Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [GoodSpeed:] Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] RTX3070 16 GB VRAM-mal?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Autónál nem jó, ha lepadlózod, majd semmi, megint padló, semmi, padló, semmi. Itt is ezt érzem, hogy ok-ok ugráljon, de ne ennyiket, mert szerintem ez többet árt mint használ.
Ez nem autó, hanem processzor. az autós hasonlatok a processzorokra nagyon nem működnek...
Addig amíg a teljesítményen, játék folyamatosságán nem veszed észre a dolgot, addig nem árt semmit, csak használ. Már elég régóta működik ez a terhelés függvényében történő órajelváltoztatgatás illete a processzor nem használt részeinek lekapcsolása. Néha persze bekavar játékban, nekem is voltak már az i5-tel hangakadozásaim energiagazdálkodás (C6 state) miatt Crysis 2 ben...
Egy nyolc- vagy akár hatmagos deskop procival meg még fontosabb a dolog mint eddig, mert lehet hogy a proci csak az idő 10%-ban van értelmesen kihasználva az idő maradék részében pedig kevesebb mag kisebb órajelen is elegendő lenne a megfelelő felhasználói élményhez. Cserébe az áramfelhasználás egy jelentős részét meg lehet takarítani, ami a teljes élettartamra vetítve akár egy kisebb proci ára is lehet...
Ha nem működne jól a technológia, akkor ez már bőven kibukott volna az elmúlt tíz évben (!!!). Ezzel szemben a procik még mindig összehasonlíthatatlanul ritkábban hibásodnak meg mint az autók.
Amit el tudok képzelni egy combos tuningnál, az az lenne, hogy az alaplap VRM-je kevésbé tolerálja a feszültség/áramingadozásokat, de ugye tuninghoz eleve erősebb VRM-mel szerelt lapot szoktak venni, illetve egy extrémebb tuning nem a maximális élettartamról szól. (RyZEN 3.9GHz-en az eddigi tesztek szerint minden csak nem extrém)
[ Szerkesztve ]