- Szólánc.
- Digitális Állampolgárság Program
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Bambanő háza tája
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Windows 11 telepítése inkompatibilis gépre
Új hozzászólás Aktív témák
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18575 üzenetére
Én is így vagyok vele, 13 éve csak Mann-t használok, de az épp aktuálisan hozzám került Felicia Filtron olajszűrővel rendelkezik, és az is jónak tűnik.
Mit jelent Nálad a középső méret? Én a W712/43-t használom többnyire.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Halihó!
A FILTRON OP629-es olajszűrő a Mann-Filterhez képest milyen?
Van valakinek tapasztalata vele? Úgy tudom a Filtron is a Mann csoporthoz tartozik.
Köszi,
Üdv. Peti
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18554 üzenetére
Köszönöm a logikus választ!
-
peti_s
addikt
Viszont nekem is van kérdésem.
Maga a lamdaszonda működése is érdekelne, de elmondom a szituációt. A kipufogó leömlő (Y cső) elrohadt, eltörött, ezért cserélni kellett.
Bontottat kaptam, lamdaszondával együtt. Viszont láttam, hogy elég kormos az egész, adtam mégis egy esélyt neki.
Üzemmelegen eme Bosch lamdaszonda tökéletesen működik, viszont amíg hideg a motor sajnos dadog, rángat. A fűtőszál ép, dupája az ellenállása mint lennie kéne, de nincs szakadás.
Mindenképpen cserélni fogom, de érdekelne, hogy vajon mi lehet a háttérben a probléma forrása.
Üdv. Peti
-
peti_s
addikt
válasz Kisbatyu75 #18550 üzenetére
Hali!
Nekem amikor alacsony fordulaton világított, a főtengely csapágyak voltak elkopva.
Üdv.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18547 üzenetére
Én is hasonlóan voltam ezzel, amikor olvastam.
-
peti_s
addikt
válasz Kisbatyu75 #18544 üzenetére
Hali!
Én szilikonolajjal szoktam kenni, így be sem fagy. Viszont, sokat számít, hogy eredeti vagy másolt kulccsal használod, illetve a másolat minősége is meghatározó.
üdv.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18528 üzenetére
A Favorit pár szempontból egy átgondoltabb autó mint a Felicia. Pl. az utastér levegőztetője, szellőztetése sokkal jobban van megoldva, a váltó fokozatok kiosztása is sokkal vezetés-barátabb, a Felicia viszont tágasabb belül, és kapott pár olyan extrát, ami a Favoritban is jól jönne. Valahogy a kettő keveréke lenne az igazi.
Reméljük, az idei év is jól fog telni.
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
Helló Mindenki!
Favorit / Felicia tanulságokkal zárom az óévet.
Favorithoz nagyon sok minden már nincs, spájzoljatok alkatrészekkel.
Meglepve tapasztaltam, hogy bizony sok Feliciába (eddig az összesbe amihez közöm volt) nem belevaló gyertyát tettek.
Miután megkapta a belevalót, máris sokkal jobban viselkedett.
A másik rossz élményeket okozó valami, a lamda szonda.
Ismerősöm ismerőse, aki egy elkokszolódott lamda szonda miatt bontatta el az autóját, mivel elege volt abból, hogy hidegen rángat, fulladozik....Apróságok, de nagyon meg tudják határozni a vezetési élményt.
Boldog, meghibásodás és balesetmentes új évet Fiatalok, és köszönöm a segítségeket!
(A generátor túlfeszt megoldotta az új feszültségszabályzó.)üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18524 üzenetére
Köszönöm!
Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
-
peti_s
addikt
Halihó!
Vettem egy újabb projektautót. A generátor 1500-as fordulatszám felett sajnos 15-16V-ot is lead. Elég lehet feszültségszabályzót cserélni, vagy más is hibás lehet?
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18520 üzenetére
Köszönöm.
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #18518 üzenetére
Fog jönni.
Üdv. Emberek!
A télire használt 1.3 MPI Feliciámat elkezdtem újra üzembe hozni.
100-as benzinnel volt használva egész télen tavaly, úgy is raktam el, közel teli tankkal.
Viszont, a motortérben indítás után benzinszagot érzek, folyást sehol sem látok.
Van valami ötletetek merre keressem a szivárgást?
Köszönöm előre is,
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
Halihó Mindenki!
Egy újabb "projekt" Felicia 1.3 MPI lett készen, megkapta a friss műszakit.
Az előző tulaj kicserélte a gyertyát 5 kOhm-osra, de 1 kOhmos való bele a gyári specifikációk miatt.
Mivel újak a gyertyák, NGK márkájúak, és a motor szépen jár velük, csak akkor cserélném ki 1 kOhmosra, ha gondot okozhat.
Felétek mizu?
Köszi,
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
Halihó Emberek!
A lámpánál lévő csatlakozó volt eloxidálódva, alapos tisztítás után újra hibátlanul működik!
Köszönöm a segítségeket!
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
Boldog Karácsonyt Fiatalok!
Kiszedtem a jobb első lámpa tompított biztosítékát, most a jobb első városin világít, a bal első meg tompítotton, de mivel a városiba erősebb izzót tettem, kívülről nem látszik a különbség.
Átmenetileg jobb, mint ahogy először volt.
Köszönöm a segítségeket, majd ma nekiállok komolyabban, ha eláll az eső.
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18480 üzenetére
Próbálok optimista maradni.
Köszi még1x, majd jelentkezem a fejleményekről.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18478 üzenetére
Köszi, jó lenne, ha a biztosítékoknál lenne a probléma.
Most majd a két ünnep között nekiállok, köszönöm a útmutatást.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18475 üzenetére
Ez alapján a relé és a lámpa között valahol?
-
peti_s
addikt
Üdv. Emberek!
2 hét állástól úgy tűnt, hogy magától megjavult a világításproblémám, majd egyet indexeltem, és újra rossz.
Mindenesetre csináltam fényképeket a hibajelenségről.
Szerintem relé lesz, mert amikor megjavult kattant egyet, a másik elképzelésem az indexkapcsoló...
Jövő héten veszek új biztosítéktáblát reléstül, majd kiderül.
A két külső kép úgy néz ki, hogy a felső csak városi, a második ahol felemás, ott a tompított is világít. De mint látszik, a városi lekapcsolódik, és a műszerfal visszajelző szerint a tompított és a reflektor is egyszerre próbál égni.
Köszi mindent,
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18458 üzenetére
Az alsó, köszönöm.
Ebben én cseréltem az izzókat, nem sárga eredetileg.
-
peti_s
addikt
Sziasztok!
Favoritom közel 6 hónap állás után érdekes hibát produkál.
Helyzetjelző világításon minden megfelelően működik, viszont ha a tompított fel van kapcsolva, a műszerfalon halványan világít a reflektor visszajelzője is, a bal első lámpa tökéletesen világít, a jobb első, viszont nagyon sárgásan, és gyengén.
Reflektorra kapcsolva szintén bal oldalon minden megfelelő, jobb oldalon megint gyenge és sárgás, a visszajelző esetén egyszerre világít a tompított és a reflektor is.
Szerintem egy relé van megszorulva, de ha ismeritek esetleg a hibát, annak nagyon örülnék.
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18428 üzenetére
Köszönöm!
-
peti_s
addikt
Üdv. Emberek!
A szétrohadt Feliciámat amiben 268000 km van kilakatoltattam, és elvittem műszakira.
Minden hipiszupi, a műszakin kapott egy plecsnit, hogy "tökéletes, semmi baj nincs vele".
De ennek ellenére sajnos a benzin visszafolyó fém cső teljesen szét van rohadva. (A karosszérialakatos vette észre, és kedves volt, hogy szólt.)
A kérdésem az lenne, hogy ilyet hol lehet beszerezni, mennyire nehéz kicserélni? Az ismert Skodás bolt forrásom még senkitől nem hallott ilyet, hogy szüksége lett volna rá, Google sem szolgál találattal.
Felétek mizu?
Köszi előre is,
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18411 üzenetére
Szerintem ez a 93-tól létező GLX ülés, egy korábbi verzióban, más huzattal.
-
peti_s
addikt
Nálam a Favoritnál volt fék befogás probléma, ott a fék dugattyú volt rozsdásodva, hiába cseréltem én le a fékfolyadékot rendesen, ha előttem 20 évig nem tették meg.
Fék felújító szett segített, dugattyústól.
Öcsém Feliciájával is előfordult, de ott azt mondták a szerelők, hogy a sok állás miatt is lehetett. Én ott is erre gyanakszom, de szerencsére azóta nem produkált hibát.
üdv.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18344 üzenetére
Nagyon köszönöm!
A Zoom megy? Szeretnél még gyakorolni?
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18342 üzenetére
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18338 üzenetére
Köszi, igen, ezt fogom én is alkalmazni a jövőben.
Lenne egy kérdésem is.
Szeretnék menni az 1 éve leállított, szétrohadt Favoritommal.
93-as, 135-ös.Lehet kézzel felpumpálni a benzint, hogy ne kelljen percekig önindítózni?
Köszi előre is
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18336 üzenetére
Én nem élem meg drámainak, ha mondjuk a benzincsövet cseréled évente, akkor még szépen le tudod szedni a tartály csövéről.
Ha mint én a gyári leválasztóról nem cseréltem 10 évig, akkor úgy rágyógyul, hogy bizony törik.
Csak a gyári az 25 évesen törik 10 éve rajta lévő benzincsőtől, az utángyártott meg 3 évesen 3 éve rajta levő csőtől.
Az én terveim között, az olajcserével egyidőben üzemanyagcső csere is be lesz tervezve.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18329 üzenetére
Köszi a választ, itt Favorit-Felicának árulják, egyet rendelek, meglátjuk milyen lesz.
A Zoomhoz, én a böngészőből használtam csak, úgyhogy nem én csináltam a szobát, ahhoz annyi dolgom volt, hogy frissített Firefoxot kellett használnom, illetve a Zoom modult telepíteni a Firefoxhoz. Laptoppal 1x kifagyott, következő alkalommal már asztali gépről használtam, úgy szuperül ment.
-
peti_s
addikt
Halihó Mindenki!
Lehet már kérdeztem, és elfelejtettem, úgyhogy előre is bocsi.
Van egy 93-as Favoritom, aminek jó a katalizátora, de maga a kocsi szét van rohadva, és várja a csodát.
Van egy 98-as MPI Feliciám, ami meg szinte rozsdamentes, és összetörött a katalizátora, emiatt nem tudom leműszakiztatni.
Interneten találtam utángyártott katalizátort, amiből fogok is venni egy darabot, de ettől függetlenül megkérdezném, hogy a felfogatása ugyanolyan a két katalizátornak? Csereszabatos?
Nagyon szépen köszönöm,
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
Sok autószerelő valamiért nagyon tolja ezt a "síkolást", nem tudom miért. Nekem is a Favorit esetében megcsinálták, mondjuk azóta is jól működik, de én is feleslegesnek érzem.
Ha ilyen sokáig jól működött a tömítés, akkor szerintem az újjal is sokáig bírni fogja.
-
peti_s
addikt
válasz tsiga18 #18310 üzenetére
Nézd meg, hogy emelkedett-e az olajszint, illetve olajos lett-e a hűtővizes tartály.
Favoriton, meg MPI Felicián is láttam már elszállt hengerfejtömítést, és mind2 esetben az olajszint drasztikusan megnőtt, oda folyt a hűtővíz.
Nézd meg az olajszintet, de ez nekem is gyanús már, túlságosan olyan.
-
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18297 üzenetére
Köszi.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18295 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a részletes leírást, most már sajnos nem lesz rá időm, mert újfent el kell utaznom, de ha visszatértem mindenképpen nekiállok, köszönöm.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18291 üzenetére
Köszi szépen, egyáltalán nem sürgős, mint látod, 7 hónapot állt is az autó.
Köszönöm. -
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18288 üzenetére
Most, hogy így mondod, szerintem igazad van, és ez van átszakadva.
15 éve kb. volt ez cserélve, és akkor sem volt alapjárat, és most is eltűnt. Köszönöm!
Fenix, a kocsi nem volt beindítva 7 hónapja, úgyhogy most indítás után jött ez ki.
u.i. Ezt simán kicsavarozhatom a helyéről?
üdv. peti_s
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Hát nyilván mások a fizuk, illetve vannak emberek akiknek ez egy autóra "belefér".
Bringásisti szerintem szuper vagy. Köszi a segítségeket.
Most nyilván nem megoldható, de valamikor igazán megejthetnénk egy találkozót, és úgy lenne fair ha Bringásisti közelében lenne, ő segít nekünk itt mostanában.
Hova is vagy Te valósi?
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18267 üzenetére
Az elosztófedélben középen van egy széndarab. Ez a széndarab elveszett, kiesett, elkopott, nem volt benne.
Mivel volt egy plusz ilyen széndarabom rugóval, gondoltam beleteszem, és megyek tovább, mert volt már 1x ugyanilyen problémám, rotorcsere előtt.
De, nem tudtam a széndarabot a régi elosztófedélbe beletenni, így kompletten kicseréltem az elosztófedelet egy új Beru-ra. A rotort ekkor még nem cseréltem ki, amúgy is szinte új volt, szintén Beru.
Ekkor kezdődött a fentebb leírt rángatás, magasabb alapjárat probléma.
Kicseréltem a Beru-t Vika-ra, illetve gyári PAL-ra is, mind az elosztófedelet, mint a rotort, a gyújtássorrendet többször ellenőriztem, újak a gyújtáskábelek is, ott sem lehet gond.
Egyértelműen az elosztófedél csere óta állítódott el a történet, csere közben hozzáértem a rotorhoz is, de nem gondoltam volna, hogy így el lehet állítani.
Köszi előre is.
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18265 üzenetére
Elhiszem, eddig 2x éltem át generátor problémát személyesen, 1x a feszültségszabályzó volt egyszerűen rossz, egyszer meg a szénkefe volt elkopva benne. Köszi az akkori segítséget.
Más, a Favoriton gyújtáselosztót kellett cserélnem, mert a szén elkopott/kiesett.
Azóta, hogy az új van fent, másképp megy a gyújtás, magasabb lett az alapjárat, és enyhén, de rángat a motor. A rotort is kicseréltem, de meglátásom szerint minden a helyén van, nem állítottam a gyújtáson, a kábelek a helyükön vannak, egyik henger sem hagy ki, erő van, a fogyasztás jó, de főleg nagyobb sebességnél, nagyobb fordulatszámnál mióta másik, de jó minőségű elosztó van benne, rángat.
Közben vettem bele 2 másik márkát is, nem változott, ugyanúgy picit magasabb alapjárat, és rángat.
Ha van valami tippetek, nagyon megköszönném.
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18262 üzenetére
A bordó Feliciámban ha jól emlékszem az eladó szövegére, 40000 km körül, Lichtensteinben ment tönkre a gyári generátor, szálszakadással.
Úgyhogy, azért van erre is esély, sajnos.
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #18255 üzenetére
El volt kopva a szénkefe, kicseréltem, de utána sem töltött 14-14,2V-on hanem 13,6-13,7V volt.
Elfogyott a türelmem, berendeltem a gyári új generátort, majd elvittem szerelőhöz, hogy tegye be.
De az új generátorral is csak 13,6-13,7V volt.
A megoldás, a hiányzó 0,4-0,5V-ra az akkusaruk tisztítása volt.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18245 üzenetére
Szerintem [ez] lesz az.
-
peti_s
addikt
Ezekben ha jól tudom, Bosch generátor van már. Egy autóvillmosságis mindentől függetlenül, nagy valószínűséggel fel tudja újítani.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18237 üzenetére
Nálam amikor nem volt töltés a Favoritnál, és feszültségszabályzó probléma volt, akkor nem égett. Ezúton is köszi az akkori segítségért.
-
peti_s
addikt
Boldog karácsonyt!
-
peti_s
addikt
Üdv. Emberek!
Örülök, hogy tudtok elővigyázatosak lenni, szerencsére nem az egészségügyben dolgozom, hanem műszakvezető vagyok egy cégnél.
Ez viszont, pont az a pozíció, amikor sok ember kisfőnöke vagy.
Odajönnek hozzád, kérdeznek, illetve, a főnökséggel is tartani kell a kapcsolatot, nem könnyű úgy mindent elintézni, tartani a távolságot, (ha odalépnek fél pillanat alatt 30 centire...), hogy a kelleténél jobban az emberi kapcsolatok se károsodjanak...
No mindegy, az első körben biztosan ott kaptam el (március elején), a másodikat meg csak talán ott, a B verzió az a vonaton. (október vége, november eleje).
Kitartást Nektek, aztán vigyázzatok magatokra.
Várom már az éjszakai autózásokat, korlátozás nélkül.
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18223 üzenetére
Fő az elővigyázatosság, én már 2x átestem rajta, munkámból kifolyólag, sajnos esélyem sem volt megúszni.
Kitartást, aztán reméljük mielőbb vége lesz ennek, és újra szabadon lehet autózni 8 után is.
-
peti_s
addikt
Na mizu Fiatalok? Mindenkinél béke, nyugalom?
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #18216 üzenetére
Értelek. Nos, vagy mond valamit, vagy nem, de nekem a teljes szétrohadt Feliciának sincs így rohadva a rugótányérja.
Teljesen biztosan átnézném az egész kocsit, hol mennyit rohad, milyen munka lesz még vele, mielőtt így nekilátnék, nem tudom ennek a rohadásnak az okát, a képeket amiket küldtél, az alapján kulturált, egyedül a küszöb volt nekem látványos, de nézd át a teljes autót mivel van dolgod, és utána locsolj rá pénzt.
Nem akarom többször leírni, de a legfontosabb az az lenne, hogy tudd mire költesz.
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #18214 üzenetére
Ebből én nem tudom megállapítani mennyire van szétrohadva, lecsiszolnám, rozsdamaróznám, lefesteném...
Ha nincs szétrohadva, akkor amíg a kocsi bírja, addig szerintem ez is fogja.
A küszöböt nagyon javaslom megnézni, ha ez így néz ki, akkor szerintem az sem lesz igazán jó, és akkor újraértékeled talán erre a kocsira a kiadott Ft-okat.
Ne sürgesd magad, tök felesleges, a kapkodásból semmi jó nem fog kisülni.
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
Hali,
nem tudom milyen állapotban van az első felfüggesztésed, és azt sem, hogy mi lesz a felhasználási módja a kocsinak, de ha még működik, én nem nyúlnék hozzá.
Nekem 267000 km után is elől a gyári van, öcsémnek ~220000 km óta elől a gyári van, nem mondom, hogy komfortos, de a feladatát ellátja, a műszakin megfelelőnek minősül.
Nem szeretnék illúziógyilkos lenni, és negatív sem, de kellő Feliciával a hátam mögött azt mondom Neked, ez nem az az autó, amit én minden áron csúcs formában akarnék tartani.
Ha találsz egy 100k, még inkább 50k km alatt futottat, amihez még 1x sem kellett rozsda miatt hozzányúlni, az nem fog kirohadni alóluk, arra érdemes mindent rálocsolni.Erre meglátásom szerint csak a legszükségesebbeket.
(Ne kövesd el azt a hibát amit én.)
Ez a legjobb tanács amit adhatok.
Amúgy, elől nem cseréltem még lengéscsillapítót, hátul igen, mert megült a kocsi hátulja, a gyári hasmagasságtól erősen eltért már hátul. De ezt is szerelőnél csináltattam, és örültem neki, 2 emberes munka volt.
Lengéscsillapító csere (és az ahhoz szükséges kötelezők cseréje) után, újra visszanyerte az eredeti formáját.Utolsó tanács, ne BP-en csináltasd meg nekik, mielőtt lemennek, hanem Békéscsabán keressetek majd egy jó autószerelőt. Az idő is pénz, és előbb utóbb ott is kelleni fog egy szerelő. (És Békéscsabán más áron fognak dolgozni.)
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #18187 üzenetére
Egy II-es Fabia 1.4 16V szerintem teljesen vállalható. Ugyanígy gondolom az 1-es és 2-es Octaviát is, benzinmotorokkal.
Értem az álláspontodat, és én is meg szeretném tartani a Feliciát ameddig lehet, de 267000 km után szét van rohadva. Nem kicsit, hanem lényegében mindenhol.
Meg lesz csinálva persze , de ez akkor sem normális, és nem "jó". Motorikusan nagyon jó, még mindig tök jól megy, 4 fővel is mentem vele 172-t. A 183-nál is 3-an ültünk bent.
De az a helyzet, hogy lehet szidni az újabb autókat, ennyi km-t sok újabb autó is elmegy, anélkül, hogy szét lenne rohadva. Pl. lesd meg a G, illetve H Astra hirdetéseket...[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #18184 üzenetére
Nem azt akartam mondani, hogy csináld meg egyből, hanem jó tisztában lenni vele, hol mennyi rohadásra lehet számítani.
Én most ha egy ilyen Feliciát vennék mint Ti, megpróbálnám teljesen minimalizálni az üzembentartási költségeit.
Nem hangzik jól, de ennyi km-el, a küszöböt elnézve, itt ott már biztos javítgatták rozsda miatt, és 5 év múlva valószínűleg a rozsda fog győzni.Ezt a hibát követtem én el, hogy azt hittem, ha megcsinálok rajta mindent a lehető legjobbra, akkor "sosem megy tönkre".
Sajnos nem igaz, a rohadás valami borzalmas ellensége ezeknek.
No mindegy, amikor én elkezdtem ezt a projektet, meg szerintem azóta is, nem igazán volt példa arra amit képviselek, mármint, hogy romos Feliciákat megcsinálni.
Úgy érdemes, hogy 5 évre tervezel vele.
Téligumit, pontosabban 4 évszakost télre, én tavaly tettem fel egy ideig utoljára, egész télen nem volt rá szükség.
üdv. peti_s
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #18180 üzenetére
Vegyél 2 új küszöbdugót, emeld fel kicsit hátul a kocsit, kapd le a kereket, és vedd ki a küszöbvédő gumit.
Ahogy látom a képeit a kocsinak, a küszöb végének már annyi, de nem akarok előre negatív lenni.
Pár hozzászólással feljebb, amit csináltam képeket onnan készültek.
Olajból meg jó szívvel javaslom, az 5W40-est, nem tudom végül milyet tettél bele.
A váltóolajcserét el szokták felejteni sajnos a Felicia tulajdonosok, úgyhogy azt még esetleg megejtheted, a hűtővíz, és fékfolyadék cserét meg minden autótulajdonos szinte el szokta felejteni, de utóbbit írtad is, helyes.
Amúgy pont Békéscsabán volt sokáig egy ~50000 km-t futott Felicia, elég szép állapotban eladó, 350k-s irányáron.
-
peti_s
addikt
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #18173 üzenetére
A gyári, még rozsdamentes autót ha alvázvédő + üregvédővel szakszerűen "megkínálod" akkor nem fog nagy valószínűséggel sosem rohadni.
A lakatolt autót kínálhatod bármivel, 2-3 év múlva újra rügyezik, 5-10 év múlva újra lakatolni kell.
Lakatolni sajnos nem tudok, most a 60000 Ft-ért vett autón azért elég sok mindent megcsináltam magam ahol elég volt glettelni, de a rozsdacsiszolás, glettelés, festés azért nem lakatolás.
Igen, van egy kiválóan dolgozó szakember akivel meg fogom csináltatni a 267000-t futottat.
Az utolsót, amit 60000-ért vettem, azon mindent magam csinálok, csináltam.[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
A nem metál színű általában hamarabb szokott rohadni, nincs olyan vastagon megfújva.
Én 230k-ért vettem a 76700 km-t futottat, igaz, mind a 4 sarka le volt húzva, és kellett bele egy új generátor, és egy új hátsó dob.
Eddig 300000-t költöttem rá, 4000 km alatt...
Tehát volt vele munka, de hiszed vagy sem, egy többet futott autó, sosem lesz olyan mint a keveset futott, ha mind a kettőre ugyanúgy vigyáztak. Én azért látom így a különbséget.
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #18163 üzenetére
Most amit mondasz, nekem előjött most párszor a 80000-t futott Feliciával, mióta az 5W30-as olaj van benne, de szerintem ha visszaállok az 5W40-re, ez el fog múlni.
Igen, jelenleg 3 van, illetve megint 3 van, az öcsémé ami azért került anno hozzám, mert teljesen szét volt rohadva, bontóba vitte volna, kilakatoltattam, már én fényeztem, motorikusan is rendbe lett rakva, az volt 2 évig a téli autóm.
Autóra volt újra szüksége, visszakerült hozzá, így nekem meg volt lehetőségem venni egy 2 éve a fűben rohasztott jobb sorsra érdemes példányt 60000 Ft-ért.
Hamar kiderült, hogy sokkal jobb állapotban van rozsda szempontból a kasztni, mint az én 267000 km-t futottam.
A központis az ahogy én hallottam, alapból gyenge alul, illetve volt pár probléma azzal a rendszerrel.
A Siemens féle MPI jobbnak számít, én nagyon elégedett vagyok vele.
-
peti_s
addikt
Halihó!
Én vennék Feliciát, szigorúan ~50000 km körül, 0 rozsdával, ami télen nem ment.
Szétszedtem a 267000 km-t futottat, elkezdtem csiszolni a rozsdát, hol meddig tart.
Nos hamar kiderült, hogy a gyári alvázvédő alatt rohad, igazából szét van rohadva az egész kocsi, a padló kivételével mindenhol.
Tehát a 4 kerékjárati ív, a 4 sárvédő, a doblemezek, a tank körül és mögött, a csomagtartó és a küszöb.
A belső és a külső is. A 4 torony, alulról nem látszik, hanem belülről, amikor már túl késő... A gyári alvázvédő sértetlenül rajta van, mégis szét van rohadva alatt.Vettem nem olyan régen egy ~80000-t futott Feliciát, gondoltam, megelőzés céljából megcsinálok rajta minden üreg és alvázvédelmet.
Nos, a küszöbdugó kibontása után szembesültem a ténnyel, hogy a küszöb külső fele ki van fújva üregvédővel gyárilag, a belső nincs.
A sárvédő alja, ahol a két fém összeér, és rozsdásodni szokott, szintén nem kapott alvázvédőt.Csináltam pár képet, majd még a hétvége folyamán összeszedem őket, bemásolom.
Úgyhogy, összességben, motorikusan elég jók szerintem még mindig, nekem azzal nem igazán volt sosem bajom, az LX-es hiába ugyanazzal a motorkóddal van szerelve, nekem gyengébbnek tűnik mint a GLX, ugyanazzal a váltókiosztással természetesen.
A központi befecskendezést nem dicsérik, nekem MPI-s 68 lovas AMH motorkódos az összes.
Alkatrészekre, a Vika általában szutyok, de pl. az önindítójukkal nagyon meg vagyok elégedve.
(Kevésbé barombiztos, nagyon oda kell figyelni, hogy álljon indítás előtt, de ha erre odafigyelsz, nagyon tartós.)A többi, amit Vikából láttam, hát látszik az igyekezet, de a gyári bírta mondjuk hogy értsd 200000 km-t, a Vika 30000-50000-t max.
Én viszonylag sokat mentem az autóval, tehát általában a km miatt kellett cserélnem ezt azt, de az öregedés is ahogy láttam sokkal jobban érintik a Vika alkatrészeket.
Emiatt, illetve ennek felismerése miatt pár dologból van otthon egy kisebb raktárkészletem, gyári alkatrészekkel.
Ha végül Feliciát veszel, egész jól tudom már mi mikor megy rajta tönkre, úgyhogy szívesen összeírom akkor, mire számíts forgatókönyv szerűen, viszont ha nem csak 1-2 évre tervezel, ne sajnáld a nagyon keveset futott, teljesen rozsdamentesre a pénzt, mivel a sokszorosát költöd lakatosra, és fényezőre, és SOSEM LESZ JÓ!
Hajrá
üdv. peti_s
P.S. az aktuális szervizkönyvet bemásolom, a lakatosmunka olyan 250-280k lesz + a fényezés költsége, amit megpróbálok magam megoldani. A generátorról kiderült, hogy új feszültségszabályzóval keveset tölt (13,7-t, 14-t kéne) ezért kicseréltük egy új gyárira.
Azzal sem töltött többet, úgyhogy kiderült, hogy a sarú volt eloxidálva, emiatt volt veszteség. Fontos infó, feleslegesen ne cseréljetek generátort.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Itt jön az be, hogy sokan olyan autót használnak, amit nem engedhetnének meg maguknak.
Olyan autót engedhetsz meg magadnak, amit műszakilag mindig tökéletes állapotban tudsz tartani, meglátásom szerint.
Nos, a különféle "prémiumok" esetében van egy nagyon kedvező, csábító használt piaci ár, viszont fenttartani a tökéletes műszaki állapotra ahogy látom sem pénz, sem motiváció, kedv sincs.Itt a mi esetünkben szerintem ez kifejezetten pozitív, hogy egy olcsó autót választottunk, amit viszonylag olcsón karban is lehet tartani.
Biztos vagyok benne, hogy még büszke is volt magára, hogy megspórolta az új ABS kockát.
-
peti_s
addikt
Itt teljesen természetes, közben jó hangulatú beszélgetés van, de jobban járok amikor ott hagyom az autót, és hagyom őket dolgozni, mert észrevesznek akkor pár olyan apróságot is, amire nem is gondoltam, és sokat javít a feelingen. pl. picit mozgó és zörgő lökhárító, katalizátor hővédő stb.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18117 üzenetére
Persze, nem tudom hova valósiak vagytok, de én Pécsen kettőt is tudok.
(#18118) FeniX-, értelek de olyan apróságok ezek, hogy órákat el lehet rá szúrni, míg egy valóban jó szerelő megcsinálja töredék idő alatt.
Szerintem jobban megéri ilyen dolgokat rendesen, a jó autószerelőmmel megcsináltatni, miközben én is látom mit csinál, így ha véletlenül gondom lenne vele a jövőben, és sürgős, neki tudok, neki merek állni magam is.
Ha meg ismeretlen eredetű probléma, vagy új, akkor megkérdezlek Titeket, amiért örök hála még mindig.
-
peti_s
addikt
Yup, no meg Fenix, Neked még mindig kéne egy jó autószerelő.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18099 üzenetére
Köszönöm szépen!
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18096 üzenetére
Nagyon köszönöm, tehát ha hőlégfúvóval melegítem, akkor az segít a dolgon.
Mivel tömítsem ki újra?
Köszönöm még1x, sokat segítettél.
-
peti_s
addikt
Üdv. Emberek!
Egy olyan jellegű kérdésem lenne, Mágus mondta még anno a Felicia első sárvédő leszereléshez, hogy el kell vágni, vagy melegíteni kell a tömítésnél, hogy le lehessen szerelni, + visszarakás előtt újra kell tömíteni.
A kérdésem az lenne, hogy hol van ez a tömítés a sárvédőn, és milyen tömítőanyaggal lehet visszatömíteni?
Itt egy kép, a neten találtam.
Köszönöm előre is, remélem mindenkinek minden rendben a szekérrel.
Nálam műszakira felkészülés van, amihez amúgy is festeni kell, úgyhogy akkor mindjárt megpróbálok mindent egyben megcsinálni rajta.u.i. a topic címét nem lenne időszerű Felicia és visszafelére változtatni?
az 1.3 Felicia még a régebbi Skoda világhoz tartozik, a Fabia-val szűnt meg ez a kapcsolat leginkább. (ott is azért az ős Skoda blokk még helyt állt egy ideig.)üdv. peti_s
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #18066 üzenetére
Nagyon úgy néz ki, hogy nem jó nyomatékkal lett az a kerékcsapágy meghúzva.
Vettem egy bontásra árult Feliciát, amin új kerékcsapágyak voltak fent, túlhúzva, persze szóltak is.
Keress előbb egy normális szerelőt, és utána másik autót, így mindegy mit veszel helyette, ha szar helyre viszed, sosem lesz jó autód. -
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18057 üzenetére
Köszönöm, remélem sikerrel járok.
-
peti_s
addikt
Üdv. Emberek!
Felicia kézi ablakemelő felfelé menet megakadt, majd érzésre eltörött.
Zörög, és csak úgy megy fölfelé ha kézzel húzom.Mi törhetett el, milyen cserealkatrészre lesz szükségem?
Köszönöm előre is,
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18020 üzenetére
Köszönöm.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18018 üzenetére
Köszi a választ!
Tehát, ez a foszforsavban áll egy hétig, egy járható út? -
peti_s
addikt
Üdv. Emberek!
Mint meséltem, az egyik Feliciámon a küszöbön van hátul mindkét oldalon már egy-egy lyuk, illetve a bal oldali középen is elkezdett rozsdásodni, de nem szeretném ha újra vagdalva lenne a kocsi.
Így, lett egy "kreatív" ötletem. Mennyire járható út, hogy a lyukat és környékét RO55-el rozsdamarózni, cinkkromátos alapozó, + üvegszál, miután a küszöb lyukmentes, feltölteni az egészet RO55-el, és benne hagyni mondjuk egy hetet. Utána leereszteni, majd üregvédő.
Érdeklődnék, hogy ez járható út-e, mert terv szerint így fogok eljárni.
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #17994 üzenetére
Köszi, kimérem terhelés alatt hogyan teljesít az újhoz képest, ha nem esik lejjebb a feszültség marad, ha esik, akkor új lesz. :)
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #17990 üzenetére
Ott van a csomagtartóban pár pótalkatrésszel mindig a 4 gyertya.
Hosszbordásszíj, hűtővízkupak, olajbetöltő kupak, feszültségszabályzó, benzinszűrő, és tartalék izzók társaságában.
Kiszedtem már többször őket, tiszták, semmi bajuk nincs, nem tudom miért cseréljem le. (NGK)
Légszűrő, olajszűrő, benzinszűrő Mann-Filter.
Köszönöm a generátoros infót, ehhez nekem is lesz egy sztorim Neked, a 80000-t futott Feliciámmal, az előző tulaj elment Lichtensteinbe.
És bizony szálszakadásuk lett az akkor még 42000-t futott generátorral, ott kint, úgyhogy egy utángyártottal vettem én meg, amit kicseréltem egyből a gyárira.u.i. a vízpumpa még gyári. Mennyit szokott bírni?
Köszi szépen a választ!
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Üdv. Emberek!
Úgy néz ki, újra több 1000 km-es utakra kell használnom a járgányokat, a szürke erre a legkényelmesebb, így lenne pár kérdésem.
267000 km van a kocsiban, a generátort ~130000-nél felújíttatta az előző tulajdonos, én meg egyelőre egy feszültségszabályzót cseréltem benne frissen.
Diódahíd, egyéb hibáktól tartsak, vagy inkább cseréljem ki a "biztonság kedvéért" egy komplett új generátorra?
A hengerfejtömítés még gyári. Érdemes "megelőző" cserét végrehajtani?
Hirtelen ennyi kérdés jutott eszembe, bármit ha érdemesnek láttok ennyi km után cserélni, megköszönöm ha mondjátok. Önindító fel lett már újítva, fékek, kerékcsapágyak újak, gyertya pont 100000 km-el ezelőtt lett cserélve, de a mai napig tökéletes.Köszi előre is,
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #17985 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm!
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #17983 üzenetére
Teljes generátor felújításban gondolkodtam.
-
peti_s
addikt
Üdv. Emberek!
Nem tudjátok véletlenül, hogy melyik kopógyűrű való Favorit-Felicia Magneton generátorba?
Köszi előre is,
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #17977 üzenetére
Értelek, mondjuk azért ez elég nagy előny, hogy magad tudod ilyen szinten javítani. :)
Hát, picit sok is már, a 80000-t futott Feliciát lehetne eladni, de az a baj, hogy nem fizetik meg ezt az állapotot sem. :)
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #17975 üzenetére
Szép, én ilyet nem vállalnék be. Jó állapotban van ez, nem tudom miért mondasz olyanokat, hogy kéne keresni egy keveset futott példányt.
Ez az első autóm, 2014 óta van meg. ebben van, múltkor rosszul emlékeztem, most 267000 km. Kapott az élettől is, meg tőlem is, de próbáltam rendben tartani ahogy tudtam.
A bal oldali, Favorit a 2. autóm, téli autónak vettem, elég csúnyán szét is van rohadva, habár műszakilag közel tökéletes. Nem tudom meddig lesz még meg.
A jobb oldali az 5. autóm, a Favorit és a jelenleg 80000 km-t futott Felicia között, volt 2 db bontó előtti Felicia, amiből az egyiket sajnos nem tudtam megmenteni, az bontóba került.
Úgyhogy, jelenleg 3 van.
üdv. peti_s
Új hozzászólás Aktív témák
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Filmvilág
- E-book olvasók
- Autós topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...