Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#6857) HummeRC


HummeRC
senior tag

Részben mindannyiótoknak igaza van.

A T valóban azt jelenti, hogy hány menet van a tekercsen. Minél kevesebbszer fut körbe, annál nagyobb áramerősség kell, hogy kimozdítsa a forgórészt a nyugalmi pozíciójából.
Ezért magasabb a felvett áram és a fogyasztás és emiatt magasabb az indító nyomaték. Viszont ez nem mindegy, hogy milyen gyorsan esik és milyen fordulatszám tartományban mennyi nyomaték marad.

Minél alacsonyabb a körszám és magasabb a maximális fordulatszám, annál gyorsabban esik a nyomaték az indulás utáni munkatartományban. Ez azért fontos, mert nem csak 2 végállásban használjuk a gázkart, hanem többnyire részterheléseken.

Persze erre kihatással lehet a vezeték vastagsága, és a tekercseléshez használt vezetékek száma is. Igen, régebben voltak 14x2, 11x2, 11x3, sőt 11x4 motorok is, ahol a szorzószám a vezetékek számát jelölte a tekercsben.

Ezzel próbálták kompenzálni az elindulás utáni nyomatékhiányt. Működött, csak olyan fogyasztása lett ezeknek a motoroknak, hogy a legrosszabb hatásfokúak közé tartoztak és komoly válogatott akkunak kellett lenni a talpán, hogy egy 5 perces versenyt végigmenjenek. :D

Nem véletlen, hogy a magasabb fordulatszámú motorokat alul áttételezik, kompenzálandó a nyomatékhiányt. Viszont így csökken a maximális sebesség, ami megkérdőjelezi a nagyobb fordulatú motor használatát. Vagy ha inkább nyomaték kell, mint fordulatszám (kamion, sziklamászó autó) akkor eleve alacsony fordulatú, nagy nyomatékú 35T, 55T, 80T motorokat használnak.

Mindig azt kell mérlegelni, hogy magasabb fordulatszámú motor rövidebb áttétellel, vagy alacsonyabb fordulatszámú, de (kihasználhatóan) nyomatékosabb motor hosszabb áttétellel ad jobb fogyasztást és használhatóságot.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.