- Rap, Hip-hop 90'
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
inf3rno
nagyúr
Átérzem, nekem 2012 környékén ment csődbe az utolsó ilyen kisbolt, ahonnan venni szoktam. Szerintem a te bontatlanjaidat hozzám küldik, mert nekem legtöbbször szerencsém van velük, csak néha-néha próbálkoznak be, akkor meg elhajtom a picsába őket, aztán elállok, és többet nem rendelek az adott bolttól. Szerintem szép lassan ezek a magyar cégek is mennek majd a levesbe, aztán alza, emag és társaik felosztják a piacot.
Nálunk Veszprémben van egy BestByte üzlet, ott normálisak, de az is valami nagyobb üzletlánc része azt hiszem. Az oldalukon nem írnak semmit, hogy kinek a fia borja a cég. [link] Na közben visszanéztem, az is fekete listás. Gondolom üzlet függő, hogy melyik mennyire genyó. Esélytelen... Marad Gianni. :-)
-
Spirit
őstag
Azért tévedtem ide, hátha találok valami értelmes alternatívát,mert az elmúlt évek tapasztalatai alapján már sehonnan sem szabad vásárolni, csak külföldről. Régen inkább kis, barátságos számtech boltokba mentem, ahol az eladó jó esetben a tulaj és mindent megtesz a vásárlóért, hogy megtartsa. Még ha picit drágább is volt. Ezek eltűntek, jöttek a nagyobb cégek, akikkel gyakorlatilag csak problémám volt az elmúlt 6-8 évben. röviden, a teljesség igénye nélkül:
aqua: megdöglött, csíkozós, ASUS referencia 290-es cseréje 4 hét után DirectCU-s javított kártyára a leadott kártya dobozába.
ipon: 1 év alatt ötször(!) javíttatott monitor után sem voltak hajlandók cserélni más típusra, még ráfizetéssel sem, minden megoldástól elzárkóztak. Vezérlő hibás ssd(másolás után a cucc fele nem volt a meghajtón) szerintük teljesen egészséges, 29 napos "bevizsgálás" után.
pcx: javított, koszos, bontott egér küldése webshopból vásárláskor, 8 napos fordulóval és pár csúnya levéllel sikerült újat kapnom.
hardverker: új NAS vásárlásánál bontott termék érkezett, még a tápegység sem a gyári volt benne.
Ami a 4 üzletben közös: minden 3-4-ik termék bontatlan..
Volt, hogy már vásárláskor a boltban téptem ketté a garilevelet az eladó orra előtt, hogy "ez itt úgysem ér semmit"
Szóval már nem "feketelistát" kéne írni a boltokról, hanem nyitni egy topicot olyan túlélő kisboltokról, akik régóta megbízhatóan üzemelnek, be is tudnak szerezni dolgokat és korrekten állnak a normális vevőkhöz.
Saját tapasztalatom szerint két féle bolt maradt kis hazánkban: Aki beszerez mindent jó áron és aki nem. A panaszok kezelésében egyformán f*s mindegyik, arról, hogy bontatlan, új termékeket várjak már rég leszoktam. -
laskr99
addikt
Egy kicsit milyen volt ott: 4-en voltunk bent, én(mert én intéztem) apám(ő vette az én pénzemből, nekem) a cég képviselője és a Békéltetős. Megmutattuk a hibát, elismerte majd próbált ajánlatot tenni(csere stb.) de én mindenképp pénz vissza, ő nem fogadta el de végül ezt az ajánlást tette a Békéltetős ember.
-
MaxxDamage
félisten
Nekem is van egy érdekes dolog a PCX-el kapcsolatban (még folyamatban, vásárlásától való elállás) [link] (és előzményei, további pár h.sz megtalálható a topikban) egy biztos, ezután ott sem veszek semmit.
MD
L -
TIT
veterán
válasz
szlibud #2291 üzenetére
Bizonyitsa be,hogy leejtetted,szemét csalók,akkor minek kopaszt meg pluszgari címen ha már akkor tudja,hogy nem ad rá?
Menj a fogyasztóvédelemhez vagy a békéltetőhöz.
Én még a Lurdy vezetőségénél is jelenteném,hogy ilyen csalókat zárjanak be.
Ha használtat akarsz inkább a kingtel,sokkal korrektebbek szerintem. -
szlibud
tag
Perfectgsm.hu-t szeretném idetenni, nemrég vettünk tőlük egy használt galaxy note 4-et (N910F) + 3 hónap garanciát is fizettünk érte, mégiscsak egy 2-3 éves készülék esetében biztosabbnak gondoltuk, mintha utcáról veszünk egyet ugyan pár ezer Ft-al olcsóbban, de ha másnap elromlik, akkor mehet a kukába, gondoltuk naivan.
Kb. másfél hónap után a telon se kép se hang pár újraindulás után, irány a bolt, aholis közölték, hogy javíthatatlan, leejtettük és biztosan ettől ment tönkre az alaplap. Mondják ezt egy olyan készülékre, aminél ennyi idősen nagyon sok példánynál fordul elő, mondhatni típushiba, hogy kifekszik az alaplap.
Hetek óta megy a vita velük de annál többre és másra nem hajlandóak, minthogy 15-20 ezer ráfizetéssel! adnak az egyébként 50 ezerért vett készülék helyett máshol bárhol 40 ezerért vásárolható, de náluk 50-60- ra beárazott másik telefont, tehát már jó esetben 65 ezerért lesz egy gagyi 40 ezres telefonunk, amit egyébként sosem vennénk meg... Ja és persze újfent náluk garanciával nyilván.
Hozzá sem kell fűznöm, a telefon nálunk még véletlenül sem esett le 5 centiről sem.
-
pit stop
addikt
FirstPhone-t tenném feketelistára, személyes rossz tapasztalatom miatt.
Leakcióztak egy készüléket, megrendeltem, erről kaptam is mailt. Amelyik boltba rendeltem, ott nem volt készleten, de más boltban és központban igen. Teltek a napok, és egyre több boltból tűnt el készlet. Felhívtam őket, beszállítóra várnak, lesz minden rendben. Állításuk szerint írtak mailt (egyszer sem kaptam).
Minden héten kétszer én hívtam őket - ők egyszer sem voltak képesek, mindig csak hitegettek...
Azóta is elvileg függőben van rendelés, de tavaly év vége óta azt sem kaptam, hogy pukkadjak meg... -
laskr99
addikt
-
TIT
veterán
válasz
SunMount3r #2282 üzenetére
Nekem emag-gal volt másfél éve,akkor nem volt gond,de hibás terméket kaptam ill.nem azt amit rendeltem.
-
SunMount3r
nagyúr
Hello!
E-MAG, MALL, Alza hogyan állnak most a megítéléssel garanciális ügyintézéssel kapcsolatban? Mert ugye nem magyarországi egyik sem.
Köszi!
-
Djagrasto
csendes tag
válasz
DarkFater #2253 üzenetére
Puszilgathatod az eDigitalt, de már ők sem a régiek...
Látszik ez pl. az árukeresős véleményekből.
Konkrét saját szívás:
Anyósnak megpályáztuk a HGCS mosógépcserét. Megkaptuk a Támogatói Okiratot.
Adott mosógépre egyik legjobb ajánlat az övék. "Megbíztahóak", nagyok, miért ne rendelnénk tőlük?
Párom az anyóssal bemegy a soroksári üzletbe és kap időpontot, hogy majd mikor rendelheti meg, mert a HGCS-sekkel külön foglalkoznak. (Már ez is furcsa.)
Adott időpontban (jan. 15-én bemegy, van is termék, de HGCS-nél csak házhozszállítás van, mert a régi készüléket oda kell adni a futárnak. Szuper, úgyis ingyenes a házhozszállítás.
Kifizeti a mosógépet és úgy egyeznek meg, hogy pénteken, 19-én viszik a terméket. Ha nem, akkor legkésőbb 22-én, hétfőn.
A gép nem jön se pénteken, se hétfőn. Telefonon hívjuk az ügyfélszolgálatot. Utánanéz és látja, hogy a mosógép be van csomagolva, össze van készítve, nem érti miért nem vitte el a futár. Megígéri, hogy személyesen intézkedik és másnap elviszi a futár. Azt is megígéri, hogy egy órán belül mailt ír, hogy sikerült elintéznie.
Email nem jön és "természetesen" a mosógép sem. Két nap múlva újra telefon, újra ígéretek. Ismét két nap múlva annyiban változik a válasz, hogy a futár állítólag elvitte a mosógépet, fuvarszámot is mond. Hívjuk a Royalt, de azt mondják, hogy nem kapták meg a csomagot a kereskedőtől.
Ma így áll a "csomag" a Royalnál:Fuvarlevélszám xxxxx
Feladás 2018.01.16
Állapot dátum 2018.01.17.
Állapot idő 7:05:02
Darab 1
Súly 64
Állapot Felvétel alatt
Kiszállítás dátum 2018.01.16.
Kiszállítás idő -
Átvevő -És ma 29-e van. Hogy innen hogyan tovább? Többen írják fórumokon, hogy rendszeresen egymásra mutogat az eDigital és a Royal. Akkor mindek szerződnek egymással?
-
inf3rno
nagyúr
válasz
Fehercsoki #2276 üzenetére
Rendeltem már tőlük, nem mindig van ténylegesen raktáron. Általában felhívnak, ha nem tudják egyből küldeni. Mindig utánvéttel kérjed, ne előre utalással, akkor nem kell a visszautalásra várni.
-
TIT
veterán
válasz
Fehercsoki #2276 üzenetére
Nem csodálom,nekem az uccsó joy amigához van még 95 körülből.
-
TIT
veterán
válasz
Fehercsoki #2274 üzenetére
Ott vedd ahol több a gari,kérdezz rá,nemrég olvadtak egybe.
Gariztatás meg ki tudja,nekem volt egerem 2 hónapig,kábel 1 hó,vga 2 nap.
Cseszegetni kell őket aztán megoldódik,max.levél a tulajnak.
Iphoneról is hallottam sok rosszat gariztatásról.
Itt még olcsóbb[link]Atyaég ez beszél ennyiért és agyhullámokkal kommunikál?
-
Fehercsoki
aktív tag
Szeretnék venni egy Thrustmaster Warthog joystickot, ami sajnos csak kevés helyen elérhető, a bestmarkt/hardverkernél van raktáron és jó áron, viszont gyanússá vált egyrészt az, hogy ugyanannak a cégnek 2 webshopja van ugyanolyan termékekkel és árakkal, valamint az hogy ugyanazon cég 2 webshopja eltérő garanciaidőt kínál (az egyik 1 évet, a másik 2 évet adna erre a joystickra). Érdemes tőlük vásárolni? (van nekik raktáron, főleg az esetleges gariztatás esetén lenne fontos a megfelelő ügyintézés) Iponnál jóval drágább és sajnos sok idő mire beszerzik, ezért gondoltam arra hogy máshol veszem meg.
-
MésziGab
tag
Facebook csoport --> Luxoryshop károsultak
Luxoryshop -> Avier Reklámügynökség Kft.
-
inf3rno
nagyúr
válasz
DarkFater #2255 üzenetére
A "nagy" ipon nekem hibás újracsomagolt láthatóan használt monitort hozott ki pár éve, és nem voltak hajlandóak kicserélni egy újra, ami működik is, hanem garizni akarták min 1-2 hónapig, addig meg legyek meg monitor nélkül. A fogyasztóvédelemről annyit, hogy az ezzel kapcsolatos feljelentésemre annyival reagáltak, hogy forduljak békéltető testülethez vagy álljak el, az fel sem merült bennük, hogy esetleg büntetni kellene a törvény sértést. Szóval nekem valahogy ezek a magyarázatok nem jönnek be. A hardverkernél legutóbb az volt, hogy nincs termék és nem is tudják beszerezni, pedig kb. 1-2 órával előtte tették fel, és minden nap figyeltem, hogy hol akciós. Egyébként tőlük régebben rendeltem úgy, hogy 2 hétre hozták ki, de nem érdekelt, mert nekem nem kell, hogy azonnal itt legyen, csak hogy jó áron legyen működő termék. Aztán lehet, hogy csak mindenhol én fogom ki a bullshitet, és nagyobb szerencsém van a kis boltokkal, de nekem valahogy nem áll össze a kép ezek alapján, hogy miért a nagyok fognak megmaradni...
-
ACE-
addikt
válasz
DarkFater #2267 üzenetére
Ha a kisker nem nézi meg a terméket legalább alapvető szinten, hogy tényleg az-e a baja, amit a fogyasztó bejelentett, az már régen rossz. Ki lehetne kerülni egy kört, és mindjárt visszadobni a vásárlónak hogy nem tapasztalták a hibát. Ha meg hibája van, akkor nem tudom hogy akadhat el a gyártónál. Gondolom a gyártó nem keres kifogásokat, vagy ha igen, akkor az importőr hajtsa be rajta, az Ő üzletfele, ehhez meg a fogyasztónak nincs köze. Ugyanígy a kisker és nagyker közötti kapcsolathoz sincs köze. Szóval lassan oda jutunk, hogy a fogyasztó kussoljon, várjon, mert mindenki a kezét tárogatja hogy nem az Ő hibája. Na ez az ami nem korrekt.
Az meg hogy az ilyen hogy vesznek nagy TV-t csak hogy focit nézhessenek, aztán visszaviszik, nagy üzemben fordul elő, aligha hiszem... Perzse biztos van 1-1 ilyen tapló, de tuti hogy nem folyamatosan visszatérően.
-
DarkFater
tag
Kedves Rudy,
Ami szerinted a kipróbálás vs használat témakörben egyértelmű, az gyakorlatilag nagyon nem az.
Tudjátok hányan vesznek nagy LED tévét Foci akármi döntő előtt pénteken és viszik vissza hétfőn?
A másik, hogy a nagykerek tényleg lerázzák magukról a dolgot, mert a törvény a kereskedőt teszi felelőssé mindenért. Így aztán a nagyker azt mondja, elállás? Semmi gond hozd vissza persze. Ja bontott?? Akkor nem!
Add el!Ami a garanciát illeti, valaki felvetette itt, hogy mi a gond a nagykernél, hisza gyártó úgyis jóváírja..
Elméletileg igen de gyakorlatilag nem, mert itthon az importőr jár el a gyártó nevében és ő is csak később küldi ki és szembesül a gyártó döntésével... Így aztán ha beszív egy-egy tételt akkor az őt szarban hagyó nagykernek legközelebb jobban a körmére néz.
Nem. Nem automatikus a dolog, hiszen te visszaviszed a boltba, a kereskedő általában szarik bele és rányomja a nagykerre, a nagyker is (tisztelet a kivételnek) szarik bele ér rátolja az IMPORTŐRRE aki a gyártóval van kapcsolatban. Na annak már hivatalból meg kell vizsgálnia.
A gyakorlatban garanciális kiküldés volumentől és gyártótól függően összevárva több tételt, 1-2-3-6-12 havonta van. Ezalatt az importőr saját hatáskörben a gyártótól kapott instrukciók, feltételek, szabályok alapján jár el és annak alapján visszadobja garvesztesként a cuccost, vagy javítja vagy cseréli újra.. A javítás ritka, illetve számtekben ritka.
Ami viszont nagyon gyakori az a teszt OK. Mivel a kereskedő és a nagyker általában nem nézi meg vagy csak felületesen, így nagyon sokszor az importőrnél derül ki, hogy a terméknek semmi baja, csak az ügyfél elállította, rosszul rakta össze, rosszul programozta fel, rosszul dugta össze, nem rakott bele elemet, stb stb
Bődületes banális hibáék miatt kerülnek vissza teljesen jó hardverek
Amikor viszont rossz és garvesztes a termék, akkor is balhé van, mert mire eljut a hibás termék az importőrhöz, és ott megviszgálják és döntenek, addigra lehet, hogy a nagyker már saját hatáskörben kicserélte a boltnak a cuccost, vagy a nagyker is feltételesen kezelte az ügyet és a kereskedő előlegezte meg a bizalmat. Ilyenkor valaki megszívja a dolgot.
-
lafaty80
addikt
Nem, nem ragadtam le, csak felhoztam pár példát. Nem pörgök a témán csak ragáltam,
De csak hogy a te példádnál maradjak, autóalkatrésznél van olyan aminél tudod érvényesíteni és van olyan aminél nem. De ezt egy jobb helyen el is mondják, leírják az ászf-ben (igen, ha elmarad ez akkor szopó, de mint vásárló ez engem miért is érdekeljen?). Ezen is kár pörögni.
Most pár fűnyírósnak adtál egy tippet, ha még nem lett volna nekikpeace
-
RudY
addikt
Melyik része a mellébészelés konkrétan? Azzal nyilván tisztában vagy, hogy az elállási jog a fogyasztókra érvényes, üzleti partnerek között nincs ilyen? Hogy egy-egy nagyker mit és hogy válal a partnerei felé, az a közöttük létrejött üzleti megállapodás része.
Mint nagykereskedő és importőr nekem kell masszív hátteret biztosítva beállnom a viszonteladói hálózatom mögé, és bizony foglalkoznom kell a jogszabályokkal, akár tanácsadók vagy állásfoglalások kérésével is a megfelelő helyeken, hogy a rendszer flottul működjön.
Erre az a reakciód, hogy a saját seggemet védem?
Akkor olvasd át újra és újra, mert pont az ellenkezőjét jelenti. Ettől függetlenül alkothatsz véleményt, de a tényeket ne akard kifordítani, ezúttal jócskán mellélőttél. -
RudY
addikt
válasz
lafaty80 #2262 üzenetére
"A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel."
Elég egyértelmű, de ha leragadsz a VGA, RAM témánál, és eszedbe se jut a fúrógépes példa, amire reagáltam, akkor napokig lehet ezen is rágódni. SOkkal több olyan temék van, aminek lényegesen problémásabb a kezelése. pl. fűnyíró, egyes konyhai gépek, vagy akár autóalkatrészek stb. Ezekkel is lehet agyalgatni, de fölösleges ezzel agymenőzni, ha nincs konkrétum.
Ha van kedved, akkor pörögja rajta. Adott egy pár lengéscsillapító, ami a beszerelés és pár napos használat után az ügyfélnek "túl kemény". Hiába a tökéletesen megegyező gyári alkatrész, ha megszokta a kopott alkatrész lágy hintázását, akkor nyilván nem fog tetszeni.
Ilyenkor mi van a kipróbálással és a használattal?
Lehet bolyongani az útvesztőben rendesenMellesleg, ha a kereskedő ezt elfelejti, akkor valóban és rendszeresen beszop(hat)ja:
"Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget."
Tehát, ha nincs az ÁSZF-ben, akkor nemcsak a saját kertedben, de az egész kerületben lenyírhatod a füvet 10 nap alatt, majd visszaküldheted értékcsökkenés nélkül -
ACE-
addikt
válasz
lafaty80 #2262 üzenetére
Mellébeszélés. Láttad, Ő a nagyker és importőr. Részére az a legtisztább, ki mit megrendel, marad nála. De túlzásokba nem kell esni ellenkező esetben sem. Ha valaki valamit visszavisz, ok nélkül ne csökkentsünk már árat, mert a rossz gyakorlat még bírságot is vonhat maga után, az meg lehet még több, mint amit bukik a kisker egy-egy visszavitt terméken...
Szóval RudY a maga seggét védi, csak a hivatkozása nem kellően alátámasztott. -
lafaty80
addikt
Erre azért kíváncsi lennék hogy melyik jogszabály pontosan írja le jelen esetben vásárláskor:
"A harmadik téma, a kipróbálás és a használat közötti különbség, amit ugyan a jogszabály is elég egyértelműen elválaszt, így a kereskedőnek joga van x értékkel csökkentett árat megállapítani és visszafizetni, a vevőnek ezt pedig jogában áll békéltető testületnél vitatni, ha erre sor kerül."
Sok termék esetében a 14 napon belül a kipróbálás és használat szinte ugyanaz tud lenni, szerintem nem nagyon lehet megállapítani a különbséget. Megnéznék egy ilyen békéltetős vitát, ahol azt próbálja valaki bizonyítani hogy pl.: vga,ram, mbo, cpu, tv, monitor mennyit volt ténylegesen használva. -
RudY
addikt
A legújabb trendi rafkózásról olvashatsz pl. több Milyen xy terméket vegyek topikokban, főleg a decemberi időszakban.
Berendeli 2-3 helyről is ugyanazt a terméket utánvéttel, amelyik hamarabb ér oda, azt tartja meg, a másik kettőt át sem veszi. Ez nem annyira rafkózás, egyértelműen csak szopatás, de lehet találni érdekesebb manővereket is. Nem mondhatók még tömegesnek, de lassan aggasztó a növekedés.
A másik módszer pont az általad is említett, a több eltérő terméket rendelő, aki nem tud dönteni, amíg ki nem próbált pl. 3-4 soundbart. Így a kiválasztott modelleket több helyről berendeli és mindegyiket kipróbálja, majd megtartja a neki tetszőt. Na ez viszont már nem is annyira rafkózás, mert aki olyan helyen laki, ahol esélye sincs élőben megnézni, meghallgatni, vagy éppen az értékesítők nem állnak a helyzet magaslatán, akkor ez a megoldás marad.
A harmadik téma, a kipróbálás és a használat közötti különbség, amit ugyan a jogszabály is elég egyértelműen elválaszt, így a kereskedőnek joga van x értékkel csökkentett árat megállapítani és visszafizetni, a vevőnek ezt pedig jogában áll békéltető testületnél vitatni, ha erre sor kerül.
A probléma azért ott is megjelenik, hogy az értékesítés oldalon sok esetben nem elég tájékozott, vagy nem megfelelően tájékoztatott az értékesítő, így inkább ráhagyják és sok esetben inkább behódolnak a vevőknek. Ez viszont idővel akár már anyagi problémákat is jelenthet.
Mint nagykereskedő és importőr nekem kell masszív hátteret biztosítva beállnom a viszonteladói hálózatom mögé, és bizony foglalkoznom kell a jogszabályokkal, akár tanácsadók vagy állásfoglalások kérésével is a megfelelő helyeken, hogy a rendszer flottul működjön. A problémák megoldása is része a megfelelő logisztikának, nemcsak az árrés és a gyors szállítás, de ezt sokan elfelejtik. -
-
ACE-
addikt
De meséljétek már el hogy az elállással hogy lehet rafkózni? És a garival? Ha átmegy a garin, akkor a gyártó csereutalványt ad, magyarul a kereskedő kap egy új cuccot, amit odaad a vevőnek, mi ebben neki a rossz? Az elállással pedig hogy lehet visszaélni? Ne mondjátok már hogy ez nagyüzemben előfordul, hogy valakinek az a mániája hogy rendel valamit, majd visszaviszi, megint rendel, megint visszaviszi. Mi neki belőle az előnye?
Én a minap rendeltem egy kalapácsfúrót (nem nagy összes, 20ezer HUF). Megtehettem volna hogy felfúrok mindent, amit kell, majd elállok a vásárlástól, de van bennem annyi hogy nem teszek ilyet, kell máskor is a fúró és erkölcsileg, meg kényelmetlenség miatt sem szeretnék folyton rendelgetni és visszavinni. Szerintem az ilyen nagyon ritkán fordul elő, legalábbis nem lehet általános. -
TIT
veterán
válasz
DarkFater #2255 üzenetére
Hát sajnos a hardverkeres storynál ott voltam és nem origi volt a kártya és poros,de rögtön látszott a képen,hogy valami nem stimmel.
De volt olyan, nem csak velem,hogy a kártyát kicserélték 1 másikra,de a különbözetet nem fizették ki nekem,hanem benyelték,mondván ellenkező esetben nekik veszteség.
Én 2009 óta járok hozzájuk,az ismi 2005 óta kb.és ő nagykerezik.
Én is meglepődtem de ez van.
Aquánál is meglepődtem de megtörtént,más is szidja őket vagy a corsair ekkora szemét.
Fülest alapból nem vettünk vissza soha 10 perc után se higiéniai okok miatt.
Nekem a fogyvéddel sose volt jó tapasztalatom,annyit érnek mint halottnak a csók,mondván ők nem tudnak intézkedni mert nem hatósági szerv,akkor minek vannak?
Mondjuk az emberek máshogy viselkednek multiban és máshogy márkaboltban.
Tudom,hogy vannak rafkósok. -
DarkFater
tag
Én 6 évig csináltam számteket és biztosan állíthatom neked, hogy a gond a csórósággal van és a fogyasztóvédelemmel.
A fogyasztóvédelem a csalókra sosem ugrik, mert olyan szépen vezetik fel magukat, hogy elsőre nem megfoghatók. Aki a szakmában van az látja rögtön, hogy gáz, DE MINDEN PAPÍR rendben van. Volt olyan, hogy az importőr nagyker akarta feljelenteni a csalót, mert a nagyker ár feléért árulták a cucdcaikat, de a felügyelet elhajtotta őket, hogy majd akkor foglalkoznak vele, amikor fogyasztói panasz lesz.
Az említett webshop Novemberben kezdett dolgozni brutál árakkal, majd február elején be is zárt. Csak előre utalással lehetett fizetni. Szerinted hányan szívták meg?
Amit a Hardverkerről meg az Aquáról mondasz elég hihetetlen. Ennek a fordítottjával találkoztam inkább, ahol az ember okoskodott.
Persze simán el tudom képzelni, hogy valaki visszavitte a cuccost 14 napon belül és elállt, azok meg csak megnézték minden benne van-e a csomagolásban és mivel okés volt simán újra eladták.
Tudod ha elálláskor ha kicsit is kötekszik a bolt és képbe jön a fogyvéd, akkor durván szivatják a boltot, nagy bírság, stb és alapból ők a szemét állatok, az ügyfél az ártatlan bárány, így a bolt kussol és szó nélkül veszi vissza a cuccost még akkor is ha nem kerek a történet.Az a baj, hogy ha lenne PÉNZ, akkor az emberek nem trükköznének
Aztán ha a bolt is vastagon keresne egy VGA-n és nem 5%-ot, akkor nem szórakozna azzal, hogy az elálláskor visszahozott terméket eladná neked újként megint. Egyébként törvényileg az elállás miatt visszahozott és újra eladott cucc az ÚJ is sajnos, hiába poros és ujjlenyomatos.
Ha lenne normális szabályozás, ami nem nyalná ki a kedves ügyfelek seggét és normálisan lenne megírva, akkor az emberek is ésszel vásárolnának, átgondolnák és nem élnének vissza a helyzettel és nem tolnák a boltokra a szart.
Kereskedőként ha a kedves ügyfél rendel valamit házhozszállítással, és eláll, akkor miért is kell a kereskedőnek a házhozszállítás költségét is visszafizetni neki? Azt ugyanis ő megfizette a futárcégnek, az neki színtiszta bukta. Miért nem a nem gondolkodó ügyfél fizeti a költséget??? Elvégre Ő okozta magának, akkor viselje is!
Ha láthatóan az elődöd egy poros lakásban használta mert trehány és baszik takarítani azzal mit tudsz csinálni? és a kereskedő?
Tudod hány fűlest hoztak vissza hozzánk amivel nem tudtunk mit kezdeni, mert tip-top volt, de olyan bagószagú, hogy a nemdohányzó szervizes kolléga elhányta magát....
Mi a kollégáimmal nagyon igyekeztünk korrektek lenni, de ezzel az ügyfelek folyamatosan visszaéltek. Egy idő után a kereskedők belefásulnak, belefáradnak.
Mi is inkább váltottunk és hagytuk az egészet a francba. Most sokkal nyugisabb munkával (IT szolgáltatás) több pénzt keres a társulat.
-
TIT
veterán
válasz
DarkFater #2250 üzenetére
Nem vagyok kezdő mert 27 éve dolgozom kereskedelembe.
Ilyen átverések csak a számtech.-be és a mobiloknál vannak máshol nem,mert azoknak van hivatalos szervízük ahol max.2 hétig csücsül a cuccos és nem 2 hónapig.
Nem úgy vettem észre,hogy a fogyvéd az ügyfelet védené,sőt még az oldal is engedi a szélhámosokat,aki jelenti azt meg törli.
Meg lehet nézni azt a 2 terméket amit 1 nap ill.10 nap után visszavittem milyen állapotban volt,azt kérdezték ez ki volt bontva?
Hardverker isminek bontott,poros vgát adott el,mondanom se kell,hogy fél óra után meghalt a kártya,persze a sok majom bámul miért bontom ki a kártyát.
Aquába nagyon nincs raktárkészlet és később is jön mint igérik,garira persze pár nappal korábbi dátum kerül mint hogy kézbe kapom.Gariztatást el is utasították valakinek,mondván koszos az egér,de átvételkor is az volt. -
DarkFater
tag
válasz
DarkFater #2252 üzenetére
4. Tehát kik a nagyok, kinek van raktára, kikre számíthatok?
Nos gyakorlatilag a nagyokra számíthattok, meg azokra akik több lábon állnak.
eDigital: Ő a legnagyobb. Saját boltok, van némi raktárkészlet. Über informatikai rendszer, ami azt is tudja hány pattanás van a seggeden.
Ipon:. Ő is nagyon kinőtte magát. Nem raktároznak, de nagyon súlyos tízmilliókat költöttek a rendszerre, inkább százat
és totál automatizáltak. Kisebb, de hasonló alapon építkezik hozzájuk a PCX is
Jó rendszerük van ÉS nemcsak kiskerek, hanem NAGYKEREK IS emiatt jó a kapcsolatrendszerük, gyorsabban be tudják szerezni az árut a többi nagykertől a napi kapcsolat miatt és nagyon sokminden FIZIKAILAG is helyben raktáron van a cég nagykereskedelme miatt
Ilyen bolt/webshop az AQUA, Bluechip, Hardverker/Bestmarkt. Mindegyik mögött fizikailag egy nagyker áll. Van még pár kisebb akit kihagytam, de hirtelen nem jut eszembe és persze vidéken is vannak lokálisan és kisebb méretben ugyanezt megvalósító cégek, bár sokat elvitt az elmúlt 10 év.
Multik, mint pl Mediamarkt. Ők pl akkora böhöm cég, hogy méretből adódóan lazán kezel igen nagy beszerzéseket.
Specializáltak, akik nem alapvetően hardverkereskedelemből és/vagy lakossági piacról élnek. Sok olyan cég van akinek van boltja/webshopja azaz kereskedik lakossági piacra de alapvetően:
- szoftverfejlesztésből (értsd programozásból) élnek
- nagyban szervizelnek
- cégek számítógépes rendszereit üzemeltetik alvállalkozóként, mint külsős rendszergazdák
- sok vállalati ügyfelük van, akiket speciális termékekkel szolgálnak ki. Például HP, Dell, IBM szerverek stb.
- benne vannak egy totálisan másik üzletágban is pl villanyszerelési anyagok, hifi, satöbbiNos ilyen cég emlékeim szerint például a Konzolvilág (megfejtés a nevében
), a RUFUSZ, Oázis, Microstore, Magicomp, A4team
Nos biztos kihagytam 1-2 céget így hirtelen, de majd együtt bővíthetjük a listát.
-
DarkFater
tag
válasz
DarkFater #2251 üzenetére
3. A webshopon Raktáron van, megrendelem, a webshop azt mondja, hogy bocs elfogyott, majd megnézem árgépen, már csak fele annyi cégnél van, de hiába rendelem meg másiknál, ott is lemondják.
Ezek a szemét webshopok miért csinálják ezt velem?Nyugi srácok! Ez hamarosan még sokkal rosszabb lesz..
Az ugyanis a probléma, hogy a rengeteg termék, a kevés és drága munkaerő miatt és az internet okozta kihívások miatt BORZALMASAN automatizálódik ez a webshopot/boltot üzemeltetek című történet..
Egyre komolyabb technika kell és nem a hardver a gond, hanem a jó szoftver. Iszonyatos pénzeket elvisz a webshop folyamatos fejlesztése és működtetése.
Mivel a hardver kereskedelemben egyszerűen nincs pénz, mindenki próbál univerzális lenni, maximálisan kihasználni a lehetőségeket, hogy előnyt szerezzen a többiekkel szemben. A nagyobb webshopok ezért begyűrnek maguk alá 20-30-40-50 nagykereskedést, akiket folyamatosan figyelnek, kinél van raktáron adott termék olcsóbban.
Ha valamelyik nagyker kifogy, akkor a webshop automatikusan átáll a második legolcsóbb nagykerre és onnantól kezdve annak az árával és készletével számol.
VISZONT! Hasonló okok miatt a nagykerek is egyre jobban össze vannak drótozva.
A probléma ott van a rendszerben, hogy ez az automatizáció ISZONYAT SOKBA kerül. A kisebb webshopok és a kisebb nagykerek ezért SPÓROLNAK.
Ez azt jelenti, hogy nem minden folyamat automatizált, nem frissül automatikusan a webshop készlet és ár 5 percenként vagy óránként, hanem csak naponta 1-2 alkalommal. Ha jön rendelés, akkor az nem foglal automatikusan raktárkészletet, így simán érkezhet foglalás a raktárkészlet duplájára is. stb stb
A problémát az is fokozza amit az előbb említettem:
Amikor a boltok/webshopok nem tartanak nagy készletet MÉG KARÁCSONYKOR sem csak a legnépszerűbb termékekből akkor nincs puffer hatás a nagykerek felé. Azonnal beömlik a szar. 50 ezer eterméknél nehéz eltalálni, hogy hirtelen mi lesz a trendi, sláger, menő termék, így nagyker oldalon is sokminden van raktáron, de mindenből csak egy kicsi.Így ha valami termék hirtelen nagyon megindul a piacon, mint most például a BÁNYÁSZOK MIATT A VIDEOKÁRTYÁK akkor a webshopok azonnal kifogynak, a boltok kicsit később, aztán a nagykerek dőlnek ki sorban és a sok összedrótozott rendszer villámgyorsan esik be az utolsónak talpon maradókhoz és akkor jön a balhé a túlfoglalások miatt, majd a síri, halotti csend, amikor mindenki nullára fut...
Így mivel már mindenki mindenkivel össze van kötve az automatizáció miatt amikor valahol a manuális an maradt munkafolyamat miatt egy ponton borul a bili, akkor az villámgyorsan végiggyűrűzik az egész rendszeren és ez történik.
Ilyenkor azt látjátok, hogy sok boltban hirtelen eltűnik egy termék vagy nagyon megdrágul.
Másutt meg pont nem történik semmi. Ugyanúgy készleten van és a régi áron sokkal olcsóbban.... Pedig nem! Csak az van, hogy az ő rendszerük még nem frissült. : ))))
Ez a nagyfokú automatizáció egyébként ÓRIÁSI versenyelőny. Emiatt aztán már nem csak azt kell látnunk, hogy már előbb említett okok miatt sorban zárnak be a számtek boltok, HANEM MÁR a kisebb webshopok is sorban tűnnek el, MERT NEM tudják tartani ezt a fejlesztési versenyt.
Béla bácsi 20 éves sarki számtekboltja nem tud 5-10 millióért überkirály webshopot venni de egy mai elvárásnak megfelelő jól automatizált webshop is alapból 1-2 millió és a havi fenntartása 50-200 ezer között mozog automatizáció és komplexitás függvényében.
A végeredmény az, hogy a kisebb boltok eltűnnek és csak páran a legrégebbi tőkeerős cégek, a már évekkel ezelőtt előregondolkodók és a szerencsések közül maradnak talpon. Ők lesznek a nagyok.
-
DarkFater
tag
válasz
DarkFater #2250 üzenetére
2. Minden raktáron van, de gyakorlatilag mégsem
- A raktározási költségek az 5 évvel ezelőttinek a HÁROMSZOROSÁRA emelkedtek
- Egy bolt fenntartási költsége, azaz rezsije a duplájára és a munkaerő költsége is a duplájára nőtt. A munkaerő ráadásul folyamatosan minimum évi 10%-ot drágul.
- A jelentős forgalmat adó közintézmények eltűntek a piacról, azokat a FIDESZ becsatornázta állami központi beszerzésbe, azóta pl az iskolák a tonert nem vehetik meg boltokban, hanem a Fideszes beszállítótól veszik azt időnként szarabb minőségben, de minimum 30%-al drágábban.
- A "mezei" ügyfelekért pedig sokkal keményebb a harc, mert a neten minden sokkal gyorsabb és jobban áttekinthető. Régen Budapesthez képest egy világvégi faluban a helyi boltos lazán 30%-al drágábban kínálta a terméket és az emberek nem háborogtak, mert azt az árat látták.. Igaz a másik oldalról nézve helyben volt a bolt és a szakértelem, meg ebbe belefért némi ügyintézés, baráti szervizelés is. A boltos így élt meg a kis forgalomból. Ma ugyenezért az árért ott is háborognak az ügyfelek és inkább megrendelik a neten az olcsóbbat, a helyi boltos meg becsukja a boltot vagy csak szervizel aranyáron, mert így tud megélni.
- A webshopok a boltokat és egymást a kisebb árrésekkel ütik, hogy árgépen ők legyenek előrébb. Aki árban már nem tud lejjebb menni de élni akar és nem gátlásos az elkezdi "okosba" intézni a dolgokat, hogy versenyben maradjon, emiatt viszont ha gondod van akkor a garinál szívja a fogát, mert fekete beszerzésnél gar az nincs így inkább lazán kibaszik az ügyfelekkel. Ezek az un gyorsan eltűnő, gyakran nevet váltó boltok.
- Ezt még lehet fokozni, ha külföldi cégen keresztül intézi a szaki a webshopot, mint pl Kander aki sokszor itt veszi az árut Magyarországon, de valahol útközben elveszíti az áfát, így már egészen pofás, versenyképes árat tud ajánlani.
- További árcsökkentő tényező néhány ügyeskedő fórumokban, facebookon nyomuló áfázó csávó, akik csinálják már 10-15 éve ismerik a dörgést és tele vannak lóvéval, sokan napi szinten milliókat forgatnak!!! Jobban megy nekik, mint egy-egy menő boltnak Azt nem kell mondanom, hogy a NAV leszarja őket ezek meg vagan élnek a világba és közben vidáman szétbasszák a piacot.
- A drága raktározási és bolt költségek miatt a webshopok és boltok mennek össze kisebb helyre, hogy spóroljanak. Plusz ugye a fenti okok miatt a haszon is kisebb, így a boltok ma MÁR NEM TARTANAK raktárkészletet.
- A problémát fokozza, hogy 10 éve ha valakinek volt 500 terméke, azzal vígan megélt és még raktáron is tartott egy csomó mindent. 5 éve már minimum 2-3 ezer féle terméket kellet kezelni az ügyfelek felé manapság ez minimum 5 ezer, de inkább 10. A legnagyobb boltok mint IPON, AQUA, 220Volt, eDigital és Hardverker minimum 20 ezer terméket figyelnek, kezelnek. Nagyker oldalon ez azt jelenti, hogy a SPECIALIZÁLT nagykerek is minimum 3-5 ezer termékkel foglalkoznak, a legnagyobbak mint Ramiris, CHS és társaik, akiknél teljes a lefedettség pedig 30-50 ezer terméket kezelnek.
- Mindemellett az árgépen és társain ma már emberszámba sem veszik azt a boltot akinek nincs raktáron
- A végeredmény logikus. Túl sok termék, kevés hely, magas elvárás: MINDENKI BEHAZUDJA hogy van, akkor is ha nincs.
- A tisztességesebbek persze azt írják, hogy van, DE KÜLSŐ raktáron. 2 munkanap. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kisker webshop neked gyakorlatilag a nagyker raktárkészletét mutatja.. Ha megrendeled, akkor a webshop egyenesen onnan foglal, aztán elmennek érte és elhozzák neked a boltjukba.
-
DarkFater
tag
Na mint ex kereskedő akkor egy kis segítség kezdő vásárlóknak, hogy lássátok és értsétek a másik oldalt és hogy miért úgy működik, ahogy:
1..A gari mindenütt nehézkes.
Ennek egyszerű az oka: A haszonkulcs kicsi, a költségek magasak, fogyvéd törvény gáz.
Ráadásul a fogyasztóvédelmi törvény miatt orbitális szopóágon vannak a boltok, mert nagyon védi az ügyfeleket, de a boltokat semmi sem védi a csaló ügyfelektől. Ne tudjátok meg hány trükköző, szemét állat van, aki szivatja a boltokat. De teljesen normális vásárlók is sokszor vérszemet kapnak amikor elkefélik a terméket, DE AZÉRT megpróbálják legariztatni, mondván "hátha átmegy".
A fogyvéd törvénynek különösen az elállás című részén lehet iszonyatosakat szopni, mert folyamatosan szigorodik az ügyfelek javára. Régen ha az ügyfél egy trehány bunkó volt és kicsomagolás helyett széttépte azt, majd megnézte és használta a terméket és utána visszavitte, hogy nem kell, akkor a bolt gond nélkül mondhatta, hogy "vazze az okés hogy elállsz, de pucéran vagy szakadt csomagolással hogy adom el újként a szarodat??? Ráadásul nem az van, hogy azt mondod nem tetszik, hanem LÁTHATÓAN használtad rendesen... Úgyhogy akkor ez most visszaveszem 80-90%-on, aztán eladom akciósan. Így jártál okoskám. "
Na ez már nincs Egyrészt csomagolás nélkül is szó nélkül vissza kell venni. A másik, hogy most már azt mondja a törvény, hogy ha használod "nem túlzó mértékben, hanem amennyire a megismeréshez szükséges" nos az sem kifogásolható a bolt részéről ---> teljes ár vissza
Ráadásul az emberek kiba' lazák mostanában: Ismerősnél múltkor berendeli a boltban a 100 ezres videokártyát. (a bolt haszna kb 5 ezer.) éppen ott vagyok náluk látogatóban, mikor jön az ügyfél átvenni és mondja, hogy "Nem tudom jó lesz-e, ezért három helyen rendeltem 3 féle változatot, ha nem ez lesz jó, akkor legfeljebb visszahozom." Láttam a srácokon, hogy fogcsikorogva mosolyognak a KEDVES ügyfélre. Miután távozott utána mondta az eladó srác, hogy emberünk külön kikötötte a rendelésben, hogy neki origi termék kell, ő aztán bontottat nem fogad el, mert "nehogy már más bugyiját használja"
A nagyker persze lemondáskor a bontottat nem veszi vissza, így aztán a bontott termék ott rohad a polcon hónapokig. Szerencsére a vga kártya momentán pont nem.
Emiatt a boltokban hegyekben áll a bontott cucc, amitől mindenfajta módon próbálnak szabadulni.
-
TIT
veterán
-
jeromosi
aktív tag
Sziasztok
Oázis computer jó bolt?
Egy genius 5.1 lenne onnan, mert még 2017-ben kiszállítják.
Ha neten rendelem itt lehet élni a 14 napos pénz visszatérítéssel?
Garanciáztatás milyen?
Compkerről mik a vélemények? -
inf3rno
nagyúr
Tudja valaki, hogy a számlát le lehet e fénymásolni, és a fénymásolat is érvényes e, ha több termék van a számlán, és el akarok adni egyet közülük?
-
HartgeH3-2.8
addikt
Pixel.hu-t messziről kerüljétek. Köszönés az luxus számba megy náluk. Én köszönöntem normálisan FB csatornán, és szerettem volna információt kapni , miért nem lehet a készleten lévő megrendelt termékért elmenni. Reakció (Miről van szó?!) így direktbe.Semmi hello,Szia,állj odébb. Email megkeresésre válasz nem érkezik. Rendszer szerint több napja készleten lévő termék hírből sincs készleten, és több napig függőben áll a megrendelés. Nem lehet átvenni. Válasz érdemben nem érkezik egyik csatornán sem. Jó árak, de nagyon furcsa az egész ügymenet náluk. Kerülendő cég!!!!!! (szvsz)
Állítólag rendesek meg jófejek. Aki merész próbálkozzon hátha
Szerk: Ezek után bele se merek gondolni egy esetleges garanciáliás ügyintézésbe. Konkrétan leszarják az embert, szó szerint. Természetesen kértem a megrendelés, és a fiókom törlését. Semmi válaszNem baj várjátok csak , hogy én is "befáradjak" hozzátok, a remekül megközelíthető boltba.
-
-
RudY
addikt
válasz
Sidorovich #2240 üzenetére
Abszolút a kiemelten ajánlottak közé tartoznak!
Az utóbb években kizárólag tőlük vásároltam monitorokat (család, rokon, ismerős számára is), mindegyikt pixelgaranciával és kalibrálással. Szerintem a plusz szolgáltatásokat mindenképp megéri kérni.
A Milyen monitort vegyek topikban egyébként megtalálható Brekk kolléga, aki "bennfentes" náluk, szívesen segít akár a választásban is. -
Sziasztok!
Oázis Computer jó boltnak számít? Garanciával, elállással nem szoktam szemétkedni?
Most készülök egy monitort vásárolni tőlük, eddig még sose vettem ott semmit.Előre is köszönöm a visszajelzést!
-
egykori
őstag
Szerettem volna venni egy gamer/irodai széket és az Árgépet nézegetve láttam, hogy ~20 ezerrel olcsóbban megvehetném a Kander.hu-ról. De szerencsére emlékeztem, hogy van a fórumon ez a topik. Az itt olvasottak alapján még gyanakvóbb lettem, így mielőtt bármit is léptem volna, gondoltam felhívom őket, teszek fel egy-két kérdést. De nem veszik fel a telefont, a géphang türelemre int, hogy minden ügyintéző foglalt, és 3 percnél több a várakozási idő, majd szétkapcsol. Van egy másik telefonjuk is 29-es (gyömrői), ami a géphang szerint nem elérhető szám.
Erről ennyit, azt hiszem a korábbi tapasztalatokat sikerült megerősítenem. -
inf3rno
nagyúr
Rendeltem egy gamer egeret az alzától utánvéttel. Nem olvastam annyira rosszakat róla, inkább a szokásos nincs raktáron trükközés megy náluk, de az is lehet, hogy csak nagy a forgalom a reklámkampány miatt, és ténylegesen elfogy mielőtt újra tudnák tölteni. Árban ugyanaz az egér itthoni boltokban 28k körül van, emag-ban 20k, alzánál 15k. Én úgy vagyok vele, hogy gyakorlatilag fél áron van a csehektől, utánvéttel olyan nagyon sokat nem veszíthetek vele, mert ha nem jön meg, akkor nem fizetek. Egyedül azon bukhatok, ha hibás darabot kapok, és elkezdenek szívózni. Van talán 20% esélye annak, hogy nem jön be az egér fogása, szóval egy elállás még benne lehet a pakliban így is, de legalább több kiderül a cégről, ha ilyen irányba mennének a dolgok. 15k meg nem olyan hatalmas összeg, hogy ne veszíthetném el.
-
Cées
csendes tag
Blackday,hu-t kerülje mindenki!Rendeltem tőlük és csak utána kezdtem el nyomozni...Szerintem egy pénzlehúzásra alapult cég.Szóval rendelésem után nem egészen egy nappal leakartam mondani a rendelést.A honlapjukon feltüntetett számot hívhatod éjt nappallá téve úgy sem veszi fel senki.Az árgépen találtam egy másik számot na azt 5ödjére sikerült felvenniük.A beszélgetés a következőképpen zajlott...Én:- Jó napot kívánok a blackday.hu-hoz lenne szerencsém?
Hölgy:- Hát ez attól függ mit szeretne...Nálam itt elsötétült minden...Elég is volt ebből a cégből ennyi...
-
#08010496
törölt tag
Sziasztok!
Az rbx.hu webáruházról tud valaki valami infot?
Problémásak, vagy szabad onnan rendelni? Néztem a keresőben, de itt semmit, máshol szinte semmit nem találtam róla, csak hogy létezik.Köszi
-
RudY
addikt
A kormányrendelet, illetve annak melléklete pontosan felsorolja, higy mindez milyen termékekre érvényes.
A bolti garanciát tehát ennek megfelelően kell akalmazniuk, de ettől tetszésük szerint eltérhetnek, persze csak pozitív irányban. Ahol ez nem megkötés, ott fölösleges nyilatkozni, de több helyen eleve már a regisztráció alkalmával egyértelműsítve van a vállalkozói vásárlás.
A gyártó által vállalt garancia is eltérhet pluszban a jogszabályoktól. Nyomtatók esetében pl. nemcsak időtartam, hanem a nyomtatott oldalak száma is függvénye a vállalt garanciának.
Tehát, ha a konkrét bolt fél évig vállalja az ügyintézést, ezt követően a gyártónál lehet érvényesíteni, annak megfelelően, ahogy ők vállalták. -
Polllen
nagyúr
Sok olyan bolt van, ami ezt nézi. Onnan indult a kérdés... Meg sok olyan van, ami nem.
Ettől a törvény még nem változik meg. Azon kevés szabályok egyike, ami nem a vevőnek kedvez.
Érdemes tisztában lenni vele.
Az eladó amúgy szériaszám alapján (tehát számla nélkül is) tudja, h kinek adta el.Amúgy ez a külsérelmi nyom nincs a készüléken felvetés nagyon egyszerű gondolat. Sajnos nem így működik az esetek zömében. Főleg egy céges vásárlásnál, hiszen felmerülhet a nem rendeltetés szerű használat. (Értsd: munkagépként pörgött valalmi 24/7-ben, amit nem erre terveztek.)
-
ACE-
addikt
válasz
Polllen #2228 üzenetére
"Ha a gyártó, kereskedő egy termékre önkéntes jótállást vállal, akkor egy céges számlára vásárolt termék esetében is érvényesítheti a vevő a szerződéses jótállásban vállalt és rögzített jogait."
Kellékszavatosság esetén nagyon egyszerű bizonyítani, hogy már a vásárláskor megvolt a hiba. Ha az eszközön nincs semmilyen külsérelmi nyom, akkor nyilvánvalóan így történt. Nem a hiba okát kell bizonyítani, hanem azt, hogy már gyárilag is hibás volt. Ha pedig a termék sérülésmentes, nem látszanak rajta rendellenes használatra utaló jelek, akkor ezt kell feltételezni.
Szóval a kötelező "jótállás" 1 évig érvényes a cégre is, a gyártó pedig nem fogja nézni hogy cég, vagy magánszemély vette. Igazából ha van garipapírod (amin nincs is a vásárló megnevezve) akkor a számlát nem is kérheti garanciális igénykor. Ez is jogszabály. Tehát bezárult a kör.
-
Polllen
nagyúr
Ez szerintem nem igaz.
Kellékszavatosság van, ami nem teljesen ugyanaz, mint a garancia, így hiba esetén lehet problémásabb az ügyintézés.
-
TIT
veterán
Szerintem igen,vannak rosszabbak.
Nekem az egerem 2 hónap volt,a vga 2nap,állítólag jó volt csak jófejségből cserélték...na persze,az eladó szerint mert ő tesztelte otthon és jó volt,a szervízes meg tudott a hibáról mert a fél internet tele volt vele.
Kaptam csere vgát is,az egy dolog,hogy nem működött mert a gép restartolt pár perc múlva.
Mondjuk én vgát alapból nem veszek használtat,mert csak a gond van velük,nem véletlen adja el ha nem rég vette. -
ron8
senior tag
Hardverkerről mit lehet tudni? Lenne egy használt vga aminek a garija oda szól. 3 év. Nem tudom bele merjek-e menni...
-
macman507
aktív tag
Fura bolt (volt?) ez az Xplaza.hu. Tőlük rendeltem kb. 1 éve processzort/GPU-t, igaz, hogy utánvéttel, de minden rendben volt és azt kaptam, amit rendeltem és időben meg is jött minden.
Elég durva dolgokat olvasni itt: [link].
Állítólag most http://www.blackday.hu amit használnak, meg xplaza.hu helyett is 1-2 napig bejött egy másik oldal, kb egy hónapja, talán valaki más is látta.
-
inf3rno
nagyúr
Majd írd meg, hogy hogy zajlik az ilyen békéltetés, engem érdekel!
Az alzától csak azért fogok rendelni, mert 70%-os áron van náluk az egér, ami kell, aztán most nem mindegy, hogy 20 vagy 30 megy el egy egérre. Gondolom terjeszkedni akarnak, aztán olcsósítással meg egy csomó reklámmal bejáratják az itthoni üzletet is. Rájuk is áll a 14 napos elállási jog meg a 2 év garancia, mert ezek EUs dolgok. Nyilván utánaolvasok azért, hogy legtöbbször miben vétkesek, és átgondolom hogy azt én mennyire tudom tolerálni, ha esetleg velem is megesik. Egyébként úgy sejtem, hogy nem lesz jó nekem ez az egér sem, de nincs lehetőségem kipróbálni a formát, csak ha elutazok BPre, akkor meg már olcsóbb, ha rendelek valahonnan és elállok ha nem tetszik.
-
TIT
veterán
válasz
inf3rno #2216 üzenetére
Sajna rájöttem.békéltető detto.
Alzáról én se hallottam jókat de majd rákeresek megint,habár most nagyon a központban vannak a reklámjukkal+az új bemutatóterem se tűnik rossznak minden nap 8-20 nyitva.
Mondjuk cseh cég és a külföldiekkel jó vigyázni,de legalább a gariidővel nem susmusolnak ahogy látom. -
inf3rno
nagyúr
válasz
germinator66 #2211 üzenetére
Max annyit tudsz tenni, hogy elmész a rendőrségre, feljelented őket, de nem hiszem, hogy foglalkozni fognak vele érdemben. Talán arra jó, hogy megnyugtatod vele a lelkiismereted, hogy te mindent megtettél. Esetleg ide bejelentheted, mint egyéb káros tartalmat: [link]. Jó lenne létrehozni egy tényleges feketelistát közösségi alapon, amit be lehet emelni szűrőkbe.
-
inf3rno
nagyúr
válasz
#08010496 #2212 üzenetére
Ez így nem igaz, alaplapot, memóriát nekem simán kihozták jó áron a nyáron, igaz rohadt sok idő volt, amíg beszerezték, de kivártam. Egy próbát érdemes tenni velük, viszont előre utalni semmi esetre sem szabad, én se tettem. Igazából előre utalni egyik webshopnál sem szabad, mert manapság az a divat, hogy előreutalsz, aztán közlik, hogy nincs raktáron, és a szokásos rizsa, hogy esetleg más nem érdekel e, stb... Aztán várhatsz a pénzedre két hónapot, hátha addig elfelejted. Egyébként elállásnál is bepróbálkozik az összes, hogy mi van, ha nem utalnak időben. Kb olyan, mint a németeknél a szállodák, mindegyik bepróbálkozik, hogy leszedjen rólad egy kis extra pénzt, pl úgy számláznak, mintha nem fizetted volna be nekik a foglalót. Itthon az éttermeknél, szórakozóhelyeknél is előfordul, ha látják, hogy ittatok pár sört, hogy hozzácsapnak még öt kilot a számlához, hátha nem veszed észre. Sajnos ennyire egy retek világban élünk, ritka a korrekt üzletember, legtöbbje a saját anyját is eladná.
-
inf3rno
nagyúr
A bestmarkt közben törölte a rendelésem. Felhívtak, hogy nincs raktáron náluk az egér, meg hogy esetleg érdekel e másik. Gondolom elcseszték az árazást, legalábbis azóta is ugyanúgy ott van a webshopjukban 28k-s áron az eredeti [link], és amellett jelent meg új termékként 23k-ért ugyanaz fél napra, amíg nem vették észre a hibát. Gondolom miután látták, hogy rendeltem, azután vették észre, és gyorsan törölték. Szóval annyira nem ért váratlanul a dolog, csak zavar, hogy kamuznak. Lehet, hogy bepróbálkozom alzával, bár nem ajánlott cég.
-
#08010496
törölt tag
A4team , hardverker , bestmarkt üzletek mind azt csinálják, hogy alacsony árat írnak, viszont általában sosem teljesül a rendelés, vagy megemelik az árat utána, ha rendelsz. Stay away.
-
germinator66
aktív tag
Sziasztok!
Van egy egyértelműen csaló weboldal (webshop), ami nyilvánvaló a visszajelzésekből, és a guglival fordított szövegekről. Mit lehet tenni a bezárása érdekében?
Erről lenne szó. -
TIT
veterán
Azért a hardverkerről tudnék mesélni,használt poros vga ami 2 óra után bekrepált,vga cserénél a difit nem fizetik ki,mondván ellenkező esetben ők buknának.
razer egér 2 hónapig gariztatnak. -
inf3rno
nagyúr
Nem olcsóbb most sehol: [link] Sajnos nem túl kiforrott még ez az egér, néhány embernél elszállt a vezeték nélküli kapcsolat firmware update-nél, és mivel kábeles nincsen vele, ezért esélytelen onnantól újraéleszteni. A másik, hogy nem vagyok biztos benne, hogy G400 után a fogása jó lesz, mert ilyen kis vályúk vannak a gombokon, ami egy másik egéren már nem jött be. Szóval fontos lenne, hogy ne problémázzanak, ha esetleg elállok a vásárlástól.
Pont az ilyesmik aggasztanak, hogy behazudnak valamit és úszott a lóvé, vagy hibás teljesítésnél nem cserélik 3 napon belül hanem garizni akarják, vagy nem elérhetőek (személyesen nem fogok ezért oda utazni), és így tovább. Az ipontól én semmi szín alatt nem rendelek, nagyjából a fentiek jellemzőek rájuk is. Azt hiszem megvárom, amíg a bestmarkt(hardverker)-nél lejjebb megy az egér ára. Azoknál inkább csak olyan gond van mostanában, hogy nincs raktáron semmi, de 1-2 hét késés nekem nem szempont, és legalább tudom, hogy nem valami más által visszadobott szemetet próbálnak rám sózni, hanem friss árut hoznak a nagykertől. Nekem még az emag és a hervis jött be eddig, meg volt 1-2 kisebb bolt, amik sajna azóta már bezártak.
-
TIT
veterán
válasz
inf3rno #2202 üzenetére
Én is Karinthys vagyok,nem volt gond velük,néha süketek,nem értik a nevem+beszélgetnek stb.
1x gariztattam 8 nap után routert rögtön cserélték,havernak 2x nem...1 hétig bent volt.
Mondjuk havert múltkor a corsair egérrel megszivatták,mert visszadobták,mondván koszos és törött volt,pedig nem és akkor minek vették át?
Az a baj,hogy a többi se jobb,nyugodtan vedd meg az egeret,de ipon,pcx hátha olcsóbb,esetleg rufusz.
Nézd meg az árukeresőt+árgépet.
Annyi a gar amennyi rá van írva,ramra ott adnak csak 10 évet+vgára is 3-at,máshol kevesebbet.
Ha gond van írj a tulajnak. -
inf3rno
nagyúr
Aqua-val kapcsolatban mik a tapasztalatok mostanában? Nézegetem árukeresőt, de azt írják, hogy nagyon bunkók és trükköznek a garanciával. Sajnos pont náluk olcsó az egér, amit venni szeretnék, mindenhol máshol 5 pénzzel drágább. :S
-
#82471168
törölt tag
Sziasztok. Discountstore.hu-ról van valami tapasztalatok? Mennyire megbízható?
Új hozzászólás Aktív témák
● a hardveraprós fekete pontot NE ide írjátok!
- Samsung Galaxy S25 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Telefon fólia (Hidrogél)
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 32GB 1000GB 15.6 új akksi 1év garancia
- Samsung Galaxy S22 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 16GB 512GB 15.6 új akksi 1év garancia
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- Akció! Gigabyte Vision Z590 D Wi-Fi Alaplap! LGA 1200!
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A620M R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN I3 NEO A-Data 750W
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest