2018. december 12., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

SLI vs Crossfire megateszt

  • (f)
  • (p)
29. oldal
Írta: |

Újra egy nagyszabású VGA teszttel jelentkezem: íme a Multi-GPU rendszerek csatája és története!

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - DX10 era - Portal 2

Műfaj: First Person ügyességi
Megjelenés: 2011. április 20.
Mérési módszer: 3

A Portal 2, bár belső nézetes, de igazából First Person Shooternek nem nevezhető, inkább egyfajta logikai akciójáték. Azért kapott helyet a cikkben, mert kíváncsi voltam, hogy a végletekig feltuningolt source motor alatt (mely már a Half-Life 2 alatt is szolgált) hogyan teljesítenek az újabb generációs kártyák. A Portal 2 grafikája nagyon szép, viszont emellett remekül skálázható is, így a gyengébb kártyákkal rendelkezők sem kényszerülnek lemondani róla. A mérést FRAPS segítségével végeztem egy olyan ponton, ami az adott helyen a legjobban terhelte meg a VGA-kat, vagyis ez egyfajta legrosszabb esetnek minősül, és a játék közbeni átlag FPS az itt látható értékeknél magasabb lenne.

300 FPS-nél egy mesterséges limit van beépítve a játék alapját képező Source motorba, ám ez a több GPU-s módban nagyon ingadozó, és a FRAPS által nehezen kimérhető teljesítmények köszönhetően itt valószínűleg 280 FPS környékén realizálódik. Ennek is köszönhető, hogy a lista eleje kissé kusza lett, vagyis a kisebb felbontásban felállított sorrend nem feltétlenül tükrözi a valós erőviszonyokat, érdemes a WQHD-ban mért eredményeket is figyelni. Ebben a felbontásban például a 4 GPU-s 4870 X2 rendszer, ha kis mértékben is, de a GTX 295 Quad SLI elé tud férkőzni. Ezt leszámítva azonban a GeForce-ok egy hajszállal jobban teljesítettek ebben a játékban a Radeonoknál.

Multi-GPU skálázódás 2 GPU-val (1 GPU-hoz viszonyítva)

2 GPU-val gyakorlatilag az összes kártyával kiválóan skálázódik a program, de a lista elején látható, 200% fölötti eredmények nyilvánvalóan mérési hibára utalnak. 190% alatt egyedül a 8600 GTS végzett.

Multi-GPU skálázódás 3 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

3 GPU-s skálázódásban is kiegyenlített a mezőny, de itt is fenntartással kell kezelni a 150% fölötti eredményeket.

Multi-GPU skálázódás 4 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

Végre egy játék, ami 4 GPU-val is kiemelkedően jól skálázódik, AMD és NVIDIA kártyákkal egyaránt!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

29. oldal

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.