Jelentsd fel
BENEFON DELTA--------N8
(#12601) bringasisti válasza Norbert@270 (#12595) üzenetére
Jelentsd fel
BENEFON DELTA--------N8
(#12602) bringasisti válasza Norbert@270 (#12598) üzenetére
Ha AC ingyen a szerelőnek adom a kocsimat
BENEFON DELTA--------N8
Szégyen gyalázat....
Retro
~7 év után jut eszembe ugyanez?
Üdv! Van egy kisebb problémám, vika tanksapkám van a Felicián, és sajnos nem jön le. A tank meg üres. Mit lehet vele csinálni? Köszönöm előre is, üdv peti_s
Mi a pontos hibajelenség? A kulcs dolgozik vagy az se?
BENEFON DELTA--------N8
A kulcs elfordul, de csak kattog a sapka.
Próbáld kis jégoldót beküldeni, és nyitási állapotban ütögetni hogy a reteszek hátha beugranak a helyükre. Ha nem sikerül akkor csak azt tudod csinálni hogy két 6 os furatot teszel bele, és teszel bele hosszú csavart vagy fém pálcát hogy összeakadjon
BENEFON DELTA--------N8
A furatokat pontosan hova?
Lemegyek megnézem aztán kitalálom
BENEFON DELTA--------N8
A furatok széle 40 milliméter legyen Max egymástól akkor nem fúrsz bele a betöltő nyílásba. Most azt nem értettem hogy Neked csavaros a sapka és mikor forgatod nem viszi a belső részt vagy csak be kell nyomni mint a Favinál. Ha olyan mint a Favi az még egyszerübb. A fúró élét kicsit tompítani kell mert különben berántja fúrás közben és nem tudsz csak addig menni mint kell. Csavarját szigetelő szalagot a fúró szárára akkor tudod milyen mélyen dolgozol
BENEFON DELTA--------N8
A feliciás csavaros. Nem ilyen. Csak a zár köti össze, amúgy szabadon forog. Venni kell egy másikat ezt meg levenni. A zár mellett a fogantyút át kell fúrni teljesen, úgy, hogy a fúró átmenjen az egész sapkán. Ne a szélén, hanem közel a zárhoz. A furatba bedugni egy szöget vagy a fúrót és letekerni.
Igen ez volt az első ötletem, a furat két széle 40 milliméter és akkor nem fúr a kocsiba
BENEFON DELTA--------N8
Ez az hogy nem hoztam el.had küszkögyön vele ha elválalta.hiábi vittem volna másnál-ott megint fizerni kellett volna.tanultam belöle.inkább fizettem volna egy tizessel többet és párnapalatt készlett volna.
Egyébként próbáltam levenni az ac-t,de csak a 3anyát sikerült levennem.nem engedett csak a felső két csavarnál kb. 3mm-et.vagy nemis csak ugy jönne le?
(#12617) bringasisti válasza Norbert@270 (#12616) üzenetére
Az AC akkor lett oda tervezve mikor a felette keresztbe a motoron végigfutó alkatrész lemez volt. / szelepemelő tőke kukucskáló / Mivel most alu ezért vastagabb és abba akad?
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
Akkor lekell venni a hengerrészt vajon?
(#12619) bringasisti válasza Norbert@270 (#12618) üzenetére
Amikor megmozgatod az AC-t akkor nézd meg hogy abba a vízszintes alkatrész be akad e meg? Mert ha nem akkor szokott olyan lenni hogy az anya tömöríti az AC talpán a lyukat és csak azért szorul. Délután megyek kocsival megnézem
BENEFON DELTA--------N8
Bazi nagy csőfogóval szétroppantod és lent van.
(#12621) bringasisti válasza Norbert@270 (#12618) üzenetére
A kép szerint le kell jönni, csak meg kell rángatni nem tud kárt csinálni. De továbbra is azt mondom hogy más a gond. Ha mégis leszednéd a keletkező lyukon a kosz be tud menni, csak tiszta motort szerelj. Ha lehúzod a benzincsövet a nyomó oldalról akkor látod ha meg pumpálod hogy a meglévő működik vagy sem. Egy AC nek két hibája lehet; membrán szakadt és az olajba megy a benzin, vagy a szelepek fáradtak és tartós magas fordulaton bedadog, megtorpan a motor oktáncsörgés kiséretében
BENEFON DELTA--------N8
ÉRtem es köszi.irok hogy mire ment a szerelö vele.kedden délkörül jön meg az uj,hát fogalmam sincs mikorra csinálja meg.
A beszerelése hogy történik?mert ugya képeken van egy horgas kallantyú.gondolom azt bekell akasztani valahová.
(#12624) bringasisti válasza Norbert@270 (#12623) üzenetére
Lehúzod a csavarról rádugod a másikat kávéval legalább 5 perc
BENEFON DELTA--------N8
Ha előzőleg valaki túl nagy erővel szorította rá az AC-t rögzítő anyákat, akkor az AC öntvénye annyit zömül a tőcsavaron, hogy nagyon nehezen lehet lefeszegetni (főleg, hogy rugós alátét van a csavar alatt). Arra érdemes ügyelni, hogy az új AC mellé legyen új tömítés, illetve távtartó bakelit is. Utóbbi sérülhet, eltörhet, ha nagyon feszegetni kell a leszerelésnél. Az új darab visszaszerelése már tényleg gyerekjáték, de érdemes ügyelni arra, hogy gyári nyomatékértékre húzd meg a csavarokat, nehogy legközelebb is gondot okozzon a leszerelése.
Az általad említett rugós alátét probléma abból adódik hogy néhány gánymester nem tesz a rugós alátét alá hagyományos alátétet és kis felületen kapja a nyomást. Tehát; hagyományos alátét, rugós alátét, 8 as anya
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
Köszönöm szépen a felvilágítást.
Ma reggelre hazahozta az autót.igaz 35 lett a vége,de 3000-ért tankolt bele.amit ki is hajtott belőle.
De nem bánom,mert olyan a hangja mint egy jó suzukinak.és már ha rajta van a világítás sem dadog be!nagyon jol megy.csak nemtölti vissza az aksit.villamossági szerelöegyenlőre kiveszegetem belöle az aksit és próbalok világítás nélkül járni
Elfelejtettem hogy vett rá egy új gyújtotrafot is
Egyenlőre nem költök rá mert még egy olajcsere is kéne meg júliusban megint műszaki.
Így igaz, plusz a hatalmas kazánkovács kezeivel jól meghúzza a csavarokat, nehogy leessen a cucc. A gyári előírás eközben 12-16 Nm mindössze...
Jol megvolt szorítva azért sem mertem annó festengetni mert másik nem volt még és nem akartam elbarmolni
Az mondjuk mekkora erő kézzel egy 8-as kulcsal?
Nem vagyok egy Schwarzenegger, de az még nekem sem túl nagy erő. Kb. akkora nyomaték, amit egy 1 méteres rúd végén lévő 1,5 kg-os súly fejtene ki. Még a kicsi racsnis kulccsal, vagy a normál méretű 8-as csillag/villáskulccsal sem kell tiszta erőből rátépni.
[ Szerkesztve ]
(#12637) bringasisti válasza Norbert@270 (#12636) üzenetére
Szerintem tedd közkincsé a szerelőd elérhetőségét hogy ez az a f@szi aki egy egyszerű gyújtás gondnál 3 hétig trafót, AC- t, vezérmű láncot, meg még mit is cserélt?
BENEFON DELTA--------N8
Sziasztok!
Tegnap négy személlyel (öt átlag embernek megfelelő tömeggel) indultam útnak és
egy nagy dombra rákanyarodva valami nagy kerregés jött a hátsó részről... fel is pattant a hátsó ülésen ülő emberke. Mentem tovább és megállás után megmozgattam és mély nyikorgó hang jön hátulról. Lehet, hogy összeér valami amikor nagy a súly hátul? Ha kicsi a fordulat, és erőlködik a gép dombnak felfelé (nem szoktam kínozni, inkább visszakapcsolok) , akkor is hallani ezt a hangot.
Nem tudok alá nézni, de rajta vagyok az aknaszerzés ügyön.
Minden segítségért hálás vagyok, most nem lehet komoly baja a kocsinak.
Előre is köszönöm szépen!
Alapos ember na...
Retro
Mikor 20 évvel fiatalabb voltam akkor az ilyen eseteket elég gyorsan megoldottam
BENEFON DELTA--------N8
Sziasztok!
A kérdésem az, hogy Favorit esetében a tartalék üzemanyagszintet jelző lámpának mikor kéne felvillanni? A mutató ilyenkor teljesen a piros mező alá megy? Az autó 1994 - es.
Amikor eléri a piros mezőt, ha nem égett ki.
(#12644) bringasisti válasza Norbert@270 (#12643) üzenetére
Engem az idegesít fel de nagyon, hogy sokszor nem merek megvenni bizonyos dolgokat mert nem látom át és tudom hogy át.... nak.
BENEFON DELTA--------N8
(#12645) bringasisti válasza Norbert@270 (#12643) üzenetére
Egyébként nem csak a Te esetedre reagálva akinek lehetősége van vegyen egy garnitúra gyújtást a bontóba. Ugyanis ha gond van egyenként az alkatrészeket át lehet cserélni, és szakértelem nélkül a problémát megoldani. Az első meghibásodás esetén megtérül.
BENEFON DELTA--------N8
Birom azokat a szereloket, akik kicserelik a fel otot feleslegesen. Hogy nezne ki, hogyha en egy mobilban kicserelnek egy 15ezres kijelzot aztan megmondom sorry nem
Ez volt a baja... Nincs becsulet!
Retro
Köszi a választ! Akkor a holnap reggelt kénytelen vagyok tankolással kezdeni, mert a mutató már bőven a piros mezőben van! :-)
Nekem volt hogy egyáltalán nem is világított. A jeladón van egy érintkező ami csak a világítást intézi. Nem ért a tekercshez. Az égő cserén kívül minden más beavatkozás veszélyes üzem ugyanis az áram a benzinbe van vezetve!!!
BENEFON DELTA--------N8
Igen, így van: ha a benzintank körül szerelgetünk, nem árt megelőzni a szikraképződést. Ha a gyújtás nincs ráadva, akkor a benzinszint-jeladó nem kap áramot. Még óvatosabbak akár az akkumulátort is leköthetik erre az időre.
Eddig két esetben kellett cserélnem a benzinszint-jeladót. Az egyik esetben a csúszóérintkező kopott el, a másik esetben pedig a tekercs egyik szálába akadt meg az érintkező. Ez utóbbi úgy derült ki, hogy nem akart a benzinszint-mutató félállásnál lejjebb menni. Mire rájöttem, hogy nem az autó fogyasztása csökkent le örömteli módon, addigra kifogyott a benzin... Mentségemre szolgáljon, hogy nem sokkal előtte vettem az autót. Azóta mindig van egy kanna tartalék benzin a csomagtartóban!
Egyetértek! Érdemes a leginkább számba jöhető alkatrészekből betenni egyet a kocsiba. Inkább fölöslegesen fuvarozgassunk egy-két kiló plusz terhet, mintsem egy banális alkatrész meghibásodása miatt maradjunk az út szélén. Nálam nagyjából az alábbi cuccok vannak a csomagtartóban. (Igaz, Formanom van, aminek nagyobb a csomagtere, de a Favoritban is ezek voltak mindig ott.)
Egy liter motorolaj illetve készre kevert G12-es hűtőfolyadék. Gyújtótrafó, gyújtáselektronika, elosztófedél, rotor.
Szigetelőszalag, izzókészlet, pici zseblámpa, digitális keréknyomásmérő. Tűzoltókészülék, "láthatatlansági" mellény. Pici szerszámdoboz a legszükségesebb szerszámokkal és az elengedhetetlen WD-40.
Ezeken kívül még (nem fért rá a képre): tartalék ékszíj, kannában benzin, rossz pokróc, vontatókötél, bikakábel, védőkesztyű, géprongy, kerékkulcs, pici crowa-készlet. Télen hólánc (Ausztriába járok gyakran, ott kötelező).
Igazából, ha ügyesen vannak elhelyezve, nem foglalnak annyi helyet, amennyit így első olvasásra gondolna az ember. Van hely az első ülések alatt, a pótkerék körül, stb... Viszont egyrészt megnyugtató a tudat, hogy szükség esetén van mihez nyúlni, másrészt volt már rá precedens, hogy másnak is (nem Favorit) tudtam segíteni.