2018. szeptember 20., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

SLI vs Crossfire megateszt

  • (f)
  • (p)
27. oldal
Írta: |

Újra egy nagyszabású VGA teszttel jelentkezem: íme a Multi-GPU rendszerek csatája és története!

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - DX10 era - Crysis Warhead

Műfaj: First Person Shooter
Megjelenés: 2008. szeptember 28.
Mérési módszer: 1

A bizonyos szempontból a Far Cry utódjának tekinthető (ám mégis külön sorozatot alkotó) Crysis megjelenésekor elképesztő látványvilágához szinte kielégíthetetlen gépigény társult, így a HardwareOC benchmark tool segítségével mindenképp kiválóan alkalmas a kártyák megizzasztására.

Kicsivel 50 FPS alatt processzorlimit jelentkezik, ami igen rossz fényt vet a játék fejlesztőire, hiszen ha a program megjelenésekor elképzelhetetlenül erős processzorral szerelt tesztkonfiguráción is ilyen alacsonyan van a processzorlimit, akkor milyen lehetett a korabeli gépeken? Arról nem is beszélve, hogy VGA fronton is igencsak gépigényes a játék, a játszható sebességet egyetlen GPU-val már Full HD-ban is elfelejthetjük. Ráadásul ezek ugye átlageredmények, vagyis a jelenet egyes részein jócskán lassabb sebesség is tapasztalható az itt feltüntetettnél.

Multi-GPU skálázódás 2 GPU-val (1 GPU-hoz viszonyítva)

Nagyjából hasonló hatékonysággal működött az SLI és a Crossfire ebben a tesztben, így szép sorminta rajzolódott ki, hiszen az azonos kategóriában induló kártyák szinte tökéletes pontossággal követik egymást. Kell is a jó skálázódás ehhez a játékhoz, hiszen 1 GPU-val gyakorlatilag játszhatatlan.

Multi-GPU skálázódás 3 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

A 3. kártya beszerelésének hatására a GeForce-ok jobban gyorsultak a Radeonoknál, de a különbség szinte elhanyagolható.

Multi-GPU skálázódás 4 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

A dupla GPU-s monstrumokat összekötve a legerősebb modelleknél nagyjából másfélszeres, a gyengébbeknél pedig ennél valamivel alacsonyabb sebességnövekedésre számíthatunk. Ha ezt a játékot minden körülmények között élvezhető sebességgel akarjuk futtatni, akkor bizony szükségünk is lesz erre a teljesítményre.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

27. oldal

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.