Tesztek - Benchmarkok - 3DMark Vantage
A 3DMark sorozat népszerűsége leáldozófélben van, és ezt talán leginkább a Vantage nevezetű epizód alapozta meg, hiszen első DirectX 10-es benchmark létére meglehetősen csúnyácska grafikával rendelkezik. Ennek ellenére alkalmas a kártyák teljesítményének összehasonlítására, természetesen csak a DirectX 10-et támogató modellek esetén. Fontos megemlíteni, hogy a program támogatja a PhysX gyorsítást, ami alapértelmezetten be van kapcsolva. Komoly hitvita szokott kialakulni arról, hogy hogyan kell mérni a Vantage-dzsal, hiszen az ATI hívők szerint egy VGA tesztben semmi keresnivalója a fizikai gyorsításnak, mely a processzornak segít be, az NVIDIA pártiak azonban arra hivatkoznak, hogy ha a kártyájuk képes ilyesfajta szolgáltatásra is, akkor miért ne kaphatna érte extra pontokat? Én a magam részéről leegyszerűsítettem a problémát: 3DMarkkal mindig az alapértelmezett beállításokkal tesztelek, így a méréseket PhysX támogatással végeztem. Az itt látható értékek Performance preset-tel értendők, ugyanis az Extreme preset felbontását egyes kártyák nem megfelelően küldték ki a tesztmonitorra, ami fekete képernyőt eredményezett. A végső elszámolásnál csak a DirectX 10-es kártyák erősorrendjébe fog beleszámítani a Vantage alatt elért eredmény.
A 3DMark Vantage eredményeinek elemzésekor figyelembe kell venni, hogy extra pontokat ad a program a PhysX támogatás meglétére. Emiatt a sok GPU-s NVIDIA konfigurációk szép előnyre tudtak szert tenni az élen, míg a legerősebb Radeonok hamar processzorlimitbe ütköztek. DirectX 10-es benchmarkról lévén szó, a végelszámolásnál értelemszerűen csak a DX10-es generáció eredményeibe fog beszámítani a teszt, melyek közül szintén a GeForce-ok tudnak kismértékű előnyt felmutatni, valószínűleg szintén elsősorban a PhysX támogatás miatt.
Multi-GPU skálázódás 2 GPU-val (1 GPU-hoz viszonyítva)
A skálázódási grafikon élén is az NVIDIA kártyái szerepelnek, de összességében elmondható, hogy az összes DX10-es típussal szépen skálázódott az eredmény. A modernebb típusok nyilván hátrébb szerepelnek a processzorlimit miatt.
Multi-GPU skálázódás 3 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)
3 GPU-ra váltva fordul a helyzet, hiszen a lista élén két Radeon modellt láthatunk, melyek a PhysX támogatás hiánya ellenére is jobban skálázódtak a GeForce-oknál. Érdekes, hogy a lista végén a legerősebb típusok között sem képesek előnyt kovácsolni a PhysX támogatásból a zöldek kártyái, holott erősen processzorlimitált feltételek mellett jobban kijönne a hatása.
Multi-GPU skálázódás 4 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)
A kétszívű szörnyetegek skálázódási csatáját is toronymagasan nyerik az AMD kártyái, érdekes módon még a leggyengébb DX11-es modell, a HD 5970 is meg tudta verni skálázódásban a DX10-es dupla GPU-s GeForce-okat. A lista végén a GTX 690 megint csak nem tudott előnyre szert tenni a PhysX támogatás meglétéből.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!