14313 üzenetére
Szerviz az botrányos sajnos… leginkább mindenki megy az osztrákokhoz mert itthon ez a viccel egyenlő… nekem is van pár garanciális dolgom, de haladni nem haladnak.
Szerencsére egyik sem túl katasztrofális… futómű ami nálam addig lesz gyári míg garancia van rá, de ezzel számoltam. -
Vesa
veterán
válasz
Kroni1 #14125 üzenetére
Nálunk csak a feleségem használja az Ioniq-ot, aggloból járkál be vele dolgozni és a gyerekeket, plusz egyéb rohangálós napi rutint tolja vele. Átlagban napi 50-70km a táv, kb. 70-75% város, 25-30% M0. Itt egy [kép] a fogyasztásról, mondjuk ez már októberi (pár rutin menet), de nyáron szinte mindig 10 alatt marad, ezért az éves átlagunk is 10,6 jelenleg. Pedig megy a klíma mindig (ezt a fejébe vertem, mivel az utastérből temperálódik az akku, fontos, hogy melegben menjen a klíma).
Rekuperáció szerintem 2-es fokozatban van állandóan és nem hinném, hogy kapcsolgatja, de megkérdezem majd.
-
Vesa
veterán
válasz
Kroni1 #14004 üzenetére
Igen, ez így jogos részetekről, abba már nagyon meggondolandó egy ilyen, főleg, ha ki sem használjátok igazán.
Nálunk sajnos a garázsban van a töltő, de csak az egyik kocsi dekkol bent, tehát az Ioniq nem előfűthető. Bár adná magát, hogy mivel a másik tudja ezt akkor az menjen ki, de érthető okokból nem a négyszer akkora értékű autót tartom kívül. Bár kétállásos a garázs, az egyiket sajnos beépítettem hobbiszobának.
Így viszont sem itthon, sem a párom munkahelyén nem tudjuk előfűteni/hűteni az Ioniq-ot, szerintem ez lesz ennek az autónak a koporsójában az utolsó szög...mennie kell. Csak nem tudom, mi lesz helyette, mert nincs semmi azon az áron, amennyit egy EV-re költenék.
-
Vesa
veterán
válasz
Kroni1 #14002 üzenetére
Szia,
Köszönöm a infót! Szerintem ennyit erre az autóra már nem érdemes költenem, inkább el lesz adva -csak a párom köti az ebet a karóhoz, anyira szereti-, én már régen eladtam volna. Az FB oldal nekem nem jött be. Illetve itt az is kérdéses, hogy a remote funkció az hogyan történik, mert ha valamilyen szerveren keresztül -feltételezem, hogy igen-, akkor szerintem elég rizikós egy kicsi céget, netán még annál is kisebb magánvállalkozót megbízni, mert ki tudja, meddig fog üzemelni az a szerver. De ez csak elmélkedés, sajnos nem tudtam utánanézni, h ogy pontosan mit kínálnak és az hogyan működik.
-
Gtaati
őstag
válasz
Kroni1 #13613 üzenetére
Helló, hát akkor fel van adva a lecke, körbe nézek...
5-5,5 millió az még nem áll rendelkezésre és az már igencsak a felső határ anyagilag, ezért is írtam fentebb, hogy kb. fél év mire mi oda érünk hogy vegyünk elektromos autót, de lehet még valamivel több is lesz. A Leaf-ből a második generációt és a 40kw-t néztük első körben, de nincs még semmi eldöntve.. Ezért is gyűjtöm az infókat
Javarészt városban lenne használva illetve havi rendszerességgel 60-70km oda -vissza ami ami olyan várossal együtt 150km környéke lenne, egy évben meg néhány alkalommal akkora táv, hogy valahol tölteni kelljen, legalábbis ez az elképzelés egyenlőre. Nyaralni meg maradna disel C-max. Köszi a részletes infót!!
-
mghltm
addikt
válasz
Kroni1 #13613 üzenetére
"Én szeretem az ülésszellőztetés/hűtés funkciót, ez sok premium/style felszereltségű szintű ioniq-ban benne van, Leafnél ebben az árban elég ritka ami tudja ezt." - nem letezik ilyen leaf, csak a 4x ulesfutest tudjak elol-hatul, szellozest egyik sem.
a leaf egy hatalmas elonye lenne a v2g / v2h kepessege, viszont 2-3m a specko ketiranyu tolto de nem elerheto
-
WiZARD
addikt
válasz
Kroni1 #13613 üzenetére
40es Leaf cellahiba kiderítéshez még OBD se kell.
Ha nagy terhelésnél (nagy gázzal hosszabb gyorsítás, esetleg emelkedőn fel) hirtelen több százalékot esik az akku akkor felejtős.
Gablini 3milliós javítási ajánlatot ad ilyenre (a 8év/160k km akkugariba ez szerintük nem tartozik bele.), amiből végül 50%-ot elengedtek volna annak aki legutóbb ilyenről írt a fb csoportba.
Nekem gariban javították, 2 éves volt az autó.Hogy független szerviz vállalja-e és mennyiért azt nem tudom.
-
madgie
titán
válasz
Kroni1 #13441 üzenetére
Igen, ez a Prohardver kocka világában tök jó elképzelés, aztán amikor hazaesel mondjuk a háromnapos varsói melóból, másnap hajnalban meg indulsz a Tisza-tóra, hogy napkeltekor elkapd az úszóházakat, akkor az esetek nagy részében örülsz, ha a gépre feltolod gyorsan az anyagot és eszedben van, hogy keress másik kártyákat, ne izommemóriából nyomd le a format gyorskombinációját a kamerán
Backupolunk, igyekszünk, se mindenki benézi néha, sajnos. Nekem volt olyan, hogy a drón applikációjának a cache-e mentett meg, pedig tényleg milliószor át szoktam nézni, biztos megvan-e a nyers mindenütt. -
Vesa
veterán
válasz
Kroni1 #13252 üzenetére
"nem tudom mi a fenét kezdene, ha az bemondja az unalmast.."
Semmit nem tud tenni, de ez valóban nem EV specifikus, hanem általában a modern autók miatti szívás. Vontatni legtöbb esetben tilos, még úgy is, hogy a 2 első vagy hátsó kerék meg van emelve. Csomó autóban, ha Start-Stop rendszerű és AGM akku van benne, akkor még az akkut sem lehet házilag kicserélni.
Engem az izgat, ha megáll egy modern autó pl. egy nehezen megközelíthető garázsban, vagy egy szűk, kanyarokkal megspécizett mélygarázsban, behúzott elektromos kézifékkel, P-ben ragadt váltóval, nem működő kormánnyal, akkor onnan hogy a fenébe hozza ki az autómentő? Emelni nem tudja, de még ráállni se tud a villás cuccal, hogy megemelje a 2 kereket, a másik kettőt pedig segédkerékre tegye. Vagy ha sikerülne is, akkor kifelé menet egy szűk kanyar és vége a dalnak, az életben nem fordulnak ott be. Elképzelni nem tudom, ilyenkor mi van? -
biker
nagyúr
válasz
Kroni1 #13248 üzenetére
"mit tud csinálni, ha egyszer kiir valamit és lehorgonyoz a kocsi, merthogy az ioniq áll a kertkapunál, a dízel ami ilyenkor B terv"
hmmm, felrémlik előttem a jó kis dízel scenic, ami híresen szar töltésileg, és kis fordulaton nem tölt eleget, így bár el tudtam indulni, kb 2km-re egy körforgalomban emelkedőn bedobta az összes hibát ami létezik, leállt és behúzta a kéziféket, ami elektromos. sakk matt. Emelkedő vezet a körforgalomba, arról nem is akarok mesélni milyen qrvaanyázást kaptam, de kiszállva realizáltam, ha ki is pakolok a csomagtartóból, és felszedem a padlót az elektromos kézifék kioldóhoz, ha kioldom ott halok meg mikor rámgurul az autó.
Szóval nem mesélem tovább, de ez miért is elektromos autós probléma? ez minden autó probléma -
biker
nagyúr
válasz
Kroni1 #13248 üzenetére
ne várd meg hogy lemerülve letiltson, amíg 1% is van benne, addig beindítva ha vontatod ugyanúgy töltődik mint a regeneratív fékkel. ha lemerült, letilt, nem vontatható mert P-be teszi magát
egyébként pár kivétellel a legtöbb villanyautó tölthető egy ecoflow szerű "powerbankkal" vagy egy másik villanyautó V2L adapterével.
de ez ugyanaz a kérdés ha kifogy a benzin.... -
biker
nagyúr
válasz
Kroni1 #12809 üzenetére
igen, teltonikához nem jár eszköz, egy modbus kimenetes mérő, egy fázison olyan 40ezer
de ez a töltő akcióban 100-al olcsóbb mint volt majdnem, ocpp-t tud, Home assistant is, rengeteg dolgot tud, csak túl drága volt, nem nagyon vitte, csak a premium közönség, az meg szűk nagyon.
HA-n keresztül vezérelhető egy shellyvel is amúgy, vagy logikával. ebben nem tudok segíteni, vannak HA profik -
biker
nagyúr
válasz
Kroni1 #12806 üzenetére
Aurora: CSAK kártyával vagy APP-al indul, cserébe a terheés megosztó rádiós, ami nálad azt hiszem szempont
Beny: beállítható plug&charge is, nem kötelező kártya, ehhez a rádiós terhelés megosztó +20eFt
Teltonika mint a beny, indul magától is, meg appból is meg kártyával is, de nem lehet rádióssá tenni a terhelés megosztótezek az indítási opciók
-
biker
nagyúr
válasz
Kroni1 #12802 üzenetére
"Nincs tapasztalatom a gerisoft email supportjával, de a más cégeknek küldött email-jeimre kapott válaszok sebessége okán gondoltam nem emailt írok, hanem inkább itt csalogatlak ki téged a bokorból.."
Mint látod, embertelen gyors a support
(kivéve ha nyaral vagy épp beteg)
"Felvettem a kapcsolatot amúgy a szerelő sráccal akit Te ajánlottál" Én ajánlottam? max a Makai Danit
a leírás alapján 10perce beszéltük meg vele a lehetőségeket, neked kell a 8m kábel ugye?
Teltonika, Beny, és Aurora 7,2kW mind van raktáron, és a csere megoldható
Majd visszahív Dani és megbeszélitek. -
Vesa
veterán
-
Kukipapa_rr
tag
válasz
Kroni1 #11684 üzenetére
tűzoltóként ez a megoldás szerintem teljes agyrém
Akkor a legjobbtól kérdezem: más autókkal összehasonlítva hogy kéne ennek működnie?
Modern autók bezárják az ajtót indulás után, kívülről nem lehet kinyitni őket. Baleset esetén az utasok mondjuk eszméletlenek, és nyilván az is tipikus, hogy nem működik akkor a központi zár. Mindenképpen az marad, hogy be kell törni az ablakot, és belülről lehet kinyitni a kocsit, mechanikus kilinccsel.
Miben különbözik a Tesla megoldása? Miért nem mindegy, hogy kívülről motoros kilincse van-e vagy nincs, ha úgyis belülről lehet csak nyitni mechanikusan?
-
bigdigit
addikt
válasz
Kroni1 #11542 üzenetére
Úgy működik mint az adaptív tempomat de ez csak fékez és nem gyorsít vissza. Elvileg lehet állora is fékezne de még nem mertem kipróbálni de az biztos a végén már a vészfék asszisztens blokkolna és nem ez.
Összesen azt hiszem 4 állása van. 0-1-2 és adaptív. Az utóbbit külön menüben kell beállítani. Karrol nem állítható. Viszont a bal oldali kar amivel felfelé lehet állítani folyamatos behúzással mint egy kézi fék is működik de adagolni körülményes. Ez állóra is tud fékezni úgy hogy ha már áll az autó mint egy autohold meg is fogja. -
Mauzes
addikt
válasz
Kroni1 #11082 üzenetére
Én az új Ioniq 5 árát várom már, mennyire lesznek agresszívek Hyundai-ék. Ha jól tudom, a jelenlegi honlapos árak már irrelevánsak, mert a régi modellre vonatkozott, amiből már elvileg nincs és nem is lesz.
Meg ha valaki esetleg tudja, ID7 listaárból mekkora kedvezményt ad a VW, az még hasznos infó lenne.
-
Speederer
senior tag
-
Bikkrom
senior tag
válasz
Kroni1 #10796 üzenetére
A sima Ampera azért amiért az i3 (pedig az nagyon tetszett), 2 gyerekkel a 4 személyes kevés. Asszonynak be kell tudnia ülni közéjük. Az e plus jó lenne, az már 5 fős, de az nem fér bele a keretbe. 3,5-4 millió volt a keret, ami idő közben 4,5-5 lett. Az Ioniq nem plug-in ennyiért. Vagy tévedek? Van itthon fölös pár ezer kwh üzemanyag helyett. Plug-in vagy EV kell legyen. De 200 km felett menjen.
A Volvo V60 meg érdekes mód nem zuhan. Igaz nem is mennek. Csak pang a piacuk. A 2013-2014 rendberakottak 250 ezer km alatt 4,5 millió környéke. De a 2015 vége, 2016, 2017 meg 5,2-5,6 millió. Annyiból már becsorogtak értelmesen felszerelt 40-es Leaf-ek. Na meglátjuk. Van még pár hét agyalni.
Egyébként sem szeretek ekkora összeget hamar elkölteni. Sokat kell nézelődni a tuti vételig.
Szerk: Outlander volt még versenyben, de az meg nem megy el elektromosan télen 20-25 km-t. Legalábbis ritka. Ovi járat lenne reggel, délután. 20-25 km a kör. A V60 11,2 kwh aksija verhetetlen ebben az ársávba. -
tuzpenge
őstag
válasz
Kroni1 #10707 üzenetére
Pont ezt akartam írni...mintha valaki beböfögné ide hogy az elektromos autó 40--50 milla és az még nem is a felső kategória.....Hát persze hogy nem...pfff.
Lehet venni ebikot annyiért is mint Te és boldogan használni. Nem kell mindenre a profi cucc (bár jó lenne, de a racionalitás talaján kell maradni), meg kell nézni mi az igény és a keret és ahhoz kell a legjobban passzolót venni...3 milla ebikra??? Persze ha picit profin sportolsz akkor igen. -
Tiédetis
senior tag
válasz
Kroni1 #10686 üzenetére
Hátsó üléshely nagyon tágas, főleg lábaknak, magam mögé bőven beférek.
Soul 27-hez képest az első hely picit szűkebb vállmagasságban. Jobb a kilátás, előre, hátra ott a kamera, ami látószöge kisebb. Az ülések jobbak voltak Soul-ban, pláne a szellőzés is. Kormány jobb, kezelhetősége jobb. Csomagtér kb azonos, nem nagy, de pótkerék elfér benne. Rohadt agilis az ampera-e. Olyan előzéseket tudok csinálni, hogy meglepett. Ha ki kell lőni vele, nem gond akár120-ig sem. A töltési görbéje viszont rosszabb, eddig egyszer kellett villámon tölteni, nem túl acélos ha hideg. -
Egon
nagyúr
válasz
Kroni1 #10685 üzenetére
Lehet hogy használtan érdemes meg sokaknál kijön a matek, de ha újban gondolkodom (márpedig általában új autót veszek), akkor az szvsz nem kicsit gáz, hogy nem kevesebb mint 6 évvel a topic nyitása után, még mindig ugyanott tartunk:
Autó: Magyarországra érkezett az elektromos Opel Astra kombi | hvg.hu
A Stellantis konszern német márkájának elektromos kombija Edition felszereltséggel 16,2 millió forintba kerül, a sportos hangulatú GS-ért pedig 17,2 millió forintot kell fizetnünk.
Viszonyításképp, a 110 lovas benzines Astra kombi már 8,6 millió forint ellenében hazavezethető. -
bigdigit
addikt
válasz
Kroni1 #10672 üzenetére
Úgy látszik itt csak én vagyok a csóró proli akinek számít az is mennyit dob a kútba pár év alatt. Nincs olyan műszaki cikk ami befektetés lenne kivételes esetektől eltekintve. Mit tudom én pl veterán autó vagy valami ritkaság. Más életszínvonalon utazunk ez biztos. Nem mindegy mellényzsebből kp-ban kicsenget valaki 10-20 millát majd bukik pár év alatt 5-öt és jöhet a következő szemben azzal aki 20 év alatt lassan valahogy össze rakja a zsetont aztán 5 év spórolását kidobja. Luxori egy átlag ember számára főleg ott ahol a járműpark már 16 év körül van. A cikk szerint még ott is probléma ahol azért van pénz. Szemellenzővel azért nem kell járni. Egyébként élvezem az autót de ha 10 évvel fiatalabb lennék eszem ágában se lett volna beleugrani. Most már valahogy ezt a kicsit kihúzom de másképp anyagi csőd lenne egy átlag embernek.
De írhatom másképp is gúnyos megjegyzések alapján.
Röviden ezt csak a hülye nem látja be . -
Andras6800
senior tag
válasz
Kroni1 #10654 üzenetére
Elvileg gördülési ellenállásban Conti AllSeasonContact jobb. Néztem a Conti AllSeasonContactot is, de valahogy nem lett annyival jobb CC2-höz képest. Meg nekem való méretben még nem is kapható.
És még valami. Nézegettem a már itt korábban linkelt tesztoldalt, ahol belenézve a mérési eredmények táblázatba láttam, hogy 2 gumiméretet is teszteltek. Néhol 2 meret közt nagyobb volt a diffi, mint 2 márka közt….
-
WiZARD
addikt
válasz
Kroni1 #10610 üzenetére
A vészfékezés az azért jellemzően arról szól hogy valami váratlan történt.
Gyakran se kell ilyennek lennie, de ha 2-5-10-20 évente előfordul egy elkerülhetetlen vészfékezés, akkor 5méteren életek múlhatnak.Amúgy igen, pont ezért lehet jó a 4 évszakos, mert az nem 70%ban a nem megfelelő gumi, hanem csak 30%ban.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fűnyíró topik
- Házimozi belépő szinten
- RAM topik
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Renault, Dacia topik
- Yettel topik
- Ezentúl Indiában készülnek majd az USA-ban árusított Apple iPhone-ok
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Fractal Design Nano S 600W
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- LG UltraGear Gaming Monitorok: ÁPRILIS MADNESS -30%
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest