2018. szeptember 20., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

SLI vs Crossfire megateszt

  • (f)
  • (p)
30. oldal
Írta: |

Újra egy nagyszabású VGA teszttel jelentkezem: íme a Multi-GPU rendszerek csatája és története!

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - DX10 era - Alan Wake

Műfaj: Akció / Kaland
Megjelenés: 2012. február 29.
Mérési módszer: 3

Élvezetes kalandjáték az Alan Wake, mely igazán képes megizzasztani a korabeli VGA-kat.

A 4 GPU-s 4870 X2 összeállításnak nagyon feküdt ez a játék, így toronymagasan vezeti a sort. Mögötte a 3 GPU-s GTX 285 összeállítás következik, mely gyorsabbnak bizonyult a GTX 295 Quad SLI-nél. Az NVIDIA 4 GPU-s összeállításai nem skálázódtak jól ebben a tesztben. A játék meglehetősen magas gépigényűnek számít, hiszen 1 GPU esetén a legerősebb kártyákra van szükség a játszható sebesség eléréséhez. A GPU-nként 512 MB (vagy kevesebb) memóriát alkalmazó kártyák gyomrát megfeküdte a WQHD felbontás, így csak Full HD-ban értek el értékelhető eredményt. A sor végén a 256 MB-os kis kártyák viszont ebben a felbontásban sem produkáltak élvezhető sebességet.

Multi-GPU skálázódás 2 GPU-val (1 GPU-hoz viszonyítva)

2 GPU-val az SLI skálázódott jobban, a GTX 285 igen közel került az elméleti 200%-os határhoz. A legjobban skálázódó Radeon érdekes módon a 4770 lett, a sor végén a 8600 GTS pedig semmilyen körülmények között nem szerepelt jól.

Multi-GPU skálázódás 3 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

3 GPU-val fordul a helyzet, és a Radeonok kerülnek a skálázódási lista élére. Az NVIDIA kártyák csak elhanyagolható gyorsulást képesek produkálni a harmadik kártya beszerelésekor, a 9800 GTX+ pedig egyenesen visszalassul, méghozzá nem is kis mértékben.

Multi-GPU skálázódás 4 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

A 4870 X2 Quad Crossfire összeállítás győzelméből már talán sejthető volt, hogy a 4 GPU-s skálázódást is az AMD megoldásai fogják nyerni, de a 3870 X2 még nála is jobban tudott skálázódni, bár a kicsivel 200% fölötti eredmény alighanem mérési hibának tudható be. A zöld oldalon a Quad SLI egyáltalán nem működött ebben a játékban, és csak visszalassulást okozott.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

30. oldal

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.