Hird​et​és

2018. január 18., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

SLI vs Crossfire megateszt

  • (f)
  • (p)
15. oldal
Írta: |

Újra egy nagyszabású VGA teszttel jelentkezem: íme a Multi-GPU rendszerek csatája és története!

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - DX9 era - Far Cry

Műfaj: First Person Shooter
Megjelenés: 2004. március 23.
Mérési módszer: 1

A méltán népszerű, megjelenésekor lélegzetelállító grafikájával hódító (és emiatt sokak által játszható techdemónak tartott) Far Cry bizony még a generációkkal későbbi kártyákat is képes megizzasztani. A mérést a HardwareOC Far Cry Benchmark Tool segítségével végeztem, és korábbi cikkeimtől eltérően ezúttal bekapcsoltam a HDR-t, és az egyéb speciális algoritmusokat is, melyek a program utolsó oldalán aktiválhatók. A játék nem támogatja a szélesvásznú képarányt, ezért a mérést 1280x1024-es felbontásban végeztem.

A sort a 7900 GTX SLI páros vezeti nagy előnnyel, de még a 7950 GX2 is meg tudta előzni az X1950 XTX Crossfire konfigurációt. Ez egyértelműen az SLI jobb skálázódásának tudható be, hiszen 1 GPU-s felállásban a Radeonok voltak az erősebbek. Gyakorlatilag az összes kategóriában elmondható, hogy hiába szerepelnek jól az egyes ATI modellek önmagukban, ha párban már nem képesek tartani a lépést a GeForce-okkal.

Multi-GPU skálázódás 2 GPU-val (1 GPU-hoz viszonyítva)

A skálázódási grafikon jól mutatja, amire a teljesítményösszesítésnél már felfigyelhettünk: az SLI sokkal jobban skálázódik ebben a játékban. Az elméletileg elérhető 200%-ot ugyan nem közelítik meg a GeForce-ok (de ez a DX9-es kártyákra amúgy sem jellemző), ám a Radeonok meglehetősen halovány skálázódási teljesítményénél így is sokkal jobban szerepelnek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

15. oldal

Előzmények

Hi​rde​t​é​s​

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.