Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Schaf

    tag

    válasz -ZeeZee- #71091 üzenetére

    Már hogy ne lenne?

    Jelen törvény is csak azt tartalmazza, amiben az EU rendelettől eltér, azaz szigorít. Kifejezetten írja is.

    Mindenhol leírja, hogy az EU vonatkozó rendelete az irányadó és hogy ahhoz képest a magyar szabályozásban milyen változás van.
    2. A magyar légtér igénybevételéről szóló 4/1998. (I. 16.) Korm. rendelet módosítása
    2. § (1) A magyar légtér igénybevételéről szóló 4/1998. (I. 16.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R1.) 1. § (3a) bekezdés
    d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
    (Eseti légteret a légiközlekedés biztonságának fenntartása érdekében kell kijelölni:)
    „d) pilóta nélküli légijárművel végrehajtott UAS művelethez, ha
    da) az nem hajtható végre a pilóta nélküli légi járművekkel végzett műveletekre vonatkozó szabályokról és eljárásokról szóló (EU) 2019/947 rendeletben foglalt repülési szabályok és a légtér e rendeletben foglalt, pilóta
    nélküli légijárművel történő igénybevételére vonatkozó általános szabályai szerint, vagy
    db) törvény vagy kormányrendelet az eseti légtér kijelölését előírja,

    Azaz hivatkozik az üzemeltetés tekintetében a 2019/947 EU rendeletre, amely felsorolja az üzemeltetési kategóriákat.

    A zavart az okozza, hogy 2023 január 01-ig egyelőre nem kötelező a C osztály szerinti besorolása az UAS-nak, ezért mi létrehoztunk egy sajátot, ami az EU szabályon alapul, de rendezi a C jelöléssel nem rendelkező UAS-ok kérdését. 4kg-ig A1-A2.

    Emiatt azonban NINCS 250 gr!!!

    120gr alatt játék, fölötte pedig amíg nem tudja a C0 kategóriát igazolni, itthon A1. Azaz regisztrálni kell, biztosítés kell rá, stb attól függetlenül, hogy az EU rendelet szerint nem kéne.

    Ez mondjuk szopatás...

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés