- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- droidic: A fapados NAS tuningolása
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Okos Otthon kezdőknek
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
válasz
SeniorTilla #73799 üzenetére
“Ja, és a mini4-et tudod repülni a goggles 2-vel és a motion controller 2-vel is, ami FPV élményt ad.”
-Bocsi, ha megmosolygom, de akármelyik régi phantommal, vagy az első mpro-val már így repültem akármelyik aktuális telómmal és egy 3k-s cardboxxal, litchiben.
11 éve fpv-zek, drónozok.
De értem, miről beszélsz, viszont nekem ennyit egy mini kateg nem ér meg. -
válasz
Geller72 #73798 üzenetére
Nem 500-ért, 390-ért. Ezért volt jó áron
Az a 150k most sokkal több lenne, infláció ugye...
Ez a mini más mint az elődjei voltak. Valami ilyesmi a szlogen is a reklámban. Mini a maximumon.
Én 390-ért vettem 3x6db-os filterszettel és plusz egy kemény táskával a mini4 FMC-t, 3 hónaposan használtan. Air 2s és Mavic 2 pro után egy spark vagy egy mini3 nagyon vicces lett volna. Más kategória. A mini4pro el lett találva, sok mindent tud amit a 3-asig nem tudtak a minik, csak a nagyok. Lehet vele normális videót, fényképet csinálni és tudja az intelligens repülési módokat, 360 fokos védelemmel. Amit mondjuk egy 3500 eurós Mavic 3 tud. Ja és fent van fél órát a levegőben egy akksival. Plusz ebben az árban van egy RC2 távirányító. Ez önmagában drágább mint a drón.
Ne a csupasz mini 3 árát hasonlítsd össze a mini4pro FMC RC2 kombóval.
Ja, és a mini4-et tudod repülni a goggles 2-vel és a motion controller 2-vel is, ami FPV élményt ad. Nagyon király amikor a headtracking-gel körbe tudsz nézni, miközben a gép a tempomattal arra repül automatán, amit beállítottál neki.
Tudsz vele waypoint módban hyperlapse-t csinálni. Nagyon jó videót és fényképet csinál éjszaka, sötétben is.
Tettem fel a DJI topicba pár éjszakai képet, nézd meg őket, érdemes összehasonlítani az Air 2s, Mavic 3 és mini4 képeit.
-
Geller72
veterán
válasz
SeniorTilla #73796 üzenetére
A hivatalos ára cirka fél milla. Szerinted ennyit nagyon megér? Szerintem meg nem. Ez egy mini. Fél milláért. Nem, nagyon nem ér meg ennyit. Szerintem. Az első minimet vmi 150k-ért vettem, rögtön utána FMC-ben sem volt 200..most egy 2 SE 120 k újan. Egy mini 3 169 k...(nem FMC).
-
Quaresma
aktív tag
Egy újabb laikus kérdés: Utángyártott akkumulátor beszerzési forrásnak mit használtok? Mivel a Spark már egy régi típus, neten elég kevés helyen találni + akksikat.
-
válasz
Marci112233 #73793 üzenetére
Mindenképp FMC-t vegyél, amihez 3 akku van. 1 akksi nagyon kevés, a kettő is kevés lesz. Minimum 3 kell, de inkább több. Ha elkap a hév, a 4-et is simán kirepülöd.
A mini 4 pro drága már? Ez elég új cucc és sokat tud. Múltkor láttam itt HA-n 380-390 körül egy újat FMC-ben, annyit nagyon megért.
-
krokk
senior tag
válasz
Marci112233 #73793 üzenetére
Attól függ mire van szükséged
Meg mennyi az annyi.
Melyik bolt? esetleg olcsóbban veszed valahol?
Érdemes apróhírdetéseket is nézni hátha ott van jobb áron.Én is pl. ezt a Mini 3 at néztem aztán rájöttem, hogy a Poi és Spotlight funckiók nagyon kellenánek nekem és inkább a 3 Pro lett a vásárolt és nem bántam meg, hogy inkább ezt választottam.
-
Quaresma
aktív tag
válasz
Grillo #73792 üzenetére
Köszi az infókat. Van a pakkban + propeller és 2 akksi is. Az állapotukat nem tudom, arra még rá kell kérdeznem. Nem vágnék filmes karrierbe, csak a nyaralások emlékeit szeretném kicsit feldobni.
Inkább attól tartottam csak, hogy régi típus révén, hamar megadhatja magát, lehet esetleg olyan probléma, ami miatt érdemes kerülni ezt a típust stb.. De ebben az ársávban akkor ezzel érdemes lehet játszadozni.
-
Marci112233
addikt
Üdvözletem!
Ma volt alkalmam látni élőben egy ilyen kis műszert.
Megérheti azt az árat amit kérnek érte?
-
Grillo
őstag
válasz
Quaresma #73790 üzenetére
Ismerkedni jó a Spark, ha az akkuk jó állapotban vannak, akkor még sokáig kiszolgálhat. Kamerája szerintem elfogadható a saját szintjén, de ne akarj vele sok százméterre elkóricálni, úgysem fog menni. A wifi hack segít ezen valamennyit, de nem csoda az sem.
Esetleg azt még nézd meg, hogy mondjuk van-e hozz propeller még, az tud fogyni. Gimbal működjön hiba nélkül, aztán kész. Én szerettem, amíg használtam. -
-
Quaresma
aktív tag
válasz
c0dered #73789 üzenetére
Sziasztok,
teljesen ismeretlen terep nekem a drónok világa, így az alábbiakban kérném a szakértelmetek.
Kb. 50 körül felajánlotta egy ismerősöm az eladó DJI Spark drónját (távirányító, 2 akksi, 2 propeller). Csak azért merült fel, mert nyaralásnál (természetesen a helyi szabályozást figyelembe véve), jó ötletnek tűnik egy ilyen eszközzel ismerkedni. A kérdés, hogy 2024-ben egy Spark, hogy szolgálhat még, érdemes e egyáltalán megvenni, reális e az ár érte.
Ennél többet egyébként nem is szánnék drónra, mert a hétköznapokban viszont nagyon ritkán adódna lehetőségem kihasználni, max a nagyobb kutyás túrák során.Előre is köszi.
-
c0dered
csendes tag
Sziasztok!
DJI drónok garanciájával kapcsolatosan lenne pár kérdésem:
- EU-n belül, de nem Magyarországon vásárolt (nem-enterprise) modellek hazai garanciája hogy működik? Számla ellenében ugyanúgy fogad a hazai szerviz? -
Niczo
senior tag
Sziasztok! Mostanában valahogy nem találni megfizethető áron jól repülhető fogpiszkákat, viszont alin ez jött szembe: SPCMAKER 130PRO [link]
A 24CD08 kuponnal kb. 90 usd. Nincs belőle túl sok, ennyiért szerintem elég jó vétel. Sok infót nem találtam róla a neten, de elég korrekt darabnak tűnik. Gondoltam megosztom, hátha másnak is megmozgatja a fantáziáját. Ja, vevő kell bele! -
_voodoo_
tag
És ha regisztrálok még egy biztosításhoz kötött gépet, (annak más lesz a kötvényszáma...) akkor hogy alakul az üzembentartói? Melyik kötvényszámon fut majd?
Az is érdekes hogy sehol nincs érthetően leírva, hogy mi van az üzembentartóival ha több drón, adott esetben biztosításhoz kötött és nem kötött vegyesen van regisztrálva... -
krokk
senior tag
válasz
_voodoo_ #73778 üzenetére
Szerintem üzemberntartó 1x kell.
Ha van hozzá később kötvényzszám az módosítás. Ezért is kaptad ugyanazt az azonsítót mert csak hozzáadták a meglévőhöz. Max rendesen voltak jelen esetben és nem visszadobták, hogy amúgy gy módosítást kellett volna kérned.Amúgy meg ehhez még drónonként 1-1 reg és ennyi.
-
Graphics
Jómunkásember
Üdv!
Ha nagoyn rossz helyen érdeklődök, akkor zavarjatok el.KEresek valami olcsó Alis drónt, mindössze pár olyan felvételre kellene, amikor egy autó beparkol és én ezt felső nézetből is fel tudom venni.
Nem tudom van-e ilyesmi, nem kell full profi képminőség sem HD-FullHD esetleg, de azért ne egy kaputelefon szint.
-
_voodoo_
tag
válasz
Szancsó #73777 üzenetére
Az jó mert én is így tudtam.
Először regisztráltam egy mini 2-t, és egy üzembentartóit hozzá.
Mikor ezek megjöttek, regisztráltam egy saját építésű merevszárnyút, ami 1600g, megjött a határozat, majd kötöttem rá biztosítást, ezután a kötvényszámmal regisztráltam ehhez is egy üzembentartóit, ma jött meg, és annyit csináltak hogy módosították a mini 2 höz regisztrált üzembentartóit kiegészítve a felelősségbizt. kötvényszámmal, de ugyanaz a két üz.tart. azonosító.
Ilyenkor mi van? -
_voodoo_
tag
Sziasztok
Kérdezném hogy több, különböző kategóriába eső drónra külön üzembentartói kell, vagy egy vonatkozik mindre?
Köszi
-
válasz
SeniorTilla #73772 üzenetére
tudsz berakni képet? Érdeke milyen képet csinál. Én anno direkt azért vettem M2P-t mert fotózni szerettem volna vele, és annak vannak erre jó képességei, persze ott még AI meg image postprocessing nem nagyon volt, vagy csak éppenhogy. De én meg vagyok vele elégedve
-
válasz
SeniorTilla #73767 üzenetére
Megvan a megoldás, a Mavic 3 is tudja az okos fénykép funkciót. Automatikusan működik, de csak akkor, ha nem Explore módban fényképezünk. Zoomolásnál nem csinálja meg.
Ma este csináltam pár képet sötétben, és láttam, hogy egy nagyon rövid időre kiírta a távon, hogy javítja a képet... jók is lettek
-
kabalababa
tag
válasz
kabalababa #73764 üzenetére
Meg is érkezett az üzembentartói.
Hétfőn adtam fel postán, kedden vették át, mára meg el is készült. -
M_AND_Ms
veterán
Normál helyen, erre készítenek egy formot és egy befizető felületet a hivatali (nálunk ügyféllkapuk portál alatt. Ehelyett mi töltögetünk, nyomtatgatunk, aláírogatunk, szkennelgetünk, feltöltögetünk, utalgatunk, bizonylatozgatunk, stb, stb.
Ez az ügymenet 10 éve még talán, de manapság.... Ugyan már! -
c0dered
csendes tag
Sziasztok,
Miután elvégeztem egy alap tanfolyamot, levizsgáztam A1/A2/A3-ra és még mindig tetszik a dolog, szeretnék továbblépni és valamilyen üzletet kanyarítani a drónozásból.Nem vagyok mezőgazdász, se földmérő, viszont a felmérés és a monitoring az, ami elsősorban vonz (nyilván ha valaki drónvideózást akar, annak se mondanék nemet, de abból tényleg rengeteg van már).
Pest megye északi részén, a Dunakanyarban mozgok, elsősorban itt vállalnék munkát, és szerencsére a főállásom most épp megengedi, hogy "maszekoljak" mellette. Szóval lakó- és ipari épületek felmérése, napelemes rendszerek vizsgálata, telkek ortofotózása, 3D-modellé való konvertálása lenne az, amit első körben kinéztem így, kicsiben.Akinek van némi tapasztalata a témában, attól kérek egy kis iránymutatást, úgymint:
- ha csak egy drónra szeretnék beruházni, akkor az inkább hőkamerás vagy multispektrális legyen?
- milyen tanfolyamokat érdemes még elvégezni?
- ahhoz, hogy hiteles és/vagy jogilag is megfelelő méréseket, jegyzőkönyveket tudjak kiadni a kezeim közül, milyen papírral kéne még rendelkeznem (ha egyáltalán)?Előre is köszönöm mindenkinek az építő jellegű válaszokat!
-
Van valakinek Mavic 3-ja? A night photo témában szeretnék egy kis tapasztalat-megosztást kérni
A video tényleg gyönyörű, de az éjszakai képek jobbak voltak az Air 2s SMART Photo üzemmódjában. A neten nem találtam pontos infót arról, tudja-e ezt az AI-s képjavítást a Mavic. Van aki azt írja amit én is tapasztalok, hogy nem tudja. Van aki azt, hogy alapból van AI smart funkció a normál fényképezési módban is...
Ezt tudja az Air 2s:
-
krokk
senior tag
válasz
kabalababa #73764 üzenetére
én azt előtte egy héttel leadta már, biztos ami biztos alapon.. hát persze, hogy az nincs még meg...
mindegy ez már megnyugtat, hogy ez kész van. akkor talán a másikkal is lesz valami.
-
BaLee
addikt
Vitt valaki mostanában Drónt poggyászként?
Megyünk Barcelonába március elején, gondolkodom, hogy elviszem. Azt olvastam így hirtelen, hogy simán fel lehet vinni fedélzetre is kézi poggyászként.
-
krokk
senior tag
válasz
kabalababa #73762 üzenetére
Köszi, ez fontos infó volt most nekem. Én is erre utaltam.
akkor még várok. Elvileg mindent kitöltöttem/csatoltam de még semmiKözben ránéztem és én is megkaptam tegnap amúgy
mondjuk nemtom miért nem kaptam róla levelet...
Már csak az 1 héttel korábban leadott üzembentartóimat kell akkor megvárnom... -
krokk
senior tag
válasz
kabalababa #73760 üzenetére
azt lehet tudni, hogy akkor te most végülis melyik számlaszámra utaltál?
mert nekem még semmi jelzés sajna és annyi problémát látok csak jelenleg, hogy 2 számlaszám van... -
kabalababa
tag
válasz
kabalababa #73738 üzenetére
Na, most jött az értesítés, hogy nyilvántartásba lett véve a drónom.
-
Schaf
tag
válasz
kabalababa #73757 üzenetére
Hát ez a legnagyobb poén... a számla szám.
Mert ahogy most nézem, az bizony az lesz ami a dokumentumtárban lévő doksiban van (ugye mennyi a hülye körülöttünk is?).
Kezdem azt hinni, hogy tényleg a Légtér.hu az egyetlen ebben az országban aki érti és akinek a leírásai is pontosak.... ráadásul frissítik is őket, szemben a hivatallal.
De nyugi, odaért a kérelmed, csak mivel a befizetés igazolás nem volt mellette, egy ideig úgy fut, mint hiánypótlás miatt várakozó ügy.
Kis türelem még... én még majd 6 hónapot vártam, de van aki 9-12-t.
-
kabalababa
tag
A másik meg az, hogy amit linkeltem ott más a számlaszám, mint amit most linkeltél.
De akkor az epapírnál melyik a helyes?
Témacsoport : Légijárművekkel kapcsolatos hatósági eljárások
Ügytípus: Pilóta nélküli polgári légijárművekkel történő tevékenység bejelentésevagy
Témacsoport: Légijárművekkel kapcsolatos közlekedési hatósági eljárások
Ügytípus: UAS eszköz és/vagy üzembentartó nyilvántartásba vétele
Az utóbbit használtam. -
Schaf
tag
válasz
kabalababa #73752 üzenetére
Ez a hivatalos:
De a te linkedből látszik, hogy a hivatalokban is sok a fogyatékos. A saját honlapjukon lévő szöveget se bírják lemásolni egy doksiba, amit ők azért csinálnak, hogy egy laikus megértse...
Viszont szinte biztos, hogy valaki jó lóvét markolt fel ezért a doksiért. 😜
-
Schaf
tag
válasz
kabalababa #73738 üzenetére
Nehogy szórakozz a kötvényszámmal meg a magyar biztosító hiénákkal.
Coverdrone
Tized áron minden gondod megoldva és azonnal van kötvényszámod is. Mert ők értik a törvényt szemben a magyar biztosítók jogászaival (3 hónapig vitáztak velem, hogy a gazdasági célra sem kell nagyobb biztosítás például)
-
válasz
kabalababa #73752 üzenetére
-
Schaf
tag
válasz
kabalababa #73750 üzenetére
Akkor ennyi.
Szavad nem lehet, ha 3 hónap múlva kapod meg, mert nem a Légügyi Hatóság HIVATALOS ügyleírását használtad, hanem valami okos hozzá(nem) értő felületes leírását.
Szépen vársz, amig megjön a hiánypótlásra a felszólítás, aztán beküldöd amit kérnek.
Ha szerencséd van, az ügyintéző veszi a fáradtságot hogy utána nézzen egy masik hivatalhoz beérkezett utalásodnak (ne bízz benne) és akkor akár még határozatot is kaphatsz.
Elqrtad... nem kicsit, nagyon... nincs más hatra, mint várni. De reklamálni, az ügyintézést minősíteni a saját hülyeséged után szerintem nem sok jogalapod van...
Az e-papiron történő hiánypótlás nagyon jó ötlet volt, de sajnálatos módon innentől már a te hibád miatt akadt meg az eljárás és csak az ügyintézőn múlik, mikor kezd el foglalkozni a macerásabb ügyeddel. 😪😪
De be ne add mégegyszer, mint sok 1 bites, mert az további anomáliákat fog okozni és azok ügyintézését lassítja, akik tudnak olvasni.
-
kabalababa
tag
Ez alapján csináltam.
Az igaz, hogy később jutott eszembe, hogy nem fizettem és nem küldtem el róla a bizonylatot, de azt utána pótoltam szintén az epapir-on és hivatkoztam az előző beadásra, majd mellékeltem a befizetési bizonylatot.
Az utalásnál közleményben: Név + UAS-591-RE lett írva
Vagy esetleg ismételjem meg a beadást, hogy most mindent egyszerre küldök?
-
Schaf
tag
válasz
kabalababa #73738 üzenetére
Mindent a leírásban foglaltak szerint csináltál?
Azaz megfelelő közleménnyel fizetted be az eljárás díját, az utalás igazolását csatoltad a kérelemhez, stb?
Vagy csak beküldted e-papíron a nyomtatványt, amit egy 2 bites a hozzá tartozó kitöltési és beküldési útmutató nélkül tovább linkelt valahol?
Az eljárás 8 nap. Ha több és te nem hibáztál az eljárási illetéket visszakaphatod.
-
Schaf
tag
Néha olyan jókat tudok röhögni pár emberen, aki azt hiszi érti, és orbitális marhaságokat mesél a többinek.
Srácok.. tudom.. hülye vagyok, meg minden... de nem lehetne, hogy csak az ad tanácsot aki tudja/érti?
A külföldi szabályokra meg van FB csoport magyar nyelven.
-
andrew-msi
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem.
DJI Mini akku, milyen más drónba használható?
Előre is köszönöm.
Üdv
András -
-
Geller72
veterán
válasz
kabalababa #73742 üzenetére
A fentebb linkelt vidiben erről is van szó. Mármint, hogy ennek az időnek a megnövekedésére lehet számítani..Havernak hétfőn lesz 3 hete és még semmi..
-
BaLee
addikt
válasz
kabalababa #73738 üzenetére
Nekem 2-3 hét volt anno.
-
PNP
őstag
válasz
kabalababa #73738 üzenetére
Én úgy tudom, nem kell kötvényszám, ha 250g alatti.
-
kabalababa
tag
Sziasztok!
Kb. mennyi idő, mire nyilvántartásba veszik a drónt?
Egyelőre csak ez lett elindítva (kb. jan. 21), mert a másikhoz még kellene a kötvényszám is, ami meg még nincs. -
válasz
ecaddsell #73736 üzenetére
Köszi, ezek már megvannak régóta
A hosszú szelfibottal az a baj, hogy pont akkor nem használható, amit le akarok filmezni. A fiaim amúgy sem szelfisek, hála Istennek. Én akarom videózni őket ahogy mennek, bár ehhez tényleg kevés lehet a mini... ehhez az FPV kellene, ott ugye sportban 100kmh a max, ami már elég (manualban 140-et tud, de az ott tényleg nem opció).
Amúgy vannak fent tényleg üres részek, ahol nyugodtan lehet drónozni, nem fog zavarni senkit. A csúcsot nézd a háttérben:
-
ecaddsell
aktív tag
válasz
SeniorTilla #73723 üzenetére
Lehet célszerűbb lenne a pálya üzemeltetőjével felvenni a kapcsolatot, ők biztosan tudják az adott helyen mikor mit lehet.
Vannak pályák ahol a normál idő előtt szerveznek "Early Bird" síeléseket, ott vsz. flexibilisebbek (nem csekély összegért gondolom, mert nem merik kiírni...).
Gyereket/bárkit levideózni egyébként inkább action cam (sisakra/akárhova szerelve), gondolom ilyennel már találkoztál párszor. Fotózáshoz meg pont tegnap láttam kihúzható monopod jellegű cuccot valami olyasmi mint a selfi botok csak jóval hosszabb (nevét nem tudom, 3-4 méter lehetett és elég ingatag volt, de fotóra rövid záridővel OK).
Olyan meg, hogy jó időben (amikor érdemes felvételt csinálni) nincs senki én még a közelben marketing anyagot leszámítva nem láttam (kiv. buckásra hagyott fekete pályák). Esetleg Franciaországban (de tippeket persze szívesen veszek). Magasabb helyekre a mini4 nem elég, oda erős drón kell mert amikor lent szélcsend van föntebb a Föhn/cúg még mindig egy pillanat elviszi az ilyen kisebb drónokat (nem bubis üllőfelvonóban is érezhető).
Tavaly márciusban roskadoztak a fenyők a hótól, most annyira üresek voltak ezen a magasságon, hogy egy képet nem csináltam (fényképezővel)... -
válasz
Celtis #73734 üzenetére
Nem látom, hogy bárminemű rémhírterjesztést folytatnék. Tényeket írtam le.
Amikor elhatároztam, hogy beszerzek egy drónt, körbekérdeztem az ismerős drónozókat, hogy mit ajánlanak. Mindenki egybehangzó véleménye volt az, hogy a DJI a legjobb, de egy csomó helyen nem enged felszállni, ahol a Fiminek és a Parrotnak nincsenek averziói.
Továbbá konkrét drónos rendőrségi ügyem során mondta az egyébként drónokhoz nem konyító rendőr, hogy úgy tudja, hogy a DJI drónok fölött át tudják venni az irányítást.
Most ehhez képest látom azt, hogy a kertemben / szomszéd kertjében a DJI drón a nemzetvédelemre hivatkozik. Ez pedig, függetlenül attól, hogy itt a szakemberek megnyugtattak, egy laikus számára azért elég rémisztő jelenség.
MaCS
-
Geller72
veterán
válasz
MaCS_70 #73728 üzenetére
A kéményt megnézni elég egy Tello szintű gép is. Sztem még lehet venni vhol, ahhoz meg mocikat rendelni, akkut tarcsiba. Lehet amúgy legál, ha kérnek esetit adott területre, nagy rá az esély, hogy ha nem extrém a kérelem jellege, az adott körzet, meg is kapják. Én is szoktam kapni. Vagyis inkább úgy mondanám, hogy arra a területre eddig évek óta mindig megkaptam. Minden alkalommal. Nyilván ez egyedi elbyrálás kérdése, hogy arrafele milyen a légtér, ki mikor használja..stb. Alacsony magassággal nem szoktak szarozni, sztem egy mininek (is) bőven elég a max 120 méter. Sőt, az 50 is. Belőnek az eseti kérelemhez egy 200m sugarú, GND - 400 ft AMSL-t (ez a 120m) és ennyi. De mondom, lehet, hogy ha betelcsiznek, az is elég, legalábbis tuti infót fognak kapni az adott területről és a lehetőségekről. Mondjuk én nem Dji appal, hanem Litchivel repülök.. (
).
-
Geller72
veterán
válasz
SeniorTilla #73729 üzenetére
Ha a "srácok" nem igazán nyomják az angolt, akkor még lent (vagy fent), ahol az információs részleg van, tudsz segítséget kérni, ott amúgy is nagyobb az esély az idegen nyelvtudásra és a legtöbbször ők is tudnak minden infót, sztem a drónozással kapcsolatban is.
.
-
-
válasz
Geller72 #73727 üzenetére
Legális ez biztosan nem lesz, mivel lakott területen vagyunk.
Számomra nem egy létszükséglet, mivel legfeljebb a házról szeretnék évente egy-két képet készíteni, illetve arról, hogy milyen állapotban van a kémény teteje. (Ez mondjuk hasznos lenne...) De kétlem, hogy egyhamar lesz drónom.
Szerintem a szomszédék sem akartak a háztető fölé emelkedni, csak a gyerekekkel játszani egy kicsit.
Köszönettel: MaCS
-
Geller72
veterán
válasz
MaCS_70 #73725 üzenetére
Én a következőt tenném, ha ott állandóra szepkedni szeretnék.
-Megcsinálnám az osztrák, kattintgatós online vizsgát.
-Biztosítást kötnék, reggelném a gépet.
-Kideríteném, hogy aktív e és foglalt e a légtér, ha csak foglalt is, de nem aktív, felhívnám a légügyiseket. Vagy mindenképpen felhívnám, és elmesélném nekik a mizut. Mivel full legál vagy a vizsgáddal, kategóriás gépeddel, biztosításoddal lakott területtől kellően távol, elméletileg ha a légtér ok, nem lesz gáz, és amúgy sem gond, ha tudnak rólad. (Mivel ugye nem kötelező az eseti ebben a kategban. Lásd a fentebb linkelt videóban elhangzottakat is..)
-Lakott területtől legalább 4-500 méterre (tudom, hogy kevesebb a kötelező) indítanám a gépet (kalibrálás után) és maradnék 120m alatt, látótávon belül.
Ez a full legál megoldás... -
Geller72
veterán
válasz
SeniorTilla #73723 üzenetére
Vágom, amit írsz. Nem is feltételeztem volna rólad ilyet, gondolom, ha mégis fusiba csinálnád, leszarnád és nem itt kérdezősködnél a legál megoldásért.
Azt is tudod - gondolom - hogy az általános szabályok ugye bármelyik országban elérhetőek, azonban ahogy bárhol (nálunk is) az adott szitutól függnek. Az olaszoknál sípályák közelében nem szoktam repkedni, de ha valahova megyek és nem tiszta valami, akkor a körzethez tartozó, helyi hivatalba be szoktam ballagni (ami általában a yard) és megkérdezem. Ez országtól függetlenül így van.
Olaszban, akik repülni akarnak legálba, azoknak regisztrálniuk kell az olasz polgári repülésért felelős hivatalnál (Enac).
És még valami:
"a drónszabályok megsértésért 516 eurótól (193 ezer forint) 64 ezer euróig (24 millió forint) terjedő bírság szabható ki."
Hogy mennyit változott ez és miben, az passz, ahogy említettem, nem igazán repkedtem manapság arrafele.
Valamint, ami tudom, hogy változott.
"Tájékoztatjuk a felhasználókat, hogy 2024. január 12-től az ENAC összes online fizetési szolgáltatása elérhető lesz a PagoPA nemzeti digitális fizetési rendszeren keresztül, amely közvetlenül elérhető erről a webszolgáltatási portálról, a „Szolgáltatások” menüpont alatt."
Szal, az ENAC. Itt tudsz reggelni és minden mást is. -
válasz
Geller72 #73724 üzenetére
Köszönöm a választ!
Mivel nekem jelenleg nincs sem működő, sem DJI drónóm, regisztrálni egyelőre nem szeretnék.
A legter.hu ingyenes térképe szerint a hármashatár-hegyi reptér kalickájában vagyunk (maga a reptér 4-5 km), de külön szőrös keret vagy szöveg nincs több kilométeres közelben.
Fimik, Parrotok simán röpködtek itt az elmúlt években, tán egy DJI is, de most nem mernek felszállni a Minivel. Külképviseletek, rezidenciák mondjuk vannak a környéken.
Köszönettel: MaCS
-
Geller72
veterán
válasz
MaCS_70 #73722 üzenetére
Ez semmi mást nem jelent, csak annyit, hogy ez egy aktív, államilag használt légtér. Még azt sem mondanám biztosra, hogy aktív, az is lehet, (és nekem ez a tippem inkább) hogy simán csak benne van a Dji No Fly Zone adatbázisában és csak ezért vinnyog az app. Ez egyébként nagyon könnyen és gyorsan kideríthető, mert a légtér.hu-n ha kezdeményezel egy esetit mondjuk, akkor ha azt az adott területet és magasságot kijelölöd, kiderül, hogy kaphatnál e rá engedélyt. Az a telszám, amit meg ilyenkor megad, csak annyi, hogy a foglalt légtérhez tartozó engedéllyel rendelkező kontaktszemély telszáma.
-
válasz
Geller72 #73721 üzenetére
Én nem rapsickodni akarok, tisztában vagyok a sítereppel, 8 éve járok ugyanoda télen, most már néha nyáron is. A neten nem találtam pontos infót arról, hogy pl. egy mini 4pro-val repülhetek-e legálisan a pálya olyan részei felett, ahol nem zavarom a síelőket, pl. a csúcs körül, ahová külön kell felmászni, nem a pálya része; vagy a fenti pályákon amikor nincs senki vagy alig 1-2 síelő. Ezek keményebb részek, nem az amatőr tömeg síeli. A tömeg nem érdekel, nem szeretem. Ha lent sokan vannak (pl. hétvégén), akkor mi fent síelünk. Ez széles pályákból álló rendszer, és a fiaim általában offtrack-eznek, nem bent vannak a pálya közepén. A kislányom a sísuli végén délután lejön velünk egy hosszút, vagy lemegy a család a 4,5km-es pályán a völgybe, ezen szintén kevés a síelő, mert nehéz részek vannak is benne, és állóképesség kell hozzá. Az ilyen helyeket szeretném megörökíteni a drónnal. Legálisan lenne jó. Nem legálisan is meg lehet oldani, de nem ez a cél. Nem az FPV-vel akarok száguldozni az emberek felett, vagy az AVATA-val szlalomozni a felvonó oszlopai között. Arra ott lesz a pályazárás utáni időszak vagy a hegyekben valahol egy csúcs, tisztás, stb.
-
Geller72
veterán
válasz
SeniorTilla #73720 üzenetére
Azt hittem, logikus.. Tele van emberekkel, drótkötélpályákkal, elektromos vezetékekkel, és egyre több helyen felügyelik a pályákat saját drónokkal. A legtöbb helyen helikopterleszállók vannak a hegyi mentőknek..stb..A hegyi terepen tele van kommunikációs tornyokkal, ripiterekkel a hegyi viszonyok miatt, és erősen be tudnak zavarni.
-
-
Geller72
veterán
válasz
SeniorTilla #73716 üzenetére
A síterepeket engedd el..
-
Flinter
tag
Szervusztok, némi segítséget kérnék.
Valamikor a drónozás hajnalán fellelkesültem a drónoktól, vettem is egy szettet tanulni.
Ez a lelkesedés aztán - sajnos vagy sem - gyorsan alábbhagyott.
A minap takarítás közben viszont találtam itthon egy távirányítót.
Jó ez még valamire? -
-
-
BaLee
addikt
Nyáron úgy alakult, hogy Olaszországba megyünk nyaralni.
Mit tudtok az ottani szabályokról.
Én ennyit találtam:
Olaszországban minden 250 gramm vagy annál nagyobb tömegű, szabadidős célú drónt regisztrálni kell egy online portálon. Az ilyen drónok vezetéséhez alkalmassági igazolás szükséges, amelyet egy online tanfolyam sikeres elvégzésével lehet megszerezni. A regisztrált drónok legfeljebb 120 méteres magasságban repülhetnek. A felelősségbiztosítás is kötelező. Vigyázat: tilos a repülés olyan strandokon, ahol emberek tartózkodnak.
Ez így nem is hangzik rosszul, kérdés, hogy ez a felelősségbiztosítás téma tényleg csak a 250 gramm felettiekre érvényes?
-
Geller72
veterán
válasz
SeniorTilla #73711 üzenetére
Ez már azért nem a mini 1 kategória, jobban bírja, de eddig sem volt jellemző ilyen kamerás gépekkel szélviharban repkedni. Ez a kateg a hobbistáknak van, aki elmegy nyaralni és ha jó idő van, meg lát valamit, akkor felengedi egy kicsit, megcsinálja amit akar, aztán lejön, összepakol és ennyi. És nem kell hozzá komolyabb vizsga, eseti..stb.
Engem a 3-6”-os gépekkel 4-6s-en különösebben nem hat meg a szél, mégsem szeretek ilyenkor repkedni.
-
-
Geller72
veterán
A mydrone ha jól rémlik, jelzi, tudja. Kb egy hete volt egy live vidi, abban pont erről beszélt az illetékes csaj. Yt-n fent volt, de hogy hol nézhető vissza azt most nem tudom megmondani, akkor a vidi alatti infosávban benne volt a link. Ha én most vennék drónt, akkor c0-st vennék, 250g alattit. Mondjuk mini 4 pro-t. Az is igaz, hogy eszement ára lett ennek is, nem véletlenül. A kategória miatt. Ebből a fullos csomag majdnem fél milla.
A #73704-es kommentemben a vidit megnézted?
-
krokk
senior tag
válasz
Geller72 #73707 üzenetére
Hm és mi alapján tudom, akkor egy ilyen helyen, hogy lehet vagy sem?
mydrone appban vagy dji appban ezek láthatóak ha pl adott helyen vagyok és megkezdeném a repülést? Dji fly app fenn van azon pl semmit nem jelez ha most megnézem ezt a repteret. Ha van valami korlátozás akkor azt ott látnom kellene?..
Bocs a kérdésekért, még nincs drónom, tervezek venni és ezek a részek még nem tiszták...
Próbálom felmérni, hogy merre is tudok egyáltalán repülni, de vannak kicsit homályos részek. -
Geller72
veterán
Amúgy ma fent voltam mavic pro-val (litchivel) és semmi extra nem volt.
-
krokk
senior tag
válasz
Geller72 #73698 üzenetére
Na igen ilyesmit olvastam én is, hogy lehet, pl 40m felett van csak korlátozás néhol... Ezért is nem értem.
Na hát itt pl föld-2000 láb van kiírva. De ugye tiltott légtérnek nincs jelezve, 3Dben talajszintről induló oszlop az egész.
Amiatt kérdezem mert sokat játok errefelé, csak nagyooon ritkán találkoztam itt repülővel.
Szóval lehet itt csak időszakosan nem lehet repülni? Vagy ez honnan derül ki:?
Siklóernyősök sokszor vannak még a környéken így azokra mindenképp figyelni kell, de az más kérdés. -
válasz
SeniorTilla #73701 üzenetére
A DJI Androidos appja konkrétan azt írta ki, hogy Nemzetbiztonsági Szakszolgálat. Lehet, hogy csak ijesztegetésből, de nem hiszem, hogy a kínaiak öntevékeny poénja lenne.
MaCS
-
Geller72
veterán
Amúgy nem tudom, hogy ezt mennyien tudják egyáltalán. Dji ide vagy oda..
-
Grillo
őstag
válasz
SeniorTilla #73701 üzenetére
Attól függ, ki az adott objektum őrzéséért a felelős. A Karmelitánál a készeléti rendőrség jár el. A fent említett Információs Hivatal egy nemzetbiztonsági intézmény, innen már logikus is a kiírás.
-
Grillo
őstag
válasz
SeniorTilla #73701 üzenetére
Én azt gondolom, és valamennyire látom is, hogy vannak intézmények, területek, ahol a drónos dolgot nagyon komolyan veszik. Itt ha más nincs, de legalább a DJI azonosító rendszere (vagy valami hasonló alternatíva) fel van szerelve. Hogy ez tud-e beavatkozni, irányítást átvenni, vagy csak kiír egy ilyen figyelmeztetést, meg a diszpécser oda tudja küldeni a KR-est a kontrollerhez, az gondolom változó. De egyre több helyen van ilyen, és kormányzati épületek tervezésénél/építésénél már konkrét tervezői feladat az elhelyezése sokszor. Aztán ez mivel jár, az más kérdés, gondolom az, hogy lát a rendszer egy azonosítót, ami nincs regisztrált tulajhoz kötve, az annyi. Ha nagyon közel van, vagy egyáltalán van rá ember, akkor megpróbálják tettenérni, ha nincs, akkor nagyon mást nem tud tenni, mint hogy nézi, merre repül, problémássá válik-e a helyzet.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Asus ROG Zephyrus G14 GA401IV - 14" FHD 120Hz - Ryzen 9 - 4900HS - 16GB - 2TB - RTX 2060 - Win11
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 6000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3029, 90% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3048, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest