Hirdetés

2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:54

LOGOUT.hu

https://prohardver.hu/dl/upc/2016-01/30/491958_fdx7zyrlo9jvholz_banner2_3.png

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#4914) joysefke válasza BeZol (#4912) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Autónál nem jó, ha lepadlózod, majd semmi, megint padló, semmi, padló, semmi. Itt is ezt érzem, hogy ok-ok ugráljon, de ne ennyiket, mert szerintem ez többet árt mint használ.

Ez nem autó, hanem processzor. az autós hasonlatok a processzorokra nagyon nem működnek...

Addig amíg a teljesítményen, játék folyamatosságán nem veszed észre a dolgot, addig nem árt semmit, csak használ. Már elég régóta működik ez a terhelés függvényében történő órajelváltoztatgatás illete a processzor nem használt részeinek lekapcsolása. Néha persze bekavar játékban, nekem is voltak már az i5-tel hangakadozásaim energiagazdálkodás (C6 state) miatt Crysis 2 ben...

Egy nyolc- vagy akár hatmagos deskop procival meg még fontosabb a dolog mint eddig, mert lehet hogy a proci csak az idő 10%-ban van értelmesen kihasználva az idő maradék részében pedig kevesebb mag kisebb órajelen is elegendő lenne a megfelelő felhasználói élményhez. Cserébe az áramfelhasználás egy jelentős részét meg lehet takarítani, ami a teljes élettartamra vetítve akár egy kisebb proci ára is lehet...

Ha nem működne jól a technológia, akkor ez már bőven kibukott volna az elmúlt tíz évben (!!!). Ezzel szemben a procik még mindig összehasonlíthatatlanul ritkábban hibásodnak meg mint az autók.

Amit el tudok képzelni egy combos tuningnál, az az lenne, hogy az alaplap VRM-je kevésbé tolerálja a feszültség/áramingadozásokat, de ugye tuninghoz eleve erősebb VRM-mel szerelt lapot szoktak venni, illetve egy extrémebb tuning nem a maximális élettartamról szól. (RyZEN 3.9GHz-en az eddigi tesztek szerint minden csak nem extrém)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.