Az is lehet, hogy csak az egyik csöved mondta be az unalmast.
Vagy elszivárgott valamelyik illesztésnél, eltört az egyik bilincs.
Mielőtt szétbombáznátok megint a motort érdemes alaposan átnézni mi lehet a baj.
Renault power
Az is lehet, hogy csak az egyik csöved mondta be az unalmast.
Vagy elszivárgott valamelyik illesztésnél, eltört az egyik bilincs.
Mielőtt szétbombáznátok megint a motort érdemes alaposan átnézni mi lehet a baj.
Renault power
Mivel koros a verda valszínű még hogy elértek a gumicsövek vagy kilyukadt a vascsonk...
A fém cső tipikusan ki szokott rohadni, és tű vékony sugárban spriccelni. Gumicsövek közül leginkább a vízpumpa és a fémcső közti kis darab szokott ludas lenni. Na meg a fagydugók mindenhol, hengerfej két oldalt, meg a szívócsonk is, ott az alsó tud alattomosan szivárogni (kipufogócsonk felett).
E=MZ²
A fagydugót telibe be kell ragasztani a többi cser
BENEFON DELTA--------N8
Ma szétkaptam a motor oldalának az alján lévő fémvízcsöves részt meg ha már ott voltam leszedtem ellenőrzésre a vízpumpát is.
A fémcsövet kívülről letakarítottam, jó vastagon volt rajta olajos trutymó. A belsejébe kukkantva láttam jó vízköves+a leeresztő csavarnál is alig tudott a víz is kifolyni, el volt tömődve. Öntöttem bele lefolyó tisztítót hagy marja fel a vízkövet, vagyis abban reménykedek.
A vízpumpán nem találtam rendellenességet, de a gumibak cserész lesz, látott jobb időket is. Kérdésem lenne:
A vízpumpa alján van egy kisebb meg egy nagyobb luk, azok mire szolgálnak? Továbbá mikor lenne cserés egy pumpa?
A vízcsöveken nem láttam rendellenességet, de még egyszer átnézem, biztos ami biztos.
Vizpumpa cseres, ha folyik az altalad emlitett lyukakon, vagy ha szethullott benne a csapagy, megforgatva hangja van, akadozva jar.
A tomito feluleteket femtisztara letisztitani, uj tomites + nemi tubusos tomites javasolt!
Retro
A csapágy még jó benne, szépen forgott akadás és hang nélkül. Gondolom ha folyt volna víz a lukakon akkor a csapágyon keresztül ami akkor csikorogna vagy ilyesmi, de semmi jele ilyesminek. Szóval akkor visszategyem, vagy fektessek be egy újra ami gatyarámenős mert utána néztem?
A gumibakra visszatérve nagyon lötyögött a házban és ahogy utána néztem fixen kellene lennie benne, és így valszínű azért rángatott a motor vagyis remélem mert a bak elkopott. De ez majd ezután valamikor derül ki, ha beszerzem a dolgokat...
Érdeklődni szeretnék,hogy valakinek volt már gondja a váltóval?Milyen olaj kell bele és mennyi?90-es favoritba.Ma cseréltem motorolajat +olajszűrőt+levegőszűrőt és akkor vettem észre halk ropogást a váltóműben,egyszer már hallottam de utána nem.Eddig nem volt gond vele és most is jó csak félek,hogy otthagy valahol.
Favorit1990
75w-90. Télen kicsit ropog, mondjuk egy visszakettőnél, de melegen, vagy melegebb évszakban semmi gond nincs vele.
Retro
Nem egy ilyen kellemetlen lefetyelő csapágy hang? Nyomd ki a kuplungot, amikor hallod a hangot. Elhallgat ilyenkor?
Mennyi olaj kell bele?
Favorit1990
Inkább ropogó-csörgő hang-de holnap megfigyelem,bár a kocsiba nem hallom csak amikor aláfeküdtem.
Favorit1990
2,4 Liter kell bele
Üdv : Péter
Köszi!
Favorit1990
Voot má
BENEFON DELTA--------N8
Mi erre a tapasztalat? Hidegen nagyon szép hangja van a motornak, semmi szelephang, bemelegszik üzem melegre és fülem számára hallhatóan csattogós szelephangja lesz a motornak. Nem túl durva, de hallható.
Szerintetek ez így rendben van?
[ Szerkesztve ]
Retro
(#12569) Norbert@270 válasza JossyFavo90 (#12557) üzenetére
Nekem is ott folyt a viz azon a lukon amit említettél,és cserés lett.
Ha jól emlékszem a töbszelence a neve ami kimegy benne.
A motortartó bakkal ügyelj mert ha fordítva rakod vissza kifog csuszkálni egy cm-t kb.
Holnap hozza vissza nekem is a szerelő a járgányt,hála istennek 3hét után.
Annyi kérdésem lenne hogy szelephézagot lehet házilag beállítani?
Tudja valaki hogy hogy kell,mert láttam már videókat róla,de sztem azok marhaságok.
Lehet, de én még nem mertem hozzá fogni... sokszor magyarázták, de még felügyelet nélkül nem mertem ezt az agyműtétet elvégezni...
Retro
(#12573) bringasisti válasza Norbert@270 (#12571) üzenetére
Nem nehéz le is tudom pontosan írni, de a lényeg hogy sokat futott motoron NEM LEHET szelephézagot állítani objektív okoknál fogva. Más a vidi és más a valóság
BENEFON DELTA--------N8
Ezzel nem tudok mit kezdeni. Akkor elvileg az én motoromon nem lehet szelephézagot állítani.
370 000km van most benne, és nem csörögnek a szelepek.
Szerintem meg LEHET.
[ Szerkesztve ]
Tegnap cseréltem olajat,eddig nem füstölt a gép most meg füstöl.Miért??????
Favorit1990
Szerintem azért nem lehet mert a szelephimba szélesebb a szelepszárnál és a szelep szára egy vállat képez a himbán, valamint a szelep mivel nem forog a perselyben szintén egy homorú bemélyedés tulajdonosa lesz. Ezért a hézaglemez amivel az értéket méred nem megfelelő helyen fekszik fel. Természetesen lehet állítani: gyémánt reszelővel a himba ívet korrigálni majd Mississippi kő segítségével fényt adni a felületnek. A szelep szárát síkba munkálni, arra is van ötlet és akkor a beállítás során a hézagmérő azt mér ami az érték. Különben becsapós
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
Pedig nem reszeltem rajta semmit. Igaz, mióta nálam van, minőségi 5w 40 olajat kap a motor.
sikabacs Milyen olaj került bele? Nincs túltöltve?
[ Szerkesztve ]
Rendben, de azért jogos az észrevétel?
BENEFON DELTA--------N8
Ha rossz olajat kap, akkor szétkopik, mint minden, de el kell hanyagolni a motort ahhoz, hogy jelentős legyen a kopás. Azt erős túlzásnak érzem, hogy a sokat futott motort nem lehet beállítani. Inkább a kopott motorra igaz.
A másik dolog, vezettem azt a favit, amiről Retro DJ itt ír, se nem sokat futott, se nem kopott az a motor. Olyan szép favorit duruzsolást már régen hallottam. Ezt nála kizárnám. Csak egyszerűen be kell állítania a hézagot, meg rendes üzemanyagot tankolni bele és kimegy a világból.
[ Szerkesztve ]
Tudod hogy nagy híve vagyok a Favinak, a dolog rendkívül egyszerű. Azt a himbát ami egyébként is laza helyzetben van felcsavarni az állító csavart kiakasztani a tolórudat és akkor a himbát annyira el lehet emelni a szeleptől látni lehet hogy van fenforgás vagy sem. Azt kell figyelembe venni hogy a két kapcsolódó alkatrész kopása ha 0. 05 milliméter felületenként az hogy aránylik a kívánt hézaghoz.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
(#12581) JossyFavo90 válasza Norbert@270 (#12569) üzenetére
Hát akkor majd szerzek újat. Addig pihen a favi a tőkéken nyugodtan, megszökni nem tud, 3-om kerékkel nehéz lenne, bár kitudja...
15w40 először kicsit tűltöltöttem,de engedtem le belőle.
Favorit1990
Ezt tapasztaltam én is, a himbák és szelepszárak felreszelése mindkét Favoritunknál bevált anno.
Pontos állításhoz a másik megoldás a mérőóra, egyik autószerelőnél láttam, volt felfogatószettje mindegyik szoci autóhoz. Na igazából az a tuti, ott nem csap be a kopás mint a hézagmérőnél.
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
Hello emberek. Van 1 Skoda Favoritom. megvan már 5éve és olyan problémám lenne, hogy....
Hidegen 3henger ment mindig csak addig még be nem melegedett. Ezzel nem is lenne probléma de tegnap este leraktam. Ma pedig kb 20perc köszörülés (indítózás) után sem akar beindulni. Benzin van,szikra van.
Mi lehet a probléma? Köszi a válaszokat.
a 3hengeres jelenség kb 3hete észlelhető. Eddig mindig tökéletesen ment minden
[ Szerkesztve ]
(#12585) bringasisti válasza martinez111 (#12584) üzenetére
Első kör; gyertya, rotor, gyelosztó
BENEFON DELTA--------N8
(#12586) martinez111 válasza bringasisti (#12585) üzenetére
Gyertya cserélve lett. Rotor nem lötyög meg akkora szikrát ad, hogy leszakítja a testemet
(#12587) bringasisti válasza martinez111 (#12586) üzenetére
A rotor és a gyújtáselosztó bakelit azért kíván figyelmet mert át tud égni és nem oda megy a szikra ahova kell. Szabad levegőn a szikrának 10 milliméternek kell lenni hogy nyomás alatt is működjön. Abból hogy eddig három henger ment szerintem következik hogy nem karburátor.
BENEFON DELTA--------N8
Gyújtáskábeleket mérd ki szerintem ott valami nem oké.
Renault power
Meg a gyertyapipa is esélyes lehet
BENEFON DELTA--------N8
(#12590) martinez111 válasza bringasisti (#12589) üzenetére
Köszi. Próbálkozom majd valamivel. Csak idegesítő, hogy 1ik este lerakom tökre királyul ment. Reggel meg kapa
(#12591) PainKiller69 válasza martinez111 (#12584) üzenetére
Helló,
Nekem is ugyanezt csinálja. Három hengerezést a gyújtó-kábelek cseréje oldotta meg. A nem indulást viszont a Székesfehérvári Auchanos vizes benzin okozta... Január 3-án még direkt rá is indítottam, hogy a nagy hideg ne szívja le az aksit, másnap délután nem volt hajlandó elindulni. Nyektettem, megszívta magát utánna meg azért nem indult. Leszedtem a karbit, kipucoltam, hagytam szellőzni a szívó részt pár órát hadd párologjon a nafta. Összeszereltem és azóta megy.
[ Szerkesztve ]
(#12592) martinez111 válasza PainKiller69 (#12591) üzenetére
Én ugyan ott tankoltam mint eddig :\ Szóval ez a lehetőség nem áll fent. A kábelek ki vannak cserélve. De semmi...
(#12593) JossyFavo90 válasza PainKiller69 (#12591) üzenetére
Bárcsak nekem az indítózással lenne a legnagyobb gondom... Lehet mínusz 30 fok vagy akármi, nekem nem szívja le a hideg az aksit, mindig pöccre indul olyankor, a diesel-es T2-nél már más a helyzet... XD De mondjuk néha csinál olyat indítózáskor, hogy nyekereg az önindító, mintha megszakítgatva kapna áramot, olyankor nehézkes az indulás de általában 3-om nyerítés után már dobognak a lovak...
Erre tud valaki mondani valamit, mert azért kíváncsi lennék?
(#12594) bringasisti válasza martinez111 (#12592) üzenetére
Egy beválalos lehetőség. Ha a gyertyák tiszták a sok indítási kísérlet után akkor egy rongyot locsolj meg denszesszel, és a légszűrő gége csövet lehúzva /ami a kipufogóról hozza a meleget / a légszűrő csatlakozása elé tartod hogy a beáramló levegő az alkoholos szuflát szívja mikor a segítség indítózik.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
Hát sanos nincs még autó.meglett rajta csinálva minden.a vezérmülánc csere,gyertya csere,rotor és elosztofedélcsere,karbi kipucolva,karbi talp,egy pár csövecske,buborékleválasztó pohár.és mégse megy!azt mondja a szerelő hogy szerinte ac-pumpa baja van.megcsinálta ezeket,a beállításokat.kipróbálta és haza kellett huzza az autót.hol megy-hol nem.
Gyújtáselektronika csatlakozói és testelése rendben vannak?
(#12597) Norbert@270 válasza martinez111 (#12584) üzenetére
Nemakarlak elszomoritani,de nekem is ugyanigy kezdödött minden.és eddig 4 hete odavan a járgány és 35 ezerbe van.igaz nem jó emberhez vittem mostsem
Igen minden.a szerelő szerint.csak az a bosszanto hogy kedden jon meg az ác.szoval még egy hét mire készlesz,ha tényleg az okozza hogy hol megy hol nem
Aztmonta mikor hazahúzták akkor meg az udvaron szépen ketyegett.pöccre
Mondjuk léteznek módszerek arra, hogy pontosan meg lehessen állapítani, hogy tényleg az AC hibája okozza e a működésképtelenséget. Tippelgetni szerintem bárki tudna. Égne a pofám, ha autószerelő lennék és csak ennyire futná: találgatni és hibásan visszaadni az autót. Részvétem...