Hirdetés

2018. június 21., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

SLI vs Crossfire megateszt

  • (f)
  • (p)
36. oldal
Írta: |

Újra egy nagyszabású VGA teszttel jelentkezem: íme a Multi-GPU rendszerek csatája és története!

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - DX10 era - VÉGEREDMÉNY

Elérkeztünk a DX10-es tesztek végére, lássuk hát a végső sorrendet! A tesztek eredményeinek összegzéséhez a következő képletet használtam: minden kártyánál kiszámoltam, hogy az adott tesztben elért legjobb eredményhez képest hány %-ot teljesítettek, majd ezeket az eredményeket összeadtam. A nagy felbontással mért eredmények dupla akkora súllyal számítanak, vagyis ezekben a tesztekben 200 pont szerezhető, míg kis felbontás esetén 100 pont.

Erre azért volt szükség, hogy a kis felbontásban elhúzó, de magasabb beállításokkal elvérző kártyák ne tegyenek szert valótlan előnyre. Mivel a DX10-releváns benchmarkokkal együtt 25 mérési pont volt (az egyes játékok kis- és nagy felbontásban történt mérései külön pontnak számítanak), és ezek közül 12 teszt történt nagy felbontással, ezért összesen 3700 pontot lehetett gyűjteni, abban az esetben, ha valamelyik kártya az összes tesztben az élen végez. A skálázódási grafikont itt nem a fenti végeredmény alapján, hanem az egyes tesztek skálázódási eredményeit átlagolva számoltam ki.

A DX10-es kártyák versenye az NVIDIA győzelmével zárult, a GTX 295 Quad SLI ha kis mértékben is, de felül tudta múlni a 3 GPU-s GTX 285 konfigurációt. AMD fronton még kisebb a különbség a 4870 X2 Quad Crossfire, és a 3 GPU-s HD 4890 összeállítás között, pedig hardware-esen itt közelebb áll a dupla GPU-s kártya a szóló megoldáshoz. Lejjebb haladva a listán, a HD 4770 3-way CF kiváló szereplése szúrhat szemet, vagyis ebből a kis középkategóriás kártyából kifejezetten érdemes 3 db-ot összekötni, ha rendelkezünk hozzá megfelelő alaplappal. Az NVIDIA házi csatájában a 9800 GTX+ kis mértékben verte a 8800 Ultrát minden kiépítésben, vagyis bár igazi generációváltásról nem beszélhettünk, de legalább nem maradt alul a legendás előddel szemben. Az ellenfelükként indított HD 3870 X2 viszont csak egykártyás (azaz esetében 2 GPU-s) üzemben tudja tartani velük a lépést. A 2900 XT (melynek teljesítménye nagyjából szemlélteti a cikkben nem szereplő 1 GPU-s 3870-et is) nagyjából a 9600 GT sebességére volt képes 1 és 2 GPU-val is. A sor végén a 8600 GTS gyengébbnek bizonyult a 2600 XT-nél, de alapvetően mindkét típust megoldhatatlan feladat elé állította a cikkben szereplő tesztek nagy része.

Multi-GPU skálázódás 2 GPU-val (1 GPU-hoz viszonyítva)

A 2 GPU-s skálázódási versenyt az AMD HD 4000-es modelljei nyerték, A HD 2000-es típusok azonban csak a középmezőny teljesítményét hozták. A 180% körüli átlagos eredmény a komplett mezőnyt tekintve egyébként nem rossz teljesítmény. Egyedül a 8600 GTS produkált ennél jócskán gyengébb skálázódást, vagyis túlságosan gyenge kártyákat összekötni nincs értelme.

Multi-GPU skálázódás 3 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

3 GPU-val a HD 4770 vezeti a sort, a 4890 teljesítménye azonban csak az utolsó előtti helyre elég. A számok nem túl fényesek egyik típus és gyártó esetében sem, a 150%-os elméleti maximumnak a közelében se jár egyik modell sem, így kijelenthető, hogy 3 kártyát összekötni nem sok értelme van.

Multi-GPU skálázódás 4 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

A 3870 X2 nyeri a 4 GPU-s skálázódási versenyt, de márkatársa, a 4870 X2 teljesítménye csak az utolsó helyre elég. A GeForce-ok közül is a gyengébbik 9800 GX2 szerepelt jobban, ám a két típus között sokkal kisebb a különbség, mint AMD oldalon.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

36. oldal

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.