2018. szeptember 20., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

SLI vs Crossfire megateszt

  • (f)
  • (p)
6. oldal
Írta: |

Újra egy nagyszabású VGA teszttel jelentkezem: íme a Multi-GPU rendszerek csatája és története!

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - Benchmarkok - 3DMark 03

Legelső benchmark programunk a meglehetősen koros 3DMark 03, mely inkább csak érdekesség szintjén szerepel a cikkben. Az itt elért eredmény értelemszerűen csak a DirectX 9-es típusok esetében fog beleszámítani a végeredménybe, de még ezeket a kártyákat sem állítja túl nagy kihívás elé a 1024x768-as felbontásban futó, 1 db DX7-es, 2 db DX8-as, és 1 db DX9-es jelenetet futtató teszt. Ennek ellenére ez a 3DMark epizód sokkal kevésbé processzorlimites, mint gondolnánk.

Természetes, hogy egy ilyen régi benchmark esetében processzorlimitbe futunk, igazából az az érdekes, hogy viszonylag későn. A helyzetet valószínűleg a Nature teszt menti meg, mely relatíve erős kártyákkal is tud gyorsulni. A lista elején Radeonokat találunk, vagyis a vörösek kártyái jobban alkalmazkodtak ezekhez a körülményekhez. Természetesen az eredmények csak a DirectX 9-es kártyák végértékelésébe fognak beleszámítani, melyek közül egy- és kétkártyás üzemmódban is az NVIDIA modelljei bizonyultak erősebbnek.

Multi-GPU skálázódás 2 GPU-val (1 GPU-hoz viszonyítva)

Nyilvánvaló, hogy a nagyfokú processzorlimit miatt a skálázódási grafikon élén gyengébb kártyákat találunk, ám mégsem a legrégebbi DX9-es modellek, hanem az AMD DX10-es kártyái jutottak legközelebb az elméletben elérhető 200%-os skálázódáshoz. Jókora lemaradással ugyan, de az NVIDIA kisebb DX10-11-es modelljei követik őket. A DX9-es kártyákat csak a középmezőny második felében találjuk, ami jól mutatja, hogy még egy ilyen kifejezetten nekik kedvező tesztben sem képesek a modernebb típusok skálázódását felmutatni.

Multi-GPU skálázódás 3 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

2-ről 3 GPU-ra váltva legjobb esetben 150%-os skálázódás érhető el. Ezúttal fordult a kocka, ugyanis az NVIDIA kártyái kerültek közelebb ehhez az elméleti határhoz, kivéve a két legerősebb modellt, melyek masszív lassulást szenvedtek el a harmadik kártya behelyezésekor. Ez valószínűleg valamilyen driveres hiba lesz, és az energiagazdálkodással lehet összefüggésben.

Multi-GPU skálázódás 4 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

A dupla GPU-s monstrumokból kettőt behelyezve ismét 200%-os gyorsulás lenne elérhető, ehhez legközelebb értelemszerűen a leggyengébb típusok kerültek, élükön a 3870 X2-vel. A lista végén ezúttal is a modernebb NVIDIA kártyákat találjuk, melyek közül e GTX 590 még csak elhanyagolható mértékben, ám a GTX 690 már drasztikus mértékben belassult, vélhetően a 3 kártyás üzemmódhoz hasonló driveres hiba miatt. Még egyszer hangsúlyozom, hogy ez a végelszámolás tekintetében nem bír jelentőséggel, hiszen a 3DMark 03 eredményei csak a DX9-es kártyák esetében fognak számítani.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

6. oldal

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.