Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jozsi252
veterán
válasz
rbalint88 #11895 üzenetére
Elég szomorú hogy csak ennyit bírnak.
Közben én ki is néztem hogy melyik lenne a legjobb.
SACHS Lengéscsillapító hátsótengely, gáznyomásos, Kétcsöves, Teleszkópos lengéscsillapító, alul szem, felül csavarorsó
Elvileg ez tökéletes a kocsimhoz, több oldalon is ellenőriztem. Monroe-ból van 2 fajta is, azok olcsóbbak. -
tomi5244
őstag
Hali!
2018-cas Aurisban ha benne van a TSS biztosnági csomag, akkor az állóra is fékezi az autót egy esetleges ráfutásos koccanás elkerülése érdekében, vagy csak jelez, ha közeledik az előttem lévő autó?
-
No.01
addikt
Privat velemeny, de a Monroe-t en eleve szamitasba sem vennem. Az egyetlen elonye, h olcso...
-
rbalint88
addikt
válasz
jozsi252 #11894 üzenetére
Sajnos nem egyedi, hogy ennyi km alatt elfossa magat. Suzuki Splashben 45000-nel kellett cserelni, igaz 8 evesen. Viszont az elsoket is csereltuk. 80%-os az kb a gyari ertek, az nagyon jo. 60% felett nem cserelnem.
Monroe ment a Splashbe, valami 15 korul volt darabja. -
jozsi252
veterán
válasz
Gombinyó #11892 üzenetére
&dj79
Novemberbe jár le a tavaly kötött 1 éves extracare garancia, szóval már csak az van rá. A következő kötelező karbantartás viszont már bőven át fog esni a jövő évre amikor ugye már gari se lesz rá.
Írtam a Toyota-nak egy levelet, meglátom mit válaszolnak. Érdekes hogy a sima gariba benne van a lengéscsillapító, az extracare kiterjesztett gariba meg nincs benne. Ezt se nagyon értem.
Ezeken a jó szar Magyar utakon nem tudom mennyire számít kirívó esetnek egye új autónál hogy 75 000-nél ereszt a lengéscsillapító, illetve a másik ilyen szar állapotban van?
Viszont pozitívum hogy a gyári fékbetétek még mindig 40%-os állapotban vannak így 75 000km után is. Pedig nagyrészt városban illetve lakott területen kívül használom a kocsit. -
jozsi252
veterán
Egy kis segítséget, vagyis inkább tanácsot szeretnék kérni. Elvittem a 2017-es Yarisom a 75 000-es szervizre. Eleje óta ugyanabba a márkaszervizbe hordom, meg vagyok velük elégedve, igazából a kötelező karbantartáson kívül összvissz egy jobb hátsó kerékcsapágy csere volt ami gariba volt intézve.
Viszont a mostani szerviznél kiderült hogy a hátsó lengéscsillapítók nagyon problémásak. A bal hátsó 52%-os és ereszt, a jobb hátsó 30%-os és nem ereszt. A legjobb állapotban a bal első van az 80%-os a jobb első az kevesebb valamennyivel.
Szóval a hátsók cserések lesznek. És akkor itt jön az a rész amihez tanácsot kérnék.
Kaptam árajánlatot és 77 000 lenne a 2 hátsó lengéscsillapító plusz a munkadíj. Szóval durván 100k lenne mindennel együtt.
Megnéztem Autodocon és ugyanez a lengéscsillapító 24 000 lenne (a 2 összesen). Nem vagyok saját pénzemnek az ellensége de ez elég durva eltérés azért.
Rendeljem meg a 2 lengéscsillapítót és keressek olyan megbízható szerelőt aki vitt alkatrészt épít be, vagy keressek szerelőt és kérjek árajánlatot hogy ő mennyiért szerezné be valamint építené be?
Ez az első saját kocsim, illetve nem garis alkatrész cserém. Ti mit javasoltok? Sok helyen tudom hogy nem építenek be hozott alkatrészt, viszont 100k-t kicsit sokallok csillapító cserére.Köszi!
-
Atlantis
veterán
-
flegga92
senior tag
válasz
tomi5244 #11884 üzenetére
Az még egész baráti, Békéscsabán 80-90-et mondtak, mert szerintük ki kell venni a klíma hűtőt, ezért le kell fejteni a gázt...
Vicc, hogy FL előttinél a lököst se kell levenni.
EGR pucolás 15e. Váltóolajcsere 2 óra + anyag, 23e óra díjjal...
Továbbra is azt ajánlom, menjetek el Cooper Carhoz 1,5 óra alatt megvolt a hűtőköz és az EGR pucolás meg a vízpumpa mérés, 35e-ből megvolt. -
tomi5244
őstag
válasz
tomi5244 #11873 üzenetére
- váltóolaj csere
- fékfolyadék csere
- gyertya csere
Munkadíjjal együtt 107 ezer. Fehérvári MayerHűtőközi tisztítást nem kértem mert - kapaszkodjatok meg - 60 ezret mondtak rá, de azt is nagyduzzogva. Azt mondja nem nagyon szoktak ilyet csinálni, így 3 órát számolnak rá.
koxkids: azt az infót kaptam, ha az éves szervizeket márkaszervizben csináltatom, akkor az autó 10 éves koráig akku garanciát kap. Csak az akku ugyan, de az is valami.
-
gorgo
őstag
Auris hibrid és a budakeszi szerviz. 345kg-ot vontathatok, költözésnél már használható. Azért az 1db xenon izzó cseréje 32k-ért fájt, bevallom, de kellett, hogy átmenjen a vizsgán.
-
gorgo
őstag
válasz
koxkids #11877 üzenetére
Itt ülök a Toyota Mayerben, 15 ezres szerviz után várok, műszaki vizsga is lesz. 36k az olaj+szűrőcsere 0w20 olajjal. Igaz ez már 6 éves autó.
De ami érdekes: kiderült, hogy vontatni is lehet vele. Eddig úgy tudtam, legfeljebb kerékpárszállítót használhatok, de mondták hogy vontathatok is. Kicsit hülyén éreztem magam de azért valahol örülök. Mondjuk vagy 2-3x vontattam 25 év alatt... Egy könnyű utánfutóval nem vágja haza az ember az invertert, meg legfeljebb power módba teszem ha valaha vontatok. -
Carasc0
őstag
-
tomi5244
őstag
Sziasztok!
Toyota Auris HSD-re kérek szervíz ajánlatot a következőkre. De gondoltam érdeklődöm itt előtte, hogy mire számíthatok.
- Váltóolaj csere
- Gyújtógyertya csere
- Fékfolyadék csere
- Hűtőközti takarítás (ha vállalnak ilyet)Múlt héten már érdeklődtem ez ügyben a fehérvári márkaszerviznél, de akkor még nem volt a nevemen az autó, így forgalmi hiányában még csak megközelítő árat se nagyon volt hajlandó mondani a szervizes.
Annyit közölt, hogy mivel még nincs 4 éves az autó, így csak "listaáron" tudja majd megadni a költségeket - jelentsen ez bármit is.
Köszi!
T -
Carasc0
őstag
Köszönöm a fenti segítséget!
-
-
válasz
KTTech #11868 üzenetére
Nagyon sok mindentől függ a fogyasztás, ha csak egy példát mondja, az elmúlt 3 hónapban van Mk.4-ed, akkor nem volt még téli utad - a korábbival feltehetően az is volt. Ettől még szép számok, félreértés ne essék, gratula érte, de nagyon sok minden befolyásolja őket...
Nálam a Waze-re váltás például hozott élből 0,5-0,7 literes átlagfogyasztás javulást, mert ugye eleve elkerültem a nagyobb dugókat. Csak aztán feltűnt, hogy a tankolások között megtett kilométerek száma is több lett. Tehát még az is benne volt, hogy valójában több benzint fogyasztottam az A és B közötti úton...
-
KTTech
veterán
Omg... elbaszták a konvergenciát... persze, hogy nem változott a magasság, ha nem azt állították. Egyébként balfékek, teljes mértékben. Semmilyen diagnosztika nem kell a beállításhoz, tekintve, hogy nem a magasságállító motorokon kell változtatni (úgy is megoldható, de egy MOT állomáson, ha nem megfelelő, be kell tudniuk állítani, márpedig ott nem lesz Techstream kéznél). Keress egy keleti szakit (a VW csoportos járgányaimat egy horvát szerelőhöz vittem mindig, gyorsan olcsón és jól dolgozott), az beállítja ízlésed szerint, bár nem feltétlenül fogsz örülni neki a következő MOTnál 😃
Csak normál és power módot használtam, Eco-t nem, a klímát is normál beállításra raktam a menüben. Meg is haltam volna a corwalli legalsóbb szintű utakon vele, a Waze mindig megtalálta nekem a legeldugottabb utakat. Nem ám a szép, nyugis 1-2 sávos A30-on vitt, hanem a 4 számjegyűeken amint "közeledtem" a célhoz 😃 Tiltva van a komphasználat is, erre Truro-ból St Mawesbe simán elvitt a mini utakon a komphoz, ahol ráadásul térerő se volt, fejből vezethettem vissza Truro-ig 😃 (7 font volt a jegy, de a normál úton kb 50-55 km-t kellett pluszban megtenni a célig. A benzin így 2.6 fontba került, időben meg ugyanannyi volt még visszafordulással is).
-
Ck.
addikt
Közben ide is leírom, hogyan jártam. Csak nem bírtam magammal a lámpával kapcsolatban, ezért hétvége előtt elvittem Villámot egy független szervizbe, hogy nézzék meg és ha még tudnak, akkor állítsanak a fényszórón. Megnézték, ők is teljesen rendben találták, aztán végül csak próbáltak egy kicsit állítani rajta, de az oldalirányba állító csavarokat próbálták..
Közölték, hogy szerintük gyári diag kell egyébként hozzá, mert meg se mozdult, hiába tekertek rajta, azt mondta a muki, hogy kettőt tekert rajta balra, aztán vissza jobbra, úgyhogy elvileg szerinte ugyanúgy van mint előtte volt, de szerintem elállította. Mintha a két fényszóró vetítési képe a falon közelebb lenne egymáshoz…nem tudom….majd küldök összehasonlító képet egy fal előtt állva.
Kérdeztem, hogy miért nem a lentebb levő, magasság állító csavarokat próbálta. Azt mondta, hogy azokhoz eleve nem akart nyúlni, miután meglátta, hogy a szintező motoron vannak, félt, hogy nehogy besz@rjon tőle a motor, ha csak puszta kézzel állítja számítógép nélkül…lol. Úgyhogy végül jó 10 perc próbálkozás után visszaadták, hogy inkább nem nyúlnak hozzá, pénzt se számoltak persze fel.Szerintetek csak bénák vagy tényleg kellhet diag a LED fényszóró beállításhoz? Lehet baja tényleg a szintező motornak, ha piszkálja a csavarokat diag nélkül, vagy csak sikerült megtalálnom a helyi péket és szakmai nulla volt az ember?
@KTTech:
Ez nagyon szép érték! ECO módban nyomtad vagy végig normálban? Mi most augusztusban megyünk majd haza autóval, kíváncsi vagyok, hogy milyen számok jönnek majd ki. -
válasz
Paxker315 #11858 üzenetére
A takarékosság egy része alapvetően a vezetési stílustól függ, ezért igyekszik a Toyota a fogyasztáskijelzést folyamatosan a képünkbe tolni.
KTTech értékei tényleg impozánsak, de csak akkor érdemes bármivel is összevetni, hogy ha Ő egy másik autóval ugyanezen útvonalon, hasonló feltételek mellett teljesíti. -
KTTech
veterán
Sajna vége a szabinak, megvan a fogyasztási átlag: 4,18L/100km. Összesen 2509km tettünk meg és 104.69L benzin fogyott, amit 4 tankolásból sikerült abszorválni (igaz, az egyik nem üres tankos tankolás volt). A 36L-es tankból hatótávolsága azért eléri a 750-800km-t úgy, hogy még marad benne 5L
Ebben van minden, amit csak el lehet képzelni, de olyan 70% autópálya, a maradék meg Cornwall iszonyú útjai, tele gyorsítás/fékezéssel, sok emelkedővel. 1200km-en keresztül agyig volt pakolva a Yaris, szóval volt benne súly is rendesen (és ekkor küldtem meg legjobban). Sokszor kaptunk esőt, kellett a klíma és a fűtés is. Szóval olyan mindent bele alapon
-
Gombinyó
őstag
Én se tartom fair dolognak. Ahogy írod is, érték növelőnek tök jó dolog lenne eladásnál pl annak aki új autót vett, becsületesen szervizeltette és eladni szándékozik 4-5 évesen (nem ez a jellemző).
Eddig se voltunk kiemelt helyen a térképen, de a mostani dolgaink csak rontanak a helyzeten. -
Ck.
addikt
válasz
Gombinyó #11853 üzenetére
Ettől függetlenül ezt az egyénnek kellene eldöntenie, nem a hazai képviseletnek. Ausztriában, Németországban még ritkább, mégis élő szolgáltatás.
Gondolj csak bele, veszel például egy 4-5-6-7 éves használt autót és ha a km alapján is még belefér, akkor simán lehet egy garanciális autód még. Ez akárhogy is nézzük, csúnya lépés a hazai képviselettől. -
Gombinyó
őstag
Itthon amúgy is ritka, hogy egy autót 10 éves koráig folyamatosan márkaszervizbe hordjanak, gondolom az pedig feltétele lenne ennek a 10 év garinak. Új autót meg általában cégek vesznek itthon, amik futnak is és 3 éves korukra elérik a 160e km-t.
Viszonylag szűk az a réteg, aki magánhasználatra vesz új kocsit és 10 évig meg is tartja. -
Ck.
addikt
válasz
Dorian #11849 üzenetére
Jaj dehogy, az már csak az én szarkazmusom, átköltöttem a megszólítást. Viszont a helyesírási hibáktól hemzsegő tartalmi részt egy az egyben másoltam. Érdekes, hogy ilyen embereket ültetnek ügyfél-kommunikációért felelős pozíciókba.
Lényeg, hogy Magyarországon egyelőre el lehet felejteni a 10 év/ 160 ezer km garanciát.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! ASRock H310CM i3 8100 8GB DDR4 120GB SSD 500GB HDD GTX 1050Ti 4GB Bitfenix Neos 500W
- Bomba ár! Dell Latitude 7280 - i5-7GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo Thinkpad P1 gen1, gen2, P52s FHD, 4K oled touch
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest