- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- VHS digitalizálás
- Fogadj örökbe egy szervert, avagy építsünk otthoni labot III. (Mit vegyek?)
- MFM HDD beüzemelése 25 év után
-
LOGOUT.hu
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2024. 10. 28.): [link]
(ÚJ: havi limit bevezetése 1% visszatérítésre)
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
st6969
őstag
válasz
viktorhu #5699 üzenetére
Lehet, lemaradtál az elejéről, nem a "klasszikus" 2x levonás történt ugyanazzal a kártyával. És nem feloldani kellett, mert már nem zárolva volt az összeg, hanem lekönyvelve. Gyakorlatilag jóváírást kaptam (így is jelent meg a Raiffeisen számlámon).
Volt olyan esetem is, amiről beszélsz, kivártam a 7 napot, és fel lett oldva, de ez most más volt.(#5698) emeritus
Teljesen jogos, akartam is írni.(#5697) KTU
Pontosítanék: hazai bank bankkártyájára céloztam amikor azt írtam, hogy nagyobb összeget nem szabad Curve kártyával fizetni.
Bármelyikkel megtörténhet, igen. Ennek ellenére az elmúlt 15 évben, amikor normál bankkártyával fizettem (és ez gyakran történik, mellőzöm a kp-t, ahol csak tudom), nem emlékszem semmiféle elutasításra, főleg nem dupla levonásra. Ebben volt OTP, Unicredit, K&H, korábban és most Raiffeisen. Ezért továbbra is tartom, hogy nagyobb összeget én nem fogok fintech kártyákkal fizetni. -
-
KTU
addikt
"Számomra tanulság, hogy nagyobb értéket, ami fáj, ha duplán vonódik, azt nem szabad Curve-vel fizetni. A napi kaja bevásárlásra kényelmes a telefonos NFC-s fizetés."
Ez bármelyiknél előfordulhat. [link]
És épp Curve kártyával tudtam kifizetni.[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
st6969
őstag
És valóban, megtörtént a jóváírás. Azt írták, hogy a Lidl nem jelezte feléjük, hogy az adott tranzakció el lett utasítva, így a Curve végrehajtotta a tranzakciót.
Normál esetben ilyenkor 10 nap elteltével jóváírják (bár az nem derül ki, hogy mi alapján, ha én nem szólok), de mivel jeleztem a supportnak, így ezt felgyorsították (mellesleg 3 napot nyertem a lassú support miatt). De a lényeg, hogy így minden OK.
Számomra tanulság, hogy nagyobb értéket, ami fáj, ha duplán vonódik, azt nem szabad Curve-vel fizetni. A napi kaja bevásárlásra kényelmes a telefonos NFC-s fizetés. Remélem idővel teljesen zökkenőmentes lesz. -
KTU
addikt
CIB-nél hozz létre virtuális kártyát,
segítség hozzá:
Többször használatos, 6 hónap a max. idő erre állítsd, ill.
maximális vásárlási összeg annyi lehet, amennyi pénz most van a CIB számládon.
Szerintem a lejárat miatt nem megy.
Majd ha jön másik kártya, azt hozzáadod véglegesnek.[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
KTU
addikt
Egy CIB Visa kártyát már régebben hozzáadtam talán másfél éve, most létrehoztam egy új virtuális kártyát a CIB alkalmazásban, ennek az adatait beírtam Curve-be a kártya hozzáadásnál.
Egyszerűen elfogadta az adatokat, kérte hogy erősítsem meg, katt.
Majd beléptem a CIB alkalmazásba, ott a "Kártyák" menü --> "Kártyáim", és a második Curve terhelésnél már láttam is CRV*C......... kódot.
A művelet nem egész 2 perc volt.A kártya vizuális megjelenése ugyanolyan, mint a fizikai CIB Visa bankkártyáé.
Míg a réginél csak egyszínűt lehetett választani.Friss az alkalmazás?
Play-ből töltötted le?[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
YxVs
senior tag
2 nap után sem kaptam választ a support-tól…
Az applikáció egymásnak ellentmondó hibaüzeneteket dobál. Próbáltam letörölni/újratelepíteni, semmi. Újként hozzáadni a kártyát, stb.
Egy pénzügyi szolgáltatás számomra bizalmi alapú is, kiadod minden adatod, erre ez van…Megadtam minden személyes adatomat, a fő bankkártyám adatait, és válaszra sem méltatnak?
Az is vicces, hogy felhívni sem lehet őket.
Törölném is gyorsan az account-omat. Vajon a törlésre is majd 2 hetet kell várnom??? Egyáltalán törlik??
Ezek után már csak remélni tudom, hogy nem élnek vissza az adataimmal. Még jó, hogy épp kártyacsere van folyamatban a bankommal.
Bye-bye Curve… -
gzbotii
nagyúr
válasz
energiezolee #5679 üzenetére
Értem, köszi az infót.
Csak a részletek kitárgyalása az már tényleg off itt.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
energiezolee
aktív tag
válasz
Oliverda #5681 üzenetére
Igen! Az valóban! Örülök, hogy kijavítasz, de én legalább illedelmes vagyok és senkinek nem parancsolgatok! Mellesleg tudom, hogy úgy kell írni, csak sokan nem tudják, ezért szoktam a "szerbuszt" használni... De szerintem itt le is zárhatjuk a dolgot! Legközelebb semmit nem fogok írni és akkor nem lesz nézeteltérés... További szép estét mindenkinek! ;)
Üdv : Energie Zolee
-
Oliverda
félisten
válasz
energiezolee #5679 üzenetére
Az, hogy működik igen, de a telefon típusa meg a root és a többi irreleváns részlet marhára nem, úgyhogy ne itt tárgyaljátok ki plz. Van rá dedikált topik.
Egyébként pedig szervusz, nem szerbusz...
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
YxVs
senior tag
Van itt valaki, akinek sikerült CIB bankos sima VISA debit kártyát a Curve-hoz hozzáadni?
Ha igen, hogyan? -
Oliverda
félisten
válasz
energiezolee #5677 üzenetére
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
energiezolee
aktív tag
válasz
Peter.70 #5676 üzenetére
Szerbusz!
De! Azon fel van oldva a bootloader és az van root-olva is, de gyári rom van rajta! A mókolást úgy értem, hogy root-olt telefonoknál módosítani kell egy .db file-t ahhoz, hogy működjön az érintéses fizetés a Pay-el, továbbá rejteni kell Magisk-ben előle a root-ot! De ezeket nem kellett megtenni! A Huawei szoftvere érintetlen minden szempontból!
[ Szerkesztve ]
Üdv : Energie Zolee
-
Peter.70
addikt
válasz
energiezolee #5675 üzenetére
A xiaomin gyári ROM van és semmi mókolás nincs rajta? ( bootloader nyitás, stb )
Melyik google pay verzió? Honnan lett letöltve?Akár pm-ben is jöhet a válasz
[ Szerkesztve ]
-
energiezolee
aktív tag
Sziasztok!
Nem tudom volt-e téma (annyit nem olvastam vissza) de mai napon gond nélkül sikerült hozzáadni 2 ismerősömnek is a Curve kártyát Google Pay-hez, és működik az érintéses fizetés is mindkettőnél! Mind a 2 telefon más típusú! Az egyik Xiaomi a másik Huawei és az egyik ráadásul root-olva is van (Magisk-el), de még azon sem kellett semmit mókolni (amit nem is értek)!!! Mind a 2 telefonon Android 10 van.
Gondoltam jelzem, hátha valaki szeretne telefonnal fizetni... Ha pedig már írta valaki, akkor sorry!További jó fórumozást!
[ Szerkesztve ]
Üdv : Energie Zolee
-
OberMotz
aktív tag
Futott már valaki olyan problémába, hogy elérte a 365 napos költési limitet? 10000 fontra van belőve jelenleg, és volt egy vásárlásom amit a limit elérése miatt utasítottak vissza. Tegnap kértem a supportot hogy emeljék meg - mennyi idő alatt szoktak ilyen kérésekre reagálni?
-
hard74
senior tag
válasz
Oliverda #5668 üzenetére
30 naptári, vagy 30 munkanap?
Nálam van egy sikertelen tranzakcióm ami július 15-től még nem remdeződött.LG K990 Viewty-->LG P920 Optimus 3D-->LG G2-->Lenovo Vibe Z2 Pro-->LG G4(G2)-->O+3-->Huawei Mate 10Pro-->OnePlus 7pro-->OnePlus 8T-->Asus Zenfone 8-->Pixel 7-->Pixel 9+Honor Magic V2
-
JóGéza
aktív tag
válasz
SzabóTamàs90 #5659 üzenetére
Kivéve, amikor nem. Nekem néhány hete volt egy sikertelen tranzakcióm, ahol nem oldotta fel a zárolást a bank egy hét után sem, pedig a Curve-nél elutasítottként szerepelt. Írni kellett az ügyfélszolgálatnak, akkor oldották fel.
-
st6969
őstag
válasz
SzabóTamàs90 #5664 üzenetére
Értem. Akkor várok, bízom benne, hogy igazatok lesz.
Kár, hogy nem ugyanazzal a kártyával fizettem elutasítás után, könnyebben menne a bizonyítás.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
hedgehog #5661 üzenetére
hát, nem az auchan automata a szar, hanem a curve rendszere alakítja át valamiért önhatalmúlag azt az mcc kódot 8999-re
van egy pár ilyen, amiből mást csinálnak
5941 -› 5999 (decathlon és sportáruházak, erste maxnál divat kiválasztása esetén is 4 százalék helyett 1-et kapsz curve-ön keresztül)
5542 -› 8999 (auchan és talán más automata kút, erste maxnál benzinkút kiválasztása esetén is 4 százalék helyett 1-et kapsz curve-ön keresztül)
8099 -› 8999 (magánegészségügyi szolgáltatás, sokakat nem érint)
5462 -› 5999 (pékségek, sokakat nem érint)
5441 -› 5999 (egy fagyizó használja ezt veszprémben, erste maxnál járna is rá a 4 százalék a szórakozás kategóriában, de az automatikus átsorolás miatt csak 1 százalék jön curve-ön keresztül) -
st6969
őstag
válasz
SzabóTamàs90 #5659 üzenetére
-
balinlin
senior tag
válasz
SzabóTamàs90 #5659 üzenetére
Hát ez itt már könyvelt is a jelek szerint...
-
st6969
őstag
Elég fura eset miatt szívok. Kezdem azzal, hogy hülye fejjel nem kértem ez al elutasítást igazoló blokkot...
Történt egy hete, hogy a Lidlben szerettem volna fizetni Goggle Pay-jel Curve alatt lévő Raiffeisen Mastercard debit kártyámmal (nem tudom, számít-e, de ez lett volna az első alkalom, azóta vagy 10x fizettem gond nélkül több helyen is, köztük a Lidlben). Elutasította. OK, akkor elővettem a Raiffeisen kártyámat, és kifizettem azzal Curve közbeiktatása nélkül. Azt elfogadta.
Csakhogy a Curve számlatörténetben normál terhelés látszik, nyoma sincs, hogy el lett utasítva. A Raiffeisen applikációban szintén normál terhelésnek látszik, ráadásul 2x, hiszen egyszer Curve-vel, majd közvetlenül a bankkártyával történt a fizetés. Mivel tegnapig csak zárolt volt az összeg, még nem aggódtam, de mára könyvelt lett mindkettő.
A Curve-nél rögtön bejelentettem, ma reagáltak, hogy nem látszik semmilyen visszautasított tranzakció, küldjem el az igazoló blokkot (ami ugye nincs...).
Viszont, a Google Pay-ben is látszik a tranzakció, és ott jelzi, hogy "visszatérítve". Ez ugye nem igaz, mert a Raiffeisen számlatörténetben mára látszik, hogy mindkettő könyvelt lett, de legalább a Google Pay-ben van nyoma, hogy volt gebasz.
Egyelőre elküldtem nekik a Raiffeisen számlatörténet képernyőképét, ahol látszik egymás után ugyanaz az összeg 2x levonva (1x Curve-vel), illetve a Google Pay screenshot-ot.
Mit tegyek még? Jelezzem a Raiffeisennek? Vagy a Lidl-nek?! Vagy várjak, hogy a Curve majd megoldja?! -
YxVs
senior tag
Letöltöttem a curve appot. Próbálok accountot létrehozni, de a bankkártya hozzáadásakor a verification során a köv. hibaüzenetet kaptam:
"We couldn’t verify your card.
We were unable to verify your card at this time, please try again.
Try again."Innen kilépve az app teljesen le is fagyott.
Újraindítás után pedig kérte a CVV kódot, majd ennek megadása után kiírta, hogy invalid expiry date, pedig csak szeptemberben fog lejárni a cibes kártya.
Kőzben kaptam sms-ben megerősítő kódot amit persze nem tudok sehova beírni, és zároltak is 298.57 HUF-ot, ami érdekes, mert kevesebb mint 1 font...???Szóval itt elakadtam, írtam supportnak.
Nem indul jól.
Járt már valaki így? -
YxVs
senior tag
Sziasztok,
Bocs a láma kérdésért, most akarok belépni a mobilfizetés világába, ezért érdeklődnék, hogy direktben egy CIB kártyát hozzá lehet Google Pay-hez rendelni, hogy az érintéses fizetés működjön a telóval, vagy mindenképpen szükség van közé még egy Curve kártya is?
Sajnos a töketlen CIB-re már várok egy ideje, hogy legyen androidra nfc-s fizetés, de úgy látszik mindhiába....így alternatív megoldás után kell néznem.[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
hedgehog #5648 üzenetére
ha az auchan automatánál tankoltál, az már akkor is 8999 volt, amikor még nem omlott össze az előző rendszerük... a rendes kasszás fizetés nekem korábban sosem volt 8999
a curve teljesen jól ki tud váltani egy társkártyát, nagyon jól csináljátok
akkor lenne igazán tuti, ha egy adott kártyát több curve fiókba is be lehetne regisztrálni. ezt ígérték fejlesztés alatt álló dolognak másfél éve, sajnos azóta se lett belőle semmi
[ Szerkesztve ]
-
hedgehog
senior tag
válasz
Gabócza #5644 üzenetére
Változó, nekem egy tegnapi Lidl vásárlás 5411 volt, a mai Auchan benzinkút viszont még mindig 8999.
@pictigjis: én azért Curve-zek többek között, mert a szintén KH-s hitelkártya az asszonynál van, de így én is tudok vele fizetni (tudom, társkártya, de fölösleges, csak egy plusz hurcolandó akármi lenne)-- aka p3d3str1an
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
viktorhu #5643 üzenetére
nekem pont azt adja, hogy ha mindent curve-vel fizetek, back in time-mal később mindent olyan kártyára tudok pakolni, amivel a lehető legtöbb visszatérítést kapom
az alapkártyánk egy kh-s hitelkártya, az appban látom az mcc-ket is, így minden ciklusban tökéletesen el tudom rendezni a költéseket. nyilván van, ahol a revolut jobb választás, bár én meg azt használom csak és kizárólag külföldön, illetve paypal fizetésekhez
mondjuk nem értem, hogy belföldi tankolásokhoz minek kell belekeverni a revolutut, amit még külön fel is kell tölteni, nem egyszerűbb a sima bank-/hitelkártyáddal?
[ Szerkesztve ]
-
Sziasztok,
nem tudjátok véletlenül, hogy a mindenhol 8999-es MCC visszaállt-e már a korábbi valós MCC-re? K&H hitelkártyával eddig kb. egy havi visszatérítést buktam el emiatt mire megjött a havi egyenlegelszámolás és észrevettem. Azóta nem mertem a google pay-t használni...
Nothing Phone (1) | Samsung Galaxy Watch5 Pro
-
viktorhu
veterán
válasz
pictigjis #5642 üzenetére
Igen, egy tescos, auchanos terminálon egyszerű, ki is írja, hogy hogyan kell, de ott is két-három másodpercet simán elvisz - már ha számítasz rá, és figyeled egyáltalán a terminált. Viszont a Revolut még egyszerűbb, mert ott nem is kell választani.
Az autógumisnál nem volt ilyen, ott egysoros volt a terminál számgombokkal, és nem írta ki, hogy mit kell nyomni, ha pedig több mint 2 másodperc kitalálni, akkor nem tartom fel vele a sort.
Nemcsak ezért hagytam abba, hanem mert nem nagyon ad cserébe mást. Ha revoluton fizetem a tankolást, akkor azonnal jóváírja a maradékot, ha curve-ön, akkor kb. egy hét, miközben ugyanannyit fizettem, tehát itt sem komoly a hátrány, de nincs előny a másik oldalon.
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
viktorhu #5634 üzenetére
ne mááááár, hogy ez ilyen macerás legyen neked! sokféle terminál van, mindegyiken másképp kell kiválasztani a forintot, de általában elég egyértelmű. a tescós terminálnál pl. meg kell nyomni valamelyik betűt (=számot) ha fontban akarnál fizetni, más termináloknál meg elég egyértelmű, melyik az a nyilacska, amivel léptetni lehet
egyébként csak az új paypass értékhatár, azaz 15 ezer felett van dcc-kérés az így beállított terminálokon, bezzeg régen már 5143 ft-nál is lehetett volna nyomkodni. ha ezért abbahagytad a curve-özést, kár volt
[ Szerkesztve ]
-
st6969
őstag
válasz
Somatom #5638 üzenetére
Azóta én is fizettem máshol, és rendben működött, de ez a tranzakció továbbra sem elutasítottként szerepel a Curve számlatörténetben. Erre gondoltam, hogy ez neked módosult-e. Nem gondolom, hogy ez így normális.
Jeleztem is a supportnál. Méghozzá a konkrét tranzakciónál, mivel van egy rész, hogy "Question about this transaction". Na már most gondoltam, hogy ha ide nyomok, akkor látják, hogy melyik tranzakciómmal van problémám. Hát nem. A support első kérdése, hogy melyik tranzakcióról van szó -
Somatom
veterán
válasz
viktorhu #5634 üzenetére
Lehet, hogy az a különbség, hogy én kártyát használok, nem telót? Vagy az, hogy a pénzkivétet leszámítva, nekem Revo kártya van a Curve mögött?
st6969:
Utána még fizettem egy német Lidl -ben, az rendben volt.JóGéza:
Osztrák autópálya melletti OMV kutakon levő Erste ATM -eket szoktam használni (pl. Melk, St. Valentin). Ott választható 100 -as címlet is. Itthoni OTP -sben csak 50 -es. Ingyen volt.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tomp
félisten
válasz
Somatom #5633 üzenetére
Ha kiírja a "Press F" üzenetet ott szimplán zöld gomb. Ha kiírja, hogy HUF 4-es gomb, GBP 6-os gomb akkor akkor 4-es gomb. Ha helyette zöldet nyomunk akkor default GBP.
Szerintem nem macerás csak el kell olvasni mit ír ki. Utolsó tranzakciót pedig vissza lehet vonni a terminálról. -
st6969
őstag
válasz
Somatom #5610 üzenetére
Van-e azóta nálad ebben valami változás? Az enyémet egy magyar Lidl áruház utasította el, szintén tegnap. Curve-ben lévő Raiffeisen kártyával akartam fizetni. Miután elutasította, ugyanazzal az "eredeti" Raiffeisen kártyával fizettem, gond nélkül.
A Curve-ben normál terhelésnek látszik. A Raiffeisen app-ban mindkét terhelés könyvelésre vár (egyenlegből levonva), tehát itt sem látszik, hogy hiba történt.
Viszont a Google Pay (merthogy azon keresztül fizettem telefonnal) küldött egy értesítést, hogy visszatérítve
A héten ez a második Curve baki, és az előzőt sem kaptam még vissza -
viktorhu
veterán
válasz
Somatom #5633 üzenetére
- Szupermarket: odatartom a telefont a terminálhoz, csippan, elrakom, pakolok. Felnézek, látom, ott a kérdés, nekiállok terminált nyomkodni (áll a sor)
- Kis üzlet egysoros régi terminállal: nem tudom, mit kell nyomni, szólok az eladónak, törli a tranzakciót, újraindítja. Inkább előkeresek egy fizikai kártyát, mert ha megismétlem, a kérdés is újra jönni fog.Plusz macera. A legtöbb esetben egyszerű a dolog, de ne kelljen már mindennapos bevásárláshoz devizát választani.
-
viktorhu
veterán
válasz
emeritus #5630 üzenetére
Általában nem is tudják, hogy az mivel jár. Külföldi ismerőssel járkáltunk Budapesten, vásárolta a mindenféle értelmetlen szuvenírt, és amikor felajánlotta neki a POS, hogy a saját devizája vagy forint, akkor kis gondolkodás után a sajátját választotta. Ha nem magyarázom el neki, hogy mi van, úgy is maradt volna - így sem értette, hogy miért, csak hogy a forintot kell választani.
-
emeritus
tag
Press F esetén a DCC terminál kijelzi a DCC átváltási árfolyamot és a fizetendő összeget a kártyabirtokos kártyájának devizanemében. Ha ezután nyom zöldet, akkor devizában fizet.
Javasold, hogy ne nyomjon F gombot, hacsak nem akar devizában fizetni.[ Szerkesztve ]
Az a jó megoldás, amelyről ez a gyakorlatban bebizonyosodik.
-
-
viktorhu
veterán
válasz
balinlin #5626 üzenetére
Magyarországi kibocsátású kártyáknál biztos nem előnyös az ilyen váltás, OTP-nél mindig azt kértem, hogy helyi devizával számoljon, de amikor lengyel pincér magától beállította a forintot, és nem szóltam rá, utólag elég nagy különbséget láttam az árfolyamban. Az OTP-nél 1% körül van a váltás költsége.
-
balinlin
senior tag
-
kory24
őstag
Üzletben dolgozok, ahol van terminál. (OTP)
A nálam levő résznél ahol beírom összeget nem jelez ki a terminál semmit külföldi kártya esetén.
Onnan sejtem, hogy valami van, hogy a vevő csak néz rám, vacilál, nyomkod vmit még.Kérdem mi az?
És, akkor rá nézek a vevőhöz kihelyezett eszközre, és ott az ír valami angol szöveget (megmondom őszintén én még 1x se olvastam el, fejjel lefelé elég nehéz is lenne, de vége velemi Press F) és aztán a vevők nyomják meg valamelyik gombot, sztem a Zöldet, de nemtudom.
Legközelebb ilyen lesz mostmár elolvasom kiváncsiságból, illetve hogy tudjak segíteni mit válasszon vevő.
Mit javasoljak mit célszerű választania? (bár, mint mondtam nemtudom konkrétan milyen opciókat ajánl fel) -
st6969
őstag
A pénztárosok nagy részének halvány fogalma sincs, mi az a DCC. Csak eggyel többször nyomja meg a zöld gombot...
-
emeritus
tag
-
Agony
aktív tag
Félreértés ne essék, én nem hibáztatom ezért a Curve-t, ez csak egy opció amit felkínál. Ezt ugyanígy felkínálta eddig pl. terminálból készpénz felvételnél, hogy legyen-e konverzió, csak meglepő volt, hogy már POS terminálokon is előfordul és ha nem figyelünk oda rá, a pénztáros simán spameli a zöld gombot.
Start with a whisper, end with a scream!
-
-
cocka
veterán
Nálam kezd ez az egész a kalap szar kategória lenni.
úgyhogy jó lesz rá figyelni.
Akkor rögtön vissza is kérdeznék:
És még hány ilyen nüansznyi bugjukra figyeljek? Értem én, hogy a blú ingyenes, de nálam már sorozatosan gyűjtik a fekete pontokat.
Kezdődött ott, hogy előre nem tájékoztattak a kártya megrendelésekor, hogy akkor ezek szerint minden kártyatípusukból (kék, fekete, piros) kétféle van. Az egyik a sima personal, a másik a commercial. Utólag tudtam meg, hogy az alapján döntik el, hogy personal vagy commercial kártyát küldenek, hogy mit jelöltél be a foglalkozásnál.
Állítólag a két kártyatípushoz nyújtott szolgáltatásaikban nincs különbség. Úgyhogy kapásból írnom kellett az ügyfélszolgálatnak, hogy tessenek már personal kártyát küldeni. (újabb másfél hét) Egyébként tartalmukban a különbség csak annyi, hogy az egyiken ott van a COMMERCIAL felirat a DESIGNED IN LONDON és a debit felirat között, a másikon meg nincs.
A szín már egy érdekesebb kérdés:
Az első kártya elöl sötétkék, hátul sötétlila, COMMERCIAL felirattal. A második kártya elöl sötétszürke, hátul majdnem fekete.
Miután jeleztem az ügyfélszolgálatnak, hogy mi újság, a COMMERCIAL kártyámat már be se tudtam aktiválni.
Beszéltem tesómmal, mert emlékeztem, hogy ő is rendelt egy kártyát és az övé a sötétkék verzió COMMERCIAL felirat nélkül.
A kártyaszámok eleje még érdekesebb (gondolom ez kb. minden Curve-ösnek ugyanaz, szóval az első 8 jegy talán nem titok)
Kék commercial kártyámé: 5375 9100
Fekete personal kártyámé: 5375 9000
Tesóm kék personal kártyájáé: 5375 9000Szóval azt nem értem, ha eleve van három kártyaszín és ezek a hozzákapcsolódó szolgáltatásokra engednek következtetni, akkor nekem miért küldenek cserekártyaként "blacket"?
Ja és persze nem számláztak a black miatt havi díjat. Hát aztán végre megjött a kártya és mondom aktiválom. A szokásos, adjál hozzá egy európai kibocsátású saját kártyát szöveg. De az nem zavarja őket, hogy már 3 ilyen kártya is hozzá van adva.
Írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy miért nem tudom aktiválni és most itt áll a dolog.Arról az aprócska tényről is elfelejtettek tájékoztatni, hogy a PSD2-es SMS miatt a Curve app megbolondul és emiatt egy rahedli tételem lett a kártyatörténetben, amiket viszont nem zároltak. Ugye amikor jött volna, hogy írd be a kódot, ahelyett mindig újratöltötte a verify now gombot, tehát esélyem se volt eljutni a kód beírásáig.
A legelső tételhez meg nem írtak kódot, a kód helyén Card verification felirat volt és 15 napra zárolt 293 Ft-ot.Szóval most ott tartok hogy két kártyám van, amit kenhetek a hajamra. Eddig csak négy fekete pontot gyűjtöttek nálam, ha összegyűjtik az ötödiket is, beírom az egyest és végeztem velük.
De komolyan.. értem én, hogy ingyenes, de ha az ingyenes verzióban az ALAP dolgokat (amiket ígérnek) sem tudják normálisan szolgáltatni, akkor mire számítsak a fizetős verzióban? Az ingyenes account a belépő, így szerezhetsz konkrét ismeretet róluk és a szolgáltatásaikról. Gondolom senki nem Curve Blackkel meg Metállal kezdte úgy, hogy előtte ki sem próbálta.
-
balinlin
senior tag
Lehet érdemes lenne pár panaszt tenni, hátha a terminált nyomkodók kicsit kevésbé nyomnák tovább a terminált kérdés nélkül.
Múltkor még én voltam a szemét kekeckedő egy pénztáros szerint az egyik vásárlásnál, mert kitúrattam vele a sikertelen tranzakció fecnijét a kukából, amit ő egyből dobott a szemétbe. -
emeritus
tag
Elvileg a DCC "szolgáltatás" banki szolgáltatás és nem kötelező igénybe venni. A választást viszont kötelező felajánlani - ezt a DCC POS meg is teszi - és a kártyabirtokos eldönti, hogy igényli-e a szolgáltatást? Ha nem így történt, az panaszolható a "szolgáltatást nyújtó" banknál.
[ Szerkesztve ]
Az a jó megoldás, amelyről ez a gyakorlatban bebizonyosodik.
-
Agony
aktív tag
Én épp most futottam bele ugyanebbe. Garmin Pay-be van berakva a Curve kártya, mögötte Raiffeisen HUF kártya. Boltban fizettem 16.820 Ft-ot, majd hazajöttem és itthon látom a telefonon a visszaigazolást, hogy 17.556 Ft került levonásra. Gondolom itt is feldobta a kérdést, amit leokézott a boltos.
Nem nagy tétel, de úgy néz ki egyre gyakoribb, úgyhogy jó lesz rá figyelni.
Start with a whisper, end with a scream!
-
Somatom
veterán
Ma egy német BurgerKing -ben a gép elutasította a terhelést. Az alkalmazásban nincs nyoma elutasított tranzakciónak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
emeritus
tag
Ez a hirhedt Dynamic Currency Conversion (DCC) "szolgáltatás" volt. Sajnos egyre gyakoribb. A külföldi kártyabirtokosokat szolgálja, amennyiben a POS terminál – kártya devizanemét felismerve - felajánlja a külföldi devizában való fizetést. Általában a helyi deviza választása előnyösebb. A választást a terminálon esetenként a pénztáros elvégzi helyettünk és kárunkra.
[ Szerkesztve ]
Az a jó megoldás, amelyről ez a gyakorlatban bebizonyosodik.
-
iceQ!
addikt
válasz
TrollBalint #5604 üzenetére
Revolut kártyánál jártam így egyszer a BP Parkban
Kérdezi a csaj, hogy miben akarok fizetni? Há' mondom természetben, ha lehet
Röhög, majd mondja: HUF vagy GBP?! Ja, hogy úgy....
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
TrollBalint
addikt
Én is jártam már hasonlóan, konkrétan az Ikeában, sajnos bizonyos terminálok felismerik a kártya származási helyét és elevel annak az országnak a pénznemét ajánlják fel. Jellemzően az érintéses fizetési limit felett szokott ilyen lenni, de terminálja válogatja.
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Kobe
veterán
válasz
gzbotii #5602 üzenetére
lehet az ember félrenyomott valamit, de én idehaza még 1 esetben sem találkoztam olyannal, hogy a terminál bárhol GBP kártyának ismerte volna fel a curveöt és választnai kellett volna, ami fura....pedig a 120 ftos kvtól kezdve a millás állampapírokig mindet ezzel veszek, több 100 terminálon húztam már le de választani egyszer sem kellett
-
-
Kobe
veterán
valaki homályosítson mi történt már fel mert így még nem jártam.
GPay-be berakott Curve kártyával fizettem egy szerelőnek, ami mögött a CIB Visa HUF kártyám van beregisztrálva, rendszeresen használom ilyen felállásban.az összeg kb 32500pár forint volt, a Curveben viszont majd 34ezres terhelés van + terminál által kiadott slip is 87.72 GBP-ről szól
ez így hogy ? eddig sosem fordult elő, pedig csak ilyen felállásban használom ugyanezt a kártyát, de még mindig HUF-ban adott slipet
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- általános iskolai rendszergazda
- Horgász topik
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Háború Izraelben
- Asszociációs játék. :)
- Lenovo 3000 és IdeaPad notebookok
- AI: Európa lemarad, nincs elég adatközpont
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Szólánc.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest