Hirdetés
- Gurulunk, WAZE?!
- Szólánc.
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Full-size AT form factor gépház restaurálása.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Edifier R1600T III 2.0 Aktív hangfal
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Az 5 szemelyes a szuk keresztmetszet. A kicsi olcso autok 4 szemelyesek [kei-car]. Ami 5 es olcso az kb. nissan leaf, vagy nagyon kehes renault zoe, de az utobbi csak 3 fazis eseten ajanlott [1f-rol nagy veszteseggel toltheto].
A 3 gyereket 2 szulo viszi, vagy miert kell az 5 ules? Mert a trio az neked tokeletes lenne erre, de az [papiron, mert abba fizikailag be lehet ulni, nem osztott a hatso ules] 4 szemelyes. -
axioma
veterán
trio: Mitsubishi iMiev, Peugeot Ion, Citroen C-Zero [utobbi ketto majdnem csak atemblemazott, kis kulonbsegek vannak meg kicsivel kisebb akku; de az en nem tul acelos peldanyom is viszi telen a 60km-t biztosra - igaz, ritkan futok, garazsbol indulok].
De ez csak 4 fos auto, akkor nalatok nem jatszik, maradj a leaf-nel. Amugy ha nem kell masodik legyen, a phev Mitsu outlander [pakolhatobb, de csak 35 e-km-re szamolgatsz] is megoldas lehet, lecsereleskent, ott napi nemsok km maradhat benzinbol. [szerk Ampera szigoruan 4 szem, az neked nem jo][ Szerkesztve ]
-
ratkaics
senior tag
Nem tudom mekkorák a gyerekek, de ha kellenek az ülésmagasítók a gyerekeknek, akkor bajba lesztek öt fővel bármelyik eddig említett autóval.
Az én tippem egy Peugeot e-Partner lenne, még a régi 20kWh-ás verzió. De egyrészt nem sok van belőle, másrészt szerintébb kicsit drágábbak az említett limitnél.Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
Vesa
veterán
Én nem így látom. A bunkóság nem vagyon függő. Pont annyi paraszt van roncsokban is -sőt, sokkal több, hiszen lényegesen több szegény van, mint gazdag-, akik pont úgy csapatják és játszák az eszüket a bontószökevényben. Csak az kevésbé triggereli az átlag magyart, mert bár a bunkóságot ott is látja, de a "szomszéd tehene" tipikus hungarikum elmarad. Komolyabb kocsit látva meg nem marad el. Külföldön is rengeteg parasztnak van még yacht-ja és magángépe is, mégsem érdekel senkit és nem kell titkolni a vagyont a népharagtól tartva. A magyar egy irígy nép, ez van, szembe kell nézni a hibákkal is.
A tudomány a valóság költészete!
-
abrtom87
tag
Köszi! Nincs semmi kialakítva még. Egyszerre egy autót töltenénk. Ilyesmi a töltő amit én is nézegettem.
ratkaics: arra gondolok, hogy ha megy a töltő, akkor a villanyszerelő szaki szerint az 3x6 ampert vesz el és ha mondjuk bekapcsol mondjuk a jacuzzi, meg 2 oled tv akkor annyi is. 11W töltés kellene mindenképpen. Nekem az lenne a lényeg, hogy hazaérve felteszem a töltőre a kocsit, de még nem indítom, 10 körül magától beindul és reggelre feltölt 9 óra alatt, közben pedig nem kell figyelni semmire a lakásban. Ha megy egész éjjel a jacuzzi fűtés, menjen, ha 3 oled tv megy a mosógép, mosogatógép és szárítógép mellé akkor se dobja le a megszakítót.
almafa42 kábelcsere kellene, mindent (is) bontani az utcán, kerítésnél, azon belül. Térkövet szétbombázni amit végre jól megcsináltattam, aszfaltot is bontani kéne. Jelzem, nem értek hozzá, arra támaszkodom, amit a szerelők mondtak. 3x16 megoldható, de a 3x32 egyrészt manapság több hónap, másrészt nem bírná el a fővezeték. Itt nálunk az utcában mindenhol 1x16 van és úgy is akadnak problémák. -
biker
nagyúr
"a 24kw-os 2013 és 2017 közti verzió a legkiszámíthatóbb"
Igen, a legkiszámíthatóbban rossz nem kell találgatni, jó vagy sem, mind rossz már, vagy karácsonyra rossz lesz.
"Méretben nincs nagy különbség a gen2 Leaf és Zoe közt," >> majd belinkeled a képet, ahol 40cm-el hosszabb a leaf, értem.
ülj bele egy zoéba meg egy leafbe, tényleg. Ebben a sorrendben, és nem fogod érteni a leafben, hogy ülhettél bele a zoéba egyáltalán.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Városba ok, legtöbb elmegy mégy 140-160km-t
És ha így nézzünk, legtöbbje ugyanolyan jóA zoé kicsi, egy kis clio/corsa méretü autó. 175cm/75kg embereknek családi egyterű
A meriva kicsit nagyobb belül mint a corsa/clio/zoé mert nincs olyan szögben kerekítve mindenhol. Csaloka pufóka, nekem a meriva kényelmes is volt annoElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
llacee
őstag
Kicsit félek a renaulttól, a szetereotipiák miatt: francia akkor rossz a megbízhatósága...
Ill mennyire igaz az, hogy utána kell a szakszervízben kérdezni az akksinak, hogy sajátja-e vagy nem.
Most is látok a hahun, ami szimpi, de a kereskedés az akksiról semmit nem ir.Jelenleg egy Yaris 1.33 benzinest használunk, méretben ez megfelel, kb. ahogy nézem ugyan akkorák a zoe-val.
Tegnap felfedeztem az eCorsat, de ez drágább sajnos, erről még olvasgatok.
2. autóként lesz használva a családi és szállítós feladatokra van egy octavia.
-
Ezekiell
veterán
Leafhez képest egy Trabant. A Leaf se egy álom, de köröket ver a Springre minőségben. Én gondolkoztam, hogy Springet vegyek városi rohangálósnak, de szerencsére egyik haver anyukájától kölcsönkértem, és egy 10 perces úton meggyőzött, hogy távolról kerüljem el. Csörög, csattog, az ajtó csattanása konkrétan Trabant szintű, felszereltsége a béka segge alatt, kényelmetlen, baromi kicsi, ha lovak húznák jobban gyorsulna mint magától, stb.
Bottal se piszkálnám kategória nálam. Ok, olcsó, de ahhoz képest hogy szar, drága.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Vesa
veterán
Ezen én is dobtam egy hátast elhiheted, de aztán itt fel lettem világosítva, hogy tkp. nem szokatlan, ráadásul Casco esetén állítólag drágábban fognak a ceruzák. Ez utóbbit nem teljesen tudom elhinni, mert a biztosítóknál is egységes áradatokkal dolgoznak, nem bemondásra történik egy kifizetés elfogadása.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
1. Az NACS már nem a Tesla "szabványa" hanem publikus SAE szabvány, pont ezért állt rá a többi gyártó.
2. A nevében is benne van: North American Charging Standard, tehát minket itt Európában nem érint. Az NACS az amerikai CCS mellett (és valószínűleg egy idő után helyett) fog létezni.
3. Itt Európában marad a CCS, lévén itt az EUban az a szabvány. Az NACS-szel sokra nem is mennénk, lévén az nem képes 3 fázisú AC töltésre.[ Szerkesztve ]
Egyél hozzá kenyeret!
-
Füleske
addikt
Minden Leaf Chademo - s. Az EU - ban viszont CCS2 lett a szabvány. A VW Amerikában állt be a Tesla szabványa mögé, ahogy a többi gyártó is. Ott a CCS1 - et dobták el a gyártók, pedig egész eddig (és még jövőre is) CCS1 autókat gyártanak a Teslán kívül. Adaptert ígérnek a jelenlegi autókhoz. Jelenleg Japán Chademo, Amerika Tesla, EU CCS2, Kína GB/T a felállás.
-
madgie
titán
USA-ban split-phase van a lakosságnak, leegyszerűsítve két fázis meg egy nulla vezeték alkotja, a két fázis el van tolva egymáshoz képest 180 fokkal. Így van 120V meg 240V is a házakban (két fázis között 240, egy fázis és nulla között 120).
Ezt természetesen "tudja" a NACS/Tesla szabvány, 11.5 kW-ot tud asszem AC-ről felvenni (48A X 240V)... ami otthonra szerintem untig elég, hosszú utakon úgyis a sokkal gyorsabb DC töltés a mérvadó.
szerk: szerintem is sokkal jobb/elegánsabb megoldás, mint a bumfordi, hibrid CCS2, de ez van, nekünk ez jutott.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
"Ha már eldőlt hogy európa CCS2 akkor igazából az lenne az ésszerű hogy itt ilyennel hozzák ki az autókat és kész."
Azzal hozzák ki az új típusokat. A Leaf egy 10+ éves, elavult konstrukció (akku temperálás hiánya is megmaradt), már nem fognak rajta cserélni, javítani semmit. Az új Leaf [link] természetesen CCS2 lesz az EU - ban, ahogy már az Ariya is az volt. De ennek a néven kívül semmi köze nem lesz a régi Leaf - hez. -
biga
őstag
Igen, Franciaorszagban - bar kérhetsz 3 fazist - a legtöbben egy fazissal böven elvannak, lévén, hogy alatalaban 12-15 kVA-ig, néhany helyen akar 18kVA-ig fizethetsz elö egy fazisra, ez meg kb mindenre elég. Nekem pl 9kVA-os elöfizura van kötve a Wallbox (7.4kWh), plusz a haz minden egyéb fogyasztoja. Eddig talan 2 eset volt miota villanyautozok (majd 2 éve), mikor nem birta: mikor télen (ment a fütés, tehat a höszivattyu) nekiallt a csalad nagy fözést tartani: sutö+indukcio és közben ment a kocsitöltés De ez is csak az elején volt, mikor még azt hittem, hogy kell nekem, hogy 7.4kWh-val töltsek itthon, aztan rajöttem, hogy éjszaka teljesen mindegy, hogy 3 vagy 5 ora töltés utan all le a töltés, reggelre igy is, ugy is fel lesz töltve, azota 20A-en tartom a töltöt (~4 kWh).
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
Magyarországon forgalomba helyezetteknél a 28-as Ioniq-nál kettő verzió volt: Comfort és Premium. A 38-asnál három: Comfort, Premium és Executive. A -90%-ban- Hollandiából behozottaknál viszont az a jellemző, hogy fullosak. Hátrányuk a garancia, ezért van nagyobb értéke a piacon a hazai forgalombahelyezésűnek. A Premium már nagyon jól felszerelt, szinte minden benne van a bőrüléseken, a napfénytetőn és a hőszivattyún kívül. De utóbbit sokan belerendelték, általában van bennük, de ezt külön meg kell kérdezni/nézni.
Szóval a lényeg, hogy a helyedben a Comfortot kerülném, és mindenképpen Premium verziót vadásznék. Ha fontos az akku gari -amire eredetileg 8év/160k km volt, akkor hazait érdemes keresni, bár bizonyára a Hollandokra is él a gari, csak nem itthon, a hazai képviseletek elég gázul állnak ehhez hozzá sajnos.
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
"Új" Leaf leginkább külsőben új generáció, a lényeg azért sokat nem változott. (és külsőben is csak annyit, hogy állítólag az ajtók simán kompatibilisek)
Régen volt "elég" chademo töltő, a villanyautózás korai korlátai mellett így használható volt, de azért a Leaf sose az volt ami hosszútávra való.
Otthon töltve, városi, elővárosi közlekedésre meg nem hiányzik a villámtöltő, szóval nem hiszem hogy emiatt sokat csökkenne a használhatósága...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Bikkrom
senior tag
Az nagyon jó ár. Hol érdemes ezeket keresni, melyik portálokon? 4,2-től találtam inkább. 3,5-ért máris kell egy ilyen 50-60km-t bíró ilyen felszereltséggel. Merre volt ez?
Igen a phev is jó lehet. 99%-ban egy 10km oda, 10km vissza út lesz. Napi kétszer. Reggel, meg délután. Van +4000kwh a napelem rendszerben, ami gazdaságosabb lenne egy phev/ev-ben, mintsem hogy 4,3 forint/kwh áron eladjam az Eon-nak.
Néztem a Mitsubishi Outlander/Hyundai Ioniq/Volvo V60 triót, nagyon jó ajánlások! Köszönöm mindenkinek!Nem tudom mennyivel költségesebb ezen 10 éves PHEV-ek karbantartása egy tisztán EV-hez képest?
Azért a sima EV-k a PHEV-ekhez képest műszakilag gondolom faék egyszerűek és a karbantartásuk is éves szinten olcsóbb. De mivel tapasztalatom nulla csak spekulálok. Mi a tapasztalat ezen a téren? A keretből kijön 2016-2017-es Leaf. Szemben a 10 éves plugin trioval.Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
mghltm
őstag
igen szeretnenk hasznalni. az auto fel van ra keszitve, wallbox quasar ami tudja a 2 iranyu chademo-t. csak maga a chademo egy zsakutca, tehat megveszed es vege a dalnak.
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
-
bigdigit
addikt
Erre is van lista melyik autók az érték állóbbak. Na ezen pont a lesajnált Suzuki elég jó helyen áll. Én meg pont belenyúltam akaratlanul mert épp nem volt más csak AT. Aminek a gyártása már megszünt. 14T AT 139L bolygóműves. Helyette lett 1.5 sima robotváltós 110L ami szar 12 millió és senkinek nem kell. Bármennyire is furcsa azért a szar Suzukinál is van aki AT akar venni. Ezért tartja az árát.
Azt azért gondolom mindenki tudja a Suzukis lenne a legjobb EV-s mert fillérbaxóak vagyunk eleve. De ettől függetlenül ha nem a lerúgott 10 éves romhalmaz Suzukisról beszélünk nem ránk jellemző spórolunk a gumin meg a cascón. Inkább egy új Suzuki mint egy lerúgott 10 éves romhalmaz prémium akinek a tulaja ősszel leadja a nyári gumit vegyen valami használt még egy telet elmegy télit.
Mióta van EV folyamatosan követem a témát. Most egyértelműen a kivárás időszaka van.
Számomra nem is az lenne a cél harmad áron tankoljak hanem élvezzem magát az EV autózást. De nem olyan áron benne van ekkora bukta lehetősége is.Ezért írtam úrimuri még.
[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
Egy kollégának az Opel Gr.X kifutott és cserélték, Suzukira.
Vélemény: kérem vissza az opelt...
De szerintem is jó döntést hozott, az EV nem neki lett készítve, csak nyűg lenne vele. Inkább egy suzuki. Legalább egy értelmetlen eszmecsere elmarad itt.
Megértem a döntését.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Ezekiell
veterán
Leaf e nem fog beferni csak kemping tényleg. Elektromos roller nem lenne jó? Én azzal nyomom amikor nem autózok, zseniális
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Vesa
veterán
Venni kell rá egy hátsó bringatartót. Én vettem egy e-bike-ot, de az 25kg, ezért tetősínre nem fogom emelgetni (egyébként sem szeretem ott hordani). S-maxba is csak úgy fért be, ha lehajtottam a hátsó üléseket, pedig annak tényleg hatalmas volt a csomagtere. Legegyszerűbb a hátsó tartó. Egy normális e-bike elmegy további 100km-t kényelmesen, meg sem izzadsz vele.
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
Hagyd, csak megerősítésért jött ide, hogy NEKI nem érdemes... mindegy mit írunk itt több éves saját tapasztalattal...
Kognitív disszonancia... a saját döntését (Suzuki) nem tudja elengedni, így erősíti meg...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vesa
veterán
Nem használom minden nap, de ha így tennék -pl. az irodába bejárás miatt-, akkor nem kéne leszedni, mert hétközben nincs olyan csomagom, amit ne lehetne a hátsó ülésre tenni. Gyereket hurcolni szintén nem kizáró ok, hacsak nincs tele az autó velük és a csomagjuk már nem férne be az utastérbe.
Léteznek összecsukható ebike-ok is (példa), de tudtommal csak kínaiban van ilyen, cserébe olcsó. Munkába járni talán az is jó lehet. Az valószínűleg beférne.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
biga
őstag
válasz Kroni1 #10036 üzenetére
Ja, nem akartam én bantani. Csak nem értettem elöször azt, hogy mit is jelentett a "Ladat csinalt belöle" . Aztan megnéztem...
Természetesen mindenkinek szive joga ugy disziteni, ahogy akarja.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
bigdigit
addikt
válasz Kroni1 #10040 üzenetére
35...hiába a kiírt 10k. Biztos nem frissítették évek óta.
Lehet nem is kellett volna kérnem mivel az autó 10. hónapban volt műszakin azóta 1000km került bele. De remélem annyival azért több valami diagnosztikát néznek akksira is.Említett ember is 30 ha közel van hozzá...aránylag.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iPhone topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Analóg fényképezés
- Gurulunk, WAZE?!
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Szolnok és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Ford topik
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen