Hirdetés

2024. június 3., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#13401) Norbert@270


Norbert@270
csendes tag

(#13402) Norbert@270


Norbert@270
csendes tag

Viszont ha leveszem a rövid pirosat,felcserélem a rövid sárgával,akkor meg csak jobbra jelez az elakadás jezőm,és nincs irányjelzőm.ha másképp próbáltam csak kivágta a biztosítékokat.hmhmhm.

(#13403) pentoda1 válasza Mágus2 (#13399) üzenetére


pentoda1
csendes újonc

A talpból volt kétféle? Vagy ez hogy?
Az enyémben ilyen van:
http://skodapatika.hu/spd/047129799A/Skoda-Favorit-karburator-talp-tomites

Viszont ez meg gyári:
http://skodapatika.hu/spd/047129799ABAK/Skoda-Favorit-es-Felicia-karburator-talptomites
Ezt fel tudom használni?

(#13404) rob210 válasza pentoda1 (#13403) üzenetére


rob210
nagyúr

Évjárat függő a talptömítés.

Renault power

(#13405) pentoda1 válasza rob210 (#13404) üzenetére


pentoda1
csendes újonc

Köszi!

Közben találtam ezt is:
http://skodapatika.hu/spd/047129928/Skoda-Favorit-es-Felicia-karburator-talp-tomites-k

Akkor ez már így készletben jól gondolom, hogy kompatibilis az enyémmel, ami egy darabos? (Ehhez van gyári tömítés.)

(#13406) rob210 válasza pentoda1 (#13405) üzenetére


rob210
nagyúr

Évjárat?

Karburátor típusa?

Valami kiinduló pontot adj.

De ahogy nézem ez jó kell legyen.
:R

Renault power

(#13407) peti_s


peti_s
addikt

Üdv, régen jártam itt, sok kérdésem lenne. :) Az 1.3 MPI Feliciáról lenne szó. Most 15 ezrenként cserélek olajat az autóban, szintetikus 5-40-s kerül bele, általában Total, nem fogy szerencsére. Autópályán használom, általában 20km-s távokra. Maradhat a 15k-s csereperiódus, vagy legyen inkább 10k? Új kipufogó szett van fent, mégis hangosabb a motor mint korábban volt. Egy szelephézag állítás segíthet? Mitől lehet hangosabb? Ha be van horpadva az olajteknő akkor cserélni kell? És a végére, ingyen kaptam 185/65 R14-s téli gumikat felnivel. Feltehetem a Feliciára? Tudom kicsit nagyobb, de tényleg csak kicsit,inkább attól tartok hogy szélesebb is. Köszönöm előre is a válaszokat, balesetmentes kilométereket! :)

(#13408) Mágus2 válasza peti_s (#13407) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A csere periódus jó, a motor hanossága relatív. Attól függ miben merül ki a hang? Lehet szelep kopogás, lánc hang, vagy kipufogó tűzgyűrű. Hallani kellene a hangot.

A gumit add el és vegyél rá valót. ;)

[ Szerkesztve ]

(#13409) Tom5 válasza peti_s (#13407) üzenetére


Tom5
addikt

Nekem a nyári alufelnin pont ilyen van, de érezhetően változik a kocsi "dinamikája", szerintem téliben R13 165/175. Pont tegnap cseréltem olajat, Valvoline 10W40 került bele immár 3x. (178K km) Teljesen meg vagyok vele elégedva, nem eszi, szépen jár. Nálam 13000/14000- km-re esik a csere. Hozzáteszem én napi 2X50km-es autóutas távra használom a kocsit.

(#13410) peti_s válasza Mágus2 (#13408) üzenetére


peti_s
addikt

Köszönöm a választ :) hidegen közvetlenül az indítás után pár mp-ig van kopogós hangja, ugyanúgy jár ahogy eddig, annyi hogy 2400 felett hangosabb mint korábban, csinálok majd videót. :) A lánc hangja szerintem nem meghatározó. Hogy csináljam a videót? Utastérből, vagy nyitott motorháztetővel?

[ Szerkesztve ]

(#13411) peti_s válasza Tom5 (#13409) üzenetére


peti_s
addikt

Nálam az 5-40-s bevált, ez alá nem megyek. :) Nálam most 16k km-re fog kijönni, de volt benne 4x 1200 km-s út is, gondolom így nem akkora baj. :) Kaptam ugyanebben a méretben egy nyárit is, hát jó lenne ha el tudnám adni, csak az megint macera. :D

(#13412) Mágus2 válasza peti_s (#13410) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Rossz az olajszűrő, szárazon jár a motor minden egyes hidegindítás után. :K

A gumiért ölni tudnék, ha nem megfelelő méret van az autón, mert veszélyes.

[ Szerkesztve ]

(#13413) peti_s válasza Mágus2 (#13412) üzenetére


peti_s
addikt

Mann szűrő :/ Miért veszélyes amúgy? Komolyan kérdem, mert én csak autópályán megyek, és arra gondoltam hogy a picit nagyobb átmérő még jó is hogy az áttétel így nagyobb lesz.

(#13414) Mágus2 válasza peti_s (#13413) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nincs szervó, nem fogod bírni tekerni a kormányt. :U 185-ös nem is volt gyári méret feliciára soha.

(#13415) rob210 válasza peti_s (#13407) üzenetére


rob210
nagyúr

Persze, hogy hangosabb.
Eddig akár mikor akár milyen gépen cseréltem kipufogót az minden esetben hangosabb lett.
Nincs benne akkora fojtás, nincs lerakódás. (dpfeseket nem ismerem)

A kerekeket nem tenném be alá, de te tudod, a te kocsid.
;)
Az olajteknő, ha be van horpadva az lehet baj, nem szokott felvillanni néha az olajnyomás jelző lámpa.
Ha a szívó csövet megnyomja eltöri megrepeszti komoly gondokat okozhat a motor kenésében.
Én egyszer felütöttem az olajdeklit alig lett rajta egy kb centis horpadás de pont rossz helyen és eltörtö a szívócsonk.
:W

Renault power

(#13416) peti_s válasza rob210 (#13415) üzenetére


peti_s
addikt

Csak akkor ha 3-sban indulok és 400 alá esik a fordulatszám, de szerencsére ez nem gyakran fordul elő. :) Bosal a komplett dob, de már a régivel is hangosabb volt. A kerekeket ennyi negatív vélemény után megpróbálom eladni. :) Azt hittem egyszerűbb dolog lesz ez. :) Az lehet, hogy az 5-40-s olaj a szűrőnek túl híg, és visszafolyik? Korábban is Mann volt a szűrő, de a 10-40 Castrol mellett nem kelepelt az első pár mpben.

(#13417) dsandor válasza dsandor (#13209) üzenetére


dsandor
csendes tag

Sziasztok !

Még mindig a szívató probléma. A 13209-es hozzászólásomban vannak a részletek. Sok vizsgálódás után arra juottam, hogy lehetséges, hogy a bimetállal van valami gond, ezért itt egy fotó róla hideg állapotban:

A piros pöttyig tágul ki a mozgató hurok melegen, és a zöldnél kellene lennie, hogy rendesen bezáródjon a csappantyúszelep. De nekem ott áll a hurok, ahogy a képen látszik, kb 12 C-fokon. Nem tudom, hogy egy jól működő szerkezetnél, hol kellene állnia. A házon tudtam annyit forgatni a felerősítéssel, hogy egy kicsit jobban zár a szelep, de nem lehet tovább forgatni, mert nem engedi a hűtővízcső, és amúgy se az lehetne a megoldás, mert elég sokat kellene így fordítani rajta.

(#13418) bringasisti válasza dsandor (#13417) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Nem teljesen éles a kép ezért nem igazán látom, de ott kell lenni egy cekásznak az működik?

BENEFON DELTA--------N8

(#13419) boken


boken
senior tag

Sziasztok,segítséget szeretnék kérni,fel hívott aki megvette a Favinkat,hogy beált a motor,és kikellene cserélni a teljes blokkot.a kérdése az hogy cserélni vagy felújítani érdemesebb?(annyit tudok hogy az olajbetöltő sapkát kilőtte,vett egyy újjat,azt szintén kicsapta).
Előre is köszönöm .
Ha esetleg csere akkor hol érdemes keresni blokkot?

Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!

(#13420) pentoda1 válasza dsandor (#13417) üzenetére


pentoda1
csendes újonc

Szia!

Én is részben ebben a témában vagyok benne. Nálam viszonylag jól működik az automata szívató, de próbáltam már rajta finomítani. Nálam a spirál füle ilyen időben a zöld irányba odébb van. Kb a felette lévő rögzítő csavar ablakának a "szára" alá esik.
Én azzal kísérleteztem, hogy próbáltam csökkenteni a szívatást. Viszont már nem tudtam tovább fordítani a házat a piros irányba, mert felütköztek a rögzítőcsavarok. Ezért magát a spirált tekertem kb oda, ahol Neked most áll. Itt már nekem hidegen fulladt, bár csak terhelésre, alapjárat még volt.

A termoszelepnek nálam megvan a rendes kb 2,5 Ohmos ellenállása

(#13421) Mágus2 válasza pentoda1 (#13420) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

És dsandor

Össze-vissza tekergetitek, gányoljátok a bimetál spirált és csodálkoztok, hogy nem jó? Ez nem olyan, hogy csavargatom és jobb lesz. Ha nem működik megfelelően, ki kell cserélni. A gányolással csak rontani lehet a hatásfokon.

[ Szerkesztve ]

(#13422) peti_s válasza boken (#13419) üzenetére


peti_s
addikt

Hát ha kilőtte a sapkát akkor biztos alacsony fordulatszám mellett használta, kicsi gázállásnál.

(#13423) bringasisti válasza boken (#13419) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

25 ezer a dugó hüvely garnitúra. Egy nap meló, át kell gondolni. Nem igazán értem hogy bírja a sapkát kilőni ugyanis van rajta gumi tömítés és a nyomás nem tud megnőni mert a légszűrőbe vezeti fel a kartelgázt.

[ Szerkesztve ]

BENEFON DELTA--------N8

(#13424) pentoda1 válasza Mágus2 (#13421) üzenetére


pentoda1
csendes újonc

Nem össze-vissza állítgattam. Tudtam, hogy mit csinálok, és miért. A hatásra voltam kíváncsi.
Ha gányolás lenne, nem írná le a javítási kézikönyv.

Nekem egyenlőre nincs szükségem cserére, mert ez a rész viszonylag jól működik. Ami viszont falsol nálam, az a pull down dob, ezért többet szívat, mint kellene. Viszont ha már így szóbahoztad: használható az utángyártott szívató bimetál?

(#13425) Mágus2 válasza pentoda1 (#13424) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem próbáltam, mindig eredetit használok.

(#13426) bringasisti válasza Mágus2 (#13425) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Neked könnyű mert ahoz is hozzáférsz amihez mi nem

BENEFON DELTA--------N8

(#13427) dsandor válasza pentoda1 (#13424) üzenetére


dsandor
csendes tag

Én nem tekergettem a bimetálon semmit, csak arra voltam kíváncsi, hogy hidegen hol kellene állni a mozgató huroknak. Amúgy elég acélos, nem olyan könnyű csavarással állítani rajta. pentóda1 Ahol a tiéd áll, nekem még ott se zárná be rendesen a szelepet. Lehetséges- e az, hogy amikor összerakod, akkor valami még a "zöld" irányba húzza a szelep mozgató pöckét vagy nálad a te állásodnál be van záródva ?
bringasisti nem ellenőriztem a cekászt, de valamelyik szerelő már elektromosan rendben talált ott mindent. De úgy gondolom, ennek a cekásznak a melegedéskor kezd szerepe lenni, nálam ott nincs gond, nyitja a szelepet, amennyit tud rajta, mert ugye be sincs zárva. Sajnos egyik szerelő se vallotta be, hogy nem tudja mi van, csak beszélnek mindenfélét, emelik az alapjáratot (aztán rakhatom vissza), állítgatják a levegőszabályozó csavart. Úgy vélik, tök hülye vagyok az egészhez. Természetesen nincs sok tapasztalatom ezen a téren, de azért vannak sejtéseim. Sajna nem találok egy olyan szerelőt, aki leinformálhatóan érti ennek a porlasztónak a működését, ezért küzdök én vele.

(#13428) rob210 válasza boken (#13419) üzenetére


rob210
nagyúr

Ezzel miért te foglalkozol?

Bontóbol tudsz papírozható blokkot venni.

Nem olcsó egyik megoldás sem.

Tudnikéne mennyire vágta haza az új tulaj a motort.

Renault power

(#13429) bringasisti válasza rob210 (#13428) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Én ott akadtam el hogy megáll egy motor mért vesz olajsapkát? Miért nem jön ide az oldalra és akkor kap segítséget.

BENEFON DELTA--------N8

(#13430) bringasisti válasza dsandor (#13427) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Ha tudsz várni a hétvégéig szétkapom az enyémet csinálok pár képet aztán meglátjuk. Annyira nincs előttem nekem is át kell gondolni

BENEFON DELTA--------N8

(#13431) dsandor válasza bringasisti (#13430) üzenetére


dsandor
csendes tag

Már hogyne tudnék várni. :) Június óta tart az ügy, idáig se kapkodtam el. Nagyon köszönöm, hogy ennyit fáradsz miattam. :)

(#13432) bringasisti válasza dsandor (#13431) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

A hétvégén lesz egy kis vizsgára készülés, 3 csavarral kell többel foglalkozni

BENEFON DELTA--------N8

(#13433) boken válasza rob210 (#13428) üzenetére


boken
senior tag

:) Azért mert napi szinten beszélünk, és ő nem egy internet huszár, holnap megnézi valami öreg skoda szaki, és megmondja hogy mi a valós hiba, mert szerintem ő is csak találgatott.
bringasisti ő nem ez a típusú ember, és én sajnálom a Favit, ha rajta múlna már rég felgyújtotta volna, viszont ezt az autót anyósom 1990-ben 0 kilóméteresen vette és közel 25 évig volt a családban. Ezért vettem a nyakamba ezt a gondot is a sajátjaimon kívül.

[ Szerkesztve ]

Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!

(#13434) peti_s válasza boken (#13433) üzenetére


peti_s
addikt

Hát, szerintem azzal hogy elkerült tőled, akinek fontos volt, napok, hetek, maximum hónapok kérdése és bontóba kerül. Ez teljesen biztos. Innentől fogva csak az idődet szórod el.

(#13435) peti_s válasza bringasisti (#13423) üzenetére


peti_s
addikt

Üresben padlógáz mellett, rossz tömítéssel kivitelezhető.

(#13436) bringasisti válasza peti_s (#13435) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Ott van egy egycentis cső amin a nyomás a légszűrőbe megy

BENEFON DELTA--------N8

(#13437) peti_s válasza bringasisti (#13436) üzenetére


peti_s
addikt

Hát én láttam YouTube videókat, Skoda Favorit engine kill meg ilyesmi neveken, ahol az olajat is kilőtte üresben padló mellett. Az ilyenek nem tudom miért születnek meg.

(#13438) bringasisti válasza peti_s (#13437) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Mikor kidobnak egy új mobilt mindig van aki turmix segítségével hívja fel magára a figyelmet, de múltkor volt hogy a Samu S 6 telot valaki átlőte fegyverrel. Látatlanban arra gondolok hogy a kérdéses Favi tulajdonos nem ebbe a kategóriába tartozok. Rendeltetésszerüen használta, esetleg első autója a kocsi és megtörtént a baj. Azért mondtam jöjjön ide mert kap néhány kapaszkodót hogy ne tudja a szerelő annyira átbaszni

[ Szerkesztve ]

BENEFON DELTA--------N8

(#13439) boken válasza bringasisti (#13438) üzenetére


boken
senior tag

Meg van a hiba, levolt szakadva valami cső, a mi a kartelgázt vezeti a légszűrőhöz (?) azt kellet vissza rakni, és most már megy minden. Régebben úgymond jól ment neki a szekér, és egy Audi S6-al járt, személyi sofőrként Belgiumba, Németországba, aztán elvesztette azt a melót, és most nehezen szokja meg hogy egy 25 éves autóba kell ülnie.

Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!

(#13440) bringasisti válasza boken (#13439) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Örülök hogy megoldódott, ezért kell neki itt téblábolni hogy ne kelljen szerelőhöz menni

BENEFON DELTA--------N8

(#13441) bringasisti válasza boken (#13439) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Tudom gonosz vagyok, de nem lehet hogy valaki ledugozta a kartelgáz elvezető csövet hogy a légszűrő ne legyen olajos, és ne bassza el az alapjáratot?

BENEFON DELTA--------N8

(#13442) boken válasza bringasisti (#13441) üzenetére


boken
senior tag

Nem hiszem, kb január óta van nála az autó, idáig ment rendesen, max ha valaki kiakart szúrni vele. ;]

Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!

(#13443) bringasisti válasza dsandor (#13431) üzenetére


bringasisti
Topikgazda


A piros rövid dob az mozgatja azt a rudazatot ami végén a hosszú nyíl határozza meg mennyire nyithat a szívató, de ez majd csak -20 foknál érdekel minket. A bimetál nyitja a szívatót és zárja. Nekem itt áll délben a ni metál. A kék adja a lehetőséget a második toroknak hogy nyisson ha nyomod a gázt és megfelelő a csívócső vákuum. Szintén most nem érdekes

[ Szerkesztve ]

BENEFON DELTA--------N8

(#13444) bringasisti válasza dsandor (#13417) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Nem tudom feltenni a képet
:WW

BENEFON DELTA--------N8

(#13445) bringasisti válasza bringasisti (#13444) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

BENEFON DELTA--------N8

(#13446) Ysthvaan


Ysthvaan
csendes tag

Üdv, a Fekete tenger partjáról. Ez az út most nem a szerelés mentességről szólt. Először Vaskapunál (Duna, Románia) rohadt le. A hiba: ilyet még nem láttam: a benzintankBAN a szívócső elgörbült. A tank tetejéről meg nem tudott benzint szívni :) 3 óra volt a teljes felderítés, ebből másfél amire lejött a kupak. Keresem az okát. Ha van ötlet szívesen venném.
A másik hiba: gáz adásra, és elvételre jobbra rántja a kormányt, ha pumpálva vezetek, folyamatosan tépi a kezemből a kormányt. Haza kellene mennünk, szerszámom van, és egy hetem. Várom az ötleteket. Nem fosok be semmitől, ez egy Škoda, ami haza megy, nincs messze, 1135 km. :) előre is nagyon köszi.

(#13447) Mágus2 válasza Ysthvaan (#13446) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Száraz féltengely csukló ránt. A külső csuklók gumiharangjai alá tegyél bőven gépzsírt.

(#13448) Ysthvaan válasza Ysthvaan (#13446) üzenetére


Ysthvaan
csendes tag

A második hibával csak 100 km-t vezettem, egyre fokozódott, majd hirtelen elmúlt 3 kmrel ezelőtt. A végén már parkolni alig tudtam, csak izomból. Amit megnéztem: gömbfejek nem lógnak, kormánynak pici holtjátéka van, valószínűleg az egyik tavaly cserélt műanyag kopott meg, de azt 2 évente cserélem. De most sem gáz. Kuplung 3 hete volt cserélve, váltóban reggel nézem az olajszintet, mert folyik.

(#13449) Ysthvaan válasza Mágus2 (#13447) üzenetére


Ysthvaan
csendes tag

Reggel megnézem, valami, amire figyeljek?

(#13450) Mágus2 válasza Ysthvaan (#13449) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az egyikből egy széndarab fog kiesni a grafitzsír helyett. Próbáld meg kimosni. Ha lila belül,az nem jó jel.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.