Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- A fénynél gyorsabban
- Építkezünk 6. rész (2024)
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Retro DJ
aktív tag
Sziasztok!
Családi bonyodalom miatt nagyon úgy néz ki, hogy meg válunk a Favitól.
Mi lehet a reális ára egy műszakilag jól karban tartott, 100e km futott, Kívül néhány helyen korrodált (de szerkezetileg ép), gázos gépnek? Több mint egy év műszaki van még rajta.
Félek, hogy az általam kigondolt árat nem nagyon fogom megkapni érte, mert elég kicsi a presztízse a gépnek.
Pedig sokan nem is gondolják, hogy egy olcsón fenntartható, élhető autóról van szó (természetesen, ha nem azt várjuk el tőle mint egy tíz év körüli nyugatitól...).
Retro
-
sikabacs
csendes tag
Vasárnap voltam szerelőnél,azt mondta,hogy nem füstöl a favoritom ,bár a vezérműláncot mondta,hogy csörög.Kimérte egy műszerrel amit én is láttam nem mindig oda esik a gyújtás ahová kell.A gyújtás 2-3 rovátkán belül mozgott.Azt mondta 5-7 fok a normál ami még jó lehet,de ez 10-15 fok között mozgott.Lehet ezért is füstöl?Szerintetek?A gyertya kormos.És szerintem füstöl is.
Favorit1990
-
Tom5
addikt
Skoda feliciához milyen márkájú fékbetétet és tárcsát vegyek? Cromax.hu-n van kedvezményem. Ott rengeteg márka van. Vagy maradjak a gyári, Volkswagen csoportnál?
-
sikabacs
csendes tag
-
sikabacs
csendes tag
válasz bringasisti #12658 üzenetére
Elvittem,hogy füstöl és azzal a stroboszkóppal megnézte a gyújtást.Azt mondta,hogy a vezérműlánc cserével kellene kezdeni utánna beállitani a levegő keverést+alapjáratot.Ha a gyujtás a probléma akkor nem csak fülre,de a füst mennyisége is lehet támpont.?
[ Szerkesztve ]
Favorit1990
-
bringasisti
Topikgazda
válasz sikabacs #12659 üzenetére
Ilyen ködös hideg időben minden kocsi "füstöl" nézd meg. Az hogy menyire zörög a lánc azt nem tudom, de az biztos hogy elviszed szerelőhöz az meg fogja mondani mit kell cserélni. / mármint szerinte hogy meg legyen a napi bevétel / Az én filozófiám hogy meg kell venni a legjobb 20 éves kocsit amit a piacon kínálnak nem szabad rá költeni, és mikor megadja magát könnyes szemmel a bontóba betolni. Pedig én a lakatoláson kívül mindent megcsinálok. / generált beleértve /.
BENEFON DELTA--------N8
-
sikabacs
csendes tag
válasz bringasisti #12660 üzenetére
Én is a napi bevételre gondoltam,de 85 ezresért vettem és szerintem jó kis autó.Szeretnék még vele foglalkozni igaz hibái mindig lesznek.Ha még ráköltök 15-20 ezret az szerintem belefér a költségvetésbe.Eddig csak olaj+szűrő+levegőszűrö költségem volt-amit minden használt autóba ki kell cserélni vásárlás után /szerintem/Ismerősöm 150 ezerért vette 94-es favit,de kb 100km ment vele és 1 hónapja nem mer vele elinduln,mert leáll alatta..Én decemberben vettem és 1000km mentem vele.Szóval holnap délelőtt lesz időm és még megpróbálok 1-2dolgot.
Favorit1990
-
rob210
nagyúr
válasz sikabacs #12661 üzenetére
A füstöléssel ne foglalkozz tél van azaz a pára jön ki a csövön
Konkrétan az én kocsim is bazira nyomja a fehér füstöt, de se nem hengerfejes se nem a befecskendezése rossz.
Spontán elég a sok víz a rendszerből.Ha fogy a hűtőközeg vagy az olaj és úgy füstöl az más kérdés, de a jelen esetben nem erről van szó
Renault power
-
peti_s
addikt
Üdv, köszi a tanksapkás válaszokat, megoldódott. Viszont lenne még1 kérdésem. Benzinszagú az olaj. Most lesz lecserélve kb 2 hét múlva, 5W-40 Total Classic-t tennék bele, de ha valami gáz van a rendszerrel, akkor előtte szeretném megcsinálni. Mennyi benzin szag számít soknak az olajban, hogyan tudom kideríteni mennyire jó még az olaj a kocsiban? üdv. peti_s
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz peti_s #12663 üzenetére
HA sokat jársz hideg motorral, akkor normális a kis benzinszag az olajban. A használt olaj minőségét labor tudná megmondani, de olcsóbb az olajcsere, mint a bevizsgálás. Ha sok a rövid út, mindenképp cserélném az olajat.
Ha nem a sok rövid út okozza, akkor ellenőrizni kell a lambda szondát, motorhőmérséklet jeladót és a befecskendezőket. Kezdetnek elég kivenni a gyertyákat.
-
Retro DJ
aktív tag
válasz peti_s #12665 üzenetére
Az a gomba áteresztése is lehet (mielőtt éppen megadja magát). Ha lehúzod a olajgomba csatlakozóját és látsz benne olajos szennyeződést, akkor készülhetsz másikat vásárolni. Nem nagy pénz, se kicserélni se megvenni. Ha tiszta és száraz, akkor nem ott van a gond.
Alapjárat mennyi?
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz peti_s #12665 üzenetére
Azt irtad benzin szagú az olaj, ha felhígul nagyon, akkor csökken az olajnyomás. A szint nem emelkedik? Ennél a motornál csak az lehet, hogy ereszt valamelyik befecskendező(pisil) vagy mindig dús keverékkel jár. Az utóbbit a fogyasztáson is észrevennéd. Ezeket kell megnézetni. A befecskendező szelepeket ki lehet venni könnyen az egész befecskendező híddal. Indítózásál látni, mennyire porlasztanak, csepegnek, pisilnek.
-
Norbert@270
csendes tag
Mennyivel kell visszatöltsön a generátor,csak mer gyanus hogy nemtölt vissza.holnap megmérném,eléggé csapágyas
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Norbert@270 #12672 üzenetére
55A ami azt jelenti hogy ha a motor alapjárat felett van kicsivel 1000 f akkor minden fogyasztót egyszerre kiszolgál
BENEFON DELTA--------N8
-
rob210
nagyúr
-
bringasisti
Topikgazda
Ha rá tud mérni akkor a nyugalmi feszültség 12 és 12. 7 Volt között kell lenni, töltés kor 13. 8 Volt úgy hogy fordulaton ég a tompított világítás
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz bringasisti #12675 üzenetére
Természetesen a nyugalmi 12Volt a Max- ra merített aksi ahol még nem károsodnak a lemezek.
BENEFON DELTA--------N8
-
Retro DJ
aktív tag
válasz bringasisti #12676 üzenetére
Én úgy emlékszem tartós 10V alatt kezdődik el a szulfátosodás.
A lényeg szerintem az, hogy álló motornál minimum 12v legyen az akkuban, járónál pedig fogyasztókkal emelt alapjáraton (2000 körül) 13,7-14.4 között.
Retro
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Retro DJ #12678 üzenetére
A 10. 5 Volt a terhelés esetén a legkisebb megengedett feszültség, ekkor kapcsol le a rádió automatikusan. A nyugalmi ha ekkor nem merítik tovább de nem is töltik akkor beáll a 1. 99 Volt / cella feszültség. De a lényeg hogy fordulaton a tompított világítást 13. 8 Volton tudja
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
Azért lényeges terhelésen mérni, mert ha fáradt az ékszíj vagy ugrál a rövid szénkefe a huplis kollektoron akkor terheletlenül minden szép és csodás
BENEFON DELTA--------N8
-
Elvagyok
senior tag
Sziasztok.Érdeklődnék tudnátok-e segíteni rajtam,miszerint van egy Skoda Forman LX-es,1994-ben forgalomba állított Autónk.Ennek az Autónak az önindítója megadta magát.A következő kérdésem van.Vettünk egy felújított indítómotort.Mivel a felújított önindítómotor azon pajzsa ahol a Bendixel egybeszerelt fogaskerék forgatja a lendkereket,nem egyezett a régi önindító első pajzsával,ezért a felújított önindító belsejét áttettettük a régi önindító házába.Csak a forgórészt a Bendixxel,Bronzkefékkel szereltük át.Előfordulhat-e hogy mivel a régi állórész lett visszatéve és felújított önindító állórésze NEM és a behúzótekercs alsó csavarjára az állórészről felmenő széles vezeték mintegy 20-25 mm,-rel arrébb csatlakozik,hogy emiatt az önindítómotor nem húz be és indítja el a motort.A behúzótekercs behúz rendesen,az önindítómotor rendesen forog!Laci.
Soha többé ...
-
Norbert@270
csendes tag
Köszönöm szépem.Tényleg mostmár beugrott,mert mértem már régebben.Akkor is hozzátok fordultam.
Igen már emlékszem hogy alapjáraton 11.valamennyit töltött,de 1500 fölött már 13.valamennyit.
Pedig Új fesszszabályzót vettem bele anno(VIKA) .
Biztos hogy csapágyas mert hallatszik. -
Norbert@270
csendes tag
Na de az miért van hideg motornál hogy az önindítóm kalamol.
Csak nem újjat érez az is?
Ugyis készülök a bontóba(Mátészalka),mert a neten a bontott cuccok eszméletlen áron vannak. -
Thomass90
csendes tag
Sziasztok!
Mostanában arra lettem figyelmes, hogy a váltómnak olyan hangja van, mint a régi Ikarusoknak. Alacsony fokozatokban nagyon magas, majdnem síró hangot ad, hideg motornál ez alapjáraton is észrevehető. Kinyomott kuplungnál nincs ilyen hang. A kérdésem az, hogy mi lehet ennek az oka szerintetek? Én váltócsapágyra tippelek, de lehet, hogy csak minden favoritban ilyen, vagy esetleg jobb váltóolaj kellene bele? Kb. 2 éve lett cserélve.
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Thomass90 #12684 üzenetére
Régi autók ezek, itt-ott elmaradhat egy kis kenőanyag, érdemes lenne előbb ellenőrizni a szintet.
Aztán, ha a szint jó, akkor tényleg előfordulhat csapágykopás.
Mielőtt szétborítanád, esetleg érdemes lehet kipróbálni a Xado váltóadalékát. Nem borzasztó az ára, dupla vagy semmi alapon..
Retro
-
PainKiller69
csendes tag
Favorit 136L 1990-es, karburátoros. Megint előjött a hidegen "háromhengerezős" jelenség, pedig azt hittem a múltkor sikerült megoldani a gyújtókábel csere okán. Olyan hangja van amíg be nem melegszik, mint egy traktornak. Valakinek valami ötlet/tapasztalat?
-
Trex94
csendes tag
Sziasztok ! Eladó hátsó hidat tud valaki ? Most felkerültek az alufelnik 175ös gumikkal és a jobb oldalon szinte beleér a gumi a hátsó rúgóba . ha egyedül ülök nem hallani de ha többen akkor már igen , főleg a balos kanyarokban. Előre is köszi.
Üdv : Péter
-
Retro DJ
aktív tag
válasz PainKiller69 #12686 üzenetére
Ezt tipikusan hengerfej tömítés hiba esetén csinálja. Egyébként lehet kompresszióhiány, szelephiba.
El kell menni egy autóreszelőhöz és méretni kompressziót, illetve kivenni a nem járó henger gyertyáját és összehasonlítani a többivel.
Retro
-
PainKiller69
csendes tag
válasz Retro DJ #12688 üzenetére
Basszus, ettől tartottam. Gyertya vadi új benne, szombaton cseréltem ki. Hengerfej tömítés tényleg gyanús, ugyanis a víz is mindig buborékos. 2005-ben egyszer már volt hengerfejes, mikor még fater hajtotta, azóta bírta. Kompresszióhiány is lehet, ugyanis óra szerint 208E van benne, de volt amikor el volt szakadva spirál egy jó pár hónapig...
-
Thomass90
csendes tag
Viszont lenne még valami, amiben mindenkinek a véleményére kíváncsi vagyok. Jelenleg a favoritomon szükség van egy nagyobb lakatolásra (két küszöb + hátsó kerékív). Annyit tudni kell az autóról, hogy kb. 5 éve az előző tulaj teljesen szétszedte, lefényezte, majd összerakta. A gond csak az, hogy olcsó 1k-s festékkel fényezte az autót. Mivel az autón így is egy komolyabb lakatolás+fényezés lesz, ezért a kérdésem az, hogy szerintetek megérné-e szétborítani az autót, szétszedni alvázig, lehomokfúvatni mindent, lekezelni, majd összerakni az aljától a tetejéig. Elég kemény meló lenne, de én úgy számoltam, hogy ismerősi segítséggel kb 250-ből kijönne. A kérdés az, hogy foltozgassam-e, vagy ruházzak inkább be, és lesz 5-10 évig egy olyan autóm, ami nem rohad ki alólam? Vagy egyszerűen vegyek egy másikat? Nem tervezem eladni pár évig még. Ha valaki esetleg csinált már ilyet, szívesen fogadnám a tanácsát.
-
Norbert@270
csendes tag
Azt tudom mondani,hogy ki mennyire szereti az autóját.Nekem évek óta mondják hogy ne költsek rá,de még mindig a rabja vagyok.Visszont ekkora beriházást én meggondolnák.
-
Norbert@270
csendes tag
Egyébként voltam a villamosságinál és azt monta hogy tölt a generátorom.
Viszont egy felújjítás ráférne.
Mostmár csak az zavar,hogy mikor beindítom az önindítóm is sikáló hangot ad?
Érdemes lenne leszednem bele nézzek?(szénkefe,fogaslécek,stb.) -
Retro DJ
aktív tag
válasz Thomass90 #12691 üzenetére
Nem javaslom. Barmennyire homokfuvatod, az alapvedelem hianyabol adado korroziot sose fogod tudni kiuzni, az alvazvedo alatt lassan es alattomosan csamcsogni fog. Sajnos. Fokent ha napi hasznalatrol beszelunk.
Erdemesebb takolni, hogy par evet meg atmenjen a vizsgan, es addig is gyujtogetni egy 700-900e koruli autora. Ha sikerul talalnod egy tores es takolasmentes autot, az kitarthat sokaig.
Nehez...
Retro
-
wladymir
csendes tag
Nem tudom megérteni,miért jó a rücsivel telifújni az egész kocsit alulról...a kerékjáratokat is...A favinál is azzal coptam,hogy levakarjam mert alárohadt,és most a felicia ugyanez,hacsak sima festék lenne rajta,akkor az ember megcsiszolná lefesteni,és ha ujra kijön akkor megint ugyanez a művelet.De így nem lehet látni hol rohad csak belekaparok itt-ott szúrópróba szerüen és pörsenik alóla a rozsda.bosszantó.
-
Retro DJ
aktív tag
Ide is ki teszem, hátha valakit érdekel:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/favorit/skoda_favorit_136_l-8674456
[ Szerkesztve ]
Retro
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Elemlámpa, zseblámpa
- Diablo IV
- Telekom mobilszolgáltatások
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- További aktív témák...
- Hankook téli és nyári gumi szett - 1 szezonosak - 235/45 R 17
- 2 szezonos - Hankook K135 Ventus Prime4 XL 235/45 R 17 97 Y XL nyári gumi
- 1 szezont futott - HANKOOK Winter i cept evo3 W330 235/45 R 17 97 H XL
- Philips AVENT Premium elektromos cumisüveg melegítő (SCF358/00)
- Újszerű Philips kézi gőzölőkészülék GC360/30 valamennyi tartozékkal, dobozában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest