Engedhet a kupak és elég a kupakot cserélni. Akkor lesz hengerfejes, ha túlmelegszik, addig nem kell aggódni.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [Jack Hunter:] Egérragasztó
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
Mágus2
Közösségépítő
JossyFavo90
csendes tag
Akkor megnyugodtam mert nem forralja még a vizet... Bár a mutató kilengése elég nagy, közép fölé meg alá jár ahogy nyitogat a termo....
(#12453) bringasisti válasza JossyFavo90 (#12452) üzenetére
bringasisti
Topikgazda
Nézd meg hogy amikor a motort 1500-2000 fordulaton pörgeted pár percig a tartályba a vékony be csatlakozásnál buborékos víz megy be, vagy folyamatos vizsugár. Az hogy sepreget a hőfok az nem jó jel
BENEFON DELTA--------N8
rob210
nagyúr
Az valóban nem az vagy a hőfok jelző hibája, vagy beledolgozza a levegőt a dugattyú
A hőfokjelző a kisebbik hiba.
Renault power
Tibcee
tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémában:
Az első ablaktörlő gyors fokozatban is csak lassan dolgozik, az intervallum ellenben működik("90-es,de van benne relé). Mi lehet a probléma? Döglődik a motor?
bringasisti
Topikgazda
Meg kell nézni közvetlenül a motort etetve mit mutat.
BENEFON DELTA--------N8
sikabacs
csendes tag
Sziasztok,mostanában olvasom ezt a fórumot,mert vettem egy favit 90-es.Vannak vele gondok,de nem vészes.Volt már egy 120-as azon majdnem mindent én csináltam.Örülök,hogy van egy ilyen jó csapat,remélem tudok én is segíteni.
Favorit1990
Retro DJ
aktív tag
Szia! Udv! Odafigyelest igenyel, de alapvetoen halas joszag a Favorit! Ha valamiben elakadsz, kerdezz!
Retro
sikabacs
csendes tag
Köszönöm szépen,már lenne is kérdésem.A hűtő venti hamar kapcsol be és a fűtés gyenge.Ha kitakarom akkor sem fűt eléggé,víz van benne-csak azt nem tudom,hogy légteleníteni hol kell?A 120-ast kellett légteleníteni.A hőfokjelző mikor mutat jó hőfokot?
[ Szerkesztve ]
Favorit1990
Retro DJ
aktív tag
Legteleniteni elmeletben nem kell, gyakorlatilag a futoradiator legfelso csovet lehuzva tudsz ugyeskedni.
A hofok akkor jo, ha a feler sav (tehat a fel felett) kozepen van.
Nekunk sem futott jol, mig ki nem csereltem egy vika futoradiatorra (kuzbi vatera miskolc 5500). Azutan sokkal jobb lett! Figyelem elmeletben kell uj futescsap!
Retro
sikabacs
csendes tag
Akkor lehetséges,hogy levegős a rendszer?
Favorit1990
bringasisti
Topikgazda
A 120- ast hol kellett légteleníteni? Ha jár a motor és a fűtés nyitva kidolgozza a levegőt. Ha hamar kapcsol a ventilátor akkor 120- as gomba van a hűtő radiátorban. A hőfok műszer vízszintesen áll, vagy 2 óra felé mutat
BENEFON DELTA--------N8
gs20
tag
Nem valószínű. Üres rendszert feltöltve is 15 perc alatt kijön belőle a levegő emelt üresjáraton.
Ha jó az üzemi hőfokod, akkor fűtés csap, vagy fűtőradiátor gondod van.
E=MZ²
Balazs831
csendes tag
Sziasztok! Nemrég van nálam a Favi. Érdeklődnék, hogy a 10 L közeli fogyasztás normális - e. Naponta 32 km a lakástól a munkahelyig, ennek a távnak kb a felét lakott területen kívül teszem meg. Normálisan vezetek, nem taposom neki. Másik problémám, hogy hideg motornál néha azt tapasztalom, hogy az autómata szívató mintha hamarabb lekapcsolna. Ilyenkor amíg a motor be nem melegszik nincs alapjárat sem. Az is megesik hideg motornál, hogy 2., vagy 3. sebességbe kapcsolva gázadásra meghőköl az autó. Ilyenkor visszakapcsolok egy sebességfokozatot, és minden rendben. Miután a motor bemelegszik, semmi rendellenes dolgot nem tapasztalok, az autó megy szépen. Elképzelhető, hogy a szívató hibája okozza hidegen a problémát?
sikabacs
csendes tag
A 120 ast a fűtőradiátor csövén tudtam légteleníteni volt rajta egy kis csap.
Favorit1990
sikabacs
csendes tag
Üzemi hőfokra nem nagyon kapaszkodik fel,de ha mégis akkor hamar visszahűl.A fűtésről nem is beszélve!Ha fűtőventit bekapcsolom,akkor hamar visszahűl-ha nem kapcsolom be-akkor jó meleget ad,csak nem lehet mellette nekivetkőzni,igy lassan jön a meleg.
[ Szerkesztve ]
Favorit1990
bringasisti
Topikgazda
Rosszul mondtam, helyesen mondva mi az értelme? Ugyanis ha menetirányba nézzük a hűtőn jobb oldalt volt egy réz csap csak öreg kocsiknál már nem is működött, de az is felesleges volt. A kiegyenlítő tartályból a víz a hűtőn keresztül a termosztáthoz a visszafolyó csövön eljutott, a motorba szintén a vízpumpán keresztül a termosztátig ott a kis lyukon kinyomva a levegőt telítődött a rendszer. A többit meg a vízpumpa megoldotta
BENEFON DELTA--------N8
Retro DJ
aktív tag
bringasisti
Topikgazda
bringasisti
Topikgazda
Volt már benne részem nem kis munka!
BENEFON DELTA--------N8
Retro DJ
aktív tag
Főleg úgy, hogy sokat megy lakott területen. Nekünk 50km (8 km lakott terület), 8-at eszik gázból. Kb. 6 lenne benyából.
Retro
JossyFavo90
csendes tag
Na emberek most már... Ma már majdnem hogy forralta a vizet. A kiegyenlítőtartály rosszul záródó sapkája miatt lehet levegős a rendszer, vagy máshol keressem a hiba okát???
Retro DJ
aktív tag
Hát nem tudom, lesz hozzáértő segítség, aki azt mondta, hogy nem nagy téma...
Retro
Retro DJ
aktív tag
Figyu, le lett írva, hogyan tudod tesztelni, pár fillérért bontóban tudsz venni másikat (nem biztos, hogy az is jó), az új kb. 1000 Ft.
Nem tudunk innen tutit mondani .
Retro
bringasisti
Topikgazda
Megemeltem a verdát kétoldalt elöl, a motort le lazítottam a váltónál egy trapéz emelőt az olajteknő alá, vízcsöveket lecsatlakoztattam, levettem a gumi bak csavart a vízpumpáról és le engedtem a motort hogy a beteget ki lehessen venni. Két emberes meló mert míg az emelőt piszkálod addig ráncigálni kell a motort, a generátor se játszik majd elfelejtettem
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
Retro DJ
aktív tag
Lesz csápos emelő, zsiráf, meg minden, szóval nem parázok!
[ Szerkesztve ]
Retro
bringasisti
Topikgazda
Ha van zsiráf akkor ha beakasztod a jobb kerékdob felőli motoremelőbe nem kell más. Van nekem is így is csínáltam már így még egyszerűbb. Alul a motor kitámasztót is le kell kötni
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
JossyFavo90
csendes tag
Esetleg lehet kísérletezni más fajta sapkával, mert lenne egy volkswagen t2-eshez való, amin ugye van szelep, amin gondolom a levegőt dolgozná ki. Erről van szó:
Ha egyáltalán a menete is passzol-e, mert még nem próbáltam, ma úton hazafelé gondoltam rá.
Szóval a szakértő urak mit szólnak, érdemes kísérletezni, vagy nagyobb kárt teszek mint hasznot?
Vagy jó nagy hülyeség az egész?
(#12479) bringasisti válasza JossyFavo90 (#12478) üzenetére
bringasisti
Topikgazda
Nem is tudom mit írjak! Azért megpróbálom. Tehát; a víz nem a sapkától forr fel! A sapka azért van mert nyáron 115 fokra melegszik a víz és akkor felforrna. Télen kicsit hidegebb a víz olvashatod hogy mindenkinek fázik a segge. Ha sapka nélkül járatod a motort akkor sincs semmi TÉLEN! Vagy hengerfejes vagy a termosztát
BENEFON DELTA--------N8
(#12480) JossyFavo90 válasza bringasisti (#12479) üzenetére
JossyFavo90
csendes tag
A termosztát tuti jó, nyit amikor kell, jól fűt a kocsi. 3 hete lett megcsinálva a hengerfej, szóval nem hiszem el hogy az lenne megint... Mindegy, majd megoldom akkor valahogy. Sokat csalódok ebben a kocsiban, idén valszínű lecserélem, sokba van már, nem éri meg...
(#12481) bringasisti válasza JossyFavo90 (#12480) üzenetére
bringasisti
Topikgazda
Ezek a Favik nagyon minőségi kocsik, amit tudnak azt legalább úgy tudják mint egy nyugati kocsi. Szerintem a piacon 150 ért lehet olyan vételt találni amihez 2 évig nem kell hozzányúlni. Viszont ha valaki nem tud szerelni akkor bármit választ a szerelők a átb@sszák. A különbség hogy a nyugati kocsival jobban. Ugyanis ami szerkezet nincs az nem tud elromlani, és itt csak van egy szakmai támogatás
BENEFON DELTA--------N8
Retro DJ
aktív tag
Az a helyzet, hogy egy egyszerű tömítéscserét is el lehet b*szni. Ez nem a kocsi hibája, hanem a kókler szerelőé.
A mi Favink épp most lépett a 100. kilométerbe. Tapasztalat az, hogy ha egyben van a kocsi, akkor általában télen szokott kijönni valami nyűg. Tavaly az ac ment szét, egy extra olajcserét eredményezve, de más nem is nagyon volt, illetve év végén a főfékhenger.
Most a vízpumpa, de alapvetően nem bosszant mert nem drága hozzá és már lefutott 100e km-t ami szerintem jó (ahhoz képest, hogy két "új" Skodánál (az egyik a haveré, a másik a családban van) ment szét a vízpumpa 100e km alatt (a Favi 63e kmnél, és így cserés lett a vezérlés is 80e ft...)).
Sajnos a használt kocsi mindig lutri, nagyon sokszor nem igazán tartják karban az előző tulajok, amikor már lehasználták eladják.
A Favi leggyengébb pontja a kasznija . Az én autóm elsőgazdás garázsban tartott volt, ennek ellenére mégis nagyon rohad. A következő vizsgánál még kap egy szépészeti lakatolás aztán bontó... Persze ha minden jól megy addig még belemegy 60e km.
Retro
Mágus2
Közösségépítő
Vika pumpát ne. Nekem hepu van benn, az jó. Cserélni nem nehéz.
(#12484) benedek2010 válasza JossyFavo90 (#12480) üzenetére
benedek2010
csendes tag
Ha esetleg nem lett kipucolva a vízkör az is okozhatja a melegedést.
Retro DJ
aktív tag
Nincs más . Lassan már semmiből sem lesz más, sőt azt mondják a boltosok, hogy örülnek ha már van valami.
(Hepu 23000 Ft (~72€) van listán, de nem rendelhető).
[ Szerkesztve ]
Retro
bringasisti
Topikgazda
Ha jól emlékszem nem volt nyomatékkulcs, csak úgy csípőből a hengerfejcsavar:-)
BENEFON DELTA--------N8
JossyFavo90
csendes tag
A tömítés csere itthon zajlott az én és autószaki rokon társaságában, szóval abban hiba nem volt, minden a helyére került precízen. Lehet többet kellet volna lesíkolniuk, de nem merték... De lehet a tömítés adta megint meg magát ( sajnos sok a zsákbamacska, tapasztalat ) mint az AC membránnál - 3 újból egy sem bírta 2 hétnél tovább, most egy régi eredeti gyári van benne, ami előtt le a kalappal a mai napig is! Szal lehet ... tömítést fogtam ki és kezdi enni a fagyálló
Az a baj, hogy most kell a legjobban mert gyakorlati oktatásra járok melóhelyre még vagy másfél hétig.
Csak addig bírná ki, de naponta vagy 60 km...
Na de nem papolok, vagy lesz szerencsém addig vagy nem, ennyi...
Retro DJ
aktív tag
Az már egy elég árulkodó jel... Egy másik Skodás fórumon egy ugyan ilyen motoros Fabiával a gazdi a harmadik szerelőnél tudta jól megcsináltatni a HF tömítés cserét. Ott a legkevesebb 5000 volt, a legtöbb 20000 km amit meg tudott tenni tömítéscsere után.
Ezzel csak az a vicc, hogy már második körben egy nagyon márkás tömítést vett meg. És ugye gáz is, hogy nem csak tömítéscsere, hanem olajcsere, szűrő stb stb... áááá szomorú.
Retro
Retro DJ
aktív tag
Aj aj, és az mond valamit, hogy hüvelykiállás?
[ Szerkesztve ]
Retro
Mágus2
Közösségépítő
Akkor jobb, ha veszed a gyári szilentet bele, mert az leszakad rögtön. Van egy vika pumpám, aminek csak ez a baja.
Más: a favorit utódját lecseréltem, már nincs meg az octavia, amit vezettél..
[ Szerkesztve ]
rob210
nagyúr
De megvan az octavia csak ráncfelvarráson esett át
Renault power
Mágus2
Közösségépítő
Maradtam a skodánál, pedig insignia volt a terv. Szerintem ez is van olyan jó, és belül nagyobb.
Microbee1
újonc
Én Marelli vízpumpát vettem pár hónapja 8 Mátyás királyért a Bárdiban......
rob210
nagyúr
Az insigniát utáltad volna egy idő után.
Szép autó de a beltere egy botrány.
Renault power
Mágus2
Közösségépítő
A mostani fekete laurin&klement beltértől kevés szebbet láttam. Az insignia ettől messze van.
[ Szerkesztve ]
rob210
nagyúr
Igen és a mérete is messze van, én kifejezetten szűkösen fértem el az insigniában, pedig kombiban ültem.
Renault power
(#12497) bringasisti válasza JossyFavo90 (#12478) üzenetére
bringasisti
Topikgazda
Most jutott eszembe. A meglévő gyári sapkát úgy tudod tesztelni hogy a hideg motort felmelegíted hogy a mutató 3 órát mutasson ekkor egy rongyot teszel a kupakra rá egy műanyag staneclit hogy a gőz ne csapja meg a kezed és hirtelen lekapod a kupakot. Ha hallod hogy nyomás alatt volt a rendszer akkor jó
BENEFON DELTA--------N8
Retro DJ
aktív tag
Neked jó helyen van a hőfokmérő? Nekem sosem tudna 3 órát mutatni.
Tud: 7-et (hideg), 9-et fél melegedés (fehér sáv eleje), meg 11-et piros sáv.
Retro
Retro DJ
aktív tag
Csak nem Superb?
Retro
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
ingyenes kategóriában
- Intel Core I5-8600
- Akció! Dell Optiplex 3080 Micro / I5-10500T / 16GB DDR4 / 256GB SSD /Windows11 Matrica BESZÁMÍTOK
- ASUS Radeon RX 5700 XT Dual EVO 8GB GDDR6
- Videoton AB 1010 autó hangszóró pár eladó a képeken látható állapotban. Mindegyik hangszóró működik,
- Ultra ritka Sound Blaster 1.5 2.0 klón Anchor Media Concept retró 8 bites ISA PC hangkártya