Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [Jack Hunter:] Egérragasztó
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
Norbert@270
csendes tag
Norbert@270
csendes tag
Viszont ha leveszem a rövid pirosat,felcserélem a rövid sárgával,akkor meg csak jobbra jelez az elakadás jezőm,és nincs irányjelzőm.ha másképp próbáltam csak kivágta a biztosítékokat.hmhmhm.
pentoda1
csendes újonc
A talpból volt kétféle? Vagy ez hogy?
Az enyémben ilyen van:
http://skodapatika.hu/spd/047129799A/Skoda-Favorit-karburator-talp-tomites
Viszont ez meg gyári:
http://skodapatika.hu/spd/047129799ABAK/Skoda-Favorit-es-Felicia-karburator-talptomites
Ezt fel tudom használni?
rob210
nagyúr
Évjárat függő a talptömítés.
Renault power
pentoda1
csendes újonc
Köszi!
Közben találtam ezt is:
http://skodapatika.hu/spd/047129928/Skoda-Favorit-es-Felicia-karburator-talp-tomites-k
Akkor ez már így készletben jól gondolom, hogy kompatibilis az enyémmel, ami egy darabos? (Ehhez van gyári tömítés.)
rob210
nagyúr
Évjárat?
Karburátor típusa?
Valami kiinduló pontot adj.
De ahogy nézem ez jó kell legyen.
Renault power
peti_s
addikt
Üdv, régen jártam itt, sok kérdésem lenne. Az 1.3 MPI Feliciáról lenne szó. Most 15 ezrenként cserélek olajat az autóban, szintetikus 5-40-s kerül bele, általában Total, nem fogy szerencsére. Autópályán használom, általában 20km-s távokra. Maradhat a 15k-s csereperiódus, vagy legyen inkább 10k? Új kipufogó szett van fent, mégis hangosabb a motor mint korábban volt. Egy szelephézag állítás segíthet? Mitől lehet hangosabb? Ha be van horpadva az olajteknő akkor cserélni kell? És a végére, ingyen kaptam 185/65 R14-s téli gumikat felnivel. Feltehetem a Feliciára? Tudom kicsit nagyobb, de tényleg csak kicsit,inkább attól tartok hogy szélesebb is. Köszönöm előre is a válaszokat, balesetmentes kilométereket!
Mágus2
Közösségépítő
A csere periódus jó, a motor hanossága relatív. Attól függ miben merül ki a hang? Lehet szelep kopogás, lánc hang, vagy kipufogó tűzgyűrű. Hallani kellene a hangot.
A gumit add el és vegyél rá valót.
[ Szerkesztve ]
Tom5
addikt
Nekem a nyári alufelnin pont ilyen van, de érezhetően változik a kocsi "dinamikája", szerintem téliben R13 165/175. Pont tegnap cseréltem olajat, Valvoline 10W40 került bele immár 3x. (178K km) Teljesen meg vagyok vele elégedva, nem eszi, szépen jár. Nálam 13000/14000- km-re esik a csere. Hozzáteszem én napi 2X50km-es autóutas távra használom a kocsit.
peti_s
addikt
Köszönöm a választ hidegen közvetlenül az indítás után pár mp-ig van kopogós hangja, ugyanúgy jár ahogy eddig, annyi hogy 2400 felett hangosabb mint korábban, csinálok majd videót. A lánc hangja szerintem nem meghatározó. Hogy csináljam a videót? Utastérből, vagy nyitott motorháztetővel?
[ Szerkesztve ]
peti_s
addikt
Nálam az 5-40-s bevált, ez alá nem megyek. Nálam most 16k km-re fog kijönni, de volt benne 4x 1200 km-s út is, gondolom így nem akkora baj. Kaptam ugyanebben a méretben egy nyárit is, hát jó lenne ha el tudnám adni, csak az megint macera.
Mágus2
Közösségépítő
Rossz az olajszűrő, szárazon jár a motor minden egyes hidegindítás után.
A gumiért ölni tudnék, ha nem megfelelő méret van az autón, mert veszélyes.
[ Szerkesztve ]
peti_s
addikt
Mann szűrő :/ Miért veszélyes amúgy? Komolyan kérdem, mert én csak autópályán megyek, és arra gondoltam hogy a picit nagyobb átmérő még jó is hogy az áttétel így nagyobb lesz.
Mágus2
Közösségépítő
Nincs szervó, nem fogod bírni tekerni a kormányt. 185-ös nem is volt gyári méret feliciára soha.
rob210
nagyúr
Persze, hogy hangosabb.
Eddig akár mikor akár milyen gépen cseréltem kipufogót az minden esetben hangosabb lett.
Nincs benne akkora fojtás, nincs lerakódás. (dpfeseket nem ismerem)
A kerekeket nem tenném be alá, de te tudod, a te kocsid.
Az olajteknő, ha be van horpadva az lehet baj, nem szokott felvillanni néha az olajnyomás jelző lámpa.
Ha a szívó csövet megnyomja eltöri megrepeszti komoly gondokat okozhat a motor kenésében.
Én egyszer felütöttem az olajdeklit alig lett rajta egy kb centis horpadás de pont rossz helyen és eltörtö a szívócsonk.
Renault power
peti_s
addikt
Csak akkor ha 3-sban indulok és 400 alá esik a fordulatszám, de szerencsére ez nem gyakran fordul elő. Bosal a komplett dob, de már a régivel is hangosabb volt. A kerekeket ennyi negatív vélemény után megpróbálom eladni. Azt hittem egyszerűbb dolog lesz ez. Az lehet, hogy az 5-40-s olaj a szűrőnek túl híg, és visszafolyik? Korábban is Mann volt a szűrő, de a 10-40 Castrol mellett nem kelepelt az első pár mpben.
dsandor
csendes tag
Sziasztok !
Még mindig a szívató probléma. A 13209-es hozzászólásomban vannak a részletek. Sok vizsgálódás után arra juottam, hogy lehetséges, hogy a bimetállal van valami gond, ezért itt egy fotó róla hideg állapotban:
A piros pöttyig tágul ki a mozgató hurok melegen, és a zöldnél kellene lennie, hogy rendesen bezáródjon a csappantyúszelep. De nekem ott áll a hurok, ahogy a képen látszik, kb 12 C-fokon. Nem tudom, hogy egy jól működő szerkezetnél, hol kellene állnia. A házon tudtam annyit forgatni a felerősítéssel, hogy egy kicsit jobban zár a szelep, de nem lehet tovább forgatni, mert nem engedi a hűtővízcső, és amúgy se az lehetne a megoldás, mert elég sokat kellene így fordítani rajta.
bringasisti
Topikgazda
Nem teljesen éles a kép ezért nem igazán látom, de ott kell lenni egy cekásznak az működik?
BENEFON DELTA--------N8
boken
senior tag
Sziasztok,segítséget szeretnék kérni,fel hívott aki megvette a Favinkat,hogy beált a motor,és kikellene cserélni a teljes blokkot.a kérdése az hogy cserélni vagy felújítani érdemesebb?(annyit tudok hogy az olajbetöltő sapkát kilőtte,vett egyy újjat,azt szintén kicsapta).
Előre is köszönöm .
Ha esetleg csere akkor hol érdemes keresni blokkot?
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
pentoda1
csendes újonc
Szia!
Én is részben ebben a témában vagyok benne. Nálam viszonylag jól működik az automata szívató, de próbáltam már rajta finomítani. Nálam a spirál füle ilyen időben a zöld irányba odébb van. Kb a felette lévő rögzítő csavar ablakának a "szára" alá esik.
Én azzal kísérleteztem, hogy próbáltam csökkenteni a szívatást. Viszont már nem tudtam tovább fordítani a házat a piros irányba, mert felütköztek a rögzítőcsavarok. Ezért magát a spirált tekertem kb oda, ahol Neked most áll. Itt már nekem hidegen fulladt, bár csak terhelésre, alapjárat még volt.
A termoszelepnek nálam megvan a rendes kb 2,5 Ohmos ellenállása
Mágus2
Közösségépítő
És dsandor
Össze-vissza tekergetitek, gányoljátok a bimetál spirált és csodálkoztok, hogy nem jó? Ez nem olyan, hogy csavargatom és jobb lesz. Ha nem működik megfelelően, ki kell cserélni. A gányolással csak rontani lehet a hatásfokon.
[ Szerkesztve ]
peti_s
addikt
Hát ha kilőtte a sapkát akkor biztos alacsony fordulatszám mellett használta, kicsi gázállásnál.
bringasisti
Topikgazda
25 ezer a dugó hüvely garnitúra. Egy nap meló, át kell gondolni. Nem igazán értem hogy bírja a sapkát kilőni ugyanis van rajta gumi tömítés és a nyomás nem tud megnőni mert a légszűrőbe vezeti fel a kartelgázt.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
pentoda1
csendes újonc
Nem össze-vissza állítgattam. Tudtam, hogy mit csinálok, és miért. A hatásra voltam kíváncsi.
Ha gányolás lenne, nem írná le a javítási kézikönyv.
Nekem egyenlőre nincs szükségem cserére, mert ez a rész viszonylag jól működik. Ami viszont falsol nálam, az a pull down dob, ezért többet szívat, mint kellene. Viszont ha már így szóbahoztad: használható az utángyártott szívató bimetál?
Mágus2
Közösségépítő
Nem próbáltam, mindig eredetit használok.
bringasisti
Topikgazda
Neked könnyű mert ahoz is hozzáférsz amihez mi nem
BENEFON DELTA--------N8
dsandor
csendes tag
Én nem tekergettem a bimetálon semmit, csak arra voltam kíváncsi, hogy hidegen hol kellene állni a mozgató huroknak. Amúgy elég acélos, nem olyan könnyű csavarással állítani rajta. pentóda1 Ahol a tiéd áll, nekem még ott se zárná be rendesen a szelepet. Lehetséges- e az, hogy amikor összerakod, akkor valami még a "zöld" irányba húzza a szelep mozgató pöckét vagy nálad a te állásodnál be van záródva ?
bringasisti nem ellenőriztem a cekászt, de valamelyik szerelő már elektromosan rendben talált ott mindent. De úgy gondolom, ennek a cekásznak a melegedéskor kezd szerepe lenni, nálam ott nincs gond, nyitja a szelepet, amennyit tud rajta, mert ugye be sincs zárva. Sajnos egyik szerelő se vallotta be, hogy nem tudja mi van, csak beszélnek mindenfélét, emelik az alapjáratot (aztán rakhatom vissza), állítgatják a levegőszabályozó csavart. Úgy vélik, tök hülye vagyok az egészhez. Természetesen nincs sok tapasztalatom ezen a téren, de azért vannak sejtéseim. Sajna nem találok egy olyan szerelőt, aki leinformálhatóan érti ennek a porlasztónak a működését, ezért küzdök én vele.
rob210
nagyúr
Ezzel miért te foglalkozol?
Bontóbol tudsz papírozható blokkot venni.
Nem olcsó egyik megoldás sem.
Tudnikéne mennyire vágta haza az új tulaj a motort.
Renault power
bringasisti
Topikgazda
Én ott akadtam el hogy megáll egy motor mért vesz olajsapkát? Miért nem jön ide az oldalra és akkor kap segítséget.
BENEFON DELTA--------N8
bringasisti
Topikgazda
Ha tudsz várni a hétvégéig szétkapom az enyémet csinálok pár képet aztán meglátjuk. Annyira nincs előttem nekem is át kell gondolni
BENEFON DELTA--------N8
dsandor
csendes tag
Már hogyne tudnék várni. Június óta tart az ügy, idáig se kapkodtam el. Nagyon köszönöm, hogy ennyit fáradsz miattam.
bringasisti
Topikgazda
A hétvégén lesz egy kis vizsgára készülés, 3 csavarral kell többel foglalkozni
BENEFON DELTA--------N8
boken
senior tag
Azért mert napi szinten beszélünk, és ő nem egy internet huszár, holnap megnézi valami öreg skoda szaki, és megmondja hogy mi a valós hiba, mert szerintem ő is csak találgatott.
bringasisti ő nem ez a típusú ember, és én sajnálom a Favit, ha rajta múlna már rég felgyújtotta volna, viszont ezt az autót anyósom 1990-ben 0 kilóméteresen vette és közel 25 évig volt a családban. Ezért vettem a nyakamba ezt a gondot is a sajátjaimon kívül.
[ Szerkesztve ]
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
peti_s
addikt
Hát, szerintem azzal hogy elkerült tőled, akinek fontos volt, napok, hetek, maximum hónapok kérdése és bontóba kerül. Ez teljesen biztos. Innentől fogva csak az idődet szórod el.
peti_s
addikt
Üresben padlógáz mellett, rossz tömítéssel kivitelezhető.
bringasisti
Topikgazda
Ott van egy egycentis cső amin a nyomás a légszűrőbe megy
BENEFON DELTA--------N8
peti_s
addikt
Hát én láttam YouTube videókat, Skoda Favorit engine kill meg ilyesmi neveken, ahol az olajat is kilőtte üresben padló mellett. Az ilyenek nem tudom miért születnek meg.
bringasisti
Topikgazda
Mikor kidobnak egy új mobilt mindig van aki turmix segítségével hívja fel magára a figyelmet, de múltkor volt hogy a Samu S 6 telot valaki átlőte fegyverrel. Látatlanban arra gondolok hogy a kérdéses Favi tulajdonos nem ebbe a kategóriába tartozok. Rendeltetésszerüen használta, esetleg első autója a kocsi és megtörtént a baj. Azért mondtam jöjjön ide mert kap néhány kapaszkodót hogy ne tudja a szerelő annyira átbaszni
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
boken
senior tag
Meg van a hiba, levolt szakadva valami cső, a mi a kartelgázt vezeti a légszűrőhöz (?) azt kellet vissza rakni, és most már megy minden. Régebben úgymond jól ment neki a szekér, és egy Audi S6-al járt, személyi sofőrként Belgiumba, Németországba, aztán elvesztette azt a melót, és most nehezen szokja meg hogy egy 25 éves autóba kell ülnie.
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
bringasisti
Topikgazda
Örülök hogy megoldódott, ezért kell neki itt téblábolni hogy ne kelljen szerelőhöz menni
BENEFON DELTA--------N8
bringasisti
Topikgazda
Tudom gonosz vagyok, de nem lehet hogy valaki ledugozta a kartelgáz elvezető csövet hogy a légszűrő ne legyen olajos, és ne bassza el az alapjáratot?
BENEFON DELTA--------N8
boken
senior tag
Nem hiszem, kb január óta van nála az autó, idáig ment rendesen, max ha valaki kiakart szúrni vele.
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
bringasisti
Topikgazda
A piros rövid dob az mozgatja azt a rudazatot ami végén a hosszú nyíl határozza meg mennyire nyithat a szívató, de ez majd csak -20 foknál érdekel minket. A bimetál nyitja a szívatót és zárja. Nekem itt áll délben a ni metál. A kék adja a lehetőséget a második toroknak hogy nyisson ha nyomod a gázt és megfelelő a csívócső vákuum. Szintén most nem érdekes
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
bringasisti
Topikgazda
Nem tudom feltenni a képet
W
BENEFON DELTA--------N8
(#13445) bringasisti válasza bringasisti (#13444) üzenetére
bringasisti
Topikgazda
Ysthvaan
csendes tag
Üdv, a Fekete tenger partjáról. Ez az út most nem a szerelés mentességről szólt. Először Vaskapunál (Duna, Románia) rohadt le. A hiba: ilyet még nem láttam: a benzintankBAN a szívócső elgörbült. A tank tetejéről meg nem tudott benzint szívni 3 óra volt a teljes felderítés, ebből másfél amire lejött a kupak. Keresem az okát. Ha van ötlet szívesen venném.
A másik hiba: gáz adásra, és elvételre jobbra rántja a kormányt, ha pumpálva vezetek, folyamatosan tépi a kezemből a kormányt. Haza kellene mennünk, szerszámom van, és egy hetem. Várom az ötleteket. Nem fosok be semmitől, ez egy Škoda, ami haza megy, nincs messze, 1135 km. előre is nagyon köszi.
Mágus2
Közösségépítő
Száraz féltengely csukló ránt. A külső csuklók gumiharangjai alá tegyél bőven gépzsírt.
Ysthvaan
csendes tag
A második hibával csak 100 km-t vezettem, egyre fokozódott, majd hirtelen elmúlt 3 kmrel ezelőtt. A végén már parkolni alig tudtam, csak izomból. Amit megnéztem: gömbfejek nem lógnak, kormánynak pici holtjátéka van, valószínűleg az egyik tavaly cserélt műanyag kopott meg, de azt 2 évente cserélem. De most sem gáz. Kuplung 3 hete volt cserélve, váltóban reggel nézem az olajszintet, mert folyik.
Ysthvaan
csendes tag
Reggel megnézem, valami, amire figyeljek?
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató