Hirdetés
- RIOS Gépház: Frissültek a felhasználói adatlapok, beállítások, fórumos aláírások
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kalandor: Te mennyit költesz havonta kajára?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- kenand: Szaunakályha- Helo Softhot/Havanna fűtőszálcsere
- sziku69: Szólánc.
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bambano: Bambanő háza tája
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
Új hozzászólás Aktív témák
-
gs20
tag
Fejlemény: ma írtak mailt, hogy sajnálattal értesítenek, de a javítás elhúzódik, további türelmet kérnek, 7 napon belül várhatóan elkészül. Na valami hasonlót vártam volna már eddig is.
-
Ariadne
őstag
válasz
westlake #195 üzenetére
Olyan 3 nap nincs már, hogy "nem tetszik, cseréld ki" (kivéve neten rendelt cuccoknál, de az más kérdés, ott több is van), viszont az van, amit leírtam: 3 munkanapon belül nem javíthat, cserélni köteles, vagy lóvét visszaadni. (151/2003. korm. rendelet
)
#191: en ugy tudom, hogy az unioba lepes ota nincs hatarido a garancialis csere.. se 15 nap, se 150 nap.. annyi van, hogy tenyleg torekedniuk kell.. ami ugy eltarthat akar 90 napig is.. egyebkent ha te beperelsz valakit, akkor nem neki kell bizonyitani, hogy o torekedett a megoldasra, hanem neked kell bizonyitani, hogy nem torekedett.. azt meg hogy tudja egy vasarlo bizonyitani?
Ha végigolvasod, amit előzőleg írtam, benne van a válasz... Ha nem hiszed: 151/2003. korm. rendelet, 49/2003 GKM rendelet, Ptk.
-
westlake
félisten
olyat is hallottam, hogy teljesen mas jogszabalyok vonatkoznak kiskerekre es nagykerekre.. ebbol mi igaz? (valaki utananezhetne mar annak, hogy most van-e 15 nap, vagy nincs.. szerintem nincs hatarido.. magyarul addig huzzak, ameddig akarjak.. az unioban azert nincs szukseg erre a 15 napos baromsagra, mert ott nem abbol uznek sportot, hogy minel hosszabb ideig huzzak a garancialis ugyintezest)
-
04ahgy
nagyúr
válasz
HUN]Repa #184 üzenetére
Egy: mint írták is mások, teljesen mindegy, hogy a kisker hogy intézi a nagykerrel, az a gyártóval a garanciát, ez nem a vevő problémája. A vevőt az érdekli, hogy a terméke garanciális ügyintézése a hatályos törvényeknek megfelelően folyjon. Ha a 15 napra kell törekedni, akkor a 15 napra való törekedéssel, stb... Az, hogy a kiskernek van-e saját készlete, vagy nincs, nem érdekel senkit. Nem kötelező kiskernek lenni, a jogszabályokat viszont kötelező betartani.
Kettő: épp ezért nem is lehetséges olyan, hogy adott kisker saját "feltételeinek" megfelelő a garancia. Illetve lehet, de egyetlen egy esetben, ha azok a jogszabályban rögzített feltételektől a vevő irányában pozitívan térnek el! Nincs például olyan, hogy égett terméket be sem vesznek gariba (jótállás), ugyanis a jótállás utolsó napjáig kell feltételezni, hogy a vevő hibáján kívül, már a vásárláskor fennálló gyártási hiba miatt keletkezett az adott hiba. Jelen esetben égés.
Három: fórumtársunk nem a pulthoz ment oda ilyen hangnemben, hanem a véleményét öntötte ki így. Amúgy a fórum arculatához egyébként nem illő, mértéktelenül trágár stílusban. Helyesírás / központozás terén azonban te sem állsz a dobogó magaslatán...
HGyu -
westlake
félisten
en abban sem vagyok biztos, hogy a 3 nap megvan-e meg.. (marmint torvenyileg)
#191: en ugy tudom, hogy az unioba lepes ota nincs hatarido a garancialis csere.. se 15 nap, se 150 nap.. annyi van, hogy tenyleg torekedniuk kell.. ami ugy eltarthat akar 90 napig is.. egyebkent ha te beperelsz valakit, akkor nem neki kell bizonyitani, hogy o torekedett a megoldasra, hanem neked kell bizonyitani, hogy nem torekedett.. azt meg hogy tudja egy vasarlo bizonyitani? -
04ahgy
nagyúr
Hello!
"Multkor vettem egy 2900pro-t náluk, meghúztam a száját, és valami meghót benne, kezdett hibázni, emg minden."
Ugye tudod, hogy ezek függvényében, ha ki sem cserélik, egy szavad akkor sem lehetett volna. A garancia (jótállás, szavatosság) a _rendeltetésszerűen_ használt termékekre vonatkozik.
Inkább azzal foglalkoznál, amit privátban beszéltünk... Még mindig nem válaszoltál a kollegád / ismerősöd regelt címével (FONERA) kapcsolatban.
HGyu
-
gs20
tag
Hát igen
Végülis addig nem volt bajom a hozzáállásukkal míg foglalkoztak velem. Jövő hétig mindenképpen várok, aztán felhívom őket hogy jó lenne már ha lenne valami, jövőhéten már egy hónapja lesz hogy elküldtem a tápot
Ha aztán mondjuk 2 héten belül kapok egy jó tápot, akkor alapvetően elégedett leszek, nem fogok problémázni, de ha nem, vagy esetleg csak visszadobják hogy az a ciripelés nem gáz, na akkor nagyon durci leszek
Én nem bánom, ha javítják és nem cserélik, csak végre legyen egy jó tápom. -
Ariadne
őstag
Poén azért, hogy azt írod, elégedett vagy velük, aztán felsorolod, hogy mi minden miatt nem...
3 napon belül nem lehet javítani, cserélni kell ugyanolyan másikra, vagy visszaadni a vételárat, feltéve ha a hiba a rendeltetésszerű használatot befolyásolja, ez a jogszabály szövege. -
Ariadne
őstag
válasz
HUN]Repa #189 üzenetére
Az a helyzet, hogy kénytelenek vagyunk a kiskereket "kiutálni az országból", ugyanis a vásárló felé egyedül és kizárólag a kisker felel a jótállási kötelezettség teljesítéséért. Nem takarózhat azzal, hogy így a nagyker meg úgy a szerviz, jogilag a kiskerrel szerződtél egyedül, és egymaga felel feléd a határidők betartásáért is. Tudom, pereltem már kiskert jótállás miatt, és igazat is adtak nekem.
Egyébként meg a 15 napos javítási határidő ugyanúgy megvan, csak sajnos a szövegezés "törekedni kell", de ettől még bíróság előtt vígan bizonyítható, pontosabban vígan képtelen lesz bizonyítani a kisker adott esetben, hogy ő tényleg törekedett. -
gs20
tag
válasz
westlake #188 üzenetére
Nos de pl az én esetemben 3 napon belül szóltam hogy nem jó a cucc, tudtommal ebben az esetben cserélniük kellene, nem? Mondjuk engem nem zavar az sem ha ventit cserélnek benne, akkor legalább biztos hogy egy letesztelt, működő példányt kapok majd kézhez
Alapvetően végülis nincs gondom az iponnal, normálisak voltak vásárlásnál, normálisak voltak mikor visszaküldtem a cuccot, egyedül az nem tetszik hogy lassan már 3 hete semmi reakció, a mailemre se válaszoltak. Legalább annyi jött volna h "T uram, megkaptuk a visszaküldött terméket, továbbküldtük javításra, ez kb x nap, majd jelentkezünk ha kész." vagy hasonló, de semmi nem jött. És ez az ami zavar. Főleg hogy ha már érdeklődik valaki legalább egy sablon mailt küldene vissza h a termék javítás alatt, de hogy ilyen látványosan nem foglalkoznak az emberrel, ez nem tetszik. -
westlake
félisten
válasz
HUN]Repa #186 üzenetére
nem egeszen igy van.. nem azert tart eddig, mert sok a garos cucc, hanem azert, mert mart nincsenek kotelezve a 15 napra, igy siman megtehetik, hogy a gyartohoz kuldik ki a cuccokat.. nem ket nap a szallitas sem, raadasul a gyarban "ulnek" rajta egy csomot.. manapsag kincs az a bolt, ahol azonnali csere van (szerintem nincs ilyen)
-
Blero2
tag
Nem egészen idevág, de nem biztos h kell neki új totyik, szóval itt kérdezem meg.
Van valakinek tapasztalata A4Team Kft.-vel? [link]Az áraik egész jónak tűnnek, csak a gari érdekelne, mert szinte mindenre csak 1 év garit írtak (deszka, videokari, ház, táp, hűtő márkától függetlenül! /giga, fsp, sapphire..../) mikor árajánlatot kértem.
Akinek van tapasztalata ossza meg velem legyen szíves akár privátban, akár egy új totyikban.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz
westlake #185 üzenetére
Tehát a kiskeres gari intézés sokszor a nagykerek töketlensége miatt csuszik és mivel a vásárló nem a nagykerbe viszi vissza az amugy onnét (de kiskeren keresztül megkapott) vásárolt cuccot igy a kisker lesz lefikázva...!!
DE védeném a nagykert is mert mivel véleményem szerint nem napi 3-4db terméket kell gariztatniuk igy lassabb lehet az ügyintézés!Elhiszem hogy mindenkinek a saját terméke a legfontosabb ,de ha belegondolunk akkor hogy is van ez ??.....
-
westlake
félisten
válasz
HUN]Repa #184 üzenetére
nem sok olyan helyet tudsz nekem mutatni magyarorszagon, ahol azonnal cserelnek egy garos cuccot (es nem az esetlegesen gyer raktarkeszlet miatt nem)
..az ócska magyar törvényeket szemét módon kihasználva..
ez sajnos az unioba lepes ota igy vannekem egy 75k-s alaplap van ket honapja a ramiris-ben (nagyker.).. nagyon nem erdekli oket, hogy mi van vele..
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz
horvathkrisz #137 üzenetére
T.Forumtárs !
Nem értem ezt a felháboritó és orditó hangnemet?? Már attól halláskárosodást kapok hogy soraidat olvasom... én is több kiskerben szoktam megfordulni hol mi az olcsóbb ,de ha igy állnék oda evvel a hangnemmel akkor nem csodálom , hogy az eladó is igy viselkedne! Én még nem vásároltam az iponba ,de vásárlás elött elolvasom mindig a kisker oldalán feltüntetett feltételeket ,hogy később ne essek pofára ,hogy nem rendelkezik 1.000.000db-os raktárkészlettel amiből egyből lejön , hogy nem fogják nekem ott kicserélni a terméket ,ha elromlik hanem ők is küldik tovább a nagykernek....sry hogy közbeszoltam ,de nem szeretem az indulatos embereket...
-
tlaci515
csendes tag
Sziasztok!
Kis pozitívumot írnék a cégről
Szóval karácsonykor vettem ott egy laptopot. Egy Lenovo modellt néztem ki, 512MB rammal, meg hozzá pluszba 1 GB-ot. Az átvétel elég érdekesen zajlott, voltunk vagy 50-en a boltban, így nagyon ellenőrizni sem tudtam a dolgokat. Viszont a laptop dobozán észrevettem egy kisebb hibát, nem 512MB ram, hanem 2GB volt benne. (Más volt a típus azonosító is, egyébként minden stimmelt) Kicsit megijedtem a garis problémák miatt, hallottam több felől, hogy gond lehet. De a külső garipapíron azonos termék volt. Így úgy gondoltam ajándék
(Tudom pofátlanság volt, és nagyon szemét vagyok, csak gondoltam leírom elégtétel gyanánt azoknak, akik rosszul jártak a céggel) Egyébként matricázva van a bővítőhely, szóval nem lehet belenyúlni. Azóta jól működik, az 1GB ramot pedig eladtam. Köszönöm nekik a karácsonyi ajándékot.
-
gs20
tag
Úgy látom, egy cipőben járunk
Én január közepén rendeltem tőlük egy BS2 400-at, két nap múlva ciripelni kezdett. Írtam nekik mailt, jött a futár, január 30.-án elvitte, azóta semmi reakció, a héten írtam nekik szerdán újabb mailt hogy mi van, de le se sz@rtak, nem válaszoltak
Közben nekem is szükségem volt a gépre, szóval vettem egy helyi üzletben egy FSP 350 PNF-et.
Kíváncsi leszek, mikorra lesz eredmény, az biztos hogy holnap írok egy újabb mailt hogy ne szívassanak már, ha arra sem lesz reakció, akkor a hét közepe felé felhívom őket, de akkor már durcibb leszek -
kukulec
őstag
igazából a tehetetlenség zavar. továbbá, hogy annyi empátia van bennük, mint egy tál babban. rajtam nem segít h mondjuk a 20. napon hozzámvágnak egy tápot (mely szintén lehet h rossz - akkor tényleg mi a helyzet?), mert ennyi erővel már inkább a hülye azért nem vagyokban vettem volna, ami hirhedten a legrosszabb, de talán nem lett volna ennyi macera.
-
adalbert1
veterán
Hát a leírásból szerintem is sanszos hogy ez kimaradt... Mondjuk nekem még nem volt problémám velük, mert szerencsére semmit nem kellett gariztatni, amit náluk vettem, de remélem erre nem is fog sor kerülni. Reméltem hogy nem állnak be ők is a mistral>bluefish sorába, de nagyon úgy tünik, hogy ez elkerülhetetlen sorsa minden cégnek, akinél megnő a forgalom.
-
djtoomi
addikt
Nekem csak jó véleményem van iPonról.
Multkor vettem egy 2900pro-t náluk, meghúztam a száját, és valami meghót benne, kezdett hibázni, emg minden.
Felhívtam őket, és mondták vigyem be, megnézik.
Bevittem, mondták hagyjam ott, ha valóban sz@r, cserélik újra, ha nem akkor megnézik mit tudnak tenni.
Másnap mondják menjek be, bementem, és mondták valóban rossz volt, és szó nélkül a kezembe nyomtak egy vadi új 2900prot, pedig a 3 nap jól elmúlt, kb 1.5 hétre rá vittem vissza.
Amúgy lehet közrejátszott, hogy elég sokat vásárolok náluk, már 5% kedvezményem is van, és nem akartak vevőt bukni.(Eddig minimum 3-400k-t hagytam náluk 1 év alatt... )
-
adalbert1
veterán
válasz
GariGuru #167 üzenetére
Ha a kisker>nagyker időtartamok így vannak szabályozva, akkor azon fentről kellene változtatni, így elég irreális.
Nem is várom el, hogy több milliós árúkészletet tartsanak, csak akkor legalább lenne egy normális webes felületük, ahol ki van írva, hogy raktáron x darab, vagy hogy rendelésre x időn belül. Ehelyett meg pl. az aliennél vagy van valami vagy nincs, de az szerintem rohadt gáz, hogy a honlapjukról nézve 4 féle hdd-ből egy se volt raktáron. Az aqua jobb egy fokkal, de ott meg beszoptam, hogy nem telefonáltam rájuk, hát csak 1 db volt az eladó srác elmondása szerint. És mivel nekik azért igencsak több millió a raktárkészletük, így azért elvárható lenne, hogy ne csak 1 db legyen egy 25k-s termékből.
A minimálbéres alkalmazásról meg annyit, hogy mivel jelenleg szerintem túlkínálat van és túl sok szereplős a hazai számtech piac így velejárója hogy árverseny alakul ki a cégek között, egyre kisebb haszon, ez meg egy egyszerű költségcsökkentő tényező.
Lehet azt mondani, hogy ez a fogyasztók hibája is, de mikor egy erősen túlárazott kiskerben is esetleg valami bunkó alpári alak szolgál ki, akinek a hozzáértése nulla, akkor miért fizessek ugyanazért a termékért 10%-al többet? Max. a garancia miatt, de ha ahoz is úgy áll a vezetés, mint a munkaerő alkalmazásához, akkor lehet hogy bukó az egész. -
adalbert1
veterán
válasz
horvathkrisz #165 üzenetére
Kösz
, legközelebb szólok.
g@bo: hogy ez sajnos mennyire igaz... Habár ha pár helyen jobban körül nézne az Apeh és a fogyasztóvédelem, akkor lehet hogy jobb lenne. Persze előszeretettel megy a csinálunk egy másik céget miután az előzőből kimentettük a lóvét móka is sajna.
-
adalbert1
veterán
Hello!
A garancia topikban jobban le vannak írva a garos intézéssel kapcsolatos dolgok, esik szó a 3 és 8 napról is, itt az egyik hozzászólás
Rohadt szomorú, hogy gyakorlatilag a legtöbb helyen már csak úgy vásárolhatsz, hogy konkrétan ismered oda-vissza a jogszabályokat.
-
kukulec
őstag
hali!
nekem csak egy 13000-es blue storm II-es 400w-os tápom "volt"
szóval február 4-én személyesen vettem át a terméket, 5-én már vittem is vissza (nem működött, és ezt többször le is ellenőriztem). közölték h általában egy hét alatt cserélik. ez nem sikerült. többször voltam bennt náluk, illetve ma 2. hó. 15-én felhívtam őket, adták a garis kereskedőt. közöltem vele, hogy számos feladatot nem tudtam ellátni a táp nem létéből, továbbá, hogy nem mondtak olyat miszerint erre a termékre ennyit kell várni; végül pedig a 8 munkanapon belüli elállás lehetőségéről sem informáltak. közöltem vele, hogy miután nekem szükségem van egy termékre, így élnék a jog adta lehetősséggel (ami immár 3 hónap határidőt jelent számomra a mulasztásuk miatt), és elállnék a cserétől, adját vissza pénzem, és még ma veszek máshol egy tápot. a válasz: ez a törvény rám nem vonatkozik, mert a honlapon valahol említeik a 8 napon belüli elállás lehetőségét. mondtam nagyszerű, akkor adok pár tippet, lévén kulturáltan akarom rendezni az ügyet: szóval akkor adjanak egy ideiglenes 3 ezer forintos tápot vagy sürgessék meg az ügyet vagy adják meg a lehetőséget h másik tápot vegyek tőlük. a válasz: nem áll módjukban. mondanom sem kell a pöchendisége és az arcátlan pénzre megyek-átváglak stílusa miatt nem tudtam végig nyugodt hangnemben beszélgetni, bár nem káromkodtam (kivéve:adjanak egy szar tápot).
ja, és az első alkalommal mikor a palihoz bementem rögtön törvényeket kezdett nekem sorolni, hogy őneki bizony nincs ilyen, meg olyan kötelezettsége.
érdekes h neki csak joga van lenyúlni a pénzt, utána meg lehetősége csinálni a fejemre -
GariGuru
csendes tag
válasz
adalbert1 #164 üzenetére
Hi!
Valóban igazad lehet, de sajnos kis országunkban nem igazán engedheti meg magának egy cég, hogy komoly árukészletet tartson, hacsak nincsenek olyan erőforrások a hátamögött, mint amilyen a TECSO vagy a hasonszőrű multik. Ugyanis ha valamit nem tudsz "relative" rövid időn belül eladni, akkor azt megnyerted és akciózhatsz a bekerár alá, hogy legyen madár aki elviszi. Ezek a boltok pedig sajnos úgy egymás alá vágnak árban, hogy nem nagyon van árrés amiből engedni lehet. Ami hozza magával a minimálbérért alkalmazást és a hasonlókat. A nagykerek meg sajnos tényleg elég szemét módon gariznak. A törvény alapján minden fogyasztó üti az asztalt, hogy "15 nap", csak szerencsétlen pult mögött ülő alkalmazott nem tehet róla, hogy a nagyker 21 napra veszi át a terméket garanciában és azért nem merik gyorsan kicserélni az árut, mert ha a nagyker csak a "pucér" terméket cseréli vagy netalán "csak" javíttatja a terméket, akkor a sokat szidott alkalmazott sok helyen bizony vett magának egy példányt az adott termékből ha tetszik neki, ha nem. Elég sokat láttam az adott közegből, hogy átérezzem mind a két fél részéről a dolgot. Egyébként amíg a disztribútorokra nem vonatkoznak azok a törvények, amiket a kiskereskedőknek be kell tartaniuk, addíg nem is várható garancia fronton jobb helyzet.
Sorry, csak ennyivel szerettem volna hozzájárulni a helyzetértékelésedhez. Remélem nem veszed zokon.
GG.
-
adalbert1
veterán
Jaja... Pont ma voltam a duna plázában a qwertyben, mert nem volt itthon elég sata kábel és gyorsan el kellett ugranom... 2 eladó volt bent, az egyik végig olyan fejet vágott, mintha kurva nagy szivességet tenne, hogy 1000 Ft-ért ad egy Sata kábelt (persze kellett a kábel, de rohadt irritáló jelenség volt a fickó).
-
cousin333
addikt
Nos, akkor tapasztalatok az Ipon-ról:
- több dolgot is rendeltem náluk, másnapra hozták is. A választék so-so, de a honlapjuk naprakész és az áraik kedvezőek.
- az üzletük "letisztult" (azaz kb. nincs benne semmi), az eladók az "elmegy" kategóriába sorolhatók, összességében ez is rendben van
- vettem náluk egy MSI videokártyát, ami a épbe szerelve sehogy sem akart működni (nem volt semmi hibajelenség, füst meg ilyenek, csak éppen nem volt kép). Visszavittem nekik, megnézték, mondták, hogy nem jó. De most nem tudnak adni újat. Mondtam, hogy ha már csere, értékegyeztetéssel egy másikra cserélném (ugyanaz a GPU, csak Sapphire Ultimate). Azt mondták, hogy talán... Elég sokat szuttyogtak vele, többször is rájuk telefonáltam, hogy mi a helyzet. Végül aztán sikeresen lebonyolítottuk a cserét a kívánságomnak megfelelően. A kártya azóta is jól működik
- legújabb fejezet: rendeltem náluk egy Vista-t és egy Raptort most hétfőn (01.22). Másnap hívnak, hogy feladták (ezúttal házhoz szállításról van szó, korábban személyesen mentem hozzájuk), másnap (azaz szerdán) érkezik. Most péntek este van és még nem kaptam meg. Írtam nekik mail-t remélem mihamarabb válaszolnak, hogy eltévedt a futár, vagy valami. Bosszant a dolog, de szerencsére szokás szerint utánvéttel vettem (1%-al engem nem győznek meg az ellenkezőjéről), szóval nincs pénzem a dologban. Folytatás következik...
-
lúzer
veterán
válasz
horvathkrisz #156 üzenetére
Utazási irodát alapítok.
Luxusút AusztrÁLiába.
Hülyék befizetnek, kiteszem őket az osztrák határ túloldalán, oszt jónapot.
Bocs, beírtam 2 betűt. -
lúzer
veterán
válasz
horvathkrisz #156 üzenetére
egy szóval:
fasza! -
horvathkrisz
addikt
ezt én is tanúsíthatom, mikor Csiborbogár haverom mondta, én is megnéztem és tényleg az "s" betű hiánya miatt átirányított az iponra.
de ne haragudjunk rájuk, ők így akartak maguknak vásárlókat toborozni.
Biztos ez egy olyan magyar mentalitás miszerint így kell viselkedni versenytársainkkal... -
m4rc!
őstag
Egy kellemes kis csalódás az Ipon-nal kapocslatban:
Ma hívtak, hogy mehet a tápért, mivel hétfőn adtam le ez igen gyors ügyintézésnek számít...
Valamit köszötültek a csorbán, de még mindig haraxomEzt láttátok már?
"Felhívjuk tisztelt ügyfeleink figyelmét, hogy az "IPon Computer" nevű társaság regisztrálta az "aliencomputer.hu" domain nevet. Ezzel a szánalmas módszerrel, a vevők megtévesztésével próbálnak maguknak több vásárlót toborozni. Ezúton jelezzük, hogy semmi közünk hozzájuk."AlienComputers-el is kibabráltak
-
Ariadne
őstag
Ezt honnan vetted? Ilyen néven biztos nincs... Annyi van, hogy a 151/2003. korm. rendelet alapján a rendelet hatálya alá tartozó termékeknél (bruttó 10k felett számítógépalkatrészek pl. ide tartoznak) ha hibás, és 3 munkanapon belül visszaviszed, a kereskedő nem hivatkozhat arra, hogy javítani akarja, mert cserélni (másik ugyanolyanra) drágább lenne, hanem köteles kicserélni. Ennyi.
-
GReddy
tag
Tényleg kéri. Más: Itt is A Válasz: Magyarországon 72 óra cseregarancia VAN. Az Iponnak is kötelező. Aki nem kapja meg, az a fogyasztóvédelemmel simán bezárathatja a boltot. (De jó, hogy nem az enyém ez az Ipon!) Egyébként nem értem a púposkodást, a nagyker SZÓ NÉLKÜL visszaveszi 72 órán belül. Újracsomagolják, és mehet ki másnak.. (Nyilván ha nem hibás, bár volt már erre is példa)
De egy kurva jó példa:
Nagyker, Gorun. Rendeltem egy Chieftec LBX-02-BBB-Long házat, táp nélkül. A ház gyári dobozban jött. A gyári dobozt kibontva láttuk (komplett konfig lett volna) hogy a ház teteje össze vissza van görbülve, horpadva. Rajta FESZESEN a gyári fólia. Azaz, a fólia a horpadás keletkezése UTÁN került rá a házra. Gyári hiba.. visszavittem, gyári csomagolásban, szó nélkül kicserélték. Próbálták volna nem..
-
GReddy
tag
ON.
Nem védek senkit, de tény: A kiskertől a nagyker az eredeti csomagolásban kéri a cuccokat garban, mert abban küldi vissza a gyárba. Elméletileg. Persze, nem, mert csempészett, adócsalt cuccot árul a nagyker is, úgyhogy amit nem muszály nem vesz vissza mert tisztán bebukja az árát. Hiszen nem tudja visszavinni. Nincs vámárunyilatkozat. Nincs semmi.. De ez már egy másik tragédia.. -
Ariadne
őstag
válasz
horvathkrisz #143 üzenetére
Most miért, vannak üzletek, ahol már az eladáskor is alapban bunkók, nem csak ha panasszal mész.
-
gaborbol
őstag
OMG!
Pécsett a Tpcompba vettem egy routert 5 év garral, úgy 2-3 évvel ezelőtt ami kb.
3 hónapja beszart sajna. Beraktam egy zacsiba, de nem találtam se számlát se gar. levelet, de azért bevittem a boltba, hátha...Gyári szám bepötyög, igen-igen ez nálunk garanciális kb 2 hét lesz, cserélték is egy bontatlanra szó nélkül....Lehet ezt így is...Azért a topicot nézve akad pár 1-2 hozzászólásos újonc, aki eszméletlen elégedett...
-
tlac
nagyúr
meg a csomagolást is...
belekötöttek abba, hogy ez a külső fehér doboz nem volt meg, csak a belső barna doboz és abba volt belepakolva minden cucc, természetesen ettől még a lap azonosítható volt -
Ariadne
őstag
válasz
Tirithon #138 üzenetére
Ilyen, hogy levásárlás jogilag nem létezik nálunk, vagyis nem követelheted tőlük, de ők sem tehetik kötelezővé neked. Persze ettől még, ha mind2 fél úgy akarja, meg lehet állapodni szerződésmódosításban, tehát hogy x cucc helyett ugyanolyan árú y cuccot kapsz, vagy két feleakkora árú z-t.
Ha hibás dolgot viszel vissza, kérhetik, hogy vidd a csomagolásban lévő többi tartozékot és cuccot is. De ha a 8 munkanapos elállásra gondolsz, ott tévesen gondolják, hogy nem bonthatod ki, természetesen ki lehet bontani, hiszen így tudod csak megnézni, milyen a termék.
-
tlac
nagyúr
válasz
Tirithon #138 üzenetére
nem azzal van gondom, hogy jogilag hogy van, hanem emberileg
nekem már az is elég lenne, ha jogilag törekednének, hogy rendben legyenek, (elfogadható megoldást adjanak a garos problémámra) többet nem kívánok tőlük
Hát pont ez az, hogy láttam leírva más boltnál, hogy csak akkor veszik vissza, ha nincs kibontva. Tehát én is azt kérdem, hogy akkor hogy nézi meg???ipon-nál hogy van ez, a 8 munkanapos dolog?
-
Tirithon
csendes tag
A levásárlással arra céloztam, hogy ezt már több boltban megtettem, azaz ha rugalamsak, akkor náluk is lehet - nem azzal van gondom, hogy jogilag hogy van, hanem emberileg. Hiszen ők utána másnak el tudják adni, alig volt használva akkor még, vagy kirakják a kirakatba max, hiszen oda is kell valami. Sőt, volt olyan bolt is, ahol rossz videokártyát rendeltek nekem, nem azt amit én kértem, de az új rendelés érkezéséig odaadták azt, hogy addig se legyen nemkem gondom belőle! Na ők hogyan tudták ezt megtenni kedvességből?
Nem konfigot vettem, csak minden alkatrészt egyszerre náluk és én raktam össze. Itt megint nem a két héttel van bajom, hanem azzal, hogy lehet ezt máshogy is csinálni, ahogy teszik is máshol. És mint írtam, ha megnézik és szerintük jó a ram, akkor nem veszik vissza és én mit kezdek egy nálam nem kompataibilis rammal?
Hogy mi lett a megoldás? Vadásztam egy csomó eldugott angol fórumot és az egyiken azt találtam, hogy valami G-Skill márkájú ram ugyanezt produkálta és a hozzáértők megtudták, hogy az alaplap automatikus beállításaival túl magas annak a ramnak a feszültsége. Tehát kézire kellett állítaniuk és visszavenni a feszültséget. Próba szerencse, én is megcsináltam ezt és azóta nem fagy állítólag (ugye nem az enyém a gép, tehát nem saját tapasztalat).Hát pont ez az, hogy láttam leírva más boltnál, hogy csak akkor veszik vissza, ha nincs kibontva. Tehát én is azt kérdem, hogy akkor hogy nézi meg???
-
horvathkrisz
addikt
Hát rohadt mocsok szemét egy banda ez az ipon az biztos!
Milyen marha érdekes, páran itt dícsérgetik a topikban, de korrekt GARANCIÁLIS ügyintézésről szó sincs egyik hozzászólásban sem, csakhogy milyen marha jófejek meg milyen nagyon olcsó, meg tök aranyosak, pedig ez igazából a kutyát nem érdekli, mellesleg valahol sántít a dolog, mert ezeknek enyhén elfogultság szaga van...
Ezekután én is be fogom rakni az aláírásomba és ha valaki megkérdezi priviben hogy miért, majd belinkelem neki ezt a topikot, illetve azt a pár hozzászólást, amiben leírjátok hogy milyen aljas módon bántak el a vásárlókkal, az ócska magyar törvényeket szemét módon kihasználva.
Mindenesetre remélem ezáltal nagyobb bevételtől esnek el minthogy kicserélték volna pár szerencsétlenül járt embernek az eladott szarjukat!!! -
m4rc!
őstag
Ennyit az iponról, én ott többet az életben nem vásárolok..
-
tlac
nagyúr
válasz
Tirithon #130 üzenetére
Gondoltam visszaviszem és levárásolom az árát, megtettem már ezt sok másik boltban, főleg a karácsonyi dolgokkal szoktak rugalmasak lenni.
ezt csak akkor lehetett volna, ha ha házhozszállítással vetted a géped
Közben gond volt egy RAM-mal is, amit náluk vettem, nem egészen kompatibilis az alaplappal (amit szintén náluk vettem). Kérdeztem, menniy idő alatt cserélik - azt mondja, két hét a bevizsgálás. Feltételezem ki sem cserélték volna utána, mivel a RAM alapvetően nem hibás, csak a RAM és az alapalap együtt nem jó.ha egy konfigot vettél/kaptál és ők rakták össze, akkor ez nem szép dolog...
ebből a részletből viszont nem derül ki, hogy mi lett a megoldás
Én úgy tudom, csak gyári csomgalosában kell visszavenniük bármit - tehát gyakorlatilag akkor, ha nem is bontottad ki... Úgyhogy én is kíváncsi vagyok, hogy ezek a barmok legalább ezt visszaveszik-e neked.ha ki se bontja hogyan nézné/próbálná meg?
tehát nyílván nem kizáró dolog az eredeti csomagolás, viszont hiánytalan legyen -
m4rc!
őstag
Sziasztok!
Még csütörtökön vettem az iPon-ban egy VX550-es Corsair tápot, de vissza akarom, vinni, mert nagyon hangos és cicereg/zizeg, sztek be tudom cserélni egy másmilyenre?
Elvileg kötelességük interneten renfelt árut 8 napon belül cserélni... -
Tirithon
csendes tag
Na én már sok helyen leszidtam őket, mert nagyon felidegesítettek, most itt is megteszem:
Vettem egy jó drága egeret náluk, illetve karácsonyra kaptam és náluk lett vásárolva. Kiderült, hogy nekem teljesen kényelmetlen az egér. Gondoltam visszaviszem és levárásolom az árát, megtettem már ezt sok másik boltban, főleg a karácsonyi dolgokkal szoktak rugalmasak lenni. Itt egy egyszerű választ kaptam: NEM.
Közben gond volt egy RAM-mal is, amit náluk vettem, nem egészen kompatibilis az alaplappal (amit szintén náluk vettem). Kérdeztem, menniy idő alatt cserélik - azt mondja, két hét a bevizsgálás. Feltételezem ki sem cserélték volna utána, mivel a RAM alapvetően nem hibás, csak a RAM és az alapalap együtt nem jó. Ehhez képest az Aqua-ban (Moszkva tér) vettem egy RAM-ot a laptopomba, nem volt jó, el sem indult vele - másnap visszavittem és szó nélkül visszaadták az árát, nem is kérdeztek semmit, nem volt bevizsgálás, elég volt mondanom, hogy nem jó és már adta is a kezembe a pénzemet és mondta, hogy délután lesz másfajta is, ha érdekel.Én többet itt nem vásárolok, csak olyasmit, amit nem lehet máshol kapni. Az a párszáz vagy párezer forint nem éri meg, hogy ha garanciális problémám van, akkor megszívassanak, végül pedig esetleg hoppon maradjak a kezemben egy drága és használhatatlan alkatrésszel.
Ja, arról ne is beszéljünk, hogy a kiszolgálás lassú és bunkó. Minden adat bent van a gépben, ennek ellenélre vagy negyed óra volt, mire odaadta, amit rendeltem. Ráadásul kiszolgálás közben a srác felvette a telefont és elkezdett beszélni mással. Amikor meguntam és elkezdtem én összepakolni a cuccot az asztalon, hogy gyorsabban haladjunk, akkor meg csúnyán nézett, pedig csak segíteni akartam neki.
-
-
Kephamos
addikt
Én a notimat rendeltem onnan. Időre megjött, semmi probléma nem volt, mondjuk nem is kellet garival foglakozni. Remélem nem is kell soha.
-
Petya25
őstag
Már egy csomó mindent vásároltam az IPON-ban és soha nem volt probléma belőle.
Pedig gariztatni is kellett már nem egy cuccot (ez nem a bolt hibája, inkább a szar gyártóké). A garit korrekten intézik, még ha néha kicsit hosszadalmas is. -
Ariadne
őstag
válasz
horvathkrisz #125 üzenetére
No meg granciális problémája még nem volt. Pedig onnantól válik el a búza az ocsútól, hogy irodalmian fejezzem ki magam...
-
horvathkrisz
addikt
Azért az kicsit fura hogy most (jelen pillanatban az adatlapodon) mindössze 2 hozzászólás van, 121,123. Szóval szerintem elég kicsi az esélye annak hogy Te elfogulatlan lennél, miért pont itt van a legelső 2 hsz-ed és miért pont az ipont dícséred?
Egyébként le fogom szarni hogy most mit mondasz, de ÉN NEM HISZEK NEKED!!!
-
DewiL
senior tag
igaz már vagy egyéve történt de azért leítom a pozitív tapasztalatot
haveromnak vettem ott egy komplett gépet az alkatrészeket elvittem neki vidékre a srác össze pakolta a cuccot majd jött a telefon hogy "bazz füstöl a táp" nah hát néztünk nagyokat mert egy Thermaltake táp volt tehát nem a gagyi kategória kis nyomozás után kiderült h a táp hátulján van egy kapcsoló 230/115Vnah az el volt állítva ezért durrant el a táp. haver felhívta a boltot elmodta hogy most vette a tápot és elfüstölt lebeszélték hogy legyen helyette egy Bluestorm2 és azt leküldik futárral és a tönkre ment tápot pedig viszi vissza nahát másnap délelőtt már csngetett is a futár az új cuccal. szerintem ez azért dicérendő ráadásul a haverom bp-től 180km-re lakik
-
watti
újonc
Csak emiatt regisztráltál, hogy a boltot dicsérd?
Én a saját tapasztalatomat írtam le és ezért regisztráltam.
És félreértések elkerülése végett nem vagyok a boltban tulajdonos, nem a munkahelyem,
Nem dolgozik ott családtagom stb., tehát úgy gondolom, nem vagyok elfogult.
Én csak vásárolok náluk.
Én ott vásárolok ahol számomra a legkedvezőbb. -
watti
újonc
Üdv mindenkinek
A boltban tényleg kifogástalan a hozzáállás bármit rendeltem másnap megvolt.
Valaki írta, hogy a konfigösszeálitásra nem számolnak fel díjat ez nem igaz.
Karácsony előtt rendeltem két konfigot monitorral bruttó399000ft ért és
3600ft-ot konfigonként keményen felszámoltak. (A webes ár a kedvezmény ezt az infot kaptam az összeszerelési díjat, nem tudják elengedni)
Egyébként pénteken rendeltem 16.00kor Hétfőn este kész volt, kedden reggel átvettem.
(szombat vasárnap zárva vannak)
Ami tetszett mindent dobozzal, tartozékkal együtt adták át.
A gépek tökéletesen működnek.
Garanciális problémám még nem volt.
Összességében érdemes náluk vásárolni, tartják a határidőket és ami a webbáruházban
megtalálható az rendelhető csak ajánlani tudom mindenkinek. -
Remington
őstag
én egy éve vettem a tápomat az ipontól, másnap hívtak egyeztetni, harmadnap pedig jött is a futár.
persze azt nem tudom milyen a garanciális ügyintézésük de én elégedett vagyok velük -
tlac
nagyúr
egy részlet a "garanciális" intézésükből...
-
Ariadne
őstag
Munkanap, persze, emlékezetből rosszul írtam. Olyan szempontból 8
, hogy elvétve találsz olyan kereskedőt, ahol megemlítik ezt az elállási elhetőséget, ezért 3 hónap a dolog legtöbbször. Poén, hogy az Ipon épp kivétel, ott szerepel a honlapon a kormányrendelet, bár elég sajátosan értelmezik, pl. " Nem rendeltetésszerű használat, mely esetben az áru újbóli értékesítésre nem kerülhet", na ezek a szösszenetek semmisek, mintha ott se lennének.
-
lesaux
veterán
A faszmagyart csak azért írtam, mert egyrészt a baráti körömben bevett (höhö!
) kifejezés, másrészt te kiből nézed ki, hogy ingyenes kölcsönzőnek használja a webshopot? Egy angolból, egy franciából vagy egy magyarból?
Amúgy 8 munkanapot ír a pdf, bár én is 8 napot tudtam. A munkanapnak nincs is értelme. -
tlac
nagyúr
igen először ezt írtam, de utána nem voltam benne biztos, mert eszembe jutott, hogy ez lehet inkább működő cuccokra vonatkozik
Ha erről a lehetőségről nem tájékoztattak, akkor 3 hónapod van az elállásra.
viszont kint van a weblapon vmi ilyesmi
lesaux:
nem egészen, vannak kivételek
pdfna, ketten is linkeltünk
-
Ariadne
őstag
Miért a negatív oldaláról közelíted meg, nem értem, miért fáj ez neked? De így is fogalmazhatunk, ha ragaszkodsz hozzá, bár helyesebb lenne a hmmm "faszeurópai" kifejezés, ha már ilyen finoman fejezted ki magad...
-
Ariadne
őstag
tlac jól írta, 8 napon belül indoklás nélkül visszaküldheted, és 30 napon belül kötelesek a teljes vételárat visszatéríteni. Ha erről a lehetőségről nem tájékoztattak, akkor 3 hónapod van az elállásra. Ennek az a lényege, hogy mivel nem ott az üzletben veszed, ezért nincs lehetőséged helyben megnézni, kibontani, megvizsgálni, ezért biztosítja a jog ezt a lehetőséget. Ha hibás, akkor a postázás költségét is meg kell(ene) téríteniük, ha hibátlan, akkor viszont a postaköltség az ára annak, hogy meggondolod magad.
-
feka007
veterán
Rendeltem tőlük egy lapot vmikor június végén, de sajnos gyári hibás volt. Idáig oké, vissza lett küldve, bár nem három napon belül, hanem kb. 5, de bármiféleképp két héten belül cserélik az árut szabályzatuk szerint (ez van az oldalukon). Na most ez megtörtént 1 hónap alatt. De sajnos a cserélt lapot meg a futár törte szét, úgyhogy szívtam vele mégegyszer három hetet.
Konklúzió: többet én ott nem vásárlok -
perempe
veterán
Én rendeltem tőlük, és nagyon rendesek voltak. Volt egy-két kérdésem/extra kérésem (email), és azokat is teljesítették.
Vidékről megéri tőlük rendelni, mivel jóval olcsóbbak a pesti kiskerárak.
-
tlac
nagyúr
válasz
uborka666 #100 üzenetére
PTK 248.§ (1)
Aki a szerződés hibátlan teljesítéséért szerződés vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, ennek időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak a törvényből eredő jogait nem érinti.Tehát a boltnak kellene bizonyíttatni Független Akkreditált Laboratóriummal, hogy a hiba oka a nem rendeltetésszerű használat.
az alaplapoddal pedig a gigabyte-hoz fordultak egybol harcolni
Örülök neki, hogy bővíted a történetet, de kérdés, honnan tud általam nem közölt részletekről? (sőt, ilyenről én sem tudok)
Te folyamatosan fikazod oket, hogy milyen gonoszak.
Csak a tapasztalataimat írom le, nem "fikázok".
Ha jol tudom nem lehet reklamozni, szerintem nem is tettem.
Búrkoltan igen.
Új hozzászólás Aktív témák
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Villanyszerelés
- Trollok komolyan
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Nintendo Switch
- Dell notebook topic
- Óra topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest