Hirdetés

2018. június 23., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

SLI vs Crossfire megateszt

  • (f)
  • (p)
28. oldal
Írta: |

Újra egy nagyszabású VGA teszttel jelentkezem: íme a Multi-GPU rendszerek csatája és története!

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - DX10 era - STALKER Clear Sky

Műfaj: First Person Shooter
Megjelenés: 2008. szeptember 15.
Mérési módszer: 3

A Chernobyl-i atomkatasztrófa helyszínén játszódó STALKER sorozat második epizódja kifejezetten hangulatos és szép grafikát mutat fel. Sajnos a hivatalos benchmarkok nem működtek (se a Clear Sky, se a Call of Pripyat benchmark tool nem volt képes lefutni egyik kártyán se, csak lefagyott indítás után), így a mérést FRAPS segítségével kellett végeznem.

A sort a szép teljesítményt nyújtó 4870 X2 Quad Crossfire vezeti, nyomában a GTX 295 Quad SLI-vel, vagyis a 4 GPU-s rendszerek jól működtek ebben a játékban. 3 GPU-val is az AMD-nél az előny, hiszen a 4890 verte a GTX 285-öt, és ugyanez megtörtént 2 GPU-val is, vagyis az Radeonok fölényével zárult a teszt. Kiemelkedően magas gépigényű játékról lévén szó, a lista végén szereplő gyengébb kártyák foga beletört a kihívásba, és nem képesek elfogadható sebességgel futtatni a programot. Gyakorlatilag az élvezhető sebességhez mindenképp minimum 2 GPU-ra lesz szükségünk, hiszen szóló módban még a legerősebb típusokkal sincs meg a folyamatos játékmenethez szükséges sebesség, kisebb felbontásban sem.

Multi-GPU skálázódás 2 GPU-val (1 GPU-hoz viszonyítva)

2 GPU-val jól skálázódik a mezőny, bár a 200% fölötti értékeket szokás szerint fenntartással kell kezelni. Összességében a HD 4000-es széria a skálázódás bajnoka, ám a HD 2000-es kártyák rosszabbul teljesítenek a GeForce-oknál.

Multi-GPU skálázódás 3 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

A HD 4770 kiugró teljesítménye valami anomália eredménye lesz, hiszen 3 GPU-val elméletileg 150% lenne a skálázódás elérhető maximuma. Ezt a határt egyébként a többi versenyző is szépen megközelítette, vagyis a STALKER azon kevés játékok közé tartozik, ahol van értelme a háromkártyás kiépítésnek AMD és NVIDIA fronton egyaránt.

Multi-GPU skálázódás 4 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

Gyönyörűen skálázódnak a 4 GPU-s rendszerek is, a 200%-os határt szépen megközelítő eredménnyel zárt az összes versenyző. Az embernek az az érzése, hogy ez a végtelenül gépigényes játék szinte bármennyi GPU erőt fel tudna használni, természetesen a DX10-es kártyák viszonylatában.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

28. oldal

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.