Hirdetés
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bacsis: Gyere el a 10. BRSZK-ra!
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Norbert@270
csendes tag
Szép vasárnapot mindenkinek!Sajnos a kis favim egy hete nem megy.Irtam az előzőekben hogy mennyi mindent csináltattam rajta,de egy hete nemtudom használni.az ok az,hogy rángat,és valahol gondol egyett menetközbe megáll csak ugy és nem akar beindulni.már egy szaki se vállalja szegényt,meghát nem a legjobbkor jött a baj megint.már szédszedtem a karbit,hogy dugulásra nelehessen fogni,a rángatás miatt eltekergettem a karbitm.Belebolondulok.Szervizbe vinni meg nincs zseton.
-
farost
újonc
sziasztok szia rob vagy?
-
Thomass90
csendes tag
válasz
bringasisti #13344 üzenetére
Dehogynem, sikerült még beszereznem pár ritkaságot, itt hirdetem meg majd őket először. Egyébként lehet, hogy a következő is az lesz
-
Thomass90
csendes tag
Sziasztok!
Eladóvá vált a favoritom, ha valakit érdekel, kérdezzen bátran
Ide írok, mert a bazárt szerintem senki sem nézi... Remélem Rob nem vág ki emiatt.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/favorit/skoda_favorit_glx_68_le._2_ev_muszaki-9445399
-
Ysthvaan
csendes tag
válasz
Kisbatyu75 #13340 üzenetére
Lehet, hogy nem ez a hibád okozója, de általánosságban: így nem biztos, hogy bármit is látsz a bizti táblán. Egy pici csavarhúzóval mozgattam meg a csatik oldaláról, és akkor látszott jól, hogy 3 biztosan el van törve.
A hátsó ajtó átvezetőit én pici tűreszelővel megcsiszoltam, meg a rávezető kábelek saruit is. Lassan 5 éve nem volt gondom velük. WD40 helyett érdemes felülettisztító kontakt sprével befújkálni 1X 2X egy évben, ha nagyon biztosra akarsz menni.
Ja és nézd meg, hogy az ajtó jó helyre záródik-e; kollegának a puffos kocsiján ezért nem ment a hátsó ablaktörlő, mert a műanyagot nyomta. Nem húzták vissza a kocc után rendesen a hátuljátaz enyémben tökéletes.
-
Kisbatyu75
tag
Van egy olyan hibám, hogy a visszajelző lámpák közül a ködlámpa jelzőfénye villog, néha folyamatosan világít is. A kocsi ködlámpa nélküli, vagyis kapcsoló van hozzá, benne van a relé is, de maga a lámpatest nincs. Ha a kapcsolóval kapcsolom, akkor a visszajelző lámpa szépen folyamatosan világít, nem villog. Szétszedtem a biztosítéktáblát, a hátulján szabad szemmel nem láttam szakadást.a biztosítékok érintkezőit megcsiszoltam, összébbnyomtam.
Másik kérdés, hogy a hátsó szélvédő fűtés nem igazán akar muzsikálni. Ki kell cserélni az ajtó érintkezőket? Voltmérővel megtalálom rajta a feszültséget, az ellenállása is megvan, nincs (teljes) szakadás, de nem igazán akar fűteni.
Köszi a válaszokat! -
dugynok
senior tag
válasz
bringasisti #13337 üzenetére
Én inkább nem állnék neki. Se szerszám, se hely, se hozzáértés.
Index fórumon leírták, hogy kell. Megoldható, ki kell támasztani a rugót gyertya nyíláson vagy valami hasonló. Nekem nincs ilyen szereléshez készségem, meghagynám tapasztaltabbaknak -
dugynok
senior tag
Sziasztok,
Tudtok ajánlani egy megbízható szerelőt, aki megcsinálná nekem a szelepszár szimering cserét és szelephézag állítást? Ha minden igaz nem kell levenni a hengerfejet a szimeringhez. Igaz Feliciám van, de még a skodri motoros
Diósd, Érd, Budaörs 11. és 22. kerület környékén. -
JossyFavo90
csendes tag
A hengerfej csavargondot megoldottam szerencsére, de a szelepbeállítás nem sikerült...
Amikor indítottam 2 mp-ig szépen járt majd elkezdett csörögni-csattogni, ez kb 1 mp volt,egyből leállítottam.
Ebben kérnék egy szakértő jó szájbarágós segítséget, hogy hogyan is kellene beállítanom a szelepek hézagját!
Ha lenne valaki olyan kedves és leírná, nagyon megköszönném, meg hátha másnak is segítene!
Előre is köszönöm!
Üdv! -
Kz_NTV650
újonc
válasz
bringasisti #13317 üzenetére
Ismerem az a két csavart
Köszi rápróbálok a te módszereddel a beállításra.
-
Mágus2
Közösségépítő
Nézem itt az új bosszúállókat. És az jött le belőle, hogy a faros skoda örök. Van benne egy zöld 105-ös, meg egy tejeskávé barna 120-as.
-
rigo82
csendes tag
válasz
bringasisti #13331 üzenetére
Köszi fiuk ti vagytok a mesterek megpróbálom
-
bringasisti
Topikgazda
-
dugynok
senior tag
Sziasztok,
van egy eladó lökhárító merevítőm eladó, ha valakit érdekel, teljesen új.
-
rigo82
csendes tag
válasz
bringasisti #13326 üzenetére
megnézem ma köszi a választ
-
rigo82
csendes tag
válasz
bringasisti #13324 üzenetére
az a röhej hogy múltnap voltam vele előzetes müszakin és mindent rendben találtak és akkor is zakatolt már
-
rigo82
csendes tag
Üdv mindenkinek megint egy hiba felütötte a fejét favorit 1.3 93-ról beszélünk múltnap emlitettem már hogy zakatol a jobb eleje azt hittem kerékcsapágy egészen a mai napig mig az egyik barátom kérdezte hogy mi ez a zakatolás mert a lába alatt rezgett a kasztni a zakatolással egy ütemben.remélem érthető voltam valakinek valami ötlete esetleg?
-
bringasisti
Topikgazda
-
JossyFavo90
csendes tag
Üdv mindenkinek! Már rég jártam erre, azóta sok minden változott...
A családba került egy opel astra f 1.4i caravan,így már nem lesz magányos a favi aki most beteg épp... :/
Szelephézag beállítás ügyben szeretnék most informálódni, mivel hengerfejes lett megint és most én szervizelek
Addig eljutottam, hogy ha a 4-es hengernél van szelepváltás ( szívó nyit, kipu zár ) akkor kell beállítani az 1-es hengert. Na mármost a nyitást hogy értelmezzem:
-Amikor kezd nyitni a 4-esnél a szívó szelep akkor kell az 1-esnél a szelephézagot?
Vagy
-Amikor teljesen nyitott a szelep tehát a szívó a 4-esnél és abban a pillanatban kell az 1-esnél állítani?
Ezzel az egyel nem vagyok tisztában...
A hengerfej már a helyén van természetesen, csak az egyik csavarnak megszakadt a menete az egyik saroknál,pedig 14 állítású nyomaték kulcsal végeztem a műveletet,meg is lepődtem hogy megszakadt... :/
Az nagy baj, vagy így ne is kílódjak vele mert nem tömít rendesen a pakolás?
Előre is köszönöm a segítséget! -
bringasisti
Topikgazda
válasz
#25529296 #13319 üzenetére
A függőcsapszeg és három persely valamint a nyomcsapágy szerepét betöltő lemezek, gumi harang egy garnitúra. A csapszeg tartalmazza a silent. A perselyek perforált teflon bevonatúak. Az hogy most rámegy a csapszegre nem elég, mert mikor a helyére nyomod összemegy a persely, akkor kell faszán illeszkedni.
-
#25529296
törölt tag
válasz
bringasisti #13318 üzenetére
Rajta vagyok a függőcsapszeg ügyön. Szereztem egy párat kompletten, ami össze van dörzsárazva, kb 3 éve csinálták, elvileg teljesen jó.
Na, kíváncsi leszek, ha összerakom kiderül, remélem nem kell úgy kínlódnom a csapszegekkel, ahogy leírtad.
Aláfeküdtem a kocsinak és az asszony mozgatta a kormányt.
Figyeltem a szilenteket, csavarokat, stabilizátort. Rászorítottam a kormánymű oldalsó tengelyeire, de nem éreztem lógást. próbáltam egymás felé húzni őket, hátha akkor jobban érzem, de nem volt semmi lógása. Akkor volt legutóbb ilyen kóválygása a kocsinak, amikor kiment a bal kormány gömbcsukló. Remélem csak a függő csapszeg a hibás, mert az bizony lóg rendesen, de legalább van másik.
Nemsokára összerakom és kiderül az eredmény.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
#25529296 #13315 üzenetére
A fogasléces kormánymű holtjátékát ha jól emlékszem egy rugó biztosítja. Az összekötő hol hibás egyszerű; a nejed rángatja a kormányt közép állásban, aláfekszel és minden egyes tagot úgy fogsz meg egy kézzel hogy mindkét alkatrész a markodba legyen egyszerre. A függőcsapszeg; Hát igen. Az már kicsit komolyabb. Kell venni egy csapszeg persely garnitúrát ( nem baj ha GYÁRI). A régi perselybe be kell hajtani egy M 20 menetfúró kettes vágást, a szárát a menetfúrónak befogni satuba és amikor az agyat leütöd róla a régi perselyek a menetfúrón maradnak. Az új perselyt vagy présen kell benyomni és így biztosítani tudod hogy ne billenjen meg, vagy egy menetszár segítségével kétoldalról egyszerre behúzni csak akkor kell két megvezető persely. Ha ezt a megoldást választod lerajzolom. Azért kell gyári garnitúrát venni mert a persely egy teflonos bevonatú réz gyűrű es ha nem jók a méretek akkor dörzsölni kell de egy dörzsár egy vagyon.
-
Kz_NTV650
újonc
Köszönöm szépen a tanácsokat.
Mióta csinálja már volt egy hosszú út nagy gázon. kiszoktam járatnia sok városi menet miatt.
Karbi tömítés kb 1 éve volt mert szakadt egy vákumcső azokat alapból nézem,akkor túlfolyt a karbi .megtanultam.
a gyújtáselosztó is néztem de nem érzem hogy forogna. legfeljebb leveszem a fedelet és megvizsgálom.
a kipufogóm lyukas azt cserélni kell.
jövő héten rálesek a többi dologra. -
#25529296
törölt tag
válasz
Mágus2 #13314 üzenetére
Na, voltam 50 km-es próbaúton bevásárlással egybekötve. Közben megálltam párszor beállítani a karbit. Most már szépen megy, nem rángat és száznál gyorsabban is tud menni. Csak próbából mentem száz fölött, mert úgy tapasztalom ezek a motorok nem szeretik a tempót, jobb neki a 70-80-90, a motor is csendesebb akkor. Úgy vettem észre ezek a 120-as motorok nem túl pörgősek, viszont nyomatékosak.
Köszönöm a segítségeteket!
Ha már ilyen sokat segítettetek, lenne egy utolsó kérdésem az első felfüggesztéssel kapcsolatban. Nemrég a kormányművön kellett állítanom, hogy kisebb legyen a holtjáték. Fogasléces a cucc. Úgy állítottam be, hogy kitekert helyzetben ne szoruljon, de középen se lógjon annyira. Emellett a bal függőcsapszegem is lóg, már 10x zsíroztam és utána húztam, de már az sem segít, megint lóg rendesen. A kormány holtjátéka sokkal kisebb lett, de ha egyenetlen, hullámos felületű úton megyek, néha magától kitér a kocsi eleje. A kormánymű belsejébe nem látok bele. A külső kormány gömbcsuklók nem lógnak, nemrég cseréltem.
A függőcsapszeg okozhatja ezt, vagy a kormánymű fogaslécei végén lévő gömbcsuklók lóghatnak?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
#25529296 #13313 üzenetére
Ha csak annyira tekered ki, hogy egyenletes legyen, szegény lesz a keverék. Ne sajnáld tőle azt a kis benzint.
Én annyira szoktam kitekerni a keverék csavart a favoriton, ahol még nem fullad padlógázon terhelésen. Jó nehéz beállítani, mert sokszor kell megállni. De ha egyszer így belövöd, majd meglátod, hogy nem olyan lusta az a motor, mint ahogy hitted és nem is fogyaszt többet, csak ha padlógázon jársz vele. Cserébe alacsony fordulaton nem fulladozik, nyomatékos, jól megy -10fokban is meg +30-ban is.
A kibicsájtási vizsgán mindig vissza veszik annyira, ahogy te szoktad állítani, de az csak arra jó, hogy szenvedjen a motor, meg a sofőr is.
-
#25529296
törölt tag
válasz
bringasisti #13312 üzenetére
visszatért az alapjárat a hatodik karbi felrakásra. nem tudom mi volt a baj, nem is érdekel, lényeg hogy megy.
beállítottam az alapjáratot úgy, ahogy írtad. eddig én is így csináltam, de az utolsó lépést nem értem. a benzin állító csavart tekerjem kifelé, amíg lassulni nem kezd. legalább 2-3 fordulatot jött még ki a csavar, mire hallottam rajta, hogy kezd belefulladni a benzinbe és akkor kicsit visszavettem. erre a lépésre miért van szükség?
én eddig úgy csináltam, hogy a benzin csavart éppen csak annyira nyitottam ki, hogy egyenletes legyen az alapjárat. féltem, hogy nagyon megnő a fogyasztás ha túlságosan kitekerem.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
#25529296 #13311 üzenetére
Jó volna indikátor órával az értéket hozni. A pillangó szelep beállítása után a megjelölt két csavar játszik. A pót levegő segítségével alapjáratot csinálsz, és az üzemanyag csavar segítségével a legnagyobb fordulatot megkeresed. Ekkor ha növelni vagy csökkenteni akarod a fordulatot a levegő csavart tekered, majd a benzin csavarral a legnagyobb fordulatot választod. Legvégén a keverék képző csavart úgy állítod hogy abban a szűk kis tartományban ahol a fordulat a legnagyobb addig tekered kifelé hogy épp hogy ne kezdjen csökkeni a fordulat -
#25529296
törölt tag
válasz
bringasisti #13309 üzenetére
Szia!
Már agyba lövöm magam a kocsitól! Tegnap úgy ment mint még soha. Egyenletesen járt és jól húzott.
Tegnap csak egy kicsit állítottam a benzinszinten, gyakorlatilag oda, ahol évekig volt. A pillangó szelepeken egy negyed fordulatot zártam, hogy kissé alacsonyabb legye az alapjárat. Semmi máshoz nem nyúltam és most nincs alapjáratom és szívatóval úgy pörög a motor, hogy majd szétesik. Éjjel egyik szoptam vele! Visszaállítottam a benzin szintet oda, ahol tegnapig volt, de semmi változás. A pillangókat visszanyitottam a tegnapi állásba, de semmi. Szívatóval pörög nagyon, de anélkül leáll.
Már négyszer levettem a karbit és vissza, hogy átnézzem, de semmi hibát nem látok. A talpnál sincs fals levegő és a fedéltömítést is újra cseréltem. A szívócsonk is fel lett csiszolva és a fékrásegítő gumicsöve is ki lett cserélve.
Mi történhetett?
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
#25529296 #13308 üzenetére
Egy kontrol lámpát kell csinálni ( műszerfal égő + foglalat ) mindkét végén krokodil csipesz. A trafóra az egyiket test a másik. A főtengely ékszíj tárcsán a jelölés a vezérműlánc fedélen öntött jelölés mutatja a tutit, mikor a lámpa elalszik a tengely forgatásánál. Órába kell tekerni, és 5-7 foknál alszik el a lámpa. A benzin szintet úgy állítod hogy egy 10 es csapot teszel a karburátor fedélre, fejjel lefelé fordítva, és a pöcök pont akkor érjen a tűszelephez mikor az úszó felfekszik. Pakolást szerintem ha nincs sok nem feltétlen kell cserélni.
-
#25529296
törölt tag
Sziasztok!
Jó hír, megtaláltam a skoda 120 rángatásának okát!
Külön köszönöm bringasisti-nek és Mágus2-nek a folyamatos segítségnyújtást!
A gyújtáselosztó volt a hibás, a röpsúlyok alatti vas elforgott a tengelyen, mert elnyalódtak a recék, amire préselték. Annyira mozgott, hogy sokáig azt hittem, az úgy jó gyárilag. Logikusan végiggondolva a működését rájöttem, hogy annak fixen kellene állnia. Szereztem 3db régebbi típusú gyújtáselosztót, mindegyik hiányos és mocskos volt, de összehoztam belőle egy egészet, kicsit fúrtam és menetet vágtam, de beszereltem. Már 40km-t mentem vele és egyáltalán nem rángat.Viszont lenne még két kérdésem.
1. Az előgyújtást úgy állítom be, hogy meleg motornál a gyújtáselosztó forgatásával megkeresem a legmagasabb alapjárati fordulatot és visszafordítom egy kicsit. Szerintetek merre kell fordítani az elosztót, hogy előgyújtás legyen és ne utógyújtás? Az óra járásával ellentétesen, vagy megegyezően?
2. Ha leveszem a karburátor tetejét, akkor mindig új papírtömítést kell berakjak? Eredetileg újat raktam be és jó volt, de tegnap este még csökkentettem a benzin szintet a fogyasztás csökkentéséhez és amikor összeraktam már nem volt jó. Szívató nélkül is 2000-el pörgött a motor és közben erősen ingadozott, mintha sok falsot szívna. Az úszó ütközőjén csak keveset állítottam, a gyári helyzetbe raktam vissza, ahol egy hete is volt. A karbi fedél is új és nem volt meghúzva a teteje, a légszűrőt már gumipókkal rögzítem oda.
-
gs20
tag
válasz
Kz_NTV650 #13304 üzenetére
Favorit ingadozó alapjáratát még gyakran okozza:
- karburátor talptömítés kirepedezése (vikát NE vegyél),
- gyújtáselosztó toldásánál a tengely és a stift kiverődése (levett eloszófedélnél forgasd balra-jobbra a rotort, ha szabadon kottyan 1-2mm-nél többet (nem a röpsúlyos szabályzó mozgása, hanem kottyanás) akkor ez is baj, de hegesztéssel javítható),
- vákuumcsövek elöregedése (gyújtáselosztó felé, fékrásegítő felé, és magán a karbin) -
Ysthvaan
csendes tag
válasz
Kz_NTV650 #13304 üzenetére
Alapjárati mágnesszelep csatiját érdemes még megcsiszolni. Nekem az okozott hasonló gondokat. Utána a bizti táblám kezdett el világítani, én mindenképpen átforrasztgatnám a hátulját, kezdőnek is kiszereléssel max. 1 óra munka, de nagyon sok hibát megelőzhetsz. Ha átforrasztottad keress ismerőst akinek van régi autója (kivéve, ha '94-es, késes biztis a tiéd), és szerezz be régi, békebeli rézfejű biztosítékokat, ezzel megint kizársz rengetek elektromos hibát, ha kicseréled az összeset. (Előtte tűreszelővel én bereszeltem a foglalatokat, és PICIT összébb nyomtam). Én így kezdeném; elektromos hibák kizárásával, utána jöhetnek a mechanikusak
-
Kz_NTV650
újonc
Üdv!
kb 3 éve van egy favoritom és régi de szeretem
a régi gazdája elhanyagolta,
mindig van valami vele de most próbálom egybe hozni.
tudom sosem lesz új tökéletes autó de megy.
jelenleg olyan hibát produkál hogy hintázik az alapjárat.
esetleg valami tippetek van?alapjáratot ha emelem akkor is hozza.
vákum csöveket átnéztem és ok.
megköszönném ha lenne valami jó tanács. -
bringasisti
Topikgazda
válasz
#25529296 #13300 üzenetére
A szelephézag nem okoz ilyen gondot. Ha a gyújtáson gondolkodsz akkor a Favorit gyújtás amin el kell gondolkodni. Természetesen csak komplett csere működik! Nem tudom a skodaklub.com ismerős neked ott régen olvastam hogy 15 ért mértek elosztó, trafó, elektronika csomagot. Csak egybe az egész cserélhető, és ki kell próbálni hogy nem hibás mert 8 ezer a tekercs ha szar. A megszakító be tud égni fel kell pucolni hogy vezess az áramot. Ha van elektronikában jártas ismerős lehet csinálni elektronikus gyújtást megszakító vezérlés el sose lesz gondod.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP ProBook 430 G8 - i5-1135G7 I 16GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- HGST HUH721010AL5200 10TB 7.2k SAS HDD, DELL branded, nettó 40000Ft + ÁFA, 1 év garancia
- Csere-Beszámítás! Xbox One X 1TB Játékkonzol Olvass! Model 1787
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- PS3 Játékok 2000Ft/db - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest