Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-13 09:39:52

LOGOUT.hu

A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#29001) Noxy válasza RR-13 (#28998) üzenetére


Noxy
veterán

Dolgozol, írsz valamit a PC-n, telefon az asztalon, odajön a kolléga, közben meg jön az UC push.
Ez a szitu egyáltalán nem életszerűtlen. Lassan már az lesz a gond hogy ha valamibe nem lehet belekötni, hogy pörögjön a topik.

''Habár egyszer annyit észrevett, hogy valami megfertőzte magát a Nod-ot is''

(#29002) pictigjis válasza Noxy (#29001) üzenetére


pictigjis
senior tag

az ios-en van olyan beállítás, hogy csak akkor mutassa meg az értesítés tartalmát, ha ránézel a telefonra, azaz megtörténik a biometrikus azonosítás. és mivel van ilyen, én is teljesen értelmetlennek tartom az olyan értesítéseket, amelyek valójában tartalmatlanok, és meg kell nyitnom az appot, hogy mit is akartak mondani. ezt néhány óránként magamtól is meg tudom tenni

(#29003) Llew válasza Noxy (#29001) üzenetére


Llew
senior tag

Gyakorlatilag minden normalisabb alkalmazas (nem csak banki, hanem csevegők is) tudja, hogy beállíthatod hogy lezart telefonnal a teljesen üzenetet feldobja, vagy csak az ertesitest. Aztán feloldva mar az ertesítesi savrol lehúzhatod es olvashatod az egeszet, nem kell belepni az appba.

Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

(#29004) axioma válasza RR-13 (#29000) üzenetére


axioma
veterán

Jo, gyorsabb atlepni, ha valojaban (a celjatol elteroen) egy user lepked be mind2-be. De az meg logikusabb, hogy minden user csak a sajat kornyezeteben lep be.
Igen, teny, van aki elvbol nem akar okostelot. De ritka, arra boven nem eri meg feature-t fejleszteni, aki nem akarja hasznalni az okostelot mert akkor velhetoen magat az appot sem...

(#29005) .tnm válasza pictigjis (#29002) üzenetére


.tnm
addikt

ezzel vitatkoznék, számomra az egyetlen értelmes haszna a push üzenetnek/vagy sms-nek, hogy akkor jön, amikor változás van. ha épp a boltban fizetek, semmi infó tartalma, hiszen tudom, hogy épp fizettem, de amikor otthon épp nem csinálok semmit, akkor nagyon is érdekel, ha pénzmozgás történt. fizu napon is jó tudni, hogy megérkezett.

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#29006) RR-13 válasza axioma (#29004) üzenetére


RR-13
őstag

A CIB nem csak azért tartja fenn a többfelhasználós opciót az appban. :N

A két ok:
Az egyik az, hogy a bankfiókban rendelkezőnek beállított ügyfél kap egy azonosítót, amivel akár a saját számlája mellé beregisztrálhatja a rendelkezése alatt álló számlát is, mert a CIB úgy oldotta meg, hogy külön lehet belépni a rendelkezési számlára, nem egy fiókon belül lehet látni a sajátunk mellett/alatt, mint akkor ezek szerint a Raiff-nál, ami egyébként szerintem is jobb megoldás, de csak ebben az esetben,
mert a másik oka, amit fentebb már leírtam, hogy akár más családtag stb. is beregisztrálhatja a saját számláját a meglévő sajátom mellé, PIN kóddal védve.

Így ezen feature két célt szolgál a CIB-nél, két lehetőséget kínál, ami viszont összességében nekem jobban tetszik, mint a Raiffnál, ahol nincs gyors megoldás a rendelkező azonnali regisztrálására, átregisztrálására, akár bárkinek a számlája mellé, bármely telefonon az appban. (amihez a CIB-nél csak egy új aktiváló sms kódot kell kérni CIB24-en)

(#29007) RR-13 válasza .tnm (#29005) üzenetére


RR-13
őstag

Nagyon nem is vitatkoztál végül is ezen... :N
Mert neked is fontos lényegében.

(#29008) .tnm válasza RR-13 (#29007) üzenetére


.tnm
addikt

azt firtatta, hogy mi értelme annak, hogy tartalom nélküli értesítés jön. erre mondom, hogy maga az értesítés érkezése is bír információtartalommal

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#29009) RR-13 válasza .tnm (#29008) üzenetére


RR-13
őstag

Ja igen értem, de a lényeg, hogy van értelme a jelzés szintű, és a részletes adattartalmú értesítésnek is, mert oké, hogy maga a változás értesítéshez elég egy üres, vagy célzó üzenet, de a konkrét adatok is sok esetben segítség lehet.

[ Szerkesztve ]

(#29010) cocka válasza RR-13 (#29000) üzenetére


cocka
veterán

Azt hiszem cocka jó ellenpélda lehet

Nem tudom mire is. A lényeg: felcseszi az agyam az okostelefon, mert nincs annyi szabadságom a használatakor, mint egy PC-nél. Ez a kényszeres erőltetés meg végképp kiborít. Főleg ha ilyen QR kód szkennerekhez rendelik, azt hogy x vagy y bemehet-e egy boltba, intézhet-e ügyeket vagy hogy mint személy egyáltalán létezhet-e kvázi jogi értelemben. Fogalmazzunk úgy, hogy iszonyat aggasztó ez az egész. Azért mert mindenki az okostelefonjába van "beleszeretve" még nem biztos, hogy ez jó irány. Amikor ennyire erőltetnek valamit, nem árt a mögöttes okokat keresni.

Mikor vásárolnék az Amazonon és nekiállnak CO2-őzni meg klímahisztizni és erről infókat mutat, hogy nekem az adott rendeléssel mennyi lenne (tehát még meg se rendeltem) az ökológiai lábnyomom. Ez miért ilyen fontos hirtelen? Az elmúlt 20 évben miért nem érdekelte a kutyát se, hogy ki mit hogy szennyez és mit bocsát ki. (bizonyos multimilliárdosoknak nyilván ez az érdeke, mivel ez is a kontroll egyik eszköze) Elektromos autó, busz, roller, bicikli ugyanez a kaptafa, miért is jó nekünk az előállításukkal járó környezetterhelés? Az ugye mindenkinek megvan, hogy amikor ezeket használja, egy mozgó időzített bombán utazik? Érdekes kettős mérce, hogy pl. parkolóházakba és mélygarázsokba a gázos autókat be se engedik, az elektromos autókat meg simán. Az akkutűz biztos "könnyebben" oltható, mint a benzintüzek.

(#29011) 66zio válasza cocka (#29010) üzenetére


66zio
aktív tag

Alusisak fent van már? ;]

(#29012) axioma válasza cocka (#29010) üzenetére


axioma
veterán

Szerintem ennel az eletkorabol fakadoan anti digitalis rokon is kevesbe ellenkezo - legalabb engem megker hogy intezzek dolgokat el neki (mind1, hogy telon vagy browserben).
E-auto vs. fustos nem idevalo, de mennyi a benzin bekerulese (banyaszat, finomitas, szallitas) nem csak eloallitaskor, hanem folyamatosan teljes elettartamban... kosz en megvagyok a 12 eves akkun ulve is.

(#29013) RR-13 válasza cocka (#29010) üzenetére


RR-13
őstag

Egyáltalán nem negatív példa akartál lenni, csak egy élő példa arra, hogy nem mindenki használ okostelefont, és csak azért főleg nem fog, hogy havonta egyszer sem vagy kb. 1-2 x belépjen valami miatt egy banki alkalmazásba, arra ott a lehetőség a rokonságban valakinek a telefonján a fennlévő CIB appban, egy másik felhasználói regisztrációval.

(persze ahhoz kell egy élő banki szerződés, de a lehetőségnek ez így jó, és elegendő, aki nem akar okostelefont használni egy banki app miatt)

(#29014) cocka válasza axioma (#29012) üzenetére


cocka
veterán

anti digitalis rokon is kevesbe ellenkezo - legalabb engem megker hogy intezzek dolgokat el neki (mind1, hogy telon vagy browserben).

Hát ez az! LOL Én is ettől tartok, hogy a digitalizációs mizériának van nálam egy határa, hogy eddig és ne tovább, aztán majd én is kénytelen leszek másokat megkérni, hogy segítsenek. De jó is lesz ez, nyilván nem fog mindenki tapsolni a sarokba szorításoknak. Mert másképp ezeket nem tudom nevezni.

Plusz muszáj, hogy legyen alternatíva az okostelefonok mellett, mert ha elhagyod vagy ellopják, akkor addig nem vagy ember? Nesze neked intézményesített jogfosztottság. LOL De nem olyan alternatíva, hogy bőr alá ültetett chip, mert akkor meg a saját testem feletti önrendelkezés joga sérül. Ahogy azt is eldönthetem, hogy dohányzok-e vagy magamra tetováltatok-e valamit vagy alávetem-e magamat valamilyen műtétnek vagy gógykezelésnek.

Finom apró lépésekben elfogadtatnak egy csomó baromságot és a végén azt vesszük észre, hogy hopp már semmit nem dönthetek el önállóan, semmibe nincs beleszólásom, semmihez nincs jogom.

(#29015) sifarr válasza axioma (#28991) üzenetére


sifarr
senior tag

(egyedul a kartyaimat nem latja, az nem kozositheto).
Közösíthető, csak korlátozott funkciókkal.
Párom rafis goldján meghatalmazott vagyok. Én májusban felmondtam a magamét. Kártyáját látom, limitjét állíthatom és le is tilthatom a kártyát. Ideiglenes zárolás és az online vásárlás ki- és bepcsolása nem elérhető neke.

(#29016) kleinguru válasza RR-13 (#28988) üzenetére


kleinguru
addikt

Kiegészíteném:
UC esetén perceket is várni kell, mire jön az értesítés (eléggé zavaró).
CIB esetén meg jön is meg nem is. Van hogy azonnal, van, hogy percekkel később.

A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!

(#29017) axioma válasza sifarr (#29015) üzenetére


axioma
veterán

Jogos, a betetit en is latom. A hitelkartyam [ami masik szamla is] ami nem volt megoszthato, sorry a hibamert.

(#29018) Boond válasza cocka (#29014) üzenetére


Boond
addikt

"hopp már semmit nem dönthetek el önállóan, semmibe nincs beleszólásom, semmihez nincs jogom."
Az úgy hívják digitális jegybankpénz. ;] Vannak itt páran akik szerint a készpénz egyébként is felesleges... milyen szép új világ is lesz az... :(

[ Szerkesztve ]

(#29019) kleinguru


kleinguru
addikt

Sziasztok!

CIB (bm) eco vagy Unicredit BM vagy Erste BM priv 2.0 számlákra automatába fizethetek be KP-t "ingyen", tehát bármilyen levonás nélkül :F

A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!

(#29020) sifarr válasza kleinguru (#29019) üzenetére


sifarr
senior tag

CIB-nél nem.

(#29021) kleinguru válasza sifarr (#29020) üzenetére


kleinguru
addikt

Unicreditnél elvileg ingyen van. Ami érdekes, hogy Raiffeisen esetén a pénztári van ingyen - pg2.0

Erste írja, hogy kell tényleges tulajdonosi nyilatkozat. Ez a többi banknál is kell :F

A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!

(#29022) RR-13 válasza kleinguru (#29021) üzenetére


RR-13
őstag

UniCredit , Raiffeisen, Erste ATM befizetés jelenleg díjmentes.
A CIB-mél már jó ideje egyik sem az, kivéve, ha 2019. június 17. előtti lenne a szerződésed, de ugye ez nem lehet, mert BM-esre kérdeztél rá.

[ Szerkesztve ]

(#29023) kleinguru válasza RR-13 (#29022) üzenetére


kleinguru
addikt

Köszi UC kipróbálom :R

A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!

(#29024) w.miki


w.miki
veterán

Ismerősöm lánya áldozatul esett a GLS-es vevői csalásnak.
Megadta a bankkártya adatokat, és lehúzták a kártyáról az összes pénzt, 560e Ft-ot.
Hogyan lehet ilyenkor visszaszerezni?

Olcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu

(#29025) bigdady válasza w.miki (#29024) üzenetére


bigdady
nagyúr

Banknak jelentse azonnal az még talán megfoghatja

[ Szerkesztve ]

(#29026) SzGee válasza w.miki (#29024) üzenetére


SzGee
aktív tag

Sehogy, tanulópénz
A Bank el fogja hajtani, joggal, gondolom az összes biztonsági kód is megadásra került
"Megfogni" nem lehet, a kártyatársasági szabályok szerint a sikeres engedélykérést köteles a Bank kiengedni, ha a kereskedő benyújtja a terhelési igényét

If you leave me, can I come, too?

(#29027) w.miki válasza bigdady (#29025) üzenetére


w.miki
veterán

én is úgy tudom, hogy a bank vissza tudja szerezni.
Bizonyos esetekben azonban mégsem teszi...
Mi alapján dől ez el?
Egyszerű ügyfélszolgálatosnak nem elég jelenteni, van valami "hivatalosabb" csatorna is, ahol be kell jelenteni nekik?

Olcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu

(#29028) Noxy válasza w.miki (#29027) üzenetére


Noxy
veterán

Mert a saját hibájából kerültek ki az adatok, a kamu Simple oldalon. Manipulált ATM-s csalásnál, vagy régebben a mágnes csikos dupla lehúzásnál, (kártyaklónozás) rejtett kamerával rögzített b..kártyaadat rögzítésnél visszatéríti a bank.
Havonta 1-2x nekem is be esik egy ilyen SMS.

[ Szerkesztve ]

''Habár egyszer annyit észrevett, hogy valami megfertőzte magát a Nod-ot is''

(#29029) SzGee válasza w.miki (#29027) üzenetére


SzGee
aktív tag

Azt tudja visszaszerezni, amit a kártyatársasági szabályok lehetővé tesznek, az erős ügyfélhitelesítéssel végbement tranzakciókat nem lehet visszakérni (pin kód, 3d secure kód, stb) csalás miatt, hiszen ezért van az erős hitelesítés, hogy nem lehessen csalni
Az hogy Te kiadod a kódot, meg ráírod a pin kódot a kártyára, hogy ne felejtsd el, az egyéni szoc probléma
Valakinek fizetni kell, vagy a banknak, vagy az elfogadóhelynek, vagy a kártyabirtokosnak
Az elfogadóhely nem fog, miért is fizetne? Azért hitelesített a tranzakció, hogy ne lehessen visszaélni, a bank sem fog, mert azért hitelesíti, hogy ne lehessen visszaélni... Na akkor ki marad? :U

If you leave me, can I come, too?

(#29030) RR-13 válasza w.miki (#29027) üzenetére


RR-13
őstag

A kártyaadatok jogtalan megszerzése önmagában is csalás bűncselekmény, az ilyen módon megszerzett kártyaadatokkal történt pénzszerzés meg lopás.
Ezen cselekményekkel szemben akkor is fellép a bank, és a rendőrség, ha ehhez a kártyatulajdonos megtévesztése folytán, a jóhiszemű tévedése segítette elő a csalót.

Az első lépés a bankot értesíteni a csalásról, lopásról.
A második lépés a Rendőrségnél feljelentést tenni, amihez jó, ha megvan a banknak történő bejelentés időpontja, és a bejelentést rögzítő ügyintéző neve.

Amennyiben a pénz még a számlán lesz (ahova az került), amikor azt keresni kezdik, akkor jó eséllyel visszaszerezhető, viszont, ha már felvették, akkor maximum csak a csalót tudják megtalálni, és tőle az összeget visszaszerezni, amire nincs garancia.

[ Szerkesztve ]

(#29031) kapasz válasza w.miki (#29024) üzenetére


kapasz
tag

Chargeback eljárást kell indítani, nem teljesítés / not fulfilled címszóval. Ezt a kártyát kibocsátó banknak kell benyújtani, ő intézi tovább a kártyatársasággal.

A VISA és a Mastercard chargeback eljárása nagyon hasonló, érdemes ráguglizni, hogy felkészülten menj a bankba.

A bankban nem mindig készségesek, mert plusz macera nekik, de mindegyiknél van chargeback ügyekre szakosodott munkatárs a backoffice-ban.

(#29032) w.miki válasza RR-13 (#29030) üzenetére


w.miki
veterán

Bank értesítésének módjáról van valamiféle szabály?
Elég a telefonos ügyintézővel beszélni, vagy van direkt erre létrehozott vonaluk?

Olcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu

(#29033) RR-13 válasza w.miki (#29032) üzenetére


RR-13
őstag

Nem tudom, hogy eddig mire vártatok egyébként, mert mindenképpen fel kellett volna hívni már a bankot, kb. azonnal, és majd az ügyfélszolgálat elmondja a további teendőket, vagy azonnal kezdeményezik a Chargeback eljárást, ha ezt a körülmények lehetővé teszik.

[ Szerkesztve ]

(#29034) SzGee válasza kapasz (#29031) üzenetére


SzGee
aktív tag

Chargeback eljárást kell indítani, nem teljesítés / not fulfilled

Hát ez így sajnos nem fogja megállni a helyét, hiszen a teljesítés megtörtént, a csaló megkapta a kért terméket/szolgáltatást, ezt a kódot (4853) akkor lehet és kell használni, ha nem kaptad meg a rendelt terméket

A helyes kód jelen esetben MC-nél a 4837 chardholder doesn't recognize transaction

The following best practices can help you avoid this kind of chargeback:
Use tools like SecureCode, CVC2, and AVS.

Dolgoztam annak idején fraud osztályon, igaz nem chargebacken, de ismerem a kártyatársasági szabályokat

MC Chargeback Guide

[ Szerkesztve ]

If you leave me, can I come, too?

(#29035) SzGee válasza RR-13 (#29030) üzenetére


SzGee
aktív tag

A bank nem nyomozó hatóság, nem fog nyomozni a rendőrség helyett, nem is feladata és személyzete sincs rá, max együttműködik a rendőrséggel, amennyiben az igényli

Általában nem igényli, max fél év múlva kapsz egy lezáró határozatot, a tettes ismeretlen szöveggel. Szerinted ha nagyon akarnák, még nem tudták volna ezt a rengeteg visszaélést kinyomozni? Csak mivel határon átnyúl, segítséget kellene kérni az Interpol-tól, más nyomozati szervektől, stb
A többit a fantáziádra bízom, még csak utalni sem szertnék khmm... semmire :B

If you leave me, can I come, too?

(#29036) SzGee válasza w.miki (#29032) üzenetére


SzGee
aktív tag

Elég a telefonos ügyfélszolgálat, vetess fel reklamációt, az majd odakerül, ahová kell
Van olyan bank, ahol dedikált vonal van a kártyatiltásnak (pld hétvégén csak az működik, más banki ügyeket nem lehet inténi)
Egyénként MNB előírás, hogy kötelező 0-24 órás kártyatiltást megoldani a bankoknak

If you leave me, can I come, too?

(#29037) RR-13 válasza SzGee (#29034) üzenetére


RR-13
őstag

Ezt te honnan vetted?
"hiszen a teljesítés megtörtént, a csaló megkapta a kért terméket/szolgáltatást"

Amennyiben kamu oldalon adták meg a kártyaadatokat, akkor nem teljesült semmilyen teljesítés, és senki nem kapott semmilyen árut vagy szolgáltatást, legalábbis nekem ezekből nem ez jött le:
"áldozatul esett a GLS-es vevői csalásnak.
Megadta a bankkártya adatokat, és lehúzták a kártyáról az összes pénzt, 560e Ft-ot."

Másik Hsz-edre:
Ki mondta, hogy bank fog nyomozni :F Főleg a rendőrség helyett? Szerintem senki.
Azért írtam fentebb, hogy a csaló jó eséllyel meglesz, de a pénz már nem, ha azt felvették.
Azt sem tudhatod, hogy külföldi csalásról van szó, majd a Rendőrség kinyomozza...

És ne írj hülyeségeket, hogy ez tanuló pénz, stb. mert ez nem segítség, és esetleg akkor az lesz, ha nem lehet tényleg visszaszerezni az ellopott pénzt, addig meg nem az.
A banknak igenis jelezni kell a csalást, lopást, és majd a bank megnézi a körülményeket, hogy mit lehet tenni stb.
A többi dolog meg már a Rendőrség feladata, ha pl. Chargeback eljárás nem indítható.

És NEM sima reklamációt kell felvetetni, hanem a bankkártyás ügyfélszolgálaton kell a jegyzőkönyvet rögzíttetni a csalásról (vagy ahogyan hívja az adott bank).

[ Szerkesztve ]

(#29038) Boond válasza w.miki (#29024) üzenetére


Boond
addikt

Berobbantak a banki csalások Magyarországon: a kár nagy részét az ügyfelek fizetik
[link]

Találtam még egyet.

Tényleg ugrottak a bankkártyás csalással elvesztett pénzek? Lesújtó számok érkeztek a kártérítésekről
[link]

[ Szerkesztve ]

(#29040) SzGee válasza RR-13 (#29030) üzenetére


SzGee
aktív tag

Ezt írtad:
Ezen cselekményekkel szemben akkor is fellép a bank, és a rendőrség, ha ehhez a kártyatulajdonos megtévesztése folytán, a jóhiszemű tévedése segítette elő a csalót.

Nem, a bank nem fog fellépni, és ez nem jóhiszemú tévedés hanem súlyos gondatlanság, ami kizárja a bank felelősségét és kártérítési kötelezettségét

If you leave me, can I come, too?

(#29041) Boond válasza RR-13 (#29030) üzenetére


Boond
addikt

Olyan világban, amikor azonnal lehet már utalni? Sok sikert hozzá. Az esetek többsége veszett fejsze. Ettől még rendőrségnél bejelentést, meg banknál tegye meg, legalább elkezdenek nyomozni és lebuktatnak pár csalót. Most is volt egy kiterjedt razzia - lebuktatási sorozat és folytatják a rendőrök. Külföldi esetekkel, viszont sokat nem tudnak tenni, esetleg társszervek.

w.miki
10:38 (vissza szerzés esélyei, egy konkrét eset).
12:54 - itt említik a csomagküldős csalásokat.
https://youtu.be/eJgEOshR5lo?t=608

[ Szerkesztve ]

(#29042) RR-13 válasza SzGee (#29040) üzenetére


RR-13
őstag

Te teljesen más filmet nézel most folyamatosan... én nem beszéltem arról, hogy a banknak kell majd kártérítést fizetni, hanem arról, hogy a pénz visszaszerezhető, ha nem vették még fel.

És igen is, hogy a bank fellép a csalások ellen minden fajta módon.

És ebben az esetben a csalás alapja a jóhiszemű ügyféli tévedés a jog szerint, mivel én nem banki oldalról közelítettem, mint súlyos gondatlanság, ami a szerződésben van, hanem jogilag, és attól még a bank is köteles eljárni ilyen esetekben, és megtenni amit tud.

(#29043) Boond válasza RR-13 (#29042) üzenetére


Boond
addikt

Nyertél már pert ilyen ügyben?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.