Hirdetés
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- sziku69: Szólánc.
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Victoryus: Rapoo VT9Pro egér
- Gurulunk, WAZE?!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hosszug
tag
Sziasztok. Kérnék egy kis segítséget, pár évet állt a kis Simson robogóm tegnap karburátor takarítás, ujj tömítések, új gyertya és pipa, tankmosás, friss benzin. Indul is rendesen, alapjárat jó, sztenderen sebességeket kapcsolom nem fullad de amint lekerül sztenderről és elindulok vele elkezd fulladozni, ráhúzom a szivatót akkor megy rendesen. Mi lehet a gond?
Előre is köszönöm! -
DeNOx
tag
válasz
#10726912 #344 üzenetére
Nos leszedtem ma a hengert, a dugattyú és a hengerpersely szép, szinte teljesen karcmentes. A gyűrűk is teljesen épek és a helyükön voltak. De most olyan gondom van, hogy amint visszaszereltem a hengert és berúgtam, csúnya csilingelő hangja lett. Azonnal le is állítottam a motort és leszereltem a hengert újból, hogy átnézzem nem-e én raktam össze szarul esetleg a gyűrűket, de a stiftnél volt ahogy annak lennie kell. Ez ilyenkor természetes
Nem mertem azóta beindítani gondoltam inkább kérdezek előtte. Van valami extra dolog amire figyelni kell az összerakásnál? A gyűrűk a stiften vannak, a dugattyút és a hengerpersely falát beolajoztam előtte kicsit, a dugattyú és a motorblokk közé behelyezéskor tettem egy laposvasat ami pont befért, hogy tutira merőleges legyen a hengerre mikor ráteszem (persze ezt kihúztam miután ráhúztam a hengert a dugattyúra
). Nem értem mi lehet a baj.
-
DeNOx
tag
Nos a múlt héten kész lett a motorom.
Fel lett fúrva (javítva) a henger + új dugó stb. valamint ki kellett cserélni a karbit, mert új csavarral se akart reagálni a levegőre a motor. A bejáratás első 100 km-én már túl is vagyok.
A motor nagyon szépen gyorsul, erőteljes, nagyon jó a hangja is, persze vigyáztam rá hogy 1/3 max fél gáznál jobban ne pörgessem a sebességeket. 30-40 km/h közt szokott lenni a max sebességem. Viszont tegnap miután hazaértem a munkából azt vettem észre, hogy kicsit mintha csörögne a henger, pedig eddig egy hangja se volt. Elég forró lett mondjuk a henger mire hazaértem, ebbe a nagy melegben. Hazafele jövet pedig semmi olyat nem tapasztaltam, hogy megragadt volna a dugattyú vagy valami. Ma szétkapom szerintem a hengert aztán megnézem a biztonság kedvéért, hogy nincs-e valami baj. Nem olyan vészes a hang, szinte alig hallani, csak akkor ha közelebb teszi az ember a fejét a blokkhoz. Esetleg ez természetes bejáratás alatt?
-
DeNOx
tag
válasz
#10726912 #341 üzenetére
Köszönöm!
Hát remélem megúszom, de szeretném ha megbízható lenne a motor, meg ne is nézzen már ki úgy mint egy kupac...
Még a dugattyús hiba előtt vettem hozzá egy jó pár alkatrészt, pl.: kilométeróra, csomagtartó, tömítésszett (klingerit) , gumi harmónika meg sok más egyéb apróság. Ezek még mind felszerelésre várnak, de valószínűleg majd csak a szerelő után teszem fel őket.
A karbin egyébként a levegőállító csavart nektek mennyire könnyű állítani, illetve ki lehet-e szedni könnyedén?
Az enyémen mocskosul szorul kifele jövet, mert szét van cseszve a menet rajta, ráadásul a csavar feje is eléggé meg van már nyúzva, ezért gondoltam kicserélem, de tartok tőle hogy beleszakad, vagy csak szimplán annyira lesarkazza a csavarhúzó, hogy lehetetlen lesz kiszedni. Van esetleg erre valami megoldás? 16N1-11-es karbim van. -
DeNOx
tag
válasz
#10726912 #334 üzenetére
A hengerben volt a baj végül. A dugattyúról az egyik gyűrű lejött valahogy és ripityára tört. Tönkre vágta a dugattyút, de a hengerperselynek szerencsére nem lett nagyobb baja, a gyűrűnek viszont pár darabja behullhatott a főtengelyhez ezért elővigyázatosság képpen inkább rábízom egy öreg szakira, hogy foglalkozzon ezzel a problémával (neki van blokk széthúzó szerszáma) meg nézze át az egész motort és cseréljük amit cserélni kell. Köszönöm a válaszod.
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #337 üzenetére
Üdv
Tisztítsd ki a karbid, fúvasd át, lehet szimpla dugulás. De az is lehet, hogy pont az ellentétje...le kell ellenőrizni a szintszabályzó szelepet, hogy nem e tömítetlen. győződj meg arról is, hogy az alapjrati csatorna átjárható.
Emellett szedd le a gyújtás oldalt, és takarítsd meg a megszakítót.Ne legyen beégve. Állítsd be normál értékre a nyitási hézagot. A gyújtás alaplapot ne lazítsd fel!
Jó melót. -
válasz
perge666 #335 üzenetére
Ez nem gyujtas problema lesz. En a helyedben leszednem a karbit, belonem az uzemanyag szintet majd utana az uzemanyag-levego kevereket/alapjaratot. Esetleg ez a cikk segitsegedre lehet: [link] Ha sziv valahol falsot azt kevesebb levegovel orvosolni lehet egy ideig, szerintem a babettamnal is szivhat kis falsot az egyik szimmeringnel, gyanitom a bal oldalinal, az olyan nyomottas szegenykem es/vagy kicsi az uzemanyag szint (de nincs az az isten, hogy hozzanyuljak), mikor nagy gazt huzok, nem akar menni es hallhatoan benzin hiannyal kuszkodik. Most ugy van a levegocsavar belove, hoy teljesen be es csak negyed fordulatot tekertem ki a fel helyett, igy faszan megy, az alapjaratot ehhez belottem es popec a motor. A simsonnal van kulon az az alapjarati keverekszabalyzo csavar, lehet azt kene beloni, probald meg a leiras szerint.
-
perge666
veterán
Üdv.
Az mitől lehet hogy hidegen nincs alapjárat?
Kicsit mindig húzni kell a gázt,de ha megyek 2-300 métert,akkor már van.
Ez eddig is így volt,de most a melegbe azt csinálja hogyha bemelegszik és megállok vele,az alapjárat egyre alacsonyabb lesz és max.1 perc alatt leáll a motor.Gyertya gondja szerintem nincs,mert van itthol 2 különböző új gyertyám,és ugyanezt produkálja.
Én arra gondolok hogy valahol falsot szív,de hol?
Karbitömités szerintem jó,a légszűrőház,karbi közötti gumicső(nem tudom mi a megnevezése) is jónak tűnik.... -
DeNOx
tag
Sziasztok!
Olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy pár nappal ezelőtt az S51N-es Simsonom iszonyatos csörgő hangot kezdett kiadni ami úgy sejtem a hengerből származhat. Az egész úgy kezdődött, hogy egyik haverral aki szintén simsonnal közlekedik elmentünk a közelben lévő boltba, meg pár másik helyre és egyszer csak hallottunk egy pukkanást mikor olyan 40-45 km/h sebességgel közlekedtünk. Én azt hittem az ő motorja adta ki a hangot, ő meg természetesen azt hogy az enyém és mivel semmi furcsát nem vettünk észre a motorokon ezért mentünk tovább az úti célunk fele ami kb fél kilóméterre volt még. Ezután kb 10 percig állt a motor és mikor elindultam, kb 50 méter után borzasztó hangon elkezdett csörömpölni a motorom és ezért lehúzódtam inkább megnézni hogy mi lehet a baj. Mivel semmit nem vettem észre álló motornál ezért berúgtam még 1x, de a helyzet változatlan volt, emiatt pár másodperc múlva le is állítottam a gépet és hazáig toltam.
Azóta sajnos nem volt időm elkezdeni szétszedni, de ma úgy döntöttem nekilátok, ezért gondoltam megkérdezlek titeket, hogy van-e valami tippetek, hogy mi mehetett tönkre benne és hogy mit lenne érdemes megnéznem. Én így most elsősorban arra gyanakszom, hogy a hengerben történt valami. A motorról azt kell tudni, hogy kb 8 év sufniban állás után került hozzám pár hete. Ekkor kitakarítottam a tankot, karbit, kipufogót, légszűrőt valamint olajat cseréltem stb. Ráadásul most rendeltem még hozzá egy vagon alkatrészt.
Motorikusan úgy tűnt eddig, hogy teljesen rendben van és csak esztétikai gondok vannak bőven
Előre is köszönöm a segítségetek! -
perge666
veterán
válasz
#10726912 #331 üzenetére
Oké,délután elgurulok és megcsinálom neked is.
Múlt héten a felső tűgörgőt cseréltem le mert már nagyon csörgött nagy fordulaton,na az hamar ment mert azt már csináltam másik mocin.
Ha már így belendültem,lehet le is festem,mert a piros nem a kedvenc színem.
Tegnap rendeltem enduro üléshuzatot is,mert nem volt raktáron.Tényleg,valakinek nincs eladó km óra ami működik???
-
perge666
veterán
Üdv.
Ma kicseréltem az első teleszkópba a szimeringet,precízen megtakarítottam,feltöltöttem a telót olajjal,vettem rá teleszkópgumit is mert nem volt.
Mindezt 4 órán kersztül csináltam.
Megszenvedtem vele pedig visszagondolva nem is volt olyan nehéz.
Sokat kínlódtam de legalább magamnak csináltam meg,más megcsinálta volna max 1 óra alatt,de legközelebb már nekem is menne 2 alatt.
Valamelyik nap nekiállok a berúgótengely cserének is,azzal is el fogok pepecselni biztos. -
heuréka
újonc
válasz
perge666 #327 üzenetére
Elmegy azzal is az elején én is azt használtam.öreg Simsonosok tanácsára halgatva.Aztán egy szép napon hazafelé hírtelen elment az erő a motorból.Otthon rövid gondolkodás és ellenőrzés után benzin+gyújtás kipufogó le.Fél vödör kokszot szedtem ki.Akkor váltottam minóségi olajra.Tavaly levettem kiváncsiságból a kipufogóvéget alig volt koksz a kipuban.Inkább fizetek többet olajra, alkatrészre mint toljam a vasat.
-
heuréka
újonc
Sziasztok!
Nem szokásom az írkálás most csak azért teszem mert meglepödtem a Simsonos fórum kérdésein és egy két véleményen.Magam tizenegynéhány éve simsonozom egy leharcolt motort vettem ami csak esztétikailag lett felújítva.Tapasztalataim évi 4-5 ezer kilóméterrel a hátam mögött! Vegyél egy nem felújított járgányt a blokk lehet rossz lehetőleg bontatlan!Csak akkor kezd saját kezűleg felújítani ha értesz hozzá vagy van gyakorlott és igényes ismerősöd aki nem Mekk Elek.Az utángyártott alkatrész lehet jó csak az mindíg pénzbe kerül nem a legolcsóbb kínait kell megvenni.Lehet tömítőgarnitúrát venni 200Ft-ért meg 1000-ért is az utóbbi tömít és ez vonatkozik minden alkatrészre!Érdemes mindent kicserélni ami nem hibátlan a teljes szakszerű felújítás meghálálja magát nem lesznek bosszantó nyűgjeid.A kondenzátort helyezd ki a csillagpontra lehet Ladáé Lada trafóval lesz egy stabil megszakítós gyújtásod a Mesebeli vándor honlapján tökéletesen leírva.Az időszakos karbantartást meghálálja a motor nem hagy cserben.Ne tunningolj a jó 51-es megy alapból hetvennel (max) a 70 esek 85-öt és tartós lesz.Ha többet akarsz vegyél nagymotort.Járasd be normálisan és használd úgy.Csak normális 2T olajat használj (az Arol 2T és hasonlók felejtős) nem kell kipufogót takarítani nő az élettartam.A váltóolaj legyen jó igényli a csapágy és a kuplungkosár fogaskerekei.Nem fog hamar elkopni.Nálam a Xado nagyon bejött.Ezek betartása esetén megbízható és hosszú életű Simsonod lesz(a 12 év alatt egyszer nem toltam a Simót nem köpte be a gyertyát) egyébként csak bosszankodni fogsz és később írogathatod milyen xar a Simson.Ez vonatkozik a robogókra is láttam tolni nem egy emberkét pár éves robit tolni!Mindezt bátorkodtam leírni autó motor szerelő szakmával!
Mindenkinek jó és hibamentes motorozást kívánok! -
ttaamm
csendes tag
hali!kis segítség:a gyujtás beállításkor a lendkerék jelölése és a blokkon található jelölés találkozásakor 1,4mm-t mértem indikátor órával (gyári eredeti a blokk!!!) ez normális ,vagy hibás...tudtommal 1,8mmm.
-
#10726912
törölt tag
Ez egy ilyen játék sajnos. Érdemes, ha lehetőséged van végig nézni mindent, bowdeneket, gázkar,mindenféle karokat, és hosszasan sorolhatnám...
Menj elé hibáknak, a simson szerviz igényessége minimális, hibák viszont itt is végtelenbe nyúlnak, ha hagyod, hogy ránőjenek a fejedre. -
#10726912
törölt tag
Lehet gondod kiskondival annak meghibásodása ez az eredmény. Emellett megszakító kalapácsot is ellenőrizd, nincs e beégve. Emellett állíthatsz az előgyújtáson is, érdemes meleg blokknál megcsinálni. Lehet gyertya hiba. Emellett lehet trafó gondod is. Első négy párszáz forintos, vagy ingyenes tétel, trafó már komolyabb kiadás.
-
Gerry97
újonc
Szevasztok ! Egy kis segítségre lenne szükségem : Van egy s51 enduróm és nehezen indul melegen ... Mi lehet a baj vele ? Most lett generálozva gyertya új gyújtás van karbi tiszta kégszűrő tiszta pls segítsetek
-
#10726912
törölt tag
válasz
Astrasattila #318 üzenetére
Ennyivel nem úszod meg. Képeket küldj, ha megszerzed!
-
Astrasattila
tag
válasz
#10726912 #316 üzenetére
Köszönöm szépen a válaszod, segítséged! Kulcskészlet spájzolva.
Van a közelemben 2 bolt is, ahol lehet venni alkatrészeket, de még nem voltam bent. Így nem tudom, hogy milyen minőségű alkatrészeket forgalmaznak, de majd érdeklődöm itteni motorosoktól. További széles utat kívánok mindenkinek!
-
#10726912
törölt tag
válasz
Astrasattila #315 üzenetére
Szia.
Grat a járműhöz!
lerövidítve: Szerezz egy helyet a környékeden, ahonnan beszerezhetsz személyesen cuccokat, ne a neten rendelj (ha gondod van, egyszerűbb vissza vinni).
Váltó olaj meg motor olaj jó a legolcsóbb, váltó olajból a 80W90 is mehet, mindegy milyen márka, motorolajból a legolcsóbbat veszem negyvenes keverékre használva (4 liter benzinhez 1 deci olaj), momentán nálunk a Favorit 2T a legolcsóbb, hatvanas szettet kiszolgálja.
Fényvisszaverő szükséges, nem mondom meg, hogy mindig, vagy csak látási viszonyokat nézve, egyéb semmi nem kötelező. Legyen nálad gyertyakulcs, 10-es csillagvillás, kombinált fogó, 12-es villáskulcs, lapos csavarhúzó, rongy, NGK gyertyából kikísérletezett gyertya (B6HS, BP6HS, B8HS, BP8HS).
Ja, ellenőrizd sűrűn a hátsó helyzetjelzőt, mert az ki szokott égni, és olyankor az első izzó hamar kíséri, ha nincs meg az 5-10 wattos fogyasztó. Érdemes megtisztítani a megszakítót, érdemes tartani blokkhoz való tömítés szettet, kondenzátort, karburátor fedél tömítést. A féklámpa is világítson, működjön. (rendőr nekem már nézte). karburátor és gyújtás beállítások megfelelőek legyenek.
Hirtelen ennyi.
Kell egy adásvételi, nincs szükség semmi egyéb papírra, az adásvételi egy példánya legyen nálad, kell kötelező biztosítást kötni. -
Astrasattila
tag
Szervusztok!
A napokban (remélem) lesz egy Simson Fecském. Azt szeretném kérdezni, hogy Ti hol vesztek hozzá alkatrészeket? Nézegetem a netet, rengeteg oldal foglalkozik alkatrészekkel. Több helyen német-gyártmányok is fellelhetőek. Milyen márkát érdemes előnyben részesíteni, ha valamiből alkatrészt kellene majd cserélnem? Valódi gyári gondolom már ritka lehet, mint a fehér holló. A kiszemeltem még nem volt megbontva, 6000 Km van benne, S51, 3 sebességes. Láttam olyat (egy zsák pénzért), hogy 5 sebességes blokkot árulnak. Ennek van létjogosultsága (csak elméleti szinten kérdezem)?
Illetve milyen papírokat kell beszereznem a tulajdonosváltáskor? Gondolom kell egy adás-vételi szerződés (de valami hivatalos bélyegzővel ellátott vagy egy mezei nyomtatott is jó 1-1 tanúval?), egy kötelező kötés. Papírjai viszont nincsenek meg a motornak. 10 éve nem ment 1 métert sem, de járatva minden héten volt. Ütközhetek valami akadályba? Nem rendszámos. Aztán felszerelést mit kell hordani? Eü csomag, stb.-re gondolok. Meg egy KRESZ szabály is érdekelne. Fényvisszaverőmellény viselése kötelező este-éjjel vagy rossz látási viszonyok között. 14 éve szereztem a B kategóriás jogsim, így azóta nem követem nyomon a motorkerékpárokra vonatkozó szabályokat. Motorolajat, váltóolajat milyet érdemes venni? Az igazság az, hogy 10 éve nem ültem motoron, ezért is vannak ilyen kérdéseim. Mindennapi munkába menethez lesz a motor, maximum 5km/nap. Hétvégén meg amennyi belefér. -
#10726912
törölt tag
válasz
KelemenUhr #312 üzenetére
Ez nem lehet kérdés. Ezért vagyunk itt!
-
perge666
veterán
válasz
KelemenUhr #312 üzenetére
Estére elolvasom,most csak a fotókra volt időm.
-
KelemenUhr
aktív tag
Sziasztok! Több mint egy éve belefogtunk középsulis korom álomkismotorjának megépítésébe, az alanyról talán mutattam is itt képet. Most a project végéhez közeledve egy többrészes sorozatban örökítettem meg a folyamatot a blogomban. Két bejegyzés elkészült, egy még készül. Ha valakit esetleg érdekel:
-
perge666
veterán
válasz
#10726912 #306 üzenetére
Na nem beázás volt,hanem kicseréltük a kiskondit és a megszakítót és egyből jó lett,de volt hogy nem mindig indult be elsőre,meg az alapjárat nem volt egyenletes.
A szikra elég kicsi volt,átnéztünk mindent,és a pipánál a vezeték elég rossz állapotúnak tűnt,levágtunk belőle egy darabot,és most minden jónak tűnik.
Indul könnyen,megy is,sacc/kb 60-al száguld.Jó ez a simson szerelgetés,itthon megcsinálgatjuk magunknak,mindig tökéletesítünk rajta kicsit,cimbinek is tetszik hogy mi magunk is tudjuk piszkálgatni.
Tényleg nem egy bonyolúlt szerkezet,de ha nagyon elállítgatjuk,akkor majd valami szaki segít. -
perge666
veterán
válasz
#10726912 #301 üzenetére
Na az a helyzet,hogy felhívott cimbi délután hogy második rúgásra beindúlt a motor,alapjárata is van neki,de ha gázt húz akkor megtorpan,meg kicsit szaggat.
Mondtam neki hogy hagyja még állni vagy 2 napig amíg felépülök,és megnézzük.
Nekem nagyon gyanús hogy az eső szivatott meg minket,és beázott valahol annak ellenére hogy szikra az volt!!
Már most 2 napja fedett helyen van.
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #300 üzenetére
Azt nem mondtad, hogy sehogyse, csak azt, hogy leállítás után nem. Ha én nem figyeltem, akkor elnézést.
Ha szikrázik, akkor a kondenzátor a ludas. A gyújtásnál lesz a hiba. Egyébként három csoport van: benzin, blokk állapota (azaz kompresszio), gyújtás. Ha van szikra és kompresszió is, és benzin is van, akkor feltételezhető, hogy nem elégséges, és-vagy nem megfelelő időben leadott a szikra. Állítsd az alaplapot, és próba. A megszakító tisztítást is el kell végezni, akár cseréjét is (megszakító plusz kondi együtt 400 forint). Kiskondenzátort kettőt vegyen, mert könnyen megsérül a kondenzátor berakásnál, illetve az is lehet, hogy az egyik selejt..
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudományos Pandémia Klub
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Mercedes topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Redmi Note 7 - nota bene
- LED világítás a lakásban
- Pokoli lövölde pörgetné meg a GeForce-ok eladását
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Amazon Echo Studio / Vadonat Új / Számlával / 12 hónap jótállással
- Lenovo Tab M10 HD 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- ÚJ- Hp Elitebook 840 G8 i5 11. gen 14" Magyar laptop / notebook- Win11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest