- Okos Otthon kezdőknek
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Szólánc.
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
juliensorel
őstag
Rákerestem bárki említette e itt ezt a címet, hát igen... ez a játék nekem pár óra után teljesen olyan benyomást kelt mint a Survarium, ami egy 9 évvel ezelőtti ingyenes multi játék volt, teljesen stalkeres atmoszférával, de sosem lépett ki a beta fázisból, majd 2 éve végleg lekapcsolták a szervereket. Nyilván sokan ismeretik.
(A Chernobylite volt még hasonló, azt is megvettem, azt hittem jó lesz de nagyon hamar eltűnt a süllyesztőben nálam. A Metro sorozat viszont nagy kedvencem, minden részt többször kiprögettem, magas nehézségi szinteken is, könyveket is olvastam, de én azt valahogy soha nem említeném a Stalkerrel egy lapon, de egy biztos, hogy a metro részek is köröket vernek erre minden tekintetben)
Ez csak egy szubjektív benyomás (persze tekinthetjük kritikának is),bevallom én a korábbi Stalkerekkel nagyon keveset játszottam, valahogy engem nem fogott meg annyira egyik sem akkoriban. A Survariumhoz viszont teljes pályafutása alatt vissza-visszatértem időnként egészen a lekapcsolásig, tök jó pályák voltak, remek atmoszféra, egy ilyen laza, tét nélküli komolytalan, szoci kelet eu-s lövöldének tökéletes volt, de közben mindig arra vágytam, hogy bárcsak túlmutatna ezen egy ilyen világú játék. Valószínűleg ezért hasonlítom a survariumhoz most a stalkert. és pont ezért kaptam fel a fejem amikor kiderült, hogy mégis lesz Stalker 2, kifejezetten vártam....open world, single player, csábító trailerek és képek, ez kell gondoltam!
És most itt van, viszont azt kell mondjam, hogy ez egy elavult és unalmas játék, ez így 2024-ben nagyon kevés sajnos. Nyilván kevés órám van benne, a végére lehet jobb vélményen leszek de szerintem aki nem vak az látja azt, hogy mennyire eljárt felette az idő és kevés az amit nyújtani tud. Már már hihetetlen, hogy mennyire nem lehet interaktálódni semmivel, és többnyire mennyire üres a környezet amiben játszódik, és tuljadonképpen nem is néz ki kifejezetten jól. Lehet hozzáállás kérdése is de én elszoktam már ettől szerintem, illetve elfogadnám ezt is ha mondjuk előre úgy tálálják, hogy ez csak egy stalker facelift lesz de ilyen sok év elteltével, megannyi modern játékkal a hátunk mögött valahogy nem ezt várja az ember. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
AsakuraDave #2196 üzenetére
pro tip: Rhino. gyakorlatilag kozeptavig pontosabb, konnyebb es jobban damol, mint egy Vintorez, tetejeben ahogy neztem annyira nem kopik. plusz kevesebb loszer kell bele. easyn meg biztosan egy lovesbol leszedi az elit monolith exokat is.
kozelre en Saiga 12 parti vagyok mutansok ellen. plusz Skif pisztolyabol is eleg kb 2-4 fejlovesre erosebb ellenfelek is, szoval ha mindenkeppen muszaj a gearrel sporolni, az jo megoldas a vegjatek alatt is.
tavoli ellenfelek ellen en egy Vintorezt cipeltem magammal, de gyakorlatilag utolag a Rhino olcsobb es jobb.
iszonyatosan inkonzekvens lett a fegyver design.
-
Laraxior
titán
Szuper, köszi srácok
-
AsakuraDave
őstag
Tegnap este megcsináltam a második Duga ostromot, hát a végére mindenem piros-sárga lett, a "boss fight" viszont Nekem amúgy elég easy volt(inkább az FPS számom volt itt alacsony pedig előtte területeken dupla annyim is volt), egyértelmű volt, hogy mit kell "csinálni"... Nah de utána gondoltam "leadom" a küldit ami igazából már egyből a következő küldit kezdte el és én azok mellé álltam akiket ilyenkor betámad 6millió exoskeletonos vadállat és mivel már a páncélom piros volt, fegyvereim jó része is, nem volt piskóta végig tolni, az volt a szerencsém, hogy az egyik dobott egy 40%-os Magnum snipert amihez igaz nem volt sok lőszer de egy fejes ebből megöli az exosokat is.
-
BusinessGuy
őstag
válasz
Laraxior #2184 üzenetére
Gyakorlatilag a legmegbizhatóbb cdkulcsos oldal, nem random emberek kulcsait árulják mint sok más oldal ahol nem egyszer bannolások és tiltások is előfordultak. Lassan 10 éves accal vagyok itt fent több mint 100 megrendeléssel, sosem volt probléma sem a kulcs megérkezésével sem utólag.
-
-
Danecay
addikt
válasz
Laraxior #2184 üzenetére
Hát olyan Ultimate verziót amit legutóbb 355€-ért vettél, 69€-ért szerintem nem fogsz. Az oldal egyébként tapasztalataim alapján megbízható. Több mindent vettem már innen, semmivel nem volt gond, se szerintem ez az Ultimate, max. a csomag digitális részét tartalmazza.
-
proci985
MODERÁTOR
nem akarok spoilerezni, de itt jellemzoen nem jol reprodukalhato es nagyon latvanyos glitchekrol beszelunk mint Cyberpunknal, hanem hogy a jatek a main sztori alatt tobb ponton potencialisan softlockkol, amit ujratoltes se old meg feltetlenul.
ha jatszottal a Clear Skyal, annak a szintjen bugos.
-
-
SaGa59
őstag
-
Laraxior
titán
[link] ez a cdkeys.com mennyire megbizhato? 37€ a sima, 69 az ultimate, balck friday akcioban. Az azert eleg jo ar
-
myckey
veterán
Says a lot really.
Because when just a consumer says it, you can say "what do they know", but this is independent expert in the relevant field. Somebody who understand how games work, how development works, yet he has no obligation to be positive and can judge the game on it's merits. And when he says it is solid... it is solid.
And I totally agree - game has it's issues, some more serious some less serious, but even considering all that it could be enjoyed TODAY and it is still better and more interesting game than anything else released this year.Sokat számít egyeseknek a véleménye...
-
myckey
veterán
Több befejezés lesz. The decision-making in this game is among the best I've seen in games that allow player choices. It's truly impressive how every decision impacts either the main story or the world through meaningful benefits and consequences. I genuinely think it surpasses The Witcher 3 in this regard. GSC has outdone themselves, and it's clear why this game demands multiple playthroughs. .there’s an alternative for virtually every mission, whether it’s part of the main story or a side quest. De a lényegesebbeket az ikon miatt, ki lehet szűrni. Szembeötlő lesz.
-
Peace
nagyúr
Döntéseknek van bármi jelentősége? Befolyásolják a story végét?
-
Rony949
őstag
-
CJ4567
nagyúr
válasz
proci985 #2165 üzenetére
Idáig a játék stabilabb(mióta kikapcsoltam az FSR3 FG-t) és bugmentesebb, mint a megjelenéskori Cyberpunk volt(és ezt úgy mondom, hogy nálam egész normális élmény volt, és élveztem abban az állapotban is a játékot), kíváncsi leszek, hogy innentől mennyire esik szét a játék.
-
Picco
addikt
egyeike vagyok azoknak akinek 5-20 percenkent fagyogat a jatek.
tegnap keresgeltem a neten es felraktam egy grafikus optimalizalas modot es ma jatszottam 4-5 orat zero fagyassal
-
RobberBaron
tag
Erre van a Faster Reload ADS and Equip speed mod.
-
Peace
nagyúr
Ez a Ram-2 iszonyat ütős kis puska! Kár, hogy ilyen tetves lassú a reload.....
-
Laraxior
titán
-
Laraxior
titán
-
Laraxior
titán
Na, mi érkezett meg....
-
-
-
Ezzel a sok moddal nem nyírjátok ki a játék esszenciáját? Sokszor úgy érzem, ezek nem az élményt növelik, hanem könnyítik az így sem túl nehéz játékot.
-
copass
veterán
válasz
Süni 1985 F #2150 üzenetére
-
scyllafren
senior tag
válasz
Süni 1985 F #2150 üzenetére
Sok kérésedet kielegiti nexusmod. Van mod, ami X kilora noveli a szallithato sulyt, a legdurvabb 9999kg
Effektiv vegtelen suly
Meg van olyan mod is, ami a stamina hasznalatot csokkenti, futas fel vagy negyed staminaba kerul.
-
Laraxior
titán
ilyen az 1.0.2?
Az elsőnél olvastam, hogy nem lett túl jó, sikerült valamennyit javítani, mondjuk úgy az összképen?
-
válasz
Süni 1985 F #2150 üzenetére
Kiváncsi lennèk az inventorydra. Mert a legszükségesebb eszközök nálam 40 kg-nál többet nem nyomnak
-
Süni 1985 F
senior tag
Mi a legjobb megoldás és a leggyorsabb, hogy ne fáradjak el 5 méterenként és kb csak a szükséges holmik vannak nálam
Régebbi játékokban ugye volt a cfg ami 500kgra tette a limitet.
Ki mivel orvosolja ezt, gondolom nem egyedi ez a probléma nálam?
Köszönöm a válaszokat! -
shotika
őstag
"Amúgy meg apró adalék azoknak, akik szerint nincs a játékban mit számolni: észrevette már valaki, hogy még a villanydrótok is animáltak az oszlopokon? Ahogy fúj a szél, úgy lengenek, külön-külön. Persze lehet, hogy viharban és szélcsenden egyformán, annyira még nem néztem meg, de láthatóan rengeteg mozgó dolog van, amikkel számolnia kell, nem csak az emberek vagy a lények."
Teljesen feleslegesen. Persze növelheti az immerziót, de ha cserébe ez okozná a teljesítmény problémákat, akkor nem kellene olyat számolni a játéknak, ami nincs befolyással a játékmenetre.
-
Elmör
őstag
Legújabb patchekkel nálam most fagyott ki először a játék 9 óra után, mikoris eladtam pár cuccost, aztán visszatérve a menübe semmire nem reagált a játék. Egyébként azt bírom, hogy vannak olyan részek, ahol összecsapnak a banditák a katonákkal és akkor lehet lootolni utána
Viszont a súlyra is kitalálhatnának valamit, mert az nálam nagyon limites. Megnéztem melyik fegyverek használják ugyanazon lőszereket és eladtam 2 AK félét, de utána meg eszembe jutott, hogy eltettem rosszabb állapotúakat egy ládába, azokat meg nem akarja megvenni a kereskedő, vagy én csináltam valamit rosszul? 30%-os állapotban lévőket nem fog megvenni senki mi?
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Sunrider987 #2142 üzenetére
(tovabbra is major endgame spoilerek)
nalam a Ward endingben az ezredes lelovi Dalint. viszont Dalin foleg az apja miatt van ott, ahol, az igazi hatalom a boardnal (ld a dohanyzo no) van. Scar ha jol emlekszem a Clear Sky protagonistaja, aki elvileg Monolith lesz az utolso emisszio utan. ha jol emlekszem o is fent az agent listan. szoval en vegig olyan monolithkent neztem ra, aki nem tudja, hogy az. ld meg Faust, akirol feluton kiderult, hogy controller. Ward lezarasnal kb az lett, amit vartam. a zona eltunik, viszont mas kiserletek mennek tovabb. Strelok endingnel en is neztem, de egyebkent ha nem tamad meg a vegen, meg akar oke is lettem volna meghallgatni az otleteit. mondjuk valahol a Deus Ex (Invisible War) lezarasara emlekeztet az egesz, csak itt a valos kozos tudat helyett mindenki megkapja a zonat az anomaliakkal a vilagon... mert csak. semennyire sem reflektalva, hogy lehet talan ez nem egy olyan jo dolog. mindezt azutan, hogy a jatek latszolag oda-vissza filozofal a donteseken. -
cs1rk3
tag
Csak nálam bosszantó ha egy mocsárban vagyok és alig tudok mozogni? De közben a mutáns ugyan úgy szalad mint sima földön?
-
Sunrider987
tag
válasz
proci985 #2140 üzenetére
Uhh nem ertem ezt, Dalin az en storymban konkretan kicseszik az ezredessel mert Skiff segitsegevel akarja tesztelni hogy az apja ott van-e a Representative kollektiv tudatban. Az ezredes ezt ertelmetlen faszsagnak tartja es Dalin pofajaba orditja hogy az apja visszavonhatatlanul halott es az egesz Reprezentative egy okorseg, hamis. Dalin meg ezt kurvara rosz neven veszi es nekiengedi Skiff-et az ezredesnek hogy olje meg. Szoval ha igy ertetted elegge egymasnak feszul a SIRCAA es a WARD az en storymban. A Strelok ending az meg ket variacio en sajnos eletben hagytam, ennel hulyebb befejezest.. bar a Scar endingnel tuti jobb, nincs az az isten, az a faszi kotoznivalo bolond, a doki meg hat nem olyan oszinte mint ahogy mutatja legalabbis a hangfelvetel amit Strelok megmutat az elegge meggyozo. Szoval nalam igy jott ki hogy a kisebbik roszat valasszam, de mondom kopni tudtam volna az egesztol, ez igy...... -
proci985
MODERÁTOR
válasz
M@trixfan #2133 üzenetére
Rostock bent van, Garbagetol eszakra. ha megnezed a terkepen, kb ki tudod szurni
egyertelmuen rendbe lehet rakni, de jelen pillanatban par fomechanika kb egymas ellen megy.
BusinessGuy: 250ezer ha jol emlekszem nem volt eleg upgradelni az exoskeletont.
egyebkent tippre talalt cuccokkal is eleg jol meg lehet oldani. meg itt is igaz mint a SoCnal, hogy adott esetben az olcso cuccokat erdemes csak hasznalni.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Sunrider987 #2132 üzenetére
(ez itt most durvan spoileres)
ott a 3 megye amit most meg kod takar az ott konkretan a Ward lezaras terulete, bar lehet, hogy Strelok endingen is elokerul. endingenStrelok en ott neztem, hogy egyetlen karakter megkimelese kizar a jatekbol. nekem mondjuk igy Ward ending lett, ami a zona lezarasa, marmint azon kivul, hogy az egesz facilityt nem lehet felrobbantani es ebben a formaban az sem megoldas. persze jobb, mint a Scar fele "poppy seed" ending, amit igy kb heroinos vagyalomkent tudok csak erteni. persze a tortenet felvezetese ott is sikerult, mert a poppy seed kuldetes mellekkuldetes, es en konkretan ki is hagytam . a Strelok befejezes nekem valamennyire ertelmetlen, es akkor ott a Skiff megoldast sem ertettem, hogy lehet nem kene kiengedni a zonat.
mondom ezt ugy, hogy a sztori neha nagyon implicit es nem feltetlenul ertheto mindig a motivacio. en egy ponton azt vartam, hogy a katonai es a SIRCAA vezeto is egymasnak ugrik. -
Sziasztok!
Ha a shoti végét és tüzelési módját megváltoztattam (normál lőszer már nem megy bele), hogy lehet visszaállítani az eredeti módjára? A fejlesztéseknél mindent kiváltottam, és nem tudom visszavonni, pedig rémlik, hogy volt ilyen funkció. Bug?
-
GAbre
veterán
válasz
BusinessGuy #2135 üzenetére
Kicsit vicces,hogy jött hozzá kisebb frissítés,ami avast szerint vírusos volt.
És hiába töltötte le a hiányzó fájlokat steam.
Nem tudja frissíteni lemezírási hiba,holott ellenőrzés elvileg mindent rendben talál.
Nem csak a játék játszhatatlan,hanem már elindítani se lehet.
Nem mellesleg ez az első eset,hogy steamről talál valamit vírus írtó. -
fejesg2
senior tag
válasz
BusinessGuy #2135 üzenetére
Én is hasonlóan, csak artifact nélkül. Van kellő pénzem (jelenleg 109000), és én is válogatok, hogy az érétkesebb dolgokat cipeljem csak.
-
BusinessGuy
őstag
Én nem tudom mit csináltok, de mindenféle ezzel kapcsolatos mod vagy trükközés nélkül 40 óra van a játékban és van 250ezer pénzem....
Szimplán csak a többet érő stuffokat tartom meg mindig, plusz minden fegyvert kitárazok és többszáz felesleges töltény amivel elvonulok mindig a boltokba amikor már 85-90 kiló körül vagyok, az övemen 3 artifact-el.... Sosem voltam pénz szükében a játékban, ugyanakkor az is igaz hogy sokszor hosszú akár 10+ perces sétákat tolok rogyásig rakodva a kereskedőkig...
Viszont most offolni fogom a játékot mert eljutottam oda ahol már borzalmasan bugol....Nem fő küldetés vonalon de komolyabb mellékküldetés vonalon igy félrerakom amig nem javitják és nem tudom tovább vinni... -
myckey
veterán
válasz
proci985 #2131 üzenetére
50 óra az azert egesz jó...
Egyelore elkap a jatek, akar tegnap az a vihar...irtam is, hogy egy ejszakat bamultam kb.
( in game ) Amig ez megvan, sok dologgal nem foglalkozom, es mas is van, szóval nem fasulok bele, ha belepek...A vegjatekra / missziora kell figyeljek majd ( egyszer ), nehogy kicsesszek magammal, aztan heloszia Zóna ! Ezt sem értem, egy ilyen stilusu programban...de md1.
M@trixfan
van, meg olyan terület is, ami sztm kesobb lesz bevetve.
-
M@trixfan
addikt
válasz
proci985 #2122 üzenetére
Köszi szépen a spoiler nélküli összefoglalót! Az sem mellékes, hogy gyakorlott Stalkertől származik
A 100 Rads Bar és a Rostock Area benne van a játékban?
Nekem valahol elnézhető, hogy újrahasználtak a régi játékokból dolgokat, van egy nosztalgia faktor, csak a mérték azért számít. Én azt sem bánnám ha jövőbeli patch-ek csiszolgatnák a pályát, loot-okat, stb… mondjuk lázadnának sokan, hogy nem savegame kompatibilis. Úgy tűnik akartak már pénzt látni a játékból és nem akartak tovább csúszni. Szerintem már dolgozhattak hamarabb is az 1.0.1 és 1.0.2 patch-eken, nem hiszem, hogy ez pár napos crunch-ba belefér. Azért csak érintett a csapat a háborús körülményekben, helyszínt is váltottak. De jó lenne ha ez a folyamatos support kitartana és nagyobb főverziók is érkeznének. Kicsit biztató, hogy ezeket X.X.1 javításként kezelik és nem pl. 1.1-nek. -
Sunrider987
tag
válasz
proci985 #2122 üzenetére
Nekem van egy apro, mondhatni ici pici problemam a tortenettel azert:
Nem derult ki mi a franc volt az az Envoy of the Monolithozas ahogy Faust hivott minket, se a SIRCAA jelenet a nocivel a vegen, aki szinten belengetett valamit, szoval "Skif" az minden csak nem egy sima faszi. A SIRCAA szegmens utan azt veltem erteni hogy az o ugynokuk de Faust megkavarta a dolgokat a fejembe rendesen es termeszetesen az irok elfelejtettek rendbetenni ezt az egeszet, legalabbis a Strelok endingbe kurvara nem lett ez megmagyarazva, sot, a Strelok ending utan kopni akartam egy nagyot. Tok faszaul felvezettek dolgokat, jo sok metafizikai filozofalassal es a vegen lefostak egy sima klises befejezessel. Nalam az orosz sci fi irok jo helyen allnak szoval ez igy most nekem nem ert egy fel kalap szart se.. persze tudom, DLC mert ugye ott a 3 megye amit most meg kod takar es akkor a story is megy tovabb de jelen pillanatban ez csak spekulacio... -
proci985
MODERÁTOR
volt ket relative lassu hetvegem, meg estenkent ezzel pihentem
49 ora lett a vege.
lassu tempo jo, de mivel a jatek egy ponton elkezdett szetesni, igy probaltam vegezni.
Carasc0:
mert tenyleg egyre durvabban elkezdett szetesni a jatek egy ponton. addigra mar elveszitettem bug miatt egy telepulest teljesen es egyet felig (fast travel mukodott, de nem engedtek be).ja neztem, hogy CNPPbe megyek, elvileg terkepen ott volt. valahol. es mindenhol nem jartam a terkepen -
RobberBaron
tag
válasz
RobberBaron #1881 üzenetére
Ezt itt hagyom, hátha pont ez kell valakinek.
1.0.2 patch alatt tesztelt, jól működő mod merge: Mutant Loot, Grok's Modular Mutants Health, quest item weight to 0 .Eladható mutáns loot, csökkentett mutáns HP:
Bloodsucker HP 500 -> 200
Boar HP 220 -> 162
Burer HP 400 -> 300
Cat HP 400 -> 240
Chimera HP 2500 -> 1000
Controller HP 500 -> 390
Deer HP 600 -> 480
Flesh HP 280 -> 216
Poltergeist HP 400 -> 160
Pseudodog HP 300 -> 120
Pseudogiant HP 4000 -> 2400Küldetéstárgyak súlya 0.
-
Sziasztok. Ha random egy táskában hagyok cuccokat, mi a garancia arra, hogy később ezeket itt ugyanígy megtalálom? Túl sok a cuccom, hatra kell hagynom párat.
Valaki próbálta már ?
-
pandras83
őstag
Bode's Unlimited Saves
Az 1000 azért csak nem unlimited, mindenesetre több mint a default 31 db save. -
MikeWazowski
veterán
Volt valami 452,5 kbyte-os "update". Vagy ez mi lehetett? Steam.
-
myckey
veterán
válasz
proci985 #2122 üzenetére
Le is zongoráztad, en bloc ? Ez gyors volt...not bad.
Mi lett a vége a játékórának ?
( A végjátékot is elqtk sztm, mert érdeklődés híján, a lehetőségek kínálata elmarad...)De nem izgat, megy a lassabb tempójú feladatozás ( megyeget ), nehezebb fokozaton, és egyebek nélkül. Ahogy boldogulok a játék adta lehetőségekkel, stilusommal.
Save a barátom ! Meg a vodka ! ( in game ) és a Vibe ! -
nubreed
veterán
A GP37 assault rifle -ön lehet valahogy sight -ot váltani? Mert látszólag 2 optika van rajta, a de hogy váltok köztük?
-
proci985
MODERÁTOR
Pár gondolat így a játékot befejezve. Spoilermentes.
Rookie fokozaton, 1.00an kb Yantarig jutottam a főszállal, végjáték már 1.0.2 alatt. A pénzgenerálásos bugot kihasználtam, bővebben erről lejjebb.
Ami nagyon jó:
- A hangulata kb olyan, mint az eredeti Stalkernek. A FoV kicsit fura és a teleobjektívszerű hatás miatt elsőre kicsit klausztrofób volt a játék, de jó.
- Felfedezni és bejárni dolgokat az (elején) hasonló volt, mint az eredeti Stalkerben. Walking simulatorként tökéletes lenne, kár, hogy pár játékmechanikai elem keményen ez ellen dolgozik.
- Hatalmas (bár néha üres) terület: Kb a játék érzésre akkora, mint az eredeti triológia Shadow of Chernobyl + Clear Sky + Call of Pripyat egyszerre, a Misery / Anomaly mod restored contentjeivel. Ez magában szuper, ha nem örökölte volna meg a modok problémáit a hatalmas, töküres területekkel. Nekem tetszett, hogy újra fel lett használva egy csomó terület, bár gyakorlatban valamennyire elveszi a felfedezés örömét, hogy valamennyire remake is a játék, meg nem is. Paradox módon nekem leginkább a teljesen új területek jöttek be, főleg, ahol a designerek mertek teljesen újat alkotni.Ami oké:
- Változatos felszerelés: Ez elsőre remeknek tűnik, aztán szép lassan rájön az ember, hogy a játékban van négyféle Exoskeleton, és az összeshez külön kell az upgradek felét kifarmolni. Fegyvereknél sem egyértelmű, hogy mit mikor és miért lehet upgradelni. Ugyanígy, a fegyverek egy része bugos, másik része pedig kiegyensúlyozatlan. Pl ott a Rhino pisztoly, ami gyakorlatilag egy pisztolynak álcázott sniper, ami kb négyszer (!) akkorát üt lövésenként, mint a többi, 9.39 kaliberű fegyver.
- Változatos ellenfelek: Attól függően a zónában merre vagy, az ellenfelek másképp néznek ki és mechanikailag is változnak, nem csak a HPjuk nő. Spawnra mondjuk nagyon úgy néz ki, hogy részben fix.
- Adott esetben 20 percet lehet sétálni egy irányba úgy, hogy semmi nem történik.
- Pár pillanatában gyakorlatilag az első triológia (és a megelőző Oblivion Lost) kvázi remakeje.Ami rossz: A játék nem tudja eldönteni, hogy egy (szuper) walking simulator, egy (kissé egysíkú) survival FPS, egy rossz Ubisoft játék vagy egy szörnyű Borderlands klón akar egyszerre lenni. Vagy egy 90s point-and-click játék. Mármint játékmechanikailag. Az eredeti Stalkernél ezeket az arányokat relatíve jól és pár apró nehézségi problémán kívül kezelték.
- Inkonzisztens open-world gameloop. Lehet járkálni a zónában, de nagyon összeszedendő cucc ami pénzben pozitívra hozná ki a dolgot, nincsen. Az ellenfelek spawnja kiszámíthatatlan: Jobb esetben 20-45 percig egyedül vagy a pályán miközben tényleg, semmi nem történik. Lemértem. Rosszabb esetben a semmiből rádspawnol egy random pseudodog.
- Nagyon durván újrahasználja az asseteket a játék. Volt pár tanya, ami konkrétan egy az egyben több helyen is megtalálható emlékeim szerint. Vagy a SoC "bloodsucker village"ja, amibe emlékeim szerint két helyen is belefutottam a zónában. Egy pontig érdekes volt benézni mindenhova, aztán ahogy ment előre a játék, konstatáltam, hogy felesleges negyedszer is bemennem ugyanabba a kis házba, hiába van máshol a zónában.
- Asset design leragadt 2007ben. Ami akkor jó volt, az már nem feltétlenül: Az egész zónában tényleg nem fürdik senki, beleértve a városokban sem?
- Teljesen inkonzekvensek a logikai puzzlek. Mivel vizuálisan ugyanazokat az asseteket használja a játék, így nem tudni, hogy a biztosítószekrénybe kell keresni valamit, kulcs kell, körbe kell kerülni, gombot kell nyomni. Az összes ugyanúgy néz ki. Kb ezek a Far Cry 5 puzzlejaihoz hasonlóak, csak rosszabbul. És persze a játék nem mindig magyarázza el, hogy btw most ez a része a játéknak máshogy működik.
- Looter rész gyenge, átlag stash tartalomra megragad a SoC legelső pályáinak a szintjén. A végjátékban is.
- Pár pillanatban a játék design elfelejti, hogy a fegyverek és a felszerelés kopik, hogy a lőszer nehéz szóval senki nem fog magával más fegyverhez cipelni és hogy van upgrade rendszer. Szóval remek, hogy van az upgradelt cuccod pár ponton, milyen kár, hogy el fog kopni. Az összes magaddal hozott fegyverrel együtt.
- Nem egyértelműek a történetmesélési döntések a játékosnál, hogy milyen válasz mit jelent. Ha meg akarnád nézni a többi befejezést, az adott esetben kb 5+ órás visszatöltést jelent. Nem, a végjátéknál nincs egy utolsó lehetőség változtatni.
- Az angol voice acting hullámzó.
- A mechanikákat nem mindig vezeti be rendesen.A szörnyű:
- Bugok. Legyen az eltűnő ellenfelek, beakadó küldetések, random ellenségessé váló csoportok. Vagy nem működő upgradek, pl az egyik Exoskeletonban bugos a futás. Vagy a pseudodog ami cooldown nélkül spawnolja az illúzióit.
- Részleteiben gyenge interface: Ugye nem kell minimap, se azt jelezni, hogy az adott ellenfél neutrális vagy ellenséges. Se azt jelezni, hogy a karakteren milyen status effect van (vagy nincs). Se azt kiírni, hogy egy ellenfél melyik frakcióhoz tartozott. Se az, hogy hogy állsz az adott frakcióval, amit a játék ugyan számol és ha bugos, akkor kizár településekről.
- Extrém hullámzó nehézség. A nehézséget rookie fokozaton a nagyon könnyű, az eredeti Stalker végjátékának a legnehezebbje és a Borderlands 10+perces bossai között mozgott. Mármint adott esetben pár perceken belül. Main story missionok esetén is.
- Kevés település, ami a játék előrehaladtával erősen fogy. Tetejében van, amelyik be tud bugolni és úgy a térkép egy része fél órányi (valós idejű) sétával lesz elérhető.
- Nagyon limitált fast travel rendszer. Ez jön a kevés településre. Értem, hogy reális, de adott ponton 2+ kmre van a legközelebbi fast travel pont, amikor 6kmre kéne eljutni. Ez egy játék. Clear Sky guide rendszerét valamiért kiszedték. Hasonló rendszer anno Call of Pripyatban működött, de az a játék méretre ennek a töredéke volt. Btw, járműveket akkor most lehet vagy nem lehet használni a zónában, mert ez sem egyértelmű.Összességében így a végére eléggé hullámzó élmény volt. Jól indul és potenciál van benne, de egy ponton a nosztalgia nem elég, mechanikailag pedig komoly bajai vannak. Egy év múlva érdekes lesz látni.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Sunrider987 #2120 üzenetére
volt tripla is, természetesen több szintű pályán a pincében. plusz amikor valamelyik designer Pripyatban az egyik panel ötödik emeletére rakta a controllert. Igen, 100 méterről az utcán még támad az ablakból. -
proci985
MODERÁTOR
Faust egyebkent mechanikara meg nem is annyira rossz, mint par kesobbi ellenfel.
nekem lement elsore, de en turistat cosplayeztem. viszont van egy kesobbi ellenfel, ami
mire lement az ellenfel, konkretan a serulesnyomok heatmapbe mentek at.kb 40 SVD fejloves utan meg benyelt kb 100 loszert a Vintorezbol, mikozben a harcot hetszer kellett ujratoltenem, mert az ellenfel kozben eltunt a palyarol.
namost, single player FPSekben ilyen mechanikat lattam, de a Borderlands szeria az "Invincible" raidbossait jo okkal nem szokta bedobalni.konkretan egyetlen ellenfel tobbet birt, mint egy teljes katonai bazis, tele exos ellenfelekkel. -
Sunrider987
tag
válasz
maximilian4 #2116 üzenetére
Yaniv harpia
-
maximilian4
addikt
válasz
Sunrider987 #2096 üzenetére
Melyik technikusnál fejlesztetted? Én egyelőre sehol sem tudtam.
-
chris0000
őstag
jó ez a lőszer balance szerintetek stalker fokozaton? az első kis térkép végefele vok, de tele a láda mindenféle lőszerrel.. bár körbe jártam kb. mindent az igaz a térképen, sok katona/tűzharc volt, azoknál mindig volt fegyver, azt ugye kitáraztam mindig, kicsit olyan feeling romboló nekem. vagy az is azért van, h adjam el, mert majd kell a kupon másra? jó lehetne mindig auton a fegyver és lövöldözni észnélkül mindenbe egy tárat, de az meg megint nem olyan jó játékélményben..
-
Én szerintem törlöm ezt a fost.
Kill Faust: 15x állok neki láma fokozaton, lelövöm a 3 lámpát, utána megpróbálom az oldaláról is, de lehetetlen, nem történik semmi.
Ha a játék felidegesít, az már régen rossz.
Ez ilyen balkáni játekmechanika amúgy, ettől lesz jó a játék, hogy easy-n is lehetetlen megcsinálni valamit...vicc ez az egész, gondolom ilyenekkel akarják kitolni a játékidőt.
...hacsak nem most ért el engem valami bug, az is lehet. -
-Solt-
veterán
Az ellenség lő rád, a barát nem... hasonló tippekért kövess be!
Egyébként egy iránytű tárgy formájában tényleg jól jönne, a többi részét feldolgozom... nem zavar ha jobban kell taktikázni, evéshez, PDA használathoz "elbújni"... ezek inkább adrenalin fokozók nekem. A célkereszt viszont nagyon illúzió romboló nekem, első dolgom volt kikapcsolni, inkább nem tudom ki velem és ki ellenem... ha lőnek rám visszalövök!
-
Lewzke
őstag
Én is jobban szeretem ha nem ilyen árkádos, de az nagy hátrány, hogy nem látod, hogy felül vagy alol van valami a térképen (stash-t megtalálni nehezebb), vagy a crosshair nélül az NPC barát vagy nem barát. Szóval nagy tradeoff így játszani. Ha a PDA-t előveszed a játék nem szünetel így meg kiszolgáltatott helyzetbe rakod sokszor magad csak azért hogy a táskákat kutasd. Jó lenne egy beállítható iránytű, elemenként kikapcsolható dolgokkal. Egyelőre dot crosshair és compass visszarakva, de a threat detection és a combat music off.
-
Sunrider987
tag
válasz
Rony949 #2099 üzenetére
Nem tudom mit kellene erezzek, ha jol atgondolt rendszer lenne akkor valoszinuleg nem nyulok bele, nem kenyerem a cheatengine vagy a tobbi, Itt viszont sok minden el van kalibralva kovetkezetlenul, amit irtam mar errol korabban azt tovabbra is tartom 60-100 golyoval meg 10 medkitel nem fogsz mindenhova eljutni ahova en eljutottam mert nem lesz meg a felszerelesed hozza. A jatek hangulatat nekem nem az adta hogy allandoan stamina weight problemam van meg nonstop beragad a fegyom nincs penzem javittatni, en nem szeretem a jatekokban a nyomorpornot, itt sem komaltam.
A jatek hangulatat nalam a misztikum adta, a kihalt(masoknak ures) tajak ahol az atmoszferikus zorejek melle a rosz latasi viszonyok kozben a fantaziam rajzolta a szornyusegeket amik varhattak minden sarok mogott. Ez a jatek egyetlen erossege szamomra a tobbi konretan nem erdekel, a survival resz el van baszva nincs ra jobb szo, belemehetunk hogy miert nem latom a statusokat amik a karimat nyomoritjak vagy a buffokat, a resiket satobbi.
Azt mondod a STALKER eszenciaja a csorosag? en azt hittem az hogy olyasmit vallal be amit epeszu ember nem es bemegy oda ahova az emlitett normalis ember nem tenne, az anomaliaba, hogy artifactokkal tullep a normal emberi letezesen. Ide a csorosagot csak a fejlesztok eroltettek bele szerintem. Amugy tipikus survival bullshit, csak van ahol jobban kiegyensulyozzak.
A masik dolgot is tartom amit korabban emlitettem, ne a jatek elejen itelj mert az koszono viszonyba sincs a a jatek utolso harmadaval. Olyan difficulty spikeok vannak hogy csak kapkodtam a fejem, mondok egyet: jon rad ket azaz ketto abbol a kutyabol amelyik sokszorozza magat, sok sikert veteranon meg guberalos stilusba. Ugye a jatekba a lopakodas is el van baszva a fedezek rendszer is, siman a legjobb megoldas lenne ha le tudnand futni az ellent amivel nem akarsz leallni de akkor hooppa jon a stamina rendszer, nem futsz te sehova. Jahogy nem mesz be oda mert tul forro? baratom akkor te nagyon sok klasz helyrol es lootrol fogsz lemaradni. Save scummolod amig jol jon ki a lepes? akkor mi a kulonbseg? en legalabb nem teszek ugy en tudom hogy atleptem a szabalyokat es tudom es tartom is magam hozza hogy miert. Nem kerem senkitol hgoy egyetertsen velem sem azt hogy kovesse a "peldamat", engem erdekelt a jatek vilaga, a loot es a tortenet, ahoz hogy vegig tudjam csinalni nekem kelett ez a manko ezuttal megegyszer nem ez az altalnos nallam, inkabb savescum mint cheat de ez a jatek ez valami uj fogalom... -
Rony949
őstag
Jelen. Meglepően jó a játékélmény így is. Persze emiatt többször elő kell vennem a PDA-t hogy lecsekkoljam most hova a büdös francba tartok éppen.
Érdekes egyébként. A régi játékokat és mindig full HUD-dal játszottam és nem zavart. De az itt lévő iránytű nekem nem tetszik. Ha a régi radar lenne a bal felső sarokban, az tetszene, de nem az van.
A célkereszttel nincs bajom, az már személyes preferenciám, hogy általánosságban a legtöbb FPS-ben kikapcsolom.
Combat music-ot már a Clear Sky-ban se szerettem (ugye itt vezették be, SoC-ban még nem volt). Önmagukban nem rossz zenék, de szerintem nem illik ide egy ilyesfajta játékba. Plusz én a SoC-cal kezdtem anno és mivel ott nem volt combat music, így végképp idegenül hatott, szóval kikapcsoltam CS-ben és CoP-ban, végül itt is, a második részben.
-
Lewzke
őstag
Valaki próbált úgy játszani, hogy:
-stalker vagy veterán szint (veterán nekem azért sok)
-compass off (nagyon nem tetszik, hogy az iránytű csak on/off lehet, pl jó lenne csak kikapcsolni benne a piros NPC jelzéseket) így azért nehezebb eligazodni, de érdekes
-combat music off
-threat detection off
-crosshair dot (kikapcsolva nehéz lesz identifikálni az NPC-ket?) -
válasz
Rony949 #2099 üzenetére
Én sem csalok, a legnagyobb összeg, ami eddig nálam volt, az 45.000 pénz, de az is csak addig, amíg nem javítottam a cuccokat.
De én easy-n tolom, nem idegeskedek azon, hogy 20x lecsap valami borzasztó fejű hústorony....de még így is nehéz néha.
Nekem is rengeteg jó fegyverem van, de a stash-be, mert így nem kopik.
Van 2 fasza sniperem, egy lövést sem adtam még le velük.CJ4567: kb. hol jársz akkor?
Én (mi) most hatoltunk be a Duga-ba, az vajon túl van már a felén? -
CJ4567
nagyúr
válasz
Rony949 #2099 üzenetére
Én most a játék közepe körül vagyok, és egyelőre olyan érzésem van, mint az eredeti trilógiában, hogy kezd a csóróság fokozatosan elmúlni.
Call of Pripyat pedig pont a Stalker 2 ellentéte volt, nagyon gyorsan lehetett pénzt szerezni, és Pripyat előtt már hülyére tudta magát keresni az ember, ha bizonyos küldetéseket megcsinált.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 7410 Strapabíró Ütésálló Profi Ultrabook Laptop 14" -80% i7-10610U 16/512 FHD IPS MATT
- AKCIÓ!!! GAMER PC: RYZEN 7 8700F/9800X3D +RTX 3060Ti/3080/3090/4060/4070 +16-64GB DDR5! GAR/SZÁMLA!
- Honor Magic5 Pro garanciális
- Uhh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 16/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- Huawei Watch GT 4 46 mm
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i7-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Ventillátorok és tápkábel modding kitűnő árakon! Most extra 10% kedvezmény!
- MacBook Pro 16 i7-9750H 16GB RAM 512GB SSD RX 5300M 1 év garancia
- AKCIÓ! Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
- Bezámítás! Lenovo Legion 5 17ACH6H Gamer notebook - R7 5800H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest