2018. szeptember 20., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

SLI vs Crossfire megateszt

  • (f)
  • (p)
46. oldal
Írta: |

Újra egy nagyszabású VGA teszttel jelentkezem: íme a Multi-GPU rendszerek csatája és története!

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - DX11 era - Grand Theft Auto V

Műfaj: Third Person Shooter / Sandbox
Megjelenés: 2015. április 14.
Mérési módszer: 1

A rekordot rekordra halmozó Grand Theft Auto sorozat kimagasló népszerűsége okán szerepel a cikkben. Beépített Benchmark rendszert is kapott, mely 5 jelenetet futtat le, ezek eredményeinek átlaga a grafikonon szereplő érték. A beállításoknál a program igyekszik megbecsülni, hogy mennyi VRAM-ra lesz szükség az adott beállításokhoz. Érdekesség, hogy több GPU-s rendszereknél (más programokkal ellentétben) az összes GPU memóriáját mutatja (talán így is jelezve, hogy aktív az SLI/Crossfire), ám természetesen ilyenkor az igényelt mennyiség is többszöröse az eredetinek, vagyis szépen mutatja a játék, hogy ilyen esetben az egyes GPU-khoz tartozó memória mennyisége nem adódik össze egy nagy közös tárterületté.

Előrebocsátanám, hogy az eredményeket erős fenntartással kell kezelni, mert a játék beépített Benchmarkja nem túl hiteles abból a szempontból, hogy a textúratöltések miatti, jelenet közbeni akadozást nem számolja bele az eredménybe, vagyis viszonylag magas FPS értéket mutat akkor is, ha látványos akadások vannak a képben. Főleg több GPU-s konfigurációknál problémás ez, vagyis hiába nem túl pontos a játék VRAM-igény becslése a beállításoknál, azért ha látványosan (több mint a duplájával) túllépi a becsült érték a rendelkezésre állót, akkor bizony akadozásokra kell számítani a játékmenet közben, még akkor is, ha a Benchmark végeredménye megfelelő sebességet mutat. Ha nincs GPU-nként minimum 2 GB VRAM a kártyán, akkor 4K felbontásban le sem fut a teszt, de például a GTX 680 3-way SLI-vel sem működött, holott ebben az esetben elegendő memória állt rendelkezésre. A GTX 590 Quad SLI-vel pedig Full HD-ban is sztrájkba lépett a program, vagyis eléggé instabil működést mutatott bizonyos esetekben.

Multi-GPU skálázódás 2 GPU-val (1 GPU-hoz viszonyítva)

Egy újabb jellemző és vicces momentum látható a skálázódási grafikonon, amely ismét a játék Benchmark rendszerét minősíti. Nyilvánvalóan lehetetlen, hogy egy kártya 200% fölé gyorsuljon a második GPU beszerelésekor, ám ebben a programban rendszeresen, sok kártyával előfordult ez az anomália, vagyis a Benchmark egyszerűen nem mér pontosan.

Multi-GPU skálázódás 3 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

A 3 GPU-s rendszereknek nem barátja a GTA 5, egyedül a HD 6970-es Radeon volt képes értékelhető skálázódást felmutatni, de az is lehet, hogy csak az ebben a programban szokásos mérési hibák okozták ezt a jelenséget is.

Multi-GPU skálázódás 4 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

A 4 GPU-s rendszerek viszonylag jól szerepeltek, bár a 200% fölötti eredmény nyilvánvalóan itt sem reális. Ráadásul a GPU-nként 1 GB VRAM-ot alkalmazó HD 5970 mutatta be ezt, holott a GPU-nként 1,5 GB-os GTX 590-nel le sem futott a teszt Quad SLI-ben. Egy újabb momentum ez, ami megerősíti, hogy az ebben a játékban mért eredményeket erős fenntartásokkal kell kezelni, de mivel kiemelkedően népszerű címről van szó, ezért úgy döntöttem, hogy benne hagyom a cikkben.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

46. oldal

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.