Hirdetés

2024. június 3., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#12451) Mágus2 válasza JossyFavo90 (#12449) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Engedhet a kupak és elég a kupakot cserélni. Akkor lesz hengerfejes, ha túlmelegszik, addig nem kell aggódni.

(#12452) JossyFavo90 válasza Mágus2 (#12451) üzenetére


JossyFavo90
csendes tag

Akkor megnyugodtam mert nem forralja még a vizet... Bár a mutató kilengése elég nagy, közép fölé meg alá jár ahogy nyitogat a termo....

(#12453) bringasisti válasza JossyFavo90 (#12452) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Nézd meg hogy amikor a motort 1500-2000 fordulaton pörgeted pár percig a tartályba a vékony be csatlakozásnál buborékos víz megy be, vagy folyamatos vizsugár. Az hogy sepreget a hőfok az nem jó jel

BENEFON DELTA--------N8

(#12454) rob210 válasza bringasisti (#12453) üzenetére


rob210
nagyúr

Az valóban nem az vagy a hőfok jelző hibája, vagy beledolgozza a levegőt a dugattyú :(
A hőfokjelző a kisebbik hiba.

Renault power

(#12455) Tibcee


Tibcee
tag

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémában:

Az első ablaktörlő gyors fokozatban is csak lassan dolgozik, az intervallum ellenben működik("90-es,de van benne relé). Mi lehet a probléma? Döglődik a motor? :R

(#12456) bringasisti válasza Tibcee (#12455) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Meg kell nézni közvetlenül a motort etetve mit mutat.

BENEFON DELTA--------N8

(#12457) sikabacs


sikabacs
csendes tag

Sziasztok,mostanában olvasom ezt a fórumot,mert vettem egy favit 90-es.Vannak vele gondok,de nem vészes.Volt már egy 120-as azon majdnem mindent én csináltam.Örülök,hogy van egy ilyen jó csapat,remélem tudok én is segíteni.

Favorit1990

(#12458) Retro DJ válasza sikabacs (#12457) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Szia! Udv! Odafigyelest igenyel, de alapvetoen halas joszag a Favorit! Ha valamiben elakadsz, kerdezz!

Retro

(#12459) sikabacs válasza Retro DJ (#12458) üzenetére


sikabacs
csendes tag

Köszönöm szépen,már lenne is kérdésem.A hűtő venti hamar kapcsol be és a fűtés gyenge.Ha kitakarom akkor sem fűt eléggé,víz van benne-csak azt nem tudom,hogy légteleníteni hol kell?A 120-ast kellett légteleníteni.A hőfokjelző mikor mutat jó hőfokot?

[ Szerkesztve ]

Favorit1990

(#12460) Retro DJ válasza sikabacs (#12459) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Legteleniteni elmeletben nem kell, gyakorlatilag a futoradiator legfelso csovet lehuzva tudsz ugyeskedni.

A hofok akkor jo, ha a feler sav (tehat a fel felett) kozepen van.

Nekunk sem futott jol, mig ki nem csereltem egy vika futoradiatorra (kuzbi vatera miskolc 5500). Azutan sokkal jobb lett! Figyelem elmeletben kell uj futescsap!

Retro

(#12461) sikabacs válasza Retro DJ (#12460) üzenetére


sikabacs
csendes tag

Akkor lehetséges,hogy levegős a rendszer?

Favorit1990

(#12462) bringasisti válasza sikabacs (#12461) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

A 120- ast hol kellett légteleníteni? Ha jár a motor és a fűtés nyitva kidolgozza a levegőt. Ha hamar kapcsol a ventilátor akkor 120- as gomba van a hűtő radiátorban. A hőfok műszer vízszintesen áll, vagy 2 óra felé mutat

BENEFON DELTA--------N8

(#12463) gs20 válasza sikabacs (#12461) üzenetére


gs20
tag

Nem valószínű. Üres rendszert feltöltve is 15 perc alatt kijön belőle a levegő emelt üresjáraton.
Ha jó az üzemi hőfokod, akkor fűtés csap, vagy fűtőradiátor gondod van.

E=MZ²

(#12464) Balazs831


Balazs831
csendes tag

Sziasztok! Nemrég van nálam a Favi. Érdeklődnék, hogy a 10 L közeli fogyasztás normális - e. Naponta 32 km a lakástól a munkahelyig, ennek a távnak kb a felét lakott területen kívül teszem meg. Normálisan vezetek, nem taposom neki. Másik problémám, hogy hideg motornál néha azt tapasztalom, hogy az autómata szívató mintha hamarabb lekapcsolna. Ilyenkor amíg a motor be nem melegszik nincs alapjárat sem. Az is megesik hideg motornál, hogy 2., vagy 3. sebességbe kapcsolva gázadásra meghőköl az autó. Ilyenkor visszakapcsolok egy sebességfokozatot, és minden rendben. Miután a motor bemelegszik, semmi rendellenes dolgot nem tapasztalok, az autó megy szépen. Elképzelhető, hogy a szívató hibája okozza hidegen a problémát?

(#12465) sikabacs válasza bringasisti (#12462) üzenetére


sikabacs
csendes tag

A 120 ast a fűtőradiátor csövén tudtam légteleníteni volt rajta egy kis csap.

Favorit1990

(#12466) sikabacs válasza gs20 (#12463) üzenetére


sikabacs
csendes tag

Üzemi hőfokra nem nagyon kapaszkodik fel,de ha mégis akkor hamar visszahűl.A fűtésről nem is beszélve!Ha fűtőventit bekapcsolom,akkor hamar visszahűl-ha nem kapcsolom be-akkor jó meleget ad,csak nem lehet mellette nekivetkőzni,igy lassan jön a meleg.

[ Szerkesztve ]

Favorit1990

(#12467) bringasisti válasza sikabacs (#12465) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Rosszul mondtam, helyesen mondva mi az értelme? Ugyanis ha menetirányba nézzük a hűtőn jobb oldalt volt egy réz csap csak öreg kocsiknál már nem is működött, de az is felesleges volt. A kiegyenlítő tartályból a víz a hűtőn keresztül a termosztáthoz a visszafolyó csövön eljutott, a motorba szintén a vízpumpán keresztül a termosztátig ott a kis lyukon kinyomva a levegőt telítődött a rendszer. A többit meg a vízpumpa megoldotta

BENEFON DELTA--------N8

(#12468) Retro DJ


Retro DJ
aktív tag

No srácok meglett a hűtőfolyadék eltűnésének az oka. Szerencsére nem hengerfejes az autó, viszont a vízpumpánál csepeg.

Érdekes, mert két napig nem eresztett, ma meg megint.

Mindegy, ha sikerül hétfőn alkatrészt keríteni, akkor kicseréljük.

(életlen a kép, de a lényeg látszik)

[ Szerkesztve ]

Retro

(#12469) bringasisti válasza Balazs831 (#12464) üzenetére


bringasisti
Topikgazda


Ha szívatón akarsz állítani akkor a jobb kerékdob felől nézve. A Favi nem fogyaszt télen az automata szívató miatt keveset, de a 10 liter sok

BENEFON DELTA--------N8

(#12470) bringasisti válasza Retro DJ (#12468) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Volt már benne részem nem kis munka!

BENEFON DELTA--------N8

(#12471) Retro DJ válasza bringasisti (#12469) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Főleg úgy, hogy sokat megy lakott területen. Nekünk 50km (8 km lakott terület), 8-at eszik gázból. Kb. 6 lenne benyából.

Retro

(#12472) JossyFavo90


JossyFavo90
csendes tag

Na emberek most már... Ma már majdnem hogy forralta a vizet. A kiegyenlítőtartály rosszul záródó sapkája miatt lehet levegős a rendszer, vagy máshol keressem a hiba okát???

(#12473) Retro DJ válasza bringasisti (#12470) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Hát nem tudom, lesz hozzáértő segítség, aki azt mondta, hogy nem nagy téma...:)

Retro

(#12474) Retro DJ válasza JossyFavo90 (#12472) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Figyu, le lett írva, hogyan tudod tesztelni, pár fillérért bontóban tudsz venni másikat (nem biztos, hogy az is jó), az új kb. 1000 Ft.

Nem tudunk innen tutit mondani :(.

Retro

(#12475) bringasisti válasza Retro DJ (#12473) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Megemeltem a verdát kétoldalt elöl, a motort le lazítottam a váltónál egy trapéz emelőt az olajteknő alá, vízcsöveket lecsatlakoztattam, levettem a gumi bak csavart a vízpumpáról és le engedtem a motort hogy a beteget ki lehessen venni. Két emberes meló mert míg az emelőt piszkálod addig ráncigálni kell a motort, a generátor se játszik majd elfelejtettem

[ Szerkesztve ]

BENEFON DELTA--------N8

(#12476) Retro DJ válasza bringasisti (#12475) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Lesz csápos emelő, zsiráf, meg minden, szóval nem parázok! :)

[ Szerkesztve ]

Retro

(#12477) bringasisti válasza Retro DJ (#12476) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Ha van zsiráf akkor ha beakasztod a jobb kerékdob felőli motoremelőbe nem kell más. Van nekem is így is csínáltam már így még egyszerűbb. Alul a motor kitámasztót is le kell kötni

[ Szerkesztve ]

BENEFON DELTA--------N8

(#12478) JossyFavo90


JossyFavo90
csendes tag

Esetleg lehet kísérletezni más fajta sapkával, mert lenne egy volkswagen t2-eshez való, amin ugye van szelep, amin gondolom a levegőt dolgozná ki. Erről van szó:

Ha egyáltalán a menete is passzol-e, mert még nem próbáltam, ma úton hazafelé gondoltam rá.
Szóval a szakértő urak mit szólnak, érdemes kísérletezni, vagy nagyobb kárt teszek mint hasznot?
Vagy jó nagy hülyeség az egész? :D

(#12479) bringasisti válasza JossyFavo90 (#12478) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Nem is tudom mit írjak! Azért megpróbálom. Tehát; a víz nem a sapkától forr fel! A sapka azért van mert nyáron 115 fokra melegszik a víz és akkor felforrna. Télen kicsit hidegebb a víz olvashatod hogy mindenkinek fázik a segge. Ha sapka nélkül járatod a motort akkor sincs semmi TÉLEN! Vagy hengerfejes vagy a termosztát

BENEFON DELTA--------N8

(#12480) JossyFavo90 válasza bringasisti (#12479) üzenetére


JossyFavo90
csendes tag

A termosztát tuti jó, nyit amikor kell, jól fűt a kocsi. 3 hete lett megcsinálva a hengerfej, szóval nem hiszem el hogy az lenne megint... Mindegy, majd megoldom akkor valahogy. Sokat csalódok ebben a kocsiban, idén valszínű lecserélem, sokba van már, nem éri meg...

(#12481) bringasisti válasza JossyFavo90 (#12480) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Ezek a Favik nagyon minőségi kocsik, amit tudnak azt legalább úgy tudják mint egy nyugati kocsi. Szerintem a piacon 150 ért lehet olyan vételt találni amihez 2 évig nem kell hozzányúlni. Viszont ha valaki nem tud szerelni akkor bármit választ a szerelők a átb@sszák. A különbség hogy a nyugati kocsival jobban. Ugyanis ami szerkezet nincs az nem tud elromlani, és itt csak van egy szakmai támogatás

BENEFON DELTA--------N8

(#12482) Retro DJ válasza JossyFavo90 (#12480) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Az a helyzet, hogy egy egyszerű tömítéscserét is el lehet b*szni. Ez nem a kocsi hibája, hanem a kókler szerelőé.

A mi Favink épp most lépett a 100. kilométerbe. Tapasztalat az, hogy ha egyben van a kocsi, akkor általában télen szokott kijönni valami nyűg. Tavaly az ac ment szét, egy extra olajcserét eredményezve, de más nem is nagyon volt, illetve év végén a főfékhenger.

Most a vízpumpa, de alapvetően nem bosszant mert nem drága hozzá és már lefutott 100e km-t ami szerintem jó (ahhoz képest, hogy két "új" Skodánál (az egyik a haveré, a másik a családban van) ment szét a vízpumpa 100e km alatt (a Favi 63e kmnél, és így cserés lett a vezérlés is :( 80e ft...)).

Sajnos a használt kocsi mindig lutri, nagyon sokszor nem igazán tartják karban az előző tulajok, amikor már lehasználták eladják.

A Favi leggyengébb pontja a kasznija :(. Az én autóm elsőgazdás garázsban tartott volt, ennek ellenére mégis nagyon rohad. A következő vizsgánál még kap egy szépészeti lakatolás aztán bontó... Persze ha minden jól megy addig még belemegy 60e km.

Retro

(#12483) Mágus2 válasza Retro DJ (#12468) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Vika pumpát ne. Nekem hepu van benn, az jó. Cserélni nem nehéz.

(#12484) benedek2010 válasza JossyFavo90 (#12480) üzenetére


benedek2010
csendes tag

Ha esetleg nem lett kipucolva a vízkör az is okozhatja a melegedést. ;)

(#12485) Retro DJ válasza Mágus2 (#12483) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Nincs más :(. Lassan már semmiből sem lesz más, sőt azt mondják a boltosok, hogy örülnek ha már van valami.

(Hepu 23000 Ft (~72€) van listán, de nem rendelhető).

[ Szerkesztve ]

Retro

(#12486) bringasisti válasza Retro DJ (#12482) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Ha jól emlékszem nem volt nyomatékkulcs, csak úgy csípőből a hengerfejcsavar:-)

BENEFON DELTA--------N8

(#12487) JossyFavo90 válasza Retro DJ (#12482) üzenetére


JossyFavo90
csendes tag

A tömítés csere itthon zajlott az én és autószaki rokon társaságában, szóval abban hiba nem volt, minden a helyére került precízen. :) Lehet többet kellet volna lesíkolniuk, de nem merték... De lehet a tömítés adta megint meg magát ( sajnos sok a zsákbamacska, tapasztalat ) mint az AC membránnál - 3 újból egy sem bírta 2 hétnél tovább, most egy régi eredeti gyári van benne, ami előtt le a kalappal a mai napig is! :) Szal lehet ... tömítést fogtam ki és kezdi enni a fagyálló :W
Az a baj, hogy most kell a legjobban mert gyakorlati oktatásra járok melóhelyre még vagy másfél hétig.
Csak addig bírná ki, de naponta vagy 60 km...
Na de nem papolok, vagy lesz szerencsém addig vagy nem, ennyi...

(#12488) Retro DJ válasza bringasisti (#12486) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Az már egy elég árulkodó jel... Egy másik Skodás fórumon egy ugyan ilyen motoros Fabiával a gazdi a harmadik szerelőnél tudta jól megcsináltatni a HF tömítés cserét. Ott a legkevesebb 5000 volt, a legtöbb 20000 km amit meg tudott tenni tömítéscsere után.

Ezzel csak az a vicc, hogy már második körben egy nagyon márkás tömítést vett meg. És ugye gáz is, hogy nem csak tömítéscsere, hanem olajcsere, szűrő stb stb... áááá :( szomorú.

Retro

(#12489) Retro DJ válasza JossyFavo90 (#12487) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Aj aj, és az mond valamit, hogy hüvelykiállás?

[ Szerkesztve ]

Retro

(#12490) Mágus2 válasza Retro DJ (#12485) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Akkor jobb, ha veszed a gyári szilentet bele, mert az leszakad rögtön. Van egy vika pumpám, aminek csak ez a baja.

Más: a favorit utódját lecseréltem, már nincs meg az octavia, amit vezettél.. ;)

[ Szerkesztve ]

(#12491) rob210 válasza Mágus2 (#12490) üzenetére


rob210
nagyúr

De megvan az octavia csak ráncfelvarráson esett át :)
:C

Renault power

(#12492) Mágus2 válasza rob210 (#12491) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Maradtam a skodánál, pedig insignia volt a terv. Szerintem ez is van olyan jó, és belül nagyobb.

(#12493) Microbee1


Microbee1
újonc

Én Marelli vízpumpát vettem pár hónapja 8 Mátyás királyért a Bárdiban......

(#12494) rob210 válasza Mágus2 (#12492) üzenetére


rob210
nagyúr

Az insigniát utáltad volna egy idő után.
Szép autó de a beltere egy botrány.
:(

Renault power

(#12495) Mágus2 válasza rob210 (#12494) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A mostani fekete laurin&klement beltértől kevés szebbet láttam. ;) Az insignia ettől messze van.

[ Szerkesztve ]

(#12496) rob210 válasza Mágus2 (#12495) üzenetére


rob210
nagyúr

Igen és a mérete is messze van, én kifejezetten szűkösen fértem el az insigniában, pedig kombiban ültem.
:W

Renault power

(#12497) bringasisti válasza JossyFavo90 (#12478) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Most jutott eszembe. A meglévő gyári sapkát úgy tudod tesztelni hogy a hideg motort felmelegíted hogy a mutató 3 órát mutasson ekkor egy rongyot teszel a kupakra rá egy műanyag staneclit hogy a gőz ne csapja meg a kezed és hirtelen lekapod a kupakot. Ha hallod hogy nyomás alatt volt a rendszer akkor jó

BENEFON DELTA--------N8

(#12498) Retro DJ válasza bringasisti (#12497) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Neked jó helyen van a hőfokmérő? Nekem sosem tudna 3 órát mutatni.

Tud: 7-et (hideg), 9-et fél melegedés (fehér sáv eleje), meg 11-et piros sáv.

Retro

(#12499) Retro DJ válasza Mágus2 (#12495) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Csak nem Superb? :D

Retro

(#12500) Retro DJ válasza Microbee1 (#12493) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Köszi, halandónak 17e Ft-ért vesztegetik :(

Retro

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.