Hirdetés

2024. június 12., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#12601) bringasisti válasza Norbert@270 (#12595) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Jelentsd fel

BENEFON DELTA--------N8

(#12602) bringasisti válasza Norbert@270 (#12598) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Ha AC ingyen a szerelőnek adom a kocsimat

BENEFON DELTA--------N8

(#12603) Retro DJ válasza Norbert@270 (#12595) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Szégyen gyalázat.... :W :W :W :W :W :W :W :(

Retro

(#12604) DigitXT válasza dokar (#57) üzenetére


DigitXT
félisten

~7 év után jut eszembe ugyanez?:))

(#12605) peti_s


peti_s
addikt

Üdv! Van egy kisebb problémám, vika tanksapkám van a Felicián, és sajnos nem jön le. A tank meg üres. :D Mit lehet vele csinálni? :) Köszönöm előre is, üdv peti_s

(#12606) bringasisti válasza peti_s (#12605) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Mi a pontos hibajelenség? A kulcs dolgozik vagy az se?

BENEFON DELTA--------N8

(#12607) peti_s válasza bringasisti (#12606) üzenetére


peti_s
addikt

A kulcs elfordul, de csak kattog a sapka.

(#12608) bringasisti válasza peti_s (#12607) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Próbáld kis jégoldót beküldeni, és nyitási állapotban ütögetni hogy a reteszek hátha beugranak a helyükre. Ha nem sikerül akkor csak azt tudod csinálni hogy két 6 os furatot teszel bele, és teszel bele hosszú csavart vagy fém pálcát hogy összeakadjon

BENEFON DELTA--------N8

(#12609) peti_s válasza bringasisti (#12608) üzenetére


peti_s
addikt

A furatokat pontosan hova?

(#12610) bringasisti válasza peti_s (#12609) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Lemegyek megnézem aztán kitalálom

BENEFON DELTA--------N8

(#12611) bringasisti válasza peti_s (#12609) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

A furatok széle 40 milliméter legyen Max egymástól akkor nem fúrsz bele a betöltő nyílásba. Most azt nem értettem hogy Neked csavaros a sapka és mikor forgatod nem viszi a belső részt vagy csak be kell nyomni mint a Favinál. Ha olyan mint a Favi az még egyszerübb. A fúró élét kicsit tompítani kell mert különben berántja fúrás közben és nem tudsz csak addig menni mint kell. Csavarját szigetelő szalagot a fúró szárára akkor tudod milyen mélyen dolgozol

BENEFON DELTA--------N8

(#12612) bringasisti


bringasisti
Topikgazda


Ha Favi akkor ilyen. Vigyázz a mélységre

BENEFON DELTA--------N8

(#12613) Mágus2 válasza bringasisti (#12612) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A feliciás csavaros. Nem ilyen. Csak a zár köti össze, amúgy szabadon forog. Venni kell egy másikat ezt meg levenni. A zár mellett a fogantyút át kell fúrni teljesen, úgy, hogy a fúró átmenjen az egész sapkán. Ne a szélén, hanem közel a zárhoz. A furatba bedugni egy szöget vagy a fúrót és letekerni.

(#12614) bringasisti válasza Mágus2 (#12613) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Igen ez volt az első ötletem, a furat két széle 40 milliméter és akkor nem fúr a kocsiba

BENEFON DELTA--------N8

(#12615) Norbert@270


Norbert@270
csendes tag

Ez az hogy nem hoztam el.had küszkögyön vele ha elválalta.hiábi vittem volna másnál-ott megint fizerni kellett volna.tanultam belöle.inkább fizettem volna egy tizessel többet és párnapalatt készlett volna.

(#12616) Norbert@270


Norbert@270
csendes tag

Egyébként próbáltam levenni az ac-t,de csak a 3anyát sikerült levennem.nem engedett csak a felső két csavarnál kb. 3mm-et.vagy nemis csak ugy jönne le?

(#12617) bringasisti válasza Norbert@270 (#12616) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Az AC akkor lett oda tervezve mikor a felette keresztbe a motoron végigfutó alkatrész lemez volt. / szelepemelő tőke kukucskáló / Mivel most alu ezért vastagabb és abba akad?

[ Szerkesztve ]

BENEFON DELTA--------N8

(#12618) Norbert@270


Norbert@270
csendes tag

Akkor lekell venni a hengerrészt vajon?

(#12619) bringasisti válasza Norbert@270 (#12618) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Amikor megmozgatod az AC-t akkor nézd meg hogy abba a vízszintes alkatrész be akad e meg? Mert ha nem akkor szokott olyan lenni hogy az anya tömöríti az AC talpán a lyukat és csak azért szorul. Délután megyek kocsival megnézem

BENEFON DELTA--------N8

(#12620) wladymir válasza peti_s (#12607) üzenetére


wladymir
csendes tag

Bazi nagy csőfogóval szétroppantod és lent van.

(#12621) bringasisti válasza Norbert@270 (#12618) üzenetére


bringasisti
Topikgazda


A kép szerint le kell jönni, csak meg kell rángatni nem tud kárt csinálni. De továbbra is azt mondom hogy más a gond. Ha mégis leszednéd a keletkező lyukon a kosz be tud menni, csak tiszta motort szerelj. Ha lehúzod a benzincsövet a nyomó oldalról akkor látod ha meg pumpálod hogy a meglévő működik vagy sem. Egy AC nek két hibája lehet; membrán szakadt és az olajba megy a benzin, vagy a szelepek fáradtak és tartós magas fordulaton bedadog, megtorpan a motor oktáncsörgés kiséretében

BENEFON DELTA--------N8

(#12622) Norbert@270


Norbert@270
csendes tag

ÉRtem es köszi.irok hogy mire ment a szerelö vele.kedden délkörül jön meg az uj,hát fogalmam sincs mikorra csinálja meg.

(#12623) Norbert@270


Norbert@270
csendes tag

A beszerelése hogy történik?mert ugya képeken van egy horgas kallantyú.gondolom azt bekell akasztani valahová.

(#12624) bringasisti válasza Norbert@270 (#12623) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Lehúzod a csavarról rádugod a másikat kávéval legalább 5 perc

BENEFON DELTA--------N8

(#12625) goldblum válasza Norbert@270 (#12616) üzenetére


goldblum
csendes tag

Ha előzőleg valaki túl nagy erővel szorította rá az AC-t rögzítő anyákat, akkor az AC öntvénye annyit zömül a tőcsavaron, hogy nagyon nehezen lehet lefeszegetni (főleg, hogy rugós alátét van a csavar alatt). Arra érdemes ügyelni, hogy az új AC mellé legyen új tömítés, illetve távtartó bakelit is. Utóbbi sérülhet, eltörhet, ha nagyon feszegetni kell a leszerelésnél. Az új darab visszaszerelése már tényleg gyerekjáték, de érdemes ügyelni arra, hogy gyári nyomatékértékre húzd meg a csavarokat, nehogy legközelebb is gondot okozzon a leszerelése.

(#12626) bringasisti válasza goldblum (#12625) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Az általad említett rugós alátét probléma abból adódik hogy néhány gánymester nem tesz a rugós alátét alá hagyományos alátétet és kis felületen kapja a nyomást. Tehát; hagyományos alátét, rugós alátét, 8 as anya

[ Szerkesztve ]

BENEFON DELTA--------N8

(#12627) Norbert@270


Norbert@270
csendes tag

Köszönöm szépen a felvilágítást.

(#12628) Norbert@270


Norbert@270
csendes tag

Ma reggelre hazahozta az autót.igaz 35 lett a vége,de 3000-ért tankolt bele.amit ki is hajtott belőle.

(#12629) Norbert@270


Norbert@270
csendes tag

De nem bánom,mert olyan a hangja mint egy jó suzukinak.és már ha rajta van a világítás sem dadog be!nagyon jol megy.csak nemtölti vissza az aksit.villamossági szerelö:(egyenlőre kiveszegetem belöle az aksit és próbalok világítás nélkül járni

(#12630) Norbert@270


Norbert@270
csendes tag

Elfelejtettem hogy vett rá egy új gyújtotrafot is

(#12631) Norbert@270


Norbert@270
csendes tag

Egyenlőre nem költök rá mert még egy olajcsere is kéne meg júliusban megint műszaki.:(

(#12632) goldblum válasza bringasisti (#12626) üzenetére


goldblum
csendes tag

Így igaz, plusz a hatalmas kazánkovács kezeivel jól meghúzza a csavarokat, nehogy leessen a cucc. A gyári előírás eközben 12-16 Nm mindössze...

(#12633) Norbert@270 válasza goldblum (#12625) üzenetére


Norbert@270
csendes tag

Jol megvolt szorítva azért sem mertem annó festengetni mert másik nem volt még és nem akartam elbarmolni

(#12634) Norbert@270 válasza goldblum (#12632) üzenetére


Norbert@270
csendes tag

Az mondjuk mekkora erő kézzel egy 8-as kulcsal?

(#12635) goldblum válasza Norbert@270 (#12634) üzenetére


goldblum
csendes tag

Nem vagyok egy Schwarzenegger, de az még nekem sem túl nagy erő. :) Kb. akkora nyomaték, amit egy 1 méteres rúd végén lévő 1,5 kg-os súly fejtene ki. Még a kicsi racsnis kulccsal, vagy a normál méretű 8-as csillag/villáskulccsal sem kell tiszta erőből rátépni.

[ Szerkesztve ]

(#12636) Norbert@270


Norbert@270
csendes tag

Ilye a trafó.2100ft volt

(#12637) bringasisti válasza Norbert@270 (#12636) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Szerintem tedd közkincsé a szerelőd elérhetőségét hogy ez az a f@szi aki egy egyszerű gyújtás gondnál 3 hétig trafót, AC- t, vezérmű láncot, meg még mit is cserélt?

BENEFON DELTA--------N8

(#12638) Favorit 136L


Favorit 136L
csendes tag

Sziasztok!

Tegnap négy személlyel (öt átlag embernek megfelelő tömeggel) indultam útnak és
egy nagy dombra rákanyarodva valami nagy kerregés jött a hátsó részről... fel is pattant a hátsó ülésen ülő emberke. Mentem tovább és megállás után megmozgattam és mély nyikorgó hang jön hátulról. Lehet, hogy összeér valami amikor nagy a súly hátul? Ha kicsi a fordulat, és erőlködik a gép dombnak felfelé (nem szoktam kínozni, inkább visszakapcsolok) , akkor is hallani ezt a hangot.
Nem tudok alá nézni, de rajta vagyok az aknaszerzés ügyön. :)
Minden segítségért hálás vagyok, most nem lehet komoly baja a kocsinak.
Előre is köszönöm szépen!

(#12639) Retro DJ válasza bringasisti (#12637) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Alapos ember na...

Retro

(#12640) bringasisti válasza Retro DJ (#12639) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Mikor 20 évvel fiatalabb voltam akkor az ilyen eseteket elég gyorsan megoldottam

BENEFON DELTA--------N8

(#12641) Balazs831


Balazs831
csendes tag

Sziasztok!
A kérdésem az, hogy Favorit esetében a tartalék üzemanyagszintet jelző lámpának mikor kéne felvillanni? A mutató ilyenkor teljesen a piros mező alá megy? Az autó 1994 - es.

(#12642) Mágus2 válasza Balazs831 (#12641) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Amikor eléri a piros mezőt, ha nem égett ki. ;)

(#12643) Norbert@270 válasza bringasisti (#12640) üzenetére


Norbert@270
csendes tag

Jol van hát na.

(#12644) bringasisti válasza Norbert@270 (#12643) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Engem az idegesít fel de nagyon, hogy sokszor nem merek megvenni bizonyos dolgokat mert nem látom át és tudom hogy át.... nak.

BENEFON DELTA--------N8

(#12645) bringasisti válasza Norbert@270 (#12643) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Egyébként nem csak a Te esetedre reagálva akinek lehetősége van vegyen egy garnitúra gyújtást a bontóba. Ugyanis ha gond van egyenként az alkatrészeket át lehet cserélni, és szakértelem nélkül a problémát megoldani. Az első meghibásodás esetén megtérül.

BENEFON DELTA--------N8

(#12646) Retro DJ válasza bringasisti (#12644) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Birom azokat a szereloket, akik kicserelik a fel otot feleslegesen. Hogy nezne ki, hogyha en egy mobilban kicserelnek egy 15ezres kijelzot aztan megmondom sorry nem
Ez volt a baja... Nincs becsulet! :(

Retro

(#12647) Balazs831 válasza Mágus2 (#12642) üzenetére


Balazs831
csendes tag

Köszi a választ! Akkor a holnap reggelt kénytelen vagyok tankolással kezdeni, mert a mutató már bőven a piros mezőben van! :-)

(#12648) bringasisti válasza Balazs831 (#12647) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Nekem volt hogy egyáltalán nem is világított. A jeladón van egy érintkező ami csak a világítást intézi. Nem ért a tekercshez. Az égő cserén kívül minden más beavatkozás veszélyes üzem ugyanis az áram a benzinbe van vezetve!!!

BENEFON DELTA--------N8

(#12649) goldblum válasza bringasisti (#12648) üzenetére


goldblum
csendes tag

Igen, így van: ha a benzintank körül szerelgetünk, nem árt megelőzni a szikraképződést. Ha a gyújtás nincs ráadva, akkor a benzinszint-jeladó nem kap áramot. Még óvatosabbak akár az akkumulátort is leköthetik erre az időre.
Eddig két esetben kellett cserélnem a benzinszint-jeladót. Az egyik esetben a csúszóérintkező kopott el, a másik esetben pedig a tekercs egyik szálába akadt meg az érintkező. Ez utóbbi úgy derült ki, hogy nem akart a benzinszint-mutató félállásnál lejjebb menni. Mire rájöttem, hogy nem az autó fogyasztása csökkent le örömteli módon, addigra kifogyott a benzin... :( Mentségemre szolgáljon, hogy nem sokkal előtte vettem az autót. Azóta mindig van egy kanna tartalék benzin a csomagtartóban! :)

(#12650) goldblum válasza bringasisti (#12645) üzenetére


goldblum
csendes tag

Egyetértek! Érdemes a leginkább számba jöhető alkatrészekből betenni egyet a kocsiba. Inkább fölöslegesen fuvarozgassunk egy-két kiló plusz terhet, mintsem egy banális alkatrész meghibásodása miatt maradjunk az út szélén. Nálam nagyjából az alábbi cuccok vannak a csomagtartóban. (Igaz, Formanom van, aminek nagyobb a csomagtere, de a Favoritban is ezek voltak mindig ott.)

Egy liter motorolaj illetve készre kevert G12-es hűtőfolyadék. Gyújtótrafó, gyújtáselektronika, elosztófedél, rotor.
Szigetelőszalag, izzókészlet, pici zseblámpa, digitális keréknyomásmérő. Tűzoltókészülék, "láthatatlansági" mellény. Pici szerszámdoboz a legszükségesebb szerszámokkal és az elengedhetetlen WD-40. :)

Ezeken kívül még (nem fért rá a képre): tartalék ékszíj, kannában benzin, rossz pokróc, vontatókötél, bikakábel, védőkesztyű, géprongy, kerékkulcs, pici crowa-készlet. Télen hólánc (Ausztriába járok gyakran, ott kötelező).

Igazából, ha ügyesen vannak elhelyezve, nem foglalnak annyi helyet, amennyit így első olvasásra gondolna az ember. Van hely az első ülések alatt, a pótkerék körül, stb... Viszont egyrészt megnyugtató a tudat, hogy szükség esetén van mihez nyúlni, másrészt volt már rá precedens, hogy másnak is (nem Favorit) tudtam segíteni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.