- Digitális Állampolgárság Program
- Szólánc.
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Még több 12400F tuning eredmény (vs. stock)
- Kis színes abszurdisztánból
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Retro DJ #12801 üzenetére
Megvettem (pofátlan árus jól megvágott, Vaterán Kuzbi 1700ért+posta adja ez a genyó meg "kedvezménnyel" 4000ért! kapja be). Beszereltem, király. Benzinen is, gázon is.
Szóval ha valakinek hasonló baja van, akkor ezt a szelepet érdemes kicserélni, mert nem kell hozzá szétborítani a karbit, csak az oldalán két csavar ki, kifolyik a benzin, két csavar be, és újra röfög a gép!
Retro
-
JossyFavo90
csendes tag
válasz Retro DJ #12809 üzenetére
Oké, akkor holnap csinálok képet a címkéről és feltöltöm. Köszönöm az eddigi segítségeket! Am ma kaptam le a hengerfejet. A tömítésen nem láttam rendellenességet, de a szívosor vízjáratánál az egyik lyuknál megint ilyen trutymós rozsdaszínű lerakódás volt ami szinte befedte a nyílást, legutóbb is mikor szétszedtem ugyan itt volt. Okozhat ez a dugulás vízforrást? Meg honnan mehetett bele mikor kitisztítottam mindent legutóbb is, csöveket meg ahol a víz mozog?
-
wladymir
csendes tag
-
PainKiller69
csendes tag
válasz Retro DJ #12688 üzenetére
Basszus, ettől tartottam. Gyertya vadi új benne, szombaton cseréltem ki. Hengerfej tömítés tényleg gyanús, ugyanis a víz is mindig buborékos. 2005-ben egyszer már volt hengerfejes, mikor még fater hajtotta, azóta bírta. Kompresszióhiány is lehet, ugyanis óra szerint 208E van benne, de volt amikor el volt szakadva spirál egy jó pár hónapig...
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Retro DJ #12678 üzenetére
A 10. 5 Volt a terhelés esetén a legkisebb megengedett feszültség, ekkor kapcsol le a rádió automatikusan. A nyugalmi ha ekkor nem merítik tovább de nem is töltik akkor beáll a 1. 99 Volt / cella feszültség. De a lényeg hogy fordulaton a tompított világítást 13. 8 Volton tudja
BENEFON DELTA--------N8
-
JossyFavo90
csendes tag
válasz Retro DJ #12556 üzenetére
A csapágy még jó benne, szépen forgott akadás és hang nélkül. Gondolom ha folyt volna víz a lukakon akkor a csapágyon keresztül ami akkor csikorogna vagy ilyesmi, de semmi jele ilyesminek. Szóval akkor visszategyem, vagy fektessek be egy újra ami gatyarámenős mert utána néztem?
A gumibakra visszatérve nagyon lötyögött a házban és ahogy utána néztem fixen kellene lennie benne, és így valszínű azért rángatott a motor vagyis remélem mert a bak elkopott. De ez majd ezután valamikor derül ki, ha beszerzem a dolgokat... -
sikabacs
csendes tag
válasz Retro DJ #12516 üzenetére
Tesóm adott négy /azt hiszem/ bosch gyertyát azt mondva ezek márkás gyertyák jó lesz bele kb 80km után észrevettem,hogy füstöl a gép /3-4-szer annyira / mint ahogy eredetileg füstölt.Megijedtem,hogy biztos valami adalékot tettek bele mielőtt megvettem.A gyertya csere után 150km mentem vele és be sem indult-a gyertya volt a hibás, mert valószínüleg kicsi volt a hőértéke.Kicserélve a régire megszünt ez a probléma és nem füstöl.
Favorit1990
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Retro DJ #12515 üzenetére
Hehe, ma a fraszt hoztam a favimmal a tobbi autosra. Szombaton leengedtem a regi uzemanyagot, es ma tankoltam frisset. Aztan atvaltottam gazrol. A kovetkezo lampanal akkora fustot generalt a favo, hogy zoldnel nem mertek elindulni mogottem.
Azt meg nem tudom, hogy mi a picsert nyom ekkora fustot... Majd utanajarok...
Retro
-
JossyFavo90
csendes tag
válasz Retro DJ #12482 üzenetére
A tömítés csere itthon zajlott az én és autószaki rokon társaságában, szóval abban hiba nem volt, minden a helyére került precízen. Lehet többet kellet volna lesíkolniuk, de nem merték... De lehet a tömítés adta megint meg magát ( sajnos sok a zsákbamacska, tapasztalat ) mint az AC membránnál - 3 újból egy sem bírta 2 hétnél tovább, most egy régi eredeti gyári van benne, ami előtt le a kalappal a mai napig is! Szal lehet ... tömítést fogtam ki és kezdi enni a fagyálló
Az a baj, hogy most kell a legjobban mert gyakorlati oktatásra járok melóhelyre még vagy másfél hétig.
Csak addig bírná ki, de naponta vagy 60 km...
Na de nem papolok, vagy lesz szerencsém addig vagy nem, ennyi... -
bringasisti
Topikgazda
válasz Retro DJ #12473 üzenetére
Megemeltem a verdát kétoldalt elöl, a motort le lazítottam a váltónál egy trapéz emelőt az olajteknő alá, vízcsöveket lecsatlakoztattam, levettem a gumi bak csavart a vízpumpáról és le engedtem a motort hogy a beteget ki lehessen venni. Két emberes meló mert míg az emelőt piszkálod addig ráncigálni kell a motort, a generátor se játszik majd elfelejtettem
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
sikabacs
csendes tag
válasz Retro DJ #12458 üzenetére
Köszönöm szépen,már lenne is kérdésem.A hűtő venti hamar kapcsol be és a fűtés gyenge.Ha kitakarom akkor sem fűt eléggé,víz van benne-csak azt nem tudom,hogy légteleníteni hol kell?A 120-ast kellett légteleníteni.A hőfokjelző mikor mutat jó hőfokot?
[ Szerkesztve ]
Favorit1990
-
JossyFavo90
csendes tag
válasz Retro DJ #12429 üzenetére
Én is kezdek megint aggódni. Nemrég lett helyrehozva a hengerfej síkolással meg tömítéscserével mivel fejes volt kb 3 hete. Ma voltam vele egy hosszabb úton ( kb össz 65 km ) és hazafelé azt tapasztaltam, hogy gyengült és jobban rángatott a motor. Miután hazaértem és megnéztem a hűtővíz szintet, minimum alatt volt aminek .... nagyon megörültem... Szintigtöltöttem, jártam vele egy kicsit és végignéztem a csöveket alul felül, nem találtam szivárgást, a fűtéscsapnál sem ( szerencsére ), de a kiegyenlítő tartály kupakja körül viszont nedves volt. Lehet ott engedné a vizet mert nem zár rendesen a kupak? Ettől előbb utóbb hengerfejes lehet a kocsi ha járok vele? Ha így van, elég lenne a kupakot lecserélni, vagy a komplett tartályt kupakkal? Előre is köszönöm a segítséget!
-
goldblum
csendes tag
válasz Retro DJ #12429 üzenetére
Gondolom, a két probléma között nincs feltétlen összefüggés.
1.) Leállás, rángatás. Ezeket a hibajelenségeket nekem egyszer a gyújtáselektronika dobozának hiányos testelése okozta. A rögzítőcsavarok (amik a doblemezhez rögzítik) korrodálódtak, nem volt megfelelő az érintkezés. Amikor leszereltem a javításhoz, látszott is a nyoma az áthúzásnak: apró szürkésfekete kis égésnyomok a burkolaton, ahol a doblemezzel érintkezett. A vicc az, hogy általában meleg motoron, egy bizonyos távolság megtétele után jött csak elő a hiba, meglehetősen rapszodikusan. Volt, hogy napokig semmi, volt, hogy egy hazafelé úton többször is leállt, mire rájöttem én is, hogy mi a fene okozza a gondot! Érdemes megnézni ezt is, hátha ez okozza a bajt. Nekem speciel az utángyártott elektronika volt fent, amit nem 3, csak 2 csavar rögzít és alulemez az alja, illetve műanyag a háza.
2.) Hűtőfolyadék csökkenés. Érdemes megnézni az összes csőcsatlakozást. Leginkább a hűtőradiátornál, a fűtéscsap környékén, alul a fémcsöveknél, a termosztátháznál, illetve még a fagydugóknál is a motorblokkon. Apró kis szivárgásokkal meglepően sok folyadék tud elszökni.
Persze ezeken kívül mindkét hibajelenségnek sok más oka is lehet. Remélem, nálad is valami egyszerűen (és olcsón) javítható hiba van csak!
[ Szerkesztve ]
-
goldblum
csendes tag
válasz Retro DJ #12395 üzenetére
Emlékeimben még él az a megoldás, amikor anno a Zsigulijaimon takargattam télen a hűtőt. Kivágtam egy mérethelyes darabot hullámpapírból és betettem a hűtő elé, mert így télen rendesen felmelegedett a motor, volt rendes fűtés. Úgyhogy elképzelhető, hogy Favo esetében is lehet ez a megoldás.
Egyébként az én feleségem is ugyanerre panaszkodik, mióta hidegebb az idő, hogy nincs rendes fűtés az autójában (szintén Favorit), csak nem volt még időm megnézni a kocsiján a termosztátot. Nálam a Formannál minden rendben.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Retro DJ #12395 üzenetére
Én műanyag kartondobozból vágtam egy akkora csíkot hogy épp hogy befér és olyan magas hogy a vége kilátszik. A menetszél a hűtőhöz szorítja nincs jobb nála. Egy dologra kell vigyázni ha kicsit enyhül az idő és van egy kis helybenjárás akkor fel tud forrni a víz. Ha a mutató sepreget szar a termosztát, állítólag csak a Lengyel ami strapabíró
BENEFON DELTA--------N8
-
vecsepapa
csendes tag
válasz Retro DJ #12395 üzenetére
Én is hasonlóan jártam 2 hete.
Az alany egy 2004 es VW Polo.
Relatív hamar melegedett nekem is a vizem. Városban tartotta is szépen a 90 fokot de ahogy kiértem városon kívül visszahűlt 75-80 fokra nem is beszélve arról hogy hosszútávon többet evett mint városban,pikkpakk megugrott a fogyasztásom a szokásos 7,5 ről 10 lityire.
Kicseréltük a termosztátot most még hamarabb melegszik, tartja a 90 fokot és a fogyasztás is visszaesett 8 környékére.
Mikor kivettük úgy tűnt első pillantásra hogy semmi baja de neon felé fordítva egy körömvastagású rés maradt mert nem zárt el rendesen.[ Szerkesztve ]
"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
goldblum
csendes tag
válasz Retro DJ #12393 üzenetére
Nagy valószínűséggel a termosztát adta fel a harcot. Ha bedöglik, általában nyitva marad (szerencsére, mert nem tud megfőni a motor), így hideg időben nem tudja a hűtőfolyadék az üzemi hőmérsékletet elérni. Némileg a fogyasztás is megnőhet ettől, illetve a motor élettartamának sem kifejezetten tesz jót.
Elvileg előfordulhat még, hogy az utastéri fűtőradiátorban rakódott le annyi kosz, hogy az attól eltömődött, és nem tud benne a folyadék rendesen áramlani, de ehhez tényleg nagyon trutymós hűtőfolyadék kell már. Szóval legvalószínűbb a termosztát, amit azért szerencsére viszonylag könnyű és olcsó cserélni. -
gs20
tag
válasz Retro DJ #12364 üzenetére
Favimban volt ilyen, 55-ös, másfél évig szolgált, aztán eladtam vele az autót.
Teszkóban veszed? Figyelj a gyártási dátumra (rá van gravírozva a fedélre), mikor én vettem, akciós volt a teszkóban, de volt a polcon friss (3 héttel korábbi gyártás) meg 11 hónapos is...
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #12347 üzenetére
Garantáltan nem VIKA
Meg még olcsóbb is lett.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
goldblum
csendes tag
válasz Retro DJ #12336 üzenetére
Valószínűleg a főfékhenger ereszt. Lehet javítani, kapható hozzá javítókészlet, illetve új komplett főfékhenger is (én utóbbit választanám, ha már...). Fontos, hogy mikori évjárat, mert a '92 április utániaknak másmilyen a főfékhengere (is). Ha nekiállsz a javításnak, érdemes átnézni a perifériát is (első és hátsó munkahengerek), hogy egy fékfolyadék-cserével, illetve légtelenítéssel megúszd a procedúrát.
-
benedek2010
csendes tag
válasz Retro DJ #12330 üzenetére
Ha tudnék vennék én bele 10 vagy 5W-s olajat is de nem tudok. Inkább veszek bele teljesen szintetikus 15W-40-et de ásványit soha még ha 5W-s akkor sem. Ez a saját véleményem mert volt már a gépben ásványi is. Pumpálás után pöccre indul és rögtön van olajnyomás (ezen csodálkoztam is régebben) igaz mostanában még nem voltak olyan szörnyen nagy hidegek. Ha meg bejönnek a mínuszok akkor ott lesz a garázs.
-
benedek2010
csendes tag
válasz Retro DJ #12320 üzenetére
Azért került bele 15W-40, hogy ne kajáljon belőle annyit és a semminél ez is ezerszer jobb (az előző "olajra" gondolok). Egyébként az ő Favoritja is jobban indulna még a 15W-stől is igaz nem lenne annyira észrevehető mint a 10W. Én talán 10W-ig mennék amit még beleraknék de 5W-t semmiképpen mert akkor az olajfogyasztásom megnőne még ha nem is annyira kopott a motor. Különben is egy Skodába minek 5W-s? Eltudom képzelni, hogy 10W és 5W között a különbség ég és föld. Ez bizonyítja amit írtál: [link]
-
goldblum
csendes tag
válasz Retro DJ #12277 üzenetére
Nem tudom, mikori az autód, merthogy a későbbi évjáratoknál másmilyen a biztosítéktábla (késes a régi hengeres helyett). Ettől függetlenül bármelyiknél előfordulhat, hogy a NYÁK-lapra beforrasztott lábak forrasztása hátul elreped és kontakthibás lesz. Két kocsinknál is kellett javítanom. Jellemzően tovább tart kiszerelni (az iszonyatosan szorosan illeszkedő csatlakozók miatt), mint megjavítani a forrasztást. Szóval, ha rám hallgatsz, kiszereled és megnézed, ha szükséges, javítod a forrasztás(ok)at - bármennyire optimista is vagy. Persze ettől függetlenül még az elektromos rendszer egy teljesen más pontján (is) lehet a hiba.
Csatolok egy fotót, ezt az én régebbi Favómnál kellett átforrasztanom...Ja, bocs, közben látom, hogy rossz helyre küldtem. Sebaj, majd belejövök!
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Retro DJ #12264 üzenetére
Köztünk nincs vita mindketten tegnap is berheltünk verdát. Csak akik a gyújtás okán érdeklődnek azoknak nagy segítség. Mikor alig fordulaton ment a kocsim és megtorpant állandóan rángatott csilingelt mint a villamos és a fordulatszám mérő 4-5 ezret mutatott ki se kellett szállnom a kocsiból tudtam hogy vagy jeladó vagy elektronika. Ha ugyanezek a hiba jelek és a fordulatszámmérő helyesen mutat akkor rotor, elosztófedél, gyertya stb. Aki nem járatos annak hasznos
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
-
wladymir
csendes tag
válasz Retro DJ #12146 üzenetére
Mert te vagy az egyik ember akinek megfelelő a teljesítménye,ennyi.Pont ezt írtam le.
Lehet elmegy 110-el,de mikor éri azt el.Én dinamikusan szeretek közlekedni.
És erre szegény favi nem felelt meg.NEKEM.De vannak még így vele páran.
Nem bántam meg,hogy volt egy favim,szerintem jó kocsi,de nekem gyenge.
Az uj gazdája biztos örül,hogy nem kell rá költenie,én meg picit "Wheeler Dealers"-nek érzem magam,
mert ha nem csinálom meg,a bontóba kerül.
Hozzáteszem,hogy nagyapám óvott 120-asába bele fogok ülni,ha úgy dönt megválik tőle,de abban tudom,hogy nincs erő,és nem is várok tőle semmit.Egyszerűen gyönyörű és kész.[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz Retro DJ #12111 üzenetére
A Fabia egy teljesen új fejlesztés úgy ahogy mondod, míg a Felicia inkább továbbfejlesztés. Ettől függetlenül az 1.3 MPI Felicia motor, és az 1.4 MPI Fabia motor között alig van különbség. Szerintem is halkabb belül a Fabia, nekem viszont az I. szériás kinézete facelift nélkül nem jön be, és belül tényleg szűkösebb. Azt mondják hogy az újabb jobb, ez itt még így is van, de jelen esetben szűkösebb. El kell dönteni, kinek mi a fontosabb. A Felicia amúgy szerintem abszolút szerethető, tökéletes kis autó lenne, de itt a ha, ha nem rohadna. Nekem is nyáron a kocsi árának 1,5x-se fog kb karosszériamunkára menni.
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #12111 üzenetére
tudom ezekkel tisztában vagyok.
De ha most beülsz egy fabiába meg az én 2001 es megane - om ba akkor lesírod a diszkóbelépődet.
A csomagtartójába meg belefér az egész fabia motortere 510 liter.Tehát engem nem tud a Fabia meggyőzni.
Az autók szeretetet mindig szubiektív marad, kinek mi tetszik ki mit miért szeret.
Renault power
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #12106 üzenetére
Ott a lényeg, te is leírtad.
"Az autó a kisautók között a legbiztonságosabb autó lett akkor."A Favorit / Felicia az alsóközépkategórában versenyzett, Formanként / Felicia Kombiként még bőséges csomagtérrel is el volt látva. A Fabia meg egy kisautó, szerintem szűk, kényelmetlen, Feliciában sokkal több a hely.
A fentieket persze árnyalja, hogy a 90-es évek végére a Felicia mérete már nem alsóközép, hanem inkább kisautós volt, de a Fabia akkor is szűkösebbre sikerült.
Ha én cserélnék, dízel Octavia I kombi lenne az utód.
(persze nem mondom, asszonynak, második autónak jó lehet a fabia is, ha csak városi szaladgálósnak kell, de fő családi autóként (ahogy kis hazánkban jellemző) szerintem nem nyerő.)
E=MZ²
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #12106 üzenetére
Az anyaghasználatot nem kérdőjelezem meg, de én utálom.
Én annyit mint az 1.2-es meg 1.4 es Fabiakkal még autóval nem szívtam.
Ismerősömnek is állandóan megdöglik, mindig van valami baja.
Ráadásul nekem a formavilága nagyon nem jön be kb. pont egy szinten van a C Corsával .Na meg örökölte a favorit és Felicia betegségét is nincs csomagtartója. ( a kombi kivétel )
Sajnos nekem az az autó nem fekszik, de van még pár olyan típus amit soha nem vennék meg.
Ettől még biztos vannak olyanok akiknek ez a kocsi jön/jött be ezt tiszteletben tartom, de én rühellem.Renault power
-
-